OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Falun. Tjänsten är som timvikarie med arbete vid behov, där det kommer att finnas möjlighet till ett tidsbegränsat vikariat med fast schema. Dubbelassistans tillämpas under hela arbetstiden, förutom under skoltid, och under natten förekommer väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass: kl. 07:15 – 07:15 Kvällspass: kl. 14:45 – 07:45 OM KUNDEN Du kommer att arbeta hos en glad och social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och familjens hund. Hon har Cornelia de Langes syndrom och använder rullstol som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent åt vår kund är du en viktig del av hennes vardag och ger stöd där det behövs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Att bistå vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Att hjälpa till med personlig hygien Att assistera vid förflyttningar Vidare uppskattar kunden att umgås med vänner, komma ut på promenader och ta en fika på stan – därför ser vi gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en trygg, positiv närvaro i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar att du som söker är kvinna. För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person med nära till skratt och ett varmt bemötande. Du är flexibel, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl – både med kunden och med dina kollegor i teamet. Eftersom arbetet sker i ett hem där hela familjen finns nära, är det viktigt att du känner dig bekväm i en familjär miljö och har respekt för den balans som krävs. Du är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att göra vardagen både trygg, rolig och meningsfull för kunden. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det är din personlighet och vilja att bidra som är allra viktigast. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Ej allergisk mot pälsdjur, då hund finns i hemmet MERITER Tidigare arbetat i rollen som personlig assistent B-körkort Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Beskrivning Svenska kyrkan i Falun består av fem församlingar som tillsammans bildar Falu pastorat. Vi är ca 70 anställda inom församlingsverksamheten och på kyrkogårdsförvaltningen. Falun är en rik kultur- och historisk bygd som går minst tusen år bakåt i tiden och har genom Falu gruva skapat ett världsarv. Falun erbjuder vacker natur, historisk gruva, ett rikt musik- och teaterliv, stora möjligheter till friluftsliv, landsbygd och en levande stadskärna. Även om vi gillar att bo och verka i en tusenårig tradition så vill vi ständigt utvecklas och vara relevanta i vår barn- och familjeverksamhet. Vi söker nu en pedagog till vårt pastorat. Arbetsuppgifter I vår nyinrättade tjänst kommer du att jobba brett inom ungdoms- och konfirmandverksamheten. Du kommer att ingå i ett arbetslag som också möter barn- och unga i skolan. I arbetslaget ingår pedagoger, musikpedagog och präster. Som pedagog kommer du att bidra med pedagogiska inslag i konfirmandgrupper, gudstjänster, öppna träffar och mötesplatser för unga. Tjänsten innebär en del arbete utanför kontorstid, som kvälls- och helgtjänstgöring vid aktiviteter eller gudstjänster eller andra kyrkliga evenemang, vilket är vanligt inom församlingsarbetet. Du kan också räkna med några lägerdygn med övernattning per år. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial pedagogisk utbildning. Du är en god förebild som inspirerar och entusiasmerar andra, inte minst de unga du möter. För att trivas i jobbet söker vi dig som är kreativ, har initiativförmåga, är uthållig och gillar att möta människor och har god kommunikationsförmåga. Du skapar trygghet och tillit i möten med människor. Du är strukturerad och pedagogiskt lagd och bekväm med att planera och utveckla ditt arbete både själv men också i samarbete med dina kollegor och chefer. Du har relevant utbildning och erfarenhet av arbete med ungdomar och konfirmander. Du har god kännedom om och är förankrad i Svenska kyrkans tro och värderingar. Du är skicklig på att skapa och upprätthålla goda relationer med ungdomar, föräldrar och kollegor. Du är kreativ, engagerad och självgående. Du trivs när du får söka nya vägar och utveckla verksamhet tillsammans med både anställda och ideella medarbetare. Vi bygger framtidens kyrka tillsammans! Vi arbetar i Microsoft 365, så de vanligaste programmen, såsom Teams, Word och Outlook, behöver du kunna för att arbeta smidigt både internt och externt. Som nämnts söker vi dig som är utåtriktad, social, kan tala inför grupp, är kreativ, pedagogisk och driven. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser fram emot att få veta hur du kan bidra till vår församling! Villkor Anställningen är tillsvidare och på heltid, men provanställning kan komma att tillämpas. Arbete förekommer i hela pastoratet. Arbetet sker både dagtid och kvällstid och viss helgtjänstgöring förekommer också i samband med gudstjänster och lägerresor. För att ta dig mellan våra olika platser behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Intervjuer är inbokade till den 4 och 5 september.
Beskrivning Svenska kyrkan i Falun består av fem församlingar som tillsammans bildar Falu pastorat. Vi är ca 70 anställda inom församlingsverksamheten och på kyrkogårdsförvaltningen. Falun är en rik kultur- och historisk bygd som går minst tusen år bakåt i tiden och har genom Falu gruva skapat ett världsarv. Falun erbjuder vacker natur, historisk gruva, ett rikt musik- och teaterliv, stora möjligheter till friluftsliv, landsbygd och en levande stadskärna. Även om vi gillar att bo och verka i en tusenårig tradition så vill vi ständigt utvecklas och vara relevanta i vår barn- och familjeverksamhet. Vi söker nu en musikpedagog till vårt pastorat. Arbetsuppgifter I vår nyinrättade tjänst kommer du att jobba brett inom ungdoms- och konfirmandverksamheten. Du kommer att ingå i ett arbetslag som också möter barn- och unga i skolan. I arbetslaget ingår också pedagoger och präster. Som musikpedagog kommer du att bidra med musikpedagogiska inslag i konfirmandgrupper, gudstjänster, öppna träffar och mötesplatser för unga. Det finns goda möjligheter att påverka utformningen av innehållet. Tjänsten innebär en del arbete utanför kontorstid, som kvälls- och helgtjänstgöring vid aktiviteter eller gudstjänster eller andra kyrkliga evenemang, vilket är vanligt inom församlingsarbetet. Du kan också räkna med några lägerdygn med övernattning per år. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial pedagogisk utbildning inom musik med inriktning mot unga. Du är en god förebild som inspirerar och entusiasmerar andra, inte minst de unga du möter. För att trivas i jobbet söker vi dig som är kreativ, har initiativförmåga, är uthållig och gillar att möta människor och har god kommunikationsförmåga. Du skapar trygghet och tillit i möten med människor. Du är strukturerad och pedagogiskt lagd och bekväm med att planera och utveckla ditt arbete både själv men också i samarbete med dina kollegor och chefer. Du har relevant utbildning inom musik eller pedagogik. Du har erfarenhet av arbete med ungdomar och konfirmander. Du har god kännedom om och är förankrad i Svenska kyrkans tro och värderingar. Du är skicklig på att skapa och upprätthålla goda relationer med ungdomar, föräldrar och kollegor. Du är kreativ, engagerad och självgående. Du trivs när du får söka nya vägar och utveckla verksamhet tillsammans med både anställda och ideella medarbetare. Vi bygger framtidens kyrka tillsammans! Vi arbetar i Microsoft 365, så de vanligaste programmen, såsom Teams, Word och Outlook, behöver du kunna för att arbeta smidigt både internt och externt. Som nämnts söker vi dig som är utåtriktad, social, kan tala inför grupp, är kreativ, pedagogisk och driven. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser fram emot att få veta hur du kan bidra till vår församling! Villkor Anställningen är tillsvidare och på heltid, men provanställning kan komma att tillämpas. Arbete förekommer i hela pastoratet. Arbetet sker både dagtid och kvällstid och viss helgtjänstgöring förekommer också i samband med gudstjänster och lägerresor. För att ta dig mellan våra olika platser behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Intervjuer är inbokade till den 4 och 5 september.
I världsarvsstaden Falun finns nästan allt. Vacker natur, historisk gruva, ett rikt musikliv, stora möjligheter till friluftsliv, landsbygd och en levande stadskärna. I Falu pastorat, som är en del av Falu kommun, finns ännu mer. Fem församlingar, engagerade församlingsbor, 70 trevliga medarbetare, en god ekonomi, fina kyrkor och församlingslokaler. Här firas gudstjänster såväl helg som vardag. Här möts barn, unga och vuxna till olika gemenskapsträffar och till samtal om tro och liv. Här finns också ett väl utvecklat diakoniarbete och många församlingsbor återfinns i någon av pastoratets körer. Arbetsuppgifter Kom och jobba hos oss! Vi erbjuder goda möjligheter att vara med och utveckla verksamheten i pastoratet. Som präst i Falu pastorat tjänstgör du över hela pastoratet med kyrkliga handlingar och gudstjänster. Du kommer ha goda möjligheter att samverka med kollegor i pastoratet. Tillsammans med våra pedagoger kommer du att arbeta med konfirmander, ungdomar och unga vuxna. Du bidrar till att ungdomarna hittar sin plats i församlingens gudstjänstliv. Du finns med i arbetet med skolkontakter. Hos oss kommer du ingå i ett prästkollegium med 15 prästkollegor så du har goda möjligheter att utveckla både verksamheten och din andlighet hos oss. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du mot uppsatta mål för Falu pastorat. Kvalifikationer Vi söker dig som är prästvigd och behörig enligt Svenska kyrkans ordning. För att ta dig runt bland våra olika kyrkor behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi vill att du skickar in ansökan, CV och namn på två referenser. Ange löneanspråk i din ansökan. Villkor Tjänsten är på heltid och gäller tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas av den som erbjuds tjänsten. Intervjuer sker den 4 och 5 september.
Ser du skogen som en fantastisk tillgång och möjlighet och vara med och bidra till en hållbar framtid tillsammans med oss? Den här rollen passar dig som vill kombinera ditt affärsdriv med ett engagerat och coachande ledarskap. Som vår nya marknadsområdeschef får du möjlighet att påverka människors och affärers utveckling där hållbarhet, lönsamhet och starka relationer går hand i hand. Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker en driven och relationsskapande marknadsområdeschef som vill vara med och leda, utveckla och stärka vår virkesköparverksamhet i Dalarna och Bergslagen. Området präglas av en stark och långsiktig leverantörsbas med stor potential, där vårt fokus ligger på att erbjuda privata skogsägare professionell rådgivning, lönsamhetsdrivna tjänster och hög servicegrad. Som marknadsområdeschef får du ett helhetsansvar för ett engagerat team av erfarna virkesköpare som verkar i ett område med goda förutsättningar för att vara fortsatt framgångsrika på virkesmarknaden. Du ansvarar för personalledning, resultat och budget, och arbetar både operativt och strategisk där rollen ger dig möjlighet att kombinera ett närvarande ledarskap med utveckling av affären på både kort och lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Sätta mål, följa upp och rapportera resultat för ditt ansvarsområde Leda och coacha ett team av virkesköpare både i det dagliga säljarbetet och i mer långsiktig utveckling Driva och utveckla inköp av skogsråvara och biobränsle Vidareutveckla verksamheten genom att stärka relationerna med vår etablerade leverantörsbas samt skapa nya affärsmöjligheter Delta aktivt i utvecklings- och förbättringsarbete, både lokalt och på företagsnivå Driva personalrelaterade frågor såsom rekrytering, kompetensutveckling, lönesamtal och resursplanering Den här rollen erbjuder ett fritt och dynamiskt arbete där du blir en del av ett engagerat team tillsammans med områdeschefer, verksamhetsutvecklare och marknadsansvarig för funktionen. Du ingår även i ledningsgruppen för marknadsorganisationen och du rapporterar till köpchefen. Tjänsten är placerad i Falun eller på något av våra kontor inom det geografiska området. Vem söker vi? För att vi ska passa varandra är du som ledare en inspirationskälla som har förmåga att skapa energi hos andra genom att både utmana och inspirera. Du trivs med ett närvarande ledarskap där du kommunicerar, informerar och coachar köparna i deras vardag på den lokala marknaden. Din kunskap bygger på yrkeserfarenhet av coachande ledarskap – gärna inom skog, fastighet och/eller lantbruk men även annan ledarerfarenhet tillsammans med service och/eller försäljning ser vi som en fördel för att lyckas och trivas i den här rollen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Skoglig utbildning/kompetens är mycket meriterande Du tar ansvar för att sätta mål och tillsammans uppnå resultat Du är affärsdriven och har en god förståelse för affärer och resultat Du drivs av andra människors utveckling tillsammans med en egen vilja av att utvecklas Du behärskar svenska språket i tal och skrift samt har B- körkort Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 3 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller via mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta köpchef Daniel Timblad på tel. 072 – 513 75 54 eller via mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Nator Personal: Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu två drivna rörläggare som vill vara med och bidra till vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av rörläggning och kan arbeta självständigt är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär! Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar som anläggare, maskinförare och snickare. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! Vem är du? Vi tror att du är en person som är duktig på att arbeta i team. Du förstår utmaningarna av att arbeta sida vid sida med flera olika yrkesgrupper och visar respekt samt förståelse för andras arbete på projektet. Du är trygg i din kompetens som rörläggare och kan komma med förbättringsidéer för att få arbetet genomfört på bästa sätt. Du kan kommunicera på svenska eller engelska och har dokumenterad arbetslivserfarenhet som rörläggare. I övrigt är du en positiv person och har ett bra humör på arbetsplatsen. Arbetsuppgifter: Installera rörsystem, främst hantering av plaströr Använda laser och andra verktyg för att säkerställa noggrannhet vid installationer Arbeta efter ritningar för att följa specifikationer och leverera enligt projektkrav Arbeta självständigt och effektivt för att säkerställa hög kvalitet på arbetet Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbete är ett krav Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Erfarenhet av att hantera laser och att arbeta efter ritningar Måste kunna kommunicera på svenska eller engelska Arbetsplats: Projektet är i centrala Falun och förväntas pågå till vintern. Vi erbjuder en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta på ett intressant projekt. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning. Arbetstider: måndag-tors, kl. 06:30-16:00. Fredagar 06:30-13:00. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Gruvrisskolan är en av Faluns största F-6 skolor med nästan 500 elever. Skolan ligger i den naturnära stadsdelen Galgberget som är en del av Falun där det byggs både nya villor och flerfamiljshus. Skolan har fin utemiljö och fina lokaler och en personalgrupp med ett stort driv att utveckla verksamheten. Hos oss på Gruvrisskolan är arbetslagskulturen stark och här arbetar fritidshemspersonal och lärare i grundskolan tillsammans i årskursvisa arbetslag. På skolan är nästan alla lärare behöriga med lång erfarenhet och de som inte är behöriga är i slutet på sin utbildning vilket gör att vi har hög kvalitet på verksamheten. Här står eleverna i centrum och vår samverkan för att eleverna ska lyckas är det viktiga för oss. Vårtkvalitetsarbete har stort fokus på hälsa och trygghet och skolan har ett välutvecklat rast-system med syfteatt skapa trygghet och daglig rörelse. Vi har under läsåret som gått påbörjat ett långsiktigt utvecklingsarbete med fokus på bibehålla och förbättra arbetet med trygghet och studiero på ett positivt sätt som bygger på att träna goda beteenden - ibis - inkluderande beteendestöd i skolan. På Gruvrisskolan finns en elevhälsogrupp bestående av rektorer, speciallärare, specialpedagog, en kurator och skolsköterska som alla arbetar heltid på skolan. Alla speciallärare är kopplade till de olika arbetslagen och specialpedagogen arbetar skolövergripande. Vi söker nu dig som vill arbeta som Speciallärare hos oss och komplettera både vår elevhälsogrupp och dearbetslag du kommer att arbeta närmast. Arbetsuppgifter I rollen som Speciallärare kommer du aktivt delta i elevhälsogruppens gemensamma hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande arbete på alla nivåer i skolan. Du kommer stödja lärare i arbetet med ledning och stimulans i klassrummet och extra anpassningar för våra grupper och enskilda elever. Vidare kommer du att genomföra pedagogiska utredningar samt utforma, genomföra och utvärdera åtgärdsprogram. Kvalifikationer För rollen krävs: - Speciallärarexamen alternativt påbörjad speciallärarutbildning (inriktning språk, skriv och läsutveckling) med lärarlegitimation för grundskolanstidiga år (t ex F-3/lågstadiet eller F-6/1-7) med behörighet i svenska. Personliga egenskaper God förmåga att samarbeta och leda andra, både självständigt och tillsammans med EHG. Vidare ser vi attdu är en person som ser lösningar och möjligheter i olika situationer. Anställningsvillkor Tillsvidaretjänst på heltid, semestertjänst. Tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten.Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas omanställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du bliraktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Vill du göra verklig skillnad för barn och unga – och samtidigt må bra på jobbet?Vi söker socialsekreterare till Barn och Unga, Socialtjänsten i Falun! Hos oss får du mer än ett meningsfullt jobb – du blir en del av ett varmt, engagerat och hållbart arbetslag där vi bryr oss om varandra på riktigt. Vi vill bli fler, både för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö och för att fortsätta göra skillnad för barn och unga i Falun. Vad betyder hållbarhet för oss? För oss handlar hållbarhet inte bara om miljö – det handlar om människor. Vi jobbar för att skapa balans mellan arbete och privatliv, för att stötta varandra i vardagen och för att bygga en kultur där omtanke, etik och professionalitet går hand i hand. Vi har kul tillsammans, vi hjälps åt – och vi håller en rimlig arbetsbelastning. Hos oss kan du påverka dina arbetstider i och med att vi tillämpar årsarbetstid och tack vare vårt heltidsavtal ges du möjlighet att ansöka om ändrad sysselsättningsgrad en gång per år. Som ny medarbetare erbjuds du ett gediget introduktionsprogram där både yrkesresan och utbildning i Signs of Safety ingår. utöver det så ingår också stöd av både gruppledare och metodhandledare i syfte att du så snart som möjligt ska känna trygghet och glädje i din nya roll. Hur ser organisationen ut? Barn- och familjesektionen i Falu kommun består av flera enheter: mottagning, barn och unga 1 och 2, resurs- och familjerätt, öppenvården Dialogen samt vårt eget HVB BUBO och vårt eget stödboende, UBO. Du kommer att tillhöra en av fyra arbetsgrupper inom barn och unga 1 eller 2, med 8–10 kollegor och en närvarande gruppledare. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i våra utrednings- och uppföljningsgrupper möter du barn, ungdomar och familjer som behöver stöd i livet– och du får vara med och göra verklig skillnad. Ditt uppdrag är att göra kvalificerade bedömningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av unga (LVU), med målet att skapa trygghet och stabilitet för barn och unga. Du arbetar med att: • Genomföra utredningar • Följa upp och verkställa beslutade insatser • Samverka med kollegor, gruppledare och andra aktörer Vissa ärenden hanterar du självständigt, men de flesta beslut fattas tillsammans i gruppen – vi tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvar. Hos oss har du också möjlighet att, med tiden, forma din roll utifrån intresse och styrkor. Du kan välja att rikta in dig inom området: • Placerade barn • Insatser i hemmet • Utredningsarbete Vi tror på långsiktighet, utveckling och att du ska få växa i din yrkesroll – samtidigt som du har en hållbar arbetsvardag. Kvalifikationer För rollen krävs: -Socionomexamen -God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är kommunikativ, empatisk och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt. Du har en förmåga att skapa förtroende genom ett lyhört och närvarande bemötande, både i mötet med barn och familjer och i samarbetet med kollegor och andra aktörer. Som person ser vi att du är självständig, men också trivs med att arbeta i team där samarbete och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete och fatta välgrundade beslut, även i komplexa situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Utbildning inom BBIC och/eller Signs of Safety- B-körkort.- Flerspråkighet Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Om verksamheten Vill du arbeta med meningsfulla psykologiska utredningar i en region där naturen möter möjligheterna? Nu söker vi dig som är legitimerad psykolog med särskilt intresse för neuropsykiatriska utredningar till vår verksamhet i hjärtat av Dalarna. Vi finns i Falun, Ludvika och Hedemora – och du har möjlighet att själv påverka var du vill utgå ifrån. På våra tre mottagningar jobbar det läkare, psykologer, sjuksköterskor, kuratorer, arbetsterapeut, dietist, undersköterska och medicinska sekreterare. Vi har över 1700 patienter som har valt någon av våra tre mottagningar. Om rollen Som utredande psykolog kommer du att arbeta med psykologiska bedömningar och utredningar, främst inom NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) såsom ADHD och autism, men även andra frågeställningar kan förekomma. Du arbetar självständigt och i team tillsammans med andra psykologer, läkare och arbetsterapeuter. Utredningarna sker både på plats och i vissa fall digitalt. Vi erbjuder flexibilitet, utvecklingsmöjligheter och ett arbetsklimat präglat av samarbete och engagemang. Kvalifikationer & egenskaper Är legitimerad psykolog Har erfarenhet av, neuropsykiatriska utredningar Arbetar strukturerat, har god kommunikativ förmåga och ett empatiskt bemötande Är van att dokumentera enligt gällande riktlinjer Har erfarenhet av testinstrument som t.ex. WAIS, ADOS-2, DIVA, NEPSY m.fl. Vi erbjuder dig Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Praktisk information Start: Omgående Omfattning: 100% Anställning: Tillsvidare Arbetstider: 8-17 Plats: Falun, Hedemora eller Ludvika Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen på mail. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
Varmt välkommen till Falu vårdcentral! Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut till deltidsuppdrag hos oss. Vi hoppas att du, liksom vi, har ett genuint intresse av rehabilitering och att möta människor! Tillsammans ser vi fram emot att välkomna dig till tjänsten som verkligen värnar om att ge individen de rätta förutsättningarna för ett självständigt liv! Vad erbjuds du? I rollen som arbetsterapeut arbetar du med att skapa förutsättningar för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Detta innebär bl.a. förskrivning av hjälpmedel, göra ADL-bedömningar och upprätta rehabiliteringsplaner med träningsåtgärder. Du kommer även göra hembesök och minnestest. Primärvård för oss, är att alla i teamet är lika betydelsefulla och arbetar tillsammans för individens bästa. Hos oss kommer du till ett kompetent och sammansvetsat gäng, med god humor och mycket hjärta. Vem söker vi? Du är legitimerad arbetsterapeut. Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande, med god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd för patienternas individuella behov. Vidare ser vi gärna att du är positiv, engagerad och öppen för nya utmaningar. För att trivas i rollen är det bra att du är flexibel och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Viss körning kan förekomma i tjänsten och du behöver ha körkort och tillgång till bil. Vi ser verkligen fram emot din ansökan! Vi undanber oss vänligen all kontakt med rekryterings- och bemanningsbolag. Mottagning Falu Vårdcentral har ett humanvetenskapligt perspektiv där idén om allas lika värde gäller utan reservationer. All vår verksamhet utgår från ett patientperspektiv och frågan: Vad är bäst för patienten? Vi har ett respektfullt och empatiskt förhållningssätt gentemot såväl patienter som våra medarbetare och samarbetspartner. Vårt ansvar är att se och särskilt uppmärksamma patientgrupper med svaga röster, till exempel barn och personer med psykiska eller fysiska funktionshinder. Som medarbetare på Falu vårdcentral får du ta ett stort eget ansvar. Det ger dig möjligheter att både utvecklas och att utveckla vården. Falu vårdcentral ingår i Hälsoval Dalarna. Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Välj ett jobb för att visa detaljer