Fältsäljare Har du erfarenhet inom försäljning mot tillverkningsindustrin? Gillar du att hitta lösningar på kundens behov? Då tycker vi du ska läsa vidare! Vi söker för kunds räkning en fältsäljare som kommer vara med och utveckla ett nytt affärsområde. Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och självgående fältsäljare mot tillverkningsindustrin. I denna roll kommer du arbeta med att sälja företagets produkter till en bred kundbas som inkluderar fabriker som bland annat fönster- och dörrtillverkare, hus- och takstolsproducenter samt till utvalda, upparbetade återförsäljare. Vi ser gärna att du har god förmåga och struktur i ditt säljarbete i syfte att identifiera och presentera bästa möjliga lösningar som uppfyller kundens behov. Det är också viktigt att du har ett stort intresse kring att identifiera och utveckla nya marknadsmöjligheter. Att hålla kundutbildningar, delta på mässor, konferenser och andra branschevenemang är naturliga inslag i tjänsten. Du kommer att vara ansvarig för fältförsäljning i hela landet. Du bor med fördel i Värnamo, Karlskrona eller Malmö. Rollen som fältsäljare innebär ett par övernattningar i veckan och du kommer utgå från ditt hemmakontor. Rapportering sker till försäljningschefen. Din profil Du har en stark förmåga att bygga och upprätthålla kundrelationer, och du är van vid att prospektera och ta fram offerter som möter kundernas behov och krav. Du är driven, självgående och resultatorienterad med en passion för försäljning och kundkontakt. Du har en god förståelse för försäljningsprocessen. Som person tror vi att du är självgående och initiativrik med energi och positiv inställning. Du är en ödmjuk lagspelare med god samarbetsförmåga och stark kommunikationsförmåga, vilket hjälper dig att bygga långvariga relationer. Minst 3 års erfarenhet av försäljning mot tillverkningsindustrin B-körkort Svenska i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet och Excel Företaget erbjuder Som fältsäljare erbjuds du en arbetsplats där du får bidra med dina nuvarande kunskaper samtidigt som du får möjligheten att växa och utvecklas. Du kommer att ha en viktig roll i att leda och driva utvecklingen inom ett, för företaget, nytt affärsområde. Företaget kännetecknas av en öppen och prestigelös kultur där det finns stor framåtanda, erfarenhet och möjlighet att påverka. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Sara Persson. Du når Sara på 0720–712688. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Företags vision är att vara det självklara valet för både professionella och medvetna konsumenter när det kommer till högkvalitativ skruv, infästning och relaterade tjänster. Nu satsar även företaget på att utöka sin verksamhet inom affärsområdet Prefab. Genom att erbjuda exceptionell produktkompetens och artikeldata, kombinerat med ett starkt fokus på hållbarhet och pålitlig leveransservice, skapar vi ordning och struktur. Med vår starka familje- och teamkänsla bygger vi långsiktiga relationer och samarbetar med våra partners för att utveckla innovativa och hållbara bygglösningar för framtiden.
Kvalitetstekniker ankomstkontroll Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Kvalitetsteknikerna är ansvariga för att kontrollera inkommande artiklar och att vara behjälpliga med mätteknisk kompetens i samband med avvikelser och utredningar inom produktion. Detta sker i nära samarbete med inköps - och produktionskvalitet. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidra till att rätt kvalitet upprätthålls på inkommande artiklar. I rollen driver du mättekniska frågor i olika forum, vilket medför ett ansvar att bidra till en ständig förbättringskultur där kunden alltid är i centrum. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Mätningar med handmätdon * Dokumentera genomförda kontroller * Administrera kvalitetsdokumentationen i affärssystemet IFS * Avvikelsehantering * Besök och mätningar hos leverantörer kan även förekomma * Kalibrering Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, analytisk och flexibel. Arbetet innebär att man är ansvarstagande, uthållig och kan agera utifrån dagliga prioriteringar. Du trivs att jobba i team såväl som självständigt. För att lyckas i rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga då rollen kräver en daglig kontakt med olika funktioner. Vi värdesätter en prestigelös personlighet som är öppen för förändring och utveckling. Krav * Eftergymnasial utbildning inom teknik/kvalité eller som minst 3-års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustri och produktion Önskvärda kompetenser * Minst 2 års erfarenhet av arbete med mätning med handmätdon * Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive form och läge * God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson, [email protected]
Det roligaste med att jobba på Telenor är att arbetet är väldigt mångsidigt samt att ständigt få ställas inför nya och spännande utmaningar. Vill du vara med i en expansiv förändringsresa med stora utvecklingsmöjligheter? Nu har du chansen att bli en del av teamet på Telenor i rollen som Företagsrådgivare. Välkommen med din ansökan till oss på Experis! Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Telenor. Tjänsten är på heltid. Att jobba som Företagsrådgivare på Telenors Retail support Du arbetar kontorstid i stora, trivsamma och ljusa lokaler på Telenors trevliga kontor i Karlskrona. I rollen som Företagsrådgivare på Telenor kommer du att ingå i ett team som dagligen supportar Telenors butikspersonal och återförsäljare över telefon och andra digitala kanaler. Din roll blir att utveckla starka relationer med Telenors säljkanaler, skapa en hög förståelse för kundens verksamhet och leverera en säljsupport i världsklass. Ambitionen är att alltid överträffa kundens förväntningar i ärendehantering, i avseende både kvalité och effektivitet. Vem söker vi? Till rollen som Företagsrådgivare söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och ambitiös person som älskar att arbeta med människor och uppskattar att få ta eget ansvar. För att trivas i rollen krävs det att du har ett genuint intresse för service och att leverera en fantastisk support tillsammans med ditt team. Du behöver vara resultatorienterad samt ha lätt att sätta dig in i arbetssätt och rutiner. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta inom service för att komma in i rollen så snabbt som möjligt. Telenor är i startgropen en spännande förändringsresa där vi nu söker dig som vill komma in i en fas med stor möjlighet till inflytande! I övrigt krävs det att du: * har goda kunskaper i både svenska och engelska * har en gymnasieexamen * 1 års arbetslivserfarenhet Det är även meriterande för tjänsten om du: * har viss branscherfarenhet * har haft yrken med mycket kundkontakt Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carolina Steneld via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Är du vår nya medarbetare som gillar att hålla ordning och har ett intresse för mätteknik? Vi söker nu en Instrumentansvarig som kommer att jobba med kalibrering av mätutrustning till produktionen i Karlskrona. Du kommer samordna att produktionens mätutrustning ute på avdelningarna och i förråd blir kalibrerade hos externa leverantörer eller internt. Du är också behjälplig med kalibreringsteknisk kompetens i samband med avvikelser och inköp av mätutrustning. Detta sker i samarbete med inköp, produktionsteknik och produktionskvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Planera och följa upp att mätutrustning blir kalibrerad i tid * Hantera mätutrustningar inför och efter kalibrering, samt boka transporter * Genomföra egenkalibrering och funktionskontroller av mätutrustning * Administrera dokumentationen för mätutrustningen i kalibreringssystemet MIO * Vara kontaktperson mot externa leverantörer av kalibrering * Inköp av kalibreringstjänster och standard mätdon Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och serviceinriktad. Arbetet innebär att man måste vara uthållig och kunna agera utifrån dagliga prioriteringar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Nödvändiga kompetenser * Lägst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning * Minst 2 års erfarenhet av mättekniskt arbete * Goda kunskaper i ritningsläsning * Datorvana * God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson [email protected]
Vill du vara med och utveckla Marinens Teknik- och vidmakthållande avdelning (TVA) och vårt arbete med Marinens stöd- och trängfartyg? Om avdelningen TVA Marin är en avdelning inom Marinstabens Materielkontor, (MtrlK). Marinens materielkontors huvudsyfte är att stödja Marinchefen med att säkerställa att Försvarsmaktens materiel innehar de förmågor över tid som respektive krigsförband behöver. Detta innebär att TVA ska stödja med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig och systemvärdig till beslutad nivå. TVA Marin ska växa och behöver kompletteras med ytterligare medarbetare. Nu söker vi en teknisk systemledare (TSL) för stöd- och trängfartyg. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för vidmakthållandet och utöva materiel- och designansvar för tilldelad marin materiel samt koordinera annan Försvarsgrens materiel i Marinen • Stödja i samband med system- och materielleveranser • Medverka till att krav på verksamhetssäkerhet, sekretess, arbetsmiljö, systemsäkerhet, hänsyn till yttre miljö, tillsyn och redovisning uppfylls för Försvarsmaktens materiel • Stödja Teknisk Chef vid Marinstaben och materielområdesansvarig (MOA) inom designansvar och vidmakthållande • Leda och delta i olika forum såsom exempelvis Tekniskt Råd och brukarmöten • Genomföra behovstilldelning av materiel, samt stödja andra TVA i behovstilldelning av dessa materielsystem • Följa upp systemvärdighet/säkerhet för tilldelad materiel samt leda/deltaga i systemsäkerhetsarbete • Leda beställarorganisation avseende underhåll, AU/FU, samt modifieringar inom ramen för vidmakthållande • Följa upp vidmakthållandeekonomi avseende budget, prognos och utfall • Arbetet innebär ett nära samarbete inom TVA, Produktledare på Försvarets Materielverk, underhållsansvariga i Försvarsmakten och förbanden samt industrin. I tjänsten ingår resor. KRAV Kvalifikationer • Teknisk högskoleutbildning eller utbildning som Försvarsmakten bedömer likvärdig • Dokumenterad erfarenhet av arbete med tekniska system • God administrativ förmåga och kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excell, Powerpoint, outlook) • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Teknisk bakgrund • Yrkeserfarenhet inom området • Kunskap om marina tekniska system och materiel • Erfarenhet av projektledning • Hantera inom Försvarsmakten förekommande stödsystem • Arbetslivserfarenhet från marinens fartyg eller skolor • Erfarenhet från civil sjöfart • Tidigare militär utbildning Övrigt Anställningsform tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Arbetsort Karlskrona. Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Upplysningar om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Gunnergård eller Åsa Ringius. Information om rekryteringsprocessen Magnus Olsson. Fackliga representanter SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson. Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Karlskrona. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Roxtec is the world-leading developer and manufacturer of modular-based sealing solutions for cable and pipe penetrations. Our flexible system is used within everything from the energy industry through to shipbuilding to protect life and assets from risk factors such as fire, gas and water. Roxtec is a rapidly growing group serving customers in more than 80 markets. Read more on www.roxtec.com (http://www.roxtec.com). Are you a passionate developer who wants to help shape the future of digital customer experiences? Do you want to work with modern technologies in a global company where innovation and collaboration are at the core? Then Roxtec might be your next workplace! The position We are looking for a Software Developer to join our digital product team for web and e-commerce. The team manages development, operations, and support for our global websites. You will play a key role in building modern, high-performance applications and collaborate across teams. The focus will be on writing testable, reusable, and efficient code to enable the development of applications in the web and e-commerce area. Key responsibilities • Develop responsive UIs using React, Next.js, and TypeScript • Work with a shared design system and component library • Use Tailwind CSS and follow responsive design best practices • Integrate with headless CMS and APIs (GraphQL/REST) • Collaborate with backend developers and UX designers • Write unit/integration tests and participate in code reviews • Contribute to CI/CD and performance optimization Qualifications • Experience in React, TypeScript, and Next.js (SSR) • Familiar with NX monorepos and component-based architecture • Skilled in Tailwind CSS and API integration • Understanding of performance, accessibility, and responsive design • Comfortable with Git, agile workflows, and CI/CD pipelines Good to have • Experience with design systems • Knowledge within headless CMS integrations (e.g., Optimizely, Contentful, or similar) • Familiarity with GraphQL, OAuth, and frontend testing tools (e.g., Vitest, Cypress) You are curious, organized, and focused on customer satisfaction and delivering high quality. You enjoy teamwork, contribute with team spirit, and like taking responsibility. You are open to new ideas and experiences, seek knowledge, and handle situations and problems with creativity. Trust, simplicity and flexibility are key principles for us at Roxtec and should feel natural also for you. Please read more about our seven Roxtec Core Values that were set around 30 years ago and that are still the guideline for our business. They encourage us to focus on the customer experience and remind us that we all, one by one and together, contribute to the Roxtec success. You can find the Roxtec Core Values here (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en). Application If you have any questions regarding the position, please contact Ola Karlsson, Group Product Manager Web, +46 733 31 31 80, or Elin Jurjaks, HR Manager Sweden, +46 733 31 31 89. Selection and interviews are made continuously, so please send your application as soon as possible, and no later than 2025-08-15.
Roxtec is the world-leading developer and manufacturer of modular-based sealing solutions for cable and pipe penetrations. Our flexible system is used within everything from the energy industry through to shipbuilding to protect life and assets from risk factors such as fire, gas and water. Roxtec is a rapidly growing group serving customers in more than 80 markets. Read more on www.roxtec.com. Are you passionate about turning complex data into powerful marketing insights? Are you ready to make a real impact by enabling smarter and more effective analytic decisions based on data? If you are looking for a role where your work directly drives customer understanding and marketing performance, this could be your next challenge. The position As a Marketing Data Analyst, you will play a key role in enabling data-informed decision-making and optimizing marketing efforts. You will own the full lifecycle of marketing data, from collection and integration to analysis and insight generation. As a bridge between technical data management and strategic marketing execution, your work will help improve our development teams given insights, deepen customer understanding, and increase cost-efficiency. Key responsibilities • Develop and maintain data pipelines between marketing platforms such as CMS, market automation, CRM systems, and databases • Implement and monitor tracking setups in Google Analytics and other platforms for KPIs and NPS. • Create and deliver reports and dashboards to global and local marketing teams • Support the implementation and management of the Customer Data Platform (CDP) • Identify optimization opportunities and provide actionable recommendations based on data for our development teams • Understand and analyze the customer and buying journeys for our digital products and ecommerce solutions Qualifications • Experience in data analysis, engineering, or data science within a marketing context • Solid understanding of digital marketing in a B2B environment • Proficiency with tools like BigQuery, Dataform, and other GCP services • Ability to configure and manage tracking, including server-side tagging. • Bonus: Experience in marketing mix modeling and regression techniques You are analytical, curious, and solution-oriented. You communicate complex insights clearly and thrive in environments where you can take initiative. Adaptable and proactive, you are comfortable navigating a fast-evolving digital landscape. Trust, simplicity and flexibility are key principles for us at Roxtec and should feel natural also for you. Please read more about our seven Roxtec Core Values that were set around 30 years ago and that are still the guideline for our business. They encourage us to focus on the customer experience and remind us that we all, one by one and together, contribute to the Roxtec success. You can find the Roxtec Core Values here (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en). Application If you have any questions regarding the position, please contact Ola Karlsson, Group Product Manager Web, +46 733 31 31 80, or Elin Jurjaks, HR Manager Sweden, +46 733 31 31 89. Selection and interviews are made continuously, so please send your application as soon as possible, and no later than 2025-08-15.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistans ges till personer med funktionsnedsättning för att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv. Som personlig assistent är man ett mänskligt hjälpmedel som kompenserar brukarens funktionsnedsättning och hjälper till att utföra det brukaren vill göra, men inte kan på grund av hinder i sin funktionsnedsättning. Den enskilde kan på grund av sin funktionsnedsättning behöva hjälp med personlig hygien, måltider, på- och avklädning, kommunikation eller behöva hjälp som förutsätter ingående kunskap om den enskilde. Hjälpbehoven kan vara av mycket personlig karaktär, det vill säga integritets nära. Arbetet sker i huvudsak i hemmet. I din anställning ingår det även att kunna arbeta på andra arbetsplatser antingen genom samverkanspass eller en samplanering. KVALIFIKATIONER Gymnasieexamen inom: Vård- och omsorgsutbildning Dokumentation är en viktig del i vårt arbete och du behöver därför behärska det svenska språket på ett bra sätt i tal och skrift. • Utbildning i och/eller erfarenhet av lågeffektivt bemötande • Utbildning i och/eller erfarenhet av positivt beteendestöd • Utbildning i och/eller erfarenhet av MI eller annan samtalsmetodik • Utbildning i och/eller erfarenhet av salutogent arbetssätt • Utbildning i och/eller erfarenhet av tjänstedesign • Erfarenhet av arbete med autism • Erfarenhet av arbete med psykiatri • Erfarenhet av arbete med intellektuell funktionsnedsättning • Erfarenhet av arbete med personlig assistans Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och utveckla effektiva, genomförbara strategier för att övervinna utmaningar. Vi söker en medarbetare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behöver ha förmåga att förändra ditt arbetssätt för att möta nya utmaningar och krav, samt visa flexibilitet i ditt tänkande och agerande för att hantera förändringar effektivt. Vi söker dig som har förmågan att organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att prioritera uppgifter och samordna resurser för att nå kort- och långsiktiga mål. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Hos Marinens Radio får du arbeta med skarp verksamhet och spännande arbetsuppgifter för att bidra till Sveriges försvar. Vi värdesätter våra kollegor och här finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Anställningsorten är antingen Karlskrona eller Muskö men verksamheten innebär tjänstgöring både på Muskö och i Karlskrona. Arbetet kräver tidvis resor som en del i tjänsten. Som Sambandsledningsofficer kommer du arbeta som vakthavande som leder och fördelar arbetet. Är du positiv, noggrann och flexibel så kan du bli en av oss. Om enheten Marinstabens huvudsäte är etablerat på Musköbasen i Stockholms skärgård men finns även i Karlskrona, Göteborg och Visby. Förbandet genomför övningar och insatser nationellt och internationellt. Detta ställer krav på att vi kan uppträda och verka i olika typer av miljöer och situationer. Som officer vid Marinstaben är du en viktig pusselbit för att marinen ska kunna lösa sina uppgifter. Vi som arbetar här är i kategorierna officerare, specialistofficerare, civilanställda och GSS. Huvudsakliga arbetsuppgifter Marinens Radio har modernt utrustade sambandsledningscentraler i bergrum vars huvuduppgift är att säkerställa Försvarsmaktens samband med militära enheter, både på fasta system och över radio. Marinens Radio deltar i och stödjer nationella som internationella skarpa insatser, övningar, prov- och försöksverksamheter. Verksamheten bedrivs dygnet runt året om vilket innebär schemalagd skifttjänstgöring såväl vardag som helg. Under skifttjänstgöringen arbetar du relativt långa arbetspass. Möjlighet till övernattning finns. Normalt arbetar du ett sammanhängande arbetspass som antingen är förlagd på dagen eller natten med efterföljande ledighet. Vid övningar och andra förhållanden förändras schemat för att passa in i den rådande verksamheten. Nödvändig utbildning kommer att erhållas. KRAV Kvalifikationer • Genomfört SOU inriktning samband med godkänt resultat • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God vana att arbeta med IT-baserade system, främst i Windowsmiljö Personliga egenskaper Tjänsten som sambandsledningsofficer ställer höga krav på social kompetens och samarbetsförmåga, förmåga att kunna växla mellan låg och hög arbetsbelastning samt god initiativförmåga och hög stresstålighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tjänstgör eller tidigare tjänstgjort främst ombord Marinens fartyg i sambands-/stridsledningstjänst eller i övriga Försvarsmakten inom området sambands-/ledningssystem • Radiocertifikat alternativt sambandskunskaper • Kunskaper om radiokommunikation och vågutbredning • Signalskyddsutbildning • Rakelutbildning • Körkort B (önskvärt manuell växellåda) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Anställningsort: Karlskrona. Arbetsort: Muskö och Karlskrona. Tillträdesdatum: 2025-09-22. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Sandra Jokinen 010-823 1948 Fackliga företrädare Officersförbundet Fredrik Lambert Försvarsförbundet Björn Engren SACO Åsa Zackrisson SEKO Lenny Johansson Samtliga nås via FM växel 010-820 00 99 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-09-02. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer