Vi söker erfarna Betongare
Prowork Bemanning AB
Betongarbetare

Vi letar efter dig som er en erfaren och passionerad betongare. Om du trivs med oss och vi trivs med dig så kommer du att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat projekt antingen hos oss på Prowork eller direkt hos kunden. Som betongarbetare kommer du att utföra olika typer av betongarbeten, formning, armering, gjutning och efterbehandling. Du kommer att få arbeta tillsammans med andra erfarna och drivna betongare där fokus ligger på att utföra ett bra jobb samtidigt som man trivs och mår bra. För att trivas och lyckas i rollen som betongarbetare hos oss behöver du: - Ha minst 3 års erfarenhet av betongarbete - Ha god samarbetsförmåga och ansvarskänsla - Ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: - Yrkesbevis eller annan relevant utbildning inom betongarbete - Certifikat för heta arbeten, fallskydd eller liknande Vi erbjuder dig: - En provanställning på 6 månader med konkurrenskraftig lön - Ett varierande och stimulerande arbete med stora utvecklingsmöjligheter Välkommen in med din ansökan idag! ​​​​​​​ "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker Snickare i Helsingborg
Prowork Bemanning AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi på Prowork söker nu självgående snickare för flera kunders räkning i Helsingborg Du som söker bör ha arbetat som snickare 3 år eller längre inom ROT och eller Nyproduktion. Utöver att ha en hög kompetens inom ditt yrke så är det väldigt viktigt att du respekterar dina kollegor och att du har en hög arbetsmoral. Krav Gymnasial utbildning Minimum 3 års erfarenhet av att arbeta som snickare Kan läsa ritningar Göra sig förstådd på svenska Yrkesbevis eller motsvarande Meriterande Heta arbeten Säkra lyft Mobila arbetsplattformar Lift Välkommen in med din ansökan idag! "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Älskar du fotboll och hockey? Sigge söker nu en glad och framåt assistent
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Älskar du fotboll och hockey? Eller något av det? Är du en person som inte ser hinder utan möjligheter och som är nyfiken på hur höga mål man faktiskt kan nå? Är du positiv och gillar att jobba i ett team?  Då är detta jobb något för dig!   Tjänsten är en heltidstjänst natt, meriterande om du har erfarenhet av nattarbete sedan tidigare.    Vi är ett tajt assistansteam som har väldigt roligt tillsammans vilket gör att även när livet är lite tufft ibland så tar vi oss igenom det med gemensamma krafter.  Vilka är vi och framför allt vem är Sigge och vad kräver vi av dig? Sigge söker nu en personlig assistent som kan komplettera vårt idag fantastiska assistansteam. Sigge är en glad, kreativ, äventyrslysten och positiv kille på 15 år som har en mycket ovanlig muskelsjukdom. Vi i teamet väljer dock att se bortom sjukdom och problematik, för oss är det sällan ett hinder. När du börjar jobba hos oss får du hänga med ett team som älskar sport, i alla dess former. Framförallt är det favoritlaget Liverpool som får all uppmärksamhet när det kommer till fotboll, men när det kommer till hockey är det på Catena Arena i Ängelholm ni hittar oss hejandes på Rögle.    Det är inte bara sport som är en stor del av Sigges och hans teams liv utan vi gillar också musik, och inte minst livemusik vilket 2025 kommer att vara fullt av eftersom vi har många härliga konserter inbokade. Sigge älskar också att åka skidor så det försöker vi också komma iväg och göra då och då. När Sigge får åka ner för skidbacken i sin bi-ski mår han som bäst. När vi väl är på hemmaplan så är det mest tv-spel och att kolla all sport (främst fotboll) på tv som gäller. Ja, ja skolan hinner vi också med. Nu förbereder vi oss för gymnasiet som blir nästa utmaning.  Vad kräver vi av dig då? Vi söker dig som är trygg i dig själv och vågar utmana. Både oss och samhällets alla normer.   Det är otroligt viktigt med personkemi, att du är social och att bjuda på dig själv då vi alltid inkluderar assistenterna i familjen och dess vardag. Dagar ser sällan likadana ut. Därför vill vi hitta dig som väljer att se möjligheter istället för problem.  Du skall inte vara rädd för hundar och inte vara allergisk, arbetsplatsen utgår från en liten gård i Svalövs kommun. För att komma hit måste man ha tillgång till bil och vara innehavare av ett körkort. Du måste vara rökfri! Arbetet kräver inga särskilda förkunskaper eller utbildningar utan personkemin är det viktiga. Vi kommer lära upp dig enligt den modell som passar in här så att du känner dig trygg i ditt vardagliga arbete.  Är du nyfiken så kontakta Jeanette på 0708-933953 så berättar hon gärna mer.   Är du inte jobbsökande men ändå läser detta så får du mer än gärna dela detta inlägg och har du någon i din närhet som du tror hade passat för detta jobb så tipsa dem gärna.     Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till en social tjej i Helsingborg - Timanställning v...
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Vår kund är en social och glad tjej på 30 år som har humor, autism och en måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Hon uppskattar assistenter som är roliga och lekfulla! Hennes intressen är att shoppa, fika på café eller i naturen, besöka lekplatser, hoppa på Yoump trampolinpark eller få till annan vardagsmotion som är kul. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en tjej i 30 års åldern bosatt i Helsingborg har goda kunskaper i svenska Har B-körkort (krav) Vill och kan jobba dygnspass med jour (Vardagar & Helg)  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete du har erfarenhet och kunskap om TAKK, TEACCH och låg affektivt bemötande. gillar rutiner har erfarenhet av personer som har autism delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning vid behov.  Arbetstiderna är kl. 11.00 - 11.00 med 8 timmars jour på natten på både vardagar och helg. Ibland kan passen delas upp som dag-och nattpass och då är arbetstiden kl. 11.00 - 8.00 och kl. 18.00 - 11.00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Början på september eller enligt överenskommelse. Bredvidgång kan påbörjas tidigare. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! OBS: Ansvarig rekryterare/uppdragschef för tjänsten har semester V.28-30. Urvalsarbetet påbörjas därmed från och med V.31.  Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta uppdragschef: Caroline Nilsson [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
BUTIKSSÄLJARE - VÄLA C
Ur & Penn AB
Butikssäljare, fackhandel

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är särskild visstidsanställning på 3h/v under perioden 2025-07-21 - 2025-08-17. Placering: Väla centrum OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 20/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Specialpedagog till Slottsvångens förskolor
Helsingborgs kommun
Förskollärare

Vi söker en nyfiken specialpedagog som ser samarbete som en självklarhet och som ser sitt uppdrag ur ett barnperspektiv. Det är av stor vikt att Du har ett positivt bemötande till alla och kan synliggöra och stärka barnens kompetenser. Du vill dela vårt gemensamma förhållningssätt som vilar på en tydlig värdegrund där anpassningar och tillgänglighet är ledorden. Om arbetsplatsen Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Vi har en levande värdegrund och arbetar aktivt utifrån våra 4G; Glädje, Genus, Gemenskap och Grogrund för lärande. Vi är ett förskoleområde med två större förskolor och två mindre, med ett av Sveriges största och första förskolebibliotek. Vi arbetar i ljusa, fina lokaler som är väl anpassade för verksamheten med stora och utmanande trädgårdar, tillgång till lådcyklar och härlig närmiljö. Vi är ett gäng med stor nyfikenhet på barnen, gedigen yrkeskunskap samt mod att prova nytt. Vi har mycket kompetent stödpersonal i verksamheten, däribland egen specialpedagog och bokpedagog. Vi har goda förutsättningar för vidare fortbildning och kollegialt lärande såsom pedagogiska forum och reflektionstid i hela arbetslaget. Vi är övningsförskolor med nära samarbete med högskolorna. Arbetsuppgifter Du genomför observationer, kartlägger och planerar behovet av stöd till personal såväl som till barn i verksamheten. Tillsammans med ledningen planerar du och är ett stöd i verksamhetsutvecklingen och resursfördelningen. Du arbetar med pedagogerna för att se varje barns behov, vilket betyder olika lösningar för olika barn. Du är delaktig och närvarande vid samtal med vårdnadshavare, du är även en länk till övriga specialister som t.ex. logoped, psykolog och habilitering. Till vardags handleder du pedagoger i specialpedagogiska ärende samt kompetensutvecklning inom specialpedagogiska områden. Du är ständigt uppdaterad och förmedlar kunskap till området om det senaste inom specialpedagogik. Upprätta handlingsplaner, IUP:er, ansvarar för kontakten mellan elevhälsa och förskola, samarbetar med Familjecentralen i området och bidrar med specialpedagogisk kunskap i olika föräldrarträffar. Du driver utvecklingsfrågor kring tillgängliga lärmiljöer och utvecklar kommunikationsstöd i det dagliga arbetet.  Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.  Kvalifikationer Vi söker dig med specialpedagogexamen och lärarlegitimation för arbete inom förskola. Du har en lång erfarenhet av att arbeta i socioekonomiskt utsatta områden både som förskollärare och specialpedagog. Gedigen kunskap inom tal, språk och kommunikation är det starkt meriterande. Vidare behöver du ha mycket goda kunskaper i tal och skrift och väl förankrad digital kompetens. Meriterande att förstå Helsingborgs stads IT-miljöer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag: 2025-07-15 Anställningsform: Tillsvidare anställning Omfattning: 100% Tillträdesdatum: Snarast Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bemanningssamordnare till våra barn- och ungdomsverksamheter inom LSS
Helsingborgs kommun
Löne- och personaladministratörer

Har du ett genuint intresse för att arbeta med människor och brinner du för att vara ett professionellt stöd? Då är rollen som bemanningssamordnare perfekt för dig! Hos oss blir du en del av ett team som lägger stor vikt vid att vara goda lagspelare, ha goda samarbeten och humor. Vi ser fram emot att hitta en till positiv medspelare till vårt härliga team. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Nu söker vi en bemanningssamordnare till våra barn- och ungdomsverksamheter inom LSS. Här ingår korttidstillsyn, korttidsvistelse och boende. Du arbetar i ett nära samarbete tillsammans med enhetschef, administratör och bemanningssamordnare.  Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.  Arbetsuppgifter Bemanningssamordnares uppdrag är att säkerställa resurseffektiv bemanning. Du ska tillsammans med enhetschefer verka för goda kundrelationer, nöjda medarbetare, en ekonomi i balans samt god arbetsmiljö. I uppdraget ingår att hantera tillsättandet av det dagliga bemanningsbehovet genom att planera personalresurser, matcha tillgängliga resurser gentemot enheternas behov och kompetenskrav samt vid behov göra vikariebeställningar till vår centrala enhet för bemanning och rekrytering. Du kommer även att inventera verksamheternas resursbehov och vara en viktig del i bemanningsplaneringen. Du hanterar frånvaro- och friskanmälningar samt bevakar och bemannar ledigheter såsom semestrar och tjänstledigheter. Uppdraget innebär att du har en nyckelroll i vår organisation som säkerställer att vi använder våra resurser på bästa sätt.  Du kommer att bistå med administrativt arbete i Medvind såsom att hantera övertidstimmar samt korrigera eller lägga till arbetstid. Du kommer även att arbeta i vårt dokumentationssystem Lifecare. Vid akuta behov skulle du kunna behöva stötta upp ute i verksamheterna. Kvalifikationer Du som söker ska ha en relevant gymnasial utbildning och ha erfarenhet av att arbeta med bemanning och schemaläggning. Du behöver ha kunskaper i de lagar och avtal som styr arbetet kring bemanning, exempelvis arbetsrätt och arbetstidslagen.  För att lyckas i uppdraget behöver du vara van vid att arbeta i olika digitala system och program och ha lätt för att lära dig fler. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom LSS samt har kunskap i Lifecare Det är också meriterande om du har kännedom om arbete utifrån arbetstidsmodellen tvättstuga och har erfarenhet av att arbeta i stödsystemet Medvind. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Tjänsten som bemanningssamordnare kräver att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo där det pågår flera parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att arbeta på ett lugnt och metodiskt sätt och behålla ett professionellt bemötande. Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har ett öga för detaljer och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete samt är tydlig i din kommunikation, både i tal och skrift. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Vård- och omsorgsförvaltningen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/  Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Trafiklärare tunga behörigheter

Utbildarna i Helsingborg grundades 1997 och befinner sig just nu i ett expansivt skede. Våra utbildningar är attraktiva, därför behöver vi nu stärka upp med ytterligare en lärare. Hos oss utbildar sig elever till bland annat trafiklärare, truckförare och lastbilsförare. Vi har elever från både offentlig och privat sektor och vi har vissa möjligheter att anpassa tjänsten utifrån dina behörigheter. I första hand söker vi rätt person till rätt plats, vissa kompetenser och behörigheter kan därför komma att utvecklas genom oss. Den person vi söker ska arbeta som trafiklärare för tunga behörigheter, inklusive lärare för YKB. Du behöver därför ha godkännande som trafiklärare. Utöver kravet som godkänd trafiklärare behöver du vara godkänd tunglärare och YKB-lärare för godstransporter, eller ha kompetenser som gör att du kan bli det. Meriterande, men inget krav, är att du är godkänd truckinstruktör eller t.ex. ADR-lärare. Är du även godkänd MC-lärare är detta meriterande. Tjänstens omfattning är på 100%, men den kan anpassas utifrån dina behörigheter eller eventuella önskemål. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval kommer göras löpande, vänta därför inte med att lämna in din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker svarvare - Helsingborg
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om dig Är du en noggrann och erfaren svarvare som trivs i en miljö där kvalitet och teknisk kompetens står i fokus? Nu söker vi dig som vill bli en del av ett sammansvetsat team i en modern verkstad med högt tempo och varierande uppdrag. Om tjänsten I rollen som svarvare kommer du att arbeta med tillverkning av komponenter en mängd olika metalliska material beroende på kundens behov främst i mindre serier med höga krav på precision. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra inom produktion och teknik. Arbetet sker främst i CNC-styrda svarvar, men även manuella maskiner förekommer. KRAV: - Erfarenhet av arbete som svarvare i metalliska material. - God förståelse för ritningsläsning och mätteknik - Ett lösningsorienterat arbetssätt och ett öga för detaljer - Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppdrag - Kan arbeta dagtid då arbetet är förlagt mellan 07:00-16:00 För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Vi söker en CNC-operatör med erfarenhet av svarvning - Helsingborg
Processbemanning Svenska AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om dig Är du en noggrann och erfaren CNC-operatör som har god erfarenhet som svarvare och trivs i en miljö där kvalitet och teknisk kompetens står i fokus? Nu söker vi dig som vill bli en del av ett sammansvetsat team i en modern verkstad med högt tempo och varierande uppdrag. Om tjänsten Arbetsuppgifterna är enklare bearbetningar i korta serier och med korta bearbetningstider och därmed många ställningar. Man ställer samt programmerar maskin utifrån ritningsunderlag. Det är CNC-operatör inom svarvning. Det är en del hantering med truck och därför meriterande med truckkort och traverskort. Arbetsgruppen jobbar väldigt tight och det är viktigt med teamarbete då man hjälps åt med förberedande arbete samt efterarbete. Vår kund erbjuder ett komplett sortiment av eloxerade aluminiumprofiler i tre system: standardprofiler, vinkel- och radieprofiler, samt ett brett utbud av förbindningar och tillbehör. Profilerna kan levereras på tre sätt: som obearbetade komponenter, färdigbearbetade och monterade enligt kundens ritningar, eller som byggsatser för montering på plats. KRAV: - Utbildning eller arbetserfarenhet inom CNC, svarvning och fräsning - Programmering av maskin - Tekniskt intresse - Ritningsläsning - Svenska i tal och skrift - Ledaregenskaper. Att i framtiden kunna behöva styra sin grupp i den dagliga verksamheten. - Kan arbeta dagtid då arbetet är förlagt mellan 07:00-16:00 För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025