Personlig assistent i Hudiksvall
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en kvinnlig assistent som vill jobba med en busig 13 årig flicka, som har en hjärnskada som gör att hon inte kan se, prata, förstå faror eller invecklade instruktioner. Hon behöver stöd och hjälp med allt i vardagen. Hon har personlig assistans dygnet runt. Om uppdraget I rollen som personlig assistent är du tillsammans med flickan på hennes villkor. Hon tycker om att busa, åka på utflykter i sin egna bil, gå till lekparken, BADA, läsa böcker, lyssna på musik, sitta i sandlådan, åka rutschkana, gunga, gympa, leka lego, lägga pussel etc. Du kommer ingå i ett dedikerat team av andra assistenter som av flickan kallas ’’kompisar’’. A I hemmet finns husdjur så du kan inte vara allergisk mot djur. Flickan bor 1 mil utanför Hudiksvall, flickan har syskon. Flickan, i dagsläget, har assistans i skolan dagtid, så det kommer finns behov av personlig assistans dagtid i skolan från hösten - 25. Vem är du som sökande Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Du kan arbeta både självständigt och samarbeta med andra. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Vi ser ett stort värde att du som assistent har ett lugnt och metodiskt arbetssätt, att du är stresstålig och har ett gott tålamod.  Det är viktigt att du som sökande ser långsiktigt på tjänsten då du blir en viktig del av flickans liv. Assistenterna hos flickan använder sig av tecken som stöd för att hjälpa flickan att kunna berätta vad HON vill göra eller hur hon mår. Utbildning i tecken som stöd får du om du inte har tidigare erfarenhet. Du behöver ha körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen som är flickans hem. Vårt erbjudande till dig Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna täcker hela dygnet och du som assistent kan schemaläggas på antingen dag, kväll eller - nattpass. Du går bredvid/introduktion för att efter introduktionerna under perioden juni-aug ha upp till 100% sysselsättningsgrad. Efter sommarperioden finns möjlighet att ha en fast tjänst på ca 75%.  Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Plåtslagare till Werksta Hudiksvall Fire lack AB
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Nu finns vi i Hudiksvall – vill du bli en del av Werksta Hudiksvall Fire Lack AB? Vi söker en driven och kvalitetsmedveten Plåtslagare. Hos oss arbetar du i en framtidssäkrad verkstad med fokus på innovation, hållbarhet och kundnöjdhet. Vi välkomnar dig som vill utvecklas inom kaross- och plåtarbeten för både elbilar och traditionella fordon, och som ser styrkan i mångfald och samarbete. Din profil – Plåtslagare med engagemang och yrkesstolthet i Hudiksvall Har fordonsteknisk eller plåtteknisk utbildning, eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet av kaross- eller plåtarbeten på bilar. Arbetar noggrant och kvalitetsmedvetet med genuint intresse för fordonsteknikens utveckling, gärna med erfarenhet av elbilar. Samverkar effektivt med kollegor i ett inkluderande och lösningsorienterat team där varje person bidrar till arbetsmiljön. B-körkort är ett krav. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska eller engelska i tal och skrift. Flexibel, anpassningsbar och tycker om tekniska utmaningar och varierande arbetsuppgifter. Erfarenhet av digital dokumentation eller moderna arbetsordersystem är meriterande. Arbetsuppgifter – Plåtarbeten, karossreparationer och skadehantering i Hudiksvall Utföra reparationer på kaross och plåtdelar enligt tillverkarnas krav och Werkstas höga kvalitetsstandarder. Arbeta med riktbänksarbete, svetsning, demontering/montering samt utföra aluminium- och plastreparationer. Genomföra skadebesiktning och dokumentera arbetet digitalt i våra system. Följa gällande säkerhetsföreskrifter, särskilt vid arbete med elbilar och nya material. Samarbeta nära med mekaniker, lackerare och skadebesiktare för bästa resultat och kundnöjdhet. Bidra till ständiga förbättringar av arbetsmetoder och arbetsmiljö. Upprätthålla en trygg, säker och inkluderande arbetsplats för kollegor och kunder. Utbildning och utveckling – Plåtslagare på Werksta Hudiksvall Fire Lack AB Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling inom plåtteknik, skadehantering och arbetsmiljö. Hos oss får du arbeta i en toppmodern verkstad med de bästa verktygen, samtidigt som du får möjlighet att växa – både inom traditionell plåtslagning och framtidens reparationer, till exempel på elbilar. Werksta Hudiksvall Fire Lack AB erbjuder trygga anställningsvillkor, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och en tydlig arbetsmiljöpolicy. Läs mer om våra förmåner och karriärmöjligheter på vår karriärsida och om Werksta i Hudiksvall på vår hemsida. Om Werksta Hudiksvall Fire Lack AB – Skadeverkstad med framtidsfokus i Hudiksvall Werksta Hudiksvall Fire Lack AB är en del av Sveriges största oberoende verkstadskedja. Vi arbetar med de flesta bilmärken och tar emot alla typer av skadereparationer – från försäkringsärenden till privata kunder. Vår strävan är alltid högsta kvalitet, hållbarhet och kundnöjdhet. Hos oss får du möjlighet att vara med och skapa framtidens verkstad. Har du frågor om rollen? Kontakta platschef Thomas Eldh på 0761-88 76 25. Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med din ansökan! Werksta – Sveriges ledande skadeverkstadskedja med kvalitet och karriärmöjligheter Werksta har 44 verkstäder runt om i Sverige och cirka 800 medarbetare. Vi erbjuder ett hållbart och positivt arbetsklimat med satsning på utbildning, teknik och medarbetarutveckling. Werksta är en del av Werksta Group Nordics och ägs av Procuritas. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens skadeverkstad i Hudiksvall!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Vi söker lackerare till Werksta Hudviksvall Firelack AB
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Nu finns vi i Hudiksvall! Werksta Hudiksvall Firelack AB söker nu engagerade lackerare som vill utvecklas i en modern och framtidssäkrad verkstad. Vi letar efter dig som brinner för kvalitet, hållbarhet och innovation inom billackering. Hos oss får du arbeta med de senaste teknikerna och vara en viktig del i ett sammansvetsat och inkluderande team. Din profil – Lackerare med noggrannhet och intresse för moderna fordon Du har utbildning inom lackering eller motsvarande arbetslivserfarenhet av lackeringsarbete på fordon. Erfarenhet av billackering inom verkstadsmiljö är meriterande, men vi välkomnar även dig som vill växa och lära i yrkesrollen. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har ett öga för detaljer. Du uppskattar att samarbeta i team och bidrar till ett positivt och inkluderande arbetsklimat. B-körkort är ett krav. Du behärskar svenska i tal och skrift. Engelska är meriterande. Du har förmåga att anpassa dig till ny teknik och digitala arbetsmoment. Erfarenhet av digital dokumentation och arbetsordersystem är en fördel. Arbetsuppgifter – Professionell billackering i Hudiksvall Förbereda och lackera personbilar och transportfordon enligt tillverkarens specifikationer och Werkstas kvalitetssystem. Jobba med spackling, slipning, maskering och färgblandning samt applicera topplacker med högsta finish. Utföra kontroll av underarbete och kvalitetssäkra det färdiga resultatet enligt företagets och kundens krav. Delta i skadebesiktning och dokumentera arbetsmoment digitalt. Samarbeta tätt med plåttekniker, mekaniker och kundmottagare för att säkerställa effektiv arbetsprocess och nöjda kunder. Bidra till förbättring av arbetsmiljö, rutiner och hållbarhetsarbete på verkstaden. Upprätthålla en trygg och inkluderande arbetsmiljö för alla kollegor. Utbildning och utveckling – Lackerare hos Werksta Hudiksvall Firelack AB Som lackerare på Werksta Hudiksvall Firelack AB får du kontinuerlig utbildning inom modern billackering och arbetssätt, samt möjlighet att utvecklas inom avancerade tekniker och färgsystem. Vi tror på att ge dig rätt förutsättningar och arbetsverktyg för att du ska lyckas och trivas i din roll. Vi erbjuder trygg anställning med kollektivavtal, konkurrenskraftiga villkor och förmåner som friskvårdsbidrag. Läs mer om karriär och arbetsvillkor på vår karriärsida eller om oss på hemsidan. Om Werksta Hudiksvall Firelack AB – Auktoriserad skadeverkstad inom billackering Werksta Hudiksvall Firelack AB är en del av Werksta, Sveriges ledande oberoende skadeverkstadskedja. Vi samarbetar med försäkringsbolag samt marknadens främsta bilmärken och arbetar ständigt för högsta kundnöjdhet, hållbarhet och teknisk utveckling. Hos oss får du arbeta med den senaste lacktekniken i en inkluderande och säker arbetsmiljö. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Thomas Eldh på 0761-88 76 25 . Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Werksta – Skadeverkstadskedja med fokus på kvalitet, hållbarhet & utveckling Werksta har 44 verkstäder i Sverige och cirka 800 medarbetare. Vi erbjuder branschledande utvecklingsmöjligheter och en trygg, inkluderande arbetsplats där du som lackerare är en nyckelperson för företagets och kundens framgång. Werksta är en del av Werksta Group Nordics och ägs av Procuritas. Välkommen med din ansökan till Werksta Hudiksvall Firelack AB – tillsammans formar vi framtidens skadeverkstad!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Socialsekreterare Barn och unga
Hudiksvalls kommun
Socialsekreterare

Vill du tillsammans med oss göra skillnad för barn och unga inom familjehemsvården? Vi söker nu en socialsekreterare för placerade barn och unga till vår grupp för familjehemsvård. Vi är en kompetent, erfaren, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta tillsammans. Nu söker vi dig som vill bli vår kollega! Som ny socialsekreterare hos oss erbjuds du introduktion och utbildningar anpassade till dina behov och som kommer att ge dig de verktyg du behöver i arbetet och möjlighet att växa in i rollen. Vi har kontinuerlig extern handledning, juridisk handledning och regelbundna ärendegenomgångar. Alla medarbetare på enheten ingår i Yrkesresan, vilket är en satsning för att stärka introduktion och kompetensutveckling. Vi på enheten barn och unga är måna om att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid varvid vi i dagsläget erbjuder arbetstidsförkortning som innebär att en heltidsarbetsvecka är 35 timmar med bibehållen lön. För närvarande är det en testperiod (fram till mars 2026). Vi erbjuder även årsarbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och möjlighet till överenskommelse om distansarbete upp till två dagar i veckan. Arbetsuppgifter Att arbeta som socialsekreterare för placerade barn och unga är ett varierande och spännande arbete där du får möjlighet att vara med och skapa en förändringsprocess och göra skillnad för barn och unga. Arbetet på enheten bedrivs enligt SoL, LVU och i övrigt gällande lagstiftning. I ditt arbete tillhör du en grupp med socialsekreterare, familjehemssekreterare, teamledare och enhetschef som jobbar för en samlad familjehemsvård - tillsammans med familjehemshandledare och familjebehandlare från vårt behandlingsteam. Arbetet som socialsekreterare på barn och unga innebär till stor del att följa upp vården som barnet eller den unga får i familjehemmet och att arbeta för att säkerställa att placerade barn och unga får sina behov tillgodosedda. Du blir spindel i nätet i att samordna nödvändiga insatser kring barnet genom att ha ett nära samarbete med barnet/ungdomen samt med föräldrar, familjehem och andra aktörer i det professionella nätverket så som exempelvis skola och region. Vi på barn och unga tycker om att utveckla vårt arbete och arbetar med ständiga förbättringar för att de barn och familjer vi träffar ska få ett professionellt bemötande och rättssäker handläggning. Sedan hösten 2022 har vi arbetat med att implementera Signs of safety som är ett arbetssätt där man bjuder in till nära samarbete med barn, föräldrar och deras nätverk. Vi har även påbörjat arbetet med att ställa om till ny socialtjänstlag. Vi tycker att det ska bli spännande och roligt, och i arbetet att driva utvecklingen framåt är du viktig! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och är intresserad av att utveckla socialt arbete och handläggning för barn och unga 0–21 år. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom målgruppen och har arbetat med BBIC och Signs of safety. Personlig lämplighet är avgörande. För att passa i rollen tror vi också att du… - har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att finna konstruktiva lösningar i situationer som många gånger kan vara både komplexa och akuta. - är empatisk och trygg, har god personlig mognad och bidrar till ett gott arbetsklimat. - är engagerad i ditt ansvarsområde och intresserad av metod- och verksamhetsutveckling. - är strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar och driver dina processer vidare. - är reflekterande och analytisk och kan motivera dina bedömningar och beslut, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. - har ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med, och har förmåga att, prioritera om när arbetsuppgifterna kräver det.   Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen kommer att ske fortlöpande. Vi ser fram emot din ansökan!   Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Företagssäljare till Securitas Direct i Hudiksvall
Verisure Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

OM TJÄNSTEN   Nordlings El & Larm som är partner med Securitas Direct söker en driven säljare som kommer att arbeta med försäljning av larmsystem och kameralösningar till företagskunder.   Vill du göra karriär inom försäljning är detta en fantastisk möjlighet.   Vi är ledande inom vår bransch och står för hög kvalité och har det starkaste varumärket på marknaden.   Vårt utbud av produkter och tjänster till företag kan du läsa mer om på www.securitasdirect.se  OM OSS  Vi vänder oss i huvudsak till företagskunder som har höga krav på säkerhetslösningar. Grunden för våra säkerhetssystem är högteknisk kvalitet med snabb och säker uppkoppling. Med norra Europas största larmcentral som är bemannad dygnet runt är vi en stor organisation med en stark lokal närvaro för en snabb och träffsäker åtgärd.  ARBETSUPPGIFTER   Som säljare hos oss är du ansiktet utåt och kommer att bearbeta företag som ännu inte är våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår även att vårda och utveckla relationerna med våra befintliga kunder.  Arbetet är både självständigt och drivet av ett starkt teamwork med andra säljare och tekniker. Dina dagar planeras tillsammans med din närmsta chef vilket gör att du har stort inflytande över din egen tid.   Du kommer att ingå i ett team, som har nära till skratt och trivs med varandra. I teamet finns också den lokala förankringen, erfarenhet och kompetensen vilket blir en värdefull stöttning i ditt arbete.   Distriktet gäller främst Hälsingland med lokalkontor i Sundsvall. VI SÖKER DIG SOM   Vi söker dig som har ett stort eget driv, som tar ansvar för sin och teamets insats. Du ser möjligheter, har lätt för att knyta nya kontakter och förstår att alla våra kunder har olika behov. Vi jobbar med säkerhet och skyddar det som betyder mest, varför det är självklart att du är seriös i din framtoning, värdesätter kvalitet i arbetet och har ett rent belastningsregister. Det är meriterande om du har arbetat med uppsökande försäljning inom B2B, men det viktigaste för oss är att du är rätt person.   B-körkort är ett och krav. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med ditt CV!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent till 7 årig flicka – Vaken Natt!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Just nu söker vi en personlig assistent som är driven, har hjärtat på rätt plats för att hjälpa andra och att du gillar jobba med barn och ska klara av nattarbete. I jobbet kommer du vara en personlig assistent till en 7 årig flicka med kronisk muskelsjukdom. Arbetet handlar till stor del om att ta hand om det mesta runt ett barn med speciella behov under vakna nätter och finnas till hands under nätterna. I jobbet kommer det bland annat ingå att mata i gastrostomi, det är inget du behöver vana av, men ett plus i kanten om du har. Arbetet sker på nattid och i hemmet i en familj med mamma, pappa och storasyster i Hudiksvall. Tillsvidareanställning på ca 80% B-körkort erfordras. Viss vana vid barn. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

21 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Te Crea Care söker sjuksköterska till uppdrag i höst
Te Crea Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

21 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Skötare/undersköterska till vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagningen

Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Hudiksvall är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år, vi har även filialverksamheter i Ljusdal och Bergsjö. Verksamheten arbetar aktivt för att ge ett gott bemötande, ha en hög tillgänglighet och uppvisa goda resultat. Vi är drygt 50 medarbetare som tillsammans ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården i Norra Hälsingland bedriva insatser som främjar hälsa och ger ökad livskvalitet. Vi söker nu två skötare/undersköterskor till mottagningen för en tillsvidaretjänst och ett vikariat till och med 2025-12-31. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som skötare/undersköterska hos oss arbetar du självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team bestående av läkare, psykologer, psykoterapeuter, sjuksköterskor, kuratorer, skötare, arbetsterapeut, fysioterapeut, rehabkoordinatorer och medicinska sekreterare. Arbetet sker i samarbete med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt i samverkan med andra offentliga verksamheter. I tjänsten kan hembesök och besök vid filialerna Ljusdal och Bergsjö förekomma. Som skötare/undersköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • uppgifter kopplade till diagnostikprocessen • stödjande och motiverande samtal • drogscreening • läkemedelshantering på delegation • suicidprevention • samverkan internt och externt. Hos oss får du • arbeta måndag till fredag klockan 8.00 till 16.30 med möjlighet till flexibel arbetstid • personligt anpassad introduktion • ett lärorikt, spännande och intressant arbete • omväxlande arbetsuppgifter i en verksamhet med kompetenta medarbetare vilka värnar om god sammanhållning • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker engagerade personer som trivs att arbeta i team med andra professioner. Du har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och har förmågan att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. Du ska fungera i team, men också kunna arbeta självständigt och på ett ansvarsfullt sätt ta dig an arbetsuppgifter som uppdraget kräver. Du är som person lugn och stabil med en förmåga att förmedla trygghet i situationer som kräver empati, tydlighet och flexibilitet. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer, samarbeta med andra och har generellt en positiv attityd. Vi ser vidare att du är noggrann och har en god administrativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och lämplighet att arbeta hos oss. I rollen som skötare/undersköterska ska du • vara utbildad skötare eller undersköterska • ha giltigt B-körkort. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk vård och/eller grundläggande psykoterapiutbildning. Tycker du arbetet låter spännande? Vänligen ansök så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Information om titeln undersköterska Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att man kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset hos Socialstyrelsen. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta inom vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. I Region Gävleborg innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent tills att ditt bevis lämnas in. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Stationschef till Opus Bilprovning Hudiksvall
Svensk Autorekrytering AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Som stationschef har du ansvar för stationen. Du arbetar utifrån satta mål och riktlinjer, leder den egna verksamheten och har budget-, resultat- och personalansvar.?Du ansvarar för produktionen och att verksamheten utvecklas och bedrivs på ett lönsamt sätt.?Som stationschef ser du vikten av att dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet för att tillsammans bidra till ett gott resultat och bra kundupplevelse. Utöver arbetet som stationschef ingår du i den dagliga produktionen och arbetar med kontrollbesiktning av fordon där du kontrollerar att fordonet uppfyller ställda säkerhetskrav. För att leda verksamheten effektivt och aktivt arbeta för att skapa framgångsrika team, är det viktigt att stationschefen är en del av den dagliga verksamheten och arbetar som del av teamet på stationen. Som stationschef ansvarar du för: - Kommunikation med den egna personalen kring resultat, förbättringsmöjligheter, nyheter inom företaget och samarbetet. - Aktivt arbete med bra och självständigt team på stationen som arbetar mot gemensamma mål. - Den dagliga driften och resursplaneringen i form av schemaläggning, bemanning, stationens öppettider och tillgänglighet mot kund.? - Leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet på stationen - Underhåll och skötsel av utrustning på stationen. - Kontakten och relationen med privatkunder såväl som stationens företagskunder. - Arbete med att uppnå uppsatta mål och säkerställa att verksamheten arbetar enligt de krav som finns i en ackrediterad verksamhet. - Som stationschef har du ett övergripande ansvar för omsättningen, kötider, kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och bidrar till att stationen uppnår ekonomiska krav på lönsamhet. Din Profil Vi erbjuder dig: Ett roligt arbete i ett framgångsrikt team där vi värnar trivseln på arbetsplatsen. Du kommer uppleva ett stimulerande arbete där du träffar många nya kontakter och där fokus ligger på service och kundupplevelsen.?Vi har många fördelaktiga förmåner och erbjuder en stabil anställning i ett etablerat företag. Vi söker dig: Dina personliga egenskaper är viktiga i tjänsten som stationschef, du är serviceinriktad och trivs med kundkontakten. Vi söker dig som vill ha en bred och spännande tjänst, du är trygg i rollen som chef och ledare, handlingskraftig och motiverande i ditt ledarskap. Som stationschef har du förståelse för vikten av kundfokus i verksamheten, du är affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse.? Kompetenskrav: - Teknisk fordonskunskap - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från besiktningsbranschen är mycket meriterande - Erfarenhet av ekonomi/budgetarbete - Erfarenhet av chefsarbete med personalansvar Om företaget Opus Bilprovning är en av Sveriges största aktörer inom fordonsbesiktning, med nära 100 stationer över hela landet och två miljoner besiktningar om året. Vi är branschledande inom kundservice, säkerhet och hållbarhet – och vi klimatkompenserar hela vår verksamhet till 100%. Hos oss blir du en del av en inkluderande och välkomnande arbetsplats där vi värdesätter mångfald, jämställdhet och gemenskap. Här stöttar vi varandra och skapar en arbetsmiljö där du både kan utvecklas och känna dig trygg. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och bli en del av Opus-familjen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Teo Sandhal och Ethan Arancibia. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Personliga assistenter vid behov (vissa schemalagda pass under sommaren)
Addera Assistans AB
Personliga assistenter

Addera Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov centralt i Hudiksvall, med viss schemalagd tjänstgöring under sommaren. Uppdraget passar dig som är flexibel och trygg i att arbeta nära en person med omfattande hjälpbehov. Om uppdraget: Kunden har både fysiska och kognitiva hjälpbehov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, förflyttningar med hjälp av lyft, stöd med personlig omvårdnad, användning av permobil och andra hjälpmedel.   Arbetspassen är vanligtvis: Dagpass: kl. 07:00–20:00 Vaken natt: kl. 20:00–07:15 På helger kan tiderna variera något Vi söker dig som kan täcka upp vid korttidsfrånvaro vid behov och ha vissa schemalagda pass under vecka 29–34 (cirka ett pass per vecka)   Anställningsform: Timanställning vid behov, med cirka ett pass per vecka under sommaren (vecka 29–34). Möjlighet till fortsatt arbete kan finnas. Låter det intressant? Skicka din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.   Företagsinformation Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp.   Addera assistans har kontor i Hudiksvall och Ljusdal. www.adderaassistans.se

22 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025