Second Line - Supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu en erfaren Second line supporttekniker för uppdrag hos ett säkerhetsklassat bolag i Göteborg. I denna roll blir du en viktig länk mellan andra linjen och tredje linjens support, där du hanterar mer komplexa ärenden och beställningar. Uppdraget är på heltid, med start snarast möjligt och löper till 2025-12-31. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som supporttekniker på second line kommer du att hantera och lösa djupare och mer komplexa ärenden med hjälp av en omfattande kunskapsdatabas, samtidigt som du dokumenterar lösningar och bidrar till att förbättra arbetsprocesser. Du ansvarar för systematisk felsökning i både Microsoft- och Linuxmiljöer och arbetar med hantering i olika ärendehanteringssystem. Rollen innebär också arbete med teknologier som Active Directory, Azure och Entra ID, samt hantering av grundläggande frågor inom infrastruktur, nätverk, servrar, SCCM och databaser. Förutom detta kommer du att bidra med tekniskt stöd i försvarshemliga miljöer, där SK2-klassning kommer att krävas. Du kommer att ingå i ett team på cirka 30 personer som arbetar nära varandra för att säkerställa högkvalitativ support. Arbetet utförs på plats i Göteborg under vanliga kontorstider, med möjlighet till resor till Linköping och Stockholm för samarbete med kollegor på andra orter. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen har du: -     Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport, gärna i en Second Line Extended-funktion. -     Kompetens inom systematisk felsökning, ITIL-metodik och dokumentation. -     Erfarenhet av att arbeta i Microsoft- och/eller Linuxmiljöer samt hantera ärenden via verktyg som Active Directory, Azure, Entra ID och SCCM. -     Grundläggande kunskaper inom infrastruktur, servrar, nätverk och databaser. -     Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som: -     Är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra. -     Är en teamspelare med en positiv och proaktiv attityd. -     Har ett analytiskt tankesätt och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan. Ta chansen att utvecklas i en tekniskt avancerad miljö och bli en del av ett kompetent team där din insats gör skillnad! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Cost Controller till Triumf Glass i Göteborg
Your Talent AB
Controller

Triumf Glass AB är ett familjeägt glassföretag i tredje generationen med affärsidén att sprida glassglädje och smakupplevelser till konsumenter. Företaget grundades 1946 och vi tillverkar ca 18 miljoner liter glass per år. Vi värdesätter kvalitet och svenska råvaror och använder svensk färsk grädde i vår produktion. Idag är vi ett 100-tal glassentusiaster inom företaget som alla har en sak gemensamt. Vi älskar glass! Läs mer på www.triumfglass.se Triumf Glass står inför en expansionsfas och behöver förstärka organisationen med en nyfiken och noggrann Cost Controller som vill vara med och säkerställa lönsamhet och effektivitet i vår tillverkning. Här får du en viktig roll i att stötta verksamheten med analys, uppföljning och optimering – och bidra till fortsatt tillväxt i ett bolag med starka värderingar, stolta traditioner och god smak. Som Cost Controller är du en nyckelspelare i att analysera och följa upp våra produktions- och tillverkningskostnader. Du arbetar nära både ekonomifunktionen och våra operativa team inom produktion, kvalitet, logistik och inköp. Rollen kräver både ett affärsorienterat mindset och en god förståelse för industriella flöden. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Analys och uppföljning av tillverkningskostnader, standardkostnader och avvikelser • Utveckla och underhålla kalkylmodeller för produkter och produktionsprocesser • Utveckla och underhålla kalkylmodeller för förpackningsmaterial • Identifiera förbättringsområden och stötta i kostnadsreducerande initiativ • Driva processer för budgetering, prognos och månatliga rapporter inom operations • Stödja fabriksledningen med ekonomiska beslutsunderlag • Utveckla och ta fram underlag som ligger till grund för prisförhandlingar • Säkerställa korrekt data i affärssystem och stödja vidareutveckling av rapporteringsverktyg • Utveckla våra prognosverktyg och utveckla våra modeller för affärssystemet M3 och Power BI KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och med minimum tre års arbetslivserfarenhet av en för tjänsten relevant roll. Företrädesvis erfarenhet av en liknande roll och därmed en god förståelse för tjänstens komplexitet. Du tycker om att arbeta i en affärsnära funktion där du får goda möjligheter att påverka verksamheten. Du har erfarenhet ifrån att utveckla och effektivisera processer och det är meriterande om du har drivit förändringsprojekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i ett tillverkande bolag och det äer mycket meriterande om du har erfarenhet av livsmedelsindustrin. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har mycket goda IT-kunskaper och är en van användare avi Excel och BI-verktyg. Har du erfarenhet av affärssystemet M3 så är detta mycket meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. DIN PERSONLIGHET Du är strukturerad, noggrann och analytisk och drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är proaktiv och självgående i ditt arbete, och kan lätt anpassa dig till nya människor och har förmågan att kommunicera både muntligt som skriftligt på alla nivåer inom organisationen. Du arbetar med hög integritet, är pålitlig och är samtidigt duktig på att skapa engagemang och motivation hos människor. ANSÖKAN & KONTAKT Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök påwww.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
PhD position in high-throughput microanalysis of recycled aluminium

Join the cutting-edge RAM³ project: Unlocking the Potential of Recycled Aluminium through Machine Learning, High-Throughput Microanalysis, and Computational Mechanics. We are offering a PhD position focused on high-throughput microanalysis to reveal how tramp elements introduced during recycling impact microstructure and properties in aluminium mega-castings. About us  The PhD position is placed at the Division of Materials and Manufacture We employ a range of technologies  - powder metallurgy, electroplating, additive manufacturing and material removal  - and a range of advanced characterisation techniques. Our work is interdisciplinary by nature and is addressing topics that have a direct impact on sustainability. The division is collaborating closely with other universities and research institutes and is implementing industry-academia partnerships through collaborative projects and strategic initiatives. About the research project   The current PhD position is one out of four within the project RAM3. The aim of the project is to enable the broad application of recycled aluminium in high-value products produced through mega-casting. The main goal of the PhD project is to develop high-throughput microanalysis methods to reveal how tramp elements introduced during recycling impact microstructure and properties in aluminium mega-castings. As a PhD student, you will be supported by a multidisciplinary team with expertise in materials characterisation, computer vision, computational modelling, and machine learning.  The other PhD positions connected to the project are: PhD Student Position in Generative AIPhD in computational modelling RAM³ is a WASP-WISE NEST project This recruitment is connected to the Wallenberg Initiative Materials Science for Sustainability All early-stage researchers recruited into the WISE programme will be a part of the WISE Research School Who we are looking for The following requirements are mandatory:  • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree (masterexamen) of 120 credits or a Master’s degree (magisterexamen) of 60 credits in Materials Science, Engineering Physics, or a related field*  • You will need strong written and verbal communication skills in English   • Documented experience (education/courses or thesis project) in advanced microstructure characterisation. • Documented experience (education/courses or thesis project) in metallic materials. • Interest in machine learning. *for students with an education earned outside of Sweden, a 4-year Bachelor’s degree is accepted.    The following experience will strengthen your application:  • Experience with cast aluminium and electron microscopy is a strong advantage.  What you will do • Develop and apply advanced microanalytical techniques to accurately characterise recycled aluminium alloys • Develop new knowledge on how the tramp elements impact the microstructure and properties of recycled aluminium • Collaborate with a number of PhD students working on complementary projects on computational mechanics, computer vision, and machine learning based materials modelling • Communicate your research by presenting your results in scientific journals and at international conferences • The position generally also includes teaching on Chalmers' undergraduate level or performing other duties corresponding to 20 percent of working hours  Contract terms   • The PhD positions are fully funded from start.  • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years.  • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025).  • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise the admission may be withdrawn.   What we offer  • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers benefits • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg. Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in.    Discover more  Find more general information about doctoral studies at Chalmers here Application procedure  For information about the applications procedure, please refer to the advert on Chalmers' webpage. We welcome your application no later than August 31st, 2025.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Söker du sommarjobb? Se hit!
Value Sales Sweden AB
Torg- och marknadsförsäljare m.fl.

Vill du kickstarta din karriär inom försäljning? Eller drömmer du om att bli entreprenör i framtiden? Om oss Vi på Value Sales är ett snabbt växande säljbolag som brinner för att utveckla framtidens toppsäljare. Vi grundade företaget med ambitionen att ge unga människor en språngbräda in i försäljningsvärlden – oavsett tidigare erfarenhet. Med ett starkt fokus på utbildning, teamkänsla och personlig utveckling har vi hjälpt många att ta första steget mot sin drömkarriär. Om tjänsten I din roll som fältsäljare kommer du att representera välkända varumärken och aktivt möta kunder genom personliga kundbesök. Du har möjlighet att välja mellan att resa runt i Sverige tillsammans med teamet eller utgå från din hemort och arbeta lokalt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Att sälja produkter/tjänster genom kundbesök i bostadsområden Att skapa relationer med nya kunder – både kalla och varma Att samarbeta med ditt team och delta i dagliga coachmöten Detta är en heltidstjänst som inleds med en 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, ca kl. 13.00–21.00. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att resa och upptäcka olika delar av Sverige – eller arbeta från din hemort Garantibonus Generös provisionsmodell utan tak – du styr din egen lön Kontinuerlig säljutbildning och personlig coachning En stark företagskultur där vi lyfter varandra varje dag Karriärmöjligheter inom företaget – vi rekryterar våra ledare internt Om dig Vi söker dig som är: Driven, nyfiken och har ett stort intresse för människor Orädd inför att ta kontakt med nya personer Villig att lära dig och utvecklas varje dag Flytande i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men absolut inget krav – vi utbildar dig från grunden! Vill du vara med på en resa där du utvecklas varje dag och samtidigt har kul på jobbet? Sök nu här i annonsen – vi ser fram emot att lära känna dig!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Förvaltningsjurist
Göteborgs Universitet
Förvaltnings- och organisationsjurister

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.En av våra jurister på enheten för juridik och informationsförvaltning ska ha ett uppdrag som tillförordnad chef under ett år och vi söker därför en vikarie. Om du har ett intresse för handläggning av ärenden, att utforma interna regelverk och att bidra till ett enhetligt juridiskt synsätt med hög kvalitet, kan detta vara rätt roll för dig. Vi söker dig som ser juridiken som en central del i myndighetsutövning – inte som ett hinder, utan som ett verktyg för att skapa tydlighet, rättssäkerhet och struktur. Har du dessutom ett särskilt intresse för förvaltningsrätt ser vi det som en stor tillgång.    Som förvaltningsjurist kommer du arbeta på sektionen för juridik och informationssäkerhet, som är placerad på enheten för juridik och informationsförvaltning under Gemensamma förvaltningen (GF) på universitetet. GF stöttar universitetets samtliga fakulteter och institutioner för att vi ska kunna uppfylla vårt uppdrag inom forskning, utbildning och samverkan med vårt omgivande samhälle. På sektionen arbetar förvaltningsjurister och handläggare.    Arbetsuppgifter  Som förvaltningsjurist bistår du universitetsledningen, fakulteter, institutioner samt det övriga administrativa stödet i förvaltnings- och högskolejuridiska frågor. Vidare ingår arbete med att utforma interna regelverk, riktlinjer och policys för universitetets verksamhet samt att delta i interna informations- och utbildningsinsatser.  I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:  • bistå med juridisk rådgivning och expertis med förvaltnings- och högskolerättsligt fokus inom verksamheten,  • handlägga ärenden rörande utlämnande av allmänna handlingar,  • svara på remisser och handlägga tillsynsärenden,  • delta i utformningen av universitetets styrdokument och regler,  • delta i utbildningar, seminarier och informationsmöten om gällande regelverk och regeltillämpning.    Kvalifikationer  Vi söker dig som har juristexamen och något års arbetslivserfarenhet av självständigt juridiskt arbete. Aktuell erfarenhet vid universitet eller högskola av arbete inom området förvaltningsrätt är meriterande, liksom erfarenhet av ärendehandläggning och intern juridisk rådgivning vid myndighet. Den utåtriktade rollen med många interna och externa kontaktytor förutsätter både social kompetens, tydlighet och pedagogisk förmåga.  Som jurist har du förmåga att enkelt, professionellt och tydligt kommunicera med icke-jurister. Du är mån om att arbeta enligt förvaltningslagens bestämmelser om en snabb, effektiv och rättssäker handläggning och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete, särskilt vid hög arbetsbelastning och stressade situationer. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och vill bidra till gemenskap och god arbetsmiljö. Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du har en stark service- och ansvarskänsla.    Anställning  Anställningen är ett vikariat till 2026-09-30, omfattning 100% med placering vid Sektionen för juridik och informationssäkerhet vid enheten för juridik och informationsförvaltning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.     Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta chefsjurist Sara Dahlberg, tel: 031-786 5711, [email protected].     Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-15   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Embeddedutvecklare och redo för nästa steg i karriären?
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Välkommen till ett härligt team som har till uppdrag att leverera digitalelektronik, kraftlösningar, och programvara som utgör bas för flera olika sensorer hos Saab Surveillance. Du kommer tillhöra en sektion som levererar kundanpassad programvara till flygande radarsystem. Som den erfarna embeddedutvecklare du är, har du en central roll i utvecklingen av sensornära funktioner. Du följer produkten från kravställning till verifiering och bidrar även till integrationen i överliggande system. Uppgifterna utförs oftast i ett mindre team men du förväntas också kunna lösa uppgifter självständigt. Din profil I rollen som senior embeddedutvecklare ser vi att du har relevant högskoleutbildning och några års erfarenhet av FPGA-utveckling (VHDL, C++). Vi tror att du har arbetat med komplexa system och kan stärka vårt team genom att dela din kunskap inom teamet. Vi ser också att du har god förmåga att uttrycka sig i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Det är också meriterande om du har: * Vana av att jobba i agila team * Grundläggande kunskaper inom signalbehandling och/eller kommunikationsteori * Erfarenhet av DevOps och automation Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Industriarbetare i Angered
OnePartnerGroup Väst AB
Övriga maskinoperatörer, textil-, skinn- och läderindustri

Söker du din nästa utmaning inom tillverkningsindustrin? Vi på OnePartnerGroup söker nu flertalet duktiga konsulter som vill arbeta inom industrin i Göteborgsområdet. Vi söker nu till flertalet kunder bland annat Montörer, maskinoperatörer och mekaniker.   Vi söker dig som trivs med ett tekniskt yrke där man även arbetar fysiskt. För flertalet av uppdragen finns också god möjlighet till anställning hos våra kundföretag.  Hur kommer dina arbetsdagar se ut? Du kommer att vara anställd hos oss och arbeta på uppdrag hos en av våra samarbetspartners. Rollen innebär både fysiskt och tekniskt arbete inom produktion, montering och maskinoperering. Vi erbjuder heltidstjänster med arbetstid under dagtid, måndag till fredag. Arbetstider: DagtidArbetstid: Måndag - Fredag, Heltid  Vem är du? Vi söker dig som har ett intresse för teknik och vill arbeta inom tillverkningsindustrin. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet – vi ser gärna att du är villig att lära dig och utvecklas i rollen.  Meriterande, men ej krav Truckkort B-körkort Traverskort  Villkor Start: Omgående Ort: Göteborg med omnejdOmfattning: Heltid. Skift: Dagtid  När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.  Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Ivet Franso på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Laboratorieingenjör inom textil till Essity
Bravura Sverige AB
Laboratorieingenjörer

Har du erfarenhet av laboratoriearbete inom textel från studierna och är redo att ta ditt första eller nästa steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra kollegor? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett globalt ledande bolag inom hygien och hälsa som gör vardagen bättre för miljontals människor världen över. Med innovativa och hållbara produkter sätter de standarden för framtidens hygien- och hälsolösningar. Essity finns i cirka 150 länder och har omkring 36 000 medarbetare som tillsammans driver utvecklingen framåt. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal, där forskning, utveckling och hållbarhet står i fokus. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på framtidens produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och analyserar data. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära andra laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester Statistiska beräkningar och analys av data Rapportskrivning och presentation av resultat Tätt samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom textil Erfarenhet av laboratoriearbete och statistisk analys Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det teoretiska och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du är framåt, nyfiken och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se lösningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
KOPIA AV HR-specialist inom arbetsrätt
Skatteverket
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och utveckla Skatteverkets arbetsgivarpolitik och samtidigt bidra till att skapa samhällsnytta? Hr-avdelningen inom Skatteverket söker hr-specialist med inriktning mot arbetsrätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med arbetsrättslig styrning och stöd som bl.a. innebär tillämpning och tolkning av såväl lagstiftning som centrala och lokala kollektivavtal. Genom kvalificerat stöd och rådgivning i arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor, bidrar du till att Skatteverkets chefer kan utöva sitt delegerade chefsansvar i en stor och komplex organisation. Du är även ett viktigt stöd till kollegor på hr-avdelningen. I takt med ökat fokus på omställning som en del i kompetensförsörjningen och för att möta ständig förändring, blir stöd och styrning till verksamheten i dessa frågor allt viktigare. Med din kompetens och erfarenhet bidrar du till utveckling och lärande genom medverkan i utvecklingsarbeten samt även genom utbildningsinsatser och liknande. Du kommer att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor av varierande omfattning och komplexitet, där du växlar mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor. Arbetsuppgifterna innebär en hel del kontakter med chefer, kollegor och fackliga företrädare där du också kommer att hantera möten där medverkande parter ibland kan känna sig obekväma och stressade av situationen. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, t.ex. lagändringar, direktiv och utredningar inom det arbetsrättsliga området. Arbetsgivarenheten ansvarar för stöd och styrning inom det breda arbetsgivarpolitiska området, t.ex. arbetsmiljö, arbetsrätt, kollektivavtalsutveckling, ledarskap- och medarbetarskap, lönebildnings- och villkorsfrågor samt tillhörande hr-administration. Chefen för arbetsgivarenheten är tillika Skatteverkets förhandlingschef och i enhetens uppdrag ingår även att lämna jurist- och kanslistöd till personalansvarsnämnden.  Du tillhör sektion 1 på arbetsgivarenheten på Hr-avdelningen, med placering i Malmö, Göteborg eller Sundbyberg.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - Ha förmåga att såväl självständigt som i samarbete med andra planera och driva arbetet framåt för att nå resultat med ett professionellt förhållningssätt - Ha förmåga att analysera och dra slutsatser utifrån omfattande och komplex information - Ha förmåga att förklara och föra dialog kring komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt - Ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift - Ha förmåga att bygga goda relationer och bidra till lärande Du ska även ha: - universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp med en för arbetet relevant inriktning till exempel juridik eller personalvetenskap - flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor - flerårig aktuell erfarenhet av självständig handläggning med stöd till chefer i komplexa individärenden, såsom misskötsamhet och/eller rehabilitering. Det är önskvärt att du har erfarenhet från hr-arbete inom det statliga avtalsområdet, erfarenhet av stöd och rådgivning i omställningsfrågor. Det är även önskvärt med erfarenhet av arbetsrättsliga frågor med koppling till säkerhetsskyddsområdet. Bra att veta Ansvariga kontaktpersonerna har begränsad tillgänglighet under semesterperioden. Rekryterande chef är åter V.30. Om du behöver komma i kontakt med någon innan dess, mejla oss gärna så hjälper vi dig vidare.  Intervjuer planeras att genomföras digitalt under vecka 35 och 36 Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. För att söka tjänsten vänligen klicka på, eller kopiera, länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/479 https://skatteverket.varbi.com/en/apply/positionquick/830164/?where=4 Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Nu söker vi elevassistent på timvik till vår anpassade skola i Malmö
Move & Walk Sverige AB
Elevassistenter m.fl.

Move & Walk Skola söker elevassistenter Move & Walk är Sveriges första och största träningsalternativ för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Inom koncernen bedriver vi även anpassad grund- och gymnasieskola samt administration av personlig assistans. På Move & Walk genomsyras hela verk­samheten av konduktiv pedagogik (KP), där rörelse tillsammans med kogni­tiv, kommunikativ och social förmåga ligger i fokus. KP har som mål att ge redskap så att varje elev, oavsett funk­tionsnedsättningens storlek, kan leva så självständigt som möjligt och klara vardagen på bästa sätt utifrån sin nivå. På våra skolor arbetar conductorer, speciallärare och elevassistenter som tillsammans bygger upp elevens utvecklingsplan och som ser till att varje elevs speciella behov tydliggörs. Personalen som arbetar med eleverna har en mycket viktig roll i den enskildes utveckling. Vi söker nu en elevassistent för ett timvikariat. Om du brinner för att arbeta med människor och vill vara med och skapa en bättre vardag och livskvalitet för människor med funktionsnedsättningar, är detta en tjänst för dig. Vi tror att du har en förmåga att vara flexibel och arbeta självständigt men också i samarbete med kollegor då du kommer att arbeta i nära kontakt med våra lärare/konduktorer och annan skolpersonal. Som elevassistent har du också en god förmåga att skapa och bibehålla relationer med främst elever och kollegor men också deras vårdnadshavare. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Du är flexibel och lyhörd och sätter elevens behov och lärande i centrum. Du känner ett stort engagemang för din uppgift och har en vilja att tillsammans med oss utveckla vår skolverksamhet. Det krävs att du har ett genuint intresse och en djupare förståelse för de speciella behov våra elever har. Tjänsten som elevassistent innebär Att följa en elevgrupp under hela den samlade skoldagen och bistå eleverna under både lektioner och raster. Att följa våra elever genom pedagogiskt och fysiskt stöd under skoldagen och vid fritidsverksamhet/ korttidsverksamhet före och efter skolan. Stöd för eleverna vid förflyttningar, matsituationer samt hjälp med personlig hygien vid toalettbesök med mera. Du kommer att arbeta med eleverna i olika situationer som till exempel kommunikationsträning, fysisk träning, musik, dator, social träning med mera. Du kommer att arbeta både i grupp/tvärgrupper och självständigt med eleverna Kompetenskrav: Avslutad gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för uppdraget. God kunskap i Svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med fysiska och neurologiska funktionsnedsättningar. God samarbetsförmåga och förmåga att bygga relationer med såväl elever som föräldrar och personal. Meriterande: Erfarenhet av arbete som elevassistent Utbildning/erfarenhet från arbete med elever med autismspektrumtillstånd, synnedsättning och andra funktionsnedsättningar Undersköterskeutbildning Erfarenhet av dokumentation. Kunskap i engelska i både tal och skrift. Move & Walk är i en mycket expansiv fas och vi erbjuder dig ett roligt och stimulerade arbete med goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal med Almega/Vårdföretagarna och individuell lönesättning. Vi lägger stor vikt vid personlighet och det vi söker är en trygg person med ett förhållningssätt som stämmer överens med skolans värdegrund. Du har en öppenhet inför mötet med elever och vuxna med olika bakgrund och förutsättningar. Är du den medarbetare vi söker? Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande. Sista ansökningsdag: 2025-08-05 Skicka din ansökan och CV till: [email protected] Tjänsten är ett timvikariat på vår skola i Göteborg. Söker du ett meningsfullt extrajobb vid sidan av studier eller annan sysselsättning? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig Tillträde: Enligt överenskommelse.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025