Transportadministratör till transportbolag i Göteborg
Bravura Sverige AB
Backofficepersonal m.fl.

Är du noggrann och har ett skarpt öga för detaljer? Får du ofta beröm för din samarbetsförmåga, men trivs också med att arbeta självständigt? Vi söker dig som tycker om administrativt arbete och vill bli en del av ett stort välkänt transport- och logistikföretag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som transportadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Arbetsuppgifter I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion. • Administration och dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser • Administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen • Du blir en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare administrativ erfarenhet • Utbildning alternativt erfarenhet från transport- och logistikbranschen/tullhantering är meriterande • Du har en god dator- och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i nära samarbet med andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv. Övrig information Start: Hösten Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Utdrag ut belastningsregister är en del av denna process Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

6 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Sales Manager Food Sweden
AFRY AB
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Säljchef till AFRY  Vill du leda och göra verklig skillnad i den teknikdrivna omställningen av livsmedelsindustrin? Sveriges livsmedelssystem står inför en transformation. Framtidens producenter är de som lyckas göra mer med mindre! På AFRY är vi en nyckelpartner i denna omställning, där teknik, hållbarhet och innovation går hand i hand. Nu söker vi en säljchef som vill vara med och accelerera omställningen av livsmedelssektorn. Du kommer att spela en avgörande roll i att driva affären framåt och skapa värde för våra kunder och samhället i stort. Om rollen Som säljchef på AFRY Food Sweden har du ett betydande kommersiellt ansvar – du leder försäljningsarbetet med fokus på att anpassa våra affärsmodeller efter kundernas behov, från fastprisprojekt till flexibla konsultlösningar. Du arbetar nära våra kunder i strategiska samtal och är central i att forma nya affärsrelationer och utveckla vår marknadsposition. Du leder dessutom ett mindre säljteam och har därmed personalansvar, med uppgift att stötta, utveckla och följa upp teamets arbete och måluppfyllelse. i den här rollen kan du utgå från något av våra större kontor i Stockholm, Malmö eller Göteborg.  Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och underhålla kundrelationer, identifiera kundbehov och bygga starka, långsiktiga relationer med både befintliga och potentiella kunder Leda och utveckla försäljningen mot svenska livsmedelsaktörer – genom att välja ut viktiga kunder, hitta nya affärsmöjligheter och driva vår marknadsbearbetning utifrån AFRYs tillväxtmål Ansvara för att analysera och kommunicera marknadstrender och kundbehov för att utveckla nya tjänsteerbjudanden Vara delaktig i försäljning av tekniskt komplexa projekt, inklusive investeringsprojekt (CAPEX) där vi bygger nya produktionsanläggningar eller uppgraderar befintliga Driva affärer med god förhandlingsvana och förståelse för kommersiella och juridiska aspekter, inklusive anbuds- och kontraktsförhandlingar Hantera och förhandla avtalsvillkor i samråd med interna legala resurser och förstå olika legala plattformar och affärsramverk som styr projektleveranser inom livsmedelssektorn Kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Gedigen erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom livsmedelsindustrin, gärna med erfarenhet från ledande roller inom livsmedels-, process- eller bioteknikindustrin, och har drivit investeringsprojekt både i Sverige och internationellt. Stark förståelse för affärskritiska beslut kopplade till olika affärsmodeller, anbudsprocesser och ekonomisk uppföljning. God insikt i certifieringar, hygienkrav och regulatoriska frågor inom livsmedelsproduktion. Erfarenhet av CAPEX-projekt, uppskalning av produktion och projektledning av nya anläggningar. Erfarenhet inom foodtech eller biotech ses som meriterande, särskilt om du arbetat i snabbt föränderliga miljöer som startups eller innovationsprojekt. Internationell erfarenhet och vana att arbeta med globala kunder och partners är meriterande. Förmåga att leda ett säljteam, skapa engagemang och sätta en gemensam riktning för affärsarbetet Varför AFRY? På AFRY blir du en del av ett team där teknik möter samhällsutveckling. Du får arbeta med meningsfulla projekt, kunder i framkant och kollegor med djup kompetens. Tillsammans accelererar vi övergången till ett hållbart och konkurrenskraftigt livsmedelssystem. Redo att göra skillnad? Ansök nu – och var med när vi skalar upp framtidens mat med teknik, innovation och hållbarhet i centrum. Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda. Vårt arbete med mångfald är också ständigt pågående, där en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika på marknaden. Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner och erbjuder möjligheter för utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för respektive tjänst och karriärsmål. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Sista dag för ansökan är 2025-09-15. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något. Kontaktuppgifter Katrin Hedvall, rekryterande chef [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

6 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Kurator till Barn unga och folkhälsa samt Familjecentral

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Varmt välkommen till Angereds närsjukhus, det lilla sjukhuset med det stora uppdraget!   Hos oss erbjuds specialistvård för både barn och ungdomar samt vuxna inom en rad områden. Gå gärna in och läs mer om oss på: www.angeredsnarsjukhus.se      https://www.facebook.com/angeredsnarsjukhus/  Om oss  Specialistcentrum Barn och Unga är en del av Angereds Närsjukhus. Vi består av två likvärdiga mottagningar, en i Angered och en i Gamlestaden. Här arbetar motiverade och utvecklingsinriktade medarbetare. Vi bedriver specialistsjukvård med utgångspunkt i barn och ungdomars medicinska och psykiska behov, vi träffar barn i åldrarna 0–18 år. Våra patienter har ofta en komplex problematik, som innefattar medicinska, sociala och psykologiska aspekter. Verksamheten har även ett folkhälsouppdrag och arbetar i nära samverkan med kommunens verksamheter. Vi är cirka 90 medarbetare som arbetar tillsammans på båda våra mottagningar. Arbetsgruppen består av psykologer, specialistläkare inom barn och ungdomsmedicin, barnpsykiatri och neurologi, barnsjuksköterskor, kuratorer, logoped, dietister, specialpedagog, samt medicinska sekreterare, receptionist.  Du erbjuds handledning tillsammans med dina kuratorskollegor. Familjecentral Angereds närsjukhus har ett hälsofrämjande uppdrag och är därför med som aktör i det familjecentrerade arbetet i närområdet. I Angered finns tre familjecentraler som är belägna i Angered centrum, Lövgärdet och Hjällbo. På familjecentralen samverkar barnmorskemottagning, barnhälsovård, öppen förskola, socialförvaltning och specialistsjukvård. Om tjänsten Tjänsten är förlagd både på Specialistcentrum barn och unga i Gamlestaden som hälso- och sjukvårdskurator och på Familjecentralen i Hjällbo som föräldrastödjare. I tjänsten ingår kortare individuell behandling riktat både till barn och unga samt deras föräldrar, gruppinsatser, samhällsinformation och föräldrautbildning. På familjecentralen ingår det bland annat att tillsammans med BHV-sjuksköterska medverka vid utökade hembesök. Arbetet är fördelat ca 40% på familjecentral och 60% på vår mottagning i Gamlestaden. Om dig Vi söker nu dig som är socionom och har ett stort intresse och engagemang för att i samverkan erbjuda tidiga förebyggande insatser till barn och unga samt deras föräldrar. De personliga egenskaperna är betydelsefulla för oss.  Du har social kompetens och en god förmåga att kommunicera, är nytänkande och har ett intresse för utvecklingsarbete av verksamhet i en tvärprofessionell miljö. Då vi har ett mångkulturellt patientunderlag är det viktigt att du har ett intresse för, och trivs med, arbete i ett multikulturellt område. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar. Kvalifikationer Socionomutbildning Erfarenhet av arbete med barn och unga och föräldrastöd Svenska i tal och skrift Erfarenhet från arbete i mångkulturellt område Utbildning i Trygghetscirkeln COS-P, ABC- alla barn i centrum är önskvärt Meriterande är om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator Meriterande är erfarenhet av arbete på familjecentral  Övrigt Vi begär utdrag ur belastningsregistren på alla som erbjuds anställning inom Verksamhet Barn och unga. Intervjuer kommer ske löpande. Rekryterande chef kommer att ta kontakt för att boka tid för intervju under v 33. Välkommen med din ansökan!  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Professional Home Cleaner at HomeWork® AB (Minimum Salary 164,64 SEK/h)
Homework AB
Städare

HomeWork® AB is one of Sweden’s largest home cleaning companies, with clients in Stockholm, Göteborg, Malmö, and Lund. We have focused exclusively on home cleaning since 2007, that is, for more than 17 years. As a professional home cleaner with HomeWork, your work consists of cleaning our clients’ homes weekly, biweekly, and four-weekly. Normally you have two clients per day, sometimes three, but never more. The clients remain the same and so become ’your’ clients. To work as a professional home cleaner with HomeWork, you should be motivated, and skilled in home cleaning, and, preferably, have professional experience as a cleaner. Being skilled in cleaning means you should have good knowledge about cleaning materials and cleaning methods, be able to work meticulously and efficiently, be organized, and have an eye for details. In addition to cleaning skills, we look at your skills in communication, customer service, administration, and security. Because we only employ personnel who want to work with cleaning as a real profession, we request that you work a minimum of 25% of full-time (that is, at least about 10 hours per week). If you have the skills we’re looking for, we can offer you a very stable job, friendly clients, and a well-organized and helpful administration. We can also offer better employment terms than many other cleaning companies, including: • Higher salary than in collective agreements • Full-time work if you want to work full-time • Compensation for travel by car or public transportation • Business phone with free calls and free internet • Bonus program for recommendations to new clients and cleaners • Healthcare/fitness subsidies • Up to six weeks of vacation per year We pay between 164,64 and 174,64 SEK/h (147 and 155,93 SEK/h plus 12% vacation salary), depending primarily on your clients' ratings. Our minimum salary is higher than in collective agreements, and more than many other cleaning companies pay. For those who aren't familiar with the salary system in Sweden, it's worth to add that we, like all employers in Sweden, also pay social fees of 31.42% of your salary, which include a fee for your retirement. The retirement fee is 10.21% of your salary, and is paid to you by the Swedish government when you retire, irrespective of whether you still live in Sweden or not. To be eligible to apply, you should: 1. Be motivated, and skilled in home cleaning 2. Be reliable, friendly, and service-minded 3. Speak good Swedish or English (Please note that Swedish is NOT a requirement) 4. Have a residence or work permit in Sweden 5. Plan to work for HomeWork at least 25% of full-time for at least 12 months 6. If requested, present a certificate from the Swedish criminal registry (Belastningsregistret) Please note that having a driver’s license is NOT a requirement. To learn more about the position, and to apply online in less than three minutes, please visit homework.se/apply. Please note that we confirm, read, and reply to ALL online applications. We look forward to hearing from you. ) Lön Between 164,64 and 174,64 SEK/h (147 and 155,93 SEK/h plus 12% vacation salary) plus other compensation (see above)

6 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
C-kortschaufför till slambil
Sortera Group AB
Lastbilsförare m.fl.

Härligt att du hittade hit! Söker du efter ditt nästa steg i karriären? Sortera Recycling är en branschledande och stabil arbetsgivare som befinner sig i en spännande expansionsfas och söker fler C-kortschaufförer till våra som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. På vår anläggning i Göteborg blir du en del av ett team med ca 30 kollegor med ett närvarande och coachande ledarskap.  Låter det som något för dig? Då ska du definitivt läsa vidare! Arbetsuppgifter Som Chaufför kommer du att vara vårt ansikte ut mot våra kunder och vi jobbar enligt Sortera Way, vilket bland annat innebär att vi alltid har ett högt engagemang i våra kunder och kollegor. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att köra slambil ut till kund, väl på plats kommer du att lösa kundens utmaningar. I huvudsak är det verksamheter så som byggföretag och industrier, men det kan även vara privatpersoner som behöver vår hjälp. Vi söker dig som har: Har C-körkort Är intresserad av ett praktiskt yrke Kan arbeta självständigt och i team Har god fysik, då arbetet kan vara krävande Flytande svenska i tal och skrift Arbetstider är måndag till fredag 7.00-16.00 En bra start kräver en genomtänkt onboarding - vi kommer att ge dig: Grundlig introduktion i våra olika bolag och våra tjänster  Du kommer att lära känna våra olika avdelningar med erfarna kollegor Frihet under ansvar - vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter Erfaren kollega som fadder Grymma kollegor som har roligt tillsammans Efter avslutad introduktion kommer du att utgå från vår avdelning i Göteborg och rapportera direkt till Nedim som är Transportansvarig. I teamet har du över ett 30-tal fantastiska kollegor. Våra Transportledare har flera års erfarenhet av branschen och vet vilka utmaningar du kan komma att ställas inför i ditt arbete, det gör dem till ett bra bollplank för dig som medarbetare. Kan du vara en perfekt match för oss? Vi söker framförallt dig med entreprenörsanda såväl som ett brinnande intresse att skapa ett mer hållbart samhälle. Vi tror att du är: Engagerad och har en önskan om att lära och utvecklas En lagspelare - tillsammans gör vi skillnad Positiv och professionell i ditt bemötande, såväl mot kunder som kollegor Ansvarsfull och utför dina uppdrag med kvalité och noggrannhet En långsiktig karriär - vi kommer att ge dig: En positiv företagskultur Goda möjligheter att växa Fast lön Pensionsavsättningar och försäkringar etc. enligt kollektivavtal Har vi lyckats inspirera dig till att välja Sortera Industry som din nästa arbetsgivare? Vi hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker efter våra semesterperioder i augusti, sista ansökningsdag är den 17/8.  Vi ser fram emot din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Medverkande landskapsarkitekt
White Arkitekter AB
Landskapsarkitekter

White Arkitekter är ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext för nuvarande och kommande generationer. Vår mission är att, med arkitekturens kraft, driva omställningen till ett hållbart liv. Vår vision är att 2030 ska alla våra projekt vara formstarka och klimatneutrala. Vi är ett medarbetarägt arkitekturkollektiv som utgörs av cirka 600 medarbetare med närvaro i Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Kanada och Östafrika. Är du vår nya kollega? Vår landskapsstudio i Göteborg har en bredd av spännande projekt och vi behöver förstärkning. Vi söker en medverkande landskapsarkitekt. Vi söker dig som har en landskapsarkitektexamen från SLU och behärskar svenska språket i tal och skrift. Du ska ha arbetat som konsult i mer än 1 år. Du brinner för hållbarhetsfrågor och meriterande är att du behärskar Revit och Rhino. Sista dag för ansökan 2025 08 22. Fem saker som du kanske inte visste om att arbeta hos oss på White >>> Våra projekt har fokus på form för att skapa platser som blir älskade – länge. I våra projekt driver vi alltid på gestaltning av biologisk mångfald, återbruk och rörelserikedom. Just nu ritar vi på flera offentliga platser i Göteborg. Vi gillar att ha det trevligt tillsammans! På kontoret har vi tex. bokklubb, fröbytarklubb och löpargrupp (bilder nedan från året som gått). Med kontor på Magasinsgatan är det lätt att ta en spontan AW. Vi jobbar i team och du kommer aldrig behöva vara ensam – vi har ett kunskapsnätverk med över 70 landskapsarkitekter och ingenjörer som delar erfarenheter. Vi gör studiebesök, studieresor och vidgar hela tiden vår kunskap i olika nätverk. Kontoret har en platt hierarki – och vi vill att du är delaktig! Vi har varit ett medarbetarägt företag med stort samhällsengagemang sedan 1951. Alla är välkomna att köpa aktier i företaget. Från översiktsplanering till parametrisk design. Från innovationslabb till produktdesign. Från Stuttgart, London och Oslo - det finns möjlighet till internationellt arbete och att utvecklas åt många olika riktningar och roller utifrån intresse. https://whitearkitekter.com/se/wp-content/uploads/sites/3/2025/07/2025_Annons_Landskaps_Gbg_foton.png

6 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
C-kortschaufför till torrsugsbil
Sortera Group AB
Lastbilsförare m.fl.

Härligt att du hittade hit! Söker du efter ditt nästa steg i karriären? Sortera Recycling är en branschledande och stabil arbetsgivare som befinner sig i en spännande expansionsfas och söker fler C-kortschaufförersom vill vara med och driva vår verksamhet framåt. På vår anläggning i Göteborg blir du en del av ett team med ca 30 kollegor med ett närvarande och coachande ledarskap.  Låter det som något för dig? Då ska du definitivt läsa vidare! Arbetsuppgifter Som Chaufför kommer du att vara vårt ansikte ut mot våra kunder och vi jobbar enligt Sortera Way, vilket bland annat innebär att vi alltid har ett högt engagemang i våra kunder och kollegor. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att köra torrsugsbil ut till kund, väl på plats kommer du att lösa kundens utmaningar. I huvudsak är det verksamheter så som byggföretag och industrier, men det kan även vara privatpersoner som behöver vår hjälp. Ibland jobbar du på hög höjd och ibland i trånga utrymmen, det är något du behöver klara av. Din arbetsmiljö kan även vara dammig och det kan finnas gaser och liknande som är farligt att andas in, detta gör att vi jobbar med hel- och halvmask då det krävs. Vi är mycket måna om din säkerhet och din arbetsmiljö. Vi söker dig som har: Har C-körkort Är intresserad av ett praktiskt yrke Kan arbeta självständigt och i team Har god fysik, då arbetet kan vara krävande Flytande svenska i tal och skrift Arbetstider kan variera, men är vanligtvis måndag till fredag 7.00-16.00 En bra start kräver en genomtänkt onboarding - vi kommer att ge dig: Grundlig introduktion i våra olika bolag och våra tjänster  Du kommer att lära känna våra olika avdelningar med erfarna kollegor Frihet under ansvar - vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter Erfaren kollega som fadder Grymma kollegor som har roligt tillsammans Efter avslutad introduktion kommer du att utgå från vår avdelning i Göteborg och rapportera direkt till Nedim som är Transportansvarig. I teamet har du över ett 30-tal fantastiska kollegor. Du kommer även att samarbeta med våra övriga avdelningar som finns inom Sortera. Våra Transportledare har flera års erfarenhet av branschen och vet vilka utmaningar du kan komma att ställas inför i ditt arbete, det gör dem till ett bra bollplank för dig som medarbetare. Kan du vara en perfekt match för oss? Vi söker framförallt dig med entreprenörsanda såväl som ett brinnande intresse att skapa ett mer hållbart samhälle. Vi tror att du är: Engagerad och har en önskan om att lära och utvecklas En lagspelare - tillsammans gör vi skillnad Positiv och professionell i ditt bemötande, såväl mot kunder som kollegor Ansvarsfull och utför dina uppdrag med kvalité och noggrannhet En långsiktig karriär - vi kommer att ge dig: En positiv företagskultur Goda möjligheter att växa Fast lön Pensionsavsättningar och försäkringar etc. enligt kollektivavtal Har vi lyckats inspirera dig till att välja Sortera som din nästa arbetsgivare? Vi hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker efter våra semesterperioder i augusti, sista ansökningsdag är den 17/8. Vi ser fram emot din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Beräkningsingenjör till G1X Hardware
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Hos oss får du chansen att påverka och göra skillnad på riktigt. Det du gör spelar roll. Vi har många spännande projekt i rullning och behöver förstärka kompetensen inom vår gruppering med en beräkningsingenjör inom hållfasthet och strukturdynamik. Saab växer och vi expanderar nu vår verksamhet till ytterligare en adress på Designvägen i Mölnlycke. Häng med från starten när vi skapar tvärfunktionella team och producerar mark- och sjöradarsystem! Din Roll Som beräkningsingenjör hos oss får du chansen att vara med i hela utvecklingen; allt från studier och koncept till realisering av slutprodukt. I din roll kommer du vara ett stöd för konstruktörerna i deras dagliga arbete. Du hanterar kravnedbrytning till våra konstruktörer, gör analyser och simuleringar för olika designlösningar och återkopplar till konstruktion kring designförbättringar och optimering. Våra system har höga krav på tillförlitlighet och skall designas för att fungera i alla typer av miljöer. Därför behöver du och ta hänsyn till de höga mekaniska påfrestningar och varierande temperaturer och miljöer systemen utsätts för. Beräkningsarbetet kan innefatta såväl statiska hållfasthetsberäkningar som beräkning av vibrationsanalyser och utmattningsberäkningar för att säkerställa produktens mekaniska prestanda. Med några års erfarenhet, agerar du som ett stöd för konstruktörerna i deras dagliga arbete kring beräkning och simulering av enklare mekaniska element, val av material, uppsättning av randvillkor och lastfall, samt tolkning av resultat. I din roll kan du komma att verka i flera projekt samtidigt, i tvärfunktionella team. Uppgifterna i teamen kan variera. Det kan röra sig om validering av enklare fästelement till verifiering av hela systemintegrationer för att säkerställa att vi uppfyller ställda krav. Du kan också komma att behöva koordinera uppgifter till vår beräkningsgrupp när behov uppstår. Placeringsort är Mölnlycke. Din profil Vi ser att du under några år har samlat på dig värdefull arbetslivserfarenhet som beräkningsingenjör. För att lyckas i din roll tror vi att du har en känsla för att se de enkla lösningarna i komplexa problem och har förmågan att se förstå kundens krav och önskemål och sedan omsätta det till en tänkbar teknisk lösning. Du har ett intresse att sprida dina kunskaper till andra på ett pedagogiskt och tydligt sätt. För att lyckas i rollen tror vi att du har: * Högskole- eller civilingenjörsutbildning, gärna med inriktning mot hållfasthet, mekanik, konstruktion eller likvärdigt. Några års erfarenhet inom området är meriterande. * God förståelse av mekaniska konstruktioner för att kunna ge konstruktiv feedback till konstruktörerna * Goda kunskaper i FEM-verktyg som Ansys eller liknande * God analytisk förmåga med fallenhet för hållfasthet * God kommunikationsförmåga och stimuleras av att samarbeta med andra * God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Extrajobb i butik med fokus på delikatess - Göteborg med omnejd
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Om tjänsten Hos oss får du möjligheten att axla rollen som ambulerande medarbetare i Göteborg med omnejd. Som delikatessmedarbetare är du en viktig del av våra kunders butiker, där din insats är avgörande för att skapa och underhålla en attraktiv delikatessdisk. Du ansvarar för att delikatessdisken alltid är välfylld och inbjudande, med ett noga utvalt sortiment av delikatesser. Ditt arbete i delikatessavdelningen innebär att hantera och presentera produkter som chark, ost och/eller fisk. Arbetsuppgifterna innefattar skärning, förpackning och att ge rådgivning till kunder, samtidigt som du säkerställer att delikatessdisken är ren och attraktiv för att locka fler kunder. Som ambulerande delikatessmedarbetare kommer du att arbeta på olika platser, bland annat i Göteborg, Stenungssund, Partille, Kungsbacka och Kållered. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att arbeta med delikatesser, chark, ost och/eller fisk. Detta är dock inget krav då det finns möjlighet till utbildning.  Du som person är serviceminded, professionell, positiv gentemot kunderna samt arbetar snabbt och effektivt Körkort och bil är meriterande för denna tjänst. Anställningsform och arbetstider För att kunna anställas och vara anställd behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta kan vara exempelvis studier, annat arbete eller eget företag. Vi söker dig som vill och kan jobba ca 2 gånger i veckan utspritt på vardagar och helger, både dag- och kvällstid. Behovet av delikatessmedarbetare är som störst på onsdagar, torsdagar och fredagar. Därför ser vi gärna att du vill och kan jobba under dessa dagar. Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Ditt schema kommer att bestå av såväl inplanerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.   Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en del av vårt team och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!  Varmt välkommen med din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Saab Surveillance söker Elkonstruktör!
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker en kollega till vårt team som utvecklar kraftsystem för radarprodukter i Mölnlycke. Din roll Vi arbetar med allt från studier och framtagande av koncept till deltagande av installation av färdiga produkter. Detta innebär att du kommer att hantera krav, analysera olika designlösningar, konstruera kraftlösningar (AC/DC, DC/DC), kablage, integrera, verifiera, granska och felsöka samt stötta i produktionen m.m. Våra produkter har krav på hög tillförlitlighet och skall fungera i alla typer av miljöer. Därför behöver du också ta i beaktande de stora mekaniska påfrestningar och varierande temperaturer och miljöer som de utsätts för. Våra team ansvarar för utveckling av kraftsystem till Saab Surveillance samtliga mark- och sjöradarsystem. Vi är nu i den lyckosamma situationen att vi har väldigt många kunder som vill ha våra lösningar och vi expanderar därför vår verksamhet. Placeringsort för denna roll är i Mölnlycke. Din profil Vi söker dig som har en ingenjörsexamen inom elteknik eller motsvarande utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. För att trivas i rollen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera på både internt och externt. Vi tror att du har skaffat dig ett par års arbetslivserfarenhet och nu har ett gediget intresse för att utvecklas inom området Elteknik. Önskad erfarenhet & kompetens: * Kompetens inom Elkonstruktion * Göra designval av exempelvis säkringar, kablage, reläer, kontakter, plintar etc. * Undersöka, söka information samt sammanställa/skriva krav- och design-specifikationer samt granska underlag * Cad-kompetens, såsom Cadence, Mentor, eller likande är meriterande * Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025