Dumperförare Gävle
Nator Personal AB
Lastbilsförare m.fl.

Nator Personal Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu nya medarbetare som vill ansluta till vårt team. Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar som anläggare, maskinförare och snickare. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! Dumperförare sökes för uppdrag i Gävle Vi söker nu en självgående dumperförare med C-kort till ett spännande uppdrag i Västerås. Är du en självgående och pålitlig förare som trivs med att arbeta i ett högt tempo? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Arbetsuppgifter Som dumperförare kommer du att vara en viktig del av teamet på arbetsplats och bidra till att hålla arbetet effektivt och tryggt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att framföra dumpern på ett säkert och noggrant sätt. Som dumperförare kommer du i allra högsta grad vara med och bidra till att ni på arbetsplatsen möter era deadlines. Vi söker dig som: Innehar C- eller CE-körkort Kan kommunicera på svenska eller engelska Är van att arbeta i ett högt tempo och hantera deadlines utan att bli stressad Har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra Är noggrann och trygg i din körning Meriterande Har yrkeserfarenhet som dumperförare Arbetsvillkor: Arbetstiderna kan variera men generellt är arbetet mån-fre, kl. 07:00–16:00. Uppdraget har start omgående, lön enligt avtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
IT-Supporttekniker - 1st Line (Gävle)
Everlight Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om oss Everlight är konsultbolaget med din karriär i fokus. Här finns det en hel plattform av möjligheter och karriärvägar att vandra som anställd konsult, underkonsult eller via direktrekrytering. Här finns drivna och ambitiösa kollegor, stöd och bollplank att vända sig till och framförallt finns det glädje och transparens!Till en av våra kunder söker vi nu en glad, serviceminded och driftig supporttekniker. Placering i Gävle Vill du vara en del av en verksamhet som gör skillnad? Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till en stabil och säker IT-miljö inom sjukvården. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en samhällskritisk organisation där IT-supporten spelar en avgörande roll i att säkerställa en effektiv och trygg vård. Om rollen Som 1st Line Supporttekniker är du första kontaktpunkten för användare inom sjukvården, inklusive läkare, sjuksköterskor och administrativ personal. Du ansvarar för att ta emot, felsöka och lösa inkommande IT-relaterade ärenden samt eskalera mer avancerade problem till 2nd och 3rd line. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem Ge snabb och professionell support för IT-relaterade problem såsom inloggningsproblem, nätverksfel, och systemstörningar Felsöka och guida användare genom enklare lösningar Eskalera ärenden till rätt instans vid behov Följa upp ärenden för att säkerställa att de blir lösta enligt gällande SLA Dokumentera lösningar och bidra till förbättring av supportprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av IT-support, servicedesk eller liknande roll Grundläggande kunskaper inom Windows-miljö, Office 365 och nätverk God förståelse för felsökning av mjukvara och hårdvara Förmåga att arbeta strukturerat och effektivt även under tidspress En serviceinriktad inställning och en vilja att hjälpa andra Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Meriterande om du har: Erfarenhet av IT-support inom vårdsektorn Kunskap om journalsystem och e-tjänstekort Erfarenhet av ITIL-processer Vad vi erbjuder En betydelsefull roll i en verksamhet som påverkar människors liv Möjlighet att utvecklas inom IT-support och vidare i organisationen En arbetsplats med högt engagemang och samarbetsanda

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Sommarjobb inom Ersta hemtjänst i Gävle
Ideella Fören Ersta Diakonisällskap Med Firmaers
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om arbetsplatsen Ersta hemtjänst är en del av Ersta diakoni och bedriver stöd och omsorg i vardagen för att våra kunder ska kunna fortsätta att bo hemma. Vi finns i Stockholmsområdet, Gävle och Sundsvall. Nu söker vi sommarvikarier till vår verksamhet i Gävle! Som sommarvikarie hos oss får du......ett självständigt, socialt, varierande och utvecklande jobb där du kommer att lära känna olika individer och få ta del av deras livshistorier...bli en del i ett starkt team där vi stöttar varandra och har roligt på jobbet...möjlighet till extraarbete efter sommaren, förutsatt att samarbetet fungerar väl. Om rollen Inom hemtjänsten är ingen dag den andra lik! Du hjälper till med det som våra kunder inte klarar av att utföra själv i vardagen på grund av fysiska, psykiska eller sociala omständigheter, och utifrån vad biståndsbeslutet säger. Det kan vara personlig omvårdnad, inköp av mat, städning, promenader eller andra sociala aktiviteter, eller att vara sällskap i samband med läkar- eller frisörbesök. Vår värdegrund "Se hela människan" genomsyrar allt vi gör. Som ny hos oss får du en introduktion som består av två delar; en informativ del där du får veta mer om våra policys, rutiner och genomgå några korta webbutbildningar och en praktisk del där du tillsammans med en handledare går ut på besök till våra kunder. Du får gå ett antal introduktionspass så att du känner dig trygg innan du börjar arbeta själv. Din handledare och andra i verksamheten finns såklart tillgängliga om du skulle behöva fråga något eller behöver hjälp.Som sommarvikarie får du ett fast schema eftersom du arbetar i stället för en medarbetare som är ledig. Arbetstiderna är varierande och du förväntas kunna arbeta både vardagar och vissa helger. Du kan önska arbetstider om du till exempel föredrar att arbeta dagtid eller kväll, så länge det fungerar för verksamhetens och framför allt kundernas behov. Vem är du? För det här jobbet är din personlighet det allra viktigaste! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor, har ett engagemang för ditt arbete och en drivkraft att utveckla och förbättra. Du är samarbetsinriktad, flexibel och har ett gott bemötande mot de du möter - oavsett om det handlar om medarbetare eller personer som du ska ge stöd åt. Du delar Erstas värdegrund om att se hela människan och våra värdeord; professionalism, tillit och hopp. Din erfarenhet För att sommarjobba hos oss behöver du: vara över 18 år kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift kunna cykla B-körkortär en fördel, då det krävs för att transportera dig mellan vissa av våra kunder.Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller annan äldreomsorg, men det är inget krav. Vi ser också positivt på om du har en påbörjad omvårdnadsutbildning på gymnasienivå, en påbörjad sjuksköterske-, fysioterapeut-, arbetsterapeut, socionom- eller läkarutbildning eller är utbildad undersköterska. Övrigt om rekryteringen Urval sker löpande - skicka in din ansökan så snart som möjligt! Inför anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Kontaktperson: Mitcho Tek, Gruppchef, [email protected] Karin Hällgren, Gruppchef, [email protected] Birgitte Otterbeck, Gruppchef, [email protected] Jenny Eriksson, Gruppchef, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Resande servicetekniker till R-CON
Switch Game AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en social och lösningsorienterad person med en bakgrund inom el och service? Trivs du med att arbeta med problemlösning i en dynamisk roll med stort eget ansvar? Lockas du dessutom av möjligheten att bli en del av ett marknadsledande företag med bra villkor och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som servicetekniker hos R-Contracting vara nästa steg för dig! R-Contracting, som ägs av Lagercrantz-koncernen, är marknadsledande i Sverige på tillverkning av tankar och pumpar för sprinkleranläggningar. De arbetar med försäljning och installation över hela Norden och hjälper kunder från projekteringsstart till driftsatt anläggning samt med service och underhåll. Idag består teamet av 15 medarbetare som utför installationer och service på plats hos kund och nu utökar vi teamet med två nya stjärnor med placering kring Gävle med omnejd. Om rollenSom servicetekniker arbetar du primärt med service, felsökning och reparation av pumpar och andra produkter. Arbetet utförs på plats hos kund, och även om detta team huvudsakligen verkar mittersta/norra Sverige, kan resor inom hela landet förekomma. Vanligtvis arbetar du längre dagar måndag-torsdag och har ledigt på fredagar. Somservicetekniker blir du en del av ett team med elinstallatörer och servicemedarbetare som arbetar i par. Teamen leds av en engagerad servicechef som ansvarar för planering och fördelning av arbetsuppgifter. Rollen innefattar även daglig kontakt med kunder och underentreprenörer på plats. R-Contracting har kollektivavtal med IF Metall, vilket innebär förmånliga villkor för resor, övertid och traktamenten samt friskvårdsbidrag till alla anställda. Om digVi söker en social och öppen lagspelare som har lätt för att kommunicera med kunder, kollegor och underentreprenörer. Du trivs i en dynamisk miljö med högt tempo, är lösningsorienterad och har god förmåga att självständigt planera ditt arbete. För rollen krävs en bakgrund inom el, och tidigare erfarenhet som servicetekniker är meriterande. Kompetens inom VVS och svets är ett extra plus. AnsökanHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

147 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Personlig assistent till en busig tjej på 3 år

Vi söker en personlig assistent till en glad och busig tjej på 3 år som tycker om att vara ute och leka. Kunden bor centralt i Gävle tillsammans med mamma, pappa, en storebror på 5 år och två katter. Kunden har en röresle- och utvecklingsförsening, och kommunicerar med Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i form av stödtecken och bildstöd. Kunden har epilepsi samt kontinuerlig matning i knapp. Vem är du?Här önskas en kvinnlig assistent i 30-årsåldern. Du behöver vara lekfull och driven, eftersom att du kommer att vara en viktig person i ett litet barns liv. Det är viktigt att du har en bra hand med barn. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av knapp på magen, epilepsi och AKK. Du måste vara rökfri och det är viktigt att du kan arbeta i ett hem där det finns pälsdjur. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetspassen är förlagda på dagtid, eftermiddag och vaken natt. Därför är det viktigt att du kan arbeta dygnets alla timmar. Vi söker ordinarie personal. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent till 35-årig tjej

Jag är en tjej på 35 år som bor i Gävle. Jag behöver en personlig assistent för att kunna leva ett jämlikt liv, delta i daglig verksamhet, hjälp med personlig omvårdnad, kommunikation, träning, aktiviteter mm. Som min personliga assistent har du ett gott omdöme. Du är ansvarsfull och har förmågan att sätta mina behov i centrum när du arbetar med mig. Du är en trygg, lugn och ödmjuk person som är nyfiken på mig och hur jag vill ha det. Jag uppskattar att du tar egna initiativ för att jag ska få den stimulans jag behöver och vill ha varje dag. Att du bidrar till att jag kan umgås med kompisar och att hitta roliga aktiviteter på min fritid. Jag söker en assistent till ett sommarvikariat och att jobba extra vid behov. Hos mig finns möjlighet att jobba både före och efter sommaren Du får gärna gå introduktion och börja jobba redan nu så vi lär känna varandra. Du ska kunna arbeta dygn och det är bra om du kan hoppa in med kort varsel. Erfarenhet som personlig assistent och/eller utbildning är en fördel men viktigast av allt är att vi gillar varandra. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Trafiklärare (utbildningsledare) i Gävle
Trafiko AB
Trafiklärare

Är du godkänd trafiklärare och utbildad utbildningsledare med intresse för att ge dina elever de bästa förutsättningarna för en lyckad väg till körkort? Då är det dig vi söker! Om Trafiko och tjänsten Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och vi håller introduktions- samt riskutbildningar i 14 städer i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. I dagsläget erbjuder vi körlektioner i 8 städeroch ska nu utöka utbudet med körlektioner till våra elever i Gävle,det är därför vi nu söker dig som vill vara med på resan. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Utbildad utbildningsledare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuderPå Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande.Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till [email protected] Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Varuhuschef till Åhléns Gävle
Åhléns AB
Verkställande direktörer m.fl.

Även om vi funnits i 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Ta chansen och skapa varuhusmagi hos oss i Gävle! Vi erbjuder dig Som Varuhuschef på Åhléns Gävle ansvarar du för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du samarbetar framför allt inom ditt varuhus med Säljledare, Säljare, och Visual Merchandiser och till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Regionchef. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: - Vara ambassadör för företaget och skapa en kundupplevelse i världsklass - Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna - Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset - Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Vem är du? Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig: - Flera års erfarenhet från ledande befattning inom försäljning, gärna från detaljhandeln - Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra ledare och utveckla team - Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i april. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Varuhuschef hos oss på Åhléns Gävle blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

148 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker dumperschaufförer till Gästrikland och Dalarna!
Nästa Jobb i Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du redo för ett nytt äventyr? Bli dumperschaufför i Gästrikland och Dalarna! Vi söker nu en engagerad och professionell dumperschaufför som vill vara med och bidra till vår verksamhet. Hos oss får du möjlighet att utforska skogslandskap och grustag i Gästrikland och Dalarna. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och jobba med moderna fordon i en dynamisk industrimiljö? Då kanske detta är rätt chans för dig! Ansvarsområden Köra dumpers inom områden som skogslandskap och grus- och bergtäkter. Säkra last för transport och följa säkerhetsföreskrifter. Utföra dagligt underhåll och kontroll av fordon för att säkerställa säkerhet och funktionalitet. Samarbeta med kollegor för att optimera arbetsflöden och säkerställa punktliga leveranser. Använda digitala verktyg för att hantera arbetsorder och rapportera slutförda uppgifter. Vem är du? Har tidigare erfarenhet av att köra tunga fordon och har ett intresse för att arbeta ute i fält. Innehav av giltigt körkort med behörighet C eller högre, samt YKB är ett krav. Du är ansvarsfull, noggrann och har en stark säkerhetsmedvetenhet. Förmåga att arbeta självständigt men också bra på att samarbeta i ett team. God fysisk hälsa och beredd på att utföra tunga lyft. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vi erbjuder dig En fast anställning med marknadsmässig lön och villkor enligt kollektivavtal. En varierad arbetsmiljö där du får arbeta med toppmodern utrustning och fordon. Utvecklingsmöjligheter och utbildning för att du ska kunna växa i din roll. Stöd av ett erfaret och stöttande team som alltid finns där för att hjälpa dig. Är du den vi söker? Ansök nu och bli en del av vårt team av professionella chaufförer! Om du har några funderingar så ringer du direkt till Patrick Gustafsson (076-8472727)på Flx Bemanning. Skicka in din ansökan på www.nxtjobb.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Servicetekniker till Kalmar Solutions
Bravura Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Har du erfarenhet som servicetekniker inom entreprenadmaskiner? Lockas du av en roll där din känsla för kvalitet och service får en stor betydelse? Trivs du dessutom i verkstadsmiljön? Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till Kalmar Solutions tillväxtresa i rollen som servicetekniker! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kalmar Solutions. Om företaget Kalmar Solutions är ett globalt företag som idag är verksamma i över 35 länder med cirka 5 500 anställda. Sedan introduktionen av den första elektriska gaffeltrucken 1980 har Kalmar varit en pionjär inom branschen. Kalmar lanserade en helt elektrisk portfölj 2021 bestående av materialhanteringsutrustning från elektriska reachstackers till tunga, medelstora och lätta gaffeltruckar, terminaltraktorer samt straddle carriers. Under 2021 introducerade de Kalmar Robotic Portfolio med ett utbud av intelligenta, flexibla och autonoma mobila utrustningslösningar för framtiden. Kalmar introducerade även Electric Straddle Carrier Charge Family, 2023 som inkluderar batteriteknologier, laddningslösningar och mjukvara för att stödja straddle carrier-operatörer i deras övergång mot koldioxidfria verksamheter. Efter avknoppningen från Cargotech noterades Kalmar Solutions på Nasdaq Helsinki den 1 juli 2024. Arbetsuppgifter Som servicetekniker arbetar du med dagliga serviceärenden av truckar och entreprenadmaskiner inne på verkstaden. Uppdragen skiljer sig i karaktär men innehåller exempelvis felsökning, reparationer och förebyggande underhåll. Du arbetar självständigt med maskinens delar så som hydraulik, elektronik och mekanik. Arbetet planeras och struktureras tillsammans med en servicekoordinator som du har löpande kontakt med. För intern kommunikation används digitala verktyg för samtal, dokumentation och återrapportering. Arbetet innefattar såväl planerade som mer akuta jobb och du har kontinuerlig kontakt med kunder, servicekoordinator och andra servicetekniker. Du är Kalmars Solutions ansikte utåt och värnar därför om att ge kunderna god service, tillgodose deras behov och håller dom kontinuerligt återkopplade. • Serviceärenden i maskiner, generellt över 5 ton • Genomförande av akut och förebyggande underhåll på installerad utrustning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasial utbildning • Erfarenhet från reparation av truckar, lastbilar, entreprenadmaskiner eller liknande • Goda kunskaper i svenska och engelska • God datorvana och systemförståelse • Körkort B • Kunskap och erfarenhet inom mekanik, elektronik och hydraulik är meriterande För att trivas och lyckas i rollen har du ett tekniskt intresse och trivs i en roll där ingen dag är den andra lik. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att de blir slutförda i tid. Du är duktig på att strukturera ditt arbete, att sätta upp och hålla tidsramar. Vidare har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov. Du trivs även i en dynamisk roll där det ofta sker förändringar och du har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån situationens behov och förutsättningar. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Gävle Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025