Wikan Personal Hälsingland AB söker en Konsultchef till Hudiksvallsområdet. Vi söker en Konsultchef med entreprenörsdriv som tillsammans med oss vill starta upp och utveckla Wikan Personal i Hudiksvall med omnejd. Vi söker en person som har passion för människor och affärer, en entreprenör som drivs av möjligheten att tillsammans med andra skapa något nytt. Om företaget Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 16 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se Våra kontor drivs utifrån varje orts lokala förutsättningar, antingen av egna företagare som är delägare i den lokala verksamheten, eller av engagerade platschefer, som tillsammans med sina medarbetare utvecklar den lokala affären. I koncernen finns idag 9 rörelsedrivande bolag. Löne- & ekonomifunktionen hanteras av kontoret i Kristianstad men i övrigt försöker vi ha en så decentraliserad organisation som möjligt. Wikan Personal följer den lokala marknaden vilket innebär att de olika kontoren har sin tyngdpunkt på de lokalt starka branscherna. Vi lägger stort fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Dörrarna till de två första Wikankontoren öppnades i maj 2011 och var belägna i Kristianstad och Tomelilla. Verksamheten expanderade snabbt och med goda referenser och kundrelationer finns vi idag även i Skellefteå, Lund, Bollnäs, Alfta, Ljusdal, Söderhamn, Stockholm, Eksjö, Vetlanda, Eslöv, Karlskrona, Kalmar, Trelleborg och Hässleholm. Dina arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med kollegor i koncernen bygga upp ett nytt bemannings- och rekryteringskontor i Hudiksvall. Som Konsultchef har du ett brett ansvarsområde med många skiftande arbetsuppgifter. Du kommer i nära samarbete med dina kollegor arbeta med arbetsuppgifter såsom kundbearbetning, rekrytering, bemanning, kravprofilstagning, personalansvar med mera. Du kommer att ha ansvaret för den lokala verksamheten i Hudiksvall. Din bakgrund/Dina egenskaper Tjänsten ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. Du skall ha en stark drivkraft att skapa varaktiga relationer mellan företag och individer. Vi ser detta arbete som ditt nästa steg i karriären och du skall kunna uppvisa ett antal års framgångsrik försäljning inom B2B. Vi tror att rätt kandidat har jobbat i bemannings- och rekryteringsbranschen och har erfarenhet i vad det innebär att leda en verksamhet. Vi önskar att du har en god ekonomisk förståelse och ett stort affärsdriv. Viktigast av allt är dock förmågan att kombinera ledning av personal inklusive försäljning och genomförande av egna uppdrag. Detta innebär bland annat att man själv måste vara beredd att göra alla delar av uppdraget: försäljning - analysera behov - leta/hitta kandidater - intervjua - presentera - följa upp mm. Wikan Personal har stor erfarenhet av att starta upp nya kontor på nya orter och tillsammans med rätt person så finns alla förutsättningar för en framgångsrik etablering även i Hudiksvall. För att kunna bidra till vår framgång ser vi att du är ifrågasättande, innovativ och effektiv. Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Du är en prestigelös och målinriktad person som gillar att ha personalansvar och att arbeta med försäljning och rekrytering. Vidare är du lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer, samtidigt som du är lyhörd i dina relationer med kunder och kollegor. Du har en tydlig moralisk kompass och tycker det är viktigt att bemöta människor på samma sätt som du själv vill bli bemött. Du har en eftergymnasial utbildning och behärskar svenska i tal och skrift på en mycket god nivå. För denna tjänst är din personlighet av största betydelse. Information och kontakt Vi lägger stor vikt vid att du ska få så bra förutsättningar som möjligt i uppstarten av verksamheten och från vårt huvudkontor i Kristianstad och från Bollnäskontoret kommer du att få all hjälp du behöver. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% Fast lön plus bonus Sista ansökningsdag är den 4 aug. Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida. Har du frågor så ring gärna vår Platschef Catrine Pehrsson på telefonnummer 076-649 33 12 Mer information hittar du på wikan.se.
Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Hudiksvall är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år, vi har även filialverksamheter i Ljusdal och Bergsjö. Verksamheten arbetar aktivt för att ge ett gott bemötande, ha en hög tillgänglighet och uppvisa goda resultat. Tillsammans ansvarar vi för att i den öppna psykiatriska vården i norra Hälsingland bedriva insatser som främjar hälsa och som ger ökad livskvalitet. Vi har ett nära samarbete med vår avdelning och med vår akutmottagning som finns lokaliserade i samma hus på sjukhuset. Avdelning 10 är en psykiatrisk vårdavdelning och precis som till vår akutmottagning är vuxna med akuta och allvarliga psykiatriska tillstånd välkomna. Här kan personer över 18 år få specialistvård för att minska de svårigheter som den psykiatriska diagnosen medför. Vi vill nu stärka upp vår verksamhet och söker därför fyra sjuksköterskor för rotation vilket innebär att du hos oss får en unik möjlighet att bredda din kompetens inom den specialiserade psykiatriska vården. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Din huvudsakliga placering kommer att vara i den öppna vården där du arbetar i ett team bestående av läkare, psykologer, psykoterapeuter, sjuksköterskor, kuratorer, skötare, arbetsterapeut, fysioterapeut, rehabkoordinatorer och medicinska sekreterare. Arbetet sker i samarbete med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt i nära samverkan med vår avdelning och andra offentliga verksamheter. I tjänsten kan hembesök och besök vid filialerna Ljusdal och Bergsjö förekomma. I tjänsten kommer du också att arbeta cirka 20 procent inom vår heldygnsvård som kan innefatta både avdelning och akutmottagning. Som sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • suicidprevention och strukturstödjande insatser • telefonrådgivning • stödjande och motiverande samtal • psykoedukation till patienter och/eller närstående • läkemedelshantering, medicinuppföljning och drogscreening • samverkan internt och externt • att handleda studenter och nya medarbetare. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • ett lärorikt, spännande och intressant arbete • omväxlande arbetsuppgifter i en verksamhet med kompetenta medarbetare vilka värnar om god sammanhållning • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • arbeta i en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik • möjlighet till individuellt schema och egen utvecklingsplan. Genom en planerad auskultation inom flera av våra verksamhetsområden får du även en värdefull inblick i • det psykiatriska akutflödet - där snabba bedömningar och trygghet står i fokus • beroendevården - där samsjuklighet, motivation och medicinsk kompetens är centralt • den psykiatriska heldygnsvården - där du möter patienter i deras mest sårbara skeden. Vi erbjuder detta för att du ska få bästa möjliga förutsättningar att använda hela din kompetens i ett personcentrerat arbetssätt. Samtidigt stärker vi verksamhetens robusthet och samarbete över enhetsgränser. Under semesterperioder kan du komma att arbeta viss tid inom närliggande enheter, en värdefull erfarenhet som inte bara breddar din kliniska förståelse, utan också ger dig goda förutsättningar för att på sikt erbjudas specialistutbildning inom psykiatri. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och som trivs att arbeta i team med andra professioner. Du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. I arbetet är du flexibel och kan självständigt organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunicerar väl. Vi ser vidare att du är noggrann och har en god administrativ förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska • ha ett giltigt B-körkort. För dessa tjänster är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk vård. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Tycker du arbetet låter spännande? Vänligen ansök så snart som möjligt då intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vi söker restaurangbiträden inför sommaren! ☀️ Värdshuset Glada Hudik ligger vid E4:an, ca 2,5 km från Hudiksvalls centrum. Vi serverar dagligen husmanskost och à la carte och driver även hotell och vandrarhem med ca 40 bäddar. Nu söker vi restaurangbiträden till vårt glada gäng inför sommaren! Vi söker dig som: Har ett intresse för mat och restaurangarbete Är en lagspelare men kan också jobba självständigt Är pålitlig, noggrann och serviceinriktad Har ett gott humör och sprider positiv energi Trivs i ett tempo där det ibland blir lite stressigt Arbetsuppgifter: Disk och städ Förberedande matlagning och stekning av rätter Övriga uppgifter i kök och hotell Om tjänsten: Anställning: Säsongsanställning med möjlighet till förlängning Omfattning: 75–100% enligt överenskommelse Arbetstid: Dag, kväll och helg enligt schema Start: Enligt överenskommelse – urval sker löpande Ansökan: Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev där du berättar varför du vill bli en del av vårt team. Vi ser fram emot att höra från dig! 😊
Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Huvudsakliga arbetsuppgifter För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef på kolonialavdelningen helt rätt. Nedan ser du vad det innebär att vara Teamchef på Hemköp: Du ansvarar för inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Du ansvarar för att kunden ska ha en bra upplevelse hos oss. Kunden är kärnan i vår verksamhet och därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Nedan ser du vad som mer förväntas av dig som Teamchef på Hemköp: Du ska ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Du behöver känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Som Teamchef är ditt ledarskap viktigt. Du behöver vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar. Tjänsten kräver att du har tidigare erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln, gärna från en ledarroll. Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet av att arbete i en ledningsgrupp. Det här erbjuder vi Hos oss är kollektivavtal lika självklart som Fairtrade-märkt kaffe och ekologisk frukt på jobbet. Nedan ser du vad vi mer erbjuder dig: Kollektivavtalad lön, OB-ersättning, samt pensionsavsättningar enligt kollektivavtal. Försäkringar genom kollektivavtal. Förstärkt föräldrapenning. Friskvårdsbidrag efter tre månaders anställning. Personalrabatt efter sex månaders anställning. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Carina Hermansson, 0650-35870. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-13. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Hemköp Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för tredje året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Vi är även stolta över att vi 2023 blev utsedda till “Årets Employer Branding-företag” av Universum. På Hemköp arbetar vi mot ett gemensamt mål att vara ledande inom hållbarhet genom att erbjuda alla matälskare ett godare sortiment, verka för en godare miljö, inspirera till godare vanor och vara en godare aktör.
Din arbetsplats Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet, där varje elev får vara den hen vill vara och där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. Vi är en mångkulturell skola där ett dynamiskt klimat råder och där våra olikheter skapar våra största möjligheter. Här möts drygt 220 elever, från förskoleklass upp till årskurs 6 varje dag. När du kommer hit möts du av kollegor som alla jobbar för att vår arbetsplats och skola ska vara så bra som möjligt. På Björkbergs skola ingår du i ett team av lärare och lärarassistenter. Här hjälps vi åt och jobbar som ett team, vilket är jätteviktigt för alla oss som jobbar på Björkbergs skola. Fritidshemmet kompletterar skolan och erbjuder en meningsfull fritid och stöd i utvecklingen. Du är en viktig del för barnets hela dag i vår verksamhet. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! Vi söker en engagerad och driven lärare mot fritidshem som vill komma till oss och arbeta med att fortsätta utveckla fritidshemmets verksamhet. Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för att leda och driva det pedagogiska arbetet i fritidshemmet. Du är med och skapar miljöer för att främja elevernas kommunikation, nyfikenhet och aktivitet inom olika områden. Utomhusaktiviteter och rörelse är en viktig del av vår verksamhet. Tillsammans med teamet skapar du en helhet kring eleven. Du kommer att arbeta eftermiddagstid på fritids samt som resurs och rastvärd i skolan under skoldagen. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för vissa rastaktiviteter under skoldagen. Din profil Vi söker dig som har examen och legitimation som lärare med inriktning mot fritidshem och har stort intresse för att arbeta med att vidareutveckla fritidsverksamheten utifrån Lgr 22. Har du ännu inte fått din legitimation är du också välkommen att söka. Det är en merit om du har behörighet att undervisa i något eller några ämnen. Vi utgår från att du står stadigt i skolans värdegrund och kan omsätta läroplanen i en verksamhet av hög kvalitet. Du ska vara en tydlig och positiv ledare i barngruppen med förmåga att skapa en god och tillgänglig inlärningsmiljö. Du arbetar för inkluderande lösningar med målet att elever ska vara delaktiga i sitt lärande. Du är kommunikativ och har lätt att bygga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du strävar efter att utveckla varje elevs förmågor kunskapsmässigt och socialt så långt det går inom ramen hela grundskolans verksamhet. Vidare är du en flexibel person som finns till för alla elever på skolan och kan smidigt anamma skolans gemensamma förhållningssätt. Du tar ett helhetsansvar för elevernas skoldag och medverkar till trivsel och samhörighet. Du förväntas ha vana att dokumentera ditt arbete och har god kompetens gällande IT och digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap inom NPF. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt arbete ska genomsyras av nyfikenhet, värme och medvetna val. Vi vill att du i ansökan och vid en eventuell intervju, beskriver dina förmågor i mötet med eleven, i ledarskapet och i samverkan med andra. Meriterande är om du har kunskap/erfarenhet om diabetes så att du kan stötta elever med diabetes både under skoldagen och på fritidstiden. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Nu söker vi kvinnliga assistenter till en kund i Hudiksvall som behöver vikarier när ordinarie vill vara ledig eller har annan frånvaro. Du som är varm, empatisk och omhändertagande men med skinn på näsan och mycket glädje och humor. Du som finner mening i att göra skillnad i andras liv, och som förstår vikten av din roll som assistent. Du som har arbetsmoral och vill ge och ta tillsammans med kollegorna och som gärna håller igång på jobbet, ser vad som kan behövas i olika situationer och är naturligt ansvarsfull. Fysiskt frisk och energisk. Sök detta jobb, vi behöver dig! Vi ser gärna att du har erfarenhet av omsorgs arbete eller kommer från servicebranschen och vi ser både yngre och äldre sökande. Körkort är meriterande men inge krav. Man arbetar i huvudsak dygnspass med Jour nattetid.
Om jobbet Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet. Där varje elev får vara den hen vill vara. Där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. På Björkbergs skola möts drygt 220 elever, från förskoleklass upp till årskurs 6 varje dag. Ungefär 120 elever deltar i fritidsverksamheten. Vi är en mångkulturell skola där ett dynamiskt klimat råder och där våra olikheter skapar våra största möjligheter. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! När du kommer hit möts du av kollegor som alla jobbar för att vår arbetsplats och skola ska vara så bra som möjligt. Här hjälps vi åt och jobbar som ett team, vilket är jätteviktigt för alla oss som jobbar på Björkbergs skola. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Vi vill fortsätta utveckla en skola för alla - vill du vara med? Vi söker nu lärare till årskurs 2 på Björkbergs skola under läsåret 2025-2026. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Tjänsten är ett vikariat på 100% under läsåret 2025-2026. Som lärare på Björkbergs skola ingår du i ett team av lärare och lärarassistenter/fritidspedagoger. Du ansvarar för planering, uppföljning och utvärdering av den pedagogiska verksamheten utifrån kursplanen i de ämnen du undervisar i. Du arbetar med pedagogisk dokumentation, reflektion samt deltar i det systematiska kvalitetsarbetet. Din profil Du är legitimerad lärare. Det är meriterande om du har erfarenhet dock inget krav. Du är förtrogen med läroplanen och trygg i din roll och med de arbetsuppgifter som ingår i uppdraget. Du är social, driven och vill ingå i större och mindre team i ständig förändring och utveckling. Du tar tillsammans med övriga kollegor ett gemensamt helhetsansvar för verksamheten samt medverkar till trivsel och samhörighet. Du arbetar strategiskt och strukturerat för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Det viktiga är att du som person har ett gott bemötande, en god förmåga att planera och ett mod att fråga när det behövs. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Om tjänsten Edugrade söker nu en engagerad utbildare inom cybersäkerhet till yrkeshögskoleutbildningen Cybersäkerhetstekniker. Rollen passar dig som har minst 2 års erfarenhet inom IT-säkerhet och som vill dela med dig av kunskaper för att bidra till framtidens cybersäkerhetsspecialister. Utbildningen kombinerar klassrumsundervisning på någon av Edugrades studieorter: Hudiksvall, Gävle, Örnsköldsvik, med digital närvaro via Teams. Undervisningen bedrivs 2–3 dagar i veckan och kombineras med självstudier. Edugrade är en del av Hexatronic Group, en koncern som skapar hållbara nätverk över hela världen och erbjuder ledande och högklassiga fiberlösningar för alla tänkbara användningsområden. Edugrade har ett starkt engagemang för att utrusta människor med relevanta färdigheter inom olika branscher. Genom olika utbildningsformer är de dedikerade till att förbereda elever, deltagare och studenter för ett framgångsrikt yrkesliv. Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Edugrade. Du kommer att bli direktanställd hos Edugrade. Du erbjuds • En viktig roll där teknik och lärande möts • Möjlighet att påverka kursinnehåll och pedagogik • Arbete i ett dedikerat team med stort engagemang för kvalitet Arbetsuppgifter • Undervisa inom nätverkssäkerhet, molnsäkerhet, penetrationstestning och sårbarhetshantering • Introducera regelverk och standarder • Leda föreläsningar, handleda laborationer och projektarbeten • Handleda och inspirera studerande, både på plats och digitalt • Bedöma studentarbeten och bidra till utbildningens kvalitet och utveckling • Samarbeta med branschrepresentanter och bidra till LIA-planering Din profil • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet eller har tidigare erfarenhet av att jobba som utbildare inom området • Praktisk erfarenhet av t.ex. intrångsdetektering, säkerhetsanalys, brandväggar och penetrationstestning • Grundläggande kunskaper om cybersäkerhetsstandarder och regelverk • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Pedagogisk förmåga och vana att kommunicera komplexa ämnen på ett lättförståeligt sätt Rollen passar en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i en lärandemiljö. Det är viktigt att ha ett genuint intresse för teknik, säkerhet och människor. Edugrade samarbetar tätt med näringslivet för att erbjuda utbildningar som speglar arbetsmarknadens behov. De värdesätter engagemang, kvalitet och ett hållbart lärande – och ser varje utbildare som en nyckelperson i att bygga framtidens kompetens inom cybersäkerhet. Övrigt Omfattning: Heltid Placering: Hudiksvall, Gävle, Örnsköldsvik Start: Så snart som möjligt Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till [email protected]. Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Läroverket är en högstadieskola centralt belägen, nära tågstationen, i Hudiksvall. Skolan har cirka 490 elever och 65 personal. Det unika med Läroverket är en mycket hög lärarbehörighet och en personalgrupp som upplever en trivsel och ett gott kollegialt samarbete i sin arbetsvardag. Här går fantastiska elever som i återkommande enkätundersökningar svarar att de upplever en hög grad av trygghet och trivsel. Arbetsuppgifter Genom samarbete och på uppdrag av rektor verkar specialpedagogen för att alla elever når så hög måluppfyllelse som möjligt. Arbetsuppgifterna styrs av elevernas och skolans behov utifrån nationella och lokala styrdokument. I det ingår att: - Identifiera, analysera och medverka i arbetet med att undanröja hinder för och orsaker till svårigheter i elevers lärandemiljöer, samarbeta med skolans medarbetare och ledning för att underlätta inlärningen för barn och elever som har behov av särskilt stöd. - Vara en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i pedagogiska frågor för rektorer, lärare, vårdnadshavare och andra berörda internt och externt. - Genomföra pedagogiska utredningar, analysera svårigheter och handleda lärare och arbetslag för att skapa goda utvecklingsmöjligheter på organisations-, grupp- och individnivå. - Vara stöd till rektor vid pedagogiska och organisatoriska förändringar på skolan och i strategiska frågor för att utveckla goda lärmiljöer. - Medverka i skolans systematiska kvalitetsarbete för ökad måluppfyllelse. Din profil Du har lärarlegitimation samt specialpedagogexamen och erfarenhet av arbete i pedagogisk verksamhet. Relevant arbetslivserfarenhet är meriterande. Personlig lämplighet prioriteras. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Välj ett jobb för att visa detaljer