Operatör Vill du vara en del av ett växande företag där din insats gör skillnad? Nanostone söker nu engagerade operatörer som vill bli en del av vårt sammansvetsade team och hjälpa kunder att underhålla sina hem på ett hållbart sätt. Vi erbjuder dig en utvecklande och varierad roll, där du arbetar nära våra kunder och levererar lösningar som verkligen gör skillnad. Du kommer att utgå från ditt hem, med placering i Jönköping. Din roll: Som operatör hos oss på Nanostone kommer du att vara företagets ansikte utåt. Du besöker kunder på plats och ansvarar för att utföra specialrengöring av utomhusytor, inklusive stenplattor, träterrasser, tak och fasader. Dina arbetsuppgifter inkluderar även: Rengöring med högtryck Impregnering av ytor och förebyggande algbehandling Rensning av hängrännor och gräsbehandlingar Merförsäljning och proaktivt försäljningsarbete under kundbesök Underhåll av din firmabil Säkerställa kundnöjdhet Vad vi erbjuder: På Nanostone får du möjlighet att arbeta i ett företag som växer och där vi värnar om våra anställdas utveckling. Vi erbjuder en visstidsanställning med möjlighet till förlängning och en chans till tillsvidareanställning. Du får timlön med bonus samt provisionsmöjligheter, med start omgående. När din anställning startar kommer du få en onboarding där du får den kunskap och de verktyg du behöver för att lyckas. Vi söker dig som: Gillar att jobba med kroppen och uppskattar att arbeta utomhus Är lösningsorienterad, initiativrik och kan hantera oväntade utmaningar Har god förmåga att arbeta både självständigt och i team Trivs med kundkontakt och har ett serviceinriktat sätt Innehar B-körkort och behärskar svenska flytande Praktisk information: Du utgår från ditt hem och använder en företagsbil för att besöka våra kunder Anställningsformen är heltid eller deltid, beroende på dina önskemål och tillgänglighet.
Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi efter en rutinerad CE-chaufför för leverans av livsmedel med bil och släp! Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - CE-körkort med vana av att köra bil och släp. - Truckkort Meriterande: - erfarenhet av tempererat gods. - ADR Arbetet är förlagt så att man jobbar både på vardagar och helger. Vi på Adactopeople AB är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistik branschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se
Om oss: Nkab (Nässjö Kombiterminal AB) är ett helägt dotterbolag till Transab och en viktig del av den intermodala transportkedjan i Sverige. Vi hanterar lossning och lastning av tågvagnar, lagring av enheter samt växlingstjänster med diesellok. Vår terminal är strategiskt placerad längs stambanan i Nässjö, vilket möjliggör effektiva transporter till och från hela Sverige och Europa. Om tjänsten: Vi söker nu maskinister till våra terminaler både i Nässjö och Jönköping. Rekrytering sker löpande. Rollen innefattar hantering av olika tunga fordon och maskiner i en miljö där säkerhet och noggrannhet är av största vikt. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs en noggrann bakgrundskontroll och medicinsk prövning enligt Transportstyrelsens föreskrifter. Kolla in hemsidan innan ni söker så ni vet vad tjänsten innebär www.transab.se/nkab . Arbetsuppgifter: Köra och hantera maskiner såsom reachstackers, terminaltraktorer, hjullastare och lok. Lasta och lossa gods från tåg och lastbilar på ett säkert och effektivt sätt. Säkerställa att lastning och lossning sker enligt gällande säkerhetsföreskrifter. Utföra enklare underhåll av maskiner och utrustning. Använda Excel, Outlook och interna hanteringssystem för dokumentation och kommunikation. Kvalifikationer: Vi söker dig som: Har erfarenhet av att köra tunga maskiner eller ett stort intresse av att lära dig. Har truckkort C (meriterande). Datavana och har grundläggande kunskaper i Excel och Outlook. Har godkända betyg i svenska, engelska och matematik från gymnasiet. Är noggrann, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Är beredd på att arbetet stundtals kan vara fysiskt krävande, särskilt under vintertid när väderförhållandena påverkar arbetsmiljön. Säkerhetskrav: Då tjänsten är säkerhetsklassad gäller följande: Du får inte ha något i belastningsregistret. Du måste uppfylla hälsokraven för säkerhetsklassade tjänster enligt Transportstyrelsens föreskrifter. Vissa diagnoser, såsom ADHD och autismspektrumtillstånd, kan påverka möjligheten att få tjänsten. En medicinsk undersökning och bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. Utbildning: Vi erbjuder intern utbildning för att du ska bli trygg i dina arbetsuppgifter och lära dig hantera våra specifika maskiner och system. Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Märk ansökan med "Truckförare Nkab".
Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team i Taberg strax utanför Jönköping. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till en verksamhetschef. Om verksamheten Texavägens barn- och ungdomsboende riktar sig till individer med en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Verksamheterna har fem platser och tillstånd att ta emot barn och unga i åldrarna 6-21 år. Personalgruppen består av 10 årsanställda medarbetare varav en gruppledare och en stödpedagog. Verksamheten är under omstrukturering till följd av ett ökat behov av stöd till barn i lägre åldrar. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande grund att fortsätta vara med att bygga och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på vår verksamhetssida via länken nedan: Texavägen – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg), minst två års erfarenhet från omsorgsverksamhet för barn inom LSS. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Sophia Sahlback, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Har du erfarenhet av redovisning och är tillgänglig för uppdrag omgående? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en ekonomiassistent till en större organisation i Jönköpings län. Behovet är omgående och pågår fram till 31 juli. Omfattningen är heltid perioden mars-maj och deltid juni-juli. Uppdraget sker på plats hos kunden. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av fakturahantering och leverantörsreskontra hos kundens centrala ekonomiavdelning samt skicka ut leverantörsfakturor för attest i flödet. Du kommer även att: hantera mottagna betalningspåminnelser och inkassoärenden besvara ärenden som kommer till kundens funktionsbrevlåda samt via Teams och telefon hantera andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen Dina kvalifikationer Ekonomisk utbildning, lägst på gymnasienivå Goda datakunskaper i bland annat Outlook och Excel Erfarenhet av liknande arbete, bland annat leverantörsreskontra och fakturahantering Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en större organisation Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-04. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du jobba med nordisk matlagning på hög nivå, lokala och hållbara råvaror och med ett gott gäng som ständigt ska framåt? Vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsgivare och samarbetspartner inom hotell och restaurangbranschen. Vi hjälper företag och människor att trivas och skapar förutsättningar tillsammans framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år. Det viktiga är att du har ambitioner och rätt attityd framåt. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, ansvarar att prepp, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Ha en god struktur - Vara behjälplig hos dina kollegor - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - Försäkringar betalda - OB - Boende finns vid behov TJÄNSTEN 85-100% Start mellan 15 mars 1 april. VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa
Vill du ha ett roligt sommarjobb i en fantastisk miljö? Kaffestugan Grännaberget söker kallskänkor, servitörer/servitriser och diskare till säsongen 2025! Vi är kända för våra generösa räksmörgåsar, hembakade bakverk och en magisk utsikt över Vättern och Visingsö. Som kallskänka hjälper du till att förbereda smörgåsar och sallader. Som servitör/servitris välkomnar du gäster, serverar mat och ser till att både ute- och inneserveringen hålls ren och inbjudande. Som diskare ser du till att disken hålls ren, fyller på med rena glas, tallrikar och bestick samt hjälper till med enklare uppgifter i köket. Ingen erfarenhet krävs – vi lär dig på plats! Vi söker dig som är positiv, gillar att arbeta i team och trivs i ett högt tempo. Du behöver vara minst 14 år gammal. 📩 Skicka din ansökan till [email protected] – vi ser fram emot att ha dig i vårt team i sommar!
Om jobbet Är du erfaren truckförare eller lagerarbetare och som söker efter möjligheten att jobba med eget ansvar tillsammans med duktiga kollegor? Du blir en viktig del av teamet som säkerställer att vår kunds logistik fungerar smidigt och effektivt. Ute hos vår kund gäller det inte att enbart flytta godset från punkt A till B utan här ställs du inför komplexa utmaningar som kräver erfarenhet och skicklighet bakom trucken. Huvudsakliga arbetsuppgifter Köra motviktstruck med precision och säkerhet. Utföra plock- och transportuppdrag samt buffertlagring. Lasta och lossa gods effektivt. Stapla och lagra produkter på ett strukturerat sätt. Bidra till andra lageruppgifter där din flexibilitet och samarbetsförmåga spelar en nyckelroll. Vem är du? Vi söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och inte tvekar att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer och vet hur viktigt det är att varje arbetsuppgift görs med engagemang och noggrannhet. Med din positiva inställning bidrar du till en bra stämning i teamet, och du ser möjligheter där andra ser utmaningar. Vi tror att du: Har minst två års erfarenhet av att köra truck, särskilt motviktstruck. Innehar giltigt truckkort, typ A-B. Är flytande i svenska och kan kommunicera på engelska. Är självgående, flexibel och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och attityd – din vilja att bidra till framgång är minst lika viktig som din erfarenhet. Ansökan Tjänsten är på heltid och arbetstiden kan variera. Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. DFDS Professionals Kontaktuppgifter Har du dock frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Organisation | Lager | 3PL | Truck | Motviktstruck
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
DFDS Professionals söker nu efter passionerade truckförare för kommande uppdrag i och runt Jönköping. Vi söker truckförare, både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Jönköping. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Om tjänsten Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra motviktstruck/skjutstativ Lastning och lossning av gods Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Om dig Vi behöver någon som har kört truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Certifierad med truckkort typ A-B Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar Flytande svenska Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Jönköping| Transport | Logistik | Motviktstruck | Skjutstativ
Välj ett jobb för att visa detaljer