Junior säljare
DM TAK AB
Företagssäljare

DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Just nu söker vi en person som kan hjälpa våra framtida kunder att hitta rätt lösningar för deras tak och därför söker vi dig som vill anta rollen som SERVICEINRIKTAD JUNIORSÄLJARE Vad innebär den här rollen? Som säljare på DM-TAK så representerar du ett av Sveriges mest kvalificerade takföretag. Du representerar kvalité, professionalism och en leveransavdelning som gör allt för att kunden skall bli helt nöjd. Du kommer jobba med många kunder parallellt både per telefon och via personliga möten på plats hos kunden. Vissa affärer kan du avsluta väldigt snabbt medan andra kan ta från veckor till månader och ibland kan det ta ännu längre tid.  Du kommer löpande få prospekts att kontakta och det rör sig normalt om privatkunder, representanter för bostadsrättsföreningar och fastighetsskötare. Vad krävs av dig? Du gillar att hjälpa människor och vet att du har en god kapacitet och stort intresse att hjälpa kunder ta bra beslut. Så även om du inte arbetar som säljare idag så har du visat att du är produktiv och att du är beredd att jobba hårt för att nå uppsatta mål både på kort och lång sikt.  Vi ser det som självklart att du behärskar svenska väl i både tal och skrift samt har datorvana och körkort.  Vad erbjuder vi? Du kommer få intressanta utmaningar och med tiden kan du växa in i rollen som en fullt etablerad och kunnig toppsäljare genom att skapa massor av nöjda kunder. Du kommer erhålla en grundutbildning i vårt sätt att sälja och i takt med att du producerar så ser vi till att du får mer träning så att du kan fortsätter att växa och ta dig an större säljuppdrag. Du kommer jobba i ett team där vi stöttar varandra genom att alla gör sitt bästa och driver på. Du kommer jobba i ett bolag som har väldigt höga ambitioner när det gäller tillväxt och det är därför vi vill ha med dig på den här resan. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och med erfarenhet blir du än mer effektiv och då väntar större ansvar om du är intresserad av det. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. I tillägg till en fast lön kommer du ha provision. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
12 november 2025
Arbetsledare
DM TAK AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

DM TAK är ett stabilt, professionellt och sedan länge, växande företag som arbetar med högkvalitativ takläggning och takservice i Stockholmsregionen. Vi jobbar för att leverera tak som håller längre. Företaget har idag 24 anställda som i sin tur samarbetar med ca 40 underentreprenörer. Verksamheten utgår från våra lokaler i Länna Industriområde. Just nu söker vi en person som kan kontrollera och ansvara för det viktigaste vi gör för våra kunder, nämligen att se att deras beställda tak blir suveränt levererade, inom tid och budget. Därför söker vi nu en  DYNAMISK & EFFEKTIV ARBETSLEDARE Vad innebär den här rollen? Som arbetsledare på DM TAK håller du koll på allt från ”ax till limpa”. Det är krävande och för att ge några smakprov på det du förväntas ansvara för så är det att Du planerar för leverans och genomför startmöten, har även kontakt med underentreprenörer, ser till att rätt personal och allt material som krävs finns på plats vare sig det rör sig om plåt, papp, takpannor, service eller målning. Du ser till att budget hålls och att nödvändiga dokument blir gjorda samt att arbetsplatsen och de som arbetar där följer våra säkerhetsregler. Du hjälper till att lösa löpande problem som kan uppstå och korrigerar och uppmuntrar personalen. Under arbetets gång och i samband med avslut på projekten, genomför du kvalitetskontroller och ser till att de som behöver informeras löpande blir underrättade. Allt för att vi skall kunna leverera tak som håller längre.  Vad krävs av dig?  Som du säkert förstår är det här inget enkelt jobb utan det kräver mycket. Det viktigaste är dock att du har den rätta viljan och ambitionen för att bli en högpresterande person i DM-TAKs team. Du har alltid varit effektiv och gillar verkligen att få saker gjorda. Det är det bra om du har erfarenhet från att delta i eller leda byggen och det du inte har kunskap om kommer du, om du har rätt ambition och arbetar hårt, få lära dig. Därför är det viktigt att du ser långsiktigt på den här tjänsten. Du gillar att hjälpa människor och du har redan visat att du har en god kapacitet och stort intresse att få det du ansvarar för gjort som det förväntas eller bättre. Så även om du inte arbetar som arbetsledare idag så har du demonstrerat att du är riktigt produktiv och att du är beredd att jobba hårt för att nå uppsatta mål både på kort och lång sikt. Du kommer arbeta från vårt kontor i Länna och därifrån åker du till de leveransadresser som ni arbetar med. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift, är relativt snabb på datorn och du har körkort. Vad erbjuder vi? Förutom att du kommer få intressanta utmaningar, kommer du troligtvis växa genom att ta hand om både dina kollegor, underentreprenörer och beställare och skapa massor av nöjda kunder. Du kommer erhålla en grundutbildning i vårt sätt att leda projekt och handledning och löpande support, men speciellt under uppstartsfasen. Du kommer jobba i ett team där vi stöttar varandra genom att alla gör sitt bästa och driver på. Du kommer jobba i ett bolag som har väldigt höga ambitioner när det gäller leverans, kvalitet och tillväxt och det är därför vi vill ha med dig på den här resan. Vi ger dig tydliga arbetsuppgifter med en vettig struktur, bra instruktioner och med erfarenhet blir du än mer effektiv. Vi värnar om rak och tydlig kommunikation för att skapa trygghet och stabilitet. Du kommer få jobba mot uppsatta och tydliga mål som följs upp. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där alla kan utvecklas, där idéer tas på allvar och där produktion och framgångar firas. Du kommer att ha en fast lön som kommer utvecklas uppåt i takt med att du kan leverera mer. Låter det här som ett jobb för dig? Skicka då gärna in din ansökan redan idag!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Verkstadsarbetare med intresse för mekanik , Skogås
Randstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Arbetsbeskrivning Är du fysiskt stark, tekniskt intresserad och gillar att jobba med maskiner? Då kan vi ha rätt möjlighet för dig! Vi på Randstad söker en ansvarsfull och driven verkstadsarbetare till ett företag i Skogås/Länna som tillverkar gummiprodukter. Här blir du en viktig del av produktionen med fokus på att ställa in pressverktyg. Som konsult hos Randstad: Du blir anställd av Randstad och arbetar hos vår kund. Vi erbjuder trygg anställning med kollektivavtal, förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatter på gymkort. Vi strävar efter att ge dig möjligheter till utveckling och ett välfyllt CV genom varierande uppdrag och nya kontaktnät. Ansök senast 2025-06-31 via www.randstad.se. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Ansvarsområden Om rollen: Du kommer i första hand att ansvara för verktygsbyten på olika pressmaskiner. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter – med tiden kan du få ett större ansvar, exempelvis för underhåll av maskinparken som består av både mekanik, hydraulik och elektronik. Eftersom pressverktygen är tillverkade av stål krävs god fysisk styrka och vana vid tunga lyft. Arbetstiderna är dagtid: Mån–tors: 06.30–15.00, fre: 06.30–12.30 (38 timmar/vecka) Kvalifikationer Vi letar efter dig som är: Tekniskt lagd, med utbildning som mekaniker eller relevant erfarenhet. Intresserad av mekanik/hydraulik och vill utvecklas i din yrkesroll. Noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Självständig men trivs också i samarbete med andra. Kommunikativ och behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av verktygsbyten, arbete i liknande industri eller teknisk utbildning. Erfarenhet Fysisk kondition Industriell mekanik Stöt (mekanik) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Specialistläkare i Barn- och ungdomsmedicin
REGION STOCKHOLM
Specialistläkare

Är du specialiserad inom barn- och ungdomsmedicin? Stockholm CF-center på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge söker nu en specialistläkare till vårt barnteam. På centret behandlas patienter med cystisk fibros (CF) i alla åldrar, uppdelat på ett vuxen- respektive barnteam. Här blir du en del av ett erfaret och multiprofessionellt team, där det nära samarbetet och det långsiktiga patientfokuset står i centrum. Du erbjuds arbete i en verksamhet i en spännande utvecklingsfas goda möjligheter till vidareutbildning samt egen forskning gedigen inskolning och kontinuerlig handledning. Du kommer självklart även ha möjlighet att ta del av de generella erbjudanden och förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder såsom generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till bruttolöneväxling för individuellt pensionssparande.  Om tjänsten Vården på Stockholm CF-center är högspecialiserad och håller högsta internationella klass. Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas då vi sedan ett par år tillbaka fått möjlighet att förskriva läkemedel som påverkar grundproblematiken vid CF. Centret är en öppenvårdsmottagning där vi bedriver ett välutvecklat teamarbete mellan läkare, sjuksköterskor, sjukgymnast/fysioterapeut, dietist, kurator, psykolog, teamsekreterare, biomedicinsk analytiker och forskningssjuksköterska. Våra medarbetare är mycket kompetenta och har lång erfarenhet. Vi tar emot både inom- och utomlänspatienter, för såväl akuta som planerade besök. I verksamheten bedrivs även så kallad "Shared Care" tillsammans med både Transplantationscenter och andra remitterande vårdenheter runt om i landet. Lungtransplanterade patienter utgör idag en allt större del av centrets patienter. Stockholm CF center har en utåtriktad verksamhet gentemot patienter och anhöriga samt vårdpersonal, och vi bedriver ett kontinuerligt forsknings- och utvecklingsarbete. Arbetet är varierat och består främst av mottagningsverksamhet, rond (vid inneliggande patienter), behandlingskonferenser tillsammans med det multi-professionella teamet samt andra specialister. Det innefattar även utåtriktat, pedagogiskt arbete utifrån din kompetensnivå, samt deltagande i utvecklingsarbete. Arbetet är självständigt samtidigt som du har ett nära samarbete med läkarkollegor och övriga teammedlemmar för stöd och diskussion. I tjänsten ingår, efter upplärning, även jourarbete som CF-jour. Denna jour är en särskild linje enbart för CF-patienter och för vårdpersonal som behandlar dessa. CF-jouren är huvudsakligen en telefonjour utan inställelsekrav fram till kl. 16.30 (måndag–söndag). Rondarbete kan förekomma på helger. Det ingår också ett beting av jourarbete inom barnmedicinsk verksamhet. Vi söker dig som är flexibel och anpassar dig efter förändrade omständigheter kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap når fram samt att förväntningarna är tydliga för alla berörda, följer upp och påminner vid behov har helhetssyn och väger in det större perspektivet. Du förstår din roll men agerar utifrån hela verksamhetens bästa planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt. Sätter upp tydliga tidsramar och håller dessa. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna. Kvalifikationer Krav: Svensk läkarlegitimation och specialistbevis i Barn- och ungdomsmedicin  Meriterande: Gedigen klinisk erfarenhet Disputation Egen forskning Om rekryteringsprocessen Sakkunnigbedömning är en förutsättning för att erhålla specialistläkartjänst på Karolinska Universitetssjukhuset där befattningsnivå bestäms utifrån sökandes kvalifikationer. Kriterier för specialistläkartjänster vid Karolinska Universitetssjukhuset. Viktig information till dig som söker tjänst som specialistläkare: För att sakkunniga ska kunna besluta om befattningsnivå måste ansökan innehålla nedan: Karolinskas meritförteckning för läkare som är elektroniskt ifylld med tjänstgöringstid och tjänstledigheter sammanräknade samt undertecknad och vidimerad Bevis om specialistkompetens Bevis om medicine doktorsexamen (i förekommande fall) Bevis om docentur (i förekommande fall) Publikationsförteckning, ange max tio utvalda publikationer Här hittar du mer information om ansökan till läkartjänster.  I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Barn- Astrid Lindgrens Barnsjukhus Till Tema Barn - Astrid Lindgrens Barnsjukhus kommer neonatala barn och svårt sjuka barn med kroniska sjukdomar, medfödda missbildningar och olika akuta tillstånd, från hela landet. https://www.karolinska.se/for-patienter/astrid-lindgrens-barnsjukhus/jobba-pa-astrid-lindgrens-barnsjukhus2/

33 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
TRANSPORTADMINISTRATÖR
Fks Transport AB
Speditörer och transportmäklare

Om oss FKS Transport AB är ett av Stockholmsområdets mest expansiva bygg- och anläggningsåkerier. Med vår moderna fordonspark har vi förmånen att erbjuda våra kunder alla tänkbara transport- och maskintjänster. Vi sitter i ett nyrenoverat, modernt kontor i Kungens Kurva. I företaget arbetar idag 10-talet tjänstemän, 30-talet yrkesarbetare och ytterligare 60-talet yrkesarbetare från våra kontrakterade underleverantörer. Vi utökar nu med en transportadministratör och erbjuder en arbetsplats i en miljö där samarbete, initiativtagande och prioriteringsförmåga är nyckelorden. Befattningens syfte Befattningens syfte är att hantera företagets löpande administration, att i samverkan med övriga tjänstemän bidra till en god leveranssäkerhet och att vi överträffar kundernas förväntningar. Befattningens huvudsakliga arbetsuppgifter Attestera leverantörsfakturor: Säkerställa att leverantörsfakturor lever upp vill våra grundläggande krav, att vi fakturerats avtalade priser, att mängder och artiklar stämmer, att det är bifogas korrekta underlag till leverantörsfakturor, att vi fakturerar våra kunder rätt mängder och artiklar. Vid behov reklamera felaktiga leverantörsfakturor. Skapa sammanställningar över försäljning: Att med hjälp av företagets affärssystem skapa sammanställningar över försäljning för internt bruk samt i förkommande fall till företagets kunder. Skapa sammanställningar kopplat till miljödata: Att med hjälp av företagets affärssystem skapa sammanställningar kopplat till miljödata för företagets egen uppföljning eller samt i förkommande fall till företagets kunder. Attestera löner för företagets anställda YA: Att stämma av tidrapporter och data levererad från företagets lönesystem. Avvikelse- och incidenthantering: Att hantera avvikelser och incidenter enligt företagets fastställda processer. Upprätta avräkningar: Att baserat på data från order i vårt affärssystem upprätta avräkningar (självfakturor) till företagets kontrakterade transportörer. Orderhantering: Att prissätta och färdigställa order inför fakturering i företagets affärssystem. Även att själv fakturera företagets kunder baserat på order i vårt affärssystem. Ta emot växelsamtal: Att hjälpa de kunder eller leverantörer som kontaktar företagets administration via växeln. Övrigt: Andra på kontor förekommande arbetsuppgifter samt att stötta andra delar av organisationen i administrativa ärenden. Din bakgrund Vi söker dig som är redo för nya utmaningar i ett spännande bolag med kraftig tillväxt. Du har dokumenterad erfarenhet som administratör eller från andra administrativa arbetsuppgifter sedan tidigare, är en social, strukturerad lagspelare med starkt resultatfokus. Du behärskar svenska obehindrat i så väl tal som skrift samt innehar grundläggande kunskaper i engelska. Dator, telefon och den senaste tekniken är dina huvudsakliga arbetsverktyg. Vi ser att du är en fena på att skapa struktur, har ett skarpt ordningssinne, du trivs med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa dina uppgifter på. Avancerade kunskaper i Excel och grundläggande systemvana är meriterande och B-körkort är ett grundkrav. Övrigt Tjänsten avser heltid, måndag – fredag med placering i Kungens Kurva. Utgångspunkten för arbetstiderna är klockan 07:00-16:00. Anmäl ditt intresse för tjänsten via mejl, bifogat ett CV samt personligt brev som beskriver dig själv som person och varför du söker tjänsten. Vi hanterar ansökningar löpande och emotser din ansökan senast 2025-07-18 men är öppna för att anställa rätt kandidat innan dess så mejla din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten eller vill ansöka är du välkommen att kontakta: Johan Lundgren, [email protected] alt. 079-065 21 82. Vi tillämpar sex månaders provanställning och är anslutna till kollektivavtal.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Är du fysioterapeut – redo för äventyr på hemmaplan? 🚗🚶‍♂️🚴‍♀️
Praktikertjänst AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Är du fysioterapeut – redo för äventyr på hemmaplan? 🚗🚶‍♂️🚴‍♀️ Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och vill jobba i vårt härliga hemteam i Huddinge! Här slipper du sitta instängd på mottagningen – istället kommer du ut på dagarna, träffar patienter i deras egna miljö och får använda både bil, cykel och dina egna ben för att ta dig runt. Körkort är ett krav, men du har även möjlighet att göra hembesök gåendes eller cyklande – perfekt för dig som gillar variation och att röra på dig på jobbet. Hos oss hittar du ett härligt gäng kollegor som är engagerade, prestigelösa och alltid redo för teamwork och skratt. Vi tror på korta beslutsvägar, flexibilitet och att du ska känna dig trygg och utvecklas i din roll. Om arbetsplatsen Praktikertjänst Rehab Huddinge ligger mitt i Huddinge centrum, precis intill pendeltågsstationen och busstorget – bara cirka 15 minuter från Stockholm C. Vi är en del av ett större nätverk med åtta enheter i södra Stockholm och verkar i nära samverkan med bland annat Vårdcentral, som också finns i samma vårdhus. Denna samlokalisering ger oss unika möjligheter till tvärprofessionellt samarbete och snabb kommunikation. Vi bedriver primärvårdsrehabilitering på uppdrag av Region Stockholm. På mottagningen i Huddinge arbetar cirka 30 personer, varav hälften är fysioterapeuter. Förutom erfarna fysioterapeuter arbetar arbetsterapeuter, dietister, kiropraktor samt receptionister hos oss. Här möter du engagerade och prestigelösa kollegor i en positiv och professionell arbetsmiljö där vi tillsammans skapar trygg och kvalitativ vård. Vi söker dig som: Är legitimerad fysioterapeut  (nyexaminerade är varmt välkomna!) Gillar att vara rörlig i jobbet Vill arbeta nära kollegor i ett tvärprofessionellt team Är engagerad, nyfiken och gillar att göra skillnad för patienterna Meriterade med erfarenhet och/eller intresse av arbete inom primärvården och hemrehabilitering Hos oss får du: Fantastiska kollegor och en superfin sammanhållning Möjlighet att påverka din arbetstid och utvecklas Friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och andra förmåner Mentorsprogram för våra mer oerfarna fysioterapeuter Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning och provanställning gäller i sex månader. Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.   Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lektor i biblioteks- och informationsvetenskap
Södertörns Högskola
Universitets- och högskolelektorer

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. Här studerar runt 14 000 studenter på cirka 80 program och över 300 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också lärarutbildning med interkulturell profil och polisutbildning. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Institutionen för historia och samtidsstudier vid Södertörns högskola utlyser en tjänst som lektor i Biblioteks- och informationsvetenskap (BoI). Södertörns högskola är en mångvetenskaplig forskningsmiljö där utbyte med andra ämnen är centralt. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. En utpräglad forskningsprofil är frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet i någon bemärkelse. BoI vid Södertörns högskola inrättades 2019 och ger Bibliotekarieprogrammet på grundnivå. Utbildningen erbjuder såväl vetenskaplig ämneskunskap som utvecklingen av professionsförberedande förmågor. Bibliotekarieprogrammet har en bred humanistisk och samhällsvetenskaplig ansats samt inkluderar olika kritiska perspektiv på vår tids stora frågor. Ämnet BoI är placerat vid Institutionen för historia och samtidsstudier, där även ämnena arkivvetenskap, arkeologi, etnologi, historia, idéhistoria samt religionsvetenskap ingår. Avdelningen för BoI och Arkivvetenskap är en liten och kollegialt inriktad miljö, som är i ett uppbyggnads- och utvecklingsskede. Vår akademiska miljö präglas av att utbildning, forskning och samverkan sker integrerat i ett sammanhang. Vi överbryggar teori och praktik, utvecklar ämnesmiljön med en mångvetenskaplig ansats, samt skapar goda relationer till vår omvärld genom samverkan. Inom ämnet Biblioteks- och informationsvetenskap bygger vi en inkluderande och kreativ ämneskultur som präglas av engagemang, prestigelöshet, delaktighet och förtroende. De kommande åren kommer vi att lägga extra fokus på att vidareutveckla vår gemensamma forskningsmiljö. För fullständig information se nedanstående länk: https://www.sh.se/ledigajobb?rmpage=job&rmjob=8306&rmlang=SE  Anställningen Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde 2026-07-01 eller enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Ytterligare upplysningar Rikard Friberg von Sydow, avdelningsföreståndare, [email protected],  08-608 44 18 Arwid Lund, ämnessamordnare, [email protected], 08-608 50 98 Viktor Hasselgren, HR-specialist, [email protected], 073-714 12 96 Välkommen med din ansökan! På vår hemsida sh.se/ledigajobb finns en mall för ansökan som den sökande behöver följa. Publikationer som åberopas ska bifogas i ansökan. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Beredare inom elteknik
2Complete AB
Distributionselektriker

Är du en strukturerad och kommunikativ person som trivs med att arbeta självständigt? Vi söker en Beredare till vår kunds verksamhet söder om Stockholm. Vad erbjuder vi?   Kontoret kännetecknas av en positiv atmosfär Variationsrik vardag inom en platt organisation Du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka Goda arbetsvillkor och förmåner. Vår kund arbetar i en framtidsbransch och bedriver en samhällsviktig verksamhet där de hjälper kunder med service och underhåll av deras energiinfrastruktur. Mer information om kunden ges vid personlig kontakt. Vem söker vi?   Relevant 3-årig gymnasieutbildning med elteknisk inriktning eller annan likvärdig utbildning Minst 2 års erfarenhet av arbete med eldistribution/distributionsberedning Tidigare erfarenhet av EBR och utbildning inom beredning God datorvana Flytande svenska i både tal och skrift B-körkort. Vi söker dig som är strukturerad och trivs med att arbeta självständigt. Du är en person som ser helheten i ett projekt utan att tappa detaljerna. Som person har du förmågan att kommunicera rakt och tydligt samt har en väl utvecklad social förmåga då kontaktytorna är många. Du behöver vara noggrann, inte minst när det gäller att hålla tidsramar. Då detta är en nyinrättad tjänst är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av dessa arbetsuppgifter och är självgående. Vad innebär rollen? Som beredare ansvarar du i huvudsak för beredning av anslutningsärenden och projekt inom lokalnät 0,4–24 kV mot företagets kunder med elnät. I tjänsten ingår arbetsuppgifter såsom:   Utföra elutredningar, fältmätningar och markundersökningar Ansvara för att sammanställa materiallistor, arbetskartor och ta fram övriga beredningshandlingar/tekniska beskrivningar som uppdraget kräver Göra kostnadskalkyler inklusive framtagning av underlag för dessa Att utifrån beställarens önskemål ta fram materialåtgång, räkna på arbetstimmar och sammanställa byggunderlag med dokumentation Uppdatera uppdragets dokumentation under uppdragets gång. Arbetet innebär mycket kontakter med beställare, leverantörer, myndigheter, markägare och självklart med företagets projektledare och montörer. Arbetstider är måndag till fredag 08-17 och kontoret är beläget i Huddinge. Intresserad? Välkommen in med din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Elida Rhodin. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

36 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Transportbilssäljare
Hedin Göteborg Bil AB
Butikssäljare, fackhandel

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Transportbilssäljare på vår anläggning i Segeltorp. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Om rollen Som Transportbilssäljare hos oss får du chansen att representera det starka varumärket Renault och arbeta i en dynamisk miljö där din drivkraft gör skillnad. Din huvudsakliga uppgift är att guida kunder genom hela försäljningsprocessen – från första kontakten till att överlämna nycklarna till deras nya bil. Med ett proaktivt och engagerat förhållningssätt söker du aktivt upp nya kunder och bygger långsiktiga relationer. Du presenterar våra modeller, ger kvalificerade råd om tillbehör och finansieringslösningar, och säkerställer att varje kund får en förstklassig upplevelse som överträffar deras förväntningar.  Vem är du? Som person är du målinriktad och har en naturlig förmåga att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer. Du trivs med ett högt arbetstempo och varierande uppgifter, samtidigt som du självständigt kan organisera din arbetsdag. Du är prestigelös och ser värdet i att samarbeta med andra, vilket gör att du smidigt fungerar i team. Med din sociala och förtroendeingivande personlighet skapar du affärer på ett naturligt sätt och strävar alltid efter att leverera resultat på hög nivå. Vidare ser vi att du har: Ett par års erfarenhet inom försäljning B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.  Tidigare erfarenhet av fordonsbranschen är starkt meriterande men inget krav. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

36 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Chaufför - Maskin & Specialtransporter
Jonas Bäckstrands Trailer AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker dig som har CE behörighet och har tidigare erfarenhet av Maskin & Specialtransporter. Vi transporterar brett, långt och tungt gods så som maskin & Special. Vi söker nu chaufför till Maskintrailer Vi ser gärna att du bor i Stockholm med omnejd då de flesta av våra transporter är runt Stockholm / Mälardalen. Du ska vara glad, positiv, flexibel, noggrann och lojal samt en problemlösare som sätter kunden i fokus och även ha ett brinnande intresse för maskiner och lastbilar. besök gärna vår hemsida www.backstrands.com för att se vad vi håller på med Varierande arbetstider, Även viss helgkörning förekommer. Krav Körkort CE YKB, Yrkeskompetensbevis Digitalt Förarkort Tillträde snarast Lön. Enligt överenskommelse Skicka din ansökan till [email protected] Eller ring på 08-480 010 00

37 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025