Sommarvikarier sökes till Addera Assistans i Hudiksvall

- Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp. Addera assistans har kontor i Hudiksvall och Ljusdal. www.adderaassistans.se Vill du göra en meningsfull insats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet? Vi på Addera Assistans söker engagerade sommarvikarier för att stödja och hjälpa våra kunder under sommarmånaderna. Addera Assistans är ett företag inom personlig assistans för personer med olika typer av funktionsvariationer. Vi strävar efter att ge våra kunder det bästa möjliga stödet för att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina ansvarsområden: • Ge personlig assistans och stöd i vardagliga aktiviteter såsom personlig hygien, måltider och förflyttningar. • Skapa en trygg och stödjande miljö för våra kunder. • Samarbeta med ditt team för att säkerställa att varje kund får individuellt anpassad assistans och stöd. Vi erbjuder: • En meningsfull och givande arbetsmiljö. • Möjlighet att utveckla dina färdigheter inom personlig assisteans. • Konkurrenskraftig lön och goda arbetsvillkor. • Stöd och handledning från erfarna kollegor och ledare. Ansökan: Intervjuer kommer att hållas löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ta chansen att göra en positiv skillnad i sommar och bli en del av Addera Assistans!

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Lärare till klass f-1

Vi söker en Klasslärare till åk F-1 Delsbo Waldorfskola är en friskola, huvudman är en icke vinstdrivande ideell förening. Skolan startades 1977 och vårdnadshavare och medarbetare är föreningens medlemmar. Vi är en liten och fin skola med ca 70 elever från förskoleklass till årskurs nio. Vi jobbar tillsammans för att våra elever ska känna trygghet, vilja och lust att lära. Vi tror på kvalitet i det vi gör och vi strävar efter att eleverna ska bli självständiga och fria individer med förmåga att kritisera, reflektera och analysera. Vi har ett eget skolkök med kock och maten som serveras lagas från grunden i skolans kök, alltid vegetariskt, oftast ekologiskt och närproducerat. Klasslärare åk F-1 Vi söker till höstterminen 2024 en klasslärare till vår f-klass/åk1 som har utbildning inom waldorfpedagogik, har lärarutbildning, är nyfiken på våra arbetsmetoder eller är särskilt intresserad av att jobba som klasslärare på vår fina skola. Tanken inom waldorfskolan är att Klassläraren följer sin klass några år. Meriterande är att du har grundläggande kunskap i waldorfpedagogik eller är villig att fördjupa dig i waldorfpedagogik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt intresse att följa klassen under några år. Du som söker har ett positivt förhållningssätt. Som lärare har du ett tydligt pedagogiskt ledarskap. Du trivs med att arbeta kreativt och har förmåga att strukturera, planera och organisera ditt arbete själv. Du kan skapa förtroendefulla relationer och samverka med elever och vårdnadshavare. Vi är en liten skola där vi alla hjälps åt och stöttar varandra. Vi är flexibla och lösningsorienterade! Vi fokuserar på din kompetens och är öppna för att anpassa rollen efter dina behov och förutsättningar. Ansök senast 12 maj 2024, men gärna tidigare eftersom vi rekryterar löpande. Vi avser påbörja rekrytering i takt med att ansökningar inkommer och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Omfattning: Heltid men om annat önskas kan vi komma överens. Varaktighet/ anställningsform: Provanställning sedan tillsvidare. Lärare med lärarexamen kan få fast anställning. Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Vedmyra 120 - Delsbo - vi nås lättast med bil (mellan Delsbo och Bjuråker, cirka 6 km från Delsbo Torg) eller buss 20 mellan Delsbo-Hudiksvall. Skicka ansökan till: [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Iris söker sommarvikarierande arbetsterapeut till Hudiksvall!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? - Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning? Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!  Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor. Vad är mina arbetsuppgifter? Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet. Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten - Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning. - Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen. - Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC) - Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång. - Övrig redovisning och administration. Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet. Vem passar för tjänsten?  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten: - Model of human Occupation screening Tool (MOHOST) - Dialog om arbetsförmåga (DOA) - Assessment of work Characteristic (AWC) - Assessment of work Performance (AWP) - Worker role interview (WRI) Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten.  Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-15. För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, [email protected], 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på [email protected].   Varmt välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Iris söker arbetskonsulent vid behov till Hudiksvall!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera? - Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren? - Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential? Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! Vad är mina arbetsuppgifter? Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet. STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning. I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet. Krav på kompetens Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning. Personliga egenskaper För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga.     Meriterande är körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta vid behov vid arbetstoppar och sjukvikariat mm. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-05-31. OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg. För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller [email protected] Varmt välkommen in med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Iris söker sommarvikarierande arbetskonsulent i Hudiksvall!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera? - Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren? - Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential? Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! Vad är mina arbetsuppgifter? Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet. STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning. I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet. Krav på kompetens Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning. Personliga egenskaper För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga.     Meriterande är körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-06-15. OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg. För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller [email protected] Varmt välkommen in med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Almia söker Sjuksköterska till Akutmottagning i Hudiksvall

Är du intresserad av nytt jobbuppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är legitimerad Sjuksköterska för uppdrag i Hudiksvall. Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete på Akutmottagning. Period: 2024-05-06-2024-06-02, stor chans till förlängning! Kvalifikationer: Vi söker dig som är legitimerad Sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för Sjuksköterska på Akutmottagning.  Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter.  Vi erbjuder dig: Din egen personliga konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag Mingelträffar med andra sjuksköterskor Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om Almia Vårdbemanning - Familjära, engagerade, professionella Almia är ett litet, personligt och familjärt bolag som förmedlar vårdjobb över hela Sverige, allt från enstaka arbetspass till uppdrag som sträcker sig över flera år framåt. Vi har ett starkt engagemang för våra anställda och vet att trivsel på arbetsplatsen är en nyckelfaktor för bra resultat. Därför bryr vi oss lite extra om hur du mår och trivs. Hos oss på Almia får du ta del av en kultur med högt i tak där kvalitet och långsiktighet är ledorden i alla våra åtaganden och där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. Vi ger dig helt enkelt alla förutsättningar du behöver för att ta hand om andra.  Om Hudiksvall I över 100 år har folk sagt glada Hudik när de pratar om Hudiksvall och lokalborna menar att de fortfarande gör skäl för namnet. Hit tar du dig med snabbtåg från Stockholm på ca 2,5 timme och Sundsvall samt Gävle ligger inom en timmes restid med tåg. Hudiksvall bjuder bland annat på en otroligt vacker skärgård som består av mer än 100 öar. Här kan du bland annat paddla på sommarhalvåret, besöka Europas näst längsta system av urbergsgrottor, vandra längs sjöar och vattendrag över berg och dalar. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.  https://almia.se/

21 mars 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Personliga assistenter till en 17-årig tjej i Hudiksvall

Om jobbet Vi söker nu personliga assistenter till en härlig 17-årig tjej som är en riktig glädjespridare. Hon har en motorisk och intellektuell funktionsvariation och behöver hjälp (till självhjälp) med det mesta i sin vardag. Du som assistent behöver fungera som hennes förlängda arm. Då hon studerar på Bromangymnasiet har hon en egen lägenhet i Hudiksvall där hon spenderar vardagarna och ibland helger. Vissa helger spenderar hon i sitt föräldrahem i Ljusdal så du som assistent har din arbetsplats där hon befinner sig. Vi ser att du är en lekfull och glad tjej/kvinna som är självgående, ansvarstagande samt besitter tålamod och lugn. Som person gillar du att arbeta med barn och ungdomar, har idéer och humor och deltar gärna i aktiviteter. Samarbete faller sig naturligt för dig och du har en god fysisk förmåga då arbetet innebär förflyttningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda alternativa kommunikationsverktyg. Vissa administrativa uppgifter kan tillkomma så som schemaläggning, tidsbokningar, beställning av varor mm. Din arbetsplats kommer att vara i hennes hem och i närhet till resten av hennes familj. Du är en person som värnar om flickans och familjens personliga integritet och privatliv då det är av största vikt för oss. Hos familjen finns även pälsdjur. Vi söker personal till tjänster på ca 50% samt sommarvikarier och extrapersonal som kan arbeta vid behov. Arbetstiden kan förläggas under dygnets alla timmar och under samtliga veckodagar. Vi anställer löpande så vänta inte med din ansökan! Du söker jobbet genom att skapa ett konto och fyller i din profil. Där kan du ladda upp CV och personligt brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Vi erbjuder all nödvändig introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Dina ansökningshandlingar gås igenom av personal på A-Assistans samt av kundens anhöriga. A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personliga Assistenter (75% eller vid behov) sökes hos man i Ljusdal

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 75% eller som vikarie vid behov hos vår kund i centrala Ljusdal. Han bor för tillfället i Färila och din arbetsplats kan komma att utgå därifrån fram till 1 maj 2024, då kunden flyttar till Ljusdal under detta datum. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: - Kl. 09:00-09:00 (dygn med väntetid på 8 timmar) - Enkelassistans gäller Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 20-årsåldern med en utvecklingsstörning som gillar att gå promenader eller kika på bilar samt ta sig iväg på ställen för att fika lite. Arbetsuppgifterna är enligt följande: - Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor - Assistera vid av- och påklädning samt vid måltider (sondmatning) Är du den vi söker? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är [egenskap], då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriter: - Körkort - Tillgång till bil - Erfarenhet av personer med utvecklingsstörning - Vårderfarenhet eller motsvarande - Vårdutbildning eller motsvarande För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: 1 tjänst på 75% och 1 tjänst som vikarie vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent till glad och aktiv kille i Hudiksvall

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Jag är glad och aktiv kille som är 45 år som bor i egen lägenhet i Hudiksvall. Jag behöver nu utöka mitt team med en ny assistent. Du ska vara med och stötta mig i mitt vardagliga liv, t.ex. i hemmet och på mina fritidsaktiviteter. Jag är flerfunktionshindrad och behöver hjälp med hygien och omvårdnad, träning, kommunikation och aktivering. Jag har inget verbalt tal utan kommunicerar med ljud och kroppsspråk så det är viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa mig att föra min talan till andra. Jag lever ett aktivt liv där jag gärna hittar på många saker. Din arbetsplats kommer att vara där jag befinner mig, även när jag åker bort på semester eller gör utflykter. Du som söker ska ha B-körkort då jag har en egen bil. Du får gärna påhittig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som personlig assistent i en annans hem, men att personkemin stämmer är det viktigaste.  Arbetstiden är schemalagd och dygnet runt med jour. Vissa tider är det dubbelassistans. Anställningsform är så länge uppdraget varar med start snarast Arbetstid enligt schema alla tider på dygnet Anställningsvillkor: Deltid, så länge uppdraget varar Arbetstider: Dag, kväll, helg och natt (jour) Tillträde: Snarast Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

19 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
McDonald's Hudiksvall söker nya glada medarbetare

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024