Undersköterska
Hs Service och Support AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Det är i mötet med våra omsorgstagare som värdet av vårt arbete uppstår! Vi utgår från att varje medarbetare har en förmåga och drivkraft att vilja utvecklas i sitt uppdrag och hela tiden sträva mot att förbättra verksamheten. Som medarbetare hos oss har du kollegor med många olika erfarenheter och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund. Om tjänsten Vi söker dig som vill jobba dag/kväll/ helg löpande på schema. Det finns schemarader som är tillgängliga allt ifrån 80% till 100%. Som undersköterska kommer du att arbeta med vård och omsorg, i omsorgstagarens hem. Du kommer att arbeta med uppdraget som fast omsorgskontakt, ha egna ansvarsuppgifter i gruppen, dokumentera, mm. I hemtjänsten kommer du som undersköterska att arbeta enskilt samt i team, där du även möter andra professioner såsom sjuksköterskor, fysioterapeuter med flera. Du kommer att ingå i en personalgrupp där målet är att alla tar lika ansvar, deltar i kvalitetsmöten och på arbetsplatsträffar. Du kommer att utses som fast omsorgskontakt och ha en viktig roll för att dessa omsorgstagare ska få så kvalitativ hjälp som möjligt. Som team arbetar du för att utvecklas tillsammans med dina kollegor och lära av varandra. Vi alla utgår med ett gott bemötande och väljer att se möjligheter och lösningar, framför problemfokusering. Tillsammans är vi ett team som har roligt tillsammans samtidigt som vi är engagerade och ansvarstagande i vårt arbete. Är du den vi söker? Du har examen från omvårdnadsprogrammet samt godkänt betyg i svenska 1 (A) eller svenska som andraspråk och samhällskunskap 1 (A) eller motsvarande äldre utbildning. Krav finns på B körkort. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket såväl i tal som skrift. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Om anställningen Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Övriga upplysningar HS Hemtjänst har funnits som privat utförare sedan 2018, inom Lagen om valfrihetssytem-LOV. HS Hemtjänst finns idag i Karlskrona, Kalmar och Kristianstad. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i olika former samt strävar mot en rökfri arbetstid.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Vi söker vikarier
Rtfl Care AB
Personliga assistenter

Personlig Assistent Sökes (Karlskrona) Just nu söker vår härliga uppdragsgivare som bor ca 15 min utanför Karlskrona timvikarier med möjlighet att arbeta mer under sommaren.  Är du en empatisk, engagerad och ansvarsfull person som söker ett meningsfullt och givande arbete? Är du påhittig, engagerad och kreativ? Tycker du om att bada, titta på hockey, gå på musikkonserter som det är fart och fläkt i och gillar du äventyr utifrån uppdragsgivarens förutsättningar? Har du körkort är det en merit för denna tjänst men inget krav. Vad innebär jobbet som Personlig Assistent?Som personlig assistent kommer du att stödja brukaren i vardagliga situationer, vilket kan inkludera personlig hygien, hushållssysslor, inköp, samt att följa med till aktiviteter och möten. Ditt arbete är anpassat efter brukarens behov och önskemål, med målet att främja en självständig och innehållsrik tillvaro. Kvalifikationer Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande, men inte ett krav Personliga egenskaper som att vara ödmjuk, flexibel och lyhörd är det vi letar efter God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder Fortbildning och stöd i din roll som personlig assistent. En chans att göra en verklig skillnad i någons liv. Så här ansöker du För att ansöka till tjänsten hos oss RTFL Care, skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du lämpar dig för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! RTFL Care är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och jämlikhet. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater, oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, eller sexuell läggning, att söka tjänsten.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Detaljberedare Ubåt – till kund i Karlskrona
AxÖ Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Nu söker vi en detaljberedare inom stål till ett spännande uppdrag i Karlskrona. Här får du arbeta i teknikens framkant med produkter inom det marina området – både i nyproduktion och moderniseringsprojekt. Din framtida utmaning I rollen som detaljberedare blir du en viktig länk mellan konstruktion och produktion. Du arbetar nära produktionen och bidrar med tekniska lösningar som möjliggör ett effektivt och kvalitativt genomförande. Det handlar om att ta fram underlag, planera för sammansättning, säkerställa geometrisk noggrannhet och stötta i make/buy-bedömningar. Du arbetar också med fixturer och hjälpmedel samt deltar i analys och förbättring av processer. Du blir en del av en teknikintensiv miljö där samarbete står i centrum. Det dagliga arbetet sker i nära dialog med konstruktörer, produktionspersonal, inköp och ingenjörer från olika teknikområden. Vem vi söker Du har en ingenjörsexamen inom exempelvis maskinteknik, marin design eller liknande – eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Kanske är du i början av din karriär, kanske har du flera års erfarenhet – det viktiga är att du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att jobba i team. Du har: · God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. · Initiativkraft och ett starkt engagemang i ditt arbete. · En vilja att utveckla både dig själv och verksamheten.   Det är meriterande om du har erfarenhet från: · Marin industri, process- eller verkstadsindustri. · Komplexa utvecklingsprojekt. · Teknisk projektledning eller samordning. · Konstruktion och framtagning av produktionsunderlag.   Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: · Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Junior Project Engineer
NKT HV Cables AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world. www.nkt.com Electrify your career and connect a greener world Are you ready to kick-start your engineering career with a world-leading high-voltage cable manufacturer focused on innovation and building the future? At NKT, we're advancing the green revolution by developing innovative high-voltage cable systems to deliver renewable energy wherever it’s needed. This is a great opportunity for early-career engineers to join a highly skilled interdisciplinary team, working on all aspects of our commercial product offerings. We produce high voltage and extra high voltage power cable systems at our state-of-the-art manufacturing facility in Karlskrona, Sweden, where we also have the largest AC & DC electrical test labs in northern Europe, and harbor Victoria – our purpose-built cable laying vessel. Do you want to be part of this exciting journey? Learn, grow, and contribute to innovative cable systems As a Junior Project Engineer you will be part of a collaborative team responsible for designing and delivering high-quality AC and DC cable systems for customers around the world. This role is ideal for recent graduates or engineers with up to 3 years of experience who are eager to apply their academic knowledge in a real-world setting and grow their expertise in a high-tech environment. Your responsibilities will include: * Supporting the execution of engineering tasks within your assigned work module * Gaining a deep understanding of customer specifications in collaboration with Lead Engineers * Assisting with calculations including electrical, thermal, and mechanical aspects * Contributing to the definition of test programs such as qualification, routine & sample tests, and SAT tests * Collaborating with Lead Engineers on engineering budgets and planning You will work closely with experienced engineers and receive guidance and mentorship to help you develop your skills. The primary work location is in Karlskrona, Sweden. Motivated and curious early-career engineer We are looking for a motivated and detail-oriented engineer who is eager to learn and contribute to impactful projects. You should have a strong technical foundation, a proactive mindset, and a collaborative spirit. You also have: * A Master’s degree in Electrical Engineering (other relevant disciplines such as Physics or related fields may also be considered) * Familiarity with simulation tools such as Matlab or Comsol is a plus * Fluency in spoken and written English * A valid work permit for the intended work location Shape the future of energy NKT is committed to cultivating a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work. At NKT, we offer a stimulating, high-tech environment where you can thrive both personally and professionally. Our team values innovative ideas and supports personal and collective growth. We recognize that having diverse technical and cultural backgrounds helps us to have a well-rounded perspective when developing solutions for our international customers. You will have the chance to grow your skills in an international setting and be part of a collaborative team. Read more about our offer and listen to some voices of NKT Connectors here! We will review applications continuously. Be aware that personality and cognitive tests might be included in the recruitment process.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Väg och anläggningsarbetare Civil South East
NCC AB
Anläggningsarbetare

Rollen som Väg och Anläggningsarbetare Som medarbetare hos oss så ingår du i vår Anläggnings grupp. Vi utför såväl stora som små infrastrukturprojekt, industrianläggningar, mark entreprenader, saneringar samt VA-entreprenader. Arbetet kan utföras både självständigt och i små eller stora arbetslag, även under tidspress. Du förväntas även ta en aktiv roll i det dagliga arbetsmiljöarbetet för att uppnå en säker arbetsplats. Din Profil  Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom mark och anläggning och som vill bidra till att bilda väl fungerande arbetslag och tar ansvar i det dagliga arbetet. Du ska vara engagerad i ditt arbete och kunna arbeta säkert och självständigt. Du har ett positivt sätt gentemot andra och värdesätter en arbetsmiljö där ärlighet, respekt och tillit är centrala värderingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kombination med din yrkeskunskap. Behärska svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav. Ytterligare information Anställningen är en tillsvidareanställning, normalt tillämpas 6 månaders provanställning. Placeringsort är Karlskrona NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta HR-Specialist Magnus Schill 070-579 29 87 alternativt projektchef Emil Fyhrlund tfn 070-0207494 Registrera din ansökan och CV nedanför. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-08-31. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sektionschef Inköp Services & Production Supply
SAAB AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Inköpsavdelningen på Saab Kockums växer i takt med att verksamheten växer och inom Strategiskt Inköp rekryterar vi nu en Sektionschef för Services & Production Supply. Som sektionschef hos oss kommer du leda och fördela arbetet inom sektionen i linje med satta mål inom Sourcing & Supply. Du leder och coachar dina medarbetare bland annat genom planering och utförande av inköpsaktiviteter. Du kommer jobba tätt med underhållsverksamheten samt produktion i projekt och linjeform, vara delaktig i utveckling av organisationen samt utveckla gränsytorna mot BU och Produktion. Huvuduppgifter: * Utveckla inköpsarbetet inom resp område för att möta behov i närtid och framtiden. Utbilda och utveckla medarbetare för att möta dagens och framtida behov och medarbetarens utveckling * Leda och fördela upphandlingsarbetet inom Sektionen för att möta uppsatta projektmål * Säkra resursbehov baserat på behovsplan och scenarioplanering * QDC ansvar för leverantörsbasen inom sitt resp område, leda och fördela arbetet med leverantörsbas inom sektionen * Säkra att sektionen levererar på satta mål och KPIr inom Sourcing&Supply * Utveckla gränsytan mot BU och produktion, coacha och supporta medarbetare att hitta rätt samt driva förbättringar i gränsytan. Leda och driva egna aktiviteter tillsammans med kollegor från BU och Produktion. Sektionschefen rapporterar till Head of Strategic Sourcing. Din Profil Vi letar efter någon med relevant inköpsbakgrund, som är en beprövad förhandlare och som drivs av att coacha och utveckla medarbetare. Du har en flerårig bakgrund inom Inköp eller produktion/projekt. Då rollen innebär att du interagerar med flertalet stakeholders internt såsom externt finner du det spännande och utvecklande att jobba med förändring och att bygga nätverk. För att vara framgångsrik i denna roll har du * Förmåga att engagera, motivera och utveckla medarbetare * Goda kunskaper om upphandling av System eller Egenritade produkter eller komponenter * Goda kunskaper om Inköp * Förmåga att leda arbete men samtidigt delegera där lämpligt * Mycket god förmåga att presentera och att kommunicera i tal och skrift Meriterande förmågor: * Budgeterfarenhet * Underhållsverksamhet Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda. I och med att vi nu går in i en semesterperiod kommer urvalsarbetet för denna tjänst påbörjas först efter sommaren. Det innebär att du som söker kan förvänta dig återkoppling tidigast i mitten/slutet av augusti. Vi kommer att övervaka inflödet under sommaren och kan komma att plocka ner annonsen innan sista ansökningsdatum har gått ut så sök gärna idag!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Studie- och yrkesvägledare
Karlskrona kommun
Studie- och yrkesvägledare

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Arbetsmarknadsförvaltningen är en verksamhet i Karlskrona kommun där vi har stor förändringsvilja och arbetar med en hög grad av delaktighet i hela organisationen. Vårt uppdrag handlar om viktiga och aktuella samhällsfrågor där vi ser oss som den kommunala aktören som driver arbetet framåt i nära samverkan med andra förvaltningar, myndigheter, akademin och näringslivet. Vår målsättning är effektiv och god service för våra kommuninvånare inom de områden vi ansvarar för med fokus på samhällets kompetensförsörjning och den enskildes egenförsörjning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en studie- och yrkesvägledare till ett spännande och omväxlande arbete inom vuxenutbildningens olika skolformer. Du arbetar i ett team med fyra andra studie- och yrkesvägledare. Som studie- och yrkesvägledare ger du den vägledningssökande professionell, objektiv och oberoende information och vägledning. Utifrån arbetsmarknad, intressen, förmågor och drömmar ger du en inblick i vad olika yrken och utbildningar innebär samt hur vägen dit kan se ut. Du träffar vuxna såväl enskilt som i grupp där du genomför informationer/gruppvägledning i syfte att stärka individens kompetens att göra val. Omvärldsbevakning gällande utbildningssystemet och arbetsmarknaden är en viktig del av arbetet. Du ger service till studerande i frågor om t ex behörighet, betyg, CSN-regler, validering av tidigare utbildning och yrkeserfarenhet samt upprätta individuella studieplaner. Du medverkar i uppsökande verksamhet och samverkar med olika aktörer så att våra prioriterade målgrupper blir informerade och motiverade att studera inom Vuxenutbildningen. Du utför även administrativa arbetsuppgifter inom ditt område. Så som handläggning av ansökningar. Vi arbetar med att utveckla vägledningen både i det fysiska mötet och med nya digitala lösningar. KVALIFIKATIONER Examen från Studie- och yrkesvägledarprogrammet Du har en studie- och yrkesvägledarexamen eller motsvarande utbildning. Som person har du mycket god samarbetsförmåga och arbetar bra i team med kollegor, övriga medarbetare och samarbetspartners. Du är självgående och flexibel i ditt arbete med förmåga att växla mellan olika uppgifter och målgrupper utifrån situation och behov. Det är också viktigt att du kan planera och organisera ditt arbete på egen hand då du kommer ha ett stort eget ansvar för detta. Då en stor del av tjänsten innebär att informera och förmedla information, behöver du ha en god pedagogisk förmåga och kunna anpassa din kommunikation till både mottagare och situation. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt till våra elever och kommuninvånare. Vi värdesätter om du har erfarenhet av och intresse för att möta och vägleda människor på olika språknivåer. Vår verksamhet kännetecknas av högt tempo och snabba förändringar så flexibilitet är en annan viktig egenskap. Du har lätt för att arbeta i olika IT-miljöer, exempelvis Edlevo, M365 och Teams. ÖVRIGT Om du har några frågor under min semester (den 2 juli-1 augusti) så är du välkommen att kontakta oss på vuxenutbildningen enligt följande: 2 juli - 10 juli,               Katarina Dennerhed, tfn. 0455-30 41 66 11 juli - 18 juli,             Kajsa Petersson, tfn. 0455-32 18 47 21 juli - 25 juli,             Marie Jusinski, tfn. 0455-30 40 22 28 augusti - 1 augusti, Lars Nilsson, tfn. 0455-32 18 48 I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Produktionschef
Svets & Smide Karlskrona AB
Produktionschefer inom tillverkning

🚀 Är du en ledare med passion för produktion, kvalitet och människor? Svets & Smide Karlskrona AB växer och vi söker nu en produktionschef som vill vara med och driva vårt arbete framåt! Vi är ett etablerat företag med starkt fäste inom svetsning, metallbearbetning och kundanpassade konstruktioner. Vårt rykte bygger på hög kvalitet, snabb service och gedigen yrkeskompetens – och vi vill fortsätta leverera i toppklass. 🛠️ Din roll hos oss Som produktionschef har du det övergripande ansvaret för vår verkstadsproduktion. Du leder och coachar våra medarbetare i det dagliga arbetet, säkerställer en effektiv och säker produktion samt driver förbättringsarbete för att uppnå våra mål kring leveransprecision, kvalitet och arbetsmiljö. Ditt ansvar: Leda, fördela och utveckla det dagliga produktionsarbetet Säkerställa att produktionen håller hög kvalitet och följer uppsatta tidsramar Ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och resursplanering Samarbeta med företagets övriga funktioner såsom försäljning, konstruktion och inköp Driva ständiga förbättringar och utvecklingsprojekt inom produktionen Budget- och kostnadsansvar för produktionsenheten 👷‍♂️ Vem är du? Vi söker dig som är en erfaren ledare med god teknisk förståelse och ett naturligt driv. Du har ett strukturerat arbetssätt, god problemlösningsförmåga och trivs i en miljö där du får ta ansvar och påverka. Vi tror att du har: Flerårig erfarenhet från tillverkande industri, gärna inom svets och metall Tidigare chefs- eller arbetsledarerfarenhet Relevant teknisk utbildning (YH/ingenjör eller motsvarande arbetslivserfarenhet) Kunskap inom LEAN, arbetsmiljö och produktionsekonomi är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet av att arbeta i affärs-/produktionssystem 🤝 Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett väletablerat och framåtlutat företag Möjlighet att påverka, förbättra och utveckla både människor och processer Korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av engagemang, stolthet och yrkesskicklighet En trygg anställning med kollektivavtal och goda anställningsvillkor Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan senast 2025-07-31 till [email protected] Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ulf Hagström, 0733-124959, [email protected]

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Store Manager Karlskrona
Telenor Sverige AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?   Inom hela Stores pågår ett arbete med att sätta kunder, medarbetare och försäljning i främsta rummet. Stores är och kommer vara en av Telenors absolut viktigaste säljkanal tillsammans med kundservice, externa partners och digitala kanaler. Som Store Manager ansvarar du för allt som sker i butiken, från resultatfokuserad försäljning till starkt fokus på medarbetarnas utveckling och lärande.   Vilka är vi?  Stores i Telenor är en av våra viktigaste säljkanaler som utgör cirka 40 % av all försäljning. Uppdraget för en Store Manager är att tillsammans med kollegorna skapa en välfungerande butik. För att trivas i denna roll brinner du för ledarskap och försäljning som däri innefattar totalansvar inom Stores på en lokal marknad. Om du brinner för att bli Telenors lokala hub för både konsumenter och företagare samt älskar försäljning, människor och ledarskap - då är detta rollen för dig!  Vad gör en Store Manager?  * Du har fullt ansvar för butiken, vilket innebär all försäljning, rekrytering, medarbetarutveckling samt att samtliga kampanjer och nya produkter förs ut på bästa sätt    * Eget försäljningsansvar samtidigt som du leder och säkerställer att medarbetarna i butiken når sina och butikens mål   * Du blir en av våra primära Telenor ambassadörer mot såväl konsument som företagskunder    * Du utvecklar och bygger teamet lokalt i nära samarbete med Learning Lab   * Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att rutiner och kvalitet följs i enlighet med policys, vad gäller exempelvis inventering, lagerhållning och säkerhet    * Du utvecklar och skapar kontakter med kollegor inom Stores samtidigt som du säkerställer en gruppdynamik inom din butik som är framgångsrik   * Du ansvarar även för schemaläggning, kostnadsmål, drift och kundklagomål i butiken.   Är du vår nya Store Manager?    Vi söker dig som fullkomligt brinner för ledarskap och försäljning. Du stimuleras av att coacha andra och bidrar gärna med din erfarenhet till dina kollegor. Du är duktig på att hantera olika typer av personligheter och du är en teamspelare av rang. Vidare är du en god organisatör med en problemlösningsförmåga och inställning att allt är möjligt. Vi ser att du har ett genuint intresse när det gäller försäljning och tillväxt såväl mot konsument som mot företag. För att trivas med jobbet måste du tycka om att vara nära medarbetarna, bidra med egen försäljning och även vilja vara en del av bemanningen i butiken. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande bransch sedan tidigare samt om du haft en ledande position.    Våra löften till dig   Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.    Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.   Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående.   Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här.    Sök till oss idag           Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.    Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning på heltid    Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Axel Ljungar på [email protected] Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl.   Bra att känna till    Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på personlighet och färdigheter. Syftet är att vi på ett rättvist och objektivt sätt ska bedöma dina kompetenser i förhållande till tjänsten. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Automationsingenjör
NKT HV Cables AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world. www.nkt.com Stärk vårt team inom produktionsteknik  Är du en erfaren underhålls- eller automationsingenjör som inspireras av innovation och är intresserad av att arbeta med automationslösningar för vår produktionsanläggning i Karlskrona? Då kan detta vara jobbet för dig! I denna roll kommer du att vara en resurs inom Production Technology Maintenance och stötta vår produktionsavdelning inom automation och el-ämnen. Som underhållsingenjör på NKT kommer du arbeta och vara väl insatt i underhåll och automation. I Karlskrona har vi en toppmodern tillverkningsanläggning för tillverkning av högspännings- och extrahögspänningskablar, världens största HVDC-testlabb och Victoria, vårt kabeldragningsfartyg.   Var med och utveckla NKT:s automationssystem  Vi arbetar för att hålla vår produktion och vår kapacitet i framkant av tekniken och har utvecklat globala automationssystem som vi använder för vår kabelhantering och produktion. I denna roll kommer du att stödja och delta i felsökning av automations- och elproblem och du kommer även att vara en viktig supportfunktion till vårt produktionsteam. Dina primära arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:  * Felsöka automationskretsar & elkretsar. * Kontinuerliga förbättringar av vår maskinautomation optimerad för produktion * Stödja våra industrielektriker angående felsökning av våra automationssystem. * PLC-programmering och elkonstruktion för maskiner och produktionsutrustning.  Vem är du?  Vi söker en skicklig underhålls- eller automationsingenjör som är nyfiken på att lära sig nya saker. Du trivs med att vara del av ett team där gott samarbete bidrar till goda resultat, såväl som samarbete med andra avdelningar. För att lyckas i denna roll behöver du vara noggrann och uppskatta att ta ansvar för ditt eget arbete. Eftersom HSE är NKT:s högsta prioritet och vår utgångspunkt i allt vi gör är det viktigt att kunna förhålla sig till detta tänk och arbeta med högt HSE-fokus i alla situationer.  För att bli framgångsrik i denna roll bör du ha kunskap och expertis inom både automation och elkonstruktion samt inom maskindirektiv och andra standarder  . Du kommer ha en viktig roll i att stödja arbetet inom alla automationsaspekter på vår avdelning Production Technology Maintenance.  För att lyckas i rollen bör du ha följande erfarenheter: * Erfarenhet av automationsteknik, programmering och projekt från producerande industri * Kunskaper inom Eplan, ABB, Siemens och andra automationsprogram  * Flytande svenska och engelska i tal och skrift  NKT uppmuntrar en mångfaldig organisation och en kultur där människor med olika bakgrund kan trivas och inspireras att prestera på sitt bästa. Vi tror att en inkluderande och välkomnande kultur skapar en bättre arbetsplats.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025