Gällivare tingsrätt söker en domstolshandläggare

Om oss Gällivare tingsrätt är Sveriges nordligaste domstol. Antalet anställda är just nu elva personer. På tingsrätten finns en målavdelning och en administrativ avdelning. Tingsrätten dömer i brottmål och tvistemål samt hanterar en stor mängd andra typer av ärenden. Upptagningsområdet är Gällivare, Kiruna och Jokkmokks kommuner. Tingsrättens och dess personals uppdrag är att upprätthålla en rättssäker och effektiv rättskipning av hög kvalitet. Arbetet hos oss är betydelsefullt och fyller en av samhällets viktigaste funktioner. Tingsrätten finns i centrala Gällivare men har även förhandlingslokaler i Kiruna. Arbetsuppgifter Domstolhandläggarnas huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera rättegångsdagar och kalla till förhandlingar, skriftväxling, bevaka frister och expediera domar. Det medför även daglig kontakt med parter, ombud, myndigheter och allmänhet. Som domstolshandläggare blir du aldrig fullärd. Arbetet är varierande och utvecklande. Du kommer att ansvara för dina egna mål och sköter dem från ax till limpa, från den första ingivna handlingen till dess domen expedieras. Du kommer även att föra protokoll vid förhandlingar. Arbetsdagen blir sällan vad du förväntat dig då tingsrätten hanterar många ärenden med korta tidsfrister. Vi söker dig som Har godkänd gymnasieutbildning med slutbetyg/examensbevis eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ett administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Om du har erfarenhet av att arbeta som handläggare inom offentlig verksamhet eller har likvärdig administrativ erfarenhet kan det vara meriterande.  Arbetssättet på domstolen är i princip helt digitalt. Det är därför viktigt att du är van vid att arbeta med IT-stöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du kommer att ha mycket kontakt med andra myndigheter, parter och ombud. Du arbetar även i nära samarbete med dina kollegor. Det är därför viktigt att du tycker om att arbeta med människor och är lätt att samarbeta med. Då arbetsbelastningen periodvis är hög måste du kunna organisera ditt arbete och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du tycker om högt tempo och vet hur du ska hantera stress. Du har en mycket hög ansvarskänsla och ett mycket gott omdöme. Du kommer att få del av känsliga uppgifter och förstår att det är viktigt att tänka på hur du hanterar dessa. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning (heltid) med sex månaders provanställning. Sista ansökningsdagen är 2 juni. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Tandtekniker

Norrtand Tandteknik är ett tandtekniskt laboratorium i direkt koppling till tandkliniken men även med externa beställare. Vi behöver nu utöka vårt tandtekniker-team. Vi arbetar med de senaste teknikerna inom digital utveckling inom fast protetik och implantatprotetik dock även med avtagbar tandersättning. Du kommer att arbeta med hela spektrumet inom tandtekniken. Vi ser gärna att du är en driven och kollegial tandtekniker som trivs med att arbeta självständigt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Pedagog/pedagogisk handledare till pedagogteamet

Verksamhetsbeskrivning Avdelningen funktionshinder består av verksamheter för personer med funktionshinder och behov av socialt stöd. Inom avdelningen finns olika former av boenden, dagligverksamhet, korttids- och fritidsverksamhet, personlig assistans, ledsagarservice och avlösarservice. Inom Avdelning för funktionshinder arbetar vård- och omsorgspersonal, enhetschefer, pedagoger och administratörer. Pedagogteamet består av fyra pedagoger som samverkar med varandra. Pedagogteamet ligger direkt under avdelningschef inom Avdelning för funktionshinder och fungerar som en stödjande funktion för brukare och personal. Arbetsuppgifter Du är placerad i pedagogteamet med inriktning mot avdelningen funktionshinders olika boenden med stöd till brukare och personal inom området. I arbetsuppgifterna ingår att utarbeta och utveckla pedagogiska metoder med stöd av evidensbaserad kunskap, samt bevaka forskning och nya rön inom området. I arbetet ingår också dokumentation. Du genomför kognitiva och kommunikativa bedömningar och framställer hjälpmedel som syftar till ökad delaktighet och självständighet hos brukaren. Du handleder, utbildar och stödjer medarbetare i deras uppdrag och arbetar utifrån planer och metoder. Du har en nära samverkan med enhetschef, övriga pedagoger, sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut m.fl.   Kvalifikationer Du skall ha en universitets-/högskoleutbildning som arbetsterapeut, inom pedagogik gärna specialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning och erfarenhet inom LSS verksamhetsområde är meriterande. Arbetet innebär en stor självständighet och vi söker därför dig som kan arbeta självständigt och tar eget ansvar, har lätt för att ta eget initiativ samt kan vara flexibel. Vi söker dig som har ett närvarande och lyhört förhållningssätt samt har god samarbetsförmåga att arbeta i team eftersom du samverkar med många aktörer. Vi vill att du ser möjligheter samt är öppen för nytänkande. Du skall ha förmåga att motivera brukare och medarbetare.  Det är viktigt att du delar vår värdegrund och värdesätter Mångfald – Effektivitet - Nytänkande och Attraktivitet. Då det finns krav på dokumentation i tjänsten skall du ha goda datakunskaper samt att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   Krav körkort B. Övrigt Som anställd vid Gällivare kommun kan du ta del av olika förmåner. Läs mer om dessa via länk: Personalförmåner | Gällivare kommun (gallivare.se) Till din ansökan vill vi ha med ett CV och ett personligt brev. På begäran lämnas originalhandlingar.   Arbetstid/Varaktighet Heltid med flexibel arbetstid enligt avtal, tjänsten är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Individuell lönesättning. kom gärna med ett löneanspråk Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-06-02   Upplysningar Avdelningschef Mikael Bergdahl tfn. 0970-918417 Fackliga företrädare Sveriges Arbetsterapeuter; [email protected] Sveriges lärare: [email protected] Vision: [email protected]   Varmt Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Skiftgående (K2) Arbetsledare till sektion Gräv & Borr UH

Är du redo att leda framtidens underhåll? Vi söker nu en skiftgående arbetsledare med intresse för teknik och ledarskap. Som vår arbetsledare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår maskinpark – en av Europas mest unika – fungerar felfritt. Du kommer att leda ett skickligt team bestående av 8 mekaniker och 4 svetsare, som tillsammans utför förebyggande och akut underhåll på gräv- och borrmaskiner. Vårt mål är att minimera driftstopp och maximera effektiviteten. Du kommer att ansvara för bemanningsplanering, kompetensutveckling och rehabilitering. Du kommer också att vara en drivande kraft i vårt säkerhets- och arbetsmiljöarbete, samt att främja samarbete mellan produktion och underhåll. Utbildning/Erfarenhet Vi letar efter dig som har en teknisk gymnasieutbildning och praktisk erfarenhet av underhåll och reparationer inom tung industri. Du bör ha ledarerfarenhet, vara målinriktad och ha goda IT-kunskaper. Flytande svenska och engelska är ett måste, och kunskaper i Maximo ses som en fördel. B-körkort är ett krav. Som person är du positiv, prestigelös och kommunikativ. Du har en naturlig förmåga att samarbeta och anpassa dig till olika situationer. Du är en ledare som kan coacha och delegera, samtidigt som du är resultatorienterad och har fötterna stadigt på jorden. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och ta nästa steg i din karriär hos oss! Upplysningar Ytterligare upplysningar angående tjänsten lämnas av Sektionschef Niklas Henriksson 0970–729294 alt 070–2076795, [email protected] Facklig information Ledarna: [email protected] Unionen: [email protected] SACO: [email protected] Ansökan Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb. Frågor angående din ansökan besvaras av HR-Partner Monica Johansson tfn 070-216 92 86 eller [email protected] Sista ansökningsdag är 30/6 2024 Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi varför vi undanber oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
SÄLJARE TILL JYSK GÄLLIVARE, HELTID

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tillsvidareanställning på heltid, 100% Möjligheter till egen utveckling och ansvar ‎– vår ambition är att rekrytera 80% av våra framtida ledare internt. Ditt nästa steg i karriären kan vara Talent Academy. Läs mer här. Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter 25 dagars semester Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du jobbar gärna någon helg i månaden så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan. REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Kommunsjuksköterska till Gällivare

Vi söker kommunsjuksköterska till Gällivare kommun i sommar. Arbetsuppgifter Arbete inom hemsjukvård. Formella krav Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska lägst motsvarande nivå B2 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser att du är en flexibel person som har lätt att anpassa dig till rådande rutiner. Du trivs i din yrkesroll och känner ett stort engagemang i mötet med människor. Vi vill att du bidrar till ett positivt arbetsklimat och att du är noggrann och är ansvarstagande i ditt arbete. Tidsperiod vecka 23-34

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Samordnare till vuxengruppen, biståndsenheten

Verksamhetsbeskrivning Vill du ha ett spännande, lärorikt och utvecklande arbete. Vi kan erbjuda dig ett varierande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till kunskapspåfyllnad. I Gällivare kommun har vi en enhet med all myndighetsutövning inom socialtjänstens områden. Biståndsenhetens organisation består av en verksamhet med två verksamhetsschefer, en för gruppen barn och unga och en för gruppen vuxna, dessutom har vi en samordnare inom varje grupp.  Samverkan är ett av nyckelorden inom socialförvaltningen. Det är viktigt att alla verkamheter bidrar och arbetar för ett gott samarbete både inom den egna enheten samt inom socialförvaltnigens alla verksamheter. Enheten för vuxen består av socialsekreterare som utreder missbruk, socialt stöd, våld i nära relation och sysselsättning/självförsörjning. Vi handlägger också ekonomiskt bistånd och äldreomsorg. Till enheten för vuxen tillhör öppenvård för vuxna missbruk.   Nu söker vi en socionom som vill arbeta som samordnare för all myndighetsutövning inom vuxengruppen. Arbetsuppgifter Samordnarens arbetsuppgifter kommer att vara stöd åt socialsekreterarna och handläggarna i det dagliga arbetet. Syftet med befattningen är att trygga och upprätthålla rättssäkerheten inom myndighetsutövningen. Arbetet som samordnare innebär bland annat att hålla sig uppdaterad om aktuell rättspraxis och att handläggare/socialsekreterare arbetar i enighet med riktlinjer och lagstiftning. stötta och följa upp pågående ärende. Biträda handläggare i hembesök och akuta ärenden/situationer där behov föreligger ​Identifiera nödvändiga utvecklingsområden internt och därmed också samverka internt och exterin inom arbetsområdet.  Arbetet kommer att ske i nära relation till medarbetarena inom enheten, verksamhetschefer inom Biståndsenheten samt samordnaren för barn och unga-gruppen. Det här är en tjänst där du kommer att trivas om du gillar ett arbete i konstant förändring, i högt tempo och stor variation i arbetsuppgifter. I tjänsten ingår beredskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Du behöver ha god kunskap om IBIC och gällande lagstiftning i SoL och LVM. Önskvärt är också att du arbetat med coachande ärendehandledning och arbete med vuxna i utsatta situationer. Du är inte rädd för utmaningar och har ett stort intresse för socialt arbete samt vill vara med och utveckla verksamheten. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, goda datakunskaper och brinner för samverkan. Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är lugn och stabil i stressade situationer och att du är skicklig på att planera och prioritera. Du är en person som uppskattar samverkan, delaktighet och att vara delaktig i det viktiga arbetet för kommuninvånare i Gällivare kommun. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   Körkort B. Övrigt  Till din ansökan vill vi ha med ett CV och ett personligt brev. På begäran lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande.  Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-06-04 Upplysningar Verksamhetschef Lena Olsson 0970–818 392 Fackliga företrädare Vision, [email protected]   Varmt Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
AnnSam söker Intensivvårdssjuksköterska! ☀️ Uppdrag v18-35 i Gällivare

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Intensivvårdssjuksköterska för uppdrag i Gällivare!   Perioden:  2024.05.01 - 2024.08.31 Arbetstid: 100% Dag, kväll natt samt helg. Erfarenhet: 2 år som Intensivvårdssjuksköterska och trygg i din yrkesroll. HLR-S Vuxen. Journalsystem:  VAS Ev. övrigt: Ring oss för mer info! Ref.nr:   INT240513-6 , 240514 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Verkstadschef

Har du ett intresse för ledarskap och service, samtidigt som du motiveras av att engagera människor i både med- och motgångar? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som verkstadschef. Varför välja Holmgrens Truck-Motor (HTM) HTM är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har HTM medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Verkstadschef ansvarar du för driften av serviceverkstaden där du har fullt uppföljnings-, budget- och resultatansvar. Du kommer ha personal- och arbetsmiljöansvar samt leda och fördela arbetsuppgifter och säkerställa en god arbetsmiljö. Fokus kommer att ligga på själva ledarskapet och processarbete, vilket innebär att coacha medarbetarna samt vidareutveckla befintliga rutiner och skapa en effektiv verksamhet. Vidare jobbar du kontinuerligt för en stark organisation med gott samarbete mellan avdelningarna. Vad vi önskar av dig För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbete som har inneburit personal- och resultatansvar med framgångsrikt ledningsarbete och goda resultat. Vi söker dig som är en naturlig coach och intresserad av ledarskaps- och arbetsmiljöfrågor. Du tar vara på det som fungerar bra, är lyhörd och genomför förbättringar. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa god stämning och laganda. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är på HTM i Gällivare. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Vi ser väldigt gärna sökande med varierande bakgrund och kultur då vår strävan är att öka mångfalden & perspektiven inom företaget, vi ser det som en styrka! Om företaget Vi erbjuder reparationer och service på olika typer av fordon och maskiner. Vi är en del av Bilia familjen och från första augusti 2023 öppnade vi Mercedesverkstad för lastbilar och transportbilar i Gällivare. Gå in på www.htmab.se för att läsa mer om oss. Ansök redan idag Kontakta vår platschef Malin Paulusson vid frågor. Mail [email protected] eller telefon 070-2334090.

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
2 vik. undersköterskor till hemtjänst östra

Verksamhetsbeskrivning Hemtjänsten utför individuellt behovsprövade insatser i form av service och personlig omvårdnad i ordinärt boende. Insatserna skall stärka den enskildes förmåga att klara sig själv och göra det möjligt för den enskilde att bo kvar hemma. Arbetsuppgifter Som undersköterska och kontaktperson utför Du insatser i form av service och personlig omvårdnad i den enskildes bostad utifrån de kvalitetsmål som verksamheten har, där planering, uppföljning och utvärdering är viktiga inslag. Kvalifikationer Vi söker dig som har Undersköterskeutbildning eller annat utbildning inom vård och omsorg, erfarenhet eller intresse av att jobba inom vård och omsorg, har en positiv livssyn är flexibel och noggrann. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  B-körkort krävs. Övriga upplysningar För närvarande vikariat i Hemtjänst Östra/ /Dokkas och Hakkas,men viss rörlighet inom arena sju: Hakkas,Dokkas och Ullatti är ett krav. Till din ansökan vill vi ha med en CV.  Arbetstid/Varaktighet Visstidsanställning på ca 1 år dock längst till ordinarie befattningshavare återinträder i tjänst. Tjänstgöring dag, kväll, helg. Lön Månadslön. Lön enligt avtal. Lönespråk anges. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Upplysningar Eva-Maria Labba, Enhetschef 0970-818698 Fackliga företrädare Kommunal

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024