Medicinsk sekreterare till Öron-, näs- och halskliniken
REGION HALLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Nu söker vi dig som ser möjligheter i förändring och som vill bidra till att fortsätta utveckla vår ÖNH-klinik. Är du vår nya kollega? Arbetsuppgifter Öron-, näs- och halsklinikens (ÖNH) vårdadministration innefattar 15 medicinska sekreterare som bemannar klinikens tre mottagningar i Halmstad, Varberg och Kungsbacka. Vi söker nu en engagerad medicinsk sekreterare till vårt team, främst i Halmstad, men placeringsort kan diskuteras. Här arbetar vi tillsammans som en enhet med uppdraget i fokus. Arbetsplatsen kännetecknas av ett gott kamratskap och ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper. Vi söker dig som är intresserad av att delta i arbetet på en framåtsiktande, modern klinik och bli en del i vårt team! Som medicinsk sekreterare hos oss har du möjlighet till varierande administrativa arbetsuppgifter såsom journalskrivning, statistik, TeleQ, bokning, mottagningssekreterare, webbtidbok, e-hälsotjänster, posthantering samt uppföljning av verksamheten. Om arbetsplatsen ÖNH omfattar öppenvårdsmottagningar i Halmstad, Varberg och Kungsbacka samt sju vårdplatser i Halmstad med verksamhet dygnet runt. Vi är en klinik i god balans och vår målbild är att arbeta för en hög kvalitet genom ett gott arbetsklimat bland kompetenta och engagerade medarbetare. Vi ligger i framkant vad gäller digitalisering. Kvalifikationer Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare. Vi förutsätter att du har mycket god datorvana, och goda kunskaper i medicinsk terminologi samt svenska i tal och skrift. Meriterande är goda kunskaper i Cosmic journalsystem och Tessa schema- och lönesystem. Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service, är flexibel och har en god förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du tycker om att skriva och du ser ett välfungerande administrativt arbete som en förutsättning för att vi tillsammans ska kunna arbeta med och för vår målgrupp. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en god förmåga att samverka och skapa nätverk. För att trivas hos oss är det viktigt att du vill delta i det dagliga  teamarbetet och vara med och skapa en arbetsmiljö där vi alla på kliniken inspirerar och inkluderar varandra. I arbetslaget behöver vi en medarbetare med driv, som är nytänkande och har en vilja att skapa välfungerande arbetssätt med patienten i fokus. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om hur det är att arbeta som medicinsk sekreterare inom Region Halland https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/medicinsk-sekreterare. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Leg. arbetsterapeut sökes till Vårdcentralen Vallås, Halmstad
REGION HALLAND
Arbetsterapeuter

Är du legitimerad arbetsterapeut och tycker om att arbeta både självständigt och i grupp? Till Vårdcentralen Vallås söker vi nu en kollega som vill bli en del av vårt team där allas kompetens är viktig för att nå framgång! Arbetsuppgifter I din roll som arbetsterapeut kommer du att arbeta självständigt med arbetsterapeutiska arbetsuppgifter som handrehabilitering, MMSE som en del i demensutredning, ergonomisk rådgivning, utprovning av hjälpmedel och bostadsanpassning. Vi träffar våra patienter på såväl mottagning som i hemmiljön.   På vårdcentralen Vallås har vi ett mycket välfungerande rehabteam. Här kommer du att ingå som en värdefull resurs tillsammans med rehabkoordinator, fysioterapeuter, kurator, psykolog och läkare. Som arbetsterapeut kommer du att ingå i ett nätverk tillsammans med andra arbetsterapeuter inom Närsjukvården Halmstad/Laholm, med regelbundna träffar på Teams. Om arbetsplatsen Vi som arbetar på Vårdcentralen Vallås är ett positivt gäng som trivs tillsammans och är stolta över det goda samarbetet mellan våra olika professioner. Vi är nyfikna och vågar prova nya idéer. Vårdcentralen Vallås har cirka 6 500 listade patienter. Vi har läkarmottagning, barnavårdscentral, distriktssköterskemottagning, fysioterapeut, kurator och psykolog. På vårdcentralen finns även Neurorehab, en teambaserad verksamhet i Närsjukvården Halland där arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kurator och logoped arbetar. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Som person tycker du om och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter i förändringar. Vidare är du duktig på att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då vi gör hembesök hos patienter krävs körkort B. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Applikationsledare IT till Region Hallands nya IT-organisation
REGION HALLAND
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Arbetsuppgifter I rollen som applikationsledare får du möjligheten att verkligen göra skillnad. Du kommer att leda och samverka med våra IT-specialister för att säkerställa att våra vårdsystem förvaltas på bästa sätt, med en stark fokus på stabil och säker drift. Du kommer även ha en arbetsledande roll där du planerar, samordnar och följer upp IT-relaterade frågor tillsammans med vårdverksamheten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Förvaltning av vårdsystem. - Säkerställande av stabil och säker drift. - Arbetsledning av verksamhetsområdets IT-specialister. - IT säkerhet, b.la. hålla i riskanalyser. - Samordning, planering och uppföljning av IT-relaterade frågor tillsammans med vård verksamheten. - Samordning kring livscykelhantering och implementering av nya system och tjänster. - Deltagande i upphandlingar, projekt och uppdrag. - Genomförande, information och dokumentation av möten. - Omvärldsbevakning, inklusive nya lagkrav och tjänster. Om arbetsplatsen IT-Service Region Halland ger IT-stöd till samtliga verksamheter inom Region Halland samt till privata vårdgivare. Vi ansvarar för underhåll och vidareutveckling av allt från klienter och nätverk till vårdrelaterade IT-system och arbetar enligt etablerade processer med hög standard inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet. Vi är ITIL-certifierade och våra medarbetare är placerade i Halmstad och Varberg, fördelade på sju avdelningar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation där IT gör verklig skillnad – varje dag. Vi erbjuder personlig utveckling, kompetensutbyte och goda möjligheter till vidareutbildning inom testledning och relaterade områden. Vi erbjuder en tjänst med placering i Halmstad eller Varberg. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning, exempelvis inom systemvetenskap, eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av arbetsledning. - Erfarenhet av projektledning. - Erfarenhet av olika tekniska systemmiljöer och integrationer. - Erfarenhet av IT-säkerhet. - Erfarenhet av strukturerad systemförvaltning i komplexa IT-miljöer. Vi söker dig med stark ledarskapsförmåga och ett genuint engagemang för IT och digitalisering, gärna med erfarenhet från vårdsektorn. Du har en god förståelse för affärsmässiga principer och kan omsätta tekniska lösningar till verksamhetsnytta. Med din tydliga kommunikation har du lätt för att förklara komplexa IT-frågor på ett enkelt och begripligt sätt, oavsett målgrupp. Som person är du prestigelös, social och samarbetsinriktad. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt, och arbetar noggrant med en analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringsområden och driva utveckling. Du är lyhörd, initiativrik och har en stark egen drivkraft, samtidigt som du bygger goda relationer med både kollegor och samarbetspartners. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Körkort B är meriterande.  Varmt välkommen med din ansökan! Till den här rekryteringen kan intervjuer ske löpande vilket innebär att du kan kallas till intervju innan sista ansökningsdag. För övrigt är intervjuer planerade att hållas vecka 29. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Trafiklärare (utbildningsledare) i Halmstad
Trafiko AB
Trafiklärare

Är du godkänd trafiklärare och utbildad utbildningsledare med intresse för att ge dina elever de bästa förutsättningarna för en lyckad väg till körkort? Då är det dig vi söker! Om Trafiko och tjänsten Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och vi håller introduktions- samt riskutbildningar i 24 städer i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. I dagsläget erbjuder vi körlektioner i 11 städer och ska nu utöka utbudet med körlektioner till våra elever i Halmstad, det är därför vi nu söker dig som vill vara med på resan. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Utbildad utbildningsledare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuder På Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till [email protected] 070 225 93 79 Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jobba hemifrån
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jobba extra hemifrån ( kväll och helg)
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
myNanny barnvakt Halmstad nanny / barnpassning heltid/dagtid
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 4 och 6 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 5 gånger i veckan Tider: Oftast dagtid från kl 08:00 och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

Igår
Sista ansökan:
8 juli 2025
Visstidsanställd bebyggelseantikvarie
Länsstyrelsen i Hallands län
Museiintendenter m.fl.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten där 23 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, infrastruktur, GIS och samhällsplaneringsfrågor. Av dessa arbetar 8 personer med kulturmiljöfrågor. Arbetet på enheten bedrivs i nära samverkan med länets kommuner, statliga myndigheter, företag, organisationer och medborgare. Hela enhetens arbete bedrivs utifrån lagstiftning och särskilda regeringsuppdrag. Arbetsuppgifter Du kommer framför allt arbeta med byggnadsminnesutredningar men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Du ska ha universitets- eller högskoleutbildning som bebyggelseantikvarie eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du är insatt i kulturmiljövården som helhet, dess arbetssätt och organisation. För att trivas i tjänsten krävs att du har ett genuint intresse av att förstå och förmedla kulturarvets betydelse och relevans i samhället idag. Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Eftersom uppdraget innebär en hög grad av självständigt arbete med högt ställda krav på resultat tillsammans med kvalitet, krävs att du är strukturerad och analytisk. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du serviceinriktad och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har god datorvana och kan arbeta i GIS. B-körkort erfordras för denna tjänst. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som pågår i tre månader, från och med 2025-10-01 till och med 2025-12-31. Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Djurskyddshandläggare med fokus på lantbrukets djur
Länsstyrelsen i Hallands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Halland är ett expansivt län med omfattande djurhållning av olika slag där Länsstyrelsen är regional expertmyndighet inom bland annat djurskydd, smittskydd, foder- och livsmedel. Vi söker nu en djurskyddshandläggare där tjänsten är placerad på Veterinärenheten där vi är ca 20 medarbetare. En stor del av enhetens verksamhet omfattar djurskyddskontroll. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning t.o.m. 2026-12-31. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete där du i huvudsak kommer att arbeta med kontroll av djurskydd hos lantbrukets djur. Inom djurskyddskontroll arbetar du med rutinkontroller, anmälningskontroller samt uppföljningar av tidigare konstaterade brister. Du genomför kontrollerna på lantbruken normalt sett som ensam handläggare. Du ansvarar för hela ärendehanteringen såsom kontroll, upprätta kontrollrapporter, registrering, förelägganden och eventuella andra beslut. Du kan även komma att utföra kontroller av sällskapsdjur och häst, svara på allmänhetens frågor och ta emot anmälningar i enhetens kontakttelefon för djurskydd. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och ha ett nära samarbete med ca 12 personer. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning som är relevant för arbetet, exempelvis husdjursagronom med inriktning lantbrukets djur, lantmästare med inriktning animalieproduktion eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av de animalieproducerande djuren genom att ha arbetat på en gård, varit rådgivare, arbetat som djurskyddskontrollant eller liknande. Denna tjänst kräver att du har en god datorvana och har grundläggande kunskaper i Microsoft Office. B-körkort krävs för denna tjänst. Då arbetet som djurskyddshandläggare ibland kan vara psykiskt påfrestande är det viktigt att du har en personlig mognad, är trygg i dig själv och kan skilja mellan det personliga och myndighetsutövning. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade och pressade situationer och du måste ha en empatisk förmåga så du kan sätta dig in i någon annans perspektiv. Du behöver trivas med att arbeta självständigt och driva dina egna ärenden. Det är också av vikt att du är serviceinriktad och tillmötesgående samtidigt som du är en stark person som klarar att ställa de krav som behövs för att uppnå en god djurhållning inom ramen för lagstiftningen. Då en stor del av arbetsuppgifterna bygger på en god kommunikativ förmåga är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. Övrigt Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes. Du kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fullstack-programmerare samt Meta-annonsering, WordPress, SEO & AI
Guwijo Invest AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en mångsidig teknisk talang. Vill du vara med och bygga framtidens tekniklösningar för digital marknadsföring? Vi söker nu en fullstack-programmerare med bred kompetens som vill bli en nyckelperson i vår teknikutveckling. Vi söker dig som inte bara behärskar programmering – utan också har intresse för digital annonsering, SEO och affärsutveckling, och tycker det är spännande att följa ny teknik. Du gillar att ligga i framkant, är nyfiken och ser möjligheter att integrera smarta och innovativa lösningar, som till exempel AI, automation eller systemintegrationer. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt befintliga digitalteam, som idag hanterar SEO, WordPress-hemsidor, landningssidor och Meta-annonsering för våra kunder. Nu söker vi dig som kan komplettera teamet med teknisk spets och ta våra system och lösningar till nästa nivå. Detta är en unik möjlighet att kliva in i ett växande bolag där du får tekniskt ansvar, inflytande och stor variation i arbetet – i ett team med högt tempo, engagemang och långsiktig vision. Om rollen Rollen är bred och passar dig som trivs med variation, tekniskt ansvar och att samarbeta nära både säljteam och ledning. Programmering: Bygga och underhålla WordPress-hemsidor med fokus på SEO Backend och frontend-utveckling på våra egna produkter Hantera serverstruktur och databaser Implementera modern teknik – gärna även AI i framtida lösningar Meta Ads & kundannonsering: Ansvara för vårt Meta Business-konto Hantera, analysera och optimera Facebook- och Instagram-kampanjer för både interna och externa kunder Säljnära samarbete: Delta i utvalda säljmöten som teknisk rådgivare och lösningspresentatör Bidra med teknisk insikt i affärs- och kundstrategier Vi söker dig som: Är en erfaren fullstack-utvecklare eller en självlärd teknisk talang Har mycket god vana av WordPress och SEO-optimerade webbplatser Har arbetat med Facebook Ads Manager (målgrupper, pixels, retargeting) Har grundläggande server- och databaskunskap (Linux, PHP, MySQL) Är självgående, ansvarstagande och gillar att arbeta nära affären Kan kommunicera tydligt både med kollegor och kunder Meriterande: Erfarenhet av JavaScript, Python, PHP eller liknande Vana av att implementera AI-lösningar eller API-integrationer Goda kunskaper i svenska och engelska Vi erbjuder: Möjlighet till långsiktig karriär i ett växande tech- och mediebolag Stor frihet och flexibilitet i din roll Vara med från start i ett teknikprojekt "Torget.se" Arbete i en engagerad, driven och hjärtlig företagskultur Fast lön + rörlig del (provision/bonus) Om oss: Torggruppen AB utvecklar digitala marknadsföringstjänster för företag i hela Sverige. Vi driver över 171 lokala köp- och säljmarknader och bygger SEO-optimerade landningssidor samt effektiva annonseringslösningar inom sociala medier. Guwijo Invest AB är investmentbolaget bakom Torggruppen. Vi är tre aktiva delägare med lång erfarenhet av försäljning, teknik och affärsutveckling – och ett brinnande engagemang för att bygga värdeskapande bolag. Läs mer: www.guwijo.se www.torggruppen.se Ansökan Skicka ditt CV och en kort presentation till [email protected] Märk mejlet med "Fullstack + Meta" Vi intervjuar löpande och rekryterar när vi hittat rätt person. Har du frågor? Tveka inte att höra av dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025