Head of Assortment - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Vi söker nu en Head of Assortment - Lighting som ska ansvara för att driva och utveckla vårt affärsområde Belysning. Är du en passionerad och erfaren ledare inom sortiment och inköp med ett brinnande intresse för design och inredning? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Head of Assortment! Om rollen: Du kommer att ha ett ledar- och resultatansvar för ditt affärsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med engagerade kollegor för att tillsammans säkerställa att vi erbjuder våra kunder ett attraktiv sortiment med hög lönsamhet. Du rapporterar till vår Chief Procurement Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; - Personal och resultatansvar för ditt affärsområde. - Driva aktiviteter för att skapa maximal lönsam tillväxt till bolaget. - Driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med bolagets strategier. - Framtagande av sortimentsstrategier, inköpsbudget och måltal tillsammans med CPO. - Ansvara för att måltal följs upp och efterlevs, till exempel försäljning, marginal och lagervärde. - Samordna arbetet inom ditt affärsområde. - Löpande följa upp och analysera affärsområdet och nyckeltalsutveckling. - Coacha och agera affärsstöd för kategoricheferna i ditt teamet. - Övergripande ansvar för våra leverantörsavtal och inköpsvillkor. - Hålla dig uppdaterad på marknaden, trender, konkurrenter, prisbild med mera. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du brinner för ledarskapet. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du bidrar till teamets utveckling genom ett närvarande och coachande ledarskap i en arbetsmiljö där vi vågar utmana oss själva och varandra för att ständigt komma framåt. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt, högt i tak och korta beslutsvägar är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse av ljussättning och designbelysning. - Tidigare erfarenhet av ledarskap där du i ditt ledarskap inspirerar, motiverar och utvecklar ditt team. - Tidigare erfarenhet av sortimentsutveckling och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Säljcoach till Svensk Fastighetsförmedling Sydost

Letar du efter en spännande möjlighet att leda och utveckla ett framgångsrikt mäklarlag? Vi söker en erfaren och engagerad säljcoach som brinner för att maximera försäljningspotentialen och lyfta vårt företag till nya höjder! Med fokus på individuell coaching, strategisk planering och inspirerande ledarskap kommer du att spela en nyckelroll i att forma vår framtid och nå våra försäljningsmål. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en dynamisk och stöttande arbetsmiljö, skicka in din ansökan redan idag! OM OSS Vi är ett dynamiskt företag inom mäklarbranschen som alltid strävar efter framgång och tillväxt. För att stärka vår närvaro i sydostregionen och maximera vår försäljningspotential letar vi efter en erfaren och engagerad säljcoach. Hos oss på SF Sydost är vi idag drygt 60 kollegor och etablerade med 23 bobutiker inom våra franchiseområden. Vi är en entrepenörslett företag som osar försäljning och att målsätta, målstyra och följa upp är en självklar del i vårt dagliga arbete. Franchiseområdet sträcker sig från Oskarshamn ner till Ystad och vi tror att personen med fördel bor någonstans i mitten av regionen då resor mellan våra bobutiker är en stor del av det dagliga arbetet. Det är viktigt att understryka att rollen innebär resande, så den vi söker behöver vara bekväm med att vara på resande fot större delen av sin arbetstid. OM ROLLEN Som vår säljcoach kommer du att vara ansvarig för att coacha och utveckla våra mäklare för att optimera deras prestationer. Du kommer också att spela en central roll i att skapa och implementera effektiva försäljningsstrategier och taktiker. Eftersom arbetet innebär att utveckla för ökade resultat så är sambesök, feedback och coachning centrala arbetsuppgifter. Genom att leda inspirerande säljmöten och träningssessioner samt hantera och analysera försäljningsdata kommer du att identifiera och driva förbättringar. Dessutom kommer du att samarbeta med ledningen för att utforma långsiktiga försäljningsmål och strategier. VEM SÖKER VI - Erfarenhet av framgångsrik försäljning gärna i eget tidigare mäklarliv med bevisat fina resultat - Tidigare erfarenhet av säljcoaching och utbildning - Stark analytisk förmåga och förmåga att arbeta med försäljningsdata - Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att motivera och inspirera. VI ERBJUDER Du kommer att få möjlighet att påverka och forma företagets försäljningsstrategi i en dynamisk och stöttande arbetsmiljö. Vi erbjuder också kontinuerlig professionell utveckling och träning för att hjälpa dig att fortsätta växa i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda vårt mäklarlag till nya framgångar, så välkomnar vi din ansökan! LÅTER DET HÄR INTRESSANT? Skicka in din ansökan så snart som möjligt så återkommer vi och berättar mer. Har du frågor om rollen? Du är varmt välkommen att kontakta Sofia Sjöberg på 076 829 37 78 eller [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32. Självklart hanterar vi din ansökan konfidentiellt. Urval sker löpande. Placering: Södra Sverige

23 mars 2024
Sista ansökan:
9 september 2024
Reklamsorterare / Utdelare

Vi söker personal för att sortera reklam och trycksaker på vårt lager i Kalmar. Sorteringen sker tisdag till torsdag (ibland fredag) varje vecka. Du bör vara i relativt fysisk god form, då arbetet kan vara fysiskt krävande. Inga förkunskaper krävs, vi lär upp dig på plats. Jobbet är deltid med prestationsbaserad lön på hur mycket du sorterar. Du behöver vara minst 16 år då vi enligt lagkrav ej kan anställa yngre. (4 § AFS 2012:3) Om man vill kan man även kombinera detta med att var utdelare i våra distrikt. Arbetstiderna som utdelare är från fredag kl. 18.00 till och med Söndag klockan 15.00 men du väljer själv när inom denna tidsram du vill utföra arbetet. Arbetet kan utföras med egen bil, cykel, eller till fots med lånad vagn. Du behöver vara beredd på att dela ut i alla typer av väder. Start - omgående! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] We are looking for staff to sort advertising and papers at our warehouse in Kalmar. Sorting takes place Tuesday to Thursday (sometimes Friday) every week.) You should be in relatively good physical shape, as the work can be physically demanding. No prior knowledge is required, we teach you the work on site. However, you need be at least 16 years old. (4 § AFS 2012:3) It’s also possible to combine this with being a distributor in our districts. The working hours as a distributor are from Friday at 6 p.m. to Sunday at 3 p.m., but you choose when within this time frame you want to do the work. The work can be carried out with your own car, bicycle, or on foot with a borrowed cart. You need to be prepared to distribute in all types of weather. Start - immediately!

22 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undervisande pedagoger

Undervisande pedagoger Merit AB söker undervisande pedagoger i Yrkessvenska till områdena - Kalmar med leveransorterna Västervik och Kalmar - Kronoberg med leveransorten Växjö Merit bedriver Yrkessvenska på uppdrag av Arbetsförmedlingen med olika inriktningar i samarbete med yrkesutbildningar, hos olika utbildningsanordnare och på plats på Merit. Undervisningen knyts nära deltagarna och det yrkesspråk de behöver för sin pågående yrkesutbildning och för kommunikationen i sitt framtida yrke. Vi söker dig som kan undervisa i yrkessvenska, gärna med erfarenhet inom något/några av följande yrkesområden: - Bygg - Industri - Installation, fastighetsskötsel - Restaurang Är du också intresserad av att driva utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som pedagog på Merit! De undervisande pedagoger vi söker ska uppfylla minst ett av följande krav: - En relevant yrkesutbildning på minst ett (1) år på heltid, samt minst två (2) års erfarenhet av undervisning inom ett yrkesområde för nyanlända eller utrikesfödda - Pedagogisk utbildning om 60 hp eller motsvarande samt minst två (2) års erfarenhet av undervisning i svenska för nyanlända eller utrikesfödda - Utbildning inom svenska som andraspråk motsvarande minst 30 hp samt minst ett (1) års yrkeserfarenhet från något av de yrkesområden som efterfrågas. - Är du också intresserad av att driva utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som pedagog på Merit. Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Meriteringstjänst inom Oral Protetik

Vill du ta nästa steg som tandläkare och göra din meriteringstjänst inom protetik? Aqua Dental söker nu dig som vill ta dig vidare i karriären och specialisera dig inom protetik! Aqua Dental är idag närmare 800 medarbetare utspridda på 37 kliniker, 4 labb och ett huvudkontor. Hos oss erbjuder vi tandvård inom en stor bredd av specialistområden. Var femte tandläkare på Aqua Dental är specialist och vi täcker alla specialistområden inom tandvård. En av våra många framstående specialister är Wissam Dirawi som är specialist inom protetik och jobbar på Aqua Dental Malmö Hansa. Wissam Dirawi har jobbat 24 år som tandläkare, 6 år som specialist inom protetik och sedan 2022 har han jobbat på Aqua Dental. Han kommer vara din handledare under din meriteringstjänst På Aqua Dental får du en mångsidig meriteringsutbildning från den lilla till den stora protetiken i samverkan med specialister inom alla discipliner" - Wissam Dirawi I denna meriteringstjänst inom protetik på Aqua Dental är 25% av tjänsten som meriteringstandläkare och 75% som allmäntandläkare. Wissam kommer att handleda och vägleda dig under tiden samtidigt kommer du att ha ett tätt samarbete med våra övriga specialister. Som meriteringstandläkare inom protetik kommer du att behandla patienter under handledning och följa en väl strukturerad utbildningsplan. Du kommer att utföra behandlingar på remitterade patienter samt ha möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra specialiteter. Efter avslutad utbildning kommer du att ha god chans att få en ST plats. Förutsättningarna för att söka tjänsten: - Du ska ha jobbat som allmäntandläkare i minst 2 år - Ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska - Du strävar efter att alltid hålla en hög klinisk kvalitet och exceptionell patientnöjdhet - Du står bakom och efterlever Aquas värderingar: Passion, kvalitet och tillgänglighet. - Du har en positiv inställning och är kollegial För dig som är intresserad av denna meriteringstjänst och uppfyller kraven för tjänsten men som inte bor i Kalmar så hjälper vi på Aqua Dental gärna till med stöd för att göra det möjligt för dig att ta del av denna möjlighet. Intervjuer sker löpnade, så sök redan nu! Sista ansökningsdag är söndag 14 april. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Dajana Houdek, 070 303 97 37 [email protected].

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Reklamsorterare / Utdelare

Vi söker personal för att sortera reklam och trycksaker på vårt lager i Kalmar. Sorteringen sker tisdag till torsdag (ibland fredag) varje vecka. Du bör vara i relativt fysisk god form, då arbetet kan vara fysiskt krävande. Inga förkunskaper krävs, vi lär upp dig på plats. Jobbet är deltid med prestationsbaserad lön på hur mycket du sorterar. Du behöver kunna svenska eller engelska och vara minst 16 år. Om man vill kan man även kombinera detta med att var utdelare i våra distrikt. Arbetstiderna som utdelare är från fredag kl. 18.00 till och med Söndag klockan 15.00 men du väljer själv när inom denna tidsram du vill utföra arbetet. Arbetet kan utföras med egen bil, cykel, eller till fots med lånad vagn. Du behöver vara beredd på att dela ut i alla typer av väder. Start - omgående! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] We are looking for staff to sort advertising and papers at our warehouse in Kalmar. Sorting takes place Tuesday to Thursday (sometimes Friday) every week.) You should be in relatively good physical shape, as the work can be physically demanding. No prior knowledge is required, we teach you the work on site. However, you need to know Swedish or English and be at least 16 years old. It’s also possible to combine this with being a distributor in our districts. The working hours as a distributor are from Friday at 6 p.m. to Sunday at 3 p.m., but you choose when within this time frame you want to do the work. The work can be carried out with your own car, bicycle, or on foot with a borrowed cart. You need to be prepared to distribute in all types of weather. Start - immediately!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Värderingsman till Kalmar Auktionsverk AB

Kalmar Auktionsverkverk AB är "Sydöstra Sveriges Auktionshus". Vi arbetar över Kalmar, Blekinge och Ölands län . Vi är ett traditionellt auktionshus som flyttar föremålen ut över Sveriges gränser. Vi är en del av samarbetet "Auctionet.com" som är en ledande marknadsplats för ett flertal etablerade auktionshus i Sverige. Auctionet.com Vi har dagliga auktioner med köpare från 111 länder .Mer än 45.000 aktiva budgivare. Vi söker dig som är en driftig, självgående person och har breda erfarenheter från Auktionsbranschen, dödsbohantering ,upprätta kontrakt ,tömning, bortforsling, uppköp, värdering av hela hem. Du kommer att vara ett ansikte utåt mot våra kunder vi förutsätter att du har ett trevligt bemötande, förtroendeingivande och serviceinriktad,med fysisk styrka. Bra att kunna följande • Värdering hos kund eller på plats i auktionskammaren • Hämtning av föremål hos kund • Kundkontakter via telefon och mail • Upprättande av försäljnings kontrakt/avtal med kund • Utlämning av föremål/objekt till kund • Registrering av betalning •Eventuellt inskrivning och katalogisering av auktionsobjekt Hög arbetsmoral avgörande för verksamheten. B-körkort krävs Kvalifikationer Fil kand i konsthistoria eller motsvarande kunskap och erfarenhet., ex föremålsantikvarie. Tillgång till egen bil är inget krav men ett plus. Arbetstider och omfattning Tillsvidare 70 till100% Tillträde Omgående Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön Ansökan kan skickas till e-postadress: [email protected] Kontakt Leila Jacob, VD, 0766317623 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Trafiklärare Personbil

Välkommen hem till Berglunds! Vi finns i Kalmar centrum och utbildar för behörighet B, BE, B96 och moped klass I och II. Vi är medlemmar i Sveriges Trafikutbildares Riksförbund, STR. Nu söker vi på Berglunds Trafikskola en BEHÖRIG TRAFIKLÄRARE. Vi söker dig som är social, flexibel och tycker om att utvecklas. Du inser vikten av ett positivt bemötande, att kunna möta och följa den enskilda eleven utifrån hans/hennes förutsättningar och att vara tålmodig. Vi ser även att du är en duktig lagspelare som bidrar till att skapa en trygg miljö där du samarbetar med övrig personal. Din främsta arbetsuppgift blir att utbilda elever för att ta körkort för behörighet B. Men ett stort plus om du även kan hålla Riskettan och Introduktionsutbildning. Du behärskar svenska i tal och skrift mycket väl och övriga språkkunskaper är ett stort plus. Vi ser inget krav på att du har tidigare erfarenhet inom yrket, men du måste ha genomgått utbildning som Trafiklärare och vara godkänd av Transportstyrelsen. Tjänsten kan komma att tillsättats innan ansökningstidens utgång och kan komma att inledas med provanställning. Välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Vi söker extrapersonal till vårt städteam

Stufvenäs Gästgifveri är ett klassiskt småländskt gästgifveri med verksamhet året om, som ligger vackert beläget vid Kalmarsund, cirka 35 km från Kalmar och 50 km från Karlskrona. Gästgifveriet har 52 hotellrum, konferenslokaler, kongresshall för 250 personer, restaurangkapacitet för ca 200 gäster, vinkällare och spa. Vill du jobba i fantastiska omgivningar, i en familjeägd organisation där våra värdeord är mod, glädje, kärlek och engagemang? Vi behöver nu förstärka vårt städteam med ytterligare medarbetare. Erfarenhet av städbranschen och gärna städning av hotell är meriterande. Men du kommer långt med att vara en glad och hjälpsam ordningsmänniska som gillar att jobba i team. Du är även en person som är stresstålig, ansvarstagande och noggrann samt har en positiv attityd och ett engagemang för uppgiften. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis städning av våra hotellrum, allmänna ytor och tvätt. • Arbetstid dagtid, både vardagar och helger • Timanställning • Tillträde omgående • Lön enligt avtal • Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan. Välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker kockar till sommaren

Stufvenäs Gästgifveri är ett klassiskt småländskt gästgifveri med verksamhet året om, som ligger vackert beläget vid Kalmarsund, cirka 35 km från Kalmar och 50 km från Karlskrona. Gästgifveriet har 52 hotellrum, konferenslokaler, kongresshall för 250 personer, restaurangkapacitet för ca 200 gäster, vinkällare och spa. Vill du jobba i fantastiska omgivningar, i en familjeägd organisation där våra värdeord är mod, glädje, kärlek och engagemang? Vi behöver nu förstärka vårt kreativa köksteam med två duktiga kockar till sommaren med köksvana. Som säsongsanställd i köket arbetar du i ett team tillsammans med våra kockar och deltar i såväl förberedelser som service och efterarbete. Vi lagar mat på hög kulinarisk nivå och försöker att använda våra lokala producenter i största möjliga mån då hållbarhet står oss varmt om hjärtat. • Arbetstid både dagtid, kvällstid & helger • 100%, heltid säsongsanställning • Från juni till slutet av augusti med möjlighet till förlängning • Lön enligt överenskommelse • Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan. Välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024