Ödmjuk och engagerad assistent sökes på 75% till en aktiv 20-åring!
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som är en engagerad, omtänksam och positiv person, till vår kund som är en 20 årig kille med NPF-diagnos. Vi letar efter dig som vill jobba 75% med arbetstider förlagda mellan kl. 08-21. Det är väldigt meriterande om du tidigare har erfarenhet inom autism eller någon annan diagnos inom NPF, samt att du har erfarenhet av att jobba på ett pedagogiskt och strukturerat sätt. Killen har ett stort intresse för bland annat djur, fotboll, dataspel, gym, kost och hälsa. Vi ser det som extra roligt och bra om du har några liknande intressen! Han är en social och glad kille som uppskattar variation i sin vardag, med en stabil grund så dagarna är förutsägbara. Killen har sina utmaningar men med ditt personliga stöd kan vi skapa en fin och fungerande vardag tillsammans. Killen kan ha svårigheter med det sociala samt med kommunikationen, så det är viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och enkelt samt hjälpa till att tolka. Som assistent kommer du att vara en viktig del av killens vardag. Du kommer bidra till att han får en meningsfull och aktiv tillvaro helt utifrån sina villkor, behov och funktionsvariation. Du kommer att arbeta mycket förberedande, stöttande samt med social berättelse. Detta för att kunden ska få en trygg och strukturerad vardag. Som assistent pushar du killen i hans vardag såsom aktiviteter, sysslor i hemmet, matlagning och så vidare. Där det också krävs att du är mycket noggrann för att skapa en trygghet i killens vardag. Vi söker dig som är en person som kan komma in på jobbet med en positiv och avsmittande bra energi och är en ödmjuk, ordningsam men även lekfull person. Det är viktigt att du kan vara framåt och ta initiativ men på ett pedagogiskt sätt med mycket tålamod. Körkort och tillgång till bil är önskvärt. Du behöver även vara rökfri och helst nikotinfri. (Under arbetspasset krävs det att du är nikotinfri.) Vi ser fram emot din ansökan och att du förhoppningsvis blir en del av vårt härliga arbetsteam! Här kan du göra skillnad där det behövs som allra mest! Som personlig assistent hos oss får du möjlighet till utveckling genom utbildning och stort engagemang i arbetet. Tillträde sker enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras och för denna tjänst är det ett krav att du bifogar CV. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Trädgårdsarbetare till Veterankraft i Kalmar!
Veterankraft AB
Trädgårdsodlare

Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Kalmar. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
Undersköterska öron, näsa och hals
REGION KALMAR LÄN
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med patienten i fokus. Som undersköterska på mottagningen assisterar du läkaren vid mottagningsbesök, tar prover, bokar in återbesök och tar emot patienter på sömnregistreringsmottagning. Du ansvarar för logistik och underhåll av flöden i den dagliga mottagningen, hanterar sterilt och rent gods, är behjälplig mellan operationer samt ansvarar för förrådshantering och beställning av varor. Vår arbetsmiljö är rolig, utmanande och tidvis intensiv. Vi har jourmottagning dagtid vilket gör våra arbetsdagar än mer omväxlande. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag dagtid. Klinikens cirka 60 medarbetare arbetar tillsammans vilka är; öron-, näs- och halsläkare, audionom, hörselpedagog, specialpedagog, teckenspråkslärare, hörselvårdstekniker, logoped, sjuksköterska, undersköterska, kanslist och medicinsk sekreterare. Tjänsten är ett vikariat på 75 procent under ett år med start i augusti. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av mottagningsarbete. Som person är du positiv, trygg, stabil och har självinsikt. Du har en god samarbetsförmåga, har lätt för möten med olika människor, engagemang för att vilja utveckla, förbättra och förändra. Du kan ta initiativ för att lösa och hantera de situationer som uppkommer vilket ställer krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga och en förståelse för varandras olikheter. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Öron-, näs- och halskliniken riktar sig till patienter med akuta och kroniska övre luftvägsinfektioner samt kroniska, inflammatoriska och av allergi och annan överkänslighet betingade tillstånd i övre luftvägar. Härtill kommer handläggning av neurologiska sjukdomar, sväljningsstörningar, behandling av traumatiska skador, tumörer, obstruktiva sömnbesvär samt röst-, tal- och språkstörningar. En viktig del av verksamheten rör hörselvård i alla åldrar. Specialiteten behandlar medfödda och förvärvade sjukdomar och skador och omfattar såväl akuta som icke akuta tillstånd hos patientgrupper i alla åldrar. Kliniken erbjuder omhändertagande av patienter under hela dygnet under årets alla dagar. Vårt primära upptagningsområde omfattar ca 140 000 invånare i södra delen av Kalmar län. Vi har mottagningsverksamhet i moderna och välutrustade lokaler, egna slutenvårdsplatser på samvårdsavdelning 39 och operationsresurser på centraloperation. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Beredskapssamordnare till E‑hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Har du erfarenhet av krisberedskap och totalförsvar och vill kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och göra nytta för Sveriges invånare? Lockas du av att vara med och driva beredskapsarbetet i ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i digitaliseringen av samhället? Då kan det här vara en roll för dig. E-hälsomyndigheten är en beredskapsmyndighet och har ett utökat uppdrag inom krisberedskap och civilt försvar. Vårt uppdrag utvecklas och vi växer och söker därför ytterligare beredskapssamordnare som kan bidra till att samordna och utveckla totalförsvarsförmågan på myndigheten.  Om tjänsten Ditt ansvar som beredskapssamordnare är att stärka utvecklingen av det systematiska beredskapsarbetet och det civila försvaret vid både E-hälsomyndigheten och inom sektorn hälsa, vård och omsorg. Rollen kräver att du har förmåga att arbeta med utveckling av styrande dokument, metodstöd, arbetssätt och rutiner samt följa upp beredskapsarbetet. Du är aktiv i det operativa arbetet genom utbildningsinsatser, genomförande av övergripande risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsarbete och övningar. Beredskapsarbetet är en viktig och central del av myndighetens uppdrag att stödja sjukvårdens aktörer genom digitala tjänster och lösningar.  Dina arbetsuppgifter inkluderar att: • samordna, följa upp och utveckla E-hälsomyndighetens arbete med beredskap, civilt försvar och kontinuitetsarbete. • ta fram interna regelverk, metoder och processer utifrån lagkrav samt följa upp efterlevnaden. • identifiera och bedöma hotbild och omsätta detta i interna krav och risker för verksamheten. • initiera riskbedömning för att identifiera och hantera hot och sårbarheter • planera och genomföra målgruppsanpassade utbildningar, workshoppar eller andra kommunikativa insatser inom beredskap. • stödja ledning och övriga medarbetare i bedömningar avseende beredskap. • besvara remisser inom området beredskap eller civilt försvar. • omvärldsbevaka och följa utvecklingen inom området.  Som beredskapssamordnare kommer du jobba nära både medarbetare på enheten för säkerhet och beredskap och med medarbetare på myndighetens övriga avdelningar. Du kan bli aktuell för uppdraget som tjänsteman i beredskap (TiB). Tjänsten omfattar nationell samverkan inom beredskapssektorn och andra myndigheter samt internationellt arbete som en del av Sveriges medlemskap i NATO. Tjänsten är placerad på enheten Säkerhet och Beredskap vid myndighetens stab. Staben biträder generaldirektören i ledning och styrning av myndigheten. Enhetschefen, tillika säkerhetsskyddschef, har det övergripande ansvaret för säkerhet och beredskapsarbetet på myndigheten. Om dig  För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är stabil, strukturerad och självgående med god förmåga att organisera ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att hantera omprioriteringar och är van att arbeta i grupp likväl som självständigt. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor och vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga.  Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig • minst tre års erfarenhet av arbete med civilt försvar och eller beredskap • erfarenhet av att planera åtgärder, ge stöd samt följa upp att åtgärder vidtas • erfarenhet av utbildning/övning av kris- och eller krigsorganisation  • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av beredskapsarbete/civilt försvar i offentlig verksamhet • erfarenhet av kontinuitetsplanering för digitala tjänster • erfarenhet av signalskydd. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Jonas Jensen: 076-50 63 739 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan med cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 11 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 11/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.   Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
SGS BUSINESS ASSURANCE SÖKER LEAD AUDITOR INOM ANIMAL WELFAR
SGS Analytics Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du lösningsfokuserad, självständig och gillar social kontakt? Vill du tillhöra en arbetsplats som arbetar för att skydda allmänhetens hälsa och bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle? Vill du arbeta med något som verkligen gör skillnad? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Till vårt team inom Business Assurance, som utför revisioner inom mjölkproduktion, söker vi nu en Lead Auditor med stor kunskap och erfarenhet inom jordbruk och mjölkproduktion. Rollen innebär ansvar för teamets operativa verksamhet i Sverige samt att utföra revisioner i sydöstra Sverige. Du kommer att: • Säkerställa att vårt team av djurvälfärdsrevisorer är tekniskt kompetenta och utbildade enligt aktuella kvalitetsprogram (djurvälfärd, hygien och mjölkkvalitet) • Genomföra egna revisioner ute på lantbruk • Planera både dina egna och teamets revisioner • Rapportera digitalt i våra plattformar • Arbeta nära dina kollegor, främst genom digitala möten (telefon och Teams) Tjänsten innebär regelbundet resande, inklusive övernattningar. Du arbetar mestadels från hemmakontor och ute hos klienter, och trivs därför med ett rörligt arbete. Din profil • Praktisk erfarenhet av lantbruk med fokus på mjölkproduktion • Goda kunskaper om lagstiftning och regler för djurskydd, hygien och mjölkkvalitet • Erfarenhet från revision eller tillsynsarbete samt bevis på revisorskvalifikation e.g. ISO 9001 Lead Auditor är meriterande • Kortare eller längre högskoleutbildning exempelvis lantmästare, agronom, agrotekniker eller annat relaterat område • God förmåga att kunna förmedla kunskap och kommunicera på ett respektfullt och trevligt sätt med kollegor, olika aktörer och samarbetspartner • Flytande förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska • Körkort, kategori B • Goda IT-kunskaper Som person är du ansvarsfull, självgående, utåtriktad och beslutsam. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga då ett positivt och professionellt bemötande är mycket viktigt. Arbetet kräver arbetsledskapförmåga att planera och organisera operativa verksamhet inom angivna deadlines. SGS erbjuder ett självständigt jobb i en internationell organisation, där kvalitet och integritet är nyckelord. Detta är en tillsvidareanställning med start inom kort. Vårt erbjudande Hos SGS blir du en del av ett engagerat och kompetent team som har höga ambitioner när det gäller säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Vi erbjuder en arbetsmiljö där gemenskap, respekt och utveckling står i centrum. Du får: • Möjlighet att arbeta i en internationell organisation med ett tydligt hållbarhetsfokus • Stöd från kunniga och hängivna kollegor • En arbetsplats med god sammanhållning och trivsam kultur • Friskvårdsbidrag • Flextid för ökad balans mellan arbete och fritid Våra värderingar – Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring – genomsyrar hela vår verksamhet. På SGS gör vi skillnad – vi bidrar aktivt till en bättre miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en arbetsplats som arbetar för en hälsosammare värld! Ansökan Är du intresserad av att bli en del av SGS? Skicka in din ansökan senast 27 juli 2025. Rekryteringsprocessen sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt genom att klicka på "Ansök" nedan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Mika Koivunen, Business Manager, Business Assurance Nordics, på: telefon:  +358 43 827 0696 eller via mail: [email protected] (tillgänglig under juni) SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön. Läs mer: www.sgs.com. ****************************************************************************** SGS is the world’s leading Testing, Inspection and Certification company. We operate a network of over 2,500 laboratories and business facilities across 115 countries, supported by a team of 99,500 dedicated professionals. With over 145 years of service excellence, we combine the

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Informationssäkerhetssamordnare CISO till E‑hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
IT-säkerhetsspecialister

Har du erfarenhet av informationssäkerhet och systematiskt arbete och vill kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och göra nytta för Sveriges invånare? Lockas du av att vara med och driva säkerhetsarbetet i ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i digitaliseringen av samhället? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten Som informationssäkerhetssamordnare CISO vid E-hälsomyndigheten kommer du jobba nära flera medarbetare i enheten och i nära samverkan med IT-säkerhetsansvarig, arkitekter och driftspersonal. Ditt ansvar är att stärka utvecklingen av det systematiska informationssäkerhetsarbetet och stärka förmågan för myndigheten. I denna anställning krävs det att du har förmågan att arbeta strategiskt med att utveckla mål och planer för att nå dessa, leda och samordna arbetet med metodstöd, arbetssätt och rutiner och följa upp informationssäkerhetsarbetet. Informationssäkerhet är en viktig och central del i kvalitetssäkringen av myndighetens uppdrag att stödja vård och hälsa genom digitala tjänster och lösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: • leda, samordna, följa upp och utveckla E-hälsomyndighetens arbete med informationssäkerhet. • ta fram interna regelverk, metoder och processer utifrån lagkrav samt följa upp efterlevnaden. • identifiera och bedöma hotbild och omsätta detta i interna krav och risker för verksamheten. • initiera riskbedömning för att identifiera och hantera hot och sårbarheter • planera och genomföra målgruppsanpassade utbildningar, workshoppar eller andra kommunikativa insatser inom informationssäkerhet. • stödja ledning och övriga medarbetare i bedömningar avseende informationssäkerhet. • hantera uppkomna informationssäkerhetsincidenter. • omvärldsbevaka och följa utvecklingen inom området. Tjänsten är placerad på enheten Säkerhet och Beredskap vid myndighetens stab. Staben biträder generaldirektören i ledning och styrning av myndigheten. Enhetschefen, tillika säkerhetsskyddschef, har det övergripande ansvaret för säkerhet och beredskapsarbetet på myndigheten. På enheten arbetar olika kompetenser inom säkerhet, säkerhetsskydd, beredskap och informationssäkerhet tillsammans för att stötta verksamhetens säkerhets- och beredskapsarbete. Arbetet innebär styrning, samordning, stöd och uppföljning av informationssäkerhetsarbetet inom myndigheten. Det kan förekomma samverkan med andra myndigheter eller organisationer. Om dig För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är stabil, strukturerad och självgående med god förmåga att organisera ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att hantera omprioriteringar och är van att arbeta i grupp likväl som självständigt. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor och vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig • minst tio års erfarenhet av arbete med informationssäkerhet i offentlig verksamhet (stat, region eller kommun) • erfarenhet av att analysera, revidera och implementera systematiskt informationssäkerhetsarbete • erfarenhet av kontinuitetsplaneringsarbete för digitala tjänster och verksamheter  • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av informationssäkerhetsarbetet i agila team • erfarenhet av säkerhetsgranskningar/revision av it-tjänster • certifieringar som CISSP, CISM, CISA, eller liknande. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Jonas Jensen: 076-50 63 739 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan med cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 11 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 11/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.  Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Säljare till Sharp Kalmar
Thread AB
Företagssäljare

Säljare till Sharp Kalmar – relationsbyggare med driv sökes! Vill du arbeta med moderna tekniska lösningar och skapa kundrelationer som verkligen gör skillnad? Sharp Kalmar söker en engagerad säljare som vill växa tillsammans med oss – i en roll där frihet, ansvar och affärsmannaskap går hand i hand.  Vi vill belysa att rekrytering sker under sommar/semester och att det kommer dröja innan svar/intervju ges. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten Som säljare på Sharp arbetar du med B2B-försäljning av våra lösningar inom skrivare, skannrar, skärmlösningar och digital dokumenthantering. Du utgår från vårt kontor i Kalmar men verkar i hela länet. Rollen är självständig och kundnära – du bygger nya kundrelationer, följer upp leads och arbetar långsiktigt med att förstå kundens behov. Med stöd från vårt team och erfarna kollegor får du både trygghet och frihet i vardagen. Introduktion, gemensamma kundbesök och strukturerad onboarding ger dig en stabil start. Du jobbar heltid med arbetstid måndag–fredag kl. 08–17. Tjänsten inleds med provanställning och erbjuder garantilön i början av din anställning. Vi söker dig som: Du trivs i mötet med människor och har ett naturligt driv i affären. Du är nyfiken, social och har lätt för att skapa förtroende – oavsett om du möter en ny kund eller vårdar en befintlig relation. Kanske har du tidigare sålt i butik, jobbat med abonnemang eller tekniska lösningar – oavsett bakgrund söker vi din vilja att lära och växa med oss. Du är självgående, strukturerad och tycker om att ta eget ansvar, men trivs också i ett lag där man stöttar varandra och firar framgångar tillsammans. Meriterande:  Erfarenhet av försäljning (butik, abonnemang, teknisk utrustning)  Intresse för teknik och affärslösningar (du är gärna den som släkten ringer vid teknik haveri hemma)  Förmåga att förstå företags behov och tänka strategiskt  Tävlingsinstinkt eller idrottsbakgrund Krav: B-körkort  Flytande  på svenska och engelska i tal och skrift.  Vi erbjuder: Fast lön + provision (garantilön under introduktion) En etablerad och växande arbetsgivare med lokalt kontor i Kalmar Bra introduktion och nära stöd från erfarna kollegor Möjlighet till långsiktig utveckling inom försäljning och affär Rollen utgår från vårt kontor i Kalmar, men du kommer röra dig i hela länet. Denna annons läggs ut i början av semestertiderna = svarstiden och processen kommer ta lång tid då intervjuer kommer ske först i slutet augusti/september. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Enhetschef Utredning till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning.  Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser.   Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kvalitets- och informationssamordnare
REGION KALMAR LÄN
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du en person med sinne för ordning och reda? För den här tjänsten hos oss på Regionfastigheter behöver vi dig som vill vara navet i vårt systematiska informations- och kvalitetsarbete! Hos oss får du vara med och utveckla Region Kalmar läns fastighetsförvaltning. Genom att påverka och kravställa leveranser för digitala strukturer och information är du en viktig del av vår digitala utveckling. Du medverkar mot projekt för att säkerställa att slutprodukten stämmer med reella förhållanden samt bistår organisationen vid hantering av slutdokumentation mellan projekt, förvaltning och drift. I arbetsuppgifterna för tjänsten ingår också dokumenthantering och att vara basenhetens stöd i vårt ledningssystem. Du har en viktig roll i arbetet med avvikelser och tillbud samt administrerar system för mätning, uppföljning och lagefterlevnad. En annan del är arbetet med informationssamordning. I det ingår bland annat att vara med och ta fram och utveckla styrande dokument, rutiner och riktlinjer. Om dig Vi söker dig som har god erfarenhet inom informations- och dokumenthantering. Du är en digital person som är bekväm att arbeta i olika IT-system och kan se sambanden mellan dessa för att förstå hur de hänger ihop. I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för stora arkiv av fastighetsinformation där dina administrativa färdigheter och kunskaper i att hantera IT-systemkopplingar är av vikt. Du är utbildad på högskole-/universitetsnivå och/eller har relevant arbetslivserfarenhet inom till exempel ledningssystem och systematiskt kvalitetsarbete. Du har bred teknisk förståelse och en förmåga att sätta dig in i nya frågeställningar, områden och standarder. Det är önskvärt med kunskap i förbättringsmetodik samt erfarenhet av systemstöd som exempelvis Notisum, 2c8, Stratsys, Stella och Evolution. Som person är du är trygg, självgående och nytänkande. Du har förmåga att självständigt organisera och planera ditt arbete. Vi ser också att du har lätt för att både lära dig nytt och dela med dig av din kunskap. I rollen kommer du arbeta med många olika människor och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta samt har en god kommunikativ förmåga och en hög servicenivå.  Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Din framtida arbetsplats Regionfastigheters uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Kalmar läns olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. I detta ingår bland annat fastighetsdrift, underhåll och tekniskt verksamhetsanknutna tjänster. Vi arbetar med ny-, om- och tillbyggnadsprojekt och ansvarar för byggprocessens alla faser. För oss är arbetsglädje och trivsel viktigt – vi strävar efter att bli den bästa arbetsplatsen! Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Produktansvarig till TTM i Kalmar
NearYou Sverige AB
Övriga civilingenjörsyrken

Om företaget Driv affären framåt med passion för utveckling och resultat! Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. “Grundidén som byggde TTM var att komplicerade och tidsödande arbetsmoment, som att bygga shuntgrupper ute på arbetsplatserna, måste gå att göra snabbare och effektivare genom prefabricering.” Vi bedriver en kontinuerlig teknik- och produktutveckling med målsättning att förse marknaden med energibesparande lösningar som uppfyller högt ställda kvalitets- och miljökrav. Genom kompetent teknisk support och nära samarbete med konsulter och projektörer kan vi tillhandahålla kundspecifika applikationer. Vår erfarenhet sträcker sig över 50 år, med hundratusentals shuntgrupper och tiotusentals avgasare levererade. Vi är specialister på kundanpassningar och sätter stolthet i att uppfattas som lätta att ha att göra med. TTM arbetar med lokala säljare över hela Sverige och vi har export huvudsakligen inom Norden. Huvudkontoret ligger i Kalmar. Välkommen att läsa mer om oss: https://ttmenergi.se/foretaget/om-oss/ Tjänstebeskrivning Vi söker nu en drivande och strategiskt lagd produktansvarig, med placering i Kalmar. Här får du ta ett helhetsgrepp om produktportföljen – från nulägesanalys till framtidens innovationer. I nära samarbete med försäljning, utveckling och produktion blir du en viktig spelare i att forma TTM:s position på marknaden. Som produktansvarig kommer du att: • Ansvara för prissättning, sortimentsstrategi och produktutveckling • Identifiera och formulera relevanta budskap till marknaden • Ta pulsen på kunderna och förstå vilka funktioner och egenskaper de värdesätter – idag och imorgon • Säkerställa att produkterna håller hög kvalitet och är konkurrenskraftigt paketerade • Vara en länk mellan kundens behov och våra interna resurser • Bidra till att driva förändring och förbättring i och av våra processer Det här är en roll för dig som gillar att kombinera teknisk förståelse med affärsstrategiskt arbete – och som gärna tar initiativ, skapar struktur och vågar ifrågasätta gamla sanningar för att skapa nya möjligheter. Kvalifikationer Vi söker dig som är affärsorienterad, analytisk och har en naturlig känsla för relationer och kommunikation. Du har tidigare arbetat i en roll med stort kundfokus, gärna som produktansvarig, KAM eller inom teknisk försäljning, där du fått hantera både strategi och operativa frågor. Du är: • En strategisk doer – du sätter mål, planerar vägen dit och driver arbetet hela vägen i mål • En förändringsdrivare – du utmanar status quo och brinner för utveckling och förbättring • En relationsexpert – du bygger tillit internt såväl som externt och gillar samspelet mellan teknik och människa • En resultatfokuserad lagspelare – du tar ansvar, följer upp och firar framgång tillsammans med andra Vi tror att du har: • Erfarenhet från OEM, VVS, bygg, kyla eller ventilation • Förståelse för digitala och uppkopplade produkter • Vana att jobba i en tekniskt komplex miljö med högt tempo • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska • B-körkort, tjänsten innebär en del resor • B-körkort, tjänsten innebär en del resor Vad erbjuder vi dig? Hos TTM får du mer än bara ett jobb – du får en plattform för påverkan, utveckling och gemenskap. Här möter du engagerade kollegor, korta beslutsvägar och en arbetsmiljö där idéer snabbt kan bli verklighet. Vi är ett företag i tillväxt, och du kommer in i ett läge där din kompetens kan göra verklig skillnad – både för våra produkter, våra kunder och vår framtid. Låt oss bygga framtiden tillsammans. Vi ser fram emot att höra från dig som vill kombinera teknik, affär och innovation i en spännande ny roll. Låter detta intressant? TTM Energiprodukter AB samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson på telefon 0766-776 873 eller via e-post [email protected]. Din ansökan skickar du in via Nearyou hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen den 10 augusti 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Vi startar rekryteringsprocessen vecka 33. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025