🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Junior testingenjör i Karlskoga

Om tjänsten Vi hjälper nu vår kund i Karlskoga att hitta en junior testingenjör inom produktionstekniska enheten. Vi söker dig som är en serviceinriktad problemlösare och är i början av karriären. Med ett tätt samarbete med dina kollegor kommer ni tillsammans att definiera de olika teststegen för en produkt liksom inför testapplikationer under tillverkningsprocessen. Hos vår kund delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av uppdraget. De jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. För den här tjänsten söker vi dig som är rätt person och som vill komma in och bli en del av företaget på lång sikt. Du kommer vara konsult via oss på Cleverex Bemanning och jobba hos vår kund. Om allt känns bra i samarbetet är tanken att du kommer övergå till kunden. Du erbjuds • Förutsättningar och verktyg för att utvecklas i din roll och på arbetsplatsen. Här kan du både fördjupa och bredda din kompetens! • En möjlighet att komma in i en växande bransch där du får bidra till samhällsnytta • Tryggt och utvecklande ledarskap från närmsta chefer och oss på Cleverex Bemanning Arbetsuppgifter Som testingenjör kommer du att definiera teststegen men även stötta pågående produktion med felsökning av utrustning och produkter vid felutfall. Därav kan det även förekomma resor för support av utrustnin på plats hos leverantörer. Arbetet innebär även: • Att kravställa testmetoder • Ta fram testapplikationer • Arbeta med ständiga förbättringar • Supporta pågående produktion Din profil Vi söker dig som: • Har en teknisk eftergymnasial utbildning med inriktning mot elektronik och/eller dataprogrammering • Är flytande i svenska och i engelska, både i tal och skrift • Är svensk medborgare och är OK med att genomgå en säkerhetsprövning. • Det är meriterande om du har kunskaper inom C-programmering, erfarenhet av kravställning, kunskaper inom elektronikkonstruktion eller utvecklingsmiljöer så som TestStand och LabWindows/CVI För denna roll värderar dina personliga egenskaper starkt. Vi ser att du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga då du kommer att arbeta tätt med ditt team. Vi ser att du är en problemlösare som också tar egna initiativ. Struktur och noggrannhet är även av stor vikt för rollen. För att trivas ser vi att du har ett genuint intresse för teknik. Du kommer även att få möjlighet att bredda dig inom olika kompetsområden. Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Karlskoga Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Supplier Quality Assurance

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på fyra orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Supplier Quality Assurance Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där kvalitet och utveckling är viktiga frågor? Nu utökar vi organisationen med ytterligare en SQA! I rollen som SQA får du möjligheten att göra skillnad genom att leda och bidra till arbetet med leverantörskvalitet samtidigt som du erbjuds ett stort ansvar och en roll med många kontaktytor. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen I rollen som SQA ansvarar du för leverantörskvalitet och processutveckling inom hela Nammo Sweden med dess två affärsområden. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt och ser ett behov av att bredda vår leverantörsbas samt av att arbeta mer proaktivt framåt. Därav utökar vi nu vår inköpsavdelning med ytterligare en SQA som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Avdelningen består av kollegor inom inköp samt en SQA-kollega som gärna arbetar tajt tillsammans mot gemensamma mål. Utöver inköpsavdelningen kommer du i rollen att samarbeta med kollegor inom R&D, Produkt, Produktion, Kvalitet och Kontrakt. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat att: · Leda och genomföra aktiviteter inom leverantörskvalitet · Koordinera samtliga kvalitetsrelaterade aktiviteter externt innan, under och efter köp · Medverka i urval av prioriterade leverantörer per site · Ta fram specifika kvalitetskrav för kritiska leverantörer · Genomföra leverantörsbedömning, revisioner och kvalitetsmöten enligt plan tillsammans med ansvarig inköpare · Utvärdera avvikelserapportering av inkommande råvaror för att följa upp på leverantörs och detaljnivå, samt upprätta kvalitetskontrollrapporter mot leverantörer. Placering för rollen är i Karlskoga, alternativt Lindesberg, och du rapporterar till Inköpschef för Nammo Sweden. Resor både internationellt och inom Sverige kommer vara vanligt förekommande i tjänsten. Vår kandidat Vi söker dig drivs av att hitta lösningar, samarbeta med andra och som har tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete mot leverantörer. Vidare ser vi att du: - Har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet - Har en god administrativ vana och erfarenhet av ritningsläsning - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift - Har du kunskap inom tillverkningsprocesser som t.ex. svetsning, gjutning, bearbetning, montering eller målning är detta meriterande. För att trivas i rollen som SQA är du en person som uppskattar en roll som kräver analytisk förmåga och som med lätthet hanterar flera kontaktytor, både internt och externt. Din förmåga att kommunicera och samarbeta kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Även flexibilitet och en uppskattning av resor i tjänsten kommer vara viktig då resor till leverantörer, ibland med kort varsel, förekommer i rollen. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Rickard Hallor på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
SÄLJARE TILL JYSK KARLSKOGA, SEMESTERVIKARIAT DELTID

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tidsbegränsad anställning på deltid, 50% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera våra tillsvidareanställda från de bästa semestervikarierna Semester enligt gällande kollektivavtal Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du jobbar gärna någon helg i månaden så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan. REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare till Tele2!

Är du redo för en ny utmaning och brinner för service? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Tele2 kanske vara något för dig. Vi söker en engagerad medarbetare som vill arbeta i en snabb miljö och som är en fena på kundservice. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Tele2 är en av Sveriges största leverantörer inom fast telefoni, mobiltelefoni, bredband, TV och streaming samt internet och datatjänster. De har kontor i ett flertal städer runt om i landet och nu ska kontoret i Karlskoga utöka med flertalet medarbetare. Därför söker Professionals Nord en kundtjänstmedarbetare för Tele2s räkning. Du kommer att tillhöra ett team på ca 15 personer och för dig med rätt driv finns goda utvecklingsmöjligheter. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Tele2 under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tele2 önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter Som kundtjänstmedarbetare hos Tele2 kommer du att ge service till kunder med telefon och datorn som främsta arbetsredskap. Du kommer att ta emot inkommande samtal men även ringa ut till både varma och kalla kunder. Du kommer att arbeta mot stora kunder och produkterna är inom mobiltelefoni, mobilt bredband samt fiber. Rollen innebär att arbeta mot uppsatta KPIer och mål. Du har en timlön enligt kollektivavtal och en fast inkomst varje månad. Utöver det finns en rörlig del i form av provision. För att komma in i rollen får du en dedikerad mentor och anpassad introduktion. Vi söker dig som: har en avklarad och godkänd gymnasieexamen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har tidigare arbetat med kundservice eller kundtjänst av något slag. Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare med goda resultat alternativt att du är van vid att arbeta mot uppsatta mål i någon form. B-körkort och tillgång till bil är meriterande. I denna tjänst tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och prestera i rollen som kundservicemedarbetare hos Tele2. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm vid att tala i telefon. Vidare håller du en hög kvalité i ditt arbete och utför arbetsuppgifterna noggrant och strukturerat. Det är en fördel om du är orädd och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, arbetstider 07:50-17:04 STAD: Karlskoga URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Trade Compliance Officer

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Trade Compliance Officer Vill du arbeta i ett företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där du får använda din pedagogiska förmåga och din kompetens inom trade compliance? Nu utökar vi med en Trade Compliance Officer! I rollen som Trade Compliance Officer får du möjligheten att göra skillnad genom att utveckla arbetet inom trade compliance. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen I rollen som Trade Compliance Officer ansvarar du för att driva och koordinera arbetet med regelefterlevnad för export – och importkontroll samt de särskilda kundkrav som hör till området. Rollen har en central funktion när det kommer till att höja kompetensen inom Trade Compliance i Nammo Sweden och kommer stötta kollegor inom ekonomi, inköp, logistik och kontrakt med rådgivning inom området. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler och mer komplexa. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med den nyinrättade rollen som Trade Compliance Officer. Rollen ingår i kontraktskontoret som idag består av elva kollegor. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat att: · Utveckla, utbilda och säkerställer efterlevnad av rutiner för regelefterlevnad för export och importkontroll · Fungera som sammanhållande kontakt för Nammo Sweden inom Nammo Group. · Hålla sig uppdaterad om relevant lagstiftning inom ansvarsområdet och aktuella kontrakt hos Nammo Sweden · Utveckla verksamheten kontinuerligt genom strukturerat förbättringsarbete inom ansvarsområdet Placering för rollen är på siten i Karlskoga eller i Karlsborg. Du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har en väl utvecklad pedagogisk sida. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. Vidare ser vi att du har: - Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller teknik. Alternativt motsvarande erfarenhet. - Minst tre års erfarenhet inom trade compliance - Erfarenhet av projektledning - Erfarenhet av rådgivning och i utbildande roller - Förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som med lätthet samarbetar med andra och har en god kommunikativ förmåga. Din inställning är engagerad och du finner antagligen motivation i att ta ansvar och driva ditt ansvarsområde framåt. Dessutom är du en analytisk person som förstår regler och följer dem. Du är initiativtagande och har förmåga att arbeta självständigt. Vidare ser vi att du har en god bedömningsförmåga och arbetar med tydlighet i krav och förväntan, både inom den egna organisationen och mot andra funktioner. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Contract Manager

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där projektledning, samarbete och utveckling är centralt? Nu utökar vi organisationen med ytterligare en Contract Manager! I rollen som Contract Manager får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra affärer och leveranser. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Contract Manager är bred. Ditt ansvar innebär att stötta verksamheten i Karlskoga med att samordna och driva kontraktsarbetet framåt från förfrågan till offertlämnande, orderhantering och leverans. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med ytterligare en Contract Manager som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Arbetet sker i nära samarbete med säljorganisationen, produktkontor samt den lokala organisationen i Karlskoga. Du kommer att ingå i ett team av elva kollegor som är utspridda på våra tre verksamhetsorter. Till de initiala uppgifterna hör bland annat: - Att leda och genomföra arbetet med förfrågningar - Tillståndshantering och myndighetskontakter - Upprättande av offerter och underlag för interna beslut - Villkorsgranskning Uppgifterna efter mottagen order består bland annat av: - Orderhantering och avtalsgranskning - Kontraktsgenomgång - Intern och extern avstämning av aktiviteter gentemot överenskomna leveranspunkter - Fakturering Placering för rollen är hos oss i Karlskoga och du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har kommersiell erfarenhet och har hanterat avtal och kontrakt som löpt under längre tid. Vidare ser vi att du: - har utbildning inom teknik eller ekonomi på högskole-/universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - har goda ekonomiska kunskaper - har erfarenhet av projektledning - har förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor - har god vana att arbeta i affärssystem - kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi att du är en affärsmässig person som har förmåga att syna affären ur juridiskt och ekonomiskt perspektiv och som generöst delar med dig av dina kunskaper. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande som skapar förtroende och framdrift. Du är strukturerad och har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
BID-manager till BAE Systems Bofors

Vill du jobba i en varierande, utmanande och framför allt rolig roll i en internationell kontext? Är du en analytisk, strukturerad och driven person med ledaregenskaper? Då kan rollen som BID-manager på BAE Systems Bofors vara något för dig! Välkommen med din ansökan! Bakgrund Efterfrågan på BAE Systems Bofors produkter har under de senaste åren ökat och därför växer hela företaget. På grund av det behöver företaget utöka sin Marknadsförings- & Försäljnings-avdelning med ytterligare en BID-manager (intern titel är Offertkoordinator). Avdelningen Marknadsföring & Försäljning arbetar på en bred internationell marknad med hela kedjan från marknadsföring och affärsidentifiering till affärsavslut och kontraktstecknande. På avdelningen är det totalt 12 personer varav 2 jobbar som offertkoordinator/BID-manager. Rekryteringen hanteras av AxÖ Consulting AB, men du kommer att anställas på BAE Systems Bofors AB. Om tjänsten I rollen som BID-manager kommer du att arbeta i nära samarbete med företagets säljledare och få stor kännedom om företagets pågående affärsprojekt, samtidigt som du ges möjligheten att bygga upp nätverk och kontakter inom hela företaget. Du ansvarar för att leda och samordna framtagningen av komplexa offerter som riktar sig mot olika instanser, företag eller myndigheter både nationellt men främst internationellt. Du har en nyckelroll i företaget för att svara med en korrekt men även attraktiv offert. I delar av offertframtagningen förekommer det intensivt arbete medan det i andra delar kan vara lugnare där du har möjlighet att fokusera på utveckling av befintliga rutiner och processer. Det ingår resor i tjänsten upp till 2 gånger per år, resorna är alltid planerade i förväg. Ansvar och arbetsuppgifter: - Leda och samordna framtagning av komplexa offerter. - Utveckla avdelningens arbetssätt vad gäller offertframtagning. - Säkerställa kvalitet i offertarbete med definierade leverabler och till kalkylerad kostnad. - Medverka vid uppföljning av avdelningens mål och mätetal med tillhörande analyser. Kvalifikationer: Vi söker dig som har: - Eftergymnasial examen inom relevant område, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. - Erfarenhet av kommersiellt arbete så som anbudsarbete och avtalsarbete både mot företag och myndigheter. - Förståelse för komplexa affärsstrukturer och processer. - Intresse för verksamhetsutveckling. - Viss teknisk förståelse och kunskap kring olika kommersiella och finansiella upplägg. - Goda kunskaper i svenska såväl som i koncernspråket engelska både i tal och skrift. - Goda kunskaper i MS Office. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av: - Arbete inom försvarsindustrin. - En internationell kontext. - Projektledning. För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du vara strukturerad och analytisk då det gäller att ha ordning och koll på läget. Eftersom arbetet kan svänga i intensitet är du flexibel och lyhörd med en positiv inställning. Du tar egna initiativ och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Då offertframtagningen leds av dig i projektform har du fallenhet för ledarskap och tycker det är roligt med breda kontaktytor internt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Om företaget BAE Systems Bofors är ett företag som arbetar med att säkra försvarsförmågan i Sverige och i partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. Företaget ingår i en världsledande, internationell och högteknologisk koncern med cirka 100.000 anställda.  BAE Systems Bofors har ca 500 anställda och finns i Karlskoga, Karlstad och framöver även i Örebro. Företaget har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet. De huvudsakliga produkterna som tillverkas av BAE Systems Bofors är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. BAE Systems erbjuder BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  Ansökan och information I denna rekrytering har BAE Systems Bofors AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Sista ansökningsdag är 29e maj 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då urval sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Lisa Beckman [email protected] 0723838853 Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. BAE Systems Bofors eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733655 Mikael Andersson, Unionen, 0586-733109 Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024