Lärare i musik till Önneredsskolan
GÖTEBORGS KOMMUN
Grundskollärare

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Önneredsskolan är en F-9-skola i västra Göteborg som ligger i ett naturskönt område med nära tillgång till skog och hav. Vår närhet till naturen ger oss möjlighet att erbjuda elever olika miljöer för ett ökat lärande. På Önneredsskolan arbetar vi tillsammans för att eleverna ska utvecklas så långt det är möjligt utifrån sin förmåga. Vi söker en lärare för undervisning i musik för elever på mellan- och högstadiet. Som lärare på Önneredsskolan brinner du för att undervisa och handleda eleverna mot uppsatta mål enligt gällande kurs- och läroplan. Din undervisning är strukturerad, du följer upp och analyserar din undervisning och elevernas resultat. I din yrkesroll ansvarar du för att skapa en trygg, inkluderande och stimulerande miljö. Ämneslärarna i musik har sina arbetsplatser samlade i ett gemensamt arbetsrum i nära anslutning till specialsalarna. Specialsalen för musik är välutrustad och har tillgång till intilliggande grupprum och teorisal. I det praktiskt estetiska ämnesarbetslaget är alla lärare legitimerade och de har ett tätt samarbete för att stötta varandra kring planering av undervisning samt bedömning för att säkerställa likvärdighet. Det blir också en trygghet och ett roligare jobb när man gör det tillsammans! Önneredsskolans högstadium har sex parallella klasser i varje årskurs. Vi är två mentorer i varje klass och i vår roll som mentorer arbetar vi tillsammans för att skapa de bästa förutsättningarna för att eleverna ska trivas, utvecklas och känna sig trygga. Personalen i varje årskurs är indelade i arbetslag som träffas en gång i veckan. Med på mötena är också resurspersonal och representant från skolans elevhälsoteam. Vi är ett gott gäng som trivs och har det bra tillsammans med våra elever och deras vårdnadshavare. Personalgruppen är blandad där några av oss arbetat mycket länge på skolan och några är ganska nya. Vi lägger stor vikt vid att ha det gott tillsammans och det anordnas många sociala aktiviteter. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Tjänsten är en deltidstjänst på 50%. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i musik för årskurs 4-9. Du är väl förtrogen med läroplanen och andra styrdokument och har god kunskap om och arbetar gärna med digitala läromedel i undervisningen. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat. Som person är du lyhörd och har en god samarbetsförmåga med elever, kollegor och föräldrar. Du är en trygg medarbetare med ett självklart ledarskap i klassrummet som visar förmåga att ta initiativ samt vara flexibel när situationen kräver det. Till Önneredsskolan efterfrågas medarbetare som är engagerade, har höga förväntningar på elever, på sig själv och som samarbetar i ämnes- och arbetslag. Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan! Urvalsarbetet i denna rekryteringsprocess kommer att inledas i vecka 33. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Testingenjör-och Provningsingenjörer sökes!
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett starkt intresse för Teknik och vill utvecklas inom roller som Test- eller Provningsingenjör? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG:  Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer! VI SÖKER DIG SOM:  Har en eftergymnasial utbildning inom Teknikområdet. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig!  Vidare bör du:  Kunna tala och skriva obehindrat på svenska samt engelska då den stora majoriteten av våra partnerföretag använder båda språken internt samt externt.  Ha ett tekniskt intresse samt lätt att förstå och ta till dig ny teknik, nya tillvägagångssätt samt metoder.  Det är även meriterande om du har något hobbyprojekt såsom meckar med bilar, motorer eller likande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du är en driven och initiativtagande person som fungerar likväl i team som självständigt. Det är meriterande om du har hobbyprojekt att visa upp och/eller relevant arbetslivserfarenhet.  ÖVRIG INFO:  Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre!  OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.  Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!  Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Embedded SW Developer
Einride AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Want to be part of transforming road freight – for good? Einride is showing the world a new way to move, based on the latest digital, electric and autonomous technologies. Through our offering – freight capacity as a service – we enable businesses around the world to accelerate towards their sustainability goals. Founded in 2016, Einride became the first company in the world to deploy a cab-less autonomous electric vehicle on a public road (Sweden, 2019). In 2022, we were the first to successfully operate such a vehicle on a US public road. Today, we are a team of more than 500 people, and our award-winning technology is being deployed across 8 countries (and counting). Our clients include some of the world’s biggest shippers, including Fortune 500 companies. As an Embedded Software Engineer within the Actuation SW Team at Einride you will be part of a team responsible for the low level control of our autonomous electric vehicles. The team is SW focused, but with a close relation to the hardware. Our main deliverable is an embedded software with realtime constraints, implemented in C, that translates high level commands into low level actuations on the vehicle. You’ll be joining a top talent team of ambitious, creative, kind-hearted people who challenge conventional thinking, think big and aim for zero. At Einride everyone is responsible for their work end to end, from development to production. You will help us improve developer happiness, our fearless development culture and acquire a deep understanding of your domain. You will work with: Designing technical solutions in collaboration with your colleagues Write and review embedded software written in C for the target platform Virtual testing/verification (unit tests, Simulation, HardwareInLoop and SoftwareInLoop) Write and review technical requirements and verifications Contribute during track days to verify the teams' software We expect you to: Have at least 2 years experience within embedded sw development Be interested in growing technical competence within embedded systems Communicate well in english M.sc in relevant field (e.g. computer science, embedded systems, control theory, vehicle engineering, electrical engineering or similar) Experience within any of the below is considered a bonus: Development of safety critical systems Agile development System safety (ISO 26262) Automotive communication technology and protocols (CAN, J1939 etc) This is a full-time position based at our office in Gothenburg. Of course, we have a modern and hybrid set-up that allows you to partly work from home but our expectations is that you also are present at our office in Gothenburg. Please note that as part of our standard recruitment process, we conduct a background control on the final candidate for this role. This may include verification of education, employment history, any relevant professional certifications or other information that may be of our interest. At Einride, we are innovators, building solutions the world has never seen before – but urgently needs. That’s why we take action, and it’s why we are always eager to be challenged. We know that our best innovations come from having a diverse mix of people, including those of different experiences, career paths, and walks of life. By coming together and sharing our perspectives openly – by disagreeing, discussing, and committing – we deliver greater impact.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Terminalarbetare på deltid sökes till kund i Kortedala.
Boxflow Staffing Syd AB
Lager- och terminalpersonal

Terminalarbetare sökes med fokus på paketsortering Om tjänsten: Vi söker nu noggranna och arbetsamma terminalarbetare för en spännande och varierande roll inom paketsortering. Är du en person som trivs med att arbeta i högt tempo och gillar att vara en del av ett dynamiskt team? Då är detta jobbet för dig! Arbetstiderna varierar men de främsta passen är belagda 06-11 samt 06-12 måndag-fredag. Kunden behöver hjälp med att täcka upp för sjukfrånvaro och övriga ledigheter vilket gör att man kan bli inringd samma morgon som passet är men även ibland några dagar i förväg. För att vara aktuell behöver man vara tillgänglig vardagar minst 3 gånger i veckan.  Arbetsuppgifter: Sortering av paket och försändelser Lastning och lossning av gods Hantering av skannrar och annan teknisk utrustning Säkerställa att paketen hanteras varsamt och effektivt Samarbeta med kollegor för att upprätthålla en smidig logistikprocess Vi söker dig som: Har god fysik och kan hantera tunga lyft Är noggrann och har ett öga för detaljer Kan arbeta i högt tempo utan att tumma på kvaliteten Är flexibel och kan arbeta varierande arbetstider Har tidigare erfarenhet av liknande arbete (meriterande men inte ett krav)

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Söker du ny utmaning inom Inköp? Se hit!
Friday Väst AB
Inköpare och upphandlare

Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten och vill fortsätta din resa som Inköpare inom Automotiveindustrin? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG:  Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom Inköpsområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som har något/några års erfarenhet av Inköp sedan innan, fördelaktigt från Automotiveindustrin. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag i olika storlekar och produktområden. De finns placerade i hela västra Götaland. VI SÖKER DIG SOM:  Har med dig ett eller flera års erfarenhet av en Inköpsroll där du jobbar med hela kedjan såsom prisförhandlingar, sourcing och strategisk utveckling. Det är även meriterande med god erfarenhet av SAP. ÖVRIG INFO:  Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre!  OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.  Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!  Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Project Manager på Swedish Life Cycle Center
Chalmers Tekniska Högskola AB
Övriga civilingenjörsyrken

Join our driven team at the Swedish Life Cycle Center as a Project Manager. The Swedish Life Cycle Center, hosted by Chalmers University of Technology, is a national competence center with about 500 life cycle experts. We work to advance and integrate life cycle action in all decision-making processes with the aim to enhance resource efficiency, promote a circular economy, and foster innovation. About Us The Swedish Life Cycle Center is located at the Department of Technology Management and Economics at Chalmers. The center is partner-driven and currently includes 16 partners representing industry, academia, and government agencies. Our mission is to promote and integrate the life cycle perspective into all decision-making processes. We enable skills development and knowledge sharing among our partners and host a unique network of companies, academia, research institutes, and public authorities. By fostering collaboration and progress, we aim to increase resource efficiency, promote a circular economy, and drive innovation. Job description We are now looking for a project manager who is passionate about sustainable development and wants to be part of a committed team working toward the vision: “accelerate sustainable transition through science-based life cycle action.” Our goal is to advance the field of life cycle thinking.  In this important role, you will work closely with colleagues, partners, funders, and other stakeholders on projects that contribute to the development of the life cycle field. This could involve administrative support for ongoing research projects, leading working or expert groups, or running your own projects in the area. All project managers contribute to the development of the center and communication efforts, and most tasks are carried out within specific project frameworks. You will be employed at the Center's technical secretariat, where we support our partners in developing joint projects, forums for skill development and networking, and communication that reaches both partners and the wider public. The secretariat consists of two project managers, a director, a scientific leader, and a communications partner. Employment Terms Permanent employment, Full-time Qualifications We are looking for someone who: • Has a master’s degree in a relevant area e.g. industrial ecology, environmental science, sustainable development. • Has at least two years’ experience within relevant field, preferably project management within industry and/or research projects • Has experience working with life cycle assessment • Is proficient and have experience in both written and oral communication in English and Swedish • Has an interest and engagement for sustainable development and a collaborative mindset • Has a good strategic understanding of national and international developments within LCA and the life cycle perspective Merits: • Have experience in working in projects that involve diverse stakeholders • Have been involved in or have been leading project funding applications • Have experience in web administration and/or newsletter production As a person, you have a strong ability to collaborate with others and communicate effectively with colleagues and other partners. By being attentive and responsive, you are able to foster constructive dialogue. Furthermore, you have the capability to independently drive work and projects forward with a goal-oriented mindset. You are flexible and can adapt to changing circumstances as well as to different types of projects and tasks. Working at Chalmers Chalmers' core values – openness, respect, participation, diversity, and quality – shape our view of the work environment and our staff. We offer a stimulating workplace in an academic setting where students and staff are driven to create value for a sustainable future. Employee benefits include: • Flexibility to work remotely based on operational needs. • Up to seven weeks of vacation per year. • Collective agreement benefits including parental pay, sick pay supplements, medication costs, salary exchange, pension, earned days off, and flexible hours. • Wellness subsidy and one wellness hour per week during paid working hours. Learn more about our benefits and what it’s like to work at Chalmers. Application Procedure Applications should be labeled with your name and documents saved as PDF files as follows: • CV • • Other (optional: certificates, diplomas, etc.) In this application process you will asked to answer a few questions connected to the position. We will not take personal letters into consideration and kindly ask you not to include one.  Application deadline: 2025-08-15 For questions, please contact: Maria Rydberg, [email protected] (15-18 July and 6-15 August) Anna Wikström, [email protected] (during 25 June and 4 July) *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Projektledare på Swedish Life Cycle Center
Chalmers Tekniska Högskola AB
Övriga civilingenjörsyrken

Swedish Life Cycle Center, vid Chalmers Tekniska högskola, är ett kompetenscentrum med cirka 500 experter inom livscykelområdet. Vi arbetar för att främja och integrera livscykeltänkande i alla beslutsprocesser med målet att öka resurseffektiviteten, främja en cirkulär ekonomi och driva innovation. Om oss Swedish Life Cycle Center är placerat vid institutionen för Teknikens ekonomi och organisation på Chalmers. Centret är partnerdrivet och har i dagsläget 16 partner som representerar industri, akademi och myndighet. Vårt uppdrag är att arbeta för att främja och integrera livscykelperspektivet i alla beslutsprocesser. Vi möjliggör kompetensutveckling och kunskapsdelning bland våra partners och är värd för ett unikt nätverk av företag, akademi, forskningsinstitut och myndigheter. Genom att främja dessa samarbeten och framsteg strävar vi efter att öka resurseffektiviteten, främja en cirkulär ekonomi och driva innovation. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu en projektledare som brinner för hållbar utveckling och som vill bli en del av ett engagerat team som arbetar mot visionen” accelerate sustainable transition through science-based life cycle action”. Vårt mål är att driva livscykelområdet framåt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att ha en viktig roll där du, i nära samarbete med kollegor samt partners, finansiärer och andra intressenter, arbetar i projekt som bidrar till utvecklingen av livscykelområdet. Detta kan innebära att administrativt stödja pågående forskningsprojekt, leda arbets- och expertgrupper eller driva egna projekt inom området. Alla projektledare bidrar till utvecklingen av centrumet och till kommunikationsinsatser, och de flesta arbetsuppgifter genomförs specifikt i projektform. Du kommer att vara anställd vid Centrats tekniska sekretariat, där vi stödjer våra partners i att skapa gemensamma projekt, arenor för kompetensutveckling och nätverkande samt kommunikation som når både partners och en bredare publik. Sekretariatet består av två projektledare och en föreståndare, en vetenskaplig ledare och en kommunikationspartner.   Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Har en masterexamen inom ett relevant område, t.ex. industriell ekologi, miljövetenskap eller hållbar utveckling • Har minst två års erfarenhet inom relevant område, gärna projektledning inom industri och/eller forskningsprojekt • Har erfarenhet av att arbeta med livscykelanalys (LCA) • Är skicklig och har erfarenhet av både skriftlig och muntlig kommunikation på engelska och svenska • Har ett intresse för och engagemang i hållbar utveckling samt ett samarbetsinriktat arbetssätt • Har god strategisk förståelse för nationella och internationella utvecklingar inom LCA och livscykelperspektivet Det är meriterande om du också: • Har erfarenhet av att arbeta i projekt med olika typer av intressenter • Har varit involverad i eller lett ansökningar om projektfinansiering • Har erfarenhet av webbadministration och/eller produktion av nyhetsbrev Som person har du en god förmåga att samarbeta med andra och kommunicera effektivt med kollegor och andra partners. Genom att vara lyhörd skapar du förutsättningar för en konstruktiv dialog. Du har dessutom förmågan att självständigt driva arbete och projekt framåt med ett målinriktat arbetssätt. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt till olika typer av projekt och arbetsuppgifter. Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: • Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  • Semester upp till sju veckor per år. • Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. • Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Övrigt (valfritt) Eventuella intyg, betyg etc. I denna rekryteringsprocessen kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till tjänsten. Vi kommer inte att ta hänsyn till personliga brev och ber dig därför att inte bifoga ett sådant.  Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Vid frågor, vänligen kontakta Maria Rydberg, [email protected] (15-18 juli och 6-15 augusti) Anna Wikström, [email protected] (mellan 25 juni och 4 juli) *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
MAX Bäckebol söker medarbetare alla tider
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Söker du en ny utmaning inom Elektroteknikområdet? Se hit!
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett brinnande teknikintresse med en utbildningsbakgrund inom Elektroteknik? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG:  Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer! VI SÖKER DIG SOM:  Har en eftergymnasial utbildning inom Elektroteknik. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig!  ÖVRIG INFO:  Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre!  OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.  Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!  Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 oktober 2025
Maskinoperatör | NKC | Göteborg
Lernia Bemanning AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Om företaget NKC Manufacturing Sweden AB är ett helägt dotterbolag till NKC, Nakanishi Metal Works Co. LTD som ligger i Osaka Japan. En familjeägd koncern som består av 19 bolag, däribland ett antal tillverkningsanläggningar i världsklass, i och utanför Japan, som exporterar högkvalitativa produkter till alla hörn av världen. Sedan grundandet 1924 är ledorden innovation och flexibilitet, som har gjort det möjligt för oss att hålla jämna steg med alla förändrade marknadskrav. NKC flyttar fram positionerna inom teknik för våra kärnområden: hållare och bilkomponenter. Om uppdraget Dina huvudsakliga arbetsuppgifter involverar metallbearbetning genom att köra maskiner, inklusive användning av pressar och svarvar. Dessutom kommer du att vara ansvarig för manuell hantering av maskiner och material. För att lyckas behöver du ha gedigen erfarenhet av maskinanvändning och kunskap. En betydande del av arbetet kommer att vara att utföra maskinomställningar, vilket kräver ett tekniskt intresse. Eftersom jobbet kan vara fysiskt krävande från tid till annan ser vi gärna att du har god fysisk kondition. Om dig Du som söker denna roll är intresserad av teknik och har förståelse för tekniska system och processer. Du trivs med att vara aktiv på produktionsgolvet och har en stark passion för både människor och tillverkning. Att driva förbättringsarbete är något du finner både spännande och givande, och du söker ständigt efter utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. Som en del av ett team strävar du alltid mot att nå gemensamma mål och du har utmärkta kommunikationsfärdigheter. Denna tjänst kräver att du kan arbeta självständigt, tar egna initiativ och har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Din drivkraft och strävan efter att göra saker rätt är tydlig i din ansökan. Du har en stark önskan att påverka och är snabb att identifiera möjligheter till förbättringar. Dessutom är du framåtblickande, fokuserad på lösningar och har en välstrukturerad arbetsstil. Meriterande: • Erfarenhet från tidigare anställningar inom den tunga tillverkningsindustrin. • Erfarenhet av skiftarbete • Truck- och traverskort. • Kunskap inom hydraulik Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via e-post, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025