Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Kalix under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Kalix under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Kalix Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period: v36-v39 Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/Leg ssk som har erfarenhet från akuten Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får möjlighet att hjälpa barn, ungdomar och familjer i utsatta situationer och bidra till att förbättra deras livskvalitet? Vill du vara ansiktet utåt och tillsammans med kollegor aktivt arbeta för att utveckla och förbättra samarbetet med extern och interna partners? Vill du vara en del i en förebyggande-, utredande och behandlande verksamhet och därmed vara med och göra Kalix kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som socialsekreterare i mottagningsgruppen blir du den första kontakten för barn och unga i utsatta situationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera att göra initiala skyddsbedömningar, hantera anmälningar och ansökningar, samt ge information och rådgivning. I arbetsuppgifterna ingår även att bland annat informera skolor, polis och hälso- och sjukvård om socialtjänstens viktiga arbete. Du kommer även att vara vårt ansikte utåt och tillsammans med dina kollegor aktivt arbeta för att utveckla och förbättra samarbetet med externa och interna partners. Detta innebär bland annat att informera skolor, polis, hälso- och sjukvård om socialtjänstens viktiga arbete. Du kommer få möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och ingå i Yrkesresan. Du får arbeta med engagerade kollegor och får en individuell introduktionsplan. Du har även stöd av 1: socialsekreterare, enhetschef och regelbunden handledning. Du har även viss möjlighet till flexibel arbetstid, beroende på verksamhetens behov. Vi söker Utbildad socionom. Meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga/socialtjänst samt verksamhetssystemet Combine. För anställningen krävs körkort. Vi söker dig som är flexibel, strukturerad och har förmåga att snabbt ställa om när omständigheterna kräver det. Du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Ditt lyhörda förhållningssätt gör att du bygger förtroendefulla relationer både inom teamet och externt. Du är lugn och samlad även i pressade situationer och har förmåga att fokusera på det som är viktigast. Vi söker dig som kan arbeta självständigt såväl som i team och har en positiv inställning till utveckling och förändringsarbete. Just nu står enheten inför en större omställning kopplad till den nya socialtjänstlagen. För att trivas hos oss behöver du uppskatta ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Kalix kommuns socialförvaltning Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter: Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet Kund- och leverantörsreskontra Löpande bokföring In- och utbetalningar Stöd vid månadsbokslut Avstämningar Fakturahantering, påminnelser, inkasso Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. VEM SÖKER VI? Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Kvalifikationer Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift Meriterande Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå VÅRT ERBJUDANDE Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. VILLKOR Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. Placeringsort: Kalix Lön och tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: Lena Larson, Head of Accounting, 070-559 08 00 Facklig företrädare: Unionen,[email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.
Nu söker vi fyra självgående elektriker som kommer att arbeta med nyproduktion av tung industri. Jobbeskrivning: Som elektriker för projektet inom nyproduktion så är det fokus på installationer. Exempel på arbetsuppgifter: Elektriska nyinstallationer, ombyggnationer och underhållsarbeten. Utföra elektriska felsökningar. Kabeldragning och montage av kabelstege Säkerställa att vi lever upp till gällande myndighetskrav för elektriska anläggningar, elektriska anordningar och vid elektriska arbeten. Din Profil: Du har åtminstone 2 års erfarenhet av el-branschen och innehar ECY-certifikat eller motsvarande. B-körkort är ett krav Meriterande men inget krav är om du har certifikat för Heta arbeten, liftkort, fallskydd etc. Du kommunicerar obehindrat på svenska och grundligt på engelska i tal och skrift. Grundläggande IT-kunskaper i tex. Office paketet och enklare system. Tjänsten erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Kollektivavtal: Installationsavtalet/Energiavtalet Friskvårdsbidrag Arbetstelefon Trevliga aktiviteter med firman En firma som alltid sätter sina anställda på första plats God uppföljning, där gemensamt planerar din kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Som anställd på eLinked AB arbetar du under installationsavtalets kollektivavtal. Tjänsten erbjuder många trevliga kollegor och en växlande vardag med möjlighet att vidareutbildas internt och växa inom elbranschen. Personliga egenskaper: Vi ser att du är en driven person som söker förbättringsmöjligheter och för dialog kring dessa med berörda personer. Du ser fördelen av att arbeta planerat och strukturerat, där du har förmåga att arbeta förebyggande istället för händelsestyrt. Du är serviceinriktad och har en positiv karaktär. Du är även bra på att kommunicera med olika människor där du inser vikten av att ha god dialog kring pågående arbeten. Du gillar att utvecklas!
Brinner du för service, mat och dryck och vill vara med oss på vår unika plats där kusten möter fjällvärlden. Vi behöver utöka vårt serveringsteam och söker dig som har erfarenhet inom servering. På Roady är ingen dag den andra lik, då vi serverar lunch på dagarna, a la carte på kvällarna, har konferens gäster, privata tillställningar som bröllop, pub, catering och motell verksamhet. Sommaren och vinterns besökare går inte att jämföra, helt olika gästgrupper. Vi söker dig som gillar varierande arbetsuppgifter, högt tempo och utmaningar. Har erfarenhet som servitör / servitris och ett stort intresse / kunskap inom dryck. Tjänsten innebär dag/kväll och helgarbete. Som servitris/servitör hos oss är du ansiktet utåt och arbetar hela tiden för att ge våra gäster en fantastisk service och helhetsupplevelse. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via mail. Ingen telefonkontakt eller personligt besök. Detta iom att vi nu går in i högsäsong och inte har möjlighet att svara eller vara tillgängliga för spontankontakt. Tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden går. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Laboratoriemedicin i Norrbotten söker nya medarbetare till alla våra laboratorier och orter. Vi är en länsklinik som samarbetar mellan verksamheterna för att uppnå vårt mål att ge så bra service som möjligt till våra kunder. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker. Du har en giltig legitimation och en god teoretisk och praktisk grund inom laboratoriemedicin. Du är trygg i din yrkesroll och har ett noggrant arbetssätt som bidrar till hög kvalitet i analysarbetet. Tidigare erfarenhet av arbete på kliniskt laboratorium är meriterande. Har du arbetat inom exempelvis klinisk kemi, mikrobiologi eller patologi, samt har vana vid att hantera avancerad laboratorieutrustning och IT-system, ser vi det som ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du stabil och har lätt för att behålla lugnet även i pressade situationer. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team där du bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är serviceinriktad med ett professionellt bemötande gentemot både patienter och kollegor. Dessutom är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och nya arbetsuppgifter. Det här får du arbeta med Det mindre labbet erbjuder dig möjlighet att se helheten inom laboratoriediagnostikens värld. Vi arbetar med rotation och hela arbetsplatsen utgör ett team, vilket ger dig som biomedicinsk analytiker ett roligt, omväxlande och intressant arbete. Du kommer arbeta med analyser inom klinisk kemi, koagulation, hematologi, PCR-teknik och hantering av blododlingar. Inom transfusionsmedicin kommer du arbeta med serologiska undersökningar, blodservice och även omhändertagande av blodgivare. Med andra ord, du får en bred kompetens inom hela laboratoriemedicin. Vi har ett nära samarbete med sjukhusets mottagningar/avdelningar och självklart med alla labbspecialiteter på Laboratoriemedicin, Sunderby sjukhus. Det här erbjuder vi dig - Ett intressant och stimulerande arbete - Möjlighet till arbete på laboratoriemedicin inom hela regionen - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning eller vikariat på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Om företaget: Part Group är en familjeägd koncern med ca 500 anställda som omsätter omkring 1 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från. De erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige. Om tjänsten: De söker en servicekoordinator till vår serviceavdelning. Du kommer att jobba i en arbetsgrupp bestående av servicekoordinatorer, administratör, materialansvarig, teamledare och servicechef. Som servicekoordinator jobbar du med att koordinera och planera ut tekniker för åtgärd av reklamationer gällande våra badrum. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna: • Planering och samordning av serviceuppdrag på olika projekt • Daglig kontakt med kunder och projekt via telefon samt mail • Hantering av arbetsorder i vårt ärendehanteringssystem • Fakturering Tjänsten omfattar 100% De erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft. Din profil/Vem söker vi: Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av att jobba med planering och kundkontakter. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter, trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga men även hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: • Relevant utbildning minst gymnasial • Serviceinriktad, noggrann och strukturerad • Lätt att lära och förståelse för industriell produktion • Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika arbetsuppgifter • God kunskap i svenska både tal och skrift • God kunskap inom övriga nordiska språk meriterande Meriterande: • Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Erfarenhet av byggindustrin Tycker du det här låter intressant? Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag: 2025-05-25 Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Kalix Arbetstider: Dagtid Omfattning: Heltid Vid frågor kontakta Åsa Ludvigsson på [email protected]
Vill du arbeta med spännande projekt i ett växande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du en lagspelare med egen drivkraft som vill göra skillnad i ett sammansvetsat team? Då är NYAB Infrastruktur platsen för dig! Vi söker mark- och anläggningsarbetare för att stärka vårt team under högsäsongen 2025. Hos oss blir du en viktig del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar och en företagskultur där våra medarbetare är vår största tillgång. Om tjänsten Som mark- och anläggningsarbetare hos NYAB får du en varierande vardag där du arbetar med intressanta projekt hos våra kunder. Arbetsuppgifterna inkluderar: Markarbeten för grundläggning Plattläggning Justering för asfaltering VA-arbeten Arbetet sker huvudsakligen utomhus och projekten varierar i omfattning. För att göra din vardag smidig har du tillgång till tjänstebil och arbetar främst dagtid, mån-fre kl. 07:00–16:00. Vid behov kan helg- och kvällsarbete förekomma. Du påbörjar din anställning med en introduktion där vi ser till att du får en gedigen onboarding och snabbt kommer in i både rollen och företaget. Tillsammans med din chef lägger ni en gemensam plan för din utveckling hos oss. Högsäsongen sträcker sig från maj till november 2025, och det finns goda möjligheter till vidare anställning om samarbetet fungerar väl för båda parter. Vi söker dig som Vi tror att ditt engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort Behärskar svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning, exempelvis VA-arbeten, plattläggning eller stensättning Erfarenhet av ritningsläsning Certifikat för Arbete på väg och/eller Safe Construction är mediterande, dessa utbildningar ges annars väl på plats hos NYAB. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB får du vara dig själv och utvecklas både individuellt och i team. Vi värdesätter mångfald, höga ambitioner och en stark lagkänsla, vilket skapar en miljö där du trivs, presterar och kan växa i din roll. Med en familjär gemenskap och entreprenöriell anda arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att påverka, utvecklas och ta nästa steg i din karriär – med frihet under ansvar. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. NYAB samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] eller 070-336 67 30. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan och bli en del av NYAB! Om NYAB NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Välj ett jobb för att visa detaljer