Medicinsk sekreterare till Regiongemensam Närvård
REGION BLEKINGE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Om oss Regiongemensam Närvård i område Nära vård utgörs av Palliativmedicin, Geriatrisk avdelning 36, Läkarbilen och Sårcentrum. Avdelning 36 är en geriatrisk slutenvårdsavdelning där vi arbetar i multiprofessionellt team där patienten är i focus. En helhetssyn och ett gott bemötande är viktigt i arbetet med våra sjuka äldre. Den palliativmedicinska sektionens uppdrag riktar sig till alla patienter i behov av specialiserad palliativ vård. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Målsättningen är att patienten i så stor utsträckning som möjligt ska kunna vårdas i hemmet trots komplexa sjukdomstillstånd. Vill du vara en del av vårt team och arbeta tillsammans med oss? Om jobbet Sekreterargruppen inom Regiongemensam närvård består idag av tre sekreterare som arbetar på de olika enheterna, det finns även en sekreterare som arbetar riktat mot läkarbilen. Du kommer att i nära samarbete med övriga medicinska sekreterare arbeta klinkövergripande med ett huvudansvar för en av enheterna. Vi erbjuder ett spännande arbete tillsammans med medarbetare i ett gott arbetsklimat och bra arbetstider. Arbetstiderna är förlagd till vardagar, lätthelg kan förekomma. Du kommer att vara placerad i Karlskrona med möjlighet till viss del distansarbete, under förutsättning att det fungerar inom verksamheten. Det finns även friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Som medicinsk sekreterare har du en viktig och central roll och kommer att arbeta nära tillsammans med teamet bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, paramedicinare och kuratorer där gott samarbete kombineras med självständiga arbetsuppgifter. Arbetet erbjuder stimulerande och varierande arbete med sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare i kombination med administrativa uppgifter t.ex. registrering i olika kvalitetsregister samt ta fram statistik på kliniken. Du kommer också att ha patientkontakt då dina arbetsuppgifter kommer innebära att vara tillgänglig för att ta emot telefonsamtal. Du är en viktig funktion i kontakten med patienter, andra kliniker och vårdgivare då du ofta är den som tar inkommande samtal när teamet arbetar utanför mottagningen. Hos oss är din insats en viktig del i det dagliga arbetet! Om dig Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare med goda kunskaper i svenska språket, medicinsk terminologi och gärna i engelska. Erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare och erfarenhet av vårdsystemet System Cross och Cosmic är meriterande. Under november månad implementeras Journalsystemet Cosmic i Region Blekinge. Vidare har du en god samarbetsförmåga och uppskattar varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.  Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

12 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Taktisk inköpare till uppdrag i Karlskrona
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Inköpare och upphandlare

Beskrivning Vi söker nu en erfaren taktisk inköpare till ett uppdrag i Karlskrona. Rollen innebär ett övergripande ansvar för att driva inköpsprocesser med fokus på leverantörsofferter, förhandlingar och kontraktering. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med tvärfunktionella team inom teknik, inköpsanmodan och logistik för att säkerställa ett effektivt materialflöde och strategiska inköpslösningar. Arbetet omfattar även hantering av information kopplad till artiklar och lagermaterial inom den tilldelade kategorin. Arbetsuppgifter Som taktisk inköpare är du ansvarig för att upprätta och förhandla avtal med leverantörer, inklusive NDA och andra kommersiella villkor. Du driver upphandlingar och leder förbättringsinitiativ inom din kategori. I rollen ingår även att delta i och driva kategoriarbete, samt att säkerställa att samtliga avtal och inköp är i linje med gällande riktlinjer och affärsmål. Du arbetar proaktivt i samarbete med interna och externa intressenter för att säkra leveranskedjan och utveckla leverantörsrelationer. Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med taktiskt inköp i minst fyra år Kunskap om kategoriarbete Förmåga att självständigt upprätta avtal och genomföra upphandlingar Erfarenhet av att arbeta med NDA och kontraktshantering Utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet God kommunikation i svenska språket i tal och skrift Meriterande: Vana vid att driva förbättringsarbete i samverkan med flera avdelningar Erfarenhet av strategiskt leverantörsarbete i större organisationer Villkor Plats: Karlskrona Distansarbete: Nej Sysselsättningsgrad: Heltid Period: 2025-09-01 – 2026-09-01 Startdatum är preliminärt och kan komma att justeras. Ansökan: Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Om du är redo att ta dig an en roll som taktisk inköpare inom en komplex och utvecklande miljö, och vill bidra till ett effektivt och långsiktigt inköpsarbete – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande! Vi ser fram emot din ansökan, lycka till. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Junior Operativ inköpare/Inköpsassistent
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Inköps- och orderassistenter

Beskrivning Till vår kund i Karlskrona söker vi nu en operativ inköpare eller inköpsassistent. Uppdraget innebär att stötta den dagliga verksamheten med inköpsrelaterade uppgifter för att säkerställa ett effektivt materialflöde och upprätthålla verksamhetens behov. Rollen kräver noggrannhet, god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt och lösningsorienterat. Arbetsuppgifter I rollen ansvarar du för att hantera och följa upp lagerorder, logga hämtorder och avropa material från lager. Du leveransbevakar beställningar och ser till att saknade leveranser spåras och hanteras – även om de redan anlänt till lagret. Du kommer att uppdatera artiklar i affärssystemet med leveranstider, priser och annan relevant information samt bevaka försenade leveranser och flagga dessa. Vid behov hämtar du leveranser med akut behov och eskalerar vidare till ansvariga taktiker och strateger. Rollen innefattar dagligt samarbete med taktiker, uppdatering av prislistor och nära kontakt med godsmottagningen för att lösa praktiska problem. Kvalifikationer Erfarenhet av inköp, antingen genom utbildning eller praktiskt arbete Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Villkor Plats: Karlskrona Distansarbete: Ej möjligt. Omfattning: Heltid Startdatum: Enligt överenskommelse (startdatum är indikativt) Slutdatum: 2026-09-01 Ansökan: Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet.  Om du är redo att ta dig an en roll som operativ inköpare/in­köpsassistent och bidra till att upprätthålla ett smidigt materialflöde i en komplex verksamhet – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör löpande urval och ser fram emot att höra från dig! Lycka till. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Inköpsassistent
Jobbusters AB
Inköps- och orderassistenter

Din nya roll Nu söker vi dig som vill arbeta operativt med inköp i en samhällsviktig verksamhet i Karlskrona. Som Operativ Inköpare/Inköpsassistent kommer du ha en central roll i att säkerställa att organisationens dagliga behov av varor och tjänster uppfylls – snabbt, korrekt och med hög kvalitet. Det här är en möjlighet för dig som gillar struktur, problemlösning och daglig kontakt med flera olika funktioner inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Bevaka leveranser, hantera avvikelser och agera på försenade leveranser - Logga hämtorder och avropa lagermaterial - Ha koll på lagerorder och uppdatera artiklar med leveranstid, pris och övrig information - Ta fram KPI:er kring leveransprecision varje månad - Samarbeta med godsmottagning samt eskalera leveransproblem vid behov - Arbeta tätt tillsammans med taktiker och strategiska inköpare - Uppdatera prislistor och hantera leverantörsdata För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Erfarenhet av operativt inköp eller arbete inom inköpsområdet God förståelse för inköpsflöden, logistik och lagerhantering Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har en relevant utbildning inom inköp Vem är du? Du är strukturerad och lösningsorienterad med en stark känsla för detaljer. Du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Du gillar att ha flera bollar i luften och arbetar proaktivt för att leveranser ska ske i tid. Din kommunikativa förmåga gör att du lätt får kontakt med både interna och externa parter. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2026-09-01, med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdag: Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Operativ Inköpare/Inköpsassistent
Job Solution Sweden Consulting AB
Inköps- och orderassistenter

Vi söker nu en Operativ Inköpare/Inköpsassistent för ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund i Karlskrona. Rollen är en viktig del i att säkra den dagliga verksamheten genom att hantera inköp av varor och tjänster med hög leveransprecision och struktur. Om rollen Som Operativ Inköpare/Inköpsassistent kommer du att arbeta nära taktiska inköpare och godsmottagningsteamet för att säkerställa en smidig leveranskedja. Du ansvarar för att: Ha kontroll på lagerorder, logga hämtorder och avropa lagermaterial Bevaka leveranser och följa upp saknade eller försenade varor Uppdatera artikelinformation i affärssystem (leveranstid, pris etc.) Följa upp leveransprecision och sammanställa KPI:er Hämta brådskande leveranser och eskalera vid behov Uppdatera prislistor och arbeta för att minska problem med godsmottagning Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av inköp – antingen från studier inom området eller praktisk erfarenhet från liknande roller God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Strukturerat arbetssätt och trivs med att ha många kontaktytor i det dagliga arbetet Säkerhetsprövning Tjänsten omfattas av säkerhetsskyddslagstiftning. Du måste därför vara beredd att genomgå och godkännas enligt gällande säkerhetsskyddsföreskrifter. För vissa befattningar kan krav på svenskt medborgarskap förekomma. Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Detaljberedare till Saab Kockums
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du i början av din tekniska karriär och vill utvecklas inom produktionsberedning för avancerade fartyg och ubåtar? Vi söker nu en detaljberedare till Saab i Karlskrona, där du får möjlighet att arbeta med både nybyggnads- och moderniseringsprojekt inom försvarsindustrin. Här får du chansen att bidra till teknisk utveckling och effektiv produktion i en roll med många kontaktytor och nära samarbete med erfarna specialister. Att jobba som detaljberedare hos Saab  I din roll som detaljberedare arbetar du i såväl nybyggnads- som moderniseringsprojekt av ubåtar och ytfartyg. Du kommer att vara en del i samarbetet mellan konstruktion och produktion vid utvecklingen och integrationen av nya tekniska lösningar. Du tillhör området Shipbuilding Engineering där man arbetar med bland annat produktionskalkyler, byggmetodik och sammansättningsordning och beredning av produktens tillverkningsunderlag. Som Detaljberedare skapar du arbetsordrar utifrån ett färdigt produktionsunderlag och planerar för ett effektivt produktionsgenomförande i produktionsanläggningens utrustningar och processer. . Ditt dagliga arbete har flera tvärfunktionella gränssnitt och vardagen innehåller, förutom kontinuerliga avstämningar med produktionspersonal, ofta en dialog med Tekniska beredare, Produktionstekniker samt även i vissa fall med konstruktörer.  Rollen är placerad i Karlskrona. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saab i Karlskrona med start efter sommarn. . Vi söker dig som: Är relationsskapande samt har ett driv att hitta lösningar som optimerar produktionsarbetet. Det är viktigt att du har en vilja att utveckla såväl dig själv som andra, att du har en god samarbetsförmåga och att du tar eget ansvar och egna initiativ.  Vidare ser vi att du har:  En masterexamen inom maskinteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom produktion Alternativt en masterexamen inom elektronik  God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift Vilja att ständigt förbättra och utveckla verksamheten Stort tekniskt intresse och ett nyfiket förhållningssätt Meriterande  Erfarenhet av marin industri, process- eller verkstadsindustri inom något av områdena stål, bearbetning eller ytbehandling Storskaliga, komplexa utvecklingsprojekt och verksamheter Konstruktion och framtagning av produktionsunderlag Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.  Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Lema.naderi på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.  Om Saab Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Kockums är världsledande inom sitt segment när det gäller utveckling, produktion och underhåll av ubåtar, ytfartyg och marina system. Kockums levererar även delsystem och komponenter för integration i marina lösningar med kunder över hela världen. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Saab ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Materielsystemansvarig
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du ha en nyckelroll i utvecklingen av Försvarsmaktens marina materiel? Vi söker en driven och engagerad materielsystemansvarig (MSA) som vill vara med och säkerställa att våra fartyg och system är i toppskick – nu och i framtiden. Som MSA med inriktning mot skepps-, skydds- och livräddningsmateriel (SSL) kommer du att arbeta med den materiel som används i hela Försvarsmakten vid verksamhet på och vid vatten. Rollen innebär att du tar ansvar för systemets hela livscykel, från anskaffning och vidmakthållande till avveckling Om enheten Marinens materielkontor (MtrlK) är en del av Marinstaben och har det övergripande ansvaret för de marina materielsystemens livscykel. Vi leder och hanterar materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och avveckling. Teknik- och vidmakthållandeavdelningen (TVA) ansvarar för att säkerställa att Försvarsmakten har den tekniska förmåga som krävs – både idag och i framtiden. Med flera nyanskaffningsprojekt på gång behöver vi nu förstärka vår organisation med ytterligare en MSA, placerad vid Marinmaterielsektionen i Karlskrona. Vid TVA arbetar personal med såväl civil som militär bakgrund. Huvudsakliga arbetsuppgifter Strategisk planering och beslutsunderlag • genomföra systemanalys och ta fram beslutsunderlag baserat på materielens livscykelplan för att säkerställa att den är tekniskt tillgänglig och operativt relevant, även på lång sikt • skapa förutsättningsskapande dokument, såsom systemmålsättningar, för materieluppdrag enligt den fastställda materielplanen Ekonomisk planering och uppföljning • bidra till framtagande av ekonomiska underlag för materielplanering, omförhandlingar och omplanering Godkännande och leverans av nya system • delta i godkännandeprocessen för nya system samt uppgraderade system för att säkerställa att de uppfyller kraven innan leverans till Försvarsmakten • samordna överlämning av materiel till förband för att säkerställa en smidig integrering i verksamheten • medverka till att materielen uppfyller krav inom verksamhetssäkerhet, sekretess, arbetsmiljö, systemsäkerhet och yttre miljöhänsyn Projektledning och upphandling • starta, leda och följa upp anskaffningsprojekt genom FMV för att säkerställa att    Marinen får rätt materiel i rätt tid • stödja forsknings- och modifieringsprojekt som genomförs av Marinen, FMV eller försvarsindustrin. KRAV Kvalifikationer • högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande • kunskap om marina tekniska system och materiel • erfarenhet från militär stab eller bakgrund som projektledare • erfarenhet av arbete med Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) • B-körkort Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som materielsystemansvarig behöver du vara en drivande, analytisk och lösningsorienterad person med en god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du har en naturlig initiativförmåga och tar självständigt ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du trivs i en roll där du samarbetar med andra för att uppnå gemensamma mål. Eftersom rollen innebär mycket samverkan, både internt och externt, krävs det att du är tydlig och kommunikativ. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att presentera tekniska och affärsmässiga resonemang på ett begripligt och övertygande sätt. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, van vid att hantera förändringar och snabbt kunna prioritera om när förutsättningarna skiftar. Vid urval lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, tidigare resultat och lämplighet för rollen. MERITERANDE • fartygskonstruktion och utrustning enligt SOLAS-konventionen • liv- och säkerhetsmateriel från ett brukar, utbildare eller serviceperspektiv • system engineering och livscykelhantering enligt ISO/IEC 15288:2002 • försvarsmaktens stödsystem • FMV materielproduktion • arbetslivserfarenhet från marinens fartyg, skolor eller verkstäder • projektledarutbildning • militär officersutbildning Övrigt Anställningsform: Tllsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. I tjänsten ingår resor. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattning är civil. Upplysningar om befattningen Kontakta Daniel Gunnergård Information om rekryteringsprocessen Kontakta Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående personer nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gymnasielärare i svenska samt matematik
Karlskrona kommun
Gymnasielärare

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Ehrensvärdska gymnasiet är en skola där vi värnar om varandra! Vi har en hög kompetens och vill att även du som lärare här känner att du växer i din roll. På vår skola hjälps vi åt! Välkommen till ett härligt skolår tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Undervisa elever på gymnasiet i svenska samt matematik. KVALIFIKATIONER • Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska samt matematik på gymnasiet • God förmåga att skapa bra relationer • Ser alla elevers potential i att lyckas ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Postdoktor i tillämpad hälsoteknik - äldres hälsa i det digitala samhället
Blekinge Tekniska Högskola
Forskarassistenter m.fl.

Blekinge Tekniska Högskola är en plats för nyfikenhet och uppfinningsrikedom med campus mitt i den blekingska skärgården. Här erbjuder vi utbildning från grund- till doktorsnivå och bedriver tillämpad forskning i världsklass. Vi förändrar och gör skillnad. Vill du bli en av oss?Denna tjänst är kopplad till vår forskningsmiljö inom tillämpad hälsoteknik – med särskilt fokus på äldres hälsa, teknikens roll i vardagen och möjligheterna med AI och maskininlärning. Institutionen för hälsa, TIHA  är en av sex institutioner vid fakulteten för teknikvetenskaper. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning inom hälsa, vård och omsorg med syfte att förebygga sjukdom, förlänga liv och främja hälsa utifrån samhällsmedborgarnas, patienternas och hälso- och sjukvårdspersonalens perspektiv. I vår verksamhet integreras forskning och klinisk verksamhet med teknisk kunskap för att främja ett bra liv. Inom ämnet Tillämpad hälsoteknik studeras hur hälsa ur ett individperspektiv och/eller populationsperspektiv direkt och indirekt kan relateras till teknikens tillämpning och dess konsekvenser. Förhållandet mellan hälsa och teknik studeras ur ett transdisciplinärt perspektiv. Ämnets transdisciplinära karaktär gör att forskningen kan belysa tillämpningar av teknik inom hälsoområdet från en mängd olika perspektiv och ansatser. Arbetsbeskrivning Som postdoktor kommer du att delta i flera pågående forskningsprojekt som samlar in och analyserar data om äldres hälsa, livsvillkor och teknikvanor. Forskningen syftar till att öka kunskapen om hur digitalisering påverkar äldre personers hälsa, vardag och livskvalitet – samt att identifiera möjligheter att stödja ett hälsosamt åldrande. AI och maskininlärning är centrala verktyg i projekten och används exempelvis för att • förutsäga hälsotillstånd såsom demens, depression och kroniska sjukdomar • klassificera data från röstinspelningar, sömnmonitorering och enkäter • identifiera mönster i stora mängder hälsodata från sensorer, journalsystem eller digitala beteenden • utveckla individanpassade insikter och lösningar som stödjer vård, egenvård och livskvalitet. Forskningsprojekten spänner över både tekniskt inriktade modelleringsstudier och tillämpade insatser i samverkan med hälso- och sjukvård, kommuner och regioner. Du förväntas bedriva självständig forskning, publicera vetenskapliga artiklar, delta i seminarieverksamhet och i viss mån handleda studenter eller juniora forskare. Upp till 20 % av arbetstiden kan komma att inkludera andra uppgifter än forskning. Den sökande förväntas aktivt delta i institutionens forsknings- och utbildningsverksamhet Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. I första hand bör den komma i fråga som har avlagt examen högst tre år före ansökningstidens utgång. Även den som avlagt examen tidigare bör komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer eller andra liknande omständigheter. Behörighetskraven och bedömningskriterierna beskrivs i detalj i BTH:s Riktlinjer för anställning och befordran av lärare, som finns i slutet av sidan Lediga tjänster (https://www.bth.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-tjanster). Meriterande kompetenser och erfarenheter Utöver kraven som beskrivs i arbetsbeskrivningen, behörighetskraven och bedömningskriterierna för anställningen, anses följande examina, kompetenser och erfarenheter meriterande: • Dokumenterad erfarenhet av tillämpning av AI och/eller maskininlärning inom hälsoområdet, särskilt kopplat till prediktion, klassificering eller mönsteranalys i stora datamängder. • Doktorsexamen inom tillämpad hälsoteknik, datavetenskap, medicinsk teknik, vårdvetenskap, folkhälsovetenskap eller annat relevant område. • Erfarenhet av arbete med data från äldre personer, t.ex. röst, sömn, fysisk aktivitet eller självskattningar. • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. • God samarbetsförmåga, självständighet och motivation att bidra till forskargruppens utveckling. • Förmåga att initiera eller delta i tvärvetenskapliga samarbeten. Tjänstgöringsort: Karlskrona. Tjänstgöringsomfattning: 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse fr o m höstterminen 2025. Varaktighet:  Tillfällig anställning i 2-3 år, med möjlighet till förlängning. Den totala anställningstiden får dock inte överstiga 3 år. Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025
3.sjöstridsflottiljen söker Handläggare signalskydd
Försvarsmakten
IT-säkerhetsspecialister

3.sjöstridsflottiljens Ledningssystemsektion utökar sin verksamhet och söker nu en handläggare signalskydd. Om sektionen Ledningssystemsektionen är ett litet team bestående av tre medarbetare och är en av fyra sektioner tillhörande operationsavdelningen. Vi stödjer flottiljchefen i att leda flottiljen genom att se till att flottiljens fartyg och enheter har rätt förutsättningar när det gäller bland annat ledningsstödsystem, signalskydd och samband. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Handläggare signalskydd arbetsleds du under signalskyddschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja signalskyddschefen i dennes uppgifter att leda och samordna det nationella och internationella signalskyddet inom flottiljen, bland annat: • Daglig administration kring signalskyddssystemen för att upprätthålla regelefterlevnad och sekretess nivå. • Handläggning av inkomna ärenden och frågor inom signalskyddet. • Kortadministratör för flottiljens elektroniska kort (TEID/TAK) • Stödjer signalskyddschefen vid planeringen och genomförandet av internkontroller vid aktuell organisationsenhet • Inventering • Deltager på utbildningar, konferenser, övningar kopplat till tjänsten • Stödjer med att utveckla och förbättra rutiner inom signalskyddet på flottiljen • Tar över signalskyddschefens roll vid dennes frånvaro • I övrigt stödja i uppgifter som tillförs ledningssystemsektionen. Krav Kvalifikationer • Lägst treårig gymnasieutbildning • God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på både svenska och engelska • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande • Utbildad FM/ Civil Signalskyddschef av Totalförsvarets Signalskyddsskola. • Utbildad i FM grundläggande säkerhetsskydd och signalskydd. • Erfarenhet av arbete i säkerhetstjänst inom Försvarsmakten • Tidigare anställning i Försvarsmakten alternativt fullgjord värnplikt. Personliga egenskaper Du bör vara en person som stimuleras av utmaningar och har en hög arbetskapacitet. Du är positiv och har god socialkompetens. Du är serviceinriktad och flexibel gentemot interna och externa kontakter då du har att göra med mycket människor. Du kan prioritera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt vara säkerhetsmedveten. Du kommer i din tjänst att representera både din närmaste organisationsenhet men även Försvarsmakten som helhet, både nationellt och internationellt. Vi ser därför att du är kommunikativ, pedagogisk och bra på att skapa och upprätthålla sociala relationer. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning, övningar och insatser, både inrikes och utrikes. Obekväma arbetstider förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, för dig som inte är anställd i FM. Arbetsort Karlskrona Tjänsten är en heltidstjänst Lönesättning sker i enlighet med FM lönestruktur och lokal lönemålbild. Tillträde sker enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Christina Brehmer telefon: nås via växlen på 010-82 510 00, alternativt mail till [email protected] Information om rekryteringsprocessen Kontakta Wilhelm Tornerhjelm, telefonnummer 010-82 510 00 Fackliga företrädare OFR/O (Kustflottans officersförening) Jonas Rydmarker, telefonnummer 010-82 510 00 OFR/S (Försvarsförbundet förening 51) Jan Wasberg, telefonnummer 010-82 866 24 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV och referenser samt personligt brev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband i den svenska marinen. Flottiljen har förmåga att kontrollera havsområden, sjövägar och sjöfart, genomföra insatser på och under ytan samt röja minor i hamnområden, kustnära farvatten och på öppet hav. Förbandet verkar såväl nationellt som internationellt. Fartyg och stab utbildar och tränar såväl sjömän som officerare till omedelbart insatsberedda förband. Flottiljen bidrar också löpande med personal till olika internationella insatser. Året om och dygnet runt bidrar flottiljen till säkerhet genom att patrullera och övervaka det svenska sjöterritoriet. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025