Budbilschaufför till vår terminal i Kalmar - Deltid
Instabee Group AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Om oss I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är en ledande partner till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter duktiga chaufförer och söker en budbilschaufför med B-körkort. Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 50% med möjlighet till månadsvis förlängning, enligt överenskommelse. Om jobbet Vi behöver utöka vårt team i hjärtat av verksamheten - produktionen. Att vara budbilschaufför hos oss handlar inte bara om att kunna köra bil, utan även om att erbjuda en utmärkt service. Som budbilschaufför kommer du även att vara involverad i sortering och omlastning av paket som ska vidare till våra Terminaler. Jobbet är på deltid och arbetstiderna kan variera mellan 12:00-23:00 efter schema under veckans alla dagar. Du kommer att utgå från vår Terminal i Kalmar där du kör och levererar paket som står i vårt distrikt. Med kollektivavtal säkerställer vi schyssta villkor för alla involverade parter, främjar en positiv arbetsmiljö och investerar i våra medarbetares välbefinnande. Ett viktigt steg för Instabee mot att skapa en mer jämlik och trivsam arbetsplats. Om dig som söker tjänsten som Budbilschaufför: För att trivas och lyckas i den här rollen bör du vara en person som älskar service, då du kommer att vara i direkt kontakt med våra kunder. Vi tror att du trivs hos oss om du gillar en arbetsmiljö som är i ständig rörelse och där snabba förändringar är en del av vardagen. Du är pålitlig, noggrann och en problemlösare. Dessutom ser vi gärna att du trivs med att arbeta i team, då samarbete är en viktig del av rollen. Krav B-körkort Flytande i Svenska och Engelska Meriterande att tidigare ha arbetat inom logistikbranschen och/eller serviceyrke Övrigt: Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroller via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.

42 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Regionsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som regionsansvarig säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Ett aktivt nätverk och en vana att arbeta resultatinriktat är meriterande. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

42 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Butikssäljare/Slangmontör, Kalmar
Hydroscand AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Vill du arbeta med försäljning på ett växande familjeföretag och är redo att ge våra kunder förstklassig service? Då kan du vara den vi söker som vår nya butikssäljare/slangmontör i Kalmar! Arbetsuppgifter  Som butikssäljare/slangmontör jobbar du med personlig försäljning över disk. Ditt jobb blir att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Andra dagliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande förfrågningar, materialanskaffning och orderhantering. Utöver detta ingår hantering av inkommande/avgående gods, samt monterings- och produktionsarbete. Vi erbjuder  En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil  Du bör ha ett tekniskt intresse och gärna tidigare erfarenhet av försäljning. Utbildning eller arbetserfarenhet inom fordons-, pneumatik- eller hydraulikteknik är ett plus, men inget krav. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är lösningsfokuserad och har en känsla för god service. B-körkort är ett krav. Som person tror vi att du är driven, ordningsam, resultatinriktad, samarbetsvillig och lösningsfokuserad. Dessutom vill vi att du har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda goda relationer till både kunder och medarbetare. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad?  För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Matti Svensson (platschef) på telefon: 048-05 67 91 Sista ansökningsdag är 2 juni 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se

42 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Köksbiträde
Kolgrill Kalmar AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi behöver en köksbiträde till vår kolgrill restaurang i Kalmar språk - svenska / turkiska Snabblärd, uppmärksam, kan arbeta i team heltid tjänst

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kassapersonal
Kolgrill Kalmar AB
Kassapersonal m.fl.

Hej Vi behöver en kassa personal för vår restaurang i Kalmar. uppgifter ; -Kassa tjänst -hjälpa till servering -deltid tjänst/ per vecka 2 heldag -Språk/Svenska ( förstå och skriva) och andraspråk blir ett stort plus

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Service personal
Mimami AB
Hovmästare och servitörer

Hej, Vi på Mimami Kalmar söker en glad medarbetare på service/bar/kassa. Är du intresserad? Skicka gärna ditt CV. Mvh Mimami Kalmar

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ambulerande farmaceut till Region Syd

DOZ Apotek söker en ambulerande farmaceut till region Syd som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du är flexibel och ser fram emot att jobba på flera apotek för att möta dina kunder? Sök då jobbet som ambulerande farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som ambulerande farmaceut i region Syd arbetar du på flera av våra apotek i södra Sverige men mestadels i Västervik. Väl på plats i apoteket arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. I denna roll ges du stort förtroende och möjlighet till personlig utveckling då du kommer stötta en hel region. Det innebär att möjligheten till arbetstid är flexibel och du blir garanterad de timmar enligt ditt anställningsavtal. Tjänsten som ambulerande farmaceut innebär att resa dit din kompetens behövs på våra fina apotek i södra Sverige. Region Syd sträcker sig från Västervik till Malmö. Du får möjligheten att jobba med många av våra härliga medarbetare och kunder i olika områden i södra delen av Sverige. Som ambulerande farmaceut erbjuder vi dessutom En bestående ledare med regelbundna medarbetarsamtal och kompetensutvecklingsplan En fast marknadsmässig månadslön med fast lönetillägg Extra ersättning för övertid, obekväm arbetstid samt restid Hjälp med boende vid behov Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek och känner dig trygg i rollen.Vi ser att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Övriga språk är meriterande. Personliga egenskaper Som person tycker du om att ha en flexibel arbetsplats och variation i vardagen. I rollen som farmaceut trivs du lika bra med rådgivning i recepturen som i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du är social som person med en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor samt trivs med att arbeta i olika team. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Regional försäljningschef Petra, 076 797 42 05. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

43 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Assistant Department Lead - Returns
Nordic Nest AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vill du växa i en roll där du får utvecklas, ta ansvar och vara en del av ett engagerat team? Hos oss på Nordic Nest Group får du möjlighet att kombinera daglig problemlösning med samarbete och struktur – i en miljö där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Som Assistant Department Lead på vår returavdelning blir du en viktig del i att hålla flödet i gång och att alltid skapa världens bästa kundupplevelse.  Vad innebär rollen? Som Assistant Department Lead har du ett ansvar för att leda och inspirera teamet samt säkerställa den dagliga driften på din avdelning tillsammans med Department Lead. Du stöttar även Department Lead vid behov med operativa uppgifter för att vi ska kunna nå våra mål på det sätt som är mest effektivt för verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; Arbeta operativt med avdelningsspecifika uppgifter tillsammans med teamet. Coacha, peppa och inspirera teamet för att skapa engagemang och stärka teamkänslan. Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen. Arbeta för att vi ständigt ska förbättra oss i varje moment när det kommer till kvalitet, lönsamhet och effektivitet. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs i en vardag där det händer mycket – där du får kombinera ledarskap, struktur och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du motiveras av att få andra att växa och har ett naturligt driv i att förbättra arbetssätt och flöden. Som ledare är du närvarande och kommunikativ, och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och vara en del av det operativa arbetet när det behövs. Vi tror också att du... Har en god förmåga att planera, prioritera och skapa struktur i ett högt tempo Är prestigelös, lyhörd och bra på att skapa engagemang i ditt team Ser möjligheter i förändring och vågar testa nya sätt att arbeta Har tidigare erfarenhet från logistik, lager eller kundnära verksamhet Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Har du dessutom erfarenhet av att leda andra, även i mindre skala, eller arbetat med returhantering tidigare, är det ett extra plus – men framför allt söker vi rätt personlighet och engagemang! Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1/8-2025. Placering är på vårt lager i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan senast 31/5-2025.  Frågor? Kontakta Noah Ekberg, Department Lead, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

43 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
Driftchef till PreZero Recycling
Bravura Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vill du ha en nyckelroll i en framtidsbransch och samtidigt göra konkret skillnad för miljön? PreZero söker nu en driftchef till området Sydost – här får du leda ett operativt team, driva engagemang och förändring och vara med och forma framtidens återvinning. Låter det som något för dig? Då kan det här vara nästa steg i din karriär! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling är en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering. De arbetar för att skapa hållbara lösningar genom innovativa och effektiva återvinningsprocesser. Med verksamhet i flera länder och en stark position på marknaden, är deras mål att minska avfall och maximera resurser genom den cirkulära ekonomin; Zero Waste. Bli en del av PreZero och gör skillnad – varje dag! De erbjuder dig: En ledarroll där du får möjlighet att sätta prägel och påverka verksamheten Gedigen introduktion och möjligheter till utveckling En arbetsplats där säkerhet, gemenskap och trivsel är i fokus En meningsfull roll där du bidrar till en mer hållbar framtid Arbetsuppgifter Rollen som driftchef i Sydost är nyinrättad och innebär att du, tillsammans med avdelningschefen, leder och utvecklar driftstödet för verksamheten i Sydost. Det här är en central position med fokus på struktur, samordning och ledarskap och med utrymme att påverka hur arbetet formas. Du har ansvar för att leda och stötta personalen i det dagliga arbetet, inklusive personaladministration och planering. Du hanterar även fakturor, reklamationer och ekonomisk uppföljning samt koordinerar service och reparationer av fordon. Rollen omfattar också utveckling av digitala system och dokumentation, liksom kundkontakt vid frågor och avvikelser. Tjänsten passar dig som vill vara nära verksamheten och bidra till att utveckla arbetssätt som fungerar långsiktigt. Rollen omfattar fem kontor i Kronoberg, Kalmar och Blekinge län och du kommer att vara ute i verksamheten, vanligtvis är det fyra resdagar i veckan vilka sker under arbetstid. Leda och utveckla driftstödet tillsammans med avdelningschefen  Central roll med fokus på struktur, samordning och ledarskap med utrymme att påverka arbetets utformning Leda och stötta personalen i det dagliga arbetet, inklusive personaladministration och planering Hantera fakturor, reklamationer och ekonomisk uppföljning Koordinerar service och reparation av fordon Behjälplig i kundkontakten vid avvikelser och frågor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Några års erfarenhet av ledarskap med personal- och resultatansvar, gärna från drift- och produktionsmiljö såsom logistik, industri, bygg och/eller anläggning B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som driftchef behöver du vara en trygg och stabil ledare som skapar förtroende genom tydlig kommunikation och närvaro i vardagen. Du har en god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och du leder med både struktur och lyhördhet. Vi tror att du är självgående och ansvarstagande och att du trivs med att ta egna initiativ och driva saker framåt – även när allt inte är färdigpaketterat. Rollen kräver att du kan fatta beslut i vardagen och göra kloka prioriteringar när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Ett genuint intresse för miljöfrågor och för att bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö ser vi som en självklarhet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Region Sydost, vilket innefattar orterna Kalmar, Karlshamn, Ljungby, Växjö och Älmhult Lön: Enligt överenskommelse  På PreZero ser de på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Som en del av rekryteringsprocessen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in för de kandidater som går vidare i processen.  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista datum för ansökan är 2025-06-15. Välkommen med din ansökan! #Specialist

43 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
Vi söker montörer med passion för fordonsteknik i Kalmar
Jovi Konsult AB
Fordonsmontörer

Dina arbetsuppgifter – montering av fordon med ritningsläsning Vill du vara en del av utvecklingen inom fordonsindustrin? Vi söker nu engagerade och fordonsintresserade montörer som kan ritningsläsning till vår kunds produktionsteam. Du kommer att arbeta i en modern miljö där kvalitet, säkerhet och innovation står i fokus. Arbetsuppgifter som montör inom fordonsindustrin Montering av fordonskomponenter enligt ritning och arbetsinstruktioner. Kontrollera att monteringen sker med högsta kvalitet och säkerhetsstandard. Felsökning och uppföljning vid avvikelser. Samarbeta med kollegor för att säkerställa ett effektivt produktionsflöde. Aktivt bidra till förbättringsarbete inom produktion och arbetsmiljö. Krav för rollen – kompetens och ritningsläsning Erfarenhet av montering inom industri, gärna fordonsbranschen. Goda kunskaper i att läsa och tolka ritningar. Grundläggande teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Svenska i tal och skrift samt god kommunikationsförmåga. Vem söker vi? Fordonsmontör med engagemang och ansvarskänsla Driven – Du har högt engagemang och gillar att nå uppsatta mål. Självständig – Du tar ansvar för eget arbete och kan lösa problem på egen hand. Ansvarsfull – Du förstår vikten av kvalitet och säkerhet i produktionen. Om arbetsplatsen och vad vi erbjuder Du erbjuds en trygg anställning på en arbetsplats som satsar på utveckling och innovation. Här finns moderna lokaler, god arbetsmiljö och möjligheter till vidareutbildning. Arbetstiderna är varierande beroende på produktionens behov. Ansökan och urval – bli en del av framtidens fordonstillverkningVi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa denna möjlighet! Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande oavsett bakgrund. Har du ett genuint fordonsintresse och vill bidra till hållbara produkter – sök redan idag!

44 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025