Did you recently graduated with a degree in computer science and want to work with problem solving? We are looking for a full stack developerwith an interest in coding.By starting your career with a talent programyou will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! Working as Full stack Developer To one of our customer, we are seeking for junior full stack developerwho thinks software development is one of the most enjoyable things there is. Since our teams work broadly with the product and focus on customer value, an interest in systems development, test development, and everything else required to bring a successful product to market is also appreciated. For this position we are seeking for someone whostay updated on what is happening in your areas of expertise and like share your knowledge with others. We believe you have experience working with thetools below: Web development, React/Angular Typescript and/or JavaScripts SQL/databases Docker Node, Azure, AWS, Spring Linux environments Kubernetes Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg, starting during spring. You will be coached by a mentor at the clientand by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the customer. Desired qualifications: Are at the start of your career and have a bachelor/master degreein software development Have an interest in web development As a person you are outgoing and like to work in team Good knowledge in Swedish, both verbal and written Have an interest in coding in general Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Normanat [email protected] We are looking forward to hearing from you!
Vill du skapa framtidens kundlösningar inom Coatings & Construction? Hos KRAHN Nordics får du möjligheten att bygga upp marknaden och etablera långsiktiga kundrelationer inom Coatings & Construction. Vi söker en Sales Manager som vill bidra till vår tillväxtresa i Norden och Baltikum. Se hit, om du älskar försäljning, brinner för att skapa värde och gillar en flexibel arbetsmiljö! OM TJÄNSTEN Som Sales Manager hos oss har du ett helhetsansvar för affärer, strategi och produktportföljen inom segmentet Coatings & Construction. Din roll innebär att: Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer inom Norden och Baltikum. Identifiera nya affärsmöjligheter. Genomföra behovsanalyser hos kund för att erbjuda anpassade lösningar. Omvärldsbevaka och ha bra koll på både marknad och trender. Samarbeta, inte bara internt utan också med kunder och leverantörer. Delta på internationella mässor och samverka med kollegor från Europa. Rollen erbjuder stor frihet under ansvar, med flexibilitet att arbeta hemifrån vid behov, samtidigt som vi värdesätter närvaro på kontoret i Göteborg för att stärka samarbetet i teamet. Cirka 50 % av din tid är du ute på kundbesök i din region. OM DIG För att lyckas i rollen vill vi att du har: Framgångsrikt jobbat med försäljning av produkter inom Coatings & Construction. En teknisk förståelse för specialkemikalier. Förmåga att arbeta självständigt och driva affärsprocesser från start till avslut. Ett strategiskt tänk och kan ta ansvar för din marknad. Flytande engelska och svenska. Ytterligare nordiska språk är ett plus. Vi letar efter en kommunikativ och resultatorienterad person som trivs i en dynamisk miljö. Du är nyfiken, initiativrik och engagerad, och du värdesätter samarbete samtidigt som du kan ta egna beslut. ANSÖKAN Låter det här som en spännande möjlighet? I den här rekryteringen samarbetar Krahn Nordics med Committo. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. För frågor om tjänsten, kontakta Linda Samuelsson på +46 702163752 eller maila [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! OM KRAHN NORDICS KRAHN Nordics is a market leading chemical distributor, supplying customised formulations and raw materials across a range of industries. We work together with our customers, utilising our know-how, expertise, innovation and technical excellence to enhance their capabilities in new and existing markets. KRAHN Nordics is part of KRAHN Chemie, a global chemical distribution company with a history spanning over 100 years. The company’s core competence is the sales, marketing and distribution of speciality chemicals, blends and formulations, working alongside world class suppliers and manufacturers to deliver the very best and most flexible solutions for its customers.
Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag, somarbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Vi är ett värderingsstyrt företag där vi varje dag vill leverera en schysst måltidsupplevelse genom att servera god mat i trevliga miljöer samtidigt som vilever efter våra värderingar: sprida glädje, vara tillgängliga och överraska positivt.Vi tillhandahåller ettsystematiseratentreprenörskap vilket innebär att vi bistår med ledningssystem, inköpsrutiner och administrativa rutiner men vi kombinerar det med lokalt beslutsfattande. Vi uppmuntrar och uppskattar entreprenörsandan! På Volvo Cars Torslanda driver Nordrest flera restauranger och kiosker. Nu söker vi en duktig kock till en av våra restauranger som tillsammans med köksmästaren och övrig personal ska fortsätta att utveckla vår populära lunch och middagsservering. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi söker: Dig som har ett stort intresse för matlagning ochgillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. Fokus på street food och modern husman. Du har erfarenhet av kock- och serviceyrket och är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och du är respektfull mot din omgivning. Arbetstider:Främst måndag till fredag 10.30 - 19.00 Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Minst tre års arbetslivserfarenhet som kock Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort (ej krav) Det är meriterande om du har: Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både KRAV-certifierad ochmiljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Omfattning:Heltid Ansökan:Skicka din ansökan senast 26.e januari.Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Lön:Enligt överenskommelse Kollektivavtal:HRF Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Are you a seasoned professional in Regulatory Affairs looking to make a significant impact on a global scale? Cochlear Limited, a leader in implant, sound processor, and acoustics products, is seeking a dynamic Director of Regulatory Affairs. In this pivotal role, you will lead our CBAS Regulatory team based in Gothenburg, ensuring compliance and timely approvals for acoustics products in regulated markets worldwide. Your leadership will drive cross-functional partnerships and alignments, contributing to our mission of transforming lives. Key Responsibilities: Strategic Leadership: * Shape and execute global regulatory strategies. * Mentor and guide your team to provide critical regulatory insights for Cochlear's Product Innovation Process (PIP). * Present strategic recommendations to CBAS leaders and Regional Regulatory teams. * Oversee multiple high-priority projects, ensuring successful outcomes. * Forge strong relationships and negotiate with external regulatory bodies. * Communicate effectively with all stakeholders to foster teamwork and alignment. * Deliver impactful business and technical briefings to key stakeholders. Operational Excellence: * Develop and optimize systems for tracking regulatory submissions and commitments. * Lead the team in managing change controls and submission requirements. Regulatory Compliance: * Serve as the appointed "Person Responsible for Regulatory Compliance" (PRRC). * Review and approve labelling materials. * Address European regulatory requirements for recalls and adverse event filings. * Participate in regulatory audits and inspections. * Maintain QMS procedures related to Regulatory Affairs. Team Development: * Attract, develop, and retain top talent to achieve Cochlear's business objectives. * Provide regular feedback and coaching to foster growth and success. * Champion workplace health and safety initiatives. Key Requirements: Minimum: * Bachelor's degree in a related field with extensive experience in Regulatory Affairs. * Knowledge of at least two medical device jurisdictions (e.g., FDA, TGA, EU MDR). * Proven experience in healthcare, regulatory affairs, and medical devices. * Expertise in financial mechanisms and budget management. * Demonstrated ability to lead teams and collaborate with People and Culture. * Exceptional attention to detail and proficiency in English. * Ability to thrive in a fast-paced, dynamic environment. Ideal: * Master's degree in a related field. * Strong negotiation and influencing skills for optimal commercial outcomes. * RAPs certification.
Som Underhållsingenjör på Nordion Energi kommer du att ansvara för analys, planering, beredningoch genomförande av underhåll och tillsyn av företagets ledningar och stationer.Du kommer att leda och utföra specifika aktiviteter, som exempelvis arbete på driftsatt utrustning och projekt inom nybyggnation. Dukommer löpande attutveckla din anläggningskännedom där dudeltar i ombyggnads- och nybyggnadsprojekt av ledningar och trycksatta installationer.Dukommer även att arbetsleda entreprenörer i fält. Större delen av arbetet sker i fält, vilket innebär resor längs gasledningens sträckning. Som Underhållsingenjör arbetar du självständigt och har stort ansvar och frihet, eftersom du själv planerar din arbetstid och utgår från hemmet. Du tillhör "Region Mitt" vilket innebär att du inom ramen för ditt ansvar har uppdrag på anläggningar som ligger mellan Falkenberg och Laholm. Sannolikt bor du därför närliggande dessa orter.Vi erbjuderHos oss erbjuds du en plats på ett företag i tillväxt med höga ambitioner. Vi bygger en energikoncern med hållbara lösningar för framtidens energiförsörjning. Nu behöver vi dig - ytterligare en viktig medarbetare för att ta oss vidare i vår utveckling!Våra förväntningarInom vårt team innehar vi flertalet olika kompetenser däralla, trots olika specialistområden i grundenkallas Underhållsingenjörer. Vi arbetartillsammans frånen bred teknikkunskapsbas. Vi söker dig som vill arbeta i en roll med mycket egenansvar och stor bredd där du värderar möjligheten att förvärva ny kunskap högt.Du har: erfarenhet av drift-och underhållsarbete, meriterande inomolja/gas, energi men andra jämförbara områden kan också vara intressanta ingenjörsutbildning inom sjö, mekanik, process- eller kemiteknik och/ellermotsvarande arbetslivserfarenhet erfarenhet av att arbeta i underhållssystem talar flytande svenska och engelska i tal och skrift körkortsbehörighet B Vi ser det som meriterande om du har: kunskap inom automationsområdet Du är en trygg person somtrivs med att i hög gradstyra din egen vardag med god struktur. I din roll så har du flertalet interaktionsytor med kollegor internt så väl som externa aktörer. Därför ser vi att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera. Då vårt företag är under stark tillväxt så värderar vi din förmåga att se lösningar ochkonstruktivt bidra till vår utveckling högt. Värt att vetaDu ingår i Anläggning GAS-teamet som består av 10 kollegor som precis som du utgår hemifrån längs med gasledningens sträckning. Den här tjänsten kräver en person som är placerad i region mitt och lämpligen är du bosatt runt Halmstad, Falkenberg med omnejd.Nordion Energis huvudkontor ligger i Malmö.I din roll så samarbetar du även medAsset Management teamet i attfastställa och implementera det strategiska underhållsarbetet. I det arbetet förväntas duanalysera och utvärdera data, genomföra utredningar och föreslå förbättringar och effektiviseringar.På sikt ser vi att du ingår i verksamhetens beredskapskedjor. Som anställd hos Nordion Energi kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske. AnsökanVi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi hoppas därför att du söker tjänsten så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven Sales & Marketing Specialist som vill vara med och stärka varumärket genom kundupplevelsen.. Är du redo att ta kundresan till nästa nivå och bli en del av vår tillväxtresa?Om rollen Som Sales & Marketing Specialist ingår du i vårt marknadsteam tillsammans med vår marknadsansvarig Oliver. Du kommer att spela en central roll i att förbättra och utveckla våra kunders upplevelse både före, under och efter bilköpet. Du arbetar med att förbättra och skapa ett flöde mellan marknad, försäljning och inköp samt aftersales, med fokus på att bygga långsiktiga relationer och en stark varumärkeskännedom. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar: Utveckling av kundresan: Identifiera förbättringsområden och implementera automatiserade lösningar i CRM-systemet Hubspot. Kontinuerligt säkerställa att vår hemsida är användarvänlig och bidrar till god kundupplevelse. Marknadsföring och analys: Samarbeta med vår externa byrå för att skapa effektivt innehåll och analysera marknadsrapporter för att tillsammans med Oliver optimera och prioritera vilket material vi ska fokusera på. Samarbete med sälj- och inköpsteam: Säkerställa att leads bearbetas effektivt och stötta i arbetet med att höja kundnöjdheten. Du hjälper även teamen att förstå och arbeta med kundresan på bästa sätt, exempelvis genom utbildning av nya steg i kundflödet. Vi söker dig som… …är en analytisk och initiativrik person med en stark drivkraft för att skapa förstklassiga kundupplevelser. Du har god teknisk förståelse och en naturlig förmåga att sätta kunden i fokus i allt du gör. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med kundresor och CRM-system, gärna Hubspot. Några års erfarenhet inom roller som är länken mellan marknad och sälj. Stort intresse för bilbranschen. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Körkort (B). Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Ansökningar behandlas löpande Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Är du en trygg och driven ledare med en passion för mat, service och gästupplevelse? På Stigberget Restauranger AB söker vi nu en Operations Manager som med tydligt ledarskap och energi vill ta våra restauranger till nästa nivå. Vår verksamhet består av tre restauranger: espressobaren Bar Shtisel, den familjära lilla bistron Ilse Krog och Moreno Pizza med sin populära Biergarten. Om rollen Som Operations Manager är du verksamhetens motor. Du ansvarar för att driva våra restauranger mot uppsatta mål med fokus på kvalitet, lönsamhet, starka team och en grym gästupplevelse. Dina huvudsakliga uppgifter är: Coacha Managers och deras team för att skapa en högpresterande och motiverad arbetsmiljö Planera och optimera bemanning, processer och resurser. Säkerställa att våra koncept levereras enligt högsta standard och driva förbättringsarbete. Uppnå resultat genom uppföljning av nyckeltal, arbeta mot tillväxt och lönsamhet i alla delar av verksamheten. Fungera som en förebild genom att inspirera, motivera och kommunicera tydligt. Vem är du? Vi söker dig som är trygg i din ledarroll och har en naturlig förmåga att skapa engagemang. Du har stor erfarenhet av att leda verksamheter, gärna inom restaurangbranschen och vet vad som krävs för att driva ett lönsamt bolag. Med starkt affärssinne, hög ambitionsnivå och ett analytiskt öga balanserar du både det stora och det lilla – från att planera långsiktigt till att hantera detaljer i vardagen. Du är strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad, och du drivs av att skapa en miljö där både medarbetare och gäster trivs. Som ledare trivs du med att balansera verksamhetsstyrning med operativ närvaro under omsättningsintensiva timmar. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vill du bli en del av vårt team och leda oss mot nya höjder? Skicka din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Är du redo att anta utmaningen och göra skillnad?Skicka din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig!
Har du erfarenhet av arbete inom diagnostik, mekanik och hydraulik? Är du intresserad av att ständigt utvecklas inom olika tekniska områden där ditt arbete är precist? Tamtron söker nu en diagnos- och servicetekniker till teamet som trivs med att resa och som värdesätter frihet under ansvar. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tamtron. Om företaget Tamtron är en ledande tillverkare av avancerade vägningssystem för industribranscher som bygg, skog, gruvdrift och logistik. Företaget har sina rötter i Finland och är internationellt erkänt för sina innovativa lösningar som kombinerar precision med användarvänlighet. Tamtron strävar efter att hjälpa företag effektivisera sina processer genom att erbjuda modern teknologi och smarta vägningslösningar, anpassade efter kundernas specifika behov. Som en del av Tamtron får du arbeta med högteknologiska produkter i en dynamisk miljö med fokus på kvalitet och utveckling. Arbetsuppgifter Som resande diagnostekniker/servicetekniker erbjuds du en varierad roll där du arbetar med att diagnostisera, montera samt utföra service och underhåll av fordonsmonterade vågar på avfallsinsamlingsfordon, lastväxlarfordon och liknande. Du felsöker och analyserar vågarna, kontrollerar registreringssystemen och ser till att de fungerar korrekt. Som en del av det arbetet har du kontakt med Tamtrons leverantörer för support, dialoger som sker på engelska. Arbetet innefattar även montering av hydrauliska och lastcellsbaserade vågar samt kringutrustning direkt på fordonen. Ditt arbete är noggrant och tekniskt och du kommer att utvecklas till att bli ackrediterad för att kalibrera vågar. Du ingår i ett team av resande servicetekniker som samarbetar nära supportavdelningen, säljare, produktspecialister och eftermarknadschef för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du arbetar i huvudsak i distriktet Västra Götaland men resor till andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 50-60 övernattningar per år och ibland är du borta en vecka i sträck. Du erbjuds servicebil med hemgaragering, traktamente och reseersättning samt en flexbank där du väljer om du önskar utbetalning eller lediga dagar. Diagnostisering, service och montage av stationära och fordonsmonterade vågar med kringutrustning samt montering av hydrauliska och lastcellsbaserade vågar på sopbilar Precist arbete, på sikt blir ackrediterad i att kalibrera vågar Ingår i team med andra servicetekniker i nära samarbete med supportavdelningen, säljare, produktspecialister och eftermarknadschef Arbetet sker i huvudsak i ett distrikt men arbete i andra områden förekommer vid behov Uppskattningsvis 50-60 övernattningar per år, ibland en vecka i sträck Servicebil med hemgaragering, traktamente, reseersättning och flexbank Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning inom relevant område, såsom mekanik eller fordon Erfarenhet av arbete med diagnostikverktyg och relevant programvara Erfarenhet av arbete inom mekanik och hydraulik bestående av installation, service och/eller underhåll B-körkort, det är meriterande med CE-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start:Enligt överenskommelsePlats:Alingsås, Borås, Trollhättan och Göteborg är önskvärt men närliggande orter fungerar också eftersom tjänsten är resande och det är hemgarageringLön:Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten: Hotel Arena är ett mindre hotell i centrala Göteborg, några minutersgångpromenad från Centralstationen och Ullevi. Verksamheten ingår i hotellgruppen GCCH. Hotellet ingår även i kedjan Best Western. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande. I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna inomfrukost och städ. På hotellet arbetar vi alla ihop och samarbetar alltidmellan avdelningarna. Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster. Du ska varaflexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du klarar av att varasjälvständig då man ofta arbetar ensam i receptionen. Du får gärna tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig. Vad vi söker: Vi söker receptionister till både förmiddag &eftermiddag. Om du är intresserad av tjänsten men vill jobba mindre än 60% så har vi också behov av helg- och extrapersonal.
WE DEVELOP PEOPLE THAT DEVELOP TECHNOLOGY. JOIN US! We at Quokka see ourselves as individuals with great potential and not only as individuals with a certain competence. When becoming a part of us you will be a part of an exciting journey and join a community that help each other and our customers. At Quokka we are passionate about giving our employees the tools they need to develop both personal and professional, as well as the opportunity to develop Quokka and our future direction. Together we want to build meaningful relationships and technology. QUOKKA - CARE, JOY, CURIOSITY & INNOVATION The Quokka kangaroo is known for its curiosity and for being the happiest animal on the planet. Yes, that is right! We are a newly started technical center in Gothenburg who believe in the “Quokka attitude” and our core values CARE, JOY, CURIOSITY & INNOVATION. We offer technical solutions and engineering services to some of Sweden’s leading companies and recent start-ups. At the same time, we also have an innovation hub to support and encourage our employees and partners to realize their business ideas. A combination which we believe makes us unique on the market. QUOKKA WAY & PERSONALITY We believe in being curious about our surroundings and the people around us. Curious about technology, new challenges and our own development. While being curious in finding new ways forward we believe in being caring and spreading joy. We like to call it the “Quokka Way” of doing things! We are looking for authenticity, kindness, and willingness to share experience and joy. Someone that is engaged and wants to develop and listen to others. We believe that we do this together and your contribution to us, and ours to you, is key in the success. We are now looking for ELECTROMOBILITY ENGINEER - HIGH VOLTAGE DEVELOPMENT. Sounds interesting and curious to know some more? Read on! YOUR KNOWLEDGE & EXPERIENCE Minimum B.Sc. Electrical Engineering, Mechanical Engineer or equivalent Minimum 2 years work-experience of electrical system engineering from automotive industry Minimum 2 years work-experience of high voltage (>400V) electrical system engineering or high voltage hardware/components (such as OBC, DC/DC, BMS, EVI, Cooling etc) High Voltage cabling and connectors Knowledge in High Voltage Batteries technology and/or battery casing/housing, cells, modules, fusing, relays etc and/or high voltage battery testing General electrical/electronics knowledge and understanding Proficient skills in Excel Fluent in English (written and spoken) IT IS GREAT IF YOU BRING ANY OF THE FOLLOWING WITH YOU Teamcenter experience CAD skills in Catia V5 or CREO/ProEngineer Knowledge of Low, Mid and High Voltage development in the automotive industry Knowledge of electrical schematics Agile experience according to the SAFe scaled agile framework As Electromobility engineer you will be developing and maintaining high voltage electrical systems, components or perform testing and validation within the area. You will be responsible to ensure on time deliveries with quality and to ensure all engineering work is carried out in accordance with specifications, laws, rules and regulations. You will lead and coordinate the development of the systems and/or components in close collaboration with the development teams and production suppliers. You will assure testing and validation according to the methods and processes. The work includes development, definition of requirements and other pre-requisites needed for the engineering work, as well as product documentation. To be able to succeed in this role, you need to have been working at least a few years and have a good understanding electronics and High voltage systems of minimum 400 Volt. You are also fluent in English, both verbally and written. It is meritorious if you have experience in processes, systems and tools that are used for technical documentation. WHAT WE OFFER We do have all the basics in place like wellness allowance, pension, insurances, and union agreement. But that is not why you choose us. You want to start working at Quokka because: We are the company that put our employees first We have a corporate culture that is unique You get to be a part of creating something new You get the best of two worlds: a caring culture and with great financial security We do not believe in hierarchies. We are a flat organization where all voices are equally important INTERESTED IN JOINING QUOKKA? The recruitment process take place on an ongoing basis, so do not wait with sending in your application. Apply by sending us your CV and a short presentation to [email protected] and let us know what you are interested in working with. We are looking forward to hearing from you! Curious to know some more about Quokka? Check out our website https://www.quokka.se/ Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 4171 till 4180 av 4180 jobb