Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Automotive består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Som försäljningschef ansvarar du för försäljningsteamet på anläggningen i Halmstad. I arbetet ingår att leda försäljningen mot uppsatta mål samt användning av strategier för hur försäljningsavdelningen ska arbeta framgångsrikt för att nå målen. Rollen innefattar också arbete i enlighet med företagets vision, affärsidé samt målbild. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar vidare att stötta säljarna och ett kontinuerligt arbete kring kundkännedom och kundnöjdhet. Nyckelkompetenser/förmågor Ett par års erfarenhet inom bilförsäljning Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap B-körkort fordras God förståelse för affärsfunktioner, kommunikationsförmåga och social kompetens Du har ett strategiskt tänkande och goda organisatoriska färdigheter. Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Förmågan att självständigt organisera ditt dagliga arbete och du trivs i en roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter Brinnande intresse för att skapa affärer Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Inledning Är du vår nya bartenderkollega? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs i högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Som bartender hos oss på O’Learys Halmstad kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att servera våra gäster i baren. Du ansvarar för att ge gästerna en härlig upplevelse genom trevligt bemötande och hundraprocentig service. Det ingår även att säkerställa baren inför öppning, hålla rent och snyggt samt alltid följa alkohollagens regler. Hos oss kommer du jobba som en del i teamet och samarbeta med både serveringspersonal och övriga kollegor. Ibland kan det behövas hjälp i vårt spel och aktivitetscenter. Tillsammans ansvarar ni för att skapa en trivsam och rolig miljö. Vi söker dig som Är en flexibel, serviceminded och positiv lagspelare. Du har god förmåga att hantera stress och kan ställa om i omväxlande situationer. Du är noggrann och tycker att detaljer är viktiga för att det ska bli hög kvalitet i det du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Du är lyhörd och uppmärksam mot vad som händer runtomkring dig, och som bartender på Olearys Halmstad är du en del av ett härligt gäng. Du behöver vara 18 år eller äldre och ha tidigare erfarenhet inom bar/service. Om OLearys O'Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: Timanställning, lön enligt överenskommelse ARBETSTIDER: Kvällar/Helger
Inledning Är du vår nya stjärna? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs att arbeta i fartfylld och högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Dina yttersta arbetsuppgifter som servitris hos oss på O'Learys Halmstad är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Vi söker dig som Är en framåt och positiv person som vill representera vårt varumärke. Du strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalitet i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Din passion för service och att skapa minnesvärda gäst upplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Du har inget problem med att arbeta under stress eller att ställa om i omväxlande situationer. Du är lyhörd och flexibel både mot dina gäster och kollegor. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom restaurang och serviceyrken. Du har goda språkkunskaper i Svenska och är över 18 år. Om O Learys O'Learys Halmstad är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: Extra anställning vid behöv ARBETSTIDER: Kvällar och helger
Om tjänsten Vi söker nu en lagerarbetare till ett av våra kundföretag i Halmstad. Du som söker ska vara bosatt i närregionen, då tjänsten kan leda till en anställning på sikt. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och du ska arbeta på allt ifrån lagret till att sköta olika fastigheter. Ett service/lager jobb där du har ansvar och ska utföra de arbetsuppgifter som behövs. Klippa gräs, fastighetssansvarig, lagerarbete med mera. Ett självgående jobb där planering och flexibilitet krävs. Ordinarie arbetstid är måndag - fredag, 40 timmar. Tillträde direkt efter semestern. Din profil Krav: Erfarenhet utav lagerarbete eller fastighetsskörtsel sedan tidigare. Som person vill vi att du är ansvarstagande, händig, flexibel, lösningsfokuserad och har förmågan att lösa olika problem och arbetsuppgifter som uppstår. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. ARBETSBESKRIVNING Vill du arbeta i en ren, ljus och säker arbetsmiljö där kvalitet och samarbete står i fokus? Vi söker nu engagerade elmontörer som vill vara en del av vårt team och bidra till framtidens elförsörjning. Som elmontör hos oss arbetar du med att montera både mekaniska och elektriska komponenter i våra produkter. Du följer tydliga instruktioner, krets- och enlinjescheman och samarbetar nära dina kollegor för att säkerställa att varje produkt håller högsta standard. Arbetet kräver noggrannhet, ansvarstagande och en lösningsfokuserad inställning. Du bör trivas med praktiskt arbete och ha ett öga för detaljer. Tjänsten är på heltid och förlagd till dagtid, med arbetsplats belägen mellan Halmstad och Ljungby. DINA KVALIFIKATIONER Elutbildning på gymnasienivå Minst två års erfarenhet som elmontör eller elektriker God vana att arbeta efter elritningar, krets- och enlinjescheman Erfarenhet av att koppla elkomponenter och hantera handverktyg Grundläggande datorkunskaper Goda kunskaper i svenska – både i tal och skrift MERITERANDE Traverskort DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: Har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Job&Talent Noggrannhet och ansvarskänsla God samarbetsförmåga Förmåga att arbeta med händerna och montera teknisk utrustning Lösningsorienterad inställning OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Till vår kund utanför Halmstad söker vi en svetsare för start ganska omgående. Du ska ha jobbat som svetsare i minst 3 år. Denna tjänsten är en inhyrning där kunden har som mål att erbjuda en anställning efter en tids inhyrning. Du ska kunna: MIG/MAG Ritningsläsning TIG - väldigt meriterande Du som söker ska ha känsla för både kvalitet och noggrannhet samt bidrar med en god stämning på din arbetsplats. Vidare ser vi att du är en problemlösare som är engagerad i ditt arbete. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Today Consulting är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som verkar i västra och södra Sverige. Med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.
Har du ett brinnande intresse för geokonstruktion och studerat geovetenskap? Sweco söker nu en driven Geotekniker till deras team i Halmstad! Hos dem får du möjlighet att arbeta med varierande projekt inom infrastruktur och bidra till hållbara lösningar. Om du vill utvecklas i en dynamisk miljö och arbeta nära både fälttekniker och uppdragsledare, är detta rollen för dig! Om rollen Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett hjälpsamt team som arbetar med handläggning och övergripande delar inom geokonstruktion. Du kommer att hantera flera olika projekt samtidigt, vanligtvis mellan 2-5, som omfattar infrastruktur gällande miljö, tid och kostnad. Projekten kan inkludera både ny- och ombyggnationer av vägar, broar, infrastruktur och järnväg. I din roll som Geotekniker kommer du att samarbeta nära med uppdragsledare, fältpersonal och utredare. Du kommer att bidra med bedömningar, beräkningar, design, dokumentation samt utvärdering och arkivhantering. Du är delaktig i alla skeden av processen och har möjlighet att utvecklas utifrån ditt intresse och din kompetens. På Sweco har du en teknisk roll på kontoret och har nära kontakt med fältteknikerna som utför undersökningar och tester på plats. Exempel på arbetsuppgifter •Övergripande ansvar för att ta fram underlag till uppdragsledare och seniora kollegor. •Dokumentera och hantera planering inför fältinsatser, analys, utredning, rapportering samt utvärdering och arkvihantering. •Handläggning inför slutgiltiga rapporter tillsammans med seniora kollegor. •Arbeta i program så som Slope, GS, Civil 3D och Conrad. Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett team på cirka 20 medarbetare, både juniora och seniora i Göteborg, Halmstad och Varberg. Beroende på din tidigare arbetserfarenhet eller om du kommer direkt från högskolan kan projekt variera. Sweco värdesätter sina medarbetares intresse och kompetens och stödjer din utvecklingsresa där din närmsta chef ser utvecklingsmöjligheter utifrån din kunskap snarare än ”rätt antal år” i branschen. Är du en driven person med ambitioner kommer du få möjlighet att nyttja dem och fortsätta utvecklas. Din profil För att trivas i rollen som Geotekniker på Sweco behöver du vara en driven och nyfiken person. Du har ett brinnande intresse för geoteknik. Du behöver vara kommunikativ och social där det värdesätts högt att du vill lära dig nytt men också lära ut den kunskap du besitter. Skallkrav •Civilingenjör/Masterexamen inom geovetenskap, exempelvis väg- och vatten. •Flytande i svenska och engelska, tal & skrift. Meriterande •Arbetserfarenhet som Geotekniker •Examensarbete inom Geoteknik Om Sweco Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom samhällsbyggnation. Med över 22.000 anställda har man expertis inom alla discipliner och kan därmed erbjuda sina kunder specialistkompetens i såväl större som mindre uppdrag. Sweco arbetar aktivt för det gröna, hållbara samhället. Sweco vill vara en arbetsplats präglad av mångfald. Fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå deras mål och eftersträvar mångfald i deras rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med deras kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sweco. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Sweco. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Start: Oktober 2025/enl.ö.k Omfattning: Heltid, tillsv, hybrid. Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex. Ort: Halmstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Du kommer att tillhöra Utvecklingsenheten som hanterar uppgifter inom social hållbarhet, vilket är ett område med stor bredd och många sakområden; så som jämställdhet, mänskliga rättigheter, brottsförebyggande, integration, ANDTS och föräldraskapsstöd. Inom jämställdhet och mänskliga rättigheter har vi också ansvar för barnets rättigheter och mäns våld mot kvinnor. Enheten verkar för att de nationella målen ska få genomslag i länet med människan i fokus. Vi samordnar olika samhällsintressen och skapar arenor för lärande och kunskapsutbyte. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med regeringsuppdrag som Länsstyrelsen har inom området social hållbarhet. Uppdraget är att stödja den regionala implementeringen av den nationella politiken. Arbetet innebär att vara en länk mellan nivåerna inom socialt hållbarhetsarbete, att stödja kunskapsbaserat lokalt och regionalt arbete samt samordna det. Det ska stärka de lokala och regionala förutsättningarna för främjande och förebyggande arbete. Du förväntas arbeta självständigt, sammanhållande och i nätverkssamverkan med aktörer på nationell, regional och lokal nivå – med myndigheter såväl som med civilsamhälle. Arbetet ska ske i samverkan med andra uppdrag på Länsstyrelsen. I rollen ingår att säkerställa forum för dialog och erfarenhetsutbyte, processledning samt stödja kompetensutveckling och bidra till samarbete över sektorer. Uppgifterna innebär även att medverka i analyser samt skriva rapporter och remissvar utifrån ett socialt hållbarhetsperspektiv. Även andra arbetsuppgifter inom arbetsgivarens verksamhetsområde kan förekomma. Arbetet innebär en del resor främst i länet men också nationellt. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen på minst kandidatnivå inom statsvetenskap och/eller folkhälso-, samhälls-, beteendevetenskaplig eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har en bred kunskap om hållbar samhällsutveckling och fördjupad ämneskunskap inom sociala hållbarhetsfrågor. Du ska ha erfarenhet från hur sociala hållbarhetsfrågor kan omsättas i praktiken och från målstyrt arbete på strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet från strategiskt arbete från offentlig verksamhet där du arbetat med sociala hållbarhetsfrågor. Du behöver ha erfarenhet av att driva processer samt av att stödja samverkan mellan olika aktörer. Du kan förmedla hållbarhetsperspektiven och på ett pedagogiskt sätt översätta teori till praktik. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning. Som person drivs du av att utveckla och förbättra utifrån en helhetssyn. Du trivs med att ha många processer i gång samtidigt och har god förmåga att växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter. Du är öppen, lyhörd och ditt engagemang för frågor som rör social hållbarhet är genuint och du är stadig i värdegrunden om allas lika rättigheter och värde. Du är flexibel och har lätt för att skapa kontakter och bygga förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift. Du är engagerande, initiativrik och vill leda för att utveckla arbetssätt och bidra till myndighetens verksamhet. Vidare är du strukturerad och har en analytisk förmåga, vilket innebär att du är duktig på att organisera och följa upp arbetet utifrån mål. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Intervjuer kommer preliminärt att hållas den 3 och 4 september. Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta utveckla vår väletablerade medicintekniska verksamhet i rollen som Medicinteknisk ingenjör inom Medicinsk Teknik Halland. Vi söker en medarbetare för ett vikariat i Halmstad vid Hallands Sjukhus. Vikariatet gäller fram till 31/3 2026 med tillträde snarast. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett spännande arbete där du som medicinteknisk ingenjör arbetar nära vårdens kärnverksamhet och yrkesgrupper. Även samarbete med myndigheter, leverantörer och andra enheter inom Region Halland kommer att vara en del av din vardag. Arbete hos oss är varierande och utvecklande och din uppgift blir att verka som en länk mellan teknik och vård. Du kommer också att ha ett nära samarbete med övriga medicintekniska ingenjörer på sjukhusen. Du kommer att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, medverka vid upphandlingar och införandeprojekt avseende medicinteknisk utrustning. Du kommer också att vara en diskussionspartner i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor samt ge teknisk rådgivning till vårdverksamheten. Arbetet kräver god IT-systemkunskap då mycket utrustning är uppkopplad mot olika IT-system. Om arbetsplatsen Medicinsk teknik Halland har som mission att stödja och utveckla hälso- och sjukvården i hela Region Halland med säkra medicintekniska produkter i lämpliga lokaler, med robusta försörjningssystem och servicetjänster. Vår verksamhet består av framtidens medicintekniska kompetens. Vi arbetar i vården och skapar tillsammans med dem bästa hälsan genom att vara; nära, proaktiva och professionella. Vi är idag drygt 90 anställda; ingenjörer, tekniker, sjukhusfysiker, handläggare m.fl. Kvalifikationer Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller annan teknisk utbildning alternativt motsvarande kunskaper eller erfarenheter som vi anser likvärdiga. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom medicinsk teknik, elektronik och/eller IT. Du ska i hög grad kunna arbeta självständigt och samtidigt ha förmågan att samarbeta såväl inom avdelningen som med våra kunder i sjukvården och våra leverantörer. Du bör vara utåtriktad, prestigelös och ödmjuk samt ha lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Vidare ser vi att du är noggrann och ansvarsfull. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Arbetet kräver även goda kunskaper i engelska samt körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka förmåner Region Halland erbjuder dig som medarbetare https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Vi söker en utbildningshandläggare till Högskolan i Halmstad? Vill du vara med och bidra till en välfungerande studieadministration och ge administrativt stöd till både studenter och lärare? Nu söker vi en engagerad utbildningshandläggare till vår avdelning Utbildningsstöd – en central del av Högskolans verksamhetsstöd. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningshandläggare innebär att du, i samarbete med övriga kollegor, verkar för att de olika delarna av studieadministration och studiedokumentationen genomförs på ett optimalt sätt. Rollen som utbildningshandläggare ger dig möjligheten att arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor inom avdelningen och med personal inom akademierna. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och innebär handläggning, service och stöd inom studieadministration och studiedokumentation. Det är en dynamisk roll med många kontaktytor, såsom kommunikation med lärare, administratörer, studenter och personal på övriga stödfunktioner Arbetet följer studentens läsår och intensifieras under terminsstart och tentamensperioderna då arbetsbelastningen är periodvis hög. Arbetet är till stor del styrt av regler och interna policys men de frågor som uppstår har inte alltid givna svar. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har högskoleutbildning motsvarande kandidatexamen inom område som Högskolan bedömer lämpligt. - har god förmåga att kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska. - har god datorvana, du behärskar tex Office-paketet obehindrat och har en grundläggande systemförståelse. - har erfarenhet av att arbeta med administration tex att handlägga ärenden efter en förutbestämd rutin. Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter: - erfarenhet av arbete med administration på en myndighet eller offentlig verksamhet. Viktiga förmågor: För att fungera och trivas i denna roll ska du som person vara - Strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. - Självgående genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och själv strukturerar upp ditt arbete och driver dina egna processer vidare. - Har god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till andra på ett lyhört sätt. - Serviceinriktad genom att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. - Stresstålig genom att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Stor vikt kommer att fästas vid den personliga lämpligheten. Ansökan https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html Villkor Anställningen är ett vikariat om cirka 6 månader med start i augusti. Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk i din ansökan. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. Om Högskolan Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna. Utbildningsstöd är en central avdelning inom Högskolans verksamhetsstöd med cirka 50 medarbetare som ansvarar för all studieadministration och studentsupport, både centralt och mot akademin. Avdelningen är organiserad i tre grupper: studiestöd, studentnära stöd och studieadministration. https://www.hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Vill du vara vår nya kollega? Välkommen in med din ansökan! Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer