Allmänspecialist till Meliva vårdcentral Fredriksdal
Meliva AB
Specialistläkare

Allmänspecialist till Meliva vårdcentral Fredriksdal – Välkommen till Meliva! Vill du arbeta i en verksamhet där kvalitet, omtanke och utveckling går hand i hand? Hos Meliva får du möjlighet att göra verklig skillnad – för både patienter och kollegor – samtidigt som du har förutsättningar för balans i livet. Det innebär bland annat stabila arbetstider och en arbetsmiljö där vi värnar om rimlig arbetsbelastning och det kollegiala stödet. Här möter du patienter i alla åldrar och från olika bakgrunder, i en vardag där både professionellt utbyte och personligt engagemang värdesätts. Som en del av Melivagruppen blir du också en del av en växande och nytänkande vårdkoncern – med tillgång till ett brett nätverk av kollegor och möjlighet att utveckla både dig själv och svensk primärvård. Om tjänsten Meliva vårdcentral Fredriksdal har cirka 9500 listade patienter och är belägen i centrala Göteborg, strax söder om Liseberg precis vid spårvagnshållplats. Vi har avtal med regionen vilket innebär att vi ingår i Vårdval Vårdcentral. Hos oss arbetar ambitiösa och drivna läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer. Patienter som vill träffa psykolog hänvisas direkt till Meliva-appen och behöver inte träffa läkare innan psykologkontakten. Triageringen sköts av psykologerna själv vilket innebär korta eller inga väntetider för att få kontakt med psykolog. Vi har en av Göteborgs största BVC enheter vilket innebär att vi har ett stort barnfokus. Barnens Meliva BVC svarar i telefon när BVC-barnens föräldrar ringer även när barnen är sjuka. Föräldrar kan också höra av sig via Meliva-appen och vi har även en sjuka barn-mottagning. Vi satsar på kollegialitet och samarbete, hos oss värdesätts initiativförmåga och lösningsfokus. I din roll på Fredriksdal kommer du främst arbeta med mottagningsverksamhet – både planerade och akuta besök – och ha möjlighet till digitala konsultationer. Patientgruppen är varierad och du arbetar i nära samarbete med ett kompetent och stöttande team I samma hus som vårdcentralen finns Meliva Rehab Fredriksdal som startade mars 2024. Vi har ett tätt samarbete mellan vårdcentral och rehab och vi samverkar på ett enkelt sätt för patientens bästa. Det finns ett stort engagemang från båda enheterna och ett resultat av det är att vi bl.a. startat ett psykosocialt team tillsammans. Vi uppmuntrar till initiativtagande, delaktighet i utvecklingsarbeten och att du bidrar med din kompetens i verksamhetens förbättringsarbete. Vi erbjuder dig En arbetsplats där du får vara med och påverka Tydliga utvecklingsvägar – vill du handleda, leda eller specialisera dig vidare? Kollegor och chefer med starkt engagemang och lång erfarenhet En värderingsdriven organisation med människan i fokus Vi söker dig som: Är specialist i allmänmedicin Har god kommunikationsförmåga och arbetar professionellt och empatiskt Trivs i teamarbete men är också självgående Vill bidra aktivt till verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring Har ett helhetsperspektiv på patientens behov och primärvårdens uppdrag Om Meliva Meliva är en vårdgrupp i tillväxt – med verksamheter inom primärvård, specialistvård och företagshälsa. I Sverige är vi en av de största privata aktörerna inom primärvård, med över 160 000 listade patienter. Vi är en del av den nordiska vårdkoncernen Mehiläinen, som har levererat kvalitativ vård sedan 1909. Med rötter i Finland kombinerar vi det personliga bemötandet med den digitala vårdens möjligheter. Hos oss möter du en värderingsstyrd kultur där liv och hälsa står i fokus – för både patienter och medarbetare. Om anställningen Omfattning: Heltid eller deltid Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse, kollektivavtal Placering: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Ansökanstid: Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med intervjuer Kontakt Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta: Namn: Monica Elmestam Roll: Bitr.verksamhetschef Mail: [email protected], Telefon 070-795 0003

3 dagar sedan
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Arbetsplatskontrollant / Inspektör
Ansvar och Säkerhet i Europa AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Elevassistent till Angeredsgymnasiet
GÖTEBORGS KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER På Angeredsgymnasiet är vi övertygade om att elever som trivs och känner arbetsglädje också lyckas bättre med studierna. Därför är glädje och lust lika självklara inslag som kunskap och utveckling på vår skola. Här finns både högskoleförberedande gymnasieprogram, yrkesprogram och introduktionsprogram. Därtill har vi en hängiven lärarkår, ett gediget utvecklingsarbete och ett mycket gott samarbete med arbetsmarknaden genom vårt projekt Angeredsutmaningen. På skolan finns också Riksgymnasiet för elever med rörelsehinder en av fyra skolor i Sverige. Du kommer att arbeta på Angeredsgymnasiets enhet 2 som är inriktat mot högskoleförberedande program. Där kommer du att vara ett stöd för en elev i huvudsak i klassrummet. Stödet innebär att hjälpa eleven att hantera de situationer som kan uppstå i klassrummet både vad gäller sociala och studiemässiga aspekter. Här är struktur, förutsägbarhet och hjälp med strategier för koncentration samt hantering av känsloläge viktiga delar. Arbetet behöver vara både förbyggande och flexibelt i stunden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom barn- och fritidsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet. Tidigare erfarenhet av arbete som elevassistent eller annan pedagogisk roll på gymnasiet är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbete med elever som har neuropsykiatriska funktionsvariationer är meriterande, liksom av att arbeta genom lågaffektivt bemötande. Du behöver vara flexibel, empatisk och lugn samt ha förmåga att ta eget ansvar i ditt arbete. God samarbetsförmåga och ett starkt engagemang. Du har ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete och deltar aktivt i arbetslagets olika gemensamma uppgifter samt bidrar med egna idéer och erfarenheter. Du är relationsskapande och förstår vikten av att bygga förtroende. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
IVO söker tillsynsläkare, specialist i allmänmedicin

IVO söker specialistläkare i allmänmedicin för arbete vid någon av avdelningarna i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en specialistläkare inom allmänmedicin för tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal samt andra medicinskt orienterade uppgifter inom myndighetsutövningen. Om jobbet Som tillsynsläkare på IVO kommer du att handlägga ärenden och medverka i utvecklingen av tillsynsarbetet där din kompetens behövs. Du kommer att arbeta med medicinska bedömningar och medverka i tillsynen av primärvård, kommunal- hälso- och sjukvård med åtföljande vårdkedjor och (ex. barnhälsovård, skolhälsovård, företagshälsovård, äldrevård). Tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal är en väsentlig del av tillsynsläkarens arbete. Du kommer i arbetet i kontakt med såväl vårdgivare/personal som allmänhet och media. Tillsynen ska vara riskbaserad och granska det som är väsentligt för patientsäkerheten, samt präglas av tydlighet, trovärdighet och effektivitet, liksom utgå från den statliga värdegrunden. Som tillsynsläkare arbetar man nationellt med olika ärendeslag och därav har geografisk kontorstillhörighet ingen betydelse för att klara sitt uppdrag. På IVO arbetar idag ett 20-tal tillsynsläkare varav flera är specialister inom allmänmedicin. Vi söker dig som har • Läkarlegitimation med specialistbevis inom allmänmedicin. • Flerårig aktuell erfarenhet av kliniskt arbete. • God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, juridik och finansiering. Vi söker dig som är intresserad av att tillsammans med övriga medarbetare och kompetenser på IVO, utveckla och förstärka patientsäkerheten i vården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är saklig, noggrann och tydlig samt pedagogisk i din kommunikation. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna beakta och omsätta andras synpunkter och perspektiv. Du skall snabbt kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare kräver rollen som tillsynsläkare att du har förmågan att analysera och utreda komplext och omfattande material utifrån ett resursbesparande och generellt perspektiv. Du ska ha lätt för att se helheten och arbeta effektivt. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslutsunderlag samt kommunicerar effektivt resultatet av ditt arbete, både internt och externt. Vi ser det som meriterande om du också har • Erfarenhet av arbete med särskilt ansvar för medicinsk kvalitet och patientsäkerhet, såsom medicinsk rådgivare, ledningsansvarig läkare etc. • Utbildning och/eller erfarenhet av att tillämpa juridisk information och föreskrifter inom det medicinska området. • Erfarenhet av tillsyn eller annat arbete på myndighet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering vid någon av IVO:s sex avdelningar i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete under del av arbetsveckan. Din befattningstitel kommer att vara inspektör.   Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Ansök senast den 17 augusti 2025.    Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.   Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.   IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kock sökes till vår och sommar säsong - Home Hotel Mektagonen
Nordic Choice Commercial Services AB
Köksmästare och souschefer

Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt. Home Hotel är en del av Strawberry. Home sweet home. Är du redo att flytta in? Home Hotel är ett helt nytt koncept med en enkel men kraftfull vision: att skapa en plats som känns som hemma, även när du är borta. Vi erbjuder mer än bara en säng för natten – vi vill skapa en upplevelse som dröjer sig kvar långt efter att gästen har checkat ut. En plats som är så varm, välkomnande och bekväm att den känns som att kliva in i sitt eget vardagsrum. Nu söker vi en kock till Home Hotel Mektagonen i Göteborg som vill bli en del av vårt team under våren och sommaren 2025 Home Hotel Mektagonen är beläget i södra delen av Göteborg och har gångavstånd till Liseberg, Universeum och Scandinavium. Här bor gästen i stora, hemtrevliga rum och hotellet bjuder på frukostbuffé, eftermiddagsfika och middag. Detta unika matkoncept och vår hemlagade middag är en av de främsta anledningarna att våra gäster väljer att bo hos oss. Vi söker nu en smaksäker, ordningssam och kreativ kock till vårt köksteam på Home Hotel Mektagonen. Tjänsten är en en visstidsanställning på 75% som sträcker sig från mitten av våren till början av hösten. Du kommer arbeta både kvällar och helger på ett rullande schema. På Mektagonen lagar vi all mat från grunden. Från hemmagjord granola till frukost, hembakad kärleksmums till fika till en hemmagjord köttfärslimpa till middag. Vi siktar på att alltid erbjuda en smakrik matupplevelse. Låter det som en något för dig? Skynda dig att söka! Om tjänsten: • Tillaga och servera god och tilltalande mat till våra middagsgäster • Tillsammans med köksteamet hjälper du till med inköp och inventering • Utveckla vårt koncept och menyplanering tilsammans med FnB Manager och teamet • Arbetspassen är schemalagda både kvällstid samt helger. • Du rapporterar till FnB manager/kökschef • Samarbeta med kollegor för att skapa en smidig och behaglig vistelse för alla gäster. Om dig: • Du är smaksäker och alltid nyfiken på nya smaker och rätter • Du är flexibel, stresstålig samt har en professionell och personlig inställning mot kollegor samt gäster • Du har dokumenterad erfarenhet som kock på minst 3 år • Du är en lagspelare och ser köket som en enhet • Du har mycket energi, mod och begeistring • Du talar och skriver svenska och engelska Vi värdesätter styrkan i mångfalden inom Strawberry. Olika bakgrunder, erfarenheter och idéer skapar en unik och inspirerande arbetsmiljö. Erfarenhet inom hotell eller service är meriterande, men din inställning och vilja att skapa en hemtrevlig upplevelse är det viktigaste. Varför välja Home Hotel & Strawberry? På Home Hotel erbjuder vi mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där även du kan känna dig hemma. Här får du: • En stödjande och välkomnande arbetsmiljö där ditt bidrag värdesätts • Möjligheter till utveckling och karriär inom Strawberry dynamiska bolag • Personalrabatter och förmånliga priser för vänner och familj på våra 200+ hotell • 25 % rabatt på mat och dryck på våra restauranger och barer • Exklusiva erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mer Om Strawberry Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm. Redo att välkomna gäster hem? Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår resa för att göra varje vistelse på Home Hotel oförglömlig. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Serviceingenjör inom automation
Elektroautomatik i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Din arbetsroll Som Serviceingenjör erbjuds du en varierande roll med mycket frihet under ansvar. I din arbetsroll kommer du att jobba med förbättringar och serviceprojekt av befintliga produktionsutrustningar inom industriell verksamhet, såsom robotceller, monteringsutrustningar, specialmaskiner etc. I uppdragen medverkar du från försäljningsskedet till det att anläggningen är driftsatt och överlämnad till kunden. Exempel på uppdrag som Serviceingenjör : Ombyggnad av maskiner Maskin- och Produktionsflytt Styrsystembyten Robotbyte Robotservice Teknisk support Du utgår ifrån våra lokaler i Göteborg, men åker ofta ut på besök hos våra kunder. Våra kunder är både stora och små företag inom flera olika branscher, där flera är världsledande inom sitt område. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor där du ingår i ett starkt team med hög lagkänsla. Vem är du? Teknisk utbildning inom mekanik, underhåll, automation eller motsvarande erfarenhet. Du förstår vikten av en god kundrelation. Du har minst 5 års erfarenhet från automationsbranschen inom industri. Du har erfarenhet inom logisk felsökning. Du har erfarenhet från programmering av PLC-system av något system från Siemens, Beckhoff, Allen-Bradley, Mitsubishi m.fl.  Du har erfarenhet av robotsystem från fabrikaten ABB och KUKA m.fl. Meriterande : Erfarenhet av elkonstruktion och maskinsäkerhet. Erfarenhet av NC-styrda bearbetningsmaskiner. Erfarenhet kring mekanik. Vidare söker vi dig som har ett stort tekniskt intresse och en nyfikenhet kring att lära dig mer. Du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt duktig på att interagera, strukturera och synka ditt arbete tillsammans med andra på avdelningen. Vidare ser vi gärna att du har ett positivt synsätt samt lätt för att samarbeta och kommunicera. Ansökan Vi arbetar med urval och intervjuer löpande vilket innebära att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi erbjuder Hos Elektroautomatik är din passion för automation nyckeln till en värld av utmanande uppdrag och spännande utvecklingsmöjligheter. Vi sätter medarbetaren först, värderar hälsa och friskvård högt och tror på styrkan i god gemenskap. Med våra ledord om ansvar, engagemang, affärsmannaskap och samarbete bygger vi ett trivsamt och sunt arbetsklimat för dig att växa i. Om Elektroautomatik Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör och en helhetsleverantör inom automation. Vi erbjuder kundanpassade automationslösningar, AGV:er, högkvalitativa maskiner, utbildning och service som effektiviserar och kvalitetssäkrar våra kunders produktion och logistik. Med expertis från idé till färdig produktion och ett brett kompetensområde är vi en komplett partner för hållbara och innovativa lösningar. All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Handläggare försäljning
Kronofogdemyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag. Som medarbetare på försäljningssektionen har du ett omväxlande och händelserikt arbete med många kundkontakter Om jobbet Arbetet innebär att du handlägger exekutiv försäljning av fastigheter och bostadsrätter. I detta arbete ingår många interna och externa kontakter med kollegor, parter, spekulanter och värderingsmän med flera. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att följa ärendets gång. Du har ett nära samarbete med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för sektionens uppgifter och att sträva mot myndighetens mål. De ärenden som du hanterar ställer krav på rätts­säker­het, snabb­het och effektivitet med bibehållen kvalitet. Du ingår i en sektion som gemensamt ansvarar för resultat, planering och arbets­fördelning. Du genomgår en internutbildning där praktik varvas med teori och du får även en handledare som stöttar dig. Utbildningen innehåller bland annat juridik, bemötande och samtalsteknik.  Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Som handläggare kan du till exempel uppmärksamma andra myndigheter om att en person får bidrag på felaktiga grunder. Det kan resultera i att du bidrar till att stoppa felaktiga utbetalningar från välfärdssystemet. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroende­ingivande i mötet med människor i utsatta situa­tioner. Du har lätt för att kommu­nicera och är pedagogisk i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker. Dina kvalifikationer: - mer än 20 års arbetslivserfarenhet från arbete som Kronofogde eller Kronoinspektör  - några års aktuell och relevant erfarenhet från exekutiv försäljning av fastigheter och bostadsrätter på Kronofogden  - arbetat i försäljningsprogrammet DUFFEX i mer än 3 år Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 12 månader och arbetstiden förläggs utifrån överenskommelse med arbetsgivaren. Du blir anställd som handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren.  Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-23! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Rivare/grovarbetare
Kristersson, Robin
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Vi söker rivare till projekt i Göteborgsområdet! Krav: Erfarenhet från byggbranschen (oavsett bakgrund inom bygg) Svenska eller engelska (du behöver kunna förstå instruktioner och kommunicera på arbetsplatsen) Meriterande: B-körkort (men det är inget krav) Som rivare arbetar du med att förbereda byggarbetsplatser inför renovering eller ombyggnation. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på projekt, men kan bland annat innebära: Rivning av väggar, golv, tak och fast inredning Sortering och bortforsling av rivningsmaterial Demontering av kök, badrum eller annan fast inredning Användning av handverktyg, maskiner och skyddsutrustning Städa och hålla ordning på arbetsplatsen Arbetet är fysiskt och du behöver kunna hantera tunga lyft och dammiga miljöer. Du arbetar ofta i team men behöver också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt när det behövs. Skicka in din ansökan redan idag med ditt CV samt kontaktuppgifter. Vi rekryterar löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Spare Parts Sales Specialist
Emploid AB
Företagssäljare

Om företaget Solaris Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Solaris Bus & Coach, en av Europas ledande tillverkare av elbussar för kollektivtrafik. Företaget är aktivt i 33 länder och driver utvecklingen framåt inom hållbar mobilitet. Det svenska teamet har sitt huvudkontor i Malmö och arbetar nära både kunder och den europeiska organisationen för att leverera högkvalitativa lösningar för framtidens kollektivtrafik. Läs mer på www.solarisbus.com. Om rollen Nu söker vi en driven och affärsinriktad Spare Parts Sales Specialist till Solaris svenska och norska verksamhet. I denna nyetablerade roll får du ett övergripande ansvar för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom reservdelsförsäljning, med fokus på hela Sverige och på sikt även Norge. Du utgår hemifrån och spenderar ungefär hälften av din arbetstid på resande fot för att besöka potentiella och befintliga kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Identifiera nya affärsmöjligheter hos servicepartners, verkstäder, återförsäljare, grossister och bussoperatörer - Genomföra kundbesök och möten med både partners och slutkunder - Ta fram offerter, hantera beställningar och säkerställa hög kundnöjdhet - Arbeta nära pricing manager och supply chain-organisationen - Följa upp försäljningsresultat och genomföra marknadsanalyser - Delta i mässor och offentliga upphandlingar vid behov I tjänsten ingår förmånsbil samt arbetsverktyg. Om dig Vi söker dig som har starkt säljdriv och erfarenhet av B2B-försäljning av reservdelar, gärna från fordon, entreprenadmaskiner, jordbruksmaskiner eller liknande. Du är en typisk "hunter", trivs med att skapa nya relationer och drivs av att stänga affärer. Du har en teknisk förståelse och ett professionellt tillvägagångssätt i dialog med olika typer av kunder. Följande är krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av försäljning av reservdelar inom B2B - God förståelse för marknaden och kundernas behov - Tekniskt intresse och/eller relevant utbildning - Erfarenhet av prisdialog, offerthantering och CRM-system - Goda kunskaper i svenska och engelska (norska är meriterande) - Körkort och vilja att resa regelbundet inom Sverige och Norge Övrig information Placeringsort: Flexibel, du utgår hemifrån och reser regelbundet Lön: Fast månadslön med möjlighet till årlig bonus Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: reservdelar, B2B, teknisk försäljning, spare parts, account manager, nykund, buss, elbuss, automotive, fältförsäljning, servicepartners, OEM, Sverige, Norge

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Transport Coordinator till global kund!
Poolia Sverige AB
Speditörer och transportmäklare

Nu söker vi en Transport Coordinator till ett stort fordonsbolag i Göteborg. Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll där laganda och teamwork är nyckeln till framgång. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Poolia med start så snart som möjligt och kommer pågå fram till 6 mars 2026. Intervju sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Följ upp dagligen med avvikelsehantering i transportflödet • Ta emot och utföra brådskande transporter och bokningar • Boka transporter för leveranser och transportörsuppföljning • Upprätta beredskapsplaner Vem är du? • Eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition eller annat relevant område • 2-5 års relevant erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter • Flytande kunskaper i svenska och engelska • Goda systemkunskaper • God kommunikationsförmåga • Snabblärd och ansvarstagande Om verksamheten Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025