Verkstads ansvarig mekaniker Nu söker vi en verkstads ansvarig mekaniker till vår kund i Göteborg. Har du en bakgrund inom mekanik och ett intresse för både ledarskap och teknik? Är du en problemlösare som trivs med att skapa struktur och effektivitet i verkstaden? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten I rollen som verkstadsansvarig jobbar du med att driva och utveckla verksamheten i verkstaden. Du har både ett operativt och administrativt ansvar, vilket innebär att du planerar arbetet, hanterar kundkontakter, sköter orderhantering och budget samt leder och motiverar personalen. Du kommer att arbeta båda med händerna och med huvudet - ena dagen skruvar du i maskiner, nästa dag ser du till att verkstaden fungerar smidigt genom att skapa rutiner och förbättringsprocesser. Dina arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga driften av verkstaden och leda personalen. Planera och fördela arbetsuppgifter samt sätta upp mål för teamet. Hantera administrativa uppgifter såsom orderhantering, kundkontakt och budgetansvar. Säkerställa en effektiv service och reparation av maskiner genom strukturerad planering. Felsöka och meka vid behov - du ska kunna hoppa in i det praktiska arbetet när det krävs. Hålla medarbetarsamtal och stötta reparatörerna i deras utveckling. Prioritera och styra upp inkommande jobb för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Vi söker dig som Har erfarenhet av mekaniskt arbete, gärna med fordon, skogsmaskiner, truckar eller asfaltsmaskiner. Har tidigare haft verkstads- och personalansvar. Är självgående, strukturerad och trivs med att leda och utveckla ett team. Är van vid budgetansvar och att arbeta mot uppsatta mål. Har ett logiskt tänkande och god problemlösningsförmåga. Har B-körkort (krav). Har god datorvana och kan hantera administrativa system. Behärskar svenska flytande i tal och skrift. Är flexibel och har en positiv inställning - du hugger i där det behövs! Meriterande Erfarenhet av truckar (båda el- och diesel). Kunskap inom fin- och grovmekanik. Erfarenhet av att skapa och implementera arbetsrutiner i en verkstadsmiljö. Vi erbjuder En stabil arbetsplats i Göteborg med ett engagerat team. En varierande roll där du får kombinera praktiskt arbete med administration och ledarskap. Möjligheten att påverka och utveckla verksamheten. Ett arbete med moderna och robusta maskiner i en dynamisk miljö. Arbetstider Måndag-fredag, 07:00-16:00. Möjlighet till flex. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Har du en passion för teknik och försäljning? Vill du vara med och skapa långsiktiga kundrelationer samtidigt som du tar ansvar för att utveckla nya affärer? RZ INM i Göteborg söker nu en tekniskt drivande säljare med fokus på nykundsbearbetning – en unik möjlighet att bli en viktig del av ett företag med en spännande framtid. Om rollen Som teknisk säljare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i företagets tillväxtresa. Vi söker dig som älskar att bygga relationer och samtidigt har ett starkt driv för att hitta nya kunder och möjligheter. Ditt ansvar sträcker sig från att identifiera och bearbeta nya kunder till att säkerställa att vi levererar värde och kvalitet i alla led. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Prospektering av nya kunder: Identifiera och kontakta potentiella kunder för att utöka vår kundbas. Offerter & upphandlingar: Skapa och hantera konkurrenskraftiga erbjudanden. Kommunikation med intressenter: Säkerställa tydlig och effektiv dialog med kunder och samarbetspartners. Relationsbyggande: Bygga långsiktiga och starka kundrelationer genom personlig service och teknisk rådgivning. Produktmatchning: Identifiera kundens behov och matcha dem med rätt lösningar ur vårt produktutbud. Uppföljning & support: Följa upp affärer och säkerställa att våra kunder får bästa möjliga service. Din profil Vi söker dig som är en erfaren relationsbyggare med teknisk förståelse och en stark försäljningsdrivkraft. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Gedigen erfarenhet av relationsskapande försäljning. Grundläggande kunskap inom tillverkningsindustrin och förståelse för ritningslära. Förmåga att uttrycka dig flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift. Van att arbeta med olika affärssystem och hantera administrativa uppgifter. B-körkort – då resor till kunder är en naturlig del av arbetet. Som person är du självgående, målmedveten och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta nya utmaningar. Du drivs av att hitta lösningar som gör skillnad för våra kunder och har en naturlig förmåga att skapa förtroende.
Vill du utveckla framtidens betallösningar med oss på Walley? Är du en erfaren systemutvecklare som drivs av att lösa utmanande problem och bygga hållbara lösningar? Har du en passion för produktutveckling och vill vara del av ett snabbfotat, autonomt team där dina idéer verkligen gör skillnad? Då har vi rollen för dig! På Walley, en techdriven och autonom del av Norion Bank, har vi utvecklat innovativa betallösningar och digitala köpresor sedan 2005. Nu letar vi efter fler kollegor som vill vara med och ta vår plattform till nästa nivå – med fokus på användarvänlighet, värdeskapande och högsta kvalitet. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du arbeta i korsfunktionella team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Vi arbetardatadrivet och värderar innovation, helhetsansvar och att bygga in kvalitet i allt vi gör. Genom att arbeta med OKR:er (mål och nyckelresultat) som vi sätter tillsammans, ser vi till att hela Walley är engagerat och jobbar mot tydliga mål.Det här beskriver oss väl: Vi bygger lösningar som håller hög kvalitet och som vi är stolta över. Vi har kul på jobbet – och vi har data som bekräftar det! Vi delar gärna med oss av kunskap och lär oss kontinuerligt nya saker. Vi tar tillvara på varje teammedlems unika kompetens och stärker varandra. VEM ÄR DU?Vi söker dig som har flera års erfarenhet som systemutvecklare och som fortfarande har viljan att utvecklas och påverka. Du är flexibel, har ett starkt driv och uppskattar att jobba i en miljö där idéer snabbt omsätts till verklighet. Vi tror att du: Har en ödmjuk inställning och en vilja att lära och dela med dig av din kunskap. Trivs med att arbeta agilt i ett team som strävar efter att ligga i framkant. Har erfarenhet av moderna teknologier och ser värdet av att använda rätt verktyg för rätt ändamål. Teknikstacken vi jobbar medHos oss får du arbeta med moderna teknologier och verktyg, bland annat: .NET 7 Cloud First Development med Azure Elastic / Kibana / Grafana CosmosDB Kubernetes Akka CI/CD med Azure DevOps / GitOps (ArgoCD) ÄR DU REDO ATT BLI EN DEL AV WALLEY?Om du vill vara med och utveckla lösningar som blir det självklara valet för nordiska handlare, samtidigt som du själv utvecklas, vill vi gärna höra från dig. Här finns plats för din passion, din kompetens och din vilja att göra skillnad. Vi arbetar enligt en hybrid-setup med placering på vårt fina huvudkontor vid Lilla Bommen i Göteborg. På plats, vilket vi är några dagar i veckan, sitter våra team tillsammans vilket främjar kommunikation och samarbete.Koncernspråket är svenska. Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av provanställning, med start enligt överenskommelse. AFFÄRSOMRÅDET WALLEYWalley utvecklar lösningar som gör betalningar smartare, enklare och tryggare för både handlare och slutkunder. Walley erbjuder dels den tekniska checkoutlösningen när kunden har tagit sin varukorg vidare för betalning, dels kreditlösningar (faktura, delbetalning m.m.). Walley fokuserar på större handlare i Norden, även med verksamhet i andra länder och inom en bredd av branscher. OM NORION BANK GROUPNorion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIGFör oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen. INTRESSERAD?Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen, kontakta gärna Lisa Lind Ahlberg,Engineering Manager på [email protected] För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialistpå [email protected]
Vi söker en engagerad och serviceinriktad receptionist till en globalt ledande leverantör till bilindustrin. Här får du möjlighet att arbeta i en mångkulturell och dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter. Arbetsplatsen: Med cirka 200 anställda på Göteborgskontoret, erbjuds en kreativ och spännande miljö där man växer och utvecklas tillsammans med företaget. Företaget värdesätter sina anställda och strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ kan bidra och växa. Det är mångfald och inkludering som driver företagets framgång. Om du är intresserad av att vara en del av ett innovativt och modernt företag, är detta helt klart rätt arbetsplats för dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter i receptionen: Hantera besökare, allmänna receptionstjänster, säkerställa att receptionen är bemannad Hantera beställningar för catering, leverantörer, garage etc. Paket-/posthantering Hantera checklistor/uppdateringar av behörigheter Stötta vid frukost Hantering av poolbilar (reparationer, service, däck etc.) Administrativa uppgifter, kommer att läggas till allteftersom och hanteras beroende på belastningen i receptionen: Administrering av godsmottagning Stödja chefer med bokningar för evenemang och kundbesök Hantera administration av allmänna IT-förfrågningar och incidenter Administration av PC-utbyten Underhålla PC- och licensdatabaser Logga USB-enheter och andra åtkomstpunkter On-/offboarding och överföringsprocesser inklusive dokumentation, behörighetskonton, e-postlistor etc. Vi söker dig som: Har erfarenhet från likande roll Är kundfokuserad och serviceinriktad Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och generellt god datorvana att hantera diverse IT system Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Om du är redo att bli en del av vårt team och bidra till framgång, skicka in din ansökan idag! Praktisk information: Anställningsgrad: Heltid Arbetstider: Måndag- fredag 08.00-17.00 Arbetsplats: Göteborg. I denna roll krävs det att man är på kontoret samtliga arbetsdagar Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Rekrytering och annonsering: Joyweek AB Startdatum: Omgående Information om tjänsten: Joyweek hanterar rekryteringen och anställningen, men du kommer att agera som konsult ute på kundföretaget, som beskrivs ovan. Som konsult på Joyweek erbjuds du bland annat pensionssparande, friskvårdsförmåner, försäkringar, samt regelbunden och stödjande kontakt med din konsultchef. Om Joyweek: På Joyweek skapar vi kontorsmiljöer som både fungerar effektivt och sprider glädje. Som en helhetsleverantör inom mjuka facility management-tjänster erbjuder vi allt från lokalvård, kaffe, växtservice och bemanning till flyttjänster och inredning. Vi är cirka 175 medarbetare, som tillsammans med våra 2350 kunder i Norden arbetar för att skapa hållbara och attraktiva arbetsplatser där medarbetarna trivs, presterar och väljer att vara.
HaleyTek is a joint venture between Volvo Cars and ecarx. We’re on a mission todevelopsoftware forAndroid-based Infotainment systems, for current and future Volvo and Polestar models. We will also make this software available for other brands, mainly within the Geely group. Our focus is on the platform software that enables navigation, media, voice assistants and other services to run on cutting-edge hardware. Quite simply, we want to change the world. If you want to develop Infotainment SW together with big players like Google, Volvo and Geely Group but keep the startup setup of a company, you will feel right at home with us. Our teamenablesthe audio experience in the future vehicles by developing audio system components. Our software components manage all sounds in the vehicle, from notification chimes to Dolby Atmos audio. Youand your skills You are a true developer who is motivated by challenging tasks, have a personal interest in technology and love to make the best software product out there.You enjoy learning from others, as well as sharing your knowledge with your colleagues. You are fluent inC++ development and debugging, with proven experience in low-level coding and bring-up experience. Experience in working Qualcomm SoC, audio components, Androidand QNX is considered a plus. Applicants located in Sweden only. Our culture As a flat organization we build an accountable culture that enables the teams to influence, and makes quick decisions and actions possible. Everyone is willing and able to pitch in and do hands on jobs when needed. In line with this, you will also have the opportunity to influence the development of this role. We are a professional, energetic and friendly team, working in a modern office at the waterfront of Lindholmen, Göteborg. Our developers are working with cutting edge equipment and advanced hi-tech computers. We offer competitive benefits, such as maximum taxfree fitness allowance. If you believe that work should be fun and that a workplace should be defined by inclusion, diversity and an open-minded, ‘in it together’, mentality Come and join us on our journey! Please note that due toGDPRregulationswe can only accept applications and CV'ssent through the recruitment system, not via email or other channels.
Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Jobbcoachsom vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som har mycket driv och engagemang och som arbetar resultatinriktat. Viktigt för tjänsten: Kommunikativ förmåga: Du har lätt för att knyta kontakter Du är kommunikativ, övertygande och trygg i möten med människor. Du bygger förtroende och nätverk med både deltagare, företagskontakteroch kollegor Du skriver och talar flytande svenska Service och affärsfokus: Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta med höga kvalitetsstandarder. Du tillämpar Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa en hög kvalitet på tjänsten. Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål. Du har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet. Struktur: Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet. Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra deltagare att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar vi med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser. Noggrant och korrekt sköta dokumentation kringindividens utveckling. Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet. Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya företagskontakter. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på kontoretmen ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten. Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt. Kompetenskrav Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Anställningsvillkor: Tjänstenär på 100%, fördelad på två kontor i Göteborg,med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Tillträde i februari. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Är du en relationsskapare som trivs i en självständig och flexibel roll? Vill du representera högkvalitativa produkter och vara en del av ett framgångsrikt företag som är ledande inom designad badrums- och köksinredning? Tapwell söker nu en engagerad utesäljare som vill utveckla långsiktiga kundrelationer och bidra till företagets tillväxt. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tapwell. Om företaget Tapwell är ett svenskt, privatägt företag som säljer designad badrums- och köksarmaturer av hög kvalitet via återförsäljare i Norden. Tapwell grundades 1999 och har idag ca 35 anställda i Sverige. Hela koncernen, där Tapwell är moderbolag, omsätter 800 MSEK och sysselsätter drygt 100 personer. Koncernen har, med sina varumärken Tapwell, Haven, Bricmate och ROOH en ledande ställning i Norden inom designade produkter för badrum och kök. Haven erbjuder svenska badrumsmöbler som tillverkas i Oskarström, utanför Halmstad. Här kombineras skandinavisk design med inslag av Japandi, där trä och mjuka färger sätter prägel på produkterna och skapar en harmonisk och stilren känsla. Bricmate är specialiserad på granitkeramik för hela hemmet. Allt från väggar och golv till bänkskivor. Här inspireras vi från arkitektur, material och form från hela världen, men har det nordiska uttrycket som bas. ROOH är duschväggar tillverkade av kvalitetsmaterial i halländska Oskarström. Designat för skandinaviska hemmet Lansering Q1 2025. Arbetsuppgifter I rollen som utesäljare ansvarar du för att sälja Tapwells sortiment till köksbutiker i västra och södra Sverige. Du arbetar aktivt med att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. Som utesäljare säkerställer du att Tapwells produkter och lösningar uppfyller kundernas behov genom att erbjuda professionell rådgivning och skräddarsydda lösningar. Du håller dig uppdaterad om Tapwells sortiment och relevanta branschregler, samtidigt som du strävar efter att ständigt utveckla din produktkunskap. Resor är en naturlig del av arbetet då du i huvudsak besöker dina kunder ute i butik. Du utgår från hemmet och planerar självständigt dina kundbesök, möten och resor för att maximera din produktivitet och nå dina försäljningsmål. Du deltar även på mässor och håller i produktutbildningar. Du erbjuds en gedigen introduktion för att skapa förståelse för Tapwells produkter, arbetssätt och företagskultur. Arbetsuppgifter: • Försäljning av Tapwells produkter till köksbutiker • Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer • Hålla produktutbildningar och delta på branschmässor • Självständig planering av kundbesök och resor • Följa upp och rapportera försäljningsresultatUtbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet från en kundnära och serviceorienterad roll • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Erfarenhet från branschen och arbete mot återförsäljare är meriterande Som utesäljare har du daglig kontakt med kunder och bygger långsiktiga relationer genom att skapa förtroende och anpassa dig efter deras behov. Du trivs i en självständig roll där du planerar din vecka och arbetsdag för att nå dina mål. Med en strukturerad arbetsstil prioriterar och organiserar du effektivt för att leverera hög kvalitet. Som person är du social och lyhörd, uppskattar att samarbeta och ser möjligheter i varje kundmöte. Med ditt driv och engagemang tar du ägandeskap för att skapa framgångsrika resultat. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Södra och västra Sverige (tjänsten innebär resande och Tapwell erbjuder en tjänstebil) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Automotive Engineer till Knowit Connectivity i Göteborg Är du passionerad om inbyggda system inom fordonsindustrin? Vill du ta dina kodningskunskaper till nästa nivå? Då är Knowit Connectivity rätt plats för dig! Vi är en dynamisk och snabbt växande IT-konsultfirma som drivs av innovation och ny teknik. I takt med vår expansion söker vi nu talangfulla och ambitiösa individer som vill bidra till vår framgång. Din roll som Automotive EngineerVi söker lagspelare som är stolta över sina bidrag och trivs med samarbete. Om du är flexibel, nyfiken och öppen för nya idéer passar du perfekt hos oss. Vi värdesätter kommunikationsförmåga, proaktiv problemlösning och en strävan att ständigt lära och dela kunskap med kollegor. Vi arbetar med kunder inom fordonsindustrin, försvar och telekom i Göteborgsregionen. Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö som inkluderar en mix av arbete på plats, inhouse och remote, beroende på projektet. För att lyckas i denna roll bör du haerfarenhet av: C++/C-programmering eller modellbaserad utveckling med Matlab/Simulink Kommunikationsprotokoll eller nätverk inom fordon (t.ex. CAN, Automotive Ethernet) Realtidsystem Scripting i Python Testning på enhets-, integrations- och/eller systemnivå Testning med HIL, MIL och/eller VIL Kunskap om ISO26262, ISO 21434 och/eller A-SPICE Andra meriterande kompetenser: Kravhantering Arbete med Autosar; klassisk eller adaptiv Erfarenhet av verifiering och validering Agila metoder (Scrum, Kanban, etc.) End-to-end utveckling (design, implementering, dokumentation, testning, verifiering, validering) AnsökanKänner du att detta är rätt roll för dig? Tveka inte att höra av dig eller skicka in din ansökan! Kontakt:David Blaag Nilsson – [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.
Välj ett jobb för att visa detaljer