ST- läkare sökes till Vårdcentralen Kasernhöjden i Karlstad

Information om arbetsplatsen Vårdcentralen Kasernhöjden är en modern och välfungerande vårdcentral med ansvar för ca 9000 listade patienter. Vårdcentralen är belägen i centrala Karlstad och har goda kommunikationer. Vi är ett sammansvetsat team bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, fysioterapeuter, psykolog och fotterapeut som arbetar tillsammans för att ge våra patienter bästa möjliga vård. Hos oss värdesätter vi ett gott arbetsklimat, kontinuerlig utveckling och ett patientfokuserat arbetssätt.  Arbetsuppgifter Vanligt förekommande arbetsuppgifter vårdcentral såsom telefonrådgivning, mottagningsarbete med olika patientgrupper, både planerade och oplanerade besök.   Kvalifikationer Vi söker en legitimerad läkare med formell behörighet att genomföra specialisttjänstgöring. Du ska ha ha goda språkkunskaper i svenska både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker person som är öppen, flexibel, lyhörd och trivs att jobba i team. Vi uppskattar god samarbetsförmåga och att man bryr sig om god klimat i arbetsgruppen.     Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

Idag
Sista ansökan:
13 juni 2025
Länsråd
Länsstyrelsen i Värmlands län
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Länsrådet är Länsstyrelsens chefstjänsteman och landshövdingens närmaste medarbetare, tillsammans utgör ni länsledningen. I din roll som länsråd blir ditt huvudsakliga uppdrag att tillsammans med landshövdingen leda, samordna, följa upp och utveckla Länsstyrelsens verksamhet utifrån övergripande mål och prioriteringar. Du ingår i Länsstyrelsens ledningsgrupp och har personalansvar för myndighetens avdelningschefer, chefen för rättssekretariatet och en verksamhetsstrateg. Som länsråd har du ett aktivt och nära samarbete med länsråden på landets övriga länsstyrelser. Du ansvarar tillsammans med avdelningscheferna för att skapa förutsättningar för myndighetens tvärsektoriella arbete och för verksamhetsutveckling och samverkan både externt och internt. Du leder verksamheten i enlighet med länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden.   Arbetsuppgifter En central del av ansvaret som länsråd är att företräda staten, Länsstyrelsen och länet på ett professionellt och förtroendeingivande sätt, både internt och externt. Huvudfokus ligger på intern styrning, ledning och uppföljning. En viktig del i arbetet är att som del av länsledningen verka på både regional och nationell nivå. Det innebär ett brett samarbete med centrala myndigheter, länsstyrelser, Region Värmland, länets kommuner, företag och organisationer. Sveriges 21 länsstyrelser arbetar tätt tillsammans och utvecklar gemensamma lösningar, vilket ställer höga krav på god förmåga till samarbete och samverkan. Du kommer till en kunskapsintensiv organisation med en bred och komplex verksamhet. Vi arbetar aktivt med att utveckla arbetssätt för att förstärka myndighetens relevans inför de stora utmaningar samhället står inför. Som länsråd i Värmlands län förväntas du vara ledaren som vill fortsätta inspirera, leda och utveckla myndigheten i den påbörjade riktningen.   Kvalifikationer Vi söker dig som har - akademisk utbildning om minst tre år inom relevant ämnesområde eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, - goda kunskaper samt erfarenhet av offentlig sektor och dess beslutsprocesser, flerårig erfarenhet av att leda genom andra chefer, samt av personal- och verksamhetsansvar, samt - erfarenhet av att etablera och utveckla goda relationer och samarbetsformer såväl internt som externt. Du har intresse för och goda kunskaper om demokratiska processer och hur samhället i stort fungerar samt goda kunskaper om politikutformning och dess aktörer på nationell, regional och lokal nivå. Samtidigt är du en tydlig arbetsgivarföreträdare som tar ansvar för arbetsgivarrollen och stödjer avdelningscheferna i deras roller för att säkerställa att den breda och djupa kunskapen som finns i organisationen används. Förmåga till strategisk analys och att leda ett strukturerat processarbete är förutsättningar för rollen som länsråd. Du har erfarenhet av att leda och inspirera andra chefer, leda kvalificerat utvecklingsarbete samt säkerställa att verksamheten drivs effektivt och resultatinriktat. Det är meriterande om du besitter kunskaper om den regionala nivåns olika förutsättningar, samt om du har erfarenhet av att leda en kunskapsintensiv organisation. Har du varit chef på högre nivå inom statsförvaltningen eller har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet bedömer vi även det som meriterande. Vi värderar dina ledaregenskaper högt, som vi vill ska präglas av: - delaktighet, öppenhet och tillit - engagemang och kommunikation - integritet och lyhördhet - mod och uthållighet Du uttrycker dig vårdat och omdömesgillt i tal och skrift på svenska och engelska, och är trygg i kontakt med media.   Villkor Anställningen beslutas av regeringen efter anmälan av landshövdingen. Förordnandet som länsråd är normalt tidsbegränsat till fem år, med möjlighet till förlängning. Befattningen är förenad med en tillsvidareanställning på Länsstyrelsen. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. För anställningen krävs svenskt medborgarskap och med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Visst resande inom länet förekommer och i vissa fall även nationellt. För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Idag
Sista ansökan:
10 juni 2025
Team Manager till vår terminal i Karlstad!
Instabee Group AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Karlstad. Om rollen I rollen som Team Manager i Karlstad kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.

Idag
Sista ansökan:
6 november 2025
Allmänspecialist läkare Sökes i Karlstad!
Omsorg & Behandling 1 AB
Specialistläkare

Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig: - Konkurrenskraftiga löner  - Bästa marginal när du fakturerar - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!

Igår
Sista ansökan:
27 maj 2025
Projektmedarbetare inom Yrkesväg
Länsstyrelsen i Värmlands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss. Beskrivning Vill du arbeta med samhällsutveckling och bidra till ökad etablering på arbetsmarknaden för tredjelandsmedborgare? Har du erfarenhet av strategisk och operativ kommunikation, och trivs i en projektmiljö där samverkan, struktur och kreativitet går hand i hand? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är placerad på enheten Social hållbarhet. Om projekt Yrkesväg Yrkesväg är ett EU-finansierat utvecklingsprojekt som pågår till 30 juni 2026. Projektet samordnas av Länsstyrelsen Värmland och finansieras av Asyl-, migrations- och integrationsfonden (AMIF). Syftet är att skapa tydligare utbildningsvägar och stärka etableringen på arbetsmarknaden för tredjelandsmedborgare. Projektet sker i nära samverkan med 13 kommuner inom och utanför Värmland samt flera centrala projektpartners. Tillsammans utvecklar vi nya arbetssätt, metoder och samverkansformer för att förbättra språkutveckling, utbildningsprogression och matchning mot arbete. Projektorganisationen består av projektkoordinatorer, kommunikatör, ekonom och administratör. Som projektmedarbetare med inriktning kommunikation har du en nyckelroll i att synliggöra projektets syften, aktiviteter och resultat. Du ansvarar för såväl planering som produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser. Arbetet är både strategiskt och operativt, och sker i nära samarbete med projektets kommunikatör, projektkoordinatorer och samverkansparter.   Arbetsuppgifter - Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser kopplat till projektets mål - Vara redaktör för webbplatsen www.yrkesvag.se - Skapa innehåll i form av text, foto och film anpassat till olika målgrupper och kanaler (webb, nyhetsbrev, sociala medier) - Ge kommunikationsstöd till projektkoordinatorer och projektpartners - Säkerställa att projektet och EU:s medfinansiering synliggörs enligt gällande riktlinjer - Bidra till intern kommunikation inom projektet och gentemot samverkande kommuner   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikation eller annan relevant inriktning, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att arbeta med strategisk och operativ kommunikation - Förmåga att skapa målgruppsanpassade budskap i olika format - God vana att arbeta med webbpubliceringsverktyg och digitala kanaler - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Adobe-program (främst InDesign och Photoshop) och Officepaketet Meriterande är om du har: - Erfarenhet av arbete i projektform, särskilt EU-finansierade projekt - Erfarenhet från offentlig verksamhet - Erfarenhet av produktion av rörlig media (film/redigering) Vi söker dig som är initiativtagande, självgående och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt arbetssätt, samtidigt som du är lyhörd och prestigelös. Rollen kräver både kreativitet och förmåga att arbeta målinriktat. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Villkor Anställningens omfattning - Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, dock längst t.o.m. 31 mars med möjlighet till förlängning - Omfattning: Deltid, 50% - Tillträde: 1 september eller efter överenskommelse För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Igår
Sista ansökan:
10 juni 2025
Sjuksköterska sökes till kommun uppdrag
Viraliv AB
Grundutbildade sjuksköterskor

UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

Igår
Sista ansökan:
19 juni 2025
Beredskapsstrateg

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Du kommer vara en del av teamet på ledningsstabens kansli som har i uppgift att vara ett direktstöd till myndighetens ledning och bistå myndighetens ledning med den strategiska styrningen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med kollegor ha ett samordnande ansvar för myndighetens beredskapsplanering innebärande både förberedande planering och förmågeutveckling inom myndigheten. Din uppgift blir att bidra till att stärka myndighetens förmåga att motstå hot och risker och genomföra sina uppgifter under kriser och ytterst krig. Detta inkluderar såväl ett väl utvecklat internt ledningssystem och robusta stödfunktioner såsom exempelvis, personalförsörjning, stödsystem och lokaler. I dina arbetsuppgifter ingår: - framtagande av underlag för strategisk styrning av beredskapsplanering för myndigheten - framtagande av prioriteringsunderlag för utvecklingsprojekt och förmågeutveckling inom myndigheten - att initiera, driva eller stödja projekt som syftar till att höja myndighetens förmåga att verka under störda förhållanden, exempelvis genom utveckling av lokaler, ledningsstödsystem och beredskapslagring - att bidra till utveckling av personalförsörjning av krigsorganisation, bl.a. genom samverkan med andra aktörer - att stödja andra inom myndigheten i framtagandet av förberedande planering, rutiner och riktlinjer samt att säkerställa att ändamålsenlig planering finns på plats eller utvecklas - att stödja Ledningsstabens egna beredskapsplanering - att bidra till myndighetens arbete med kontinuitetshantering Arbetet ska ske i samverkan med andra avdelningar inom myndigheten. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - minst tre års arbetslivserfarenhet inom totalförsvar och/eller krisberedskap inom offentlig verksamhet eller från större företag/verksamhet - arbetat i en säkerhetskänslig verksamhet där det ställs höga krav på säkerhetsskydd - arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i och lett större projekt - förståelse för hur strategisk inriktning ska kunna omsättas till operativ leverans Det är meriterande om du har: - utbildning/kurs i projektledning - arbetat med beredskapsplanering eller kontinuitetshantering - kunskap om projektledning Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ För att lyckas i rollen som beredskapstrateg behöver du vara trygg och stabil i din yrkesroll, ha en hög grad av lojalitet och trivas med att arbeta självständigt med stort ansvar. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På kansliet är vi tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 8 juni 2025

Igår
Sista ansökan:
8 juni 2025
Glassplockare!
FMCG Partner Sweden AB
Övriga förmedlare

Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik.   Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.25-33 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste).   Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

Igår
Sista ansökan:
19 juni 2025
Teknisk säljare mot Norska marknaden
Salesonly Sverige AB
Företagssäljare

Vill du ha en roll där du styr din egen vardag, möter kunder på riktigt och representerar tekniska produkter som faktiskt gör skillnad? Nu söker vi dig som vill ta kommandot över vår norska marknad, med vägen som kontor och affären i fokus Om oss AquaTeq är ett svenskt kvalitetsföretag med huvudkontor i Kalmar, grundat 1986 och sedan 2023 en del av schweiziska Enz – en världsledande aktör inom spolutrustning för underhåll av ledningsnät. Vi utvecklar och säljer tekniska produkter som används för att rensa och underhålla avlopps- och dagvattensystem – bland annat högtrycksmunstycken, slangar och tillbehör som monteras på spolbilar. Våra lösningar används av kommuner och entreprenörer som ansvarar för att hålla vatten- och avloppsledningarna rena och fungerande. Med egen produktion i Sverige och Schweiz, hög teknisk kompetens och ett starkt varumärke i ryggen, är vi nu redo att ta nästa steg på den norska marknaden. Om tjänsten Vi söker en fältorienterad och affärsdriven teknisk säljare som vill ta helhetsansvaret för vår norska marknad. Du blir vår förlängda arm mot våra kunder som i huvudsak är kommuner och entreprenörer – med uppdraget att återta marknadsandelar och bygga långsiktiga kundrelationer. Rollen innebär hela säljcykeln: från prospektering och kundbesök till offert, avslut och uppföljning. Du arbetar med ett fullt demo-kit i en specialutrustad skåpbil och planerar själv dina veckor. Resor med övernattning förekommer ca 2–3 gånger i veckan till våra kunder där merparten befinner sig från Trondheim och söderut. . Du utgår hemifrån, gärna nära gränsen, och har tätt stöd från vårt erfarna team i Kalmar och rapporterar direkt till VD. Om dig För att trivas i rollen behöver du gilla frihet, ansvar och ett kundnära arbete. Du är trygg i att bygga relationer, nyfiken på teknik och har förmågan att kommunicera lösningar på ett tydligt och affärsmässigt sätt. Du uppskattar ett rörligt jobb med stor frihet, där struktur, energi och engagemang är dina främsta verktyg. Du gillar att ligga steget före, följer upp dina affärer med struktur och ser till att relationen utvecklas även efter affären. Du får energi av att ha ansvar, av att driva försäljning och av att jobba nära verksamheten. Krav Minst 2–3 års erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning Vana att arbeta självständigt och resa i tjänsten Teknisk förståelse och intresse för att arbeta med tekniska produkter Vana att hålla i kundmöten och demo ute hos kund Strukturerat arbetssätt och van arbeta med CRM Körkort B Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare försäljning till eller i Norge Branscherfarenhet från VA, bygg, sanering, industri eller liknande Förståelse för norska språket Erfarenhet av att arbeta med distribuerade tekniska lösningar Vi erbjuder Hos AquaTeq blir du en del av ett litet men erfaret team där varje person gör skillnad. Här är beslutsvägarna korta, atmosfären prestigelös och det finns ett genuint engagemang för både teknik och kundnytta. Du får stort förtroende och frihet i din roll, samtidigt som du har ett kompetent team i ryggen som stöttar när det behövs. Vi verkar på en internationell marknad där 80 % av försäljningen går på export, och våra lösningar bidrar till att göra VA-infrastrukturen mer hållbar och effektiv, både i Norge och globalt. Med ett starkt varumärke, beprövade produkter och fullt demo-kit i bilen får du rätt förutsättningar att lyckas. Som anställd hos oss får du även: Friskvårdsbidrag (3 000 kr) Tjänstepension enligt ITP1 30 semesterdagar Kollektivavtal via Teknikföretagen Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi uppskattar om du svarar på de urvalsfrågor som bifogas, de ger oss en snabb och relevant bild av din profil och ersätter det personliga brevet. I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. För frågor är du välkommen att kontakta Johanna på [email protected] ansökningar och kontakter behandlas självklart konfidentiellt. För mer info om AquaTeq och våra produkter, besök gärna vår hemsida.

Igår
Sista ansökan:
4 juni 2025
Servicemedarbetare till Hjälpmedelsservice, sommarvikariat 2025
REGION VÄRMLAND
Finmekaniker

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag, varje dag? Välkommen till ett spännande och utvecklande jobb hos oss. Din arbetsplats Hjälpmedelsservice är en specialistenhet som arbetar med hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning inom främst rörelse-, kognitions- och kommunikationsområdet.  Uppdragsgivare till Hjälpmedelsservice är länets kommuner och enheter inom Region Värmland. I serviceutbudet ingår bland annat inköp, lagerhållning, distribution, sortimentsval och allmän rådgivning. Även information, utbildning, utprovning, tekniskt underhåll och anpassning av personliga hjälpmedel. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som vill ha ett sommarjobb under några veckor i sommar hos oss, du kommer att jobba 20-30 timmar per vecka under perioden 16 juni till 18 juli (vecka 25 - 29). Det kommer sedan finnas möjlighet att jobba även resten av sommaren men då troligtvis färre timmar per vecka. Du kommer i första hand att jobba med att rekonditionera TENS-apparater, men arbetet kan även innebära andra arbetsuppgifter såsom att hämta in eller köra ut elrullstolar till patienter, packa upp varor samt andra enklare sysslor.  Då en del av arbetet med TENS är att hantera dem i vårt datasystem Sesam så är god datorvana ett krav. Vi arbetar efter våra rutiner och gällande förordningar och din roll kommer även innefatta ett ansvar att följa dessa. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som vill ha ett jobb under sommaren. Du ska vara ordningsam och ansvarstagande. Du måste vara självständig och kunna planera din dag självständigt. Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i datorbaserade system samt behärskar svenska språket i tal och skrift. Tjänsten innehåller körning av skåpbil för att hämta in och köra ut hjälpmedel, i första hand elrullstolar till och från patienter, varför B-körkort är ett krav. Du är som person serviceinriktad, noggrann och har en god förmåga att självständigt planera och utföra arbetsuppgifter under eget ansvar. I mötet med kollegor och patienter är det särskilt viktigt med ett bra bemötande. Du är kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga tillsammans med en uttalad servicekänsla. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Rollen förutsätter flexibilitet eftersom arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och ansvarsområdena kan komma att ändras efter behov. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.  Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
1 juni 2025