Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Detta söker vi: Vi söker dig som är utbildad lärare i trä- och metallslöjd samt teknik. Vi erbjuder: En tillsvidareanställning på 100% där du undervisar alla årskurser från år 3-9 i slöjd samt år 7-9 i teknik. Du kommer att tillsammans med vår textillärare planera och genomföra all undervisning i slöjd. Undervisningen i slöjd sker i halvklass i alla årskurser. Mentorskap på högstadiet ingår i tjänsten. Om verksamheten: Innovitaskolan Visby är en fristående verksamhet för elever i årskurserna F-9. Skolan startade 2002 under namnet Atheneskolan och är en inarbetad verksamhet med hög nöjdhet hos elever, vårdnadshavare och personal. Hos oss finns förskola och skola med sammanlagt 540 barn och elever. Kreativitet, nyfikenhet och hög ambition präglar vår verksamhet och har de senaste åren bidragit till elevernas goda kunskapsutveckling och trivsel. Skolan har två parallella årskurser från förskoleklass till år 9. Mentorslag, ämneslag och arbetslag är kärnan i verksamheten och vi arbetar med fokus att skapa likvärdiga och goda förutsättningar för elevens lärande. Elevhälsoarbetet är inarbetat på enheten och innefattar centralt stöd från huvudman. Inom elevhälsan finns möjlighet att fördjupa sig inom olika områden och tillsammans med teamet fortsätta utvecklingen av undervisning och skolmiljö för att varje elev skall nå så långt som möjligt. En verksamhet för varje framtid. På Innovitaskolan Visby arbetar vi tillsammans och det kollegiala samarbetet tar sig många uttryck och former. Här har du chans att utvecklas i din yrkesroll och tillsammans med elever, kollegor och skolledning utveckla verksamheten. Vi har tilltro och höga förväntningar både på eleven och varandra. Inom Innovitaskolorna arbetar vi med tre gemensamma koncept: Balance, Explore och Innovate. Samtliga koncept syftar till att förbereda och rusta eleverna för framtiden. 27 Innovitaskolor finns inom landets gränser. Här finns forum för kollegialt samarbete, nytänkande och gemensamma utmaningar. Låter detta intressant? Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Vi tar inte emot ansökningar via post eller mail. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 250605. Tillträde från 250806. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Sjögren bitr rektor tel 04098-200971 eller [email protected] Välkommen med din ansökan Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Pysslingen Skolor är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
Heidelberg Materials cementfabrik i Slite ställs om för att tillverka cement med noll nettoutsläpp av koldioxid år 2030. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller i koncernen. Vi har en egen lunchrestaurang, företagshälsovård och andra förmåner som till exempel idrottshall, gym och bra möjligheter att utvecklas. Förmåner Vi erbjuder bland annat: -Generöst friskvårdsbidrag -Subventionerad lunch -Hälsokontroller -Gratis träning i vårt fräscha gym -Bonus Om Avdelningen Produktion har ca 70 medarbetare inom cementverk, interntransporter, hamn och ugnlinje 7 och 8. Denna roll tillhör ett härligt skifteslag på ugnlinje 8. Tjänsten erbjuder utmanande och intressanta arbetsuppgifter där det krävs att du har ett eget driv men samtidigt gillar att arbeta tillsammans i ett team. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser gärna sökande med olika bakgrunder och livserfarenheter till tjänsten. Din roll • Utföra mekaniska reparationer självständigt. • Delta i det löpande produktionsarbetet på skift samt vid behov ersätta processkötaren vid eventuell frånvaro på de olika skiften. • Bedöma akuta arbeten samt eventuella haverier i samråd med skiftesledare och produktions- och underhållsberedskap. • Agera säkerhetsman och vara behjälplig för våra elektriker vid felsökning. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ några av våra medarbetare i deras vardag här. Din profil Du är en engagerad person som gillar att analysera problem och finna lösningar. Vi ser att du har någon form av verkstadsteknisk eller verkstadsmekanisk utbildning, gärna svetskunskaper. Har du erfarenhet av mekaniskt underhåll inom processindustri är det mycket meriterande. I rollen krävs det att man har goda kunskaper i svenska och engelska samt har datorvana och B-körkort. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet såsom noggrannhet, samarbetsförmåga, flexibilitet samt förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Ansökan Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-generalist Hanna Lenholm eller arbetsledare Björn Wikström. Sista ansökningsdag är den 29 juni, urval sker löpande. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling dvs. pass eller nationellt ID-kort. Heidelberg Materials Cement Sverige AB är en del av Sveriges samhällsviktiga verksamhet. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Vi har ett etablerat samarbete med externa parter vid rekryteringar och för att spara värdefull tid undanber vi oss kontakt från försäljare i dessa frågor. Välkommen med din ansökan! Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter.
Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö samt stimulera de boende till olika aktiviteter som bevarar deras självkänsla. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. All mat som serveras på Solrosen lagas från grunden i våra tre olika avdelningskök. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal med lyhördhet inför varje individs behov, personcentrerad omvårdnad. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Boende Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Gläntan. Det finns personal dygnet runt och vår egen sjuksköterska finns på plats varje vardag. Läkare från VC Visby Söder besöker oss varje vecka. Rehabiliteringspersonal en dag/vecka. Bemanningssjuksköterska kväll, helg och natt. Vi använder oss av tydliggörande hjälpmedel och ett lugnt och tryggt bemötande. Vi lyckas när våra boenden upplever självständighet och ett bra liv utifrån sina förutsättningar. Vi söker i första hand dig med erfarenhet inom vård och omsorg. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta med och för människor med vårdbehov. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, även via Teams om möjlighet finns. Delegering i läkemedel är ett krav samt dokumentation i journal, utbildning sker under/innan introduktion sedan obligatoriskt delegeringsprov och utbildning med ansvarig sjuksköterska. Introduktionsdagar enligt överenskommelse Lön på timme enligt överenskommelse God arbetsmoral är en mycket viktig faktor samt krav på god svenska i tal och skrift. Visstidsanställning över sommaren med goda chanser att få arbeta kvar under hösten. Arbetstid dagtid, kväll och helg. Söker även medarbetare till nattarbete med tjänstgöring varannan helg. Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal... Kontaktperson och ytterligare information om verksamheten: Verksamhetschef Marianne Riarbäck 0498-28 49 00 [email protected] -
Jag söker nu en assistent som kan hoppa in extra vid sjukdom och ledighet. Jag tycker om att vara ute och bada, åka till stranden eller göra utflykter och är en mycket aktiv tjej i 40-årsåldern. Jag gillar också att umgås med mina vänner. På vardagarna är jag på min dagliga verksamhet så då följer du mig dit. Din arbetsplats kommer bli där jag befinner mig. Det är bra om du har körkort, men ej ett krav Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller liknande men det är inget krav eftersom du kommer att genomgå introduktion med erfarna assistenter för att skapa bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll som min assistent. Ditt jobb är att assistera mig med det som jag skulle göra själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Jag ser gärna att du som söker är kvinna pga. arbetets integritets nära natur. Arbetstid: Omfattning enligt överenskommelse. Arbetspass förekommer dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Betald introduktion kan påbörjas omgående Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund på Gotland! Kom till Gotland i sommar och jobba med Sveriges största åkeri. Detta är ett bra sommarjobb med start i juni-2025, fasta arbetstider på schema dagtid. Uppdraget är juni, juli, augusti Kom och jobba med oss! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C chaufför till Sveriges största åkeri. Vår kund är belägen centralt på Gotland. Är du en chaufför med hög service-känsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? Då är detta jobbet för dig! Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdraget är väldigt attraktivt med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker en Chaufför till distributions lastbilar C på Gotland. Vi söker dig som har erfarenhet av distributions arbete och kundkontakt. Arbetet kräver kvalitets- och service känsla. Det är en förutsättning att du tar hand om din hälsa och har god fysik så att du kan arbeta ergonomiskt. Att du är flexibel, samarbetsvillig och har ett stort engagemang för ditt arbete är något vi värderar högt. Du behöver också ha tidigare erfarenhet av lastbils körning med körkort klass C. Godset hanteras vanligtvis i burar men även pall och liknande förekommer. Du har trucken som hjälpmedel och har med fördel erfarenhet av att lasta och lossa gods. Säkerhet och ordning står högt på dagordningen, men också ett omhändertagande av lastbilen som du kommer ansvara för. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter hos vår kund. Därför är det viktigt du trivs med att ha kontakt med kollegor, och har en positiv energi. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Arbetstid: Heltids schema mån-fre dagtid Uppdragsperiod: Juni, Juli, Augusti (denna period arbetar man heltid utan sommarsemester). Start: Uppdragsperioden startar i juni för rätt person, det krävs ca 1 veckas utbildning innan man kan hantera uppdraget fullt ut. Lön: Bra lön enligt kollektivavtal. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Kunna jobba sommarperioden juni, juli, augusti-2025 Vara tillgänglig för utbildningsdagar Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. Vi är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Psykiatrisk öppenvård Hälso- och sjukvårdsförvaltningens verksamhetsområde psykiatri består av psykiatrisk heldygnsvård, vuxenpsykiatris öppenvård, beroendevård samt barn- och ungdomspsykiatri. Verksamheten har totalt cirka 140 medarbetare. Verksamhetsområdets uppdrag är att ansvara för att ge psykiatrisk specialistvård till vuxna samt att ansvara för att ge vård vid psykisk ohälsa till alla barn och ungdomar till och med 17 års ålder. Verksamheten ska erbjuda en bredd vad gäller både kompetens och utbud och vi arbetar efter en personcentrerad värdegrund som kommer till uttryck i såväl patientmöten som i möten mellan medarbetare och ledare. Vi följer de nationellt framtagna kunskapsstöden inom psykisk hälsa och arbetar med införandet av personcentrerade och sammanhållna vårdförlopp samt psykiatrins egna vårdprocesskartor. Hos oss kommer du att bli väl omhändertagen och få en god introduktion. Vi arbetar med mentorskap och du kommer att få en egen mentor som du har regelbundna avstämningar med och som ger stöd i ditt dagliga arbete. Teamen har också en teamsamordnare som jobbar nära sjuksköterskorna och ger stöd i sjuksköterskerollen. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska i psykiatrisk öppenvård arbetar du i ett av våra team. Samverkan med vårdgrannar, myndigheter och andra instanser är en viktig del av arbetet. I sjuksköterskans roll ingår även uppdraget "Fast vårdkontakt" som innebär samordning på uppdrag från patienten. Du kommer även arbeta med strukturerade psykiatriska bedömningar, psykoedukativa samtal, läkemedelsbehandling, provtagning, telefonmottagning och patient- och närståendeutbildningar. Tjänsten innebär såväl självständigt arbete som samarbete i team, nära dina kollegor. Du kommer vara delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbete. Du arbetar dagtid. Vem är du? Vi ser att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inom psykiatri men även erfarenhet av psykiatri och vana av att arbeta med personer med stort vårdbehov ses som meriterande. Körkort krävs för tjänsten. Som sjuksköterska sätter du alltid patienten i fokus och är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Detta visar sig inte bara i din höga arbetsmoral och flexibilitet utan också i ditt målmedvetna sätt. Du är inte bara en skicklig sjuksköterska utan också en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Har du detta kombinerat med nyfikenhet, noggrannhet och en vilja att vara med och utveckla psykiatrin på Gotland kan du vara den vi söker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker passionerade Hosts som vill leverera världens bästa upplevelse till världens bästa gäst! Är du under 18 år och vill jobba extra vid sidan om dina studier? Då är tjänsten som Host perfekt för dig! Som Host på Espresso House får du, tillsammans med fantastiska kollegor, bidra till gästupplevelsen i våra coffee shops genom att överträffa våra gästers förväntningar. Varenda gäst ska lämna med en känsla av att vilja besöka oss igen! All arbetstid är förlagd i coffee shopen och kan variera mellan dag, kväll och helger. Som Host säkerställer du shopens kvalitet gällande renlighet och service, samt ge gästerna det lilla extra i sin kaffeupplevelse. Arbetet kommer även att bestå av kassaarbete, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Ingen tidigare erfarenhet krävs, du får din utbildning av oss! Tjänsten som Host är en förberedande roll till att senare utvecklas till Barista när du har fyllt 18 år. Vi söker dig som: • Är under 18 år och är intresserad av ett extrajobb • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor • Är ansvarsfull, tävlingsinriktad och initiativtagande • Trivs i ett högt tempo och strävar efter att coffee shopen alltid är i toppskick • Vill utvecklas med oss på Espresso House och känner stolthet för det varumärke du arbetar för • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Vi ser fram emot din ansökan, så skicka in den redan idag!
Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor! För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi på Attendo söker nu en undersköterska till Hemse Äldreboende. Hemse äldreboende är ett SÄBO med 40 platser. Boendet ligger ganska centralt på Hemse, nära affär och vårdcentral. Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 18/8 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 75% med chans till utökning Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Vill du leda ett engagerat team och tillsammans göra skillnad för våra kunder? Välkommen att söka! Vi på Attendo, söker nu en Gruppchef till Hemse Äldreboende. På Attendo Hemse Äldreboende finns det 40 lägenheter som är fördelade på 4 avdelningar, alla med somatisk inriktning. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och att arbeta själv i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Rollen innebär ett närvarande och stödjande ledarskap ute i verksamheten. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Attendos arbetssätt och värderingar. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vägleda och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet Ansvarig för daglig drift och planering på avdelningen/våningen för sitt team Personalansvar; rekrytering, introduktion av nya medarbetare, utvecklingssamtal. Ansvar för ca 12 medarbetare fördelat på två avdelningar Delaktig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten Vem är du? Som person besitter du en naturlig förmåga att coacha och leda andra. Du strävar efter att vara en förebild för dina medarbetare och genom ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Som ledare värdesätter du tydlighet, delaktighet och vill tillsammans med dina kollegor utvecklas för att hitta nya lösningar. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och en ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet, gärna inom äldreomsorg God datorvana Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering Erfarenhet äldreomsorg Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Gruppchef Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid veckodagar och varannan helg Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg! Kontakta mig vid frågor: Sandra Hederstedt, Verksamhetschef [email protected] Tel: 076-721 07 40
Välj ett jobb för att visa detaljer