Lärare/instruktör på motorsåg och röjsåg till Naturbruksgymnasiet Kalmar
Hushållningssällskapet Kalmar-Kronoberg-Blekinge
Specialister och rådgivare inom skogsbruk

Om tjänsten Vi behöver en lärare/instruktör som är duktig på att lära ut motorsåg och röjsåg. Vår skogsutbildning är inne i en spännande fas. Vi har en ny, egen skördarutbildning, en ny läroplan från hösten 2025 och med det en uppdatering av hela utbildningen. Du kommer jobba tillsammans med våra nuvarande skogslärare och bildar ett team som ansvarar för utbildningen. Tjänsten innefattar undervisning på skolans område och ute i fält och består av praktiska och teoretiska moment med motorsåg och röjsåg. Även andra skogliga ämnen kan ingå i tjänsten. Tjänsten är på 80-100% beroende på dina förutsättningar och vårt behov. Om dig För att passa för tjänsten behöver du har en gedigen erfarenhet av arbete inom det skogliga området och med god kompetens inom ämnesområdet. Du är social och gillar att jobba med ungdomar och vuxenstuderande. Du tycker om att få undervisa nästa generation skogsarbetare. Du har lätt för att samarbeta med skolans personal och våra samarbetspartners ute i skogsnäringen. Önskvärda kvalifikationer (alla är inte nödvändiga): · Motorsågskort A, B (C är meriterande) · Grönt kort. · Guldkort. · ADR. · B körkort (BE är meriterande) Flera års praktiskt arbete med motorsåg och röjsåg är meriterande. Är du utbildad yrkeslärare är det ett stort plus. Tillträdesdatum Snarast eller efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 20250228. Sök så fort du kan! Vi kommer att behandla ansökningarna löpande och kan komma att anställa innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Ove Nyblom, [email protected] eller 076-6415800. Välkommen med din ansökan! Om Naturbruksgymnasiet Kalmar På skolan går det ca 185 elever och vi är ca 35 i personalen. Skolan befinner sig i ett expansivt skede med renovering av internat och skolhus, nya maskiner, ny läroplan och spännande skolutveckling. Skolan ligger i ett naturskönt område strax utanför Kalmar. Lärare, instruktörer och övrig personal är skolans viktigaste resurs. Du är viktig! Vi har ett nära samarbete med våra systerskolor Ingelstadgymnasiet och Gamlebygymnasiet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 250 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se

136 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Hjullastarförare till Nygren Entreprenad
Thread AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Nygren Entreprenad söker nu en maskinförare till hjullastare med placering ute hos kund i Kalmarregionen. Med mångårig branscherfarenhet av helhetsåtaganden och av underentreprenader inom entreprenadarbeten åt kommuner, företag och privatpersoner över hela Kalmarregionen är vi en pålitlig och kompetent partner för alla typer av markarbeten. Vi är specialiserade på allt från gräv- och schaktarbeten till dränering, husgrunder, rivnings- och saneringstjänster samt transporter. Vi värdesätter att både våra uppdrag och miljön drar fördelar av effektivitet och mindre utsläpp genom att ha en modern park av entreprenadmaskiner. Du kommer att ingå i ett erfaret och dynamiskt team med engagerade kollegor där fokus ligger på samarbete och innovation. Din närmaste arbetsledare är vår uppdragsgivare ute på plats, som tillsammans med företagets ledning ser till att du får det stöd och den utbildning som du behöver. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt i en stimulerande och stödjande miljö. För den som visar framfötterna finns det goda möjligheter till att stärka sin personliga utveckling och ta sig an nya ansvarsområden. Dessutom erbjuder vi ett attraktivt förmånspaket för vår personal. Som Hjullastarförare kommer du bland annat: Ansvara för att köra hjullastare där du flyttar, transporterar och hanterar material på arbetsplatsen. Planera och göra justerings- och schaktarbeten ute på projekten. Följa anvisningar och säkerhetsregler när du utför arbete på arbetsplatsen. Arbeta tillsammans med arbetsledare, andra maskinförare, arbetslag och andra yrkesgrupper som t.ex. markarbetare, anläggningsarbetare. Krav: B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet av arbete som maskinförare för hjullastare Förarbevis/utbildningsbevis för hjullastare Vi söker dig som: Är noggrann, ansvarstagande och har en stark vilja att bidra till teamets framgång. Du är nyfiken, har ett logiskt tankesätt och har en problemlösande inställning. Dessutom värdesätter du och har god förmåga att bidra till ett gott samarbete. Du förstår arbetsplatsens layout/planering, kan bedöma säkerhetsrisker och vidta lämpliga åtgärder för att undvika olyckor samt framföra maskinen på ett tryggt och säkert sätt. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete som anläggare, har vana av ritningsläsning och erfarenhet från körning av hjullastare i olika storlekar. Övrigt: Start: 2025-03-01 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 Placering: Kalmarregionen Anställningsform: Heltid, tillsvidare 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-02-15 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

139 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Farmaceut sökes till konsultuppdrag i Kalmars Län

Är du legitimerad apotekare och vill ha en flexibel och utvecklande karriär? Prodigy Consulting söker engagerade apotekare för uthyrning till apotek över hela Sverige. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling! Om oss Prodigy Consulting är en aktör inom bemanning och rekrytering av farmaceutisk personal. Vi samarbetar med apotek över hela Sverige och ser till att rätt kompetens hamnar på rätt plats. Vår ambition är att skapa en trygg och inspirerande arbetsmiljö för våra konsulter, med fokus på utveckling och kvalitet. Arbetsuppgifter Som apotekare genom Prodigy Consulting kommer du att arbeta på olika apotek och bidra med din expertis inom läkemedelsrådgivning, recepthantering och kundservice. Kvalifikationer Legitimerad apotekare med giltig svensk legitimation God kommunikationsförmåga och ett kundorienterat arbetssätt Flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa sig till nya arbetsmiljöer Vad vi erbjuder Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor Flexibla arbetsmöjligheter – heltid, deltid eller projektbaserat Möjlighet att arbeta på olika apotek och bredda din erfarenhet Stöd och utveckling genom hela din anställning Förmåner såsom friskvårdsbidrag och vidareutbildning Ansökan Låter detta som en möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig. Välkommen till Prodigy Consulting – tillsammans bygger vi framtidens apotek!

140 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Kalmar
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Kalmar med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer.Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010 130 46 20 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

141 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Handledare i Karriärvägledning
Merit Utbildning Malmö AB
Studie- och yrkesvägledare

Vi söker en resultatinriktad handledare till Merits Karriärvägledning. Karriärvägledningen ska ge deltagaren ökade insikter om sin väg till utbildning och arbete efter individuella förutsättningar. Karriärvägledningen ska på lång sikt bidra till kompetensförsörjning och förbättrad matchning på arbetsmarknaden samt motverka en könsuppdelad arbetsmarknad. Vi söker dig som kan vägleda och matcha, är nyskapande och har ett stort driv! Vi söker dig som har: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar rekrytering omställningsarbete för arbetssökande studie- och yrkesvägledning handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi karriärvägledning Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

141 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Matinspiratör Kalmar med omnejd
Brand Impact Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför alltpå To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!

141 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Psykolog eller PTP till Kry Kalmar

Om dig Vi söker dig som vill arbeta hälsofrämjande med beteendeförändringar för psykisk hälsa på primärvårdsnivå. Hos oss finns goda möjligheter att arbeta med olika behandlingsstrategier på individ- och gruppnivå, både fysiskt och digitalt. För dig som är intresserad finns även möjlighet att vara med och vidareutveckla vårt arbete med psykisk hälsa inom primärvården och skapa en kvalitativ och tillgänglig vård. Hos oss kan du utvecklas som psykolog och vi erbjuder en god kompetensförsörjning. Om arbetet På Kry vårdcentral Kalmar arbetar vi utifrån integrerad beteende hälsa (IBH) vilket innebär en god tillgänglighet med stegvis och individanpassad vård. Våra beteendevetare (psykologer, PTP-psykolog och socionom) erbjuder bedömning och behandling till vuxna patienter med lindrig-måttlig psykisk ohälsa. Vi jobbar främst med KBT, FACT och ACT och erbjuder även behandling via internet (iKBT), gruppbehandlingar, och föreläsningar. Som medarbetare är du med och formar morgondagens primärvård. Om Oss Kry vårdcentral Kalmar är en av Kalmar läns största privata vårdgivare med ca 10 000 listade patienter och 45 kompetenta medarbetare. Vi har även två hälsocentraler i Oskarshamn och Nybro som teamet för Psykisk hälsa jobbar gentemot. I regionen har vi även en företagshälsovård och fysioterapeuter. På Kry vårdcentral värdesätter vi hög kompetens, god tillgänglighet och ett personligt bemötande. Vi arbetar tillsammans, med glädje och effektivitet för att uppnå våra mål och erbjuda den bästa primärvården för våra patienter! Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan idag, vi rekryterar löpande! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef på mail: [email protected] att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida. Undanber oss kontakt med förmedlingsfirmor, bemanningsbolag och dylikt. Likaså annonssäljare.

142 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Liten vaken nattjänst hos barnkund
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent vaken natttill en av våra barnkunder boendes i Kalmar. På kunds önskemål söker vi en kvinnlig personlig assistent i åldern 20-60 år. I jobbet innebär det att du hjälper vår kund med allt i vardagen. Kunden är ett barn som har ett mycket omfattande vårdbehov i form av inhalationer m.m. Som assistent är du inkännande, lugn och trygg. Kunden har ingen kommunikation så det krävs att du som assistent är extra lyhörd och har erfarenhet. Som assistent jobbar du i kundens hem och behöver därför vara lyhörd och arbeta aktivt utifrån kundens behov. Kunden går vanligtvis i skolan på dagtid. Här kommer du att jobba varannan lördag vaken natt, men också bra om du har möjlighet att jobba liteextra vid behov. Du som söker kan även ha en annan sysselsättning och kombinera med detta arbete. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning/erfarenhet är meriterande. Gärna erfarenhet av epilepsi.Du som söker är positiv, initiativtagande och behärskar det svenska språket. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning så länge assistentuppdraget varar Omfattning: Deltid varannan lördag Arbetstid: 20.00-07.30 Tillträde: Omgående Då detta är en barnkund så kräver vi ett utdrag från belastningsregistret Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 3/3 2025 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Linda Eliasson | 010 130 30 06 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

143 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Sustainability Lead
Nordic Nest AB
Planerare och utredare m.fl.

Vi på Nordic Nest Group söker nu en Sustainability Lead som vill vara med och driva vår vision om att bli den mest älskade destinationen för skandinavisk design och livsstil. Är du en analytisk och självgående person som brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor? Då kan detta vara din chans att göra skillnad och bidra till en mer hållbar framtid tillsammans med oss! Vad innebär rollen? I rollen som Sustainability Lead kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete framåt. I en dynamisk och snabbväxande organisation som vår handlar det om att omsätta höga ambitioner till konkreta lösningar som bidrar till affären och stärker vår position som en ansvarstagande aktör i branschen. Då denna roll är ny hos oss kommer du få chansen att vara med och forma den. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med team över hela organisationen och ansvara för allt från att samla in och analysera data till att säkerställa att vi lever upp till regelverk och krav. Med andra ord – här får du möjlighet att påverka på riktigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva och utveckla hållbarhetsarbetet samt ta fram relevanta KPI:er. Samla in och analysera hållbarhetsdata och säkerställa att den är väl underbyggd, dokumenterad och relevant. Utveckla och optimera processer för datainsamling och analys genom bla. driva digitalisering av hållbarhetsarbetet. Hålla dig uppdaterad på branschstandarder och hållbarhetslagstiftning Stötta bolagshantering med administration, interna kontroller och koordinering av bolagsrelaterade ärenden. Vem är du? Vi tror att du drivs av att skapa konkret förändring och har en passion för att kombinera hållbarhet med affärsnytta. Du är en strukturerad, analytisk och lösningsorienterad person som känner dig trygg i att arbeta självständigt men samtidigt värdesätter samarbete och är en stark lagspelare. Du är en inspirerande kommunikatör som kan göra komplexa hållbarhetsfrågor tillgängliga och engagerande för olika målgrupper, både internt och externt. Att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där vi värderar innovation och mod att tänka nytt ser du som en spännande möjlighet. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av operativt hållbarhetsarbete och rapportering med förmåga att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. God förståelse för hållbarhetslagstiftning och branschstandarder. Förmågan att omsätta data och insikter till strategiska förbättringar och konkreta initiativ. Erfarenhet av att skapa och underhålla strukturerad rapportering samt förmåga att presentera komplexa begrepp på ett enkelt sätt. Goda kunskaper i Excel och andra digitala verktyg för datahantering och analys. Vi letar efter dig som är nyfiken, proaktiv och alltid redo att ta nästa steg för att göra hållbarhet till en självklar del av vår resa framåt. Så, vill du bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Christopher Diaz, CFO, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

143 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Elevassistent ca 70%

På uppdrag av en gymnasieskola i Kalmar söker vi en elevassistent!Du är en flexibel, glad, pigg och initiativtagande person och du gillar att ha många bollar i luften. Du vill gärna hjälpa till och vara ett stöd för både elever och skolpersonal.Arbetsuppgifterna innebär förutom att vara elever och skolpersonal behjälplig, att tex hjälpa till skolans resurscentrum, hjälpa till på biblioteket, vara vakt när elever har prov, hjälpa till i cafeterian, se till att det är ordning i korridorer och salar och många andra uppgifter.Din ålder bör vara ca 25-55 år och har du erfarenhet av skolans värld är det ett stort plus men det viktigaste är att du har rätt egenskaper. Övrig information Anställningsform: Timanställning med fast schema Omfattning: Deltid Arbetstid: Enligt ett fast schema Tillträde: Enl överenskommelse Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 20250220 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Katarina Weiman tel 010-1303157 eller mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025