I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Serviceassistent på särskilt boende Vill du ha ett sommarjobb eller extrajobb som verkligen gör skillnad – både för dig och andra? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Välkommen att söka tjänsten som serviceassistent på ett av våra särskilda boenden inom Region Gotland. Hos oss på socialförvaltningen jobbar cirka 1900 engagerade medarbetare för att skapa en trygg, omtänksam och meningsfull vardag för våra äldre och personer med funktionsnedsättning – över hela vår vackra ö. Att jobba som serviceassistent är mer än ett jobb – det är en chans att sprida glädje, ge stöd och bidra till livskvalitet för människor som behöver det som mest. Samtidigt får du värdefull arbetslivserfarenhet, möjlighet att växa både personligt och professionellt, och chansen att bli en del av ett varmt och stöttande team. Självklart erbjuder vi även friskvård för att du ska må bra på jobbet. Dina arbetsuppgifter I rollen som serviceassistent är du en viktig del av teamet och bidrar till att skapa en trivsam och trygg miljö för brukarna genom att utföra olika praktiska sysslor. Arbetsuppgifterna kan inkludera städning av både gemensamma utrymmen och brukarnas rum, hantering av tvätt och avfall samt hjälp i kök och matsal, exempelvis med att duka, servera och diska. Du kan även komma att ta emot och packa upp varor samt på olika sätt bidra till ordning och trivsel i lokalerna. Vem är du? Vi söker dig som är minst 16 år gammal och har avslutat din grundskoleutbildning. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du tycker om att hjälpa andra, har ett gott bemötande och trivs med att samarbeta. Du bidrar till en positiv stämning i teamet och är ansvarstagande, noggrann samt flexibel i ditt arbete. Har du tidigare erfarenhet från serviceyrken är det ett plus, men det är inget krav – det viktigaste är att du är nyfiken, villig att lära dig och har en stark vilja att bidra. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Om du kallas på intervju så ska du kunna styrka med ett dokument att du får lov att arbeta i Sverige. Dokument kan vara pass eller personbevis https://www.skatteverket.se/funktioner/sok/sok.4.64a656d113f4c7597011b3.html?query=personbevis. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen Eva berättar Välkommen till vårt nyrenoverade Apotek Hjärtat på ICA Maxi Visby! Hos oss får du arbeta i en trevlig och varm atmosfär, där vi lägger stor vikt vid god stämning – både mellan kollegor och i mötet med kund. Du blir en del av ett härligt och stabilt team bestående av sex farmaceuter och fyra egenvårdsrådgivare, där vi stöttar varandra och har nära till skratt i vardagen. Våra kunder är en blandning av seniorer, barnfamiljer, djurägare och övriga ICA-kunder, vilket ger variation och ett högt värde i rådgivningen. Apoteket har generösa öppettider – vardagar 09–19 och helger 10–17 – där du har fri parkering precis utanför. Hos oss har du din fasta arbetsplats på ett och samma apotek – vilket ger dig arbetsro, tydlighet i vardagen och möjligheten att bygga starka relationer både med kollegor och återkommande kunder. Du blir en självklar del av teamet och får en trygg och stabil arbetsmiljö att utvecklas i. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut, med start enligt överenskommelse. Heltid eller annan omfattning diskuteras gärna, och provanställning kan komma att tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Kontaktperson: Eva Hellenberg, 070-541 19 83 eller [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor i Gammelgarn/Katthammarsvik. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och att följa vår kund i hans vardag. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Du bör också vara snus- och rökfri. Kunden bor i Gammelgarn men arbetar i Visby och har många aktiviteter där, så du behöver även ha B-körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 09.00-09.00 (dagen efter), mån-sön. Det är ca. 5 timmar väntetid/natt. Om kunden Denna kille har ett stort intresse för historia och gillar att spela TV-spel, resa, vara ute bland folk och att hitta på saker. Vi söker därför dig som är en glad person med mycket humor, som gillar när det händer och bidrar till att det händer mycket om dagarna. Om du och vår kund dessutom delar samma intressen är det väldigt positivt. Om dig Vi söker dig som är glad, positiv och påhittig. Du bör också vara en motiverande och inkännande person. Du behöver ha förståelse för vårdarbetet och kunna ta eget ansvar i jobbet. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rök- och snusfri, Är pälsdjursfri. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker sommarjobbare inom paket och distribution som vill vara en del av vårt team under sommaren. Som sommarjobbare kommer du att ha en viktig roll i att se till att våra kunder får sina paket och tidningar i tid och i gott skick. Vi söker dig som är självgående, noggrann och ansvarsfull. Du har en positiv inställning och är inte rädd för att ta i när det behövs. Du är också flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande sommarjobb där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom paket- och distributionsarbete. Du kommer att arbeta i en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att lära dig mycket och ha kul samtidigt. Arbetet utförs på natten, så att våra prenumeranter varje morgon kan läsa och ta del av nyheterna, till dagens första kopp kaffe. Du arbetar med bil, med utgång från Visby, Fårö, Fårösund, Slite, Roma och Hemse, 6 nätter/veckan (måndag-lördag). Starttid: 01:30-06:00. Skicka in din ansökan så snart du har möjlighet, så bjuder vi in till informationsträff! Vi erbjuder dig konditionsträning på arbetstid, självständigt och fritt arbete, ljusa sommarnätter, vackra soluppgångar, tid för reflektion samt samhörighet och gemenskap med kollegorna. Arbetet ställer inte några krav på förkunskaper. Vi värdesätter i stället din inställning och förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara noggrann och ha en hög servicekänsla. Krav: Du är minst 18 år. Du har god fysisk kondition. Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort är ett krav Meriterande: - Tidigare erfarenhet av paket- och distributionsarbete Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja med huvuduppdraget att dela ut morgontidningen. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi även med oss brev och paket. Våra utdelningsområden är Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor strax utanför Visby. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro med möjlighet till mer arbete under sommarperioden. Du bör vara bekväm med kroppsarbete då kunden hjälper till med diverse saker på familjens lantbruk och ofta får då assistenten hjälpa till med de sysslor vår kund inte själv klarar av. Dina arbetsuppgifter kan även innefatta att du hjälper vår kund med av- och påklädning, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor och att du är med på kundens arbetsplats. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid, under både vardagar och på helger. Om kunden Du får gärna ha ett sportintresse, då vår kund har ett stort intresse för sport och åker runt på olika aktiviteter kopplat till detta. Om dig Som person bör du vara social och drivas av att hjälpa människor och som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller personlig assistans, Delar kundens sportintresse. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker DIG med känsla och ett öga för detaljer som vill spendera sommaren hos oss. Vi är ett härligt team som inte är rädda för att hugga i och älskar att skratta tillsammans. Det viktigaste för oss är inte att du har mängder med år av erfarenhet, men du ska ha en stark känsla för kvalité och en strävan efter perfektion. Om dig Vi ser ett högt värde i dig som kan leverera en ren och organiserad miljö i våra trähus. Våra städ-insatser och allt underhåll ska sträva efter att vara klanderfritt. Det viktigaste för oss är att våra gäster ska vara nöjda, vi vill sträva efter en harmonisk känsla när gästen kliver in i sitt semesterboende. Du som kan leverera detta är ovärderlig för oss och kommer få många möjligheter att utvecklas på Vidhave. Tillsammans bygger vi en miljö där struktur och ordning värderas högt. Kom och bli en del av vårt team där vi lär tillsammans och vårt starka team är nyckeln till framgång! Goda egenskaper som vi gärna ser att du har: Noggrann med detaljerna Stark arbetsmoral Teamspelare Flexibel Initiativtagande Kreativ Leende på läpparna Gästfrihet. Känner du att några av punkterna ovan stämmer överens med dig? Perfekt! Skicka in en ansökan. Hos oss jobbar du med ett förutsägbart schema. Anställningsform: Säsongsanställning Startdatum: 1/6 med möjlighet att börja redan i april. Slutdatum: 1/9 med möjligheter till extratimmar i vinter. Du ska kunna kommunicera på antingen engelska eller svenska, fördelaktigt om du är flerspråkig. Tveka inte att ringa mig om du har några frågor, funderingar eller bra förslag! Lara, +46 79-348 15 17 Vi tar INTE emot ansökningar via mail eller telefon, klicka istället på länken. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hellvi förskola och fritids söker nu en legitimerad förskollärare. Gärna med erfarenhet av arbete i fritidsverksamhet, eller med fritidspedagogutbildning. Sysselsättningsgrad 75-100% Vår verksamhet består av en liten förskola med två avdelningar och ett fritidshem där vi tar emot elever efter skolan. En riktig pärla på Gotlands norra landsbygd med familjär känsla och drivs som ett personalkooperativ. Vi söker dig som gärna har tidigare erfarenhet av arbete som förskollärare och de ansvarsuppgifter som ingår i yrket, samt förstår vad det innebär att arbeta i en liten fristående förskola. Hos oss måste man vara beredd på att ta sig an alla uppgifter som ingår i att driva en egen verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kompetens. B-körkort och bil är ett krav. Provanställning i 6 månader som övergår i tillsvidareanställning. Vi önskar att du kan börja i augusti-2025 v.33, strax innan terminsstart. På Hellvi förskola och Fritids hemsida, instagram och facebook kan man få en liten inblick i vår verksamhet. Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
I takt med att vi växer med nya spännande uppdrag behöver vi också bli fler! Vi söker därför fler kollegor som vill arbeta med systemutveckling. Vi rekryterar inte till en specifik roll utan lyssnar på dig och din erfarenhet och hittar tillsammans en roll som du skulle trivas och utvecklas i. Här har du stor frihet att välja uppdrag hos någon av våra lokala, nationella och internationella kunder. Hos oss är individen i fokus. Vi vet att vi blir som mest framgångsrika tillsammans om du mår bra på fritiden och på jobbet. Vi ger dig därför förutsättningarna för en mer flexibel vardag där du får friheten att välja hur mycket du vill jobba och om du vill arbeta hemifrån, hos kund eller in-house i våra fina lokaler. Vad erbjuder vi? Intressanta uppdrag hos någon av våra många kunder. Vi jobbar i huvudsak med långa uppdrag, vilket ger dig goda förutsättningar för att skapa värde hos kunden samtidigt som du själv utvecklas En trygg månadslön – vi bestämmer tillsammans en grundlön baserad på dina uppdrag Tjänstebil – vi ser gärna att du väljer en elbil Tjänstepension och stora möjligheter att löneväxla Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring Afterworks och kollegiala forum Kompetensutveckling – du sätter din egen budget och väljer själv vilka utbildningar du vill delta i Kontor i Visby Konferensresor inom och utom Sverige tillsammans med dina kollegor.
Vill du vara ledig lika mycket som du jobbar och samtidigt få chansen att jobba ihop med ett härligt team och skapa vänner för livet? Då kommer du att trivas hos oss! Destination Gotland erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med målet att alla som reser till eller från Gotland får en upplevelse i toppklass. Som kabinvärd ombord varierar dina arbetsuppgifterna mellan allt från försäljning, alkoholservering och restaurang till att städa och säkerställa att fartygets passagerarutrymmen är i toppskick. På Destination Gotland tror vi på en arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig lika viktig. Hos oss får du erfarenheter som du kommer ha nytta av resten av livet! Att sommarjobba på Destination Gotland: - Lika mycket ledig tid som arbetad tid - En arbetsplats där alla medarbetare känner sig välkomna - Lön och försäkringar enligt kollektivavtal - Få erfarenheter som du kommer ha nytta av resten av livet Arbetstider: Tjänsterna vi söker är säsongsanställningar på 75%-95%. Arbetet är upplagt så att du jobbar en period för att sedan vara ledig en period i ett rullande schema under hela din säsongsanställning. För dig innebär det fartfyllda och roliga arbetsdagar ombord, samtidigt som du kommer kunna njuta av allt som sommaren har att erbjuda under dina lediga dagar i land! Under sommaren går våra fartyg dygnet runt, vilket betyder att arbetstiden kan förläggas dag, kväll- och nattetid. Då det är en säsongsanställning på deltid bor du hemma och går på och av fartyget under alla dina arbetsdagar. Dina arbetspass börjar och slutar alltid i Visby, därför måste du kunna ta dig till Visby hamn oavsett vilken tid på dygnet dina arbetsdagar börjar. Då våra timscheman är förlagda efter fartygens turlista så har vi inte möjlighet att anpassa arbetstider efter kollektivtrafik. Kvalifikationer Våra förväntningar på dig: - Att du är en lagspelare - Att du gillar att lära dig nya saker - Att du är positiv och serviceinriktad - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet För att arbeta hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Du behöver inte ha jobbat på ett fartyg förut, men tidigare erfarenheter inom säkerhet och serviceinriktade arbeten är meriterande. Du talar svenska språket flytande och har goda kunskaper i engelska. Säkerhet: Ombord har säkerhet alltid högsta prioritet. Som ny medarbetare hos oss kommer du få genomföra en obligatorisk säkerhetsutbildning och en läkarundersökning för sjöanställda. Blir du kallad på säkerhetsutbildning behöver du ta med dig ett utdrag ur belastningsregistret. Innan beslut om anställning genomför vi alltid en bakgrundskontroll samt en alkohol- och drogkontroll. Intervjuer och referenser: Vi samarbetar med LB Karriär som ansvarar för intervjuer och referenstagningar. Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! På Destination Gotland ansvarar vi för en av Sveriges viktigaste vägar – sjövägen mellan Gotland och fastlandet. Våra snabbgående fartyg skapar möjligheter för både passagerare och godstrafik att resa effektivt mellan Gotland och fastlandet, på rutterna Visby – Nynäshamn eller Visby – Oskarshamn. Vi har drivit Gotlandstrafiken sedan 1998 och är stolta över förtroendet. Formellt är uppdraget från Trafikverket, men på många sätt är uppdraget också från det gotländska samhället. Vi ser det som vår uppgift att vara med och bidra till Gotlands utveckling genom att alltid gå före och skapa möjligheter för att alla som vill ska kunna resa till och från vår ö. Läs mer på www.destinationgotland.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Linkedin.
Välj ett jobb för att visa detaljer