Ekonom till Wapro

Brinner du för ekonomiarbete och sambandet mellan siffror och verksamhet har vi en spännande möjlighet för dig på Wapro i Karlshamn. Du blir en del av ett bolag med stark tillväxt om ca 20 % per år där förändring är ett konstant tillstånd i högt tempo med ett öppet och prestigelöst klimat. Välkommen till Wapro! Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonom kommer du ansvara för det löpande ekonomiarbetet på Wapro AB som utgörs av Wapros svenska produktionssajt i Karlshamn och ett säljteam i Tyskland. Arbetsuppgifter du kommer arbeta med och ta ansvar för är: * Löpande redovisning * Fakturahantering, kund/leverantörsreskontra * Månadsbokslut * Moms- och skatteredovisning * Intrastat Du kommer också vara involverad i budget- och analys/uppföljningsarbete tillsammans med ekonomichef. Bolagets löner är outsourcade och hanteringen kring detta hanteras primärt av ekonomichef. I ditt arbete förekommer kommunikation med enheten i Tyskland och då Wapro Group även innehar säljbolag i UK och USA samt produktionssajt i DK är den internationella prägeln tydlig. På Wapro är ekonomiprocesserna fullt ut digitala och automatiserade så rollen kräver ett stort intresse för affärssystem, här kommer du arbeta i Monitor. Du rapporterar till Ekonomichef som har det övergripande ansvaret för bolagen och koncernredovisningen. Din profil Det vi önskar och hoppas att du tar med dig till Wapro är: * Några års erfarenhet av likande ekonomiarbete och fullt trygg med arbetsuppgifterna * Erfarenhet av ett digitalt arbetssätt och stor erfarenhet av affärssystem * Gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi * Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i ett producerande bolag i liknande storlek * Mycket goda kunskaper i engelska då all rapportering sker på engelska Som person är du strukturerad, effektiv och initiativtagande. Du trivs med att ta ett självständigt ansvar för ditt arbete. Du är tydligt analytisk och når en hög förståelse för vad siffrorna i resultaträkningen verkligen visar och kan relatera till verksamheten. Din kommunikativa förmåga är god och du samarbetar lättsamt och prestigelöst med samtliga funktioner och kollegor på arbetsplatsen. Övrig information * Placeringsort: Karlshamn * Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid * Varaktighet: Tillsvidare??? * Arbetstid: Heltid, dagtid? I denna rekrytering samarbetar Wapro med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 7 juni 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR. Om kunden Wapro med huvudkontor i Karlshamn är ett företag som specialiserat sig på översvämningsskydd och flödesreglering i segmenten Miljö och Aqua kultur. Wapro har tagit fram flera unika produkter för att säkra vattenflöden, förhindra översvämningar samt skapa flödeskontroll. Wapro har tillverkning i Karlshamn, Sverige och Otterup, Danmark där vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna. De främsta slutkunderna är kommuner och kommunägda VA-bolag, vilka bearbetas direkt genom egna bolag i Sverige, USA, Danmark, England och Tyskland och genom partners i ett 20-tal länder i världen. Den internationella försäljningen står för ca 80 % av omsättningen. Idag är vi totalt 50 medarbetare i bolaget, ca 20 i den svenska delen. I verksamheten arbetar alla med stort engagemang och har en god stämning som vi värdesätter högt. Wapro och dess produkter är kända på marknaden, står för mycket know-how och vill leverera en trygghet till våra kunder. Wapro ingår i Lagercrantz Group som är en värdeskapande teknikgrupp inom B2B. Lagercrantz koncernen består av cirka 75 bolag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
AnnSam söker Sjuksköterska! ☀️Uppdrag v25-32 Hemsjukvård i Karlshamn.

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterska för uppdrag inom Hemsjukvård i Karlshamn!   Perioden: 2024.06.17 - 2024.08.11 Arbetstid: Dag, kväll samt helg. natt. Enligt schema.   Erfarenhet: 2  år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem:   Ev. övrigt: DIS Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

8 maj 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Butiksmedarbetare, kassa/checkout, Willys Karlshamn C

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 26 timmar i veckan, provanställning tillämpas Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Karlshamn C! I kassalinjen hjälper vi våra kunder att checka ut sina varor, vilket gör avdelningen till en viktig plats i butiken där vi har chansen att ge ett gott sista intryck av oss. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i kassalinjen. Du ser till att våra kunder kan avsluta sina köp på ett bra och smidigt sätt med hjälp av våra utcheckningsalternativ. I kassalinjen möter du massor av kunder dagligen, alltid med härlig energi, kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du är social, framåt och ett riktigt proffs på kundbemötande. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Maria Cassel, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-22. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Elkraftskonsult till AFRY Distribution

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY har i många år framgångsrikt stöttat energiproducenter och distributörer. Energimarknaden har just nu sin största tillväxt sedan Sverige blev elektrifierat och behovet av investeringar i distributions- och transmissionsnäten är enorma de kommande åren. På AFRY Distribution är vi i dagsläget cirka 50 konsulter som är med och bygger ut och utvecklar framtidens elnät och vi behöver bli fler! Våra uppdrag kan innefatta alltifrån förstudier, planering och projektering till färdiga anläggningsändringar. Projekten kan ske både i AFRYs regi samt som inhyrd resurs ute hos kund. Vi utför projekt av olika storleksgrad som sträcker sig från underhåll, ombyggnation, nyanslutningar eller reinvesteringar. Vi har med andra ord en bred kompetens som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att utvecklas! På AFRY får du möjlighet att utvecklas i rollen som Elkraftskonsult och du kommer ha ett nära samarbete med härliga och kompetenta kollegor och du kommer jobba tätt tillsammans med branschens viktigaste kunder. Du kommer bland annat ha möjlighet att jobba med projektering, beredning och konstruktion men även med elkvalitetsutredning, anslutning av vind och solcellsparker, projekt- och byggledning samt uppdragsledning. Är du intresserad av ledarskap så ser vi gärna att du axlar rollen som mentor för juniora kollegor. Möjliga stationeringsorter är Stockholm, Uppsala, Bollnäs, Östersund, Umeå, Skellefteå, Visby, Halmstad, Malmö, Göteborg, Trollhättan, Norrköping, Linköping, Oskarshamn, Kalmar, Växjö, Hässleholm, Karlskrona, Värnamo, Karlshamn. Kravspecifikation Personliga egenskaper är något som vi värderar högt, och för att du ska trivas i rollen - och på AFRY - ser vi att du känner igen dig i våra värdeord BRAVE, DEVOTED, TEAM PLAYERS. Som person är du flexibel, driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och är både strukturerad och analytisk. Vidare är du en prestigelös lagspelare med ett genuint intresse av att bygga och bibehålla goda relationer internt så väl som externt, med ett kundorienterat mindset. För att lyckas i rollen: Har du relevant teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå med inriktning mot elkraft/el eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du minst 3 års kompetens och erfarenhet inom beredning, projektering och projektledning av elnätet. Har du erfarenhet av rollen som konsult. Talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska då båda språken frekvent används både inom AFRY och hos våra kunder. Om rekryteringsprocessen Om du går vidare i denna rekryteringsprocess kommer vi att använda oss av tester som ett steg i att identifiera din potential. Det vill säga hur väl du matchar de delar av kravprofilen som handlar om personliga egenskaper och problemlösningsförmåga. Testerna hjälper oss också att säkerställa en mer träffsäker och rättvis rekryteringsprocess. Eftersom tjänsten verkar inom säkerhetsklassade områden kommer du att genomgå drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas. Ytterligare information Vi ser det som naturligt och viktigt att våra medarbetare under hela sin karriär utvecklas och breddas i sin kompetens för att hela tiden stimuleras till att nå sin fulla potential. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner som flextid och utfyllnad av lön vid föräldraledighet med mera för samtliga av våra medarbetare. Det våra anställda uppskattar mest bland våra förmåner är erbjudandet inom friskvård och personalföreningen Club AFRY. Genom Club AFRY erbjuder vi en stor variation av intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet inom exempelvis kultur- och sportevenemang, bokklubb, kör, stuguthyrning och sportaktiviteter. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-07-07. Kontaktperson för frågor: Group Manager Anna Thisell [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Uppdrag i Blekinge - Sommar 2024

Uppdraget: Karlshamn kommun, Blekinge 2024-06-17 - 2024-08-31 Legitimerad sjuksköterska Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från hemsjukvård. B-körkort. Cura Connect erbjuder: Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Tjänstepension Boende Resa Friskvårdsbidrag Din egen serviceinriktade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro Om Cura Connect Cura Connect är ett litet personligt bemanningsbolag som är dedikerat att tillhandahålla kvalificerad vårdpersonal över hela Sverige. Vi förstår den ständiga utmaningen som sjukvården står inför när det gäller bemanning och strävar efter att vara en pålitlig partner i denna process. Vår högsta prioritet är att leverera vård av högsta kvalitet och att skapa en stabil och trygg arbetsmiljö för våra anställda. Vi strävar efter att bidra till en förbättrad sjukvård genom att erbjuda flexibilitet, pålitlighet och professionalism. Cura Connect är engagerat i att bemanna sjukvården på ett effektivt och hållbart sätt. Vi är stolta över att vara en pålitlig partner för sjukvårdsinrättningar över hela Sverige och ser fram emot att fortsätta stödja dem i deras strävan att leverera den bästa vården till patienterna.

7 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Allmänspecialist läkare till VC i Blekinge

Allmänspecialist läkare till VC i Blekinge. Att vara en del av Cura Vårdbemanningoch vårt team som läkare innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Kommersiell VD till Wapro Group

Vi söker till Wapro Group i Karlshamn, en kommersiellt inriktad och driven VD. Ditt uppdrag blir bland annat att kombinera bolagets tillväxtmål om ca 20% per år där förändring är ett konstant tillstånd i högt tempo. Samtidigt värnar du om ett prestigelöst och öppet klimat där känslan av "det lilla bolaget" på den internationella arenan består. Med stora variationer och kontraster i vardagen hoppas vi att du vill utvecklas och utveckla Wapro vidare - Välkommen! Dina arbetsuppgifter Som VD på Wapro kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva bolagets strategi, tillväxt, affärsutveckling och lönsamhet. Vi söker en ledare med stark affärsmässighet och förmåga att skapa en positiv arbetskultur. Tillväxtmålen för de kommande åren är tydligt formulerande och att framgångsrikt driva tillväxtstrategin med fokus på försäljning och en utökad produktportfölj är en självklar del av ditt uppdrag som VD. Dina huvudsakliga ansvarsområden utöver ovan inkluderar: * Leda och motivera ledningsteamet med sina respektive avdelningar för att tillsammans nå uppsatta mål och resultat * Bygga och upprätthålla relationer med leverantörer och samarbetspartners * Ansvara för bolagets ekonomi, budget och rapportering samt säkerställa lönsamhet och hållbarhet * Skapa en inspirerande arbetskultur som främjar samarbete, innovation och engagemang Mest tid och närvaro lägger du på Wapro AB i Karlshamn. Utöver ansvaret för Wapro AB har du en platschef för produktionsenheten Wapro A/S i Danmark som rapporterar till dig. Vidare är du ytterst ansvarig för säljbolag i USA och England samt ett säljteam i Tyskland men dessa säljorganisationer drivs i vardagen av försäljningschef. Totalt innebär detta 55 medarbetare varav du har åtta direktrapporterande där sex ingår i din sammansvetsade och kompetenta ledningsgrupp. Din profil Vi söker dig som med tydligt kommersiellt driv vill axla rollen som Wapros VD. Det vi önskar att du tar med dig är: * Erfarenhet av att leda och utveckla bolag/affärsområde/produktionssajt och liknande, gärna i tillväxtfas * Gedigen chefserfarenhet inklusive att leda andra chefer * Sälj- och marknadsinriktad med erfarenhet av internationella affärer * Arbete från producerande bolag Vi söker en VD som kombinerar prestigelöshet med mod att fatta beslut och klokhet i att lyssna på andra. Du är kommunikativ, passionerad och en naturlig ledare som värnar om utveckling och ansvar hos din personal. Med din affärsmässighet kan du se och bygga en helhet även när den inte är given. Du vet vad som behöver göras, hur det ska göras och får varje grupp att förstå sin roll i det större sammanhanget. Med ditt driv, sunda förnuft och mod hoppas vi att du är redo att axla rollen som Wapros VD för att tillsammans med dina medarbetare/kollegor driva utveckling och tillväxt mot nya höjder! Övrig information * Placeringsort: Karlshamn där du är närvarande merparten av den tid du inte reser * Resor: ca 50 resdagar/år * Närmsta organisation: Ledningsgrupp 6 st och ytterligare 2 direktrapporterande medarbetare. Rapporterar till styrelseordförande. * Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid * Varaktighet: Tillsvidare??? I denna rekrytering samarbetar Wapro med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvariga Rekryteringskonsulter Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller [email protected] alternativt Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer arbeta löpande i processen, med sista ansökningsdag den 6 juni 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR. Om kunden Wapro Group med huvudkontor i Karlshamn har specialiserat sig på översvämningsskydd och flödesreglering i segmenten Miljö och Aqua kultur. Wapro Group är samlingsnamnet för bolagen Wapro AB, Wapro A/S, Wapro Inc och Wapro Ltd. Wapro har tagit fram flera unika produkter för att säkra vattenflöden, förhindra översvämningar samt skapa flödeskontroll. Wapro har tillverkning i Karlshamn, Sverige och Otterup, Danmark där vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna. De främsta slutkunderna är kommuner och kommunägda VA-bolag, vilka bearbetas direkt genom egna bolag i Sverige, USA, Danmark, England och Tyskland och genom partners i ett 20-tal länder i världen. Den internationella försäljningen står för ca 80 % av omsättningen. Idag är vi totalt 55 medarbetare i bolaget, ca 20 i den svenska delen. I verksamheten arbetar alla med stort engagemang och vi har en god stämning som vi värdesätter högt. Wapro och dess produkter är kända på marknaden, står för mycket know-how och vi vill leverera en trygghet till våra kunder. Wapro ingår i Lagercrantz Group som är en värdeskapande teknikgrupp inom B2B. Lagercrantz koncernen består av cirka 75 bolag.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Undersköterska till Trygg Hemgångs-teamet

Vill du ha ett omväxlande, utvecklande och inspirerande arbete? Då är du hjärtligt välkommen med din ansökan till Trygg Hemgång. För att säkra vårdens övergångar från specialiserad vård till vård i kommunal regi eller närsjukvård fyller Trygg Hemgång en viktig funktion. Du kan bli en av fyra undersköterskor som inrättats för att trygga hemgångar efter sjukhus- respektive korttidsvistelse. Som medarbetare i teamet arbetar du utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt och bidrar till att brukaren får träna i hemmiljö för att bli så självständig som möjligt och utifrån det få rätt stödinsatser. Undersköterskan i Trygg hemgång fungerar som spindeln i nätet för brukaren och kommer i kontakt med många berörda professioner som arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterska, hemtjänst och enhetschef. Du introducerar även hemtjänst och nattpatrull i ärendet, skapar en arbetsplan som underlag för genomförandeplanen. Du är även sammankallande till uppföljning i hemmet inför överlämnandet till ordinarie hemtjänstpersonal. Du arbetar med uppföljningar av det egna arbetet och effekterna ute i verksamheten samt deltar aktivt i kvalitetsutveckling av uppdraget.     Trygg Hemgång söker nu en undersköterska som är REDO att tillsammans med oss möta den nutid och framtid som brukarna i en trygg hemgång kan komma att behöva. R står för REFLEKTION. Det är viktigt för oss att du funderar över varför du är på jobbet, vad du gör och för vem du gör det, men också att du reflekterar över händelser och upplevelser – vad var det som hände? Vad kan jag lära mig av det? Hur kan jag agera för att detta ska eller inte ska hända igen? E står för EGET ANSVAR. Du tar ansvar för vad du säger och gör, för ditt bemötande och för att dina arbetsuppgifter utförs på ett korrekt sätt. Du tar också ansvar för din egen professionalitet genom att hålla dig uppdaterad på rutiner, riktlinjer och lagar som gäller för ditt uppdrag. D står för DIALOG. Dialogen bygger på lyssnandet, att man lyssnar av intresse och för att förstå den andres perspektiv eller önskan. Du är lyhörd och vill, med samarbete och respekt, skapa en Trygg Hemgång O står för OMTANKE. Vi visar omtanke om de individer vi hjälper, dess anhöriga, kollegor och chefer. Du som vill arbeta med oss har ett gott bemötande, visar empati, respekt och hänsyn mot alla du möter i din yrkesroll. Du ger omsorg och vård utifrån vars och ens behov. Vårt mål är att insatserna utifrån Trygg Hemgång ska fortsätta att utvecklas. Alla som arbetar i Trygg Hemgångs team ska trivas och utvecklas som människor och individer.  För att vara aktuell för tjänsten ska du: Vara utbildad undersköterska med erfarenhet att arbeta inom hemtjänst och rehabilitering. Ha kunskap och säkerhet i omvårdnadsprocesser och delegeringsförfarande. Alltid sätta brukaren i fokus och arbeta aktivt med den enskildes målsättning  Trivas med och vilja ta ansvar för det dagliga arbetet, men drivs likväl av att vara med och utveckla teamet tillsammans med dina kollegor och chef. Ha god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och att när så krävs vara lösningsfokuserad och flexibel. Hantera det svenska språket väl i både tal och skrift och är duktig på social dokumentation. Du känner dig säker på hur du kommunicerar internt likaväl som externt. Vara trygg i arbetet och yrkesrollen.  Ha en god pedagogisk förmåga och vara väl insatt i arbetet med genomomförandeplaner. Engagerad i att driva samverkan mellan andra professioner både internt som externt.   Kvalifikationer Gymnasial eller eftergymnasial omvårdnadsutbildning gärna med påbyggnadsutbildning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav     För ytterligare information kontakta Enhetschef Marie Strömberg, 0454-810 69                                                          Fackliga företrädare, Kommunal 0454-811 91 Övrigt Tjänsten är tills vidare på 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.  Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun får du tillgång till vår Personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m.  Sök gärna tjänsten redan idag då vi kan komma att bjuda in till intervju innan sista ansökningsdagen! Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Sista ansökningsdag 2024-05-31

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till korttidsboendet Kompassen

Kompassens korttidsenhet i Karlshamn kan erbjuda sammanlagt 17 korttidsplatser för personer som pga. en sjukdom eller skada har fått väsentliga svårigheter att klara sin dagliga tillvaro. Vår verksamhet bygger på respekt för alla människors lika värde och den enskilda människans självbestämmande och integritet. Vi erbjuder en god och kvalitativ omvårdnad och självklart efter Socialstyrelsens riktlinjer. Vi arbetar för är att skapa trygghet under korttidsvistelsen, arbetar rehabiliteringsinriktat för att uppnå brukarens målsättning med vistelsen. Som arbetsplats värdesätter vi gott kamratskap och relationell etik, både mellan kollegor på avdelningarna och mot de individer vi har kontakt med inom olika samverkansområden. Likabehandling och rättvisa är en självklarhet hos oss. Vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete både mot att utveckla vår verksamhet utifrån våra brukares behov av vård och omsorg men även mot en arbetsplats som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje.   Kompassen söker nu en undersköterska som är REDO att tillsammans med oss möta den nutid och framtid som brukarna i en korttidsverksamhet kan komma att behöva. R står för REFLEKTION. Det är viktigt för oss att du funderar över varför du är på jobbet, vad du gör och för vem du gör det, men också att du reflekterar över händelser och upplevelser – vad var det som hände? Vad kan jag lära mig av det? Hur kan jag agera för att detta ska eller inte ska hända igen? E står för EGET ANSVAR. Du tar ansvar för vad du säger och gör, för ditt bemötande och för att dina arbetsuppgifter utförs på ett korrekt sätt. Du tar också ansvar för din egen professionalitet genom att hålla dig uppdaterad på rutiner, riktlinjer och lagar som gäller för ditt uppdrag. D står för DIALOG. Dialogen bygger på lyssnandet, att man lyssnar av intresse och för att förstå den andres perspektiv eller önskan. Du är lyhörd och vill, med samarbete och respekt, skapa Sveriges bästa boende. O står för OMTANKE. Vi visar omtanke om de boende, varandra, anhöriga, chefer och om oss själva. Du som vill arbeta med oss har ett gott bemötande, visar empati, respekt och hänsyn mot alla du möter i din yrkesroll. Du ger omsorg och vård utifrån vars och ens behov. Vårt mål är att omsorgen inom korttidsverksamheten ska fortsätta att utvecklas. Alla som arbetar på Kompassen ska trivas och utvecklas som människor och individer.  För att vara aktuell för tjänsten ska du: Vara utbildad undersköterska med erfarenhet att arbeta inom korttidsverksamhet. Inneha kunskap och säkerhet i omvårdnadsprocesser och delegeringsförfarande. Alltid sätta brukaren i fokus och arbeta aktivt med den enskildes målsättning av vistelsen. Trivas med och vilja ta ansvar för det dagliga arbetet, men drivs likväl av att vara med och utveckla korttidsenheten tillsammans med dina kollegor, ditt team och chef. Ha god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och att när så krävs vara lösningsfokuserad och flexibel. Hantera det svenska språket väl i både tal och skrift och vara duktig på social dokumentation.  Du bör känna dig säker på hur du kommunicerar internt likaväl som externt. I korttidsverksamheten innehar alla ordinarie USK rollen som omsorgskontakt, vilket innebär att du är trygg i arbetet med ankomstsamtal samt genomomförandeplaner samt förstår dess funktion i det dagliga arbetet.   ​​​​​​​Kvalifikationer Gymnasial eller eftergymnasial omvårdnadsutbildning gärna med påbyggnadsutbildning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och erfarenhet från arbete i en korttidsverksamhet För ytterligare information kontakta Enhetschef Marie Strömberg, 0454-810 69                                                        Fackliga företrädare, Kommunal 0454-811 91 Övrigt Tjänsten är tillsvidare på 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.  Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun får du tillgång till vår Personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m. Sök gärna tjänsten redan idag då intervjuer kan erbjudas innan sista ansökningsdagen. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Sista ansökningsdag 2024-05-20

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Dedicare söker sjuksköterskor till Karlshamn

Dedicare söker sjuksköterskor   Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är sjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag.  Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag.    Kvalifikationer  Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet.  ​​​​​​​Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.  Personliga egenskaper  God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo.    Vi erbjuder  Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:  Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag  Du får en lön som är synonym med dina prestationer  Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens  Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef  Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter  Ansökan  Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.  På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024