Nu söker vi en Plåtslagare till vår kund i Kalmar. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor Din roll hos oss Som bussplåtslagare hos Bergkvara får du en omväxlande och utvecklande vardag där du arbetar med karosseriarbeten, skadereparationer och plåtbearbetning. Dina arbetsuppgifter omfattar även riktning, svetsning, lackförberedelse samt byte av skadade delar på våra bussar. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Vem är du? För att lyckas i rollen som bussplåtslagare ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning inom tunga fordon eller bilplåtslageri Erfarenhet av karosseri- och plåtarbeten, gärna inom tunga fordon Erfarenhet av svetsning, riktning och plåtbearbetning B-körkort Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av lackförberedelse och ytbehandling Kunskap om avancerade reparationsmetoder för fordonsskador Personliga egenskaper Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team! Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Engelska Vägen i Kalmar. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Säljare till Yellowprint – Bli en del av ett växande företag med högt tempo och positiv energi! Vill du arbeta med B2B-försäljning, bygga relationer och bidra till ett företags utvecklingsresa? Då kan du vara den vi söker! Yellowprint letar efter en nyfiken, engagerad och strukturerad säljare som vill vara med och ta vårt företag till nästa nivå. Om rollen Som säljare hos oss kommer du att arbeta med försäljning av våra produkter och tjänster mot företag (B2B). Du ansvarar för att skapa egna säljkanaler, driva nykundsbearbetning och vårda befintliga kunder. Ditt uppdrag: Hitta nya kunder och boka möten Genomföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer Skapa och skicka ut kundmaterial och säljunderlag via CRM Arbeta med offerter, prisstrategier och avtal Bidra med idéer för att förbättra vårt säljarbete Samverka med teamet för att nå våra gemensamma mål Du kommer att utgå från vårt kontor i Kalmar och ha ett arbetsområde på upp till ca 15 mils radie. Vem är du? Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av försäljning Är självständig, förtroendeingivande och strukturerad Har gymnasieexamen och B-körkort Talar och skriver flytande svenska, är trygg med dator och gärna har erfarenhet av CRM Har egen bil Förstår värdet i god kommunikation och att förklara komplexa tjänster på ett enkelt sätt Meriterande: Erfarenhet av prisstrategier, CRM-system och ett starkt nätverk i regionen. Vi erbjuder dig: Fast lön med provision Förtroendearbetstid Trygg anställning med kollektivavtal Ett glatt och positivt team Möjlighet att utvecklas tillsammans med ett växande bolag Frihet under ansvar, snabba beslutsvägar och en varierande vardag Om Yellowprint Vi är ett drivet och växande företag inom tryck, design och profileringstjänster. Med bas i Kalmar hjälper vi företag att synas, sticka ut och växa. Vår kultur präglas av energi, samarbete och korta beslutsvägar, och vi söker dig som vill vara med på resan framåt! Tillträde: 15 augusti eller enligt överenskommelse Anställningsform: Heltid Plats: Kalmar med omnejd Sista ansökan: 24 april 2025 Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Upplev känslan av en game-changing karriär! Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar. Om du vill växa i din yrkesroll och bli inspirerad, så uppmanar vi dig att söka rollen som kundservicemedarbetare från vårt kontor i Kalmar. Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa. Karriär och personlig utveckling Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, toppmodern utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål. Detta ingår i tjänsten Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du att arbeta i fina lokaler i gamla chokladfabriken i Kalmar. Vårt kontor ligger på Borgmästaregatan 5. En vanlig dag i ditt arbete jobbar du sammansvetsat med ditt team och löser kunders problem genom inkommande samtal. Du kommer att utföra enklare felsökningar av hårdvara och skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå de uppsatta mål inom kundnöjdhet, samtalstid och merförsäljning. Vi har säljtävlingar och temaveckor. Under vissa veckor bjuder vi på frukost och lunch hela veckan och anordnar roliga aktiviteter samt tävlingar på kontoret. Utöver detta erbjuder vi dig 3500kr per år i friskvårdsbidrag, kollektivavtal med Unionen samt provision utan tak. Du kommer även att få en betald utbildning för att ge dig en stadig grund att stå på innan du börjar. Dina kvalifikationer Concentrix och du är en bra match om du vill utvecklas inom kundbemötande och kundservice, du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet från detta område. Du behöver även vara nyfiken på merförsäljning och besitta viljan att skräddarsy en bra och optimal lösning för varje kund. Utöver detta behöver du ha gått ut gymnasiet med godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 samt kunna arbeta från vårt kontor på Borgmästaregatan 5. Vad vi erbjuder dig Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år I din roll kommer du att få möjligheten att få erfarenhet och kunskap inom kundtjänst och enklare teknisk felsökning Betald grundutbildning Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Möjlighet att tjäna obegränsade försäljningsbonusar Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram Tjänsten är på plats från kontoret i Kalmar. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix. Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws
Vi söker en passionerad pizzabagare som värnar om kvalitet och kundnöjdhet. Om du brinner för hantverket, har öga för detaljer och vill vara med och bidra till att ge våra gäster en fantastisk matupplevelse, då är detta rollen för dig! Tjänsten är på heltid med inledande provanställning. Om oss Aveny Bar & Kök är en nyöppnad pärla i Kalmar som erbjuder en unik upplevelse där varje tugga är en resa. Vårt mål är att skapa oförglömliga kvällar fyllda med livemusik, smakrika cocktails och en varm, inbjudande atmosfär. Vi är ett passionerat och sammansvetsat team där stämning och kvalitet går hand i hand – vi strävar alltid efter att ge våra gäster den bästa möjliga upplevelsen. Som pizzabagare hos oss kommer du bland annat: Tillaga pizzor av napolitansk karaktär Ha det övergripande ansvaret över pizza-avdelningen Bidra till den dagliga driften av köket och säkerställa att renlighet och hygien alltid är på topp Krav: Minst 3 års erfarenhet från en roll som pizzabagare Erfarenhet av napolitansk pizza God koll på livsmedelslagstiftning, däribland hygienkrav och egenkontroll Svenska i tal och skrift Vi söker dig som: Har hjärtat på rätt ställe & vill bli en del av vår familj! Du brinner för det italienska kökets smaker och har en ständig strävan efter perfektion i ditt arbete. Som person är du självgående, kreativ och har en positiv inställning. Vi uppskattar att du är flexibel, ansvarstagande och trivs med ett arbete där tempot stundtals kan vara högt. Övrigt: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning om 6 månader Sista ansökningsdag: 2025-04-06 Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Stufvenäs Gästgifveri är ett klassiskt småländskt gästgiveri med verksamhet året om, som ligger vackert beläget vid Kalmarsund, cirka 35 km från Kalmar och 50 km från Karlskrona. Gästgiveriet har 73 hotellrum, konferenslokaler, kongresshall, stor restaurang, vinkällare och spa. Hos oss hittar du en familjär arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Du får fantastiska kollegor och möjlighet till personlig utveckling. Vi ska bli Sveriges bästa gästgiveri och utvecklar verksamheten för dagens och morgondagens gäster. Vi söker en riktigt fixare som gärna har erfarenhet från ett hantverksyrke och som kan lite om allt och älskar utmaningen med att vara ansvarig för en 200-årig fastighet, med allt vad det kan innebära! Som fastighetsansvarig blir du ansvarig för allting rörande fastigheten, såsom exempelvis trädgårdsskötsel och utemiljö, löpande reparationer och underhållsarbeten, systematisk brandskyddskontroll, kontroll av inkommande vatten från vår brunn, vårt utgående avloppsvatten med tillhörande reningsverk, vårt spa med tillhörande reningsverk och allt annat som kan tänkas behöva lite underhåll eller en hjälpande hand. Avdelningen kommer bestå av vår nya fastighetsansvarige, vår vaktmästare samt ytterligare kollegor som arbetstränar med diverse snickeri, måleri och trädgårdsarbete. Ni kommer även arbeta tätt med vår inrednings- och projektansvarig. Du är självgående, har förmågan att planera och prioritera, är lösningsorienterad och ser alltid till att hitta den bästa lösningen på problem som uppstår. Du kommer behöva ledaregenskaper för att kunna arbetsleda och fördela arbetet effektivt och korrekt på avdelningen. Vi tror också att du sannolikt har en bakgrund inom ett eller flera hantverksområden, men trivs i en lite mer fri roll där allt kan hända! BRA ATT VETA Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Arbetet är varierande på både dagtid, kvällar och helger enligt överenskommelse. Lön och tillträde enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Unionen och HRF. Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan. Vi ser fram emot att du hör av dig snarast!
Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: The Swedish eHealth Agency (eHälsomyndigheten) is expanding and seeking up to four experienced consultants to join their teams as System Developers with Team Coach responsibilities. In this dual-role position, you will lead agile development teams while actively contributing to the design, development, and maintenance of innovative digital health services. You will play a critical role in test-driven development and test automation, ensuring the delivery of high-quality software solutions that support Sweden’s healthcare system. This is an exciting opportunity for individuals passionate about both leadership and hands-on software development within a forward-thinking government agency. Key Responsibilities: Acting as a Team Coach within a team Analysing requirements and developing solution proposals Developing new services, further developing, and maintaining existing services/functionality Documentation Working with test-driven development and test automation as a natural part of your role as a system developer Requirements: Have worked as a Team Coach and/or Scrum Master for a development team for at least two years in combination with the role of system developer. Have at least one year of experience as a back-end system developer using the following technologies: Java Jakarta EE JPA/Hibernate Have at least one year of experience as a front-end system developer using, for example, Vue, React, or Angular. Have at least one year of experience as a system developer working with container-based technologies such as Docker, Kubernetes, and OpenShift. Have at least two years of experience working with test-driven development and test automation as a natural part of their role as a system developer. Have a relevant university degree or equivalent acquired knowledge. Have good proficiency in both Swedish and English, spoken and written. Meritorious At least two years of experience working as a Team Coach or equivalent within the SAFe agile framework. At least five years of experience working as a full-stack system developer. At least one year of experience working with REST-based services. The work experience should have been gained within the last three years. Experience in development in a Linux environment. Experience in requirements analysis and breaking down requirements and creating solutions/solution proposals/prototypes in dialogue with stakeholders. Experience with the development tool IntelliJ. Experience working with open-source software. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
Om tjänsten Älskar du att ge förstklassig service och samtidigt göra bra affärer? Då kanske du är vår nya säljande kundtjänststjärna! Vi letar efter dig som vill ta en aktiv roll i att utveckla och förbättra vår kundtjänst, vara ansiktet utåt mot våra kunder och driva innesälj- och utvecklingsarbetet framåt. Här väntar stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Har du sälj i blodet och drömmer om att bygga upp en egen innesäljsavdelning? Då är du definitivt den vi söker! Säljerfarenhet är ett måste, och du gillar att ta egna initiativ – som att ringa ut och boka möten med BRF:er, förvaltare och tekniska chefer för kommersiella fastigheter. Du är kundfokuserad, resultatinriktad och gör gärna allt detta med ett leende på läpparna. Låter det som ditt nästa drömjobb? Tveka inte – sök redan idag! Arbetsuppgifter Besvara inkommande samtal: Hjälpa våra kunder med frågor och ärenden på ett professionellt sätt. Vidareutveckla kundtjänsten: Ansvara för att förbättra processer och rutiner för att höja vår servicegrad. Outbound-försäljning: I mån av tid kontakta potentiella kunder (BRF, förvaltare m.fl.) för att boka möten och skapa nya affärsmöjligheter. Kundfokus: Se till att vi alltid sätter kunden i centrum och ger bästa möjliga upplevelse. Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning: Du är van att kontakta och bemöta kunder, gärna över telefon. Är strukturerad, driven och proaktiv: Du trivs med att ta egna initiativ och hitta nya, kreativa sätt att förbättra kundupplevelsen. Har god samarbetsförmåga: Du arbetar gärna tätt med kollegor i ett mindre team där vi hjälper varandra. Är social och relationsskapande: Du har lätt för att bygga förtroende och etablera långsiktiga kundrelationer. Motiveras av utveckling: Du vill växa i din roll och bidra till företagets fortsatta expansion. Om anställningen • Lön: Fast med möjlighet till provision • Placering: Kalmar • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse Bra att känna till: Vi efterfrågar i ansökan ditt personnummer då vi begär utdrag ur belastningsregister på samtliga kandidater. Att ange personnummer är frivilligt. Om Takteam Takteam består av ett 100-tal professionella medarbetare som utför tjänster inom taktvätt, takmålning och fasadtvätt. Många års erfarenhet har gett oss bred kunskap i hur tak och fasad ska vårdas på bästa sätt. För att ständigt hålla oss uppdaterade har vi löpande utbildningar och fortsätter att utveckla våra kunskaper. Gemenskap, Kunskap, Professionalitet, Familjär stämning och Säljdriv är våra ledord. Välkommen in med din ansökan redan idag! Urval sker löpande och vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till vårt team.
Om tjänsten Vår nuvarande rektor ska flytta utomlands, vi söker därför dig som vill fortsätta arbetet med den positiva utvecklingen som vi har på Naturbruksgymnasiet Kalmar. Naturbruksgymnasiet Kalmar är naturskönt beläget i lantbruksmiljö nära Kalmar och drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, en kunskapsorganisation som utvecklar det gröna näringslivet. På skolan går idag ca 185 elever. Skolan har fler elever än någonsin och vi gör en resa mot framtiden med nyrenoverade elevboende och skolhus, nya maskiner, ny läroplan och spännande skolutveckling. Vår viktigaste resurs är alltid våra medarbetare. Lärare, instruktörer och övriga medarbetare är skolans hjärta och puls. Rektor har det övergripande ansvaret för pedagogik, ekonomi, resultat, personal, elever och vårt brandskydd och vår arbetsmiljö. Du leder arbetet och bidrar själv aktivt till den goda stämning som genomsyrar skolan och vi jobbar tillsammans för att ständigt höja skolans attraktionsvärde, vi agerar långsiktigt. En stor andel av eleverna bor på skolans internat under veckorna och vi bedriver även fritidsverksamhet. Kontakten med elever och vårdnadshavare i veckorna är avgörande eftersom flera av eleverna bor långt bort och vi tar ett stort ansvar för våra elever. Som rektor hos oss krävs stundtals ett extra stort socialt engagemang utöver en vanlig gymnasial rektorstjänst. Skolans organisation består av ca 35 medarbetare samt en biträdande rektor, Rektorn ingår i Hushållningssällskapet KKBs strategiska ledningsgrupp och är direkt underställd VD. Tillsammans med övriga rektorer på våra systerskolor i Gamleby och Ingelstad samt medarbetare inom vår rådgivningsverksamhet arbetar du för ett ökat samarbete inom Hushållningssällskapet. Inom organisationen ryms ett väl utvecklat affärsstöd inom bland annat ekonomi, HR, upphandling, säkerhet, kommunikation, IT och som stöd till våra rektorer finns vår skolchef. Om dig Vi söker dig som är trygg, kommunikativ och handlingskraftig, du är engagerad och bidrar till bred samverkan inom hela vår verksamhet. Du förstår hur viktiga dom gröna näringarna är för landet, att vi har en betydande roll för tillgången till kompetent och bra arbetskraft och att vi bidrar till Sveriges samlade förmåga inom våra branscher. Du behöver ett genuint intresse för att utveckla och ständigt förbättra vad vi gör, en del i det är att på ett engagerat sätt medverka i dom olika branschråd som vi står värd för på skolan, där träffar vi branschen och för en konstruktiv dialog om hur vi tillsammans skapar bästa utbildning och praktik. Du vet hur man leder förändringsprocesser och har en klar bild över hur vägen till ökade kunskapsresultat ser ut. Hos oss är värdegrunden något som du ska uppfylla varje dag, vi agerar schysst, tryggt och långsiktigt. Vi skapar tillit och vi ger varandra möjlighet att växa i kunskap och förmåga inom hela vår verksamhet. Vi agerar tydligt mot oförrätter och vi står upp för vad som är rätt. Vi erbjuder Naturbruksgymnasiet Kalmar erbjuder en unik utbildningsmiljö med fokus på det gröna näringslivet. På skolan har vi en trivsam arbetsmiljö med god gemenskap mellan personal och elever, varierande utbildningsmiljöer med ett elevnära arbetssätt tillsammans med kollegor i olika professioner. Vi erbjuder även kompetensutveckling och friskvård i form av friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Tillträdesdatum sker 2024-08-01 eller efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2024-04-15. Vi kan komma att behandla ansökningarna löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Paul Robertson telefon 070-524 27 02 eller epost [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Naturbruksgymnasiet Kalmar Med ca 185 elever och 35 medarbetare är skolan en levande och dynamisk plats för lärande. Vi är belägna i ett vackert naturområde strax utanför Kalmar, vilket ger våra elever och personal utmärkta förutsättningar för en inspirerande skolgång och arbetsplats. Vi har ett nära samarbete med våra systerskolor Ingelstadgymnasiet och Gamlebygymnasiet. Läs mer om oss och våra utbildningar på www.nbgkalmar.se. Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet är en kunskapsorganisation. Vi producerar och levererar kunskap för hållbar utveckling och lönsamhet i landsbygdens näringar. I Hushållningssällskapen över hela landet är vi cirka 30 000 medlemmar och cirka 7000 medarbetare. För att trygga tillgången på kompetent arbetskraft till landsbygdens näringar driver vi sju naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge är ett av landets största hushållningssällskap. Vi bedriver rådgivning, certifieringsverksamhet, fältförsök, gymnasie- och yrkesutbildning samt utvecklingsarbete med mera. Vi har cirka 2 500 medlemmar, omsätter omkring 250 miljoner kronor per år och är drygt 230 anställda. Våra skolor är Ingelstadgymnasiet, Gamlebygymnasiet och Naturbruksgymnasiet Kalmar. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se
Tandläkare Sköldenklint växer i Kalmar län, vi har stor efterfråga av nya patienter och vill möte detta med att bredda vår verksamhet med fler glada medarbetare. Våra klinker i Kalmar och Mönsterås är etablerad sedan många år och den parodontala och profylaktiska vården är en viktig del i vårt arbete för en god munhälsa hos våra patienter. Vi söker därför en motiverad och ambitiös tandhygienist med minst 1-2års erfarenhet. Vi utför all typ av tandvård på klinikerna och kan därmed erbjuda allt från de självklara basbehandlingarna till mer avancerade protetiska, estetiska och kirurgiska bettrehabiliteringar, allt på plats på kliniken. Fokus ligger på vuxentandvård och vi erbjuder arbete måndag till fredag i heltids- eller deltids anställning. Kliniken i Kalmar öppnade för 45år sedan och i Mönsterås för 25år sedan. Där har man från start bedrivit en uppskattad tandvård genom åren med stort fokus på hälsa, service och bemötande till våra patienter. Idag driver Tandläkare Mikael Sköldenklint klinikerna tillsammans med fantastisk personal. Här har vi en familjär stämning i härlig arbetsmiljö. Vi söker dig som är erfaren tandhygienist, trygg som person och verkligen tycker att tandvårdsyrket är både kul och givande. Du är positiv, serviceinriktad, flexibel och arbetar alltid med patienternas bästa i fokus. Självklart ska du tycka om att samarbeta och eftersträvar att alltid göra ditt absolut bästa. Möjlighet och behov finns att arbeta på kliniken både i Kalmar och i Mönsterås vid heltidsanställning vid intresse. Närmare upplägg kan diskuteras i så fall. Du ska inneha svensk tandhygienist legitimation samt kunna flytande svenska i tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Praktisk information Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Friskvårdsbidrag 5000kr/år Journalsystem: Opus Öppettider: Måndag – Fredag.
Välj ett jobb för att visa detaljer