Serveringspersonal - Sommar & extra Kallskänken

Just nu söker vi sommar- och extrapersonal till Kallskänken! Vi söker dig som vill jobba extra under våren på helger och kvällar samt mellan 75%-90% under sommaren. Möjlighet till förläning av tjänsten för extrajobb finns även under hösten. I arbetet som serveringspersonal på Kallskänken ingår arbetsuppgifter så som att servera gäster, ta bordsbeställningar, kassaarbete, merförsäljning, lämna ut bufféer, blanda drinkar, checka in och ut hotellgäster på vårt hotell Hilda (12 rum), köra ut leveranser, fylla på varor m.m. Du behöver kunna hålla många bollar i luften helt enkelt! Vill du bli en del av vårat serveringsteam på Kallskänken? Vem är du? - Du är social och tycker om att jobba med gäster. - Du tycker om att ge personlig service för att gästerna ska få en härlig upplevelse i vår restaurang och på vårt hotell. - Du tycker om att ta ansvar och att arbeta ensam och i grupp. - Merförsäljning är en naturlig del i ditt arbete. - Du är stresstålig och flexibel i ditt arbete och har inga problem med att jobba i ett högt tempo. - Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av servering/service. - Du gillar lite trams på jobbet! - Du pratar flytande svenska. I tjänsten ingår arbete under kvällar och helger. Tjänsten börjar omgående med extraarbete/deltid under vissa kvällar och helger för att sedan övergå till 75-90% från början av juni till slutet av augusti. Möjlighet till förlängt deltidsarbete finns under hösten. Vi är anslutna till kollektivavtal. Lön enligt kollektivavtal.

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterskor till våren/sommarens vaccinationsbussar i Kalmar

Till våra vaccinationsbussar söker vi legitimerade sjuksköterskor för att vaccinera mot TBE, bältros samt difteri, kikhosta och stelkramp (grundskydd). Ett trevligt och omväxlande arbete under dagtid vardagar och helger under perioden april till september 2024. Perfekt tillfälle att under en period komma ut och prova på något nytt! Vaccinationsbussen kommer att besöka förbokade platser där Drop-in vaccinering erbjuds. Som vaccinatör arbetar du mestadels tillsammans med en informatör som har hand om den första kundkontakten samt betalningen. Under perioden arbetar du med skiftande informatörskollegor. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du vaccinerar vuxna och barn i bussarna. Du registrerar vaccinationerna i journalsystemet MittVaccin samt har koll på lagerhållning och inventering. Det ingår också att informera varje kund vad som gäller vid en vaccination samt om kommande doser, och att hjälpa till att reda ut eventuella frågetecken. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig. Exempel på arbetsuppgifter är att: - Inventera och se till att det finns tillräckligt med förbrukningsmaterial i bussen - Vaccinera intramuskulärt - Journalföra vaccinationer i MittVaccin och fylla i vaccinationskort åt kunderna - Informera och hjälpa kunder inför och under vaccination Öppettider för vaccination: Arbetspassen börjar 1-1,5h innan vaccinationen börjar och avslutas 0,5-1,5h efteråt (tiden avgörs utifrån den plats vaccinationen är på). April: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Maj: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Juni: 1-15/6: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Juni : 16-31/6: kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Juli: kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Augusti: 1-15/8: kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Augusti: 15-31/8: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Röda dagar helgöppettider Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och har ett positivt bemötande. - Du är legitimerad sjuksköterska - Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Du ser vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom - Du känner dig trygg med att hantera många kundmöten - Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetstempo för att kunna hålla en jämn, hög servicenivå - Du har en god förmåga att arbeta självständigt och i team Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vaccinationer. Har erfarenhet av att arbeta i journalsystemet MittVaccin samt B-körkort och god körvana. Vi erbjuder dig Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension. Som sjuksköterska får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema. Övrig information Säsongsperiod: april- september 2024 (det går bra att arbeta delar av perioden) Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag. Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal. Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR. Om Doktor.se På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Sommarvikarier till äldre kvinna i Kalmar, dygnspass.

Vi söker kvinnliga assistenter som under sommaren vill arbeta hos en av våra kunder i Kalmar. Möjlighet finns att redan nu börja som vikarie. Kvinnan är i 60 års åldern och hon behöver hjälp i det vardagliga livet med förflyttning, matsituationer, av/påklädning, hushållsarbete samt att vara med på aktiviteter osv. För att passa för detta uppdraget är det viktigt att du som söker är flexibel, har erfarenhet av vård och omsorg. Har du även erfarenhet av utåtagerande är det en fördel, då kunden ibland kan bli upprörd. Arbetspassen är förlagda på dygnspass med jourtid. Förekommer även dubbelassistans. Välkommen med din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Kjell & Company Kalmar söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! ✨ Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! 👇 Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta extra i våra butiker i Kalmar, ungefär 6 timmar i veckan. Tjänsten är förlagd till båda Kalmar-butiker, både Baronen och Giraffen. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef - trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef - trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company 💙

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Sommarvikarier till 26 årig man i Kalmar

Vi söker dig som vill arbeta som sommarvikarie hos en 26-årig kille i Kalmar, med ett omfattande funktionshinder pga en muskelsjukdom. Du som söker bör vara öppen, flexibel och ha en social hög kompetens. Erfarenhet av yrket är meriterande, likaså körkort men inget krav. Vi söker dig som vill jobba under sommaren som redan nu kan skolas in och agera som timvikarie och kan hjälpa till vid sjukdom och ledighet. Passen är förlagda på dygnspass, 09.00-09.00 alla dagar i veckan. Vilka är vi som arbetsgivare - Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe.

17 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikarier till tonårskille i Kalmar

Om kunden: Kunden är en kille, född 2006, som bor med sin familj ca 1,5 mil utanför Kalmar. Kunden behöver aktiv tillsyn och har ett stort omvårdnadsbehov dygnet runt, bl.a. på grund av epilepsi och en oregelbunden sömn. Kunden har inte förmågan att kommunicera verbalt, men genom en enorm utstrålning som syns i hans kroppsspråk, mimik och ansiktsuttryck, visar han tydligt när han är glad, arg eller ledsen. Han visar att han känner igen ansikten och röster, även om han har en nedsatt syn- och hörselförmåga. I skolan och i hemmet är han delaktig, där hjälpmedel som bilder och symboler används, för att förstärka beteenden och kommunikation. Kunden behöver hjälp med alla grundläggande behov och i ADL-situationer, såsom matning (kunden får sin näringstillförsel via PEG-knapp), medicinering, förflyttningar, samtliga hygiensituationer, av- och påklädning, toalettbesök mm. Målet är att kunden ska klara av vardagen på bästa sätt utifrån sina förutsättningar. För att bibehålla sina färdigheter har kunden behov av kommunikation, kontinuerlig stimulering, träning, aktivering, såväl fysiskt som socialt. Som assistent är du delaktig i alla dessa sammanhang. Vi söker dig som vill arbeta som sommarvikarie men även timvikarie redan nu vid behov. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg med barn, eller studerar inom området. Du har barnasinnet kvar, du är glad och positiv och har en framåtanda. Engagemang och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper. Du behöver ha social kompetens och vara pratglad, då konversationen är en viktig del i kundens personliga utveckling. Du behöver även kunna vara lugn och stabil vid en eventuell kritisk situation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du måste vara minst 18 år. Specifika egenskaper: Körkort, rökfri. Pälsdjur finns i hemmet.

17 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Sommarjobb som lagerstjärna eller kundservicestjärna

Vill du vara en del av Nordic Nest Group och vara med och skapa världens bästa kundupplevelse? Vi söker stjärnor som vill hjälpa våra kunder under sommaren på vårt lager eller vår kundserviceavdelning. Vi hjälper kunder i hela världen att skapa hem att älska genom att leverera heminredning inom skandinanavisk design. Du kommer tillhöra ett engagerat team med en fantastisk gemenskap där vi älskar att jobba tillsammans! Om jobbet: Beroende på vilket team så ser de dagliga arbetsuppgifterna olika ut på vårt lager respektive vår kundserviceavdelning. Gemensamma arbetsuppgifter för teamen är att: - Leverera en förstklassig service med omtanke och lösningsorientering. - Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment. - Arbeta mot uppsatta mål. Som lagerstjärna kommer dina dagliga arbetsuppgifter variera beroende på avdelning, det kan innebär allt från att lagerföra produkter till att plocka och packa kundernas ordrar. Gemensamt för alla avdelningar är att arbetet är väldigt fysiskt och präglas av ett högt tempo. Som kundservicestjärna kommer du bemöta och hjälpa våra kunder via mejl, chatt och telefon. Din främsta uppgift är att bemöta olika kunders behov och att skapa en fantastisk kundupplevelse. Om dig: För att lyckas i rollen behöver du ha ett enormt engagemang, tycka om att utmana dig själv och andra samt vilja bidra till ett starkt teamwork. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du: - Älskar att jobba i ett högt tempo. - Har hög kvalitetsmedvetenhet. - Har ett stort personligt driv och viljan att påverka. - Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. - Är snabblärd och flexibel. - Är en lagspelare som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål. - Är engagerad och gör alltid ditt bästa. - Passar tider och är pålitlig. För sommarjobb på vårt lager ser vi att du älskar att arbeta fysiskt i ett högt tempo, att slå rekord och att jobba i ett lag tillsammans med dina kollegor. För sommarjobb på vår kundserviceavdelning ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi är ett internationellt bolag och ser därför att det är meriterande om du även behärskar ytterligare språk, främst tyska, nederländska, danska eller ungerska. Vi ser även att du älskar att bemöta kunder och att bidra med kundservice i världsklass. Välkommen hem! Vi erbjuder en deltidsanställning under sommaren. Det kan dessutom finnas chans till förlängd säsongsanställning under hösten som är vår högsäsong. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din prestation än dokumenterad erfarenhet. Vi använder därför personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. För tjänsten inom kundservice genomför vi även arbetsprover i syfte att testa skriftlig kommunikationsförmåga. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Elin Friman, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Head of Assortment - Lighting

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Vi söker nu en Head of Assortment - Lighting som ska ansvara för att driva och utveckla vårt affärsområde Belysning. Är du en passionerad och erfaren ledare inom sortiment och inköp med ett brinnande intresse för design och inredning? Då kan du vara den vi söker till vårt Category-team i rollen som Head of Assortment! Om rollen: Du kommer att ha ett ledar- och resultatansvar för ditt affärsområde. Du kommer arbeta tätt tillsammans med engagerade kollegor för att tillsammans säkerställa att vi erbjuder våra kunder ett attraktiv sortiment med hög lönsamhet. Du rapporterar till vår Chief Procurement Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; - Personal och resultatansvar för ditt affärsområde. - Driva aktiviteter för att skapa maximal lönsam tillväxt till bolaget. - Driva utveckling avseende sortiment, inköp och processer i enlighet med bolagets strategier. - Framtagande av sortimentsstrategier, inköpsbudget och måltal tillsammans med CPO. - Ansvara för att måltal följs upp och efterlevs, till exempel försäljning, marginal och lagervärde. - Samordna arbetet inom ditt affärsområde. - Löpande följa upp och analysera affärsområdet och nyckeltalsutveckling. - Coacha och agera affärsstöd för kategoricheferna i ditt teamet. - Övergripande ansvar för våra leverantörsavtal och inköpsvillkor. - Hålla dig uppdaterad på marknaden, trender, konkurrenter, prisbild med mera. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du brinner för ledarskapet. Du motiveras av att se dina medarbetare växa och utvecklas, och du bidrar till teamets utveckling genom ett närvarande och coachande ledarskap i en arbetsmiljö där vi vågar utmana oss själva och varandra för att ständigt komma framåt. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt, högt i tak och korta beslutsvägar är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. För att lyckas i rollen tror vi att du har; - Erfarenhet inom kategorin belysning, där du har ett gediget intresse av ljussättning och designbelysning. - Tidigare erfarenhet av ledarskap där du i ditt ledarskap inspirerar, motiverar och utvecklar ditt team. - Tidigare erfarenhet av sortimentsutveckling och inköp inom retail, gärna e-handel. - Goda kunskaper i Excel samt god vana att snabbt lära dig nya affärssystem. - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. - Kommunikationsförmåga som skapar goda relationer internt och externt. Välkommen hem! Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt och växande bolag med möjlighet att påverka och bidra till bolagets utveckling och framtid. Vi erbjuder även förmåner så som friskvårdsbidrag, personalrabatt, 30 semesterdagar och fri tillgång till vårt egna fullutrustade gym på 200m2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Cheif Procurement Officer, Andreas Elmqvist, [email protected].

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024