Personlig assistent till man i Karlskrona

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Karlskrona. Vår kund är en yngre man i 39-årsåldern som lever med en CP-skada. Han är en aktiv man och har ett stort sportintresse, särskilt handboll och ishockey. Det blir också många promenader och andra aktiviteter så det är en fördel om du själv är aktiv och initiativstagande samt gillar sport. Som personlig assistent hos honom kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, personlig omvårdnad, hushållssysslor och annat som tillhör vardagen. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som varaktig timvikarie, samt täcka upp under sommaren.  Arbetstiden är varierad, passen är främst förlagda 08:00-08:00 eller 10:30-10:30 med 6,5 timmars jour under natten men även kortare arbetspass förekommer.  Du som söker bör inte vara känslig mot rök då kunden röker (utomhus). Vi ser gärna att du är i åldern 25-45år och delar kundens intressen. Du ska vara engagerad, ha humor och skinn på näsan. Du ska ha god svenska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser helst manliga kandidater då kund känner sig mest bekväm med detta.  Arbetstid / Varaktighet: Varierade schemalagda arbetstider. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Maskin/Mekatronikingenjör till roll på SAAB Kockums!

Är du snart nyutexaminerad och vill vara en del av en organisation som driver innovation inom marinteknologi och erbjuder utmanande och utvecklande projekt? Då är detta rätt roll för dig. SAAB Kockums erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa som professionell ingenjör. OM ROLLEN Som systemingenjör arbetar du inom affärsenheten Ytfartyg på sektionen Power & Propulsion. Gruppen arbetar med mekaniska och elektriska system inom framdrivning och kraftgenerering på ytfartyg. I din roll som systemingenjör är du inblandad i hela livscykeln av ett system, från kravanalys, produktframtagning till detaljkonstruktion, driftsättning och verifiering. Du skapar systemarkitekturen utifrån kundkrav och funktionsanalyser. Du förfinar och följer dina system genom systemutvecklingsprocessen fram till verifiering av funktionaliteten ombord. Systemen ska kunna samverka med andra system vilket kräver nära samarbete med andra avdelningar. Därefter återkommande underhåll och uppgraderingar genom hela fartygets livstid. Arbetet är komplext, tvärtekniskt, mycket varierande och fordrar såväl helhetssyn som öga för detaljer. •Drivande inom framtagning och utveckling och säkerställa funktionalitet för ett eller flera system för ytfartyg •Kravanalys, systemdefiniering, rapporter och kalkyler •Hantering av projektets interna och externa intressenter VEM SÖKER VI? För rollen som systemingenjör söker vi en person som är driven, positiv och nyfiken. Du är inte rädd för att fråga och vågar testa, lär i stället av dina misstag. Du trivs med många kontaktytor och samarbete med andra för att nå slutmålet. Skallkrav: •Fem- eller treårig ingenjörsutbildning inom Maskin/Mekanik/Processteknik/Marin/Energisystem •Svenska och engelska i tal och skrift •Inför anställning kommer du genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap. Meriterande: •Erfarenhet av systemkonstruktion och systemutveckling •Kunskap om fartygsmaskineri, gasturbiner, dieseldrivna generatorer, termodynamik. •CAD 3D modellering [Aveva Marine, Diagrams, TAGS, Engineering och E3D] OM FÖRETAGET Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautik. OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschef på Saab, sedan en träff med teamet och slutligen säkerhetsprövning. För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0760002537. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Start: augusti 2024 Placeringsort: Karlskrona Arbetstider: Kontorstid, möjlighet till flexibel arbetstid Omfattning: Heltid

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Civilingenjör med intresse för radar och magentik till SAAB Kockums

”–Det är roligt att följa de olika signaturfrågorna, ända från fysikaliska fenomen till verkliga tekniska lösningar som ger låga signaturer. Och jag känner mig priviligierad som får vara spindeln i nätet och jobba med många duktiga specialister inom området” Marcus Kylén, FMV Saab Kockums är ett ledande företag inom marinteknologi med specialisering och utveckling av ytfartyg och ubåtar. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för ett säkrare samhälle och just nu söker vi en nyutexaminerad ingenjör med intresse för smygteknik och signaturdesign. Rollbeskrivning: En signatur kan beskrivas som en avvikelse i sådant man kan se, höra eller mäta. Det handlar dels om optisk signatur som färg och form, dels om sådant man kan höra eller mäta med sensorer, bland annat buller, magnetism och tryckförändringar. I rollen som utvecklingsingenjör förebygger ni tillsammans upptäckten av Saabs ytfartyg för faror. Som utvecklingsingenjör inom signaturteknik kommer du att ingå i sektionen ”Naval Architecture and Signature” och vara en nyckelperson i en teknisk framfart. Dina ansvarsområden kommer att vara att utforma och implementera tekniska lösningar för att minimera signaturavvikelser på ytfartyg och ubåtar. Detta innebär att du kommer att arbeta med ett brett spektrum av tekniska system ombord, inklusive pumpar, rörsystem, ventilationssystem och elmotorer. Kika in på Försvarsmaktens egna film om smygteknik här. Huvudsakliga ansvarsområden: •Delta i tidiga konceptfasen för att fastställa krav och mål för låga signaturer. •Identifiera och analysera risker som kan påverka signaturprestanda. •Utföra tekniska analyser, mätningar och simuleringar för att kontinuerligt förbättra och optimera Saabs system. •Verifiera tekniska lösningar och säkerställ att de uppfyller kundkrav. Vem söker vi? Vi söker en kreativ problemlösare som är redo att ta dig an tekniska utmaningar och hitta innovativa lösningar. Du trivs med att arbeta i team och bidrar positivt till arbetsmiljön genom att vara samarbetsvillig och stöttande. Du brinner dessutom för teknik och har en stark önskan att fortsätta lära dig och utvecklas inom området. Krav och kvalifikationer: •Civilingenjörsexamen inom teknisk fysik, elektroteknik eller datateknik •Flytande i Svenska och engelska, både i tal och skrift •Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt säkerhetsskyddslagen, vilket ställer krav på svenskt medborgarskap och fritt belastningsregister. Meriterande: •Om du läst inriktning mot Signaler och sensorer eller Fysikalisk elektronik är det ett plus. •Maritim anknytning eller bakgrund inom Försvarsmakten. Om oss: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund. Villkor: Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Karlskrona Arbetstider: 08:00-17:00 Omfattning: Heltid

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Institutionskoordinator - vikariat

Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Närhet är ett utmärkande drag för BTH; nära till näringsliv och samhälle, nära till studenterna och nära till högskoleledningen. Närheten till havet är också mycket påtaglig på båda våra campus, och staden såväl som bostadsområden finns inom bekvämt cykelavstånd. BTH står för kvalitet och nytänkande och vill upplevas som ett öppet, spännande och kreativt lärosäte. Vi utvecklar ny kunskap genom vår forskning, som oftast sker i samverkan med omgivningen och med en tillämpning i sikte. Forskningen bidrar till en hållbar framtid, såväl direkt genom forskningsresultat som indirekt genom våra forskarutbildade och genom en forskningsanknuten grundutbildning. För att nå våra mål krävs motiverade och engagerade medarbetare som ges förutsättningar att leverera forskning och utbildning av högsta möjliga kvalitet. Arbetsmiljö och jämställdhet är självklara frågor på agendan och vi strävar efter ständiga förbättringar. Låter det som din framtid?Institutionen för hälsa, TIHA är en av sex institutioner vid fakulteten för teknikvetenskaper. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning inom hälsa, vård och omsorg med syfte att förebygga sjukdom, förlänga liv och främja hälsa utifrån samhällsmedborgarnas, patienternas och hälso- och sjukvårdspersonalens perspektiv. I vår verksamhet integreras forskning och klinisk verksamhet med teknisk kunskap för att främja ett bra liv. Arbetsbeskrivning Vi söker en institutionskoordinator till institutionen för hälsa med placeringsort Karlskrona. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av informationshantering vid institutionen och andra institutioner inom BTH. Du ska ge administrativt stöd till prefekten och avdelningschefer med varierande arbetsuppgifter som t ex tjänsteplaneringprocess, budgetprocess, kursadministration, förberedande av avtal, informationshantering samt planering av institutionens olika aktiviteter. I anställningen ingår att ge administrativt stöd till personalen på institutionen. Du kommer att delta i och utveckla nätverk med övriga institutionskoordinatorer vid BTH. Kvalifikationer Du skall ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du skall vara en person som trivs med att arbeta i en verksamhetsnära miljö med olika stödjande arbetsuppgifter. Du skall ha ett strukturerat och serviceinriktat förhållningssätt, kunna arbeta självständig och vara ansvarskännande. Meriterande kompetenser och erfarenheter Stor hänsyn kommer att läggas vid de sökandes personliga egenskaper. Institutionen är en internationell miljö. • Tidigare erfarenhet av utbildnings- och/eller forskningsadministration. • Goda kunskaper i engelska. • Serviceorienterad med mycket goda kommunikativa egenskaper. Tjänstgöringsort: Karlskrona Tjänstgöringsomfattning: 100% Anställningsform: Vikariat Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök”. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster/#section-anvisningar-till-sokande. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Servis

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du bli en del av vår familj? Nu söker vi nya medarbetare. Vill du ha kul medan du arbetar och få folk att njuta av sitt besök på vår restaurang? Vi letar efter kollegor som kan gå med i vår ambition att skapa den bästa gästupplevelsen någonsin inom vår bransch. Kvaliteter vi värdesätter är kreativitet, sociala färdigheter och en passion för förstklassig service. Att vara anställd på vår restaurang i Karlskrona innebär att du är inblandad i en gemenskap och ett team där vi tillsammans utvecklar och förstärker kedjan och vårt varumärke. Så vill du bara vara med på en spännande restaurang resa och bli en förebild för andra restauranger, vara med och utveckla och påverka framtidens restaurangkedja? Då tycker jag att du ska söka och hänga med oss och vår härliga restaurang familj. Välkommen hem till oss på Stars and Stripes Karlskrona.

29 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Leveranskoordinator

För vår kund söker vi nu en Leveranskoordinator. Uppdragsbeskrivning: Ansvarig för att samordna leveransen av kundens IoT-lösningar och arbeta för att uppfylla deras kunders förväntningar när det gäller ledtid och kvalitet. I kontakt med hela företaget och du är både organisationens och kundens kontakt i alla frågor som rör leverans av våra tjänster och förändringar/uppställningar. Huvudsakliga ansvarsområden och resultat: Ansvarig för att leda och samordna onboarding, offboarding och kundförändringar (inklusive testuppställningar) SIM-hantering - hantera inköpsorder, placera SIM-beställningar och stödja vid löpande av problem Förberedelse och administration av interna/externa rapporter Fallhantering - stöd internt/externt med förfrågningar och frågor Delta i förbättringsarbete - leveransprocess, kvalitetsmål etc. Intern/extern relationer: Denna roll kräver en hög grad av samarbete med andra interna team och leverantörer. Regelbunden kontakt med kunder, leverantörer, moln- och nätverksoperationer, serviceoperationscenter, fakturering, tekniska lösningsspecialister, kundansvariga, produktledning etc. Erfarenhetskrav: Starka datorkunskaper och administrativa färdigheter Utmärkta kommunikationsfärdigheter både på engelska och svenska (muntlig och skriftlig) Teknisk erfarenhet och förståelse för telekom/IoT/molntjänster är en fördel Erfarenhet av att arbeta i Salesforce är meriterande Erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll/med kundsupport är en fördel Erfarenhet av internationella och mångkulturella miljöer är en fördel Personliga egenskaper Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och en lagspelare Du är strukturerad med en god förmåga att prioritera, planera och utföra arbetsuppgifter för att möta deadlines Du har starka administrativa färdigheter, är noggrann och trivs med att hålla ordning och reda Du har starka kommunikationsfärdigheter för att bygga goda relationer med kunder och kollegor Du är självständig och tar egna initiativ. Du är serviceinriktad och levererar högkvalitativt stöd och trivs med kundinteraktioner. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

29 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Ekonomichef till Blekinge studentkår

Arbetsbeskrivning Vi söker dig med erfarenhet av ekonomi-, bokföring- eller kansliarbete och som söker ett heltidsjobb. Som person är du engagerad i verksamheten du arbetar för. Du är social och tycker om interaktion med andra människor. Som ekonomichef är du huvudansvarig för all ekonomi i studentkåren. Du är även firmatecknare för organisationen. Tjänsten innebär arbete med ekonomiadministration i form av fakturering, bokföring, bokslut, skattedeklarera och utbetalning av löner. Dessutom har du ansvar för organiseringen av Blekinge studentkårs organs bankkonton, organisering av förtroendevaldas bankkort och tillhörande kontrakt, kontakt med bank och de ekonomiska revisorerna, redovisning av ekonomin på fullmäktigesammanträden samt det yttersta ansvaret för årsbudgeten. Kvalifikationer Dina kvalifikationer Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet God förmåga att planera ditt arbete och att arbeta självständigt Vara ambitiös, engagerad, initiativrik, flexibel och noggrann En god kommunikations- och samarbetsförmåga, och en vilja att utvecklas Goda datorkunskaper och goda kunskaper i Excel God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt på engelska Meriterande Erfarenhet från ideellt engagemang Styrelseerfarenhet Om Blekinge studentkår Blekinge studentkår är en sammanslutning av studerande vid Blekinge Tekniska Högskola (BTH), med huvudsyfte att bedriva studiebevakande verksamhet samt tillvara medlemmarnas intressent angående deras studier på en lokal, nationell och delvis internationell nivå i allmänhet samt vid BTH i synnerhet. Studentkåren tillvaratar även medlemmarnas studiesociala intressen. Blekinge studentkår har har två heltidsarvoderade, Kårordförande och Vice Kårordförande, samt 120+ ideellt arbetande förtroendevalda utspridda på fem sektioner och nio utbildningsföreningar. Sektionerna och utbildningsföreningarna överses av Kårstyrelsen, som Kårordförande och Vice Kårordförande leder. Varje enskilt organ har sina egna ordförande, sekreterare och kassörer. Blekinge Studentkår omsätter ca fyra till fem miljoner kronor årligen, där större delen av omsättningen är våra två pubar, det statliga bidraget samt medlemsavgifter, och löneutbetalningar.

27 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Jobba Med Solceller

Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lennarths Café Bistro söker kassa/serveringspersonal

Lennarths Café och Bistro söker kassa och serveringspersonal. Arbetsuppgifter: I tjänsten kassa och serveringspersonal kommer du få ägna dig åt vanligt förekommande uppgifter inom yrket. Exempel på arbetsuppgifter är kassa, servering, alkoholhantering, blanda drinkar och försäljning av fika. Det är meriterande om du har erfarenhet av restaurangarbete eller motsvarande arbetsuppgifter men det är inget krav för tjänsten. Som person är du öppen, social och noggrann då tjänsten innebär mycket kontakt med människor. Vi söker personal som kan börja arbeta omgående.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024