Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Frihet Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Jobba när du vill. Du bestämmer själv om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg. Hos oss jobbar du bara 6,5h per dag och slipper pendla. Du får alltså mer tid till annat som är viktigt i livet. Självständighet Du bestämmer själv över ditt schema och hur dina patienter bäst behandlas. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Utveckling Varierande behandlingsarbete tack vare en bred patientgrupp i kombination med IKBT och videosamtal. Intern och extern handledning med dina kollegor, chefspsykolog och erfaren KBT-handledare. Workshops som ger dig nya verktyg och behandlingsmöjligheter. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Tack vare vårt fantastiska tech-team så har vi smidiga digitala processer och minimal administration - så att vi kan fokusera på patientmötet. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops, digital fika och månadsmöte tillsammans med dina psykologkollegor För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1). Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling. Är folkbokförd i Sverige. Har goda datorkunskaper. Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Frihet Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet Hos oss slipper du pendla. Du får alltså mer tid till annat som är viktigt i livet Du bestämmer själv hur mycket du vill jobba (minimum 10 h/vecka) Självständighet Du bestämmer själv över ditt schema och hur dina patienter bäst behandlas Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det Utveckling Varierande behandlingsarbete tack vare en bred patientgrupp i kombination med IKBT och videosamtal Extern handledning med dina kollegor och erfaren KBT-handledare Workshops som ger dig nya verktyg och behandlingsmöjligheter Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Tack vare vårt fantastiska tech-team så har vi smidiga digitala processer och minimal administration - så att vi kan fokusera på patientmötet. Om rollen För att möta våra klienters behov och önskemål så söker vi nu psykologer som vill jobba kvällar och helger. Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern handledning och workshops. För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du: Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1) Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling Är folkbokförd i Sverige Har goda datorkunskaper Trivs med att jobba med psykologisk behandling och alliansskapande Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en erfaren BEST-projektör och vill arbeta på ett av världens ledande ingenjörs- och konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad? Skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot en spännande och utvecklande karriär hos oss! SYSTRA ligger i framkant när det kommer till att tillämpa de senaste teknikerna och metoderna inom järnvägsprojektering. Här får du möjlighet att utnyttja din kunskap och din passion för järnvägsteknik tillsammans med ett dedikerat och kompetent team som strävar efter att leverera innovativa och hållbara lösningar inom järnvägssektorn. Som erfaren projektör hos oss på SYSTRA får du en central roll där du kommer att leda projekteringen enligt uppsatta standarder samt konstruera enligt de föreskrifter som finns från våra beställare, framför allt Trafikverket och de olika lokala trafikorganisationerna. Du kommer även ha ett nära samarbete med övriga järnvägstekniska discipliner och arbeta med att vidareutveckla aktuellt teknikområde. Vem är du? Vi söker dig som har gedigen kunskap inom järnvägsprojektering inom något av följande teknikområden: Bana, Kontaktledning, Lågspänning, Signal och Tele. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha några års erfarenhet inom yrket samt en högskole- eller civilingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi söker en nytänkande, innovativ person som gillar att ta eget ansvar och driva nya initiativ framåt. Du är en lagspelare som kan samarbeta effektivt med andra, samtidigt som du har förmågan att självständigt leverera resultat. Vidare trivs du i en roll där du aktivt delar med dig av din kunskap och där du coachar och blir en referenspunkt för andra. För att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov behöver du kunna svenska i både tal och skrift. Då vi är en internationell koncern vill vi även att du har grundläggande kunskaper i engelska. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vårt erbjudande Vi erbjuder ett arbete där du har stora möjligheter att vara med och påverka var och hur vi jobbar. SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande och roliga arbetsuppgifter. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig Harris Telianidis, Regionchef syd/väst 073 – 765 40 42 [email protected] Andreas Petersson, bitr Regionchef syd 070 – 813 19 14 [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA 076 – 003 63 72 [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA – Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Om rollen som områdesansvarig Nätplanerare Elkraftsbranschen genomgår nu en oerhört spännande utveckling, där kunderna får en mer aktiv roll och där samverkan med förnyelsebar produktion, lagringslösningar och flexibilitet får en allt större betydelse. Elnäten är centrala i denna förändring. Som områdesansvarig nätplanerare på regionnät i Värmland kommer du att ha en nyckelroll i planerandet av såväl nya anläggningar som ombyggnationer av befintliga. Rollen innebär att jobba som projektledare i planeringsstadiet med att prioritera, leda och koordinera nätplanering på regionnätet. Du jobbar dagligen aktivt med att ta fram tekniska-lösningar samt investerings- och lönsamhetskalkyler för att optimera beslutsfattande. Vidare kommer du att medverka vid och leda samtal med konsulter, externa kunder och övriga intressenter. För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med en central roll, då du blir Ellevios spindel i nätet, i dubbel bemärkelse, med helhetsgrepp. Fältbesök förekommer i denna tjänst. ”Hos oss på nätplanering arbetar du tillsammans med ett engagerat och positivt team som alla drivs av samarbete, utmaningar och spännande projekt som berör alla i samhället. Vi arbetar kontinuerligt med verksamhetsutveckling för att förbättra våra arbetssätt och processer. Hos oss får du en arbetsplats som gör skillnad i samhället, har en välkomnande kultur och som har stora planer för framtiden.” - Oskar Wahlén, Senior Chef Nätplanering • Som Områdesansvarig nätplanerare på regionnät får du en inflytelserik roll som påverkar Ellevios framtida regionnät. • Du kommer ingå i ett relativt ungt team, men med många års samlad erfarenhet. • Tillsammans med samtliga intressenter kommer du ta fram det underlag som krävs för att säkerställa ett framtidssäkrat regionnät där teknikval, ekonomi och kvalité är i fokus. Vem är du? För att du ska passa och trivas i rollen har du en förmåga att främst leda men även självständigt genomföra nätplaneringar, såväl utifrån ett tekniskt som ekonomiskt perspektiv. Du har en naturlig fallenhet för att skapa och bibehålla goda relationer. Du är en driven lagspelare och bekväm i att representera beslutsmaterial, fram för allt i interna sammanhang. Vi söker dig som har driv och engagemang för att utveckla och stötta dina kollegor. Ditt sätt att strukturera ditt arbete i kombination med ditt elkrafttekniska intresse är en bidragande faktor. Formella krav: • Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning inom elkraft eller annan passande högskoleutbildning. Utöver utbildning är det till vår gemensamma fördel om du jobbat några år inom branschen. Alternativt har du genom många års arbete med liknande uppgifter samlat på dig den erfarenhet vi söker. • Du behöver vara bekväm i kartverktyg, projektsystem samt Office-paketet, framför allt Excel. • Du behöver ha god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i svenska språket. Meriterande: • Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap av fördelningsstationer 10–400 kV eller kunskap i ställverkslayouter i 2D och 3D modellering. • Har du tidigare arbetat med investerings- och lönsamhetskalkyler är det till vår fördel. • Van att prioritera och ha förståelse för och förmågan att dra slutsatser av olika input. Ellevio som arbetsgivare Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. Om du vill ta reda på mer: • Vem gör vad när Ellevio elektrifierar Sverige? • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 4/10. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Oskar Wahlén på [email protected] eller på tel. 073-302 94 04. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på [email protected] eller på tel. 070-813 45 86. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Hej! Är du en person som är flexibel, tar ansvar och är engagerad i dina arbetsuppgifter? Du har ett lugn samtidigt som du är lekfull och du älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu assistenter till en glad och charmig pojke som blir 9 år. Pojken bor i Segmon tillsammans med sin varma familj som består av mamma, pappa och syskon. Pojken har en autismdiagnos och epilepsi, om du har erfarenhet av dessa är det en merit. Han har stort behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han behöver hjälp vid måltider och får även mat genom sond. Han har behov av träning/lek och behov av hjälp att stretcha/töja kroppen. Du kommer få inskolning om du erbjuds tjänsten. Arbetspassen är fördelade 07:00-15:00, 15:00-23:00 samt vaken natt 23:00-07:00. Pojken har dubbelassistans. Vi söker nu vikarier som kan arbeta vid ordinarie assistents sjukdom samt boka upp sig på obemannade pass i schema samt vikariera vid ledigheter. Passar bra för dig som vill täcka upp tiden med något extrajobb eller dig som studerar. Du som söker ska vara engagerad, flexibel och ansvarsfull. Det är en fördel om du har körkort men inte ett krav om du bor i närheten och eller kan ta dig till arbetet utanför kollektivtrafik. Övrigt: Vi har kollektivavtal och individuell lönesättning samt friskvård på upp till 4000 kronor/år. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta [email protected] Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Gör det gärna så fort som möjligt, eftersom det kan ta upp till två veckor att få hem belastningsregistret.
För oss är det viktigt att vara en aktiv samarbetspartner, inte en passiv leverantör. Vårt uppdrag är att med IT-stöd tillföra ökad effektivitet och lönsamhet hos våra kunder. Läs mer om It-teknikerna här Om företaget: IT-Teknikernas hus är ett framstående företag inom IT-branschen. Vi är dedikerade till att leverera högkvalitativa IT-lösningar och tekniksupport till våra kunder. Vi söker nu en engagerad och kompetent IT-tekniker som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång. Du erbjuds: • En mycket stimulerande arbetsmiljö och ett fint kontor med Karlstads absolut bästa läge • Möjligheter till professionell utveckling och vidareutbildning • Konkurrenskraftig lön och förmåner som förmånsbil, träningskort etc Arbetsbeskrivning: Som IT-tekniker kommer du att vara ansvarig för att leverera hög kvalite och service till våra kunder både i privat och offentlig sektor. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda effektiva IT-lösningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera IT-infrastruktur, IT-Säkerhet, samt allmänt vedertagna systemlösningar såsom 365, Azure/Entra, Intune, MFA lösningar etc. Kvalifikationer: • Relevant utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet av 365, Azure/Entra, Veeam, MFA • Kunskaper inom säkerhetslösningar • Stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande • Förmåga att arbeta självständigt och i team • Kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska • B-körkort Egenskaper: • Entusiastisk och proaktiv attityd • Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och leverera resultat inom givna tidsramar • Utmärkta kommunikationsfärdigheter och kundservice Om du tycker att detta stämmer in på dig och är redo att anta utmaningen och vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter excellens, ser vi framemot din ansökan. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Stijn Bos på [email protected]. tel: +46 70 457 47 71 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i förbundets medlemskommuner Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil och Munkfors ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Målen för vår verksamhet är färre olyckor, minskade skador och ökad trygghet. Vår verksamhet ska genomsyras av vår värdegrund professionalism, respekt, lärande och mod. Räddningstjänstavdelningen genomför räddningsinsatser enligt lagen om skydd mot olyckor (LSO). Avdelningen har en heltidsstyrka i Karlstad och styrkor med räddningstjänstpersonal i beredskap i Deje, Forshaga, Grums, Hammarö, Högboda, Kil, Molkom, Munkfors, Vålberg och Väse. Dessutom ingår ett räddningsvärn i Värmskog. På avdelningen finns bland annat brandmän, brandbefäl och tekniker. Beskrivning Just nu söker vi deltidsbrandmän till våra brandstationer i Deje, Forshaga, Grums, Hammarö, Högboda, Kil, Molkom, Munkfors, Vålberg, Värmskog och Väse. Deltidsbrandmän är brandmän som inte har räddningstjänsten som huvudarbetsgivare men som är beredda att rycka ut när larmet går. De utgör stommen i svensk räddningstjänst och är därmed en mycket viktig del i samhällets skydd mot olyckor. För att kunna arbeta som deltidsbrandman behöver din huvudsakliga sysselsättning (jobb/skola) tillåta att du lämnar med kort varsel när du har beredskap. Det innebär att din arbetsgivare behöver godkänna att du kan lämna arbetsplatsen vid larm. Därför kan det vara klokt att lyfta frågan med din chef innan eller under din ansökan. Du kan läsa mer om vad det innebär att jobba som deltidsbrandman och anmäla dig till vår "prova på-aktivitet" lördag 21 september på https://raddningkarlstad.se/rib Arbetsuppgifter Som deltidsbrandman har du ungefär samma arbetsuppgifter som en heltidsbrandman. Den största skillnaden är att du som deltidsbrandman endast rycker ut vid larm de dagar som du har beredskap. Då förväntas du kunna infinna dig på din station inom 5 minuter. Beredskapsschemat varierar mellan olika stationer men innefattar 168 timmars (7 dygn) beredskap per månad. Förutom att åka på larm innebär tjänsten att du övar tillsammans med dina kollegor. Övningsdelen är en viktig förberedelse för att ni ska vara samövade och beredda för att lösa kommande uppgifter på ett säkert och smidigt sätt. Kvalifikationer - För att du ska kunna arbeta som deltidsbrandman krävs det att du kan komma till din brandstation inom fem minuter när du har beredskap. - För att du ska trivas och fungera i rollen behöver du ha en god hälsa och fysisk förmåga. I rekryteringsprocessen kommer du därför att få genomföra vissa tester och genomgå en hälsoundersökning. - Grundutbildning krävs och anordnas av oss efter att du har blivit erbjuden en anställning. - B-körkort krävs. - C-körkort ses som meriterande och utbildning kan efter behov erbjudas under din anställning. Därutöver kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet, engagemang och personliga mognad. Är du intresserad? Har du frågor kontakta respektive stationschef, se https://raddningkarlstad.se/vara-brandstationer Facklig företrädare - Jan Eriksson, Brandmännens riksförbund (BRF), som nås via vår växel: 054-540 28 80. Din ansökan ska vara inkommen till Räddningstjänsten Karlstadsregionen senast den 6 oktober. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Vi använder oss av såväl arbetsrelaterade som fysiska tester vid urvalet. Dessa kompletteras med intervjuer. Intervjuer avses att genomföras löpande under och efter ansökningstidens slut – vänta därför inte med att söka! Alla ansökningshandlingar som lämnas till Räddningstjänsten Karlstadsregionen är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem. Övrig information Räddningstjänsten Karlstadsregionen strävar efter att vara en jämställd och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering. Då vi vill spegla samhället välkomnar vi alla sökande! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till räddningstjänstens växel 054-540 28 80 för vidare hantering. I samband med nyanställning kan drogtester komma att bli aktuellt. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Om rollen AFRY har i många år framgångsrikt stöttat både svenska och internationella energiproducenter, och vi satsar nu på ytterligare expansion på denna spännande marknad! Vattenkraften i Sverige är under utveckling, då vi går mot ett kraftsystem med 100% förnyelsebar kraftproduktion. Med 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vi vill vara med och driva utvecklingen inom området. Inom Sverige är vi ett 90-tal som arbetar med vattenkraft, varav ca 20 tillhör sektionen Hydro Power Automation. Sektionen består av civilingenjörer och gymnasieingenjörer med utbildning inom Elektro eller Energisystem. Vi söker nu erfarna elkonstruktörer som kan stärka upp vårt erbjudande inom vattenkraft. Kravspecifikation Vi söker dig som har en stark teknisk bakgrund och dokumenterad erfarenhet inom elkonstruktion. Du bör vara noggrann, lösningsorienterad och ha förmågan att arbeta både självständigt och i team. God kommunikationsförmåga och förmåga att hantera kundkontakter är också viktiga egenskaper för denna roll. Vad behöver du då ha med dig in för kunskaper och erfarenheter? Dokumenterad erfarenhet av elkonstruktion, Elprocad och/eller Elmaster Flerårig erfarenhet av kontrollänläggningar inom vattenkraft. Goda kunskaper i teknisk dokumentation och säkerhetsstandarder Erfarenhet av provning (FAT/SAT) Kommunikativ och behärska flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift B körkort Ytterligare information För oss är det inte bara roligt och inspirerande, utan också nödvändigt, att varje dag bli lite bättre och vara innovativa och kreativa för att hitta nya lösningar. Vi lyckas med detta genom att vara nyfikna och prestigelösa, samt genom att ha en trygg företagskultur där vi vill säga vad vi tycker och genom att ha stöttande chefer och kollegor. Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation. Läs mer om oss här: https://afry.com/sv Har vi fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-11-30 och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för frågor: Marcus Bergman, Active Section Manager/Business Developer [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i förbundets medlemskommuner Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil och Munkfors ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Målen för vår verksamhet är färre olyckor, minskade skador och ökad trygghet. Vår verksamhet ska genomsyras av vår värdegrund professionalism, respekt, lärande och mod. Räddningstjänstavdelningen genomför räddningsinsatser enligt lagen om skydd mot olyckor (LSO). Avdelningen har en heltidsstyrka i Karlstad och styrkor med räddningstjänstpersonal i beredskap i Deje, Forshaga, Grums, Hammarö, Högboda, Kil, Molkom, Munkfors, Vålberg och Väse. Dessutom ingår ett räddningsvärn i Värmskog. På avdelningen finns bland annat brandmän, brandbefäl och tekniker. Beskrivning Räddningstjänsten Karlstadsregionen söker nu en chef för förbundets kommande enhet för operativ planering. Tjänsten är organiserad på räddningstjänstavdelningen och du jobbar i nära samverkan med avdelningschef. Arbetsuppgifter I din roll som chef för vår nya enhet, operativ planering, kommer du att få en betydande roll i dess utformning och uppdrag, som huvudsakligen innebär att säkerställa god kvalitet på förbundets skadeavhjälpande verksamhet och innefattar bland annat; övning- och utbildningsplanering (inkl. RUHB för Värmlands län), utredning/insatsutvärdering, kvalitetsutveckling, insatsplanering och insatsledning. Enheten kommer bestå av cirka 6 - 10 personer, beroende på hur enhetens uppdrag utvecklas framöver. I rollen förväntas du jobba nära verksamheten, där du trivs i en mångfacetterad roll som kräver både god kommunikation och samverkan med olika aktörer som administrativ förmåga. Vi ser även att du har en god strukturell förmåga där planering av verksamhetens mål och uppföljning ses som självklart. Förutom att du har ett verksamhets-, personal- och budgetansvar ser vi att du har ett utvecklingsfokus och ser det som naturligt att ha en nära samverkan, både intern och externt för att nå efterfrågat resultat. Rollen är en kombinerad tjänst där du direkt eller efter utbildning ska ingå i utryckningsorganisationen på någon av våra högre ledningsfunktioner. Kvalifikationer För att kunna bidra i rollen som enhetschef ser vi att du har erfarenhet från räddningstjänst, bland annat i rollen som operativt befäl. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare chefs- och/eller ledarerfarenhet. Du innehar någon eller flera av MSB:s utbildningar som Räddningsledning B, Ledningskurs insatsledare, Påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Samtidigt som du är en lagspelare som har förmåga att få din personal att trivas, utvecklas och känna lojalitet med sitt uppdrag är samarbete med olika aktörer en självklarhet för att nå efterfrågade resultat. Därutöver har du en personlig mognad och integritet som gör att du kan jobba målinriktat med en hög grad av självständighet. Du trivs i en roll med ansvar där du får träffa andra människor och skapa positiva relationer med omvärlden. Därutöver har du en vana och har lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Verksamhetens behov kan komma att ändras över tid, därför är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Räddningstjänsten Karlstadsregionen strävar efter att vara en jämställd och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering. Då vi vill spegla samhället välkomnar vi alla sökande! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till räddningstjänstens växel 054-540 28 80 för vidare hantering. I samband med nyanställning kan drogtester komma att bli aktuellt. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Nu söker vi på Vardaga en verksamhetschef till en av våraverksamheter i Karlstad. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder• Kollektivavtal Om rollenI rollen som verksamhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till regionchef och ingår i hens ledningsgrupp samt har budget och resultatansvar för verksamheten. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder.Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Din erfarenhet och kunskapVi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap.Alla Verksamhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-09-29Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: Vice regionchef, Karin Gustafsson [email protected] att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt:Vision, [email protected] du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processengenomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se