Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Lärare i engelska och historia till Praktiska Gymnasiet Majorna i Göteborg Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst som lärare på Praktiska Gymnasiet Majorna i Göteborg. Vi söker dig som kan undervisa i engelska och historia samt gärna ett ytterligare ämne som till exempel svenska eller svenska som andraspråk. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start augusti 2025. Du kommer att undervisa och handleda våra elever tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla ämnet. Tillsammans stöttar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Din profil Vi söker dig som är legitimerad och behörig lärare i minst två av ovanstående ämnen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du brinner för att utbilda och att arbeta med ungdomar och har varje elevs bästa i fokus. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov. Vi erbjuder På Praktiska Gymnasiet Majorna jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar att utvecklas i din roll. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Du får kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten, kontakta rektor Sandra Nyberg på telefonnummer 0703-505591 eller mailadress [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i Academedia. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.
Vi letar efter erfarna snickare med formkunskap och som ska kunna arbeta med avancerad formsättning. I tjänsten så kommer man att hjälpa till sina arbetskollegor som jobbar med armering och gjutning också. Som snickare kommer du att vara en nyckelperson i projektet och behöver därför ha gedigen erfarenhet och kunskap inom området. Projekten finns i Göteborg. Krav: Gymnasial utbildning inom relevanta områden. Gedigen erfarenhet inom snickeri. Storform, systemform och stomme. Förmåga att arbeta efter ritning. God kommunikationsförmåga på svenska. Yrkesbevis eller motsvarande minst 6 års dokumenterad erfarenhet. Meriterande: Heta arbeten. Mobila arbetsplattformar. Säkra lyft. Vi erbjuder: Vi erbjuder lön och reseersättning enligt kollektivavtal Uppdragen kommer att fyllas så snart som möjligt, så vi uppmuntrar dig att inte vänta med att skicka in din ansökan.
Vi söker nu efter en ingenjör med bakgrund inom produktion. Placering i Göteborg. Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för produktionsutveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Utveckling av produktionsuppsättningar • Ansvar för tillverkningsplaner, dvs.: o Design för montering o Ledtidsberäkningar o Värdeflödeskartläggning och FMEA o Produktionsflöde och layoutplanering • Utveckling av produktionsmetoder och processer • Ansvar för investeringar och business case • Delta i eller leda implementeringen av nya digitala lösningar Du kommer också att vara involverad i tvärfunktionella uppdrag tillsammans med områden som tillverkning, produktutveckling, kundprojekt och Business Intelligence. Meriterande om du har kunskap inom: FMEA Simuleringsverktyg så som DES ERP/PLM-system (gärna IFS) Industry 4.0
Vill du bli en nyckelspelare inom livsmedelskvalitet och bidra till att säkerställa högsta möjliga standard i produktionen? Vi söker nu en engagerad och noggrann Kvalitetsingenjör till vårt team på Signal & Andersson Charkuterifabrik AB. Kvalitetsingenjörens roll är viktig för att säkerställa att våra produkter och processer håller högsta standard. Om företaget Signal & Andersson är ett familjeföretag i femte generationen med ursprung från Saluhallen i Göteborg. Vi tillverkar alla våra charkuteriprodukter själva och är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder över hela Sverige. 2020 blev vi ägare i A.J. Dahlberg slakteri som ligger i Dalsland. En långsiktig satsning på Svensk köttråvara. Samma år lanserade vi även Gårdsmärkt som är en kvalitetsmärkning där du som konsument får reda på exakt vilken gård som råvaran kommer från. 2024 förvärvade vi Rybergs Chark AB i Uddevalla som har en lång tradition av högkvalitativa svenska charkuteriprodukter med starkt fäste i hela Bohuslän. Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda charkprodukter som sedan finns i butiker, restauranger, skolor, sjukhus mm över hela landet. Antal anställda i koncernen: 330 st Koncern omsättning: 1,7 miljarder SEK Produktionsanläggningar; Charkproduktion i Göteborg, Styckning/slakt i Brålanda, Charkproduktion i Uddevalla. Arbetsuppgifter i urval Samla in och sammanställa interna avvikelser och reklamationer från kunder och konsumenter samt tillsammans med Kvalitetschef analysera och implementera åtgärder Ansvara för konsumentkontakt med uppföljning kring frågor gällande produkter och reklamationer Hålla löpande kontakt och uppföljningar med kvalitetsavdelningar hos våra kunder Ansvara för recepthantering i system så som Foptec och FactoryTalk Rapportera kvalitetsrelaterad information i digitala verktyg (t.ex. kundportaler) Genomföra kvalitetskontroller och inspektioner i på produktionsanläggningen Utföra provtagning i process, sammanställa och följa utsatta provtagningsplaner Arbeta med våra kvalitetsledningssystem IFS , FSSC 22000, EKO, KRAV Ingå i revisionsteamet och utföra internrevisioner på våra produktionsanläggningar Ingå i HACCP teamet som utvecklar och optimerar våra processer Krav Serviceinriktad och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift Utbildad Livsmedelsingenjör eller motsvarande, alternativt med gedigen erfarenhet av livsmedelsproduktion och kvalitetsarbete. Noggrann och ansvarstagande Att du kan arbeta i grupp likväl som ensam och har förmågan att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Baskunskaper i mikrobiologi och ett gott öga för kvalitet. Datorvana Meriterande Erfarenhet av IFS, FSSC 22 000 eller BRC Erfarenhet inom livsmedelsindustrin, gärna inom charkuteri, slakt/styckning Erfarenhet av kund/konsumentkontakt. Foptec och FactoryTalk Placeringsort: Göteborg, men det förekommer även resor till våra andra produktionsanläggningar, i nuläget Brålanda och Uddevalla. Lön och anställningsvillkor: Tillsvidare, heltid, dagtid mån-fred, lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Löpande urval, senast ansökningsdag 17/8- 25 Mer information om tjänsten kontakta Miljö-& Hållbarhetschef (TF Kvalitetschef): Maria Norén: [email protected] Startdatum Omgående eller efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan!
We are inviting applications for a two-year postdoctoral position focusing on the development of multifunctional structural materials from agricultural side streams, such as straw and husks. The work targets two application areas: porous green cements and bio-based carbon fibres intended for use in structural batteries. The position is shared between three departments at Chalmers: • Chemistry and Chemical Engineering (K) • Architecture and Civil Engineering (ACE) • Industrial and Materials Science (IMS) The postdoctoral researcher will be formally hosted at the Division of Applied Chemistry, Department of Chemistry and Chemical Engineering. Project overview This highly interdisciplinary project aims to valorise agricultural residues by extracting their key components—such as cellulose, lignin, and silica—and optimising these for specific applications. Initial efforts will focus on developing suitable extraction methods. Later stages will include tailoring and characterising the materials in relation to their performance in their respective end uses. Main responsibilities You will contribute to experimental work and method development across all stages of the project. The work will involve regular interaction with researchers from different disciplines and departments. Responsibilities include: • Planning and conducting laboratory work related to extraction, processing, and characterisation • Publishing research results in peer-reviewed international journals • Presenting findings at national and international conferences • Participating in the supervision of PhD students and collaboration with MSc and BSc students • Contributing to regular discussions within the research teams and departments involved Your profile Your most important qualification is your desire to devotedly work with research and to perform in an interdisciplinary environment. Required qualifications: • A doctoral degree in chemistry, physics, materials science, or a closely related field, awarded no more than three years prior to the application deadline*. • Strong communication skills in English, both written and spoken * Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service. Meritorious qualifications: • Background in inorganic chemistry • Experience with spectroscopic and microscopic characterisation techniques • Interest or experience in interdisciplinary collaboration What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Contract terms This postdoc position is a full-time temporary employment for two years. Application procedure Please submit your application in English as PDF files according to the instructions below. Each file should not exceed 40 MB. Note: The system does not support Zip files. 1. CV Name the document as: CV, [Your surname]. Include the following: • A comprehensive CV, including a complete list of publications. • Details of previous teaching and pedagogical experience. 2. Personal letter Name the document as: Personal letter, [Your surname]. Limit the letter to 1–3 pages and include: • A brief introduction about yourself. • A summary of your previous research fields and key research outcomes. • An outline of your future goals and research focus. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: 3 August, 2025 For questions, please contact: Associate Prof Diana Bernin [email protected] +46-(0)31 772 1298 Associate Prof Helen Jansson [email protected] +46-0(31) 772 3297 Assistant Prof Johanna Xu [email protected] +46-(0)31 772 1073 *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Betongarbetare sökes! Vi letar efter dig som är en erfaren och passionerad betongare. Om du trivs med oss och vi trivs med dig så kommer du att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat projekt antingen hos oss på Prowork eller direkt hos kunden. Som betongarbetare kommer du att utföra olika typer av betongarbeten, formning, armering, gjutning och efterbehandling. Du kommer att få arbeta tillsammans med andra erfarna och drivna betongare där fokus ligger på att utföra ett bra jobb samtidigt som man trivs och mår bra. För att trivas och lyckas i rollen som betongarbetare hos oss behöver du: – Ha minst 3 års erfarenhet av betongarbete – Ha god samarbetsförmåga och ansvarskänsla – Ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: – Yrkesbevis eller annan relevant utbildning inom betongarbete – Certifikat för heta arbeten, fallskydd eller liknande Vi erbjuder dig: – En provanställning på 6 månader med konkurrenskraftig lön – Ett varierande och stimulerande arbete med stora utvecklingsmöjligheter Välkommen in med din ansökan idag!
Nu söker vi Betongare till kommande projekt i Göteborgsområdet! Du skall vara självgående i moment som gjutning och armering och är van att driva ditt eget arbete framåt. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga, samt en god samarbetsförmåga. Erfarenhet: - Några års erfarenhet som Betongare- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, då det används i det dagliga arbetet - Du har yrkesbevis för betongarbetare/armerare Förutom att du är en duktig yrkesman ser vi det som väldigt viktigt att du är en god kollega och kan hantera nya kontakter samt att du hugger i när det behövs. Meriterande: - Erfarenhet av infrastrukturprojekt, såsom kajer, broar, kärnkraftsverk och industriella produktioner - Självgående inom ritningsläsning Vad kan vi erbjuda? Marknadsmässig lön och trevliga arbetskamrater samt kollektivavtal.
Om företaget Vår kund är ett välkänt bolag i Göteborgsområdet. De söker nu drifttekniker och driftingenjörer för att täcka kommande behov. Det kan gälla tillfälliga såväl som långsiktiga uppdrag som konsult via NearYou. Tjänstebeskrivning I din roll som drifttekniker kommer du ansvara för den dagliga driften av anläggningen. Du kommer övervara och styra processer men även genomföra felsökning och underhåll. Som driftingenjör ansvarar du för att optimera och underhålla den dagliga driften av anläggningen. Du kommer vidare: • Analyser och avhjälpa fel • Förbättra processer • Arbeta med säkerhet på anläggningen Kvalifikationer Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning såsom drifttekniker eller sjöingenjör, med inriktning värme, energi eller processindustri. Vidare ser vi att du har minst 1-3 års erfarenhet av drift och underhåll av anläggningar inom värme, energi eller dylikt. Du behöver vidare behärska svenska i tal och skrift, samt ha god vana vid att arbeta med datorer och system. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Key Solutions har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Nu expanderar vi och söker dig som är vill ha ett arbete där utveckling, glädje och gemenskap står i fokus. Som säljare hos oss är du en viktig del av vårt framgångsrika säljteam och ansiktet utåt för våra kunder. Vad erbjuder vi? - Fast månadslön + marknadens bästa bonusprogram! - Arbetstider mellan kl. 10.00-19:00 för telemarketing mån-fre 12.00-21.00 för fieldmarketing - Goda chanser att göra karriär och klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Hur fungerar arbetet? Tjänsten kommer att utgå från vårt lokala kontor mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg), där du kommer att jobba som säljare för en av våra största kunder. Tjänsten innefattar kontakt med såväl varma som kalla kunder både genom fysiska möten och per telefon. Vi ser gärna att du som söker: - Trivs med att arbeta både i grupp och självständigt - Är en sann glädjespridare och har god social kompetens - Är tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar svenska obehindrat Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Om Key Solutions: Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med över över 200 ambitiösa medarbetare som hjälper några av världens största varumärken med deras kundtillväxt. Vi har haft nöjet att hjälpa några av världens största och snabbast växande varumärken som bland annat Google, Telia, EON och Hedvig med sin kundtillväxt. Sedan starten 2008 har vi levererat över 1 miljon kunder till våra varumärken. Vi har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute och har idag lokala kontor i Stockholm och Göteborg samt expanderat verksamheten internationellt till Helsingfors.
Svevia har en stadig utvecklingsresa och under innevarande strategiperiod satsar vi på tillväxt genom större infrastrukturprojekt samt nya marknadsandelar. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Nu finns det en öppning för ett spännande uppdrag som Projektchef med inriktning mot större mark och infrastrukturprojekt i Västra Sverige. Vill du bygga framtidens infrastruktur med oss? Svevia – Division Anläggning, Region Syd – söker en erfaren och engagerad projektchef som vill vara med och forma något större. Vi befinner oss i en expansiv fas och siktet är inställt på att växa med kvalitet – där varje projekt genomsyras av struktur, säkerhet och affärsmässighet. Vi tror på långsiktiga relationer, hållbara lösningar och att de bästa resultaten uppnås tillsammans med kompetenta och drivna medarbetare. Nu bygger vi upp en stark närvaro i Västsverige – och vi söker dig som vill leda vägen. Rollen – mer än ett uppdrag Som projektchef hos oss får du inte bara ansvar – du får förtroende. Du kommer vara en nyckelperson i att driva större anläggnings- och infrastrukturprojekt inom väg, VA och energi – med fullt resultat- och projektansvar. Du leder ett erfaret team av platschefer och arbetsledare och bygger vidare genom att attrahera och utveckla nya talanger. Du blir en del av ledningsgruppen inom arbetschefsområdet och har stor möjlighet att påverka inriktning, affärer och framtida satsningar. Du får hos oss: En långsiktig arbetsgivare med stabil grund och stark ambition Kollegor som brinner för sitt arbete – och för varandra Resurserna från en etablerad organisation, men flexibiliteten och lagandan från en entreprenör Möjlighet att bygga ditt team med stort eget inflytande Placeringsort är med fördel Göteborg, men även andra orter i Västsverige – exempelvis Lidköping – kan vara aktuella. Din vardag som projektchef: Leda, driva och följa upp projekt enligt Svevias mål och värderingar Säkerställa hög säkerhet och en trygg arbetsmiljö – alltid i första rummet Ansvara för projektens ekonomi, tidsplaner och leveranser Utveckla och stötta platschefer och arbetsledare i det dagliga arbetet Arbeta nära kunden och ta ett aktivt ansvar för kontraktsfrågor och affärsutveckling Bidra till anbud, kalkyl och riskhantering Agera som kulturbärare och förebild i organisationen Vem är du? Vi söker dig som är van att ta ansvar, fatta beslut och som trivs med att leda andra. Du är strukturerad, affärsdriven och har ett starkt säkerhetstänk. Du motiveras av att bygga team, skapa lönsamma projekt och se människor växa. Vi ser gärna att du har: Gedigen erfarenhet av att leda större projekt inom väg och anläggning (100–1000 Mkr) Dokumenterad vana vid personal- och resultatansvar Goda kunskaper inom AB04, ABT06 och AMA/MER Erfarenhet av arbete mot Trafikverket och andra offentliga beställare Bakgrund som civil- eller högskoleingenjör, eller motsvarande Meriterande: Erfarenhet av samverkansprojekt Kunskaper i kalkyl- och uppföljningsverktyg (ex. MAP) Du kommunicerar tydligt, både internt och externt, och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Självklart har du B-körkort och god datorvana. Känner du igen dig? Tveka inte till att söka till oss och denna spännande satsning! En del av något större Inom anläggningsverksamheten bygger vi Sverige från grunden – i betong, stål, trä, sten och jord. Och vi gör det genom att anlägga vägar, broar, kajer och betongkonstruktioner för industri, stat och kommun. Dessutom bryter vi ny mark och banar väg för VA-nät, vindkraftsparker och exploateringsområden. Vi har också specialenheter inom grundläggning och marksanering. Tillsammans med Svevias övriga verksamheter inom vägdrift och beläggning blir du en viktig kugge i ett större samhällsmaskineri. Det öppnar nya möjligheter för innovation och problemlösning. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10:e Augusti. Urval startar under v.33. OBS under vecka 28-32 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Saeid Azmoudeh på [email protected] eller tel 0702256423eller Sally Backlund Mehrabi, HR-Specialist på [email protected] eller tel, 0703-132264. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Välj ett jobb för att visa detaljer