Driven administratör

TopWork söker dig som vill arbeta som administratör hos vår kund som är baserad i Karlshamn!  Vi söker en serviceinriktad administratör för kunds räkning. Som administratör kommer du vara ansvarig för att ge högkvalitativ service och på så sätt säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Du kommer hjälpa dina kollegor med diverse administrativa uppgifter. Du kommer således vara en viktig länk såväl externt som internt och för att lyckas i rollen krävs att du klarar av att arbeta med flera saker parallellt. Vi ser att du: - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. - Är serviceinriktad och har en förmåga att sprida god stämning bland människor du träffar och arbetar tillsammans med. - Organiserad och noggrann men ändå klarar av att anpassa dig till förändrade arbetsförhållanden. - God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Talar flytande svenska och goda kunskaper i engelska. - Goda kunskaper i Office-paketet, inklusive Word, Excel och Outlook. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och ansvar. Du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår kunds framgång. Är du en serviceinriktad och engagerad administratör så tveka inte att lämna in din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering och en anställning som inleds hos TopWork med möjlighet till att du senare ska kunna anställas av kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

15 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Grävmaskinist

Vi söker Grävmaskinist till vår återvinningsanläggning! Vi behöver stärka teamet med ytterligare en miljöhjälte som har erfarenhet av att framföra grävmaskin med grip (pluspoäng om du även kan hantera hjullastare). Tycker du om att arbeta gemensamt i grupp men också under eget ansvar? Kan det vara dig vi söker? Västblekinge Miljö AB är ett kommunalt miljöföretag som ser till att avfall inom kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström tas om hand på bästa sätt. Vi är runt 45st medarbetare på VMAB. Du kommer att ingå i ett team på fem personer som leder det dagliga arbetet som team och där vi har en tight kommunikation under hela arbetsdagen. I vårt team arbetar vi med mottagning av avfall, avfallskontroller, kvalitetsarbete, kundservice, sortering, lastning, lossning och förflyttning av avfall. I jobbet som Grävmaskinist ingår att: arbeta i grävmaskin och sortera avfall samt att kunna köra hjullastare för att lasta, lossa och förflytta avfall. vara insatt i avfallets gällande kvalitetskrav för att informera, anvisa, vägledakunder, leverantörer och samarbetspartners även att hantera avvikelser och reklamationer. anpassa kommunikation utifrån målgrupp och/eller situation. använda och följa upp eget arbete i protokoll, checklistor, rutiner etc. arbeta för att så mycket avfall som möjligt skall gå att återvinna. se till så att anläggning, lagerplatser och fordon är i god ordning varje dag samt att brister är planerade eller åtgärdas. samarbeta med andra enheter. Dina egenskaper: Till tjänsten som Grävmaskinist söker vi dig som trivs att arbeta i ett team och har kundservicekänslan med dig! Det viktigaste för oss är att du har förmågan och viljan att vara en del av ett team där vi både hjälper varandra och bidrar till en positiv kultur där inget är omöjligt. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, engagerad, strukturerad, initiativrik och lösningsorienterad. Du kommer arbeta i ett litet team och är en ambassadör för VMAB då vi träffar många av våra kommuninvånare och kunder, därför är det viktigt att du är serviceinriktad. Samt vill vi att du är kvalitets- och säkerhetsmedveten. Dina kunskaper och behörigheter: B-körkort för manuell växellåda Utbildningsbevis för grävmaskin Teknisk färdighet för att genomföra enklare underhåll på maskin. Grundläggande kunskap gällande för dator/surfplatta/smarttelefon. Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. ADR 1.3 är ett krav i din tjänst och om du saknar den kommer VMAB att stå för din utbildning. Meriterande 1–2 års erfarenhet av grävmaskin med grip Utbildningsbevis för hjullastare med skopa CE-behörighet Några ord från Anton Florén som jobbar hos oss: ”Jag är inne på mitt 7:e år på VMAB och det som gör att jag trivs är att jag har väldigt bra kollegor, vi har både roligt och hjälper varandra! Jag tycker det är kul att få arbeta med maskiner och helheten med avfallshantering. Det passar mig även bra med att arbetstiderna är förlagda MÅ-FRE, kl. 07-16. Det som är viktigast för mig är att vi har ett bra samarbete med kollegorna. En person som passar i vårt gäng är driftig och vågar ta för sig samt är en bra lagkamrat.” Vi erbjuder: Vår personal är viktig för oss och vi har bra förmåner för vår personal. För att nämna några av dem erbjuder vi både friskvårdsbidrag och företagshälsovård. VMAB ser positivt på att förena föräldraskap med arbete, därför betalas en extra ersättning ut vid föräldraledighet. Vi arbetar löpande med kompetensutveckling. För våra anställdas trygghet har vi kollektivavtal. Företaget bjuder på frukost varje morgon. Placeringsort: Mörrum, Karlshamn kommun Start: Med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar Västblekinge Miljö AB med Intensogruppen.Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emma Mattsson på telefon 0708-33 24 15 alt [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR lagstiftningen, skicka din ansökan via ansökningsknappen. Vi har löpande urval, skicka därför din ansökan snarast. Mer om Västblekinge Miljö AB Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001.Visste du att Västblekinge Miljö AB var en av de första i Sverige med fyrfackslösningen? Vi var också först i Skandinavien att bygga en torrötningsanläggning för biogas!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
AnnSam söker Sjuksköterska! Uppdrag v37-52 inom Medicin i Karlshamn

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterska för uppdrag inom Medicin i Karlshamn!   Perioden: 2024.09.09 - 2024.12.31 Arbetstid: Dag, kväll, natt samt varannan helg. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem:   Ev. övrigt:  Erfarenhet inom lungsjukvård, PD behandling och internmedicinsk sjukvård/omvårdnad prioriteras.  Önskvärt med nyligen genomförd utbildning i HLR. Ref.nr: 7212 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   Tel: 016-55 12  450

15 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Driven solcellssäljare på fält!

Om oss 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden. Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo.Vi kommer ge dig:- En utvecklande arbetsplats med goda karriärmöjligheter - Kompentensutveckling inom försäljning- Möjlighet att sälja våra innovativa produkter- Friskvårdsbidrag och tjänstepensionVi tror att du:- Har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning- Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem- Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid- Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska- Arbetat med CRM-system (meriterande)- Har b-körkort (meriterande)START: Enligt överenskommelsePLATS:Karlshamn med omnejdOMFATTNING: 100%LÖN: Fast lön + provision1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Personlig assistent 50%

Personlig Assistans i Karlshamn söker assistent för kund Vi på Carelli Assistans letar efter en engagerad och empatisk assistent för att hjälpa en kund på deltid. Tjänsten är på cirka 50%. Kunden bor utanför stadskärnan och det krävs att du har tillgång till bil och körkort för att ta dig till arbetsplatsen. Kunden är rullstolsburen och förflyttas med taklift, så erfarenhet inom yrket är meriterande. Som assistent förväntas du vara ödmjuk, lugn och stresstålig eftersom kunden kan stressad och har svårt för förändringar. Kunden vill ha saker på sitt sätt och det är viktigt att inte ta det personligt när kunden blir irriterad då det är kundens sätt att styra sin vardag utifrån sina förutsättningar. Vi letar efter flexibla personer som kan hoppa in extra vid kort varsel utöver ordinarie tjänst. Kunden behöver hjälp med städning, dusch, matlagning, träning, promenader, läkarbesök och förflyttningar då hen är mestadels sängliggande. Det är viktigt att du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift samt att du kan använda dator och smartphone för daglig social dokumentation.7 Tjänsten är förlagd dagtid vardagar samt helger. Om du är en engagerad och ansvarsfull individ som är villig att ge omsorg och stöd till en kund i behov så kan detta vara rätt jobb för dig. Vi är ett team som värnar om att skapa en trygg och professionell miljö för både kunder och assistenter. Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Friskvårdsbidrag. - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.     Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   Om du tror att du har rätt kvalifikationer och egenskaper för detta viktiga uppdrag, tveka inte att skicka in din ansökan till oss idag! Rekrytering sker löpande då vi gärna ser att tjänsten blir tillsatt så snart som möjligt. Carelli Assistans är ett företag som erbjuder personlig assistans till vuxna, barn och ungdomar med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Karlshamn kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller vill du driva, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Karlshamn kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

6 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Timvikarier, personlig assistent

Jobbannons: Timvikarier sökes för äldre man utanför stadskärnan Vi söker efter engagerade timvikarier för att assistera en äldre man utanför stadskärnan. Kund tillbringar större delen av sin tid sängliggande och behöver assistans från personal som är lugn, förstående och tålmodig. Arbetet innebär att förflytta kunden med hjälpmedel, därför är erfarenhet önskvärd. Det är viktigt att du som söker har goda kunskaper och behärskar det svenska språket väl både i tal och skrift. Kunden föredrar kvinnlig assistans. Den ideala kandidaten för detta uppdrag är flexibel och kan hoppa in vid behov när ordinarie personal är sjuk eller ledig både med kort varsel och längre framförhållning. Du behöver ha tillgång till bil och ha körkort. Erfarenhet/Kvalifikationer: • Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande • Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift • Körkort och tillgång till bil • Tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är en meriterande Personliga egenskaper: • Lugn, förstående och tålmodig • Flexibel och kan anpassa sig till olika situationer • Empatisk och omtänksam Vad företaget erbjuder dig som anställd: Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en meningsfull roll där du gör verklig skillnad i en persons liv. Du kommer att få erfarenhet inom vården och chansen att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Vi strävar efter en positiv arbetsmiljö där du känner dig uppskattad och stöttad av din arbetsgivare och kollegor. Om du känner att du uppfyller kraven och är den person vi letar efter, tveka inte att skicka in din ansökan. Om du är intresserad av att arbeta som sommarvikarie hos oss på Carelli Assistans, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.   Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   ANSÖKAN Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Sista ansökningsdag är 2024-06-30 men rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan! Carelli Assistans är ett företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

5 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Leg. Sjuksköterska kväll/natt

Karlshamns kommun söker dig som tycker om att arbeta fritt under ansvar och ta del av unika möten mellan människor. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med en grund i lösningsfokus och stor flexibilitet. Här får du möjlighet att arbeta med avancerad vård i hemmet. Vi är ett härligt gäng som söker en ny kollega. Vill du bli en av oss? Arbetsbeskrivning: När du arbetar som sjuksköterska i Karlshamns kommun planerar och genomför du ditt arbete självständigt. Du arbetar med din arbetslista för arbetspasset och du utgår från patienternas behov. Du kommer att arbeta kväll/natt samt var tredje helg vilket ger möjlighet till stor fritid vid sidan om arbetet. Du har även en arbetsledande funktion gentemot delegerad omvårdnadspersonal i medicinska frågor. Hos oss blir du en del i en engagerat och positivt team med patienten i fokus och som värdesätter den kollegiala dialogen. Kvalifikationer: Vi söker dig som är leg. sjuksköterska till vår organisation och som har ett par års erfarenhet som sjuksköterska. Vi söker dig som är trygg i din profession och är trygg med att arbeta självständigt. Arbetet kräver en förmåga att organisera och strukturera. Du möter ett brett arbetsfält där den ena dagen inte är den andra lik. Därför krävs att du är flexibel och kan anpassa dig utifrån det situationen kräver.  Du har kunskap och vana att använda datorn som arbetsredskap. Arbetet ställer krav på kvalificerad kommunikativ förmåga, vilket bl.a. förutsätter goda kunskaper i svenska i tal och skrift.  B-körkort för manuell växellåda krävs. Du ser värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till detta genom ett gott bemötande och ett högt engagemang. För dig är det självklart med ett professionellt och empatiskt förhållningssätt. Vidare vill vi att du har lätt att ta initiativ och månar om kvalitet och patientsäkerhet. Om detta stämmer på dig har du goda förutsättningar att trivas i vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Låter detta intressant? Vi tillämpar löpande intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi erbjuder dig: – Konkurrenskraftig lön – Trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar. Övrigt: Tillsvidareanställning. Arbetstid är kväll/natt samt var tredje helg. Tillträde efter överenskommelse, så snart som möjligt. Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan. Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun får du tillgång till vår personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för Omsorg och Arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta: Enhetschef: Claudia Svensson Kuzemko, 0454-56 30 63  Fackliga företrädare Vårdförbundet: Pernilla Berglund, 0454-819 82 Ida Nilsson, 0454-30 77 27 Sista ansökningsdag: 2024-05-31

5 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Traineeprogram Beredningstekniker Karlshamn

Har du några års arbetslivserfarenhet inom teknik, konstruktion eller energi och vill ta en ny riktning i karriären? Vill du vara med i utvecklingen av Sveriges elnät och arbeta i en nyckelposition med stora möjligheter i en växande bransch? Då är detta rätt chans för dig! Hela energibranschen upplever stor brist på Beredningstekniker och därför väljer ONE Nordic, som en ledande aktör i branschen, att i augusti 2024 starta upp ett nio månaders traineeprogram för att säkerställa långsiktig försörjning av medarbetare inom detta område. ONE Nordic är en av Sveriges största leverantörer av både tekniska konsulttjänster och underhåll och entreprenad inom energisektorn. ONE Nordics ambition är att alltid ligga i täten när det gäller att bistå energiproducenter, distributörer och energianvändare. Vi bygger, underhåller, digitaliserar och optimerar våra kunders anläggningar. Det är vårt ansvar att de följer de senaste miljö-, kvalitets-, och lagkraven samt att de är så effektiva som möjligt. Vi arbetar med kunder över hela landet inom flera olika verksamhetsområden inom energisektorn såsom elnät, vattenkraft, vindkraft, energimätning. Som trainee hos oss får du möjlighet att arbeta inom flera av områdena i spännande kundprojekt med de mest kända och största aktörerna på marknaden. Några av våra största kunder är E.ON, Ellevio, Vattenfall, Fortum, Trafikverket och Stockholms stad. Vad gör en Beredningstekniker? Tjänsten som Beredningstekniker är ofta varierande med olika arbetsuppgifter och många kontaktytor. Du arbetar i team tillsammans med projektledare, montörer och projektadministratörer och ni tillsammans ansvarar för att driva projekten på ett säkert och lönsamt sätt. Som Beredningstekniker tar du fram beslutsunderlag, utreder och projekterar nybyggnations- och underhållsprojekt inom Sveriges elnät. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra el-utredning, fältmätning och markundersökning Upprätta materialspecifikation, arbetskarta och andra beredningshandlingar som behövs för arbetets utförande Bistå med konstruktion, förberedande tekniska underlag (montagehandlingar) och tidsuppskattning inför produktionen Bistå med tekniska lösningar, nätberäkningar och ekonomiska kalkyler Hålla kontakt med markägare, kunder och myndigheter Säkerställa dokumentation och uppföljning Som trainee på ONE Nordic blir du anställd hos en av Sveriges största leverantörer av tekniska tjänster, underhåll och entreprenad inom energisektorn. Vi erbjuder: En anställning på en av våra lokala avdelningar Marknadsmässig ingångslön Genomarbetat program för hela traineeperioden som kombinerar ordinarie arbete med ett påkostat utbildningsprogram Stöd av en handledare under hela programmet Vidareutbildningar efter traineeprogrammets slut för att bli certifierad Beredningstekniker Brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter och personlig utveckling i en starkt växande bransch Vem kan söka till Traineeprogrammet? Vi söker dig som har en relevant utbildning inom el tillsammans med några års arbetslivserfarenhet gärna med inriktning mot el, teknik, konstruktion och/eller energi. Då rollen som Beredningstekniker innebär ett nära samarbete med såväl kollegor som kunder och andra intressenter är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Noggrannhet, driv och god struktureringsförmåga är också viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Som entreprenör värdesätter vi att du arbetar bra såväl självständigt som i grupp samt är serviceinriktad med stort affärsfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta ute i fält sedan tidigare. Ansökan och frågor Ansök genom att kontakta rekryterare Lina Sahlberg på 073-079 53 99 eller [email protected]. Vi kommer att intervjua löpande och programmet kan vara fullsatt innan sista ansökningsdag.Fackliga kontakter: Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen) Bengt Persson, 0705–925110 (Ledarna)

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Allmänsjuksköterska till Karlshamn

Vi söker enAllmänsjuksköterska till Karlskrona för uppdrag i sommar, v16-36. Jobbet innebär att du kommer jobba på Avd 9 MediciniKarlshamn. Är du sjuksköterska och söker en ny utmaning? Vill du ha större flexibilitet, trygghet och bättre lön? Välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024