Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. På grund av högt söktryck kan svarstiden vara längre än vanligt. Vi uppskattar din förståelse! Om tjänsten Som truckförare hos vår kund inom fordonsinustrin i Hallsberg kommer du få möjlighet att bidra med material för att säkerställa att produktionen kan fortsätta på ett smidigt sätt. Du kommer få chans att köra flera olika typer av truckar, såsom motvikts- och skjutstativtruck. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid där du jobbar dagtid eller 2-skift. Detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag hos vår kund inom fordonsindustrin och rekryteringsarbetet sker löpande Om dig Vi söker dig om är ansvarsfull, driven och har ett kvalitetstänk. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är centralt att du trivs med att arbeta fysiskt med kroppen då många praktiska och fysiska moment ingår i arbetsuppgifterna. Som uthyrd konsult får du en möjlighet i att bidra till bättre arbetsprocesser, utveckla nya produkter och forma en hållbar framtid hos våra kunder. Vi värdesätter rätt inställning och viljan att omfamna ny teknik och effektiva arbetsmetoder. Krav för tjänsten: • B-körkort • Truckkort A1-A4 och B1-B4 • Tidigare erfarenhet av att köra truck Meriterande: • Godkänt i matte 1, svenska 1 och engelska 5 • Traverskort • Truckkort D1 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga slutkandidater i processen. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag som truckförare. Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering vilket är ett obligatorisk steg för att vi ska kunna ta dig vidare i processen. Vänligen genomför den så snart som möjligt efter att du har fått den. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Khan via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Denna annons gäller en tjänst som musiklärare på 50%. Tjänsten är fördelad på två skolor, Fredriksbergskolan och Östansjö skola. Fredriksbergskolan ligger i Vretstorp ca 2 mil utanför Hallbergs tätort med cirka 850 invånare. Skolan ligger centralt i samhället men med en närhet till skog och andra grönområden. Fredriksbergs skola är en F-6 skola med ca 160 elever och två fritidshem. Fredriksbergskolan är en skola där alla elever får komma till sin rätt. Vi utvecklar och anpassar undervisningen och lärsituationerna utifrån varje elevs unika förutsättningar för att möjliggöra utveckling, både personligt och kunskapsmässigt. Fredriksbergskolan är en trygg plats att växa och utvecklas på. Vår ambition är att alla elever hos oss ska känna glädje över att vistas och verka i vår verksamhet, de ska känna sig delaktiga, trygga och inspirerade. Vi tar tillvara elevernas intressen och låter deras naturliga sökande efter kunskap leda oss på nya upptäcktsfärder i enlighet med de nationella riktlinjerna som formuleras i våra styrande läroplaner. Vi arbetar efter goda pedagogiska strukturer, en kultur som alla ansvarar för och ett gott ledarskap i vår verksamhet. Östansjö skola är en liten skola med ca 110 elever belägen mitt i samhället Östansjö ca 8 km utanför Hallsberg. Det är en skola där alla elever är inkluderade, blir sedda och där det finns bra förutsättningar att skapa goda relationer. Pedagogerna samverkar tätt inom och mellan arbetslagen vilket ger en flexibilitet i skolans vardag. Vi räknar alla elever som allas! Verksamheten genomsyras av samsyn och tydligt ledarskap. Förtroendefullt samarbete mellan hem, skola och fritidshem är betydelsefullt för att skapa en helhetssyn kring varje elevs utveckling. På Östansjö skola och Fredriksbergskolan har alla förutsättningar att lyckas! Vår målsättning är att skapa en god miljö för bildning, tänkande och kunskapsutveckling. Detta gör vi genom att möta varje individ med respekt för sin person och sitt arbete, samt ge en trygg miljö och positiv framtidstro. Vi erbjuder dig: Trivsamma arbetsplatser med positiva och glada kollegor och elever. Mindre skolor med stora möjligheter. En personlig bärbar dator eller iPad. Konkurrenskraftig lön och individuell lönesättning. Goda utvecklingsmöjligheter. Denna tjänst innefattar musikundervisning på både Östansjö skola och Fredriksbergskolan i Vretstorp. Vi söker dig som stimuleras av att arbeta i en social gemenskap med högt i tak och fokus på verksamhetsutveckling. Dina möjligheter att utvecklas som pedagog och människa är goda då skolorna hela tiden strävar efter hög delaktighet och en god arbetsmiljö där ett helhetstänk prioriteras. Kompetens: Vi söker dig som vill göra oss sällskap i arbetet med att inspirera och utbilda våra elever i musikens värld genom att utveckla deras musikaliska färdigheter och förståelse för musik. Vi ser gärna att du även har intresse och erfarenhet av att driva olika traditioner och ämnesövergripande musikprojekt, så som t.ex. storsamlingar, shower, avslutningar och luciafirande. Som lärare i musik ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen för våra elever i årskurs 1-6. Undervisningen sker i huvudsak i halvklasser på de båda skolorna. Vi söker dig som är driven av egna idéer, är en relationell pedagog samt har lust att lära nytt tillsammans med kollegiet och som har en positiv barn- och elevsyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande: Erfarenhet av arbete som musiklärare. Erfarenhet av dokumentation. Goda IT kunskaper. Har ett relationellt ledarskap. Att du har erfarenhet av ett formativt arbetssätt. Medarbetarskap i Hallsbergs kommun Som medarbetare i Hallsbergs kommun förväntas du aktivt arbeta tillsammans med andra för att nå kommunens mål. Viktiga grundpelare i medarbetarskapet i Hallsbergs kommun är att ta ansvar och bidra till helheten, vara hjälpsam och lösningsorienterad, respektera kompetens och olika perspektiv samt att ha en öppen och tydlig kommunikation. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning på 50% Hallsbergs kommun erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel och semesterväxling. Tillträde augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan Din ansökan med merithandlingar och löneanspråk vill vi ha senast 30/7-25. Intervjuer kommer genomföras under 5/8 och 6/8 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via rekryteringssystemet. Kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000 I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola.
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Nu söker vi en skolbibliotekarie. Om verksamheten Vi söker dig som vill vara med och utveckla skolbiblioteksverksamheten i Hallsberg. Tillsammans med två kollegor kommer du arbeta för att erbjuda tillgängliga och inspirerande skolbibliotek för eleverna på kommunens sju grundskolor. Hallsbergs bibliotek och grundskolornas skolbibliotek bildar tillsammans en organisation som leds av bibliotekschefen och ingår i kommunens bildningsförvaltning. Sedan i våras är Hallsbergs bibliotek en del av det länsövergripande samarbetet Bergslagsbibblan. Arbetsuppgifter Som skolbibliotekarie får du möjlighet att i nära samarbete med skolans elever och personal arbeta med att utveckla skolbibliotekets pedagogiska funktion. Det är ett utåtriktat och samarbetsinriktat arbete där du tillsammans med lärare, rektorer och andra skolbibliotekarier verkar för att främja läslust och digital kompetens hos eleverna. Undervisning i källkritik, informationssökning och läsfrämjande aktiviteter är centrala delar av uppdraget. Inköp och gallring av medier ingår också i arbetsuppgifterna. Anställningen omfattar arbete på flera av kommunens grundskolor. Du får särskilt ansvar för tre av skolorna (F-9) men kommer också ingå i ett team med två övriga skolbibliotekarier. Tillsammans driver ni utvecklingsarbete. Under del av din arbetstid tjänstgör du även på Hallsbergs huvudbibliotek, vilket ger tillfälle till kollegialt utbyte och samarbete även med andra bibliotekarier. I tjänsten ingår servicepass i informationsdisk och annat ordinarie biblioteksarbete. Tjänstgöring kvällstid samt lördagar förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • God kunskap om barn- och ungdomslitteratur och intresse av att arbeta läsfrämjande • God digital kompetens och intresse av att arbeta med medie- och informationskompetens • Giltigt B-körkort • Erfarenhet av att arbeta med verksamhet för barn och ungdomar på folk- och/eller skolbibliotek Du har ett stort intresse av att möta människor och arbetar för att ge alla ett bra bemötande och god service utifrån den enskildes behov. Du är särskilt intresserad av att arbeta med barn och ungdomar. Du är utvecklingsinriktad och självgående, samtidigt som du trivs att arbeta ihop med andra. Du ska ha lätt för att kommunicera och kan uttrycka dig på ett tydligt och korrekt sätt i både tal och skrift, både till enskilda och inför grupper. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Medarbetarskap i Hallsbergs kommun Som medarbetare i Hallsbergs kommun förväntas du aktivt arbeta tillsammans med andra för att nå kommunens mål. Viktiga grundpelare i medarbetarskapet i Hallsbergs kommun är att ta ansvar och bidra till helheten, vara hjälpsam och lösningsorienterad, respektera kompetens och olika perspektiv samt att ha en öppen och tydlig kommunikation. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, med tillträde efter överenskommelse. Sysselsättningsgrad 100 %. Hallsbergs kommun erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel och semesterväxling. Ansökan Sista ansökningsdag: 17 augusti I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via rekryteringssystemet. Kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga.
Är du erfaren och nyfiken på förstå apotekets ekonomi, jobba mot uppsatta mål, ta del av olika ansvarsområde utan att ha personal ansvar passar den tjänsten dig. Här hos oss kan din karriär ta många spännande vägar, det är upp till dig och ditt engagemang, intresse och hur långt du vill nå i din karriär, chanserna finns hos oss att ges stödet till nå dina mål och drömmar. Som farmaceut hos oss arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård inom våra apotek. Du bemöter våra kunder med intresse, engagemang, närvaro och omtanke. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter till både våra kunder och våra medarbetare till utveckling. Allt för apotekets framgång och våra kunders häls och din vidare utveckling För oss ägare till apoteket är det av stor vikt att du är engagerad, intresserad, målinriktad, ansvarsfull, full av energi till att ta egna initiativ för att tillsammans med oss utveckla vår verksamhet samtidigt som du själv utvecklas vidare. Du ser alltid till kundens behov via rådgivning både i egenvården och receptexpedition och säkerställer att rätt läkemedelsanvändning uppfylls. Du ser det också som en viktig del till att bidra till en god laganda för att nå våra gemensamma mål. Våra kunder förväntar sig kompetens, trevlig bemötande, bra service, trygg rådgivning i alla delar vid sitt besök hos oss. Vi är ett härligt, kunnigt och trevligt team i olika åldrar med olika erfarenheter som gärna delar med sina nya kollegor och bidrar till deras vidare utveckling. Tjänsten är en heltidstjänst men du som är intresserad av deltid deltid eller timme går gärna också söka. Det beslutar vi tillsammans utifrån vad som passar dig bäst utifrån dina förutsättningar. Provanställning kommer att tillämpas, gäller ej timanställda. Vi vänder oss till dig som är legitimerad receptarie eller apotekare som är antingen i början av sin karriär vill dra nytta av vad vi kan ge eller är erfaren farmaceut som känner igen dig i följande beskrivning: - Du visar och har ett stort intresse och engagemang i mötet med våra kunder och samarbetar väl med kollegor på dina apotek och i hela organisationen. - Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och medarbetare och tar hjälp av dina kollegor och ditt team vid behov - Du bidrar med en god attityd och söker alltid lösningar i din vardag. - Du bemöter alltid våra kunder med närvaro, intresse och omtanke. Att jobba på ett franchise apotekDet här är ett av våra entreprenörsdrivna apotek, det vill säga franchise! Vad innebär då det? Ett entreprenörsdrivet apotek ägs av en entreprenör som självständigt driver och äger sitt apotek i sitt eget bolag och ansvarar självständigt för bolagets resultat och personal. Franchiseapoteken delar det gemensamma varumärket och sortimentet med den övriga organisationen. Entreprenören får även stöttning i frågor som rör verksamheten och dess medarbetare från centrala serviceorganisationen. Som medarbetare på ett franchiseapotek får du en stor inblick i hur det är att driva ett apotek. Du får vara med att påverka apotekets arbetssätt och resultat i stor utsträckning då det är korta beslutsvägar. Våra franchisetagare är självklart noggrant utvalda för att på bästa sätt bidra till kedjans totala resultat. Mer information och franchise hittar du på vår karriärsida. Din ansökanKänns detta rätt för dig? Är du nyfiken på att veta vilka vi är? Hör av dig till oss via mail, vår rekryteringsansvarig, [email protected] så kontaktar hon kring dina frågor och funderingar Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Vill du vara med och växa tillsammans med oss på Compricer? Nu söker vi en ny stjärna till vårt fantastiska backoffice-team! Om jobbet Compricer växer i storlek och vi letar nu efter tillskott till vårt Backoffice Team! Är du en person som älskar att organisera, gillar när saker fungerar som de ska, och trivs med att vara en viktig kugge i maskineriet? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder en rolig och dynamisk arbetsplats där du får chansen att utvecklas tillsammans med härliga kollegor och bidra till vår framgångsresa. Om rollen Vi söker dig som gillar struktur, är lösningsorienterad och vill få vardagen att fungera smidigt bakom kulisserna. Du blir en del av ett engagerat team och får arbeta med varierade uppgifter, ta ansvar och bidra i förbättringsarbete. Arbetet handlar om att stötta våra säljteam och partners, hantera administrativa flöden och vara ett affärsstöd för vår verksamhet. Vad du kommer att göra: Säkerställa att våra administrativa processer flyter på som de ska. Stötta affärsområdena elhandel och försäkringsförmedling. Fungera som ett säljstöd mellan våra säljavdelningar och partners. Hantera daglig kundkontakt och svara på inkommande ärenden. Uppdatera och kvalitetssäkra data. Ha kontakt med samarbetspartners. Ta dig an uppdrag och driva förbättringar när behov uppstår. Kvalitessäkra för att säkerställa vår compliance. Varför jobba hos oss? Compricer är inte bara Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi vi är också en arbetsplats som värdesätter glädje, gemenskap och utveckling. Här firar vi framgångar tillsammans och erbjuder stöd, coachning och utbildning för att du ska nå din fulla potential. Om dig Vi söker dig som: Har erfarenhet av administration, kundservice eller liknande uppgifter. Är strukturerad, noggrann och gillar att ha koll på detaljer. Är flexibel, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du har ett säljorienterat tänk där du ser möjligheter, tar initiativ och förstår affärsnytta. Är driven och framåt, med en vilja att påverka och skapa förbättringar i både arbetssätt och processer. Bidrar till en bra stämning på jobbet och trivs med att arbeta i team. Behärskar svenska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder dig & praktiskt information En heltidstjänst i ett växande företag med utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid Regelbundna teamaktiviteter och en positiv arbetskultur Ett tight och kompetent team som hjälper varandra att lyckas. Tjänsten är på heltid med provanställning och inkluderar bakgrundskontroller. Vi arbetar måndag till fredag under kontorstider. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka. Känner du att detta är rätt för dig? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team på Compricer. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker en engagerad bilförsäljare till vårt team Har du ett starkt intresse för bilar och vill arbeta med bilförsäljning? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Vi söker dig som har kunskap om bilar, är serviceinriktad och vill jobba i en roll där du får både ansvar och möjlighet att utvecklas. Om jobbet Som bilförsäljare kommer du att arbeta med försäljning av bilar från första kundkontakt till färdig affär. Du möter kunder, visar bilar, hanterar avtal och erbjuder lösningar kring finansiering och tilläggstjänster. Arbetet sker både fysiskt på plats och via telefon och digitala kanaler. En del av arbetet innebär att du fotograferar bilar och lägger upp dem i annonsverktyg online, därför krävs det att du har god datavana. Du kommer även att köra bilar till och från olika platser, som besiktning eller upphämtning, så det är viktigt att du kan köra manuellt växlade bilar obehindrat. Vem vi söker Vi söker dig som har goda kunskaper om bilar – det är ett krav. Du har tidigare arbetat med bilar på något sätt, exempelvis inom verkstad, rekond, transport eller bilförsäljning. Alternativt har du erfarenhet av försäljning i andra branscher men ett starkt bilintresse och kunskap som du byggt upp genom eget engagemang. Du behöver vara självgående, social, serviceinriktad och ha ett gott sinne för ordning och reda. Kvalifikationer: B-körkort (Manuell) i minst 2 år (krav) Goda kunskaper om bilar (krav) God datavana – du ska kunna arbeta med dator dagligen Mycket god svenska i tal och skrift samt god engelska Meriterande: Erfarenhet av bilförsäljning eller annan försäljning Meriterande: Erfarenhet från arbete inom bilbranschen Om tjänsten: Anställningsform: Tillsvidareanställning med 3 månaders provanställning Omfattning: Heltid Lön: Fast lön + möjlighet till provision (enligt överenskommelse) Arbetstid: Dagtid, vardagar. Ansökan Skicka din ansökan med CV och en kort presentation till: [email protected] Urval sker löpande – välkommen med din ansökan!
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Transtenskolan är en högstadieskola (skolår 7-9) belägen i centrala Hallsberg. Vi arbetar alla i nära relation med våra elever för att utmana, stödja och coacha dem vidare i sin utveckling. Skolans atmosfär är familjär med hög trivsel och trygghetsfaktor. Transtenskolan genomgår ett omfattande förändringsarbete där vi genom vetenskap och beprövad erfarenhet strävar efter att ytterligare höja våra resultat. Det betyder att du behöver vara lyhörd, flexibel och vara nyfiken på utmaningar. Skolan är organiserad i fyra arbetslag, specialpedagog, speciallärare samt elevhälsa. Skolans kärnvärde är Vi skall på bästa sätt förbereda våra elever för sin kommande tid på gymnasiet. Arbetsuppgifter: Du kommer att undervisa i teknik & matematik Det kan eventuellt även innebära undervisning i lite mindre grupper. Som lärare har du ansvar för planering, genomförande, uppföljning och utvärdering av din undervisning. Du är ansvarig för bedömning och betygssättning. Mentorskap ingår där du förväntas ta ett aktivt ansvar för din mentorsgrupp. Kvalifikationer: Grundskollärarexamen och lärarlegitimation avsedd för arbete i årskurs 7-9 med behörighet att undervisa i teknik och matematik. Ytterligare ämnesbehörighet är meriterande. För oss är det viktigt att bygga goda relationer till såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Du ska vara väl förtrogen med läroplanen samt arbetet med inkludering och extra anpassningar i undervisningen när det gäller elever i behov av stöd. Du skall behärska svenska i tal och skrift. Erfarenhet krävs för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egen vilja att vara en del av vårt team och vi vill att ditt bidrag skall märkas. Medarbetarskap i Hallsbergs kommun Som medarbetare i Hallsbergs kommun förväntas du aktivt arbeta tillsammans med andra för att nå kommunens mål. Viktiga grundpelare i medarbetarskapet i Hallsbergs kommun är att ta ansvar och bidra till helheten, vara hjälpsam och lösningsorienterad, respektera kompetens och olika perspektiv samt att ha en öppen och tydlig kommunikation. Övrigt Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100%. Med start 12 augusti 2025. Hallsbergs kommun erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel och semesterväxling. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-07-13. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via rekryteringssystemet. Kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000 I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola.
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Sköllersta skola är belägen mitt i Sköllersta tätort i Hallsbergs kommun, med närhet till en grönskande närmiljö. Skolan har stora rymliga lokaler och en god digital infrastruktur. Enhetens geografiska läge innebär stora möjligheter för olika former av utomhusaktiviteter för både elever och personal. Sköllersta ligger ca 2 mil från Örebro och centrala Hallsberg, med goda kommunikationsmöjligheter via lokaltrafiken. Skolan har ca 125 elever och 21 personal i tre arbetslag och arbetsgrupper. Just nu söker Sköllersta skola tillfällig personalförstärkning i arbetslag F-3 och fritidshemmet i form av en undervisnings- och lärarresurs, i form av två lediga tjänster. Tjänsterna innebär i huvudsak undervisningsstöd på grupp- och individnivå men det förekommer även helklassundervisning i de lägra åldrarna. I tjänsterna ingår även undervisning och arbete på morgon- och eftermiddagsfritids. Tjänsterna är visstidsanställningar på 80 – 100% på minst 3 månader, men kan förlängas utifrån verksamhetens behov. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig grundskollärare till de yngre åldrarna, eller behörig lärare i fritidshemmet. Du är en trygg person och kan professionellt bemöta alla barn utifrån deras förutsättningar och behov. Du arbetar efter ett relationellt och salutogent perspektiv samt har gärna tidigare erfarenhet med motsvarande arbetsuppgifter. Det är meriterande att du har tidigare arbetslivserfarenhet som exempelvis elev- eller klassresurs, lärarvikarie eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Som framtida medarbetare i Hallsbergs kommun efterfrågar vi att du som sökande: - Har en positiv elevsyn och kan forma kunskapsutvecklande lärmiljöer utifrån elevernas förutsättningar och behov. - Har hög social kompetens med god förmåga att samverka och samarbeta. - Uppvisar ett professionellt och positivt bemötande samt kan skapa och vårda goda relationer. - Du besitter en stor flexibilitet och har god förmåga att anpassa dig till de elevernas och skolans behov och förutsättningar. - Har engagemang och deltar aktivt till skolans gemensamma utvecklingsarbete. - Är kontinuerligt lösningsfokuserad och kan hantera varierade och utmanande arbetsuppgifter. - Besitter en godtagbar digital kompetens och goda kunskaper i det svenska språket. På Sköllersta skola kommer du trivas med kollegor som gillar att vårda goda relationer, bedriva utvecklingsarbete, upprätthålla ett positivt arbetsklimat samt har höga förväntningar på dig själv för att vi tillsammans alltid arbetar för verksamhetens och framför allt elevernas bästa. Att ha duktiga medarbetare är viktigt för oss, därför erbjuder vi dig som anställd i Hallsbergs kommun: - En god arbetsmiljö med tillgång till IKT, såväl när det gäller teknik som personligt stöd. - Ett inspirerande och roligt arbete på en trevlig skola med trevliga och engagerade medarbetare och barn i en fantastisk miljö med stora möjligheter. - Handledning och fortbildning inom ramen för dina arbetsuppgifter. Övrigt Tjänsterna är visstidsanställningar på 80 – 100% på minst 3 månader, men kan förlängas utifrån verksamhetens behov. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-08-03. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningsprocessen så tveka inte att söka redan idag. Varmt välkommen att söka tjänsten! I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du vara med och växa tillsammans med oss på Compricer? Nu söker vi en ny stjärna till vårt fantastiska backoffice-team! Om jobbet Compricer växer i storlek och vi letar nu efter tillskott till vårt Backoffice Team! Är du en person som älskar att organisera, gillar när saker fungerar som de ska, och trivs med att vara en viktig kugge i maskineriet? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder en rolig och dynamisk arbetsplats där du får chansen att utvecklas tillsammans med härliga kollegor och bidra till vår framgångsresa. Om rollen Vi söker dig som gillar struktur, är lösningsorienterad och vill få vardagen att fungera smidigt bakom kulisserna. Du blir en del av ett engagerat team och får arbeta med varierade uppgifter, ta ansvar och bidra i förbättringsarbete. Arbetet handlar om att stötta våra säljteam och partners, hantera administrativa flöden och vara ett affärsstöd för vår verksamhet. Vad du kommer att göra: Säkerställa att våra administrativa processer flyter på som de ska. Stötta affärsområdena elhandel och försäkringsförmedling. Fungera som ett säljstöd mellan våra säljavdelningar och partners. Hantera daglig kundkontakt och svara på inkommande ärenden. Uppdatera och kvalitetssäkra data. Ha kontakt med samarbetspartners. Ta dig an uppdrag och driva förbättringar när behov uppstår. Kvalitessäkra för att säkerställa vår compliance. Varför jobba hos oss? Compricer är inte bara Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi vi är också en arbetsplats som värdesätter glädje, gemenskap och utveckling. Här firar vi framgångar tillsammans och erbjuder stöd, coachning och utbildning för att du ska nå din fulla potential. Om dig Vi söker dig som: Har erfarenhet av administration, kundservice eller liknande uppgifter. Är strukturerad, noggrann och gillar att ha koll på detaljer. Är flexibel, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du har ett säljorienterat tänk där du ser möjligheter, tar initiativ och förstår affärsnytta. Är driven och framåt, med en vilja att påverka och skapa förbättringar i både arbetssätt och processer. Bidrar till en bra stämning på jobbet och trivs med att arbeta i team. Behärskar svenska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder dig & praktiskt information En heltidstjänst i ett växande företag med utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid Regelbundna teamaktiviteter och en positiv arbetskultur Ett tight och kompetent team som hjälper varandra att lyckas. Tjänsten är på heltid med provanställning och inkluderar bakgrundskontroller. Vi arbetar måndag till fredag under kontorstider. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka. Känner du att detta är rätt för dig? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team på Compricer. Vi ser fram emot att höra från dig!
Affärsidén för NA Bygg är att vara det lokala företaget som genomför byggprojekt i samverkan med professionella kunder som delar bolagets värderingar: Engagemang, Långsiktighet och Tillit – värderingar som genomsyrar hela organisationen! Idag har bolaget ca 70 medarbetare. Målsättningen är att omsätta 700 miljoner SEK år 2025 – därför behöver vi dig som kommer att vara en viktig spelare för att nå våra mål! För dig som har erfarenhet från byggbranschen – tveka inte att söka tjänsten hos fina NA-bygg! NA-Bygg erbjuder I rollen hållbarhetsstrateg med KMA-ansvar blir du en del i ett familjärt gäng med härliga kollegor och du blir en viktig del i ett bolag med korta beslutsvägar. Vi är stolta över våra högkvalitativa genomförda projekt som har gjort oss hållbara och efterfrågade av våra beställare över tid. Vi har erfarenhet av olika sorter miljöklassificering av byggnader såsom Miljöbyggnad Silver och Guld, Noll Co2 och BREEAM Excellent och har nyligen påbörjat vår resa med klimatkalkyler i projektverktyget Plant. Du som får denna roll får möjligheten att lyfta vårt hållbarhetsarbete till en ny nivå. NA-bygg har kollektivavtal, friskvårdsgrupp och vi sitter i fräscha lokaler i Hallsberg som du lätt når med via tåg, buss eller bil. Rollen som hållbarhetsstrateg med KMA-ansvarDagarna som hållbarhetsstrateg är omväxlande. Det är du som är ledningens representant i kvalite-miljö och arbetsmiljöfrågor och tillika är det du som leder och driver vårt hållbarhetsarbete. Du ansvarar för vårt verksamhetssystem och det systematiska arbetsmiljöarbetet, för startmöten i projekt samt att du stöttar och vägleder projektet med KMA-arbetet. Rollen rapporterar till företagets VD Gustav. Övriga arbetsuppgifter: · Inköpsrelaterade uppgifter – leverantörsbedömningar · Personalrelaterade uppgifter – introducera ny personal och utveckla medarbetare genom att informera och eventuellt utbilda inom ditt ansvarsområde · Miljörelaterade uppgifter – uppdatering av kemikalielista, miljöaspektsregister, övergripande ansvar för miljörutiner i KMA-systemet samt upprätta NA-byggs klimatberäkning. Ett annat oerhört viktigt ansvar i din roll är arbetsmiljöansvaret vilket innebär att du deltar i utvalda skyddsronder tillsammans med skyddsombud, rapporterar arbetsmiljöolyckor och tillbud såväl internt som till Arbetsmiljöverket och revisionsorgan. Du sammanställer olycks- och tillbudsrapporter samt arbetsskador och du är behjälplig anställda vid anmälan av arbetsskador till FK och AFA. Vem söker vi? Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet i den här rekryteringen. Vi är ett bra gäng idag och vill förstås att du bidrar till att vår goda stämning håller i sig. Givetvis måste du ha en relevant utbildning och erfarenhet med dig i bagaget och vi ser att du har en teknisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet, minst fyra års erfarenhet från byggbranschen. Du har utbildning inom BAM, BAS-P o BAS U samt grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik liksom god kännedom om olika kvalitetsstandarder – ISO14001, ISO9001 samt ISO45001. Hållbarhetsutbildningar är meriterande men inget krav. Du pratar och skriver flytande svenska, behärskar du även engelska är det ett plus. Som person är du drivande och gillar att leda arbetet framåt. Du har lätt att samarbeta med många olika personer och får dina kollegor att förstå vikten av att ett gott kvalitetsarbete verkligen lönar sig i längden. Ansvarstagande och ordning och reda är också ditt signum liksom att du har förmågan att planera och arbeta systematiskt och strukturerat. Du brinner för hållbarhets- och kvalitetsfrågor. Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 augusti.
Välj ett jobb för att visa detaljer