Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker nu elektronikkonstruktörer till sektionen Electronic Systems, vi jobbar med elektronikdesign, layout och kablagekonstruktion. Arbetsuppgifterna omfattar utveckling av elektronik till produkter såsom testutrustningar. Utöver elektronikkonstruktion inkluderar arbetet att skriva kravspecifikationer, arbeta med teststrategier, metodik, felsökning, miljötest och konstruktionsverifiering. Din profil Du är en person som ser utmaningen i tekniskt avancerade projekt och som kan leverera lösningar som svarar mot höga krav på prestanda och tillförlitlighet. Utvecklingen sker i projektform som varierar i storlek och omfång, vilket ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt så väl som i grupp. Arbetet innebär många kontaktytor, dels inom företaget men även mot leverantörer och kunder. Det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du: * Är ingenjör inom elektronikkonstruktion med några års erfarenhet * Brinner för att utveckla * Har erfarenhet från elektronikproduktion * Uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska såväl som engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting söker en erfaren och drivande Facility Project Manager för ett konsultuppdrag i Karlstad eller Karlskoga. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp en ny funktion från grunden – med stort strategiskt ansvar och tydlig påverkan på verksamhetens framtid. Din framtida utmaning Som Facility Project Manager kliver du in i en nyckelroll där du leder och samordnar stora, komplexa projekt kopplade till verksamhetens lokaler och långsiktiga utveckling. Du driver hela processen – från behovsanalys till genomförande och uppföljning – med ansvar för att allt löper enligt mål, tidsramar och budget. En central del av uppdraget är att forma och implementera en ny funktion inom facility management. Du skapar struktur, etablerar arbetssätt och bygger effektiva processer för en hållbar framtid. Rollen kräver både strategiskt tänkande och operativt ansvar, och du kommer att ha en aktiv roll i att driva förändring på alla nivåer. Du arbetar nära interna och externa intressenter och är en viktig länk mellan teknik, ledning och leverantörer. Tydlig kommunikation, helhetssyn och förmågan att hantera flera parallella spår är avgörande för att lyckas i uppdraget. Det här är ett konsultuppdrag för dig som vill göra skillnad i en verksamhet under utveckling – och som trivs i en miljö med högt tempo, stort mandat och goda möjligheter att påverka. Vi söker dig som har: - Mångårig erfarenhet av att leda stora, komplexa projekt – gärna inom facility management eller liknande områden - Dokumenterad förmåga att arbeta både strategiskt och operativt - Erfarenhet av att bygga upp nya funktioner och skapa effektiva arbetsflöden - Hög drivkraft, stort ansvarstagande och en förmåga att fatta beslut i föränderliga miljöer - God kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med olika intressenter - Erfarenhet av att arbeta med budget och projekt inom givna ekonomiska ramar Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi söker en erfaren Lead Auditor till ett konsultuppdrag där du får arbeta självständigt med leverantörsrevisioner i en tekniskt avancerad industrimiljö. Här får du använda din specialistkompetens inom kvalitet och revision – i nära samarbete med både leverantörer och interna kvalitetsfunktioner. Uppdraget utgår från Solna, Linköping eller Karlskoga och innebär regelbundna resor, främst inom Sverige och Europa. Din framtida utmaning Som Lead Auditor får du en central roll i att säkra att leverantörer håller måttet – både på pappret och i praktiken. Du planerar, genomför och rapporterar leverantörsaudits med fokus på produkter och produktionsprocesser. Det är alltså inte bara system du granskar – utan också verkligheten bakom. Du kommer arbeta främst mot kvalitetsstandarder som ISO 9001, men också mot ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Ibland kan andra standarder bli aktuella, så bredd är en fördel. Din vardag innebär tätt samarbete med kvalitetsfunktioner inom organisationen och mycket kontakt med leverantörer. Därför är din kommunikativa förmåga och förståelse för verksamheter och processer lika viktiga som din tekniska kompetens. Vill du göra skillnad i en organisation där kvalitet är en grundpelare? Då vill vi gärna höra från dig. Vem vi tror att du är Du är den som ser vad andra missar – detaljfokuserad, noggrann och med en naturlig fallenhet för att hitta förbättringspotential i komplexa processer. Du har gedigen erfarenhet eller utbildning inom kvalitet och revision, och en trygghet i rollen som granskare och rådgivare. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Certifiering som Lead Auditor. - Erfarenhet av att arbeta med produkt-, process- och kvalitetssystemsrevision. - God kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Meriterande erfarenhet av kvalitetssäkring och verktyg som 6σ, 8D, RCA, DMAIC, MSA och FMEA. Du är strukturerad, analytisk och trivs med att ta initiativ. Samtidigt är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina möten – oavsett om det handlar om tekniker, leverantörer eller kollegor. Både svenska och engelska behärskar du obehindrat, i såväl tal som skrift. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som butiksmedarbetare i vårt café är du en viktig del av kundupplevelsen. Du arbetar med försäljning, tar emot leveranser från leverantörer och säkerställer att caféet alltid är rent, trivsamt och välfyllt. Du bemöter varje kund med ett leende och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett högt tempo – arbetsdagarna är varierade och fyllda av energi. Utöver caféarbetet kommer du att delta i det dagliga arbetet i varuhuset. Tillsammans med teamet ser du till att butiken alltid är redo för försäljning och att varje kund får förstklassig service. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i ett växande företag där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med oss! Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för caféverksamhet. Du trivs när tempot är högt och möter varje arbetsdag med energi, glädje och initiativförmåga. Du är inte rädd för att tänka nytt och bidra med egna idéer. Du är en serviceinriktad person som alltid har kunden i fokus. Du gillar att anta nya utmaningar och har lätt för att både lära dig nya saker och dela med dig av dina kunskaper. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i café och är bekväm med de arbetsuppgifter som förekommer där. Om du dessutom uppskattar struktur och ordning kommer du att passa perfekt hos oss. Naturligtvis delar du Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. Sista ansökningsdag: 2025.07.13 Arbetsplats/placering: Biltema Karlskoga Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 20h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Jenny Nilsson, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Kommunledningskontoret svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På förvaltningen finns flera stödjande och styrande funktioner såsom exempelvis HR, kommunikation, ekonomi och IT. ARBETSUPPGIFTER Har du stort intresse för IT, är kommunikativ, självgående och bekväm i mötet med nya människor? Är du en stjärna på service och support? Då kan det vara dig vi söker till vårt supportteam! Som IT-supporttekniker hos oss arbetar du huvudsakligen med att hjälpa användare med olika IT-problem och felsöka rotorsaken till dessa. En vanlig arbetsdag ger du användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem i frågor om datorer, system, skrivare och kringutrustning. Om felsökningen så kräver besöker du våra användare på plats, så resor inom kommunen förekommer inom gruppen. Detta löser du med hjälp av dina egna förkunskaper från tidigare erfarenheter, tillsammans med andra kollegor och gemensam dokumentation. Arbetet sker i ett härligt och engagerat supportgäng, I rollen ingår att vara en aktiv del av det utvecklingsarbete som bedrivs i gruppen gällande IT-supportens tjänster och leveranser. Kvälls- och helgjobb kan förekomma vid speciella tidpunkter. KVALIFIKATIONER Utbildning på högskolenivå inom IT/teknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Flerårig erfarenhet i arbetslivet inom IT-området kan ersätta kravet på utbildning Utöver det behöver du även behärska svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är ett krav att du har B-körkort. Vi förväntar oss att du som söker denna tjänst har erfarenhet av att arbeta med följande: • Installation, felsökning och hårdvaruhantering av PC, Chromebooks, Mobiltelefoner, kringutrustning och nätverk • System för fjärrinstallation och fjärrstyrning för PC • AD-konton och behörighetshantering • Hantering av digitala användare i system som AD, MDM, M365 • Tjänster kring mobiltelefoni och surfplattor som MDM-verktyg och sim-kort. Meriterande kunskaper är kunskap/erfarenhet inom ITIL samt inom Telia Touchpoints lösningar. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi är ett assistansbolag med säte i Värmland som startade 2010. Hos oss är det alltid samma personer som svarar i telefon och vi arbetar med ledord som tillsammans. Vi är ett assistansföretag som vill ge både kunder och assistenter stor kvalitet i sin vardag. Vi har en nära kontakt med våra kunder och finns alltid till hands och stöttar dig som assistent och kund. Vi tillsammans kan skapa den bästa dagen! Du måste ha fyllt 18 år. Det är dina personliga egenskaper som väger tyngst. Kunden önskar ytterligare assistent då en av hans förra valt att gå vidare för studier efter 13 år. Vi söker en yngre kille som kan gå på schema 80-100% utifrån vad som önskas. En viktig del i jobbet som assistent är att vara följsam och smälta in då ni jobbar i skolan samt hemmet mestadels. Ditt jobb är att vara närvarande och skapa de bästa förutsättningarna under alla moment. Jobbet innebär en del fysiska lyft så det är viktigt att du är i god fysisk form. Vi söker dig som vill jobba en längre tid då du kommer nära inpå och blir en del av livet för kunden och arbetsgruppen. Assistans ges dag, kväll samt helger. Du bör även gilla att vara i rörelse samt bilkörning då vi har tillgång till bil. Du ska också finna glädje i att ge ditt stöd som assistent, tillsammans skapar den bästa dagen. Som personlig assistent är det viktigt att du är tålmodig och kan ta stort ansvar. Är du dessutom en person som gillar att spela ps4 och bygga lego samt bilturer så är det dig vi söker. Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökningar behandlas löpande och kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Elektriker Industri Karlskoga - Start snarast (konsultuppdrag) Om företaget Vi söker åt vår kunds räkning en elektriker med ett par års erfarenhet som elektriker. Uppdrags platsen är belägen i Karlskoga. Här arbetar man i ett öppet team klimat där ansvar, noggrannhet och samarbete är i fokus. Har du erfarenhet av starkström, trivs med ett fysiskt arbete och söker ett uppdrag med tydlig struktur och höga krav på kvalitet? Då är detta uppdrag för dig. Om tjänsten I rollen som elektriker kommer du arbeta med elinstallationer i större anläggnings miljö. Arbetet innefattar dragning av grova kablar, starkström, installationer på hög höjd och i miljöer med särskilda säkerhetsrutiner. Du kommer att arbeta i ett engagerat team där struktur och kommunikation är avgörande. Tjänsten är på heltid med arbetstider: måndag–torsdag kl. 06:45–20:00, ledig fredag. Start sker omedelbart, med uppdrag till vecka 33 – och goda möjligheter till förlängning. Vi söker dig som Innehar certifikat som elektriker Har tidigare erfarenhet av starkström och fysiskt krävande elinstallationer B-körkort Är registrerad i ID06 Är van att arbeta i miljöer som kräver fallskydd och höghöjdsarbete Har erfarenhet av farliga arbeten och följer säkerhetsföreskrifter noggrant Är utrustad med egna handverktyg samt full skyddsutrustning, inklusive skyddskläder och skor med stålhätta Arbetar självständigt, är ansvarsfull och samarbetsvillig Övrigt: Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi sjuksköterskor till uppdrag inom vårdboende i Karlskoga. En sjuksköterska vecka 29-30 En sjuksköterska 28-31 Arbetstider 7-15.30 Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vill du bidra till utvecklingen inom svensk försvarsindustri och samtidigt ta nästa steg i din karriär? Då har du nu chansen att bli en nyckelperson i vår produktionsverksamhet i Karlskoga. Vi söker en målinriktad ledare till rollen som Sektionschef för Production Quality Missile, där du får möjlighet att göra verklig skillnad. Vår omvärld förändras snabbt, och behovet av högkvalitativa försvarsprodukter växer. För att möta denna tillväxt förstärker vi vårt team inom produktionskvalitet. I rollen som sektionschef leder du ett medelstort team med kompetenta medarbetare och ansvarar för att kvalitetssäkra vår tillverkning enligt våra höga krav på säkerhet och precision. Din roll Som sektionschef ansvarar du för att planera, driva och utveckla kvalitetsarbetet i produktionen. Du samarbetar tätt med både produktionsenheten och övriga stödfunktioner för att säkerställa att processer, produkter och rutiner håller högsta möjliga standard. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och samordna kvalitetsarbetet inom produktionen * Vara expertstöd för produktion och medarbetare inom kvalitetsområdet * Säkerställa efterlevnad av processer, rutiner och lokala instruktioner * Följa upp hantering av produktionsavvikelser enligt gällande krav * Analysera orsaker till kvalitetsbristkostnader och initiera förbättringsåtgärder * Samverka med kvalitetsingenjörer i industrialiseringsarbetet * Medverka vid interna och externa kvalitetsrevisioner Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet som ledare eller projektledare inom industri eller produktion, gärna med fokus på kvalitet. Du har en teknisk förståelse och är van att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vi ser gärna att du har: * Ledarerfarenhet med personalansvar * Teknisk utbildning på högskole-/universitetsnivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Kunskap om standarder och regelverk inom produktionskvalitet * Erfarenhet av kvalitetsmetoder som 8D, DMAIC, Six Sigma, FMEA och SPC * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande är också: * Fördjupad kunskap inom kvalitetsutveckling * Praktisk erfarenhet från produktionsmiljö Du är en engagerad ledare som är van att motivera och coacha ditt team. Du arbetar strukturerat, är kommunikativ och har ett starkt kvalitetsfokus. Din förmåga att driva förändring och arbeta proaktivt gör dig till en viktig del av vår fortsatta utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och din förmåga att bidra till ett starkt lag. Är du intresserad av en chefsroll hos oss? Det vi vill ha från dig är ett CV som täcker din utbildningsbakgrund och dina yrkeslivserfarenheter samt ett personligt brev där du beskriver varför du lockas av en chefsroll på Saab och vad som engagerar och motiverar dig. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut, dock kommer annonsen ligga publicerad över sommaren och därför kommer återkoppling också komma att dröja. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Är du en självständig, driven och ansvarstagande medicinsk vårdadministratör? Är du en engagerad och utvecklingsinriktad person som har lätt att skapa bra möten med både patienter och kollegor, då ska du söka dig till oss! Vi söker dig som är nyfiken på att jobba på Baggängens vårdcentral i Karlskoga i Region Örebro läns västra länsdel. Du får hos oss ett omväxlande och ansvarsfullt arbete på en vårdcentral med god kompetens och lång erfarenhet bland personalen. Vårdcentralen har ca 55 personer anställda i olika yrkesgrupper och det finns goda möjligheter att lära känna kollegor inom samtliga professioner, både inom vårdcentralen och mellan övriga vårdcentraler i väster och lasarettet samt kommun då samverkan är både önskvärd och nödvändig. Arbete har startats upp i samverkan för att gemensamt nå fram till ett nytt förhållningssätt vad gäller Nära vård. Baggängens vårdcentral kännetecknas av en stor bredd på sina patientgrupper, ett bra teamarbete med andra yrkesgrupper. Här har vi goda förutsättningar för utbildning och en vidimerat god ST-utbildning. Utbildningstänket finns på hela vårdcentralen, dvs mycket utrymme ges till exempelvis handledning och hospitering. På vårdcentralen tänker vi ständigt på vad vi kan göra bättre och vill inte fastna i gamla hjulspår. Nytänk och goda idéer tas gärna emot och testas. I Karlskoga finns naturen runt hörnet. Karlskoga är en småstad med drygt 30 000 invånare. Gemensam nämnare för Region Örebro läns västra del är närheten till en fantastisk natur. Här finns allt en familj kan önska och behöva men vill du ha lite högre puls finns både Örebro och Karlstad inom räckhåll med bra kommunikationer. Flera medarbetare har valt att jobba i västra länsdelen under många år och vi skulle önska att fler upptäcker det som vår länsdel har att erbjuda, både i yrket och på fritiden. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör Baggängens vårdcentral Arbetsuppgifter Det arbetar sammanlagt fem vårdadministratörer på Baggängens vårdcentral och i denna grupp kommer du att ingå. Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak medicinsk dokumentation, patientadministration, introduktion och utbildning för ny personal och studenter, posthantering, kassa- och receptionsarbete samt andra förekommande administrativa uppgifter. Arbetet hos oss är omväxlande och stimulerande då vi arbetar efter ett rullande schema. Tillsammans med övriga medicinska vårdadministratörer utvecklar du och fördelar arbetet för administratörsgruppen. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som har godkänd utbildning som medicinsk vårdadministratör eller motsvarande. Du har goda kunskaper i svenska språket samt har god datorvana. Du har en hög servicenivå och lätt för att skapa bra möten med såväl patienter som kollegor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Personliga egenskaper som vi värdesätter är samarbetsförmåga, initiativ- och ansvarsförmåga, kvalitetstänk samt flexibilitet. Tidigare erfarenhet som medicinsk vårdadministratör ser vi som meriterande. Både när det gäller patienter och medarbetare värdesätter vi en öppen och positiv attityd, naturligtvis med patienten i centrum. Det är viktigt att du är prestigelös, nyfiken på att lära nytt och ser konstruktiv återkoppling som en naturlig del i det dagliga arbetet för din och andras utveckling. Att bidra i verksamhetens utvecklings- och kvalitetsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Välj ett jobb för att visa detaljer