Vi söker enhetschef till vårdcentralen Kronoparken!

Vi söker nu en enhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla vårdcentralen Kronoparken och primärvården tillsammans med medarbetarna och övriga chefer i vårdcentralsområdet. Kanske är det dig vi söker! Din arbetsplats Vårdcentralen Kronoparken är en av Karlstads större vårdcentraler med drygt 14 000 listade patienter. Vårdcentralen är fullbemannad och är en akademisk vårdcentral, vilket innebär att vi har studenter från alla yrkeskategorier som jobbar hos oss, samt att vi bedriver forskning. Vårdcentralen är även belägen bredvid Karlstads universitetet. Idag är vi cirka 38 medarbetare inom olika professioner och vi arbetar tillsammans i team för att erbjuda våra patienter en god vård. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef i Region Värmland är du en nyckelperson i arbetet utifrån vår vision och vår värdegrund. Du leder utifrån angivna mål, följer upp resultat samt har ett utvecklande ledarskap som bidrar till motiverade och engagerade medarbetare. Dina arbetsuppgifter som enhetschef är att leda det dagliga arbetet på vårdcentralen. I detta ingår att bedriva en jämlik, behovsanpassad och kostnadseffektiv vård för befolkningen i området och att ansvara för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling inom din enhet. Förutom det lokala ledningsuppdraget ingår du också i en ledningsgrupp där du, tillsammans med andra chefer i vårdcentralsområdet, ansvarar för en god och patientsäker vård av hög kvalitet. Hos oss får du ett stimulerande arbete med en individuell introduktion och en mentor som stöd. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram för chefer. Du får även tillgång till handledning och ledarskapsutbildningar. Region Värmland eftersträvar att ha goda chefer som är hållbara över tid och som i organisationen får goda förutsättningar för sitt chefsskap. Utvecklande Ledarskap (UL) är den ledarskapsmodell som regionen använder. Den bygger på kunskap om samspelet mellan egna förutsättningar och omgivningen tillsammans med de ledarskapsstilar man använder sig av som chef som blir resultatet av ledarskapet.  Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en akademisk examen inom lämpligt område, exempelvis inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet av att leda större enheter. För att lyckas i rollen som enhetschef har du förmågan att lyssna, skapa relationer, engagemang och delaktighet i arbetet. Du har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga. Du är duktig på att motivera och uppmuntra andra och du har ett modernt, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Vidare är du handlingskraftig och initiativtagande. Du gör aktiva val för att värna om patienternas och verksamhetens bästa. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Projektledare till företag inom spännarmering!

Om företaget Vill du arbeta i en roll där du kan utvecklas och där din arbetsprestation är viktig för helheten? Just nu söker vi en projektledare till Dywidag Sverige AB, ett spännande företag beläget i Arvika. Företaget har en lång erfarenhet av att utföra spännarmering för olika typer av byggprojekt, inklusive broar, affärsbyggnader, tankanläggningar, vindkraftverk, kajanläggningar och dammbyggen. Med verksamhet över hela världen är företaget en av de ledande aktörerna inom branschen och har med en stark närvaro på den skandinaviska marknaden etablerat sig som en pålitlig och ansedd partner för sina kunder. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Industrisupport, men att du anställs direkt av företaget. Alla frågor gällande tjänsten hänvisas till nedanstående rekryterare. Dina arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att vara ansvarig för planeringen och genomförandet av olika projekt inom infrastruktur, med fokus på att säkerställa att de genomförs enligt AB-kontrakten. Det innebär att du koordinerar olika delar av projektet med montageledaren, inklusive varubeställningar, bemanning och HMS. Du kommer även att hantera kvalitetsplaner för projekten, följa upp kontraktskrav och säkerställa efterlevnad av dessa samt ha löpande kontakt med kunder för att koordinera och säkerställa en smidig projektgenomföring. Vidare kommer du att ha ansvar för ekonomi, inklusive fakturering och kostnadsuppföljning, samt delta i månatliga projektvärderingar och bidra till utvecklingen av QA-systemet. Flexibilitet kommer att krävas då du även förväntas stödja säljavdelningen med kalkylering och avtal, samt vara beredd att hantera administrativa uppgifter efter behov. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva projekt inom tekniskt komplexa områden, med företrädesvis erfarenhet från entreprenörssidan inom infrastruktur. Du är strukturerad och har god ekonomisk förståelse, vilket gör att du kan hantera projektbudgetar och säkerställa att de genomförs inom tidsramar och kostnadsramar. Vidare är du en kommunikativ person med god förmåga att bygga och underhålla relationer både internt och externt, samt har en öppen och prestigelös attityd gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva dina projekt framåt, samtidigt som du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Din tekniska utbildning och erfarenhet inom infrastrukturprojekt gör dig väl rustad för att ta dig an denna utmanande och spännande roll. Skicka in din ansökan redan idag! Om Industrisupport Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Universitetslektor i geomatik

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Vill du vara med och bidra till geomatikämnets långsiktiga utveckling genom att stärka ämnets undervisnings- och forskningsverksamhet? Hos oss får du möjlighet att arbeta inom två kandidatprogram, utveckla kurser på grund- och avancerad nivå, bedriva forskning samt utveckla din egen kompetens och aktivt forma din framtida arbetsmiljö. Beskrivning  Geomatik utgör ett av ämnena vid Institutionen för miljö- och livsvetenskaper vid Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap. Inom ämnet geomatik sker undervisning på grundnivå framför allt inom de två 3-åriga programmen Lantmätarprogrammet med inriktning mät- och kartteknik samt Högskoleingenjörsprogrammet i lantmäteriteknik och geografisk IT på campus och på distans. På ämnet geomatik arbetar för närvarande åtta personer inom utbildning och forskning. Ämnet integrerar kunskap och forskningsansatser från olika discipliner som informationsteknologi, datavetenskap, geodesi, risk- och miljövetenskap, biologi och samhällsplanering. Du finner ytterligare information om ämnet och våra utbildningar här. Arbetsuppgifter I anställningen ingår arbetsuppgifter såsom undervisning, handledning, examinationer och kursutveckling främst på grundnivå i befintliga kurser på campus och distans inom geomatik och geografisk IT. Undervisning sker i dagsläget på svenska på grundnivå och på engelska på avancerad nivå. Du kommer även aktivt att delta i ämnets och institutionens utvecklingsarbete rörande undervisning, forskning och samverkan med det omgivande samhället. Du förväntas bidra till forskning och utveckla forskningsverksamhet, bland annat genom att söka externa medel och utveckla samarbeten med samhällsaktörer och akademiska miljöer inom och utanför universitetet. Ledarskapsuppdrag som exempelvis programledare kan ingå i arbetsuppgifterna. Anställningen är placerad i Karlstad. Behörighet Behörig att anställas som universitetslektor i geomatik är den som har en doktorsexamen inom anställningens område, visat pedagogisk skicklighet eller yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Enligt Karlstads universitets anställningsordning ska lärare ha de personliga egenskaper som krävs för att fullgöra anställningen såväl som väl genomförd högskolepedagogisk utbildning. Om utbildningen saknas, kan en anställning ändå ske, under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra den under de första två årens anställning. För behörighetskrav i övrigt hänvisas till Karlstads universitets anställningsordning. Arbetet förutsätter mycket goda färdigheter i svenska och engelska. Du förväntas kunna undervisa på svenska från och med anställningsdatumet. Bedömningsgrunder Vid tillsättningen kommer större vikt fästas vid teoretisk och praktisk kunskap inom geomatik och geografisk IT samt pedagogisk skicklighet. Teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet bedöms genom erfarenheter från yrkesverksamhet inom högskola/universitet samt i den offentliga sektorn. Den pedagogiska skickligheten bedöms utifrån förmågan att planera, genomföra och utveckla undervisning samt förmåga att handleda och examinera.  Den vetenskapliga erfarenheten och skickligheten bedöms utifrån vetenskaplig kvalitet och forskningens omfattning avseende djup och bredd samt erfarenhet att söka och erhålla externa medel. Det är även av vikt att din huvudsakliga forskningsinriktning är relevant för ämnets forskning.  Vid urval av behöriga sökanden kommer särskilt vikt att läggas vid •    Dokumenterad kompetens inom geografiskt IT •    Erfarenhet inom undervisning i geomatik och geografisk IT •    Personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, strukturerat arbetssätt, engagemang för verksamheten, ett positivt och öppet förhållningssätt till kollegor och studenter och förmåga att ta egna initiativ och ansvar. Vid urval av behöriga sökanden kommer stor vikt att läggas vid •    Dokumenterad praktisk erfarenhet inom geomatikområdet •    Pedagogisk skicklighet, baserad på planering, genomförande och utveckling av undervisning på grundnivå, samt erfarenhet av kursansvar, handledning och examination •    Dokumenterade kunskaper i programvarorna ESRI ArcGIS Pro, QGIS och FME •    Erfarenhet inom maskininlärning och BigData analys •    Omfattande erfarenhet inom minst ett relevant programmeringsspråk, ex Python •    Erfarenhet med geospatiala analyser och kunskap om algoritmer •    Forskningens relevans för ämnet Det är meriterande om sökanden har  •    Erfarenhet inom open source-lösningar, webb-GIS och spatial databasteknik •    Ytterligare erfarenhet med relevanta mjukvaror in branschen •    Erfarenhet av att samarbeta med privata och offentliga aktörer inom branschen samt ett brett kontaktnät •    Erfarenhet från akademisk verksamhet •    Erfarenhet av att forska och samarbeta i tvärvetenskapliga forskningsmiljöer och projekt Villkor Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. I de fall rekryteringsprocessen drar ut på tiden tillsätts en vikarie under rekryteringsprocessen. Urvalet sker bland de sökande till anställningen. Vänligen meddela i din ansökan om du är intresserad av vikariatsanställningen under våra urvalsfrågor. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Röntgensjuksköterska till Centralsjukhuset

Bli en del av vårt fantastiska team på vår moderna och flexibla röntgenmottagning! Vi söker nu en röntgensjuksköterska som trivs med variation och utveckling. Hos oss får du arbeta med en bred utrustningspark och ett härligt gäng kollegor som värnar om delaktighet och utveckling. Passar detta in på dig? Sök idag och bli en del av vår arbetsplats där vi tillsammans strävar efter att leverera bästa möjliga vård till våra patienter. Din arbetsplats På mottagningen arbetar cirka 70 medarbetare bestående av radiologer, röntgensjuksköterskor, undersköterskor och vårdadministratörer. Enheten har ett dygnet runt uppdrag och finns på det största av länets tre akutsjukhus. Vi arbetar med konventionell röntgen, datortomografi, ultraljud, magnetkameraundersökningar samt interventioner. Kliniken använder även AI och är nyfikna! Vi erbjuder en arbetsplats med stor bredd i utbudet, modern utrustning och trevliga kollegor. Vi är ett gäng som trivs ihop, ställer upp för varandra och teamet och vi har planer på att utveckla teamarbetet ytterligare. Vi arbetar tillsammans och värnar om delaktighet och utveckling.  Dina arbetsuppgifter Vi arbetar med en modern utrustningspark på en enhet som erbjuder flexibilitet och variation av arbetsuppgifter. Som röntgensjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, eller i mindre team, med att utföra de undersökningar som görs här, exempelvis skelettundersökningar, datortomografier och magnetkameraundersökningar. Vi arbetar med Sectras RIS och PACS. Vi söker dig som vill arbeta med alla typer av röntgenundersökningar och fint tacklar att arbeta kvällar, nätter och helger då det ingår i arbetet. Dina kunskaper och kompetenser Du är legitimerad röntgensjuksköterska och har du tidigare arbetslivserfarenhet från röntgenmottagningen är det meriterande. Du är en person med gott omdöme som kan anpassa dig efter ändrade förutsättningar och tycker om att samarbeta med andra. Du lägger även stor vikt vid att leva upp till uppsatta mål och kvalitetsstandarder. God svenska i tal och skrift är ett krav. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba som psykolog online hos Din Psykolog. Fritt och flexibelt heltidsjobb

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Frihet Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Jobba när du vill. Du bestämmer själv om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg. Hos oss jobbar du bara 6,5h per dag och slipper pendla. Du får alltså mer tid till annat som är viktigt i livet. Självständighet Du bestämmer själv över ditt schema och hur dina patienter bäst behandlas. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Utveckling Varierande behandlingsarbete tack vare en bred patientgrupp i kombination med videosamtal och IKBT. Intern och extern handledning med dina kollegor, chefspsykolog och erfaren KBT-handledare. Workshops som ger dig nya verktyg och behandlingsmöjligheter. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Tack vare vårt fantastiska tech-team så har vi smidiga digitala processer och minimal administration - så att vi kan fokusera på patientmötet. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom videosamtal och IKBT att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops och digital fika tillsammans med dina psykologkollegor För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1). Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling. Är folkbokförd i Sverige. Har goda datorkunskaper. Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Skogshandläggare

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss. Beskrivning Enheten Regional utveckling jobbar för hållbar regional tillväxt i Värmland. Vi jobbar både strategiskt och operativt för att nationella och regionala mål och strategier ska få genomslag i länet. Förändringsarbete genom intern och extern samverkan är en viktig del verksamheten. En stor del av enhetens arbete är inriktat på utveckling av landsbygden. På enheten är vi femton medarbetare som arbetar med frågor inom regional tillväxt, energi och klimat, friluftsliv, skog, livsmedel med mera. Arbetsuppgifter Förvaltning av Jordfonden kommer att vara en väsentlig del av tjänsten som skogshandläggare. Genom Jordfonden köper och säljer Länsstyrelsen fastigheter för att förbättra fastighetsstrukturen i omarronderingsområden och därmed underlätta ett rationellt jord- och skogsbruk. I arbetet ingår även handläggning av förvärvstillstånd samt samråd och underställningar om fastighetsreglering.   I förvaltning av Jordfonden ingår arbetsuppgifter som att: - Köpa och sälja fastigheter, inklusive förhandling - Värdera skog - Föra dialog med markägare, närboende och spekulanter - Planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder - Administrera fastighetsaffärer, inklusive arbete i diariesystem och att förbereda handlingar för arkivering - Samordna arbetet med andra sakområden inom Länsstyrelsen - Utgöra kunskapsstöd till Länsstyrelsen i skogsfrågor - Föreslå och genomföra förbättringar av arbetet.   I arbetet med förvärvstillstånd kommer du att handlägga tillståndsansökningar om förvärv av lantbruksfastighet, då detta krävs för att få lagfart enligt jordförvärvslagen. Du kommer även att skriva yttranden över samråd och underställningar utifrån fastighetsbildningslagen som lämnas av Lantmäteriet. Även andra uppgifter inom myndigheten kan ingå i tjänsten. Tjänsten innebär till viss del arbete i fält. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant skoglig inriktning. Du har erfarenhet av praktiskt arbete med skogsvärdering och förmåga att genomföra arbete i skogsterräng. Du har även en god administrativ förmåga samt vana av att följa rutiner och regelverk. B-körkort är ett krav. Meriterande är erfarenhet av naturvärdesbedömning, kunskaper i skogsekonomi och erfarenhet av att planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder. Erfarenhet av myndighetsarbete, gärna statligt, och av arbete med landsbygdsutveckling är också meriterande. Villkor För att lyckas i din roll bör du som person vara stabil, målmedveten och strukturerad. Du bör ha lätt för att skapa förtroende i både interna och externa kontakter och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Förmåga att föra dialog och att sätta sig in i andra människors perspektiv är viktiga egenskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska. Kunskaper i tyska eller nederländska är meriterande. För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Courier e-car

Prepare for an unparalleled part-time opportunity Join our team as a foodora Courier – delivering by electric car Cruise the city make cash, and turn every delivery into an adventure, with the eco-friendly buzz of an e-car! Ready to embark on this electrifying journey? Apply now, and let the positive experiences unfold! What we offer: Electric company car – ride into the future in style! Score a fixed hourly salary plus commission for each delivery, with an average salary of 155 SEK/hour Join our Rider Community, where global vibes meet local rides, and dive into exciting activities. Gear up! We will provide the bag and all other gear you need for the job What you need to have: Street-smart smartphone – your navigational sidekick for city adventures! The right to work in Sweden and a Swedish bank account Talk the talk – basic language skills in English or Swedish If you do not have a car - please go ahead and apply via this ad.If you do have a car - please apply via this site --------------------------------------------------------------------------------- Gör dig redo för en grym deltidsmöjlighet Gå med i vårt team som en foodora kurir och leverera med elbil Navigera genom stadsmiljön samtidigt som du drar in cash – nu med en miljövänliga elbil! Redo att ge dig ut på denna elektrifierande resa? Ansök nu! Vad vi erbjuder: Elektrisk företagsbil Fast timlön plus provision för varje leverans, med en snittlön på 155SEK/timme Join our Rider Community, where global vibes meet local rides, and dive into exciting activities. Gå med i vår Rider Community och möjlighet att delta i spännande aktiviteter. Vi tillhandahåller all utrustning du behöver för jobbet som väska, jacka med mera. Vad du behöver ha: En smartphone – Så du kan navigera dig fram i jobbet! Tillstånd att arbeta i Sverige och ett svenskt bankkonto Grundläggande språkkunskaper på engelska eller svenska Om du inte har en bil - gå gärna vidare och ansök via den här annonsen. Om du har en bil - ansök vänligen via den här webbplatsen

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Kock

Beskrivning Nu söker vi dig som har tidigare erfarenheter av att arbeta i storkök. Placeringen är inom vår skolmåltidsverksamhet och du kommer att vara placerad i något av våra tre kök.  Hos oss tillagar vi maten så mycket som möjligt från grunden. Det är mycket viktigt att man kan laga och hantera specialkost, kunskap om allergier samt har kunskaper i vegetarisk, klimatsmart och ekologisk kosthållning. Hygien är en väldigt viktig del i ett kök. Kockar måste hålla sin arbetsplats ren och hantera alla livsmedel på ett hygieniskt sätt.  Hos oss behöver du vara nyfiken på att tänka nytt och även ha intresse för det estetiska så att vi får våra elever att våga prova nytt - för som kock ställs du inför nya utmaningar varje dag. I kockyrket är det viktigt med en god samarbetsförmåga samtidigt som vi också ser att en god fysisk styrka och kondition är av stor vikt för rollen. Denna tjänst ställer höga krav på egenarbete och eget initiativ samt problemlösning.  Kvalifikationer För att arbeta som kock inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ska du ha erfarenhet av liknande arbete inom storkök. Vi ser gärna att du har tidigare kunskaper inom matlagning från grunden, du kan kunna planera matsedlar och kunskap i näringslära.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom arbetsledning, praktisk ekonomi och allergi- och specialkost. Vi söker dig som - har kunskap och erfarenhet i dietkost - har en bra samarbetsförmåga vill ta ansvar och kan arbeta i ett högt tempo - har genuint intresse för mat samt är serviceinriktad med stort intresse av och lätt att arbeta med ungdomar i åldern 16-20 år - Uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Urval sker löpande under ansökningstiden.  Välkommen med din ansökan!  Om Karlstads kommun Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Förskollärare

Nu söker vi en engagerad förskollärare till vår verksamhet i Ur och Skur! Älskar du natur och friluftsliv? Då ska du kika på den här tjänsten! Om oss Föräldrakooperativet Räven i Ur och Skur i Väse mellan Karlstad och Kristinehamn grundades 1988. Verksamheten bedrivs enligt Friluftsfrämjandets i Ur och Skur-pedagogik vilket betyder att stor del av vår verksamhet bedrivs utomhus. Naturen är en självklar lärmiljö där varje barn ges förutsättningar att utveckla sin kreativitet och nyfikenhet. Vi tror att ett väl grundat naturintresse ger livskvalitet hela livet! Vi driver Förskolan Räven i föräldrakooperativ form. Det innebär att det är vårdnadshavare, som medlemmar i föreningen Föräldrakooperativet Räven, som tar hand om och driver förskolan tillsammans. Verksamheten bygger på samhörighet, delaktighet och ansvar vilket ger en möjlighet att påverka barnens vardag och miljö. Tillsammans med pedagogerna arbetar vårdnadshavarna för att utforma en så bra förskola som möjligt för barnen. Vi har cirka 20–25 barn på Räven. Alla barn äter och leker tillsammans, men i den pedagogiska verksamheten är de jämnt fördelade i tre åldersgrupper: Skogsknopp-, Skogsknytte- och Skogsmullegrupp. Sammansättningen i respektive grupp formas efter barnens behov och ålder. I grupperna arbetar man med åldersanpassade aktiviteter och teman. Om tjänsten Att arbeta som förskollärare hos oss innebär att du påverkar och bidrar till våra barns utveckling. Du medverkar dagligen till att en positiv och utvecklande miljö skapas för varje barn och för hela barngruppen. Tillsammans med din arbetsgrupp är du med i planering, genomförande, dokumentering och utvärdering av det pedagogiska arbetet. Vår pedagogiska idé bygger på ett utforskande arbetssätt och utgår från både Skolverkets läroplan och styrdokument från I Ur och Skur. Vi strävar efter att nyttja vår natur och utomhusmiljö i det pedagogiska arbetet och förlägger därför mycket av verksamheten ute på gården och i skogen. Vem är du? · Vi söker dig som är utbildad förskollärare och har kanske erfarenhet av tidigare arbete inom förskola. · Du har ett starkt intresse för friluftsliv och brinner för att genomföra vår pedagogik utomhus. · Har du tidigare utbildning inom Ur och Skur så är det meriterande men inget krav. Vår personal går kontinuerligt kurser och utbildning kopplat till I Ur och Skur. · Det är viktigt för oss att du är utåtriktad och initiativrik och har god samarbetsförmåga. · Du är engagerad och öppen för många lösningar och arbetssätt. · Du är en trygg vuxen med social kompetens och empati som ser på barns utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vad kan vi erbjuda? Fria pedagogiska måltider där maten tillagas på plats, friskvårdsbidrag, arbetskläder, härliga kollegor, en engagerad ledare och föräldrar samt mycket frisk luft och en härlig arbetsmiljö. Information om tjänsten Tjänsten är tillsvidare, heltid, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Ansökan Sista ansökningsdag för tjänsten är 19 maj, urval sker dock löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Ansökan och eventuella frågor skickas till [email protected] Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med "Förskollärare". I denna rekrytering har vi gjort vårt val av media och kommunicering, vi undanber oss därför kontakt med media- och rekryteringsföretag. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.fkraven.se

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

24 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024