Kvalitets- och miljöansvarig
Unik Resurs i Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Nyckelroll i ett företag med framtidsfokus Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och driva kvalitets- och miljöarbetet i ett företag där hållbar utveckling, smarta processer och kundfokus står i centrum? Vi vid TTM söker dig som vill vara en del av vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du en central roll där du tillsammans med hela organisationen utvecklar vårt ledningssystem, driver förbättringsarbete och säkerställer att vi lever upp till högt ställda krav, från både kunder, lagstiftare och miljön. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvar, inflytande och utveckling Som Kvalitets- och Miljöansvarig blir du en viktig kugge i vårt maskineri. Du representerar kundens röst internt och säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet, från inkommande material till färdig leverans. Du jobbar nära produktion, inköp, ledning och processägare, och är delaktig i såväl strategiskt utvecklingsarbete som praktisk problemlösning i vardagen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för och utveckla vårt kvalitets- och miljöledningssystem, ISO 9001 & 14 001 - Planera och leda interna revisioner samt medverka vid externa revisioner och kundaudits - Driva förbättringsarbete inom processer, produktkvalitet och dokumentation - Säkerställa att kvalitetskontroller genomförs, från ankomstkontroll till leverans - Göra leverantörsbedömningar och genomföra audits tillsammans med inköp - Leda orsak/verkan-analyser vid avvikelser och reklamationer - Vara rådgivande i materialbeslut, dispenser och godkännanden - Samla in, följa upp och analysera KPI:er samt kalla till månatliga uppföljningsmöten - Utbilda och stötta organisationen i miljöfrågor samt ansvara för miljödokumentation och myndighetskontakter. Din profil Analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ Du är en trygg och nyfiken person med förmåga att både se detaljer och lyfta blicken mot helheten. Du är van att arbeta strukturerat och driva processer framåt, men har också en jordnära och prestigelös inställning. Du gillar att samarbeta över avdelningsgränser, kommunicera tydligt och stötta dina kollegor i att göra rätt från början. Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, miljö, kvalitet eller motsvarande - Några års erfarenhet av arbete inom kvalitet/miljö, gärna i tillverkande industri - Goda kunskaper om ISO 9001 och 14 001 - Vana av internrevisioner, avvikelsehantering och processkartläggning - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vad erbjuder vi? Hos TTM får du vara med och påverka, på riktigt. Vi är ett värderingsstyrt företag där engagemang, ansvar och enkelhet genomsyrar allt vi gör. Här får du en bred och omväxlande roll med stor frihet under ansvar, samtidigt som du får stöd av engagerade kollegor i ett öppet och lösningsfokuserat arbetsklimat. Vi erbjuder: - En spännande och utvecklande roll i en framtidsbransch - Möjlighet att forma och förbättra viktiga processer - Ett inkluderande arbetsklimat där du får växa - En arbetsplats där vi firar framgångar – och stöttar varandra på vägen dit Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Produktionsledare på Luma Wire Tech i Kalmar
NearYou Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Söker du en utmaning som produktionsledare hos vår kund i Kalmar? Ta chansen att leda och optimera produktionen för innovativa produktionslösningar. Med din kunskap och förmåga att coacha teamen kommer du vara en nyckelperson i att planera, leda och upprätthålla leverans. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär! Luma Wire Tech är en pionjär inom avancerad metalltrådsteknik, med en vision att revolutionera industrier som rymd, medicinsk utrustning och elektronik. Med starka tillväxtambitioner erbjuder företaget en dynamisk miljö där innovation och teknologisk utveckling står i centrum. Bli en del av vår framgångssaga. Tjänstebeskrivning Som produktionsledare på Luma Wire Tech AB kommer du att leda och samordna produktionsteamet för att säkerställa att tillverkningsprocessen är effektiv, kostnadseffektiv och av hög kvalitet i produktionen. Ditt ansvar innefattar att planera och följa upp produktionsplaner, hantera resurser och se till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs. Du kommer också att vara delaktig i att identifiera och genomföra förbättringsåtgärder för att optimera produktionsprocessen och öka kapaciteten i produktionen. Du leder och motiverar produktionspersonalen i det dagliga arbetet. Du hanterar arbetsschema. För att stötta dig i arbetet inom produktion har du engagerade och drivna medarbetare, som kommer stötta dig i produktionsfrågor av teknisk karaktär. Vi har idag ca 10 maskinoperatörer i vår produktionshall, som du kommer ha ansvar över. Du kommer samarbeta nära vår produktionsplanering och VD, som utgör grunden i det vi ska tillverka, samt inköp, marknad, lager, kvalitét, logistik och till viss del externa aktörer. Du rapportera till VD Ulrik Palmqvist. Kvalifikationer För att jobba som produktionsledare hos Luma Wire Tech AB krävs erfarenhet av produktionsledning inom tillverkningsindustrin. Du bör ha en relevant utbildning inom teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Starka kommunikations- och ledaregenskaper är viktiga, liksom förmågan att hantera uppkomna situationer som inte är kända varvid stresstålighet blir nödvändigt. Erfarenhet av förbättringsarbete är meriterande. Du behöver vara självgående, analytisk och ha god problemlösningsförmåga. Vi gillar struktur och ordning samt utveckling av standarder så du behöver ha med dig ett sådant tankesätt när du söker rollen för det kommer att prägla vår vardag inom produktion. Det är meriterande om du kemibakgrund och testerfarenheter. Luma Wire Tech AB ser värdet i våra medarbetare och en av de viktigaste egenskaperna vi söker är din personlighet, detta tillsammans med din erfarenhet och utbildning. Vi ser gärna att du utvecklas tillsammans med oss inom produktionsledning. Låter detta intressant? Luma Wire Tech AB samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa eller mejla rekryteringskonsult via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0766776873. Din ansökan skickar du in via Nearyou hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen 10 Augusti 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Löneadministratör för sommaruppdrag
Tng Group AB
Löne- och personaladministratörer

Vi söker en självgående löneadministratör för ett sommaruppdrag till ett bolag inom transportsektorn – start omgående! Har du erfarenhet av löneadministration och är tillgänglig under sommaren? Vi söker en självgående person för ett heltidsuppdrag med start omgående. Du kommer att arbeta med löpande lönehantering och enklare administrativa uppgifter kopplade till lön. Erfarenhet av HR+8 är meriterande, det viktigaste är att du känner dig trygg i rollen och kan arbeta självständigt.Det är en fördel om du bor i Kalmar eller Stockholm där företaget har kontor. Även du som bor på annan ort i Sverige är välkommen att söka, då det finns möjlighet till distansarbete.Varmt välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kommer du: • Trivas på jobbet! Våra konsulter gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +30 i samband med den senaste medarbetarundersökningen 2024. En siffra som motsvarar "mycket bra". • Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklande uppdrag på trivsamma arbetsplatser. • Knipa en plats i vårt nätverk med TNG-konsulter inom kundservice. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan till exempel innefatta: • Registrering och kontroll av löneunderlag • Hantering av frånvaro, semester och andra ledigheter • Stöd vid lönekörningar • Utfärdande av enklare intyg och dokument • Kontakt med medarbetare vid frågor om lön eller tidrapportering • Övrig administrativ support kopplad till löneprocessen Värt att veta Uppdraget startar omgående och pågår under sommaren, fram till mitten av augusti. Det är en heltidstjänst. Det är en fördel om du bor i Kalmar eller Stockholm där företaget har kontor, men vi välkomnar även sökande från andra delar av Sverige om du har rätt kompetens. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Våra förväntningar Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av löneadministration och som snabbt sätter dig in i nya rutiner och system. Det är starkt meriterande om du har arbetat i HR+8. Du är strukturerad, noggrann och lyhörd i ditt arbetssätt och trivs i en roll där det krävs både självständighet och samarbete. Eftergymnasial utbildning inom lön, personal eller ekonomi är meriterande. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Två handläggare eller samhällsplanerare, visstid
Länsstyrelsen i Kalmar län
Planerare och utredare m.fl.

Beskrivning Är du redo för en ny utmaning och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där ditt engagemang gör skillnad? Vi på Länsstyrelsen Kalmar län är glada att kunna erbjuda två spännande lediga visstidstjänster som kommer pågå 11 månader och vi söker nu motiverade personer som vill växa tillsammans med oss på samhällsbyggnadsenheten. Vi är engagerade i den samhällsomvandling som sker i Sverige, där arbetar efter vi genom våra det övergripande målet ”tillväxt genom hållbar utveckling och en god livsmiljö” uppdrag strävar efter att skapa en mer hållbar och inkluderande framtid. Genom vårt arbete bidrar vi till hållbara städer och samhällen och ett klimatsmart län till att forma ett samhälle där möjligheten till innovativa lösningar och gemenskap står i fokus. Bli en del av vårt team och hjälp oss göra skillnad för Kalmar län! Arbetsuppgifter För tjänsterna kan olika arbetsuppgifter bli aktuella beroende på vem du är som söker samt vilken bakgrund och erfarenhet du har. De uppgifter som kan komma i fråga: - Delta i länets arbete med regional energiplanering. - Bidra till myndighetens uppdrag om att bekämpa klimatförändringarna. - Begränsa länets klimatpåverkan. - Delta i projektet smarta elsystem i Kalmar och Kronobergs län. - Samordna och ta tillvara statens intressen i den kommunala översiktsplaneringen, detaljplaner och områdesbestämmelser inom ett flertal områden. - Pröva översiktsplaner, detaljplaner, områdesbestämmelser, tillsyn, vägledning och uppföljning enligt plan- och bygglagen. - Samordna de planeringsunderlag som olika myndigheter tar fram som stöd till kommunens planläggning (natur- och kulturvärden, infrastruktur, militära intressen, vattenfrågor). - Samordna våra uppdrag om rådgivning och vägledning till kommunerna inom ramen för tidig dialog för ökat bostadsbyggande. - Bidra i analysen av hur bostadsmarknaden i länet ser ut. - Bidra till arbetet med havsplanering. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter och uppdrag på enheten och myndigheten vilket göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen kan blir aktuella. Kvalifikationer Du som söker behöver ha flerårig akademisk utbildning inom samhällsplanering eller miljövetenskap eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Förmåga att uttrycka sig lättillgängligt i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av områdena: - Samverkan inom offentlig sektor - Kommunal fysisk planering eller strategiskt arbete inom hållbarhetsområdet motsvarande på en länsstyrelse - Komplexa samhällsbyggnadsfrågor med fokus på ekologisk och social hållbarhet i kommun eller stat - Energiplanering (el-infrastruktur och energisystem) - Miljökunskaper - Projektledning Vi söker dig med ett brett samhällsengagemang och kunskap om hur samhällets olika funktioner samverkar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du behöver ha en god förmåga att identifiera, ta fram förslag på lösningar och genomför dem. Uppdraget kräver att du driver processer och slutför arbetsuppgifter. Du har god självinsikt, är prestigelös och har en god förmåga att samarbeta med kollegor.  Vi som är kontaktpersoner i annonsen har semester olika perioder under sommaren. Mejla oss så svarar vi på frågor om tjänsten när vi är tillbaka från semestern.  Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Administratörer till kund i Kalmar
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du arbetat med administrativa uppgifter i minst ett år samt erfarenhet av ärendehanteringssystem? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan.  Om uppdraget Vi söker flera administratörer/arkivassistenter till vår kund i Kalmar. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Bemannia som preliminärt startar under augusti och pågår till 2025-10-31. Du arbetar på kundens kontor i Kalmar under vardagar och kontorstider. Inför start kommer en UC-kontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter Som arkivassistent kommer du att arbeta med rensning och utsortering av arkiv. Du kommer även att förbereda inför gallring av handlingar. Vidare kommer du att: Gå igenom pappersakter Gå igenom fysiska handlingar för utsortering av bevarandehandlingar Gallra arkiv Dina kvalifikationer Fullständig gymnasieexamen Erfarenhet från minst ett års arbete med administrativa arbetsuppgifter Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 juli 2025.  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Gymnasielärare i Matematik/Engelska, CIS Internationella
Cis Kalmar AB
Gymnasielärare

Vi söker en lärare i Matematik och Engelska 85% inför nästa läsår. Meriterande är utbildning/erfarenhet av undervisning i ovan nämnda ämnen. Tillträde: 11 augusti 2026 Intervjuer genomförs löpande. CIS är en fristående gymnasieskola som bedriver utbildning på de fyra nationella programmen, NA, EK, SA och TE. Vi ingår i en lokalägd koncern där även grundskolorna Södra Skolan, Östra Skolan och Västra Skolan samt förskolorna Västanvind och Sunnanvind ingår. CIS arbetar med Internationalisering och Mentorskap i arbetslivet som två genomgripande profileringar för att ge våra elever en god grund att stå på inför mötet med högre studier och arbetsliv. I nyrenoverade lokaler och med en unik studiemiljö är CIS platsen för möten mellan människor, den elevnära skolan med världen som arbetsfält. Vi söker dig som är flexibel och öppen för att, i samverkan med kollegor samt det omgivande samhället, bidra till att vidareutveckla undervisningen. På CIS arbetar du nära ledning, kollegor och elever. Vi är ett team som ser möjligheterna i vardagen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Specialpedagog i Kalmar till internationell grundskola
Watma Education AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ditt uppdrag Som Specialpedagog hos oss blir du en viktig del av ett engagerat elevhälsoteam och arbetar nära lärare, specialpedagoger och skolledning för att ge elever det stöd de behöver för att lyckas. Varje dag arbetar vi för att alla elever ska få rätt förutsättningar att utvecklas, både kunskapsmässigt och socialt.  Ditt huvudsakliga ansvar består av att kartlägga, planera, genomföra och följa upp insatser för elever i behov av särskilt stöd, i samverkan med andra pedagoger. Du arbetar både enskilt med elever och handledande gentemot kollegor för att stärka undervisningen på grupp- och individnivå. Du är van vid att använda evidensbaserade metoder och följer upp elevernas utveckling systematiskt. Mentorskap eller annat elevnära arbete kan ingå i tjänsten beroende på din profil och intresse. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Specialpedagogutbildning. För att lyckas i rollen vet vi att du är Strukturerad och lösningsfokuserad med god förmåga att anpassa undervisningen utifrån varje elevs behov. Empatisk och relationsskapande, med ett starkt engagemang för elevernas utveckling.  Samarbetsinriktad och trygg i att handleda och stödja kollegor. Har du arbetat i en internationell skolmiljö ser vi det som meriterande! Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 40%. Tillträde: Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Placering: Distans med krav på att arbeta från skolan i Kalmar en gång i månaden. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Första linjens chef NKA
REGION KALMAR LÄN
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker nu en driven och engagerad verksamhetschef till Nationellt kompetenscentrum anhöriga (Nka). Nka är en nationell resurs inom anhörigområdet och ligger organiserat inom Region Kalmar län kopplat till Regionstab lärande och förnyelse med utvecklingsdirektören som närmsta chef. Verksamhetens huvudsakliga uppgift är att vara ett kunskapsstöd till kommuner, regioner och enskilda utförare och därmed också bidra till likvärdigt stöd till anhöriga i hela landet. Kompetenscentrum ska verka för utveckling och högre kvalitet inom anhörigområdet avseende perspektiven individ, hälsa, vård och omsorg och samhälle. Nka:s verksamhetsidé är att skapa och utveckla möten mellan olika kunskaps- och erfarenhetsformer som tex förstahandserfarenheter hos anhöriga, brukare och deras organisationer, praktisk erfarenhet hos personal, organisatorisk- och policyerfarenhet samt vetenskaplig- och metodkunskap. Uppdraget avsåg ursprungligen anhöriga till äldre och har successivt utvecklats till att idag omfatta anhörigskap, anhörigomsorg och anhörigstöd för anhöriga i alla åldrar (barn, vuxna och äldre anhöriga) till personer med långvarig sjukdom, funktionsnedsättning och äldre personer. Nka är också en länk mellan forskning, praktik och beslutsfattare. Vi samverkar med FoU-verksamheter och universitet både nationellt och internationellt. Vi verkar för frågor inom området när det gäller nordiskt samarbete samt samarbete med andra länder och internationella organisationer. Nka har en forskningsgren vid Linnéuniversitetet, vars verksamhet består av externfinansierad forskning inom anhörigområdet. Nka har medarbetare spridda över landet. Det finns fysiska kontor i Kalmar, Borås och Stockholm. I nuläget sysselsätter verksamheten 25 medarbetare samt tjänsteköp av forskare, praktiker och konsulter. Om dig Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens planering, genomförande, innehåll, kvalité och uppföljning i samråd med Nka:s styrgrupp. Du ingår och  samverkar med relevanta nätverk och organisationer regionalt nationellt och internationellt. I rollen kommer du bland annat arbeta för att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att leverera och utvecklas. Du kommer att omsätta aktuell forskning i lättillgängligt material. Du kommer även att ansvara för utbildning och handledning, konferenser, webbutbildningar, webbinarier och poddar. För oss är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, lätt kan skapa helhetssyn och förhålla dig till komplexa utmaningar samt att du är uthållig och långsiktig i ditt sätt att arbeta. Du har djup och bred kunskap inom området anhörigskap, anhörigvård och anhörigstöd.  Du kan analysera resultat, sätta upp projekt och leda ett team, inspirera att ta nya steg samt tryggt guida genom förändring när resan till nytt mål börjar kännas motig. Du ser en självklarhet i att utgå från behov och fakta, involvera samt samla kunskap genom omvärldsbevakning  Du har av arbetsgivaren bedömd relevant akademisk utbildning samt god förmåga att leda på distans och en god interpersonell förmåga att bygga och underhålla relationer. Vidare har du en god utbildnings- och handledningsförmåga och god förmåga att organisera och skapa struktur. Du trivs i den digitala världen – och ser digitala lösningar som naturliga möjligheter i ditt arbete. Du navigerar obehindrat i Office-paketet och vet hur du skapar en kommunikativ presentation. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av brukarmedverkan och kunskap om att skapa möten mellan olika kunskapsbärare. Du har erfarenhet av arbete i externfinansierade forsknings- och utvecklingsprojekt på regional, nationell och EU-nivå.  Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska och svenska samt erfarenhet av sociala medier. Särskild vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet samt erfarenhet och kompetens för att utveckla ett likvärdigt, evidensbaserat och förebyggande stöd till anhöriga i Sverige.    Vi ser gärna att du även har en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Du bör ha en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Det finns möjlighet att bli affilierad som forskare till Linnéuniversitetet. Din framtida arbetsplats NKA arbetar med anhörigfrågor på uppdrag av Socialdepartementet via Socialstyrelsen och tillsammans med kommuner, regioner, enskilda utförare, idéburna organisationer och Sveriges Kommuner och Regioner. Nka är lokaliserat inom utvecklingsenheten för lärande och förnyelse vid Regiondirektörens stab, Region Kalmar län och som en forskningsgren vid Institutionen för hälso- och vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet.  Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Led framtidens säkerhet – som projektledare brand hos Securitas Technology
Securitas Technology Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Securitas Technology - See a different world.  På Securitas Technology ser vi inte bara risker – vi ser möjligheter. Med banbrytande teknik och människan i centrum skapar vi trygghet för samhällen, företag och individer. Nu söker vi en projektledare som vill vara med och göra skillnad. Vi är en global ledare inom säkerhetsteknik med över 70 års erfarenhet – men vår styrka ligger i människorna bakom tekniken💡👥. Hos oss kombineras den stora koncernens resurser med en varm och familjär kultur där varje individ räknas. Är du intresserad av komplexa lösningar i framkant, och vill arbeta i en organisation med avancerad teknik och kunder som myndigheter, kommuner och nationella samt internationella företag? Då kan Securitas Technology vara ett nästa steg i din utveckling. Din roll: Som projektledare inom brandtekniska lösningar kommer du att ta stort ansvar och ha en koordinerande roll där du fungerar som spindeln i nätet. Våra kunder vänder sig till oss för att få en brandteknisk lösning utöver det vanliga, därför ställer det höga krav på din förmåga att leverera den bästa lösningen. Du kommer att: • Leda komplexa projekt för myndigheter, kommuner och företag. • Följa upp budget och ta ansvar för projektens resultat. • Samordna tekniker och underentreprenörer. • Samarbeta nära med säljare för att säkra rätt leverans i rätt tid. • Resa inom regionen som en naturlig del av arbetet. Vi söker dig som🔍  • Har minst 2 års erfarenhet av projektledning eller brandteknisk roll. • Har gymnasieutbildning, gärna med inriktning teknik, ekonomi eller el. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. • Har god projektekonomisk förståelse, B-körkort och MS Office-vana. Meriterande: • Kunskaper BAS-U & BAS-P.  • Kunskaper inom entreprenadjuridik. • Vana att jobba med/i installationsprojekt med elinstallatörer. Vem är du?🧠💪 • Du är inte personen som låter dig skrämmas av komplexa problem. Istället ser du dem som spännande utmaningar och har en naturlig förmåga att hitta lösningar.  • Resultatorienterad och självgående. Du är inte beroende av andras styrning utan tar initiativ och för arbetet framåt utan att tveka.  • Ansvarstagande och prestigelös, samt värdesätter att bygga relationer såväl internt som externt. • Du är väl bekant med vikten av att ha välstrukturerade tidsplaner. När du lovar att leverera något, kan kollegor och kunder vara säkra på att det kommer att bli gjort i tid.  Vad erbjuder vi?🎯 • Möjligheten att representera Nordens marknadsledare inom innovativ säkerhetsteknik.💻 • Utvecklas tillsammans med några av dom mest spännande kunderna i branschen.🚀 • En prestigelös kultur med fokus på samarbete - det finns alltid någon man kan ringa!📞 • Bli en del av ett företag där alla delar passionen att leverera den bästa lösningen till kunden.✨ Securitas – See a different world🌍 Vi ser möjligheter där andra ser hinder. Och vi arbetar varje dag för att göra världen säkrare – tillsammans. Ansök redan idag! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan direkt. Då vi närmar oss semestertider kommer intervjuer att ske i augusti/september. 📩 Kontakta oss gärna: Jacob Palmqvist – Rekryterande chef 📧 [email protected] Ida Häll – Rekryteringsspecialist 📧 [email protected] Facklig kontakt: Christer Persson (Unionen) 📧 [email protected] Läs mer om hur det är att jobba på Securitas Technology här. Ansök idag – och See a different world. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt godkänd bakgrunds- och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). #LI-DNI

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bemanningsassistent, Kirurgkliniken
REGION KALMAR LÄN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi erbjuder På kirurgkliniken i Kalmar erbjuder vi ett tidsbegränsat uppdrag som bemanningsassistent på vår klinik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta i vårt personalsystem, Heroma samt med schemaläggning för vårdavdelningarna. Du kommer med en helhetssyn över kliniken vara en väldigt viktig del av vår organisation. Arbetet kommer vara dagtid, 40h/vecka. Vi söker Vi söker dig med erfarenhet av service och kunskap kring schemaläggning. Du har god logistisk förmåga samt god kommunikationsförmåga. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården som sjuksköterska eller undersköterska, erfarenhet av Heroma samt Excel är meriterande. Som person har du god samarbetsförmåga, är inspirerande och ser vikten av goda relationer samtidigt som du också kan vara självgående och tydlig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är tidsbegränsad, med möjlighet till förlängning. Intervjuer och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vår arbetsplats Kirurgkliniken bedriver en bred verksamhet indelad på övre respektive nedre bukkirurgi, kärl, bröst, endokrin, urologisk kirurgi samt kirurgisk akutvård. Totalt arbetar drygt 200 personer, varav cirka 90 sjuksköterskor vid kliniken. Sedan några år tillbaka är Kirurgklinikerna i Kalmar och Oskarshamn en gemensam klinik. I Kalmar förläggs avancerad kirurgi, och i Oskarshamn bedrivs verksamhet som normalt inte förväntas kräva intensivvård. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025