Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 700 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Ellevios värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt de gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör de energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar de förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. De förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi en driven Projektkoordinator till ett spännande projekt! Din roll Vill du vara en del av ett omfattande projekt som är strategiskt viktigt för Ellevio? Vi söker nu en projektkoordinator till Radisson 3 B/C – ett projekt med fokus på upphandling och implementering av fälttjänster för drift, underhåll och kundanslutningar. Som projektkoordinator får du en ansvarsfull roll där du bidrar till att projektet lyckas. Vi erbjuder en spännande möjlighet att utvecklas inom projektkoordinering och administration, där du får stöd från erfarna kollegor och möjlighet till kompetensutveckling. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och vara del av ett strategiskt viktigt projekt inom fälttjänster. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar avtalshantering, där du administrerar och hanterar avtal och avtalsbilagor i SharePoint, samt versionshantering för att säkerställa uppdatering och spårning av dokumentversioner. Du kommer även att skapa och underhålla SharePoint-sidor, inklusive uppdateringar och change-loggar. Som en viktig del av projektet kommer du också att supportera upphandlingsprojektet genom att ta mötesanteckningar, följa upp uppgifter och stötta i övriga administrativa arbetsuppgifter. Start:1/11Omfattning: Heltid, kontorstiderPlacering: KarlstadAnställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning, vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio. Din profil Vi söker dig som är relativt nyutexaminerad från högskola eller universitet, eller har motsvarande erfarenhet. En teknisk, ekonomisk eller administrativ utbildning är meriterande, liksom goda kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet av SharePoint. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Ett intresse för teknik och kundkommunikation är en fördel. Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad, och du trivs med att samarbeta i team. Du är självgående och har lätt för att knyta nya kontakter, samtidigt som du har en förmåga att sätta upp och arbeta mot tydliga mål. För denna roll genomförs bakgrundskontroll under processens gång. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett betydelsefullt projekt. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi arbetar aktivt för ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Du kommer till exempel att: Genomföra säkerhetskontroller ute hos våra kunder, exempelvis att larm är påkopplat, fönster stängda osv Säkerställa att inga obehöriga vistas bland våra kunders verksamheter och lokaler Tjänsterna passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Som väktare på vårt kontor i Karlstad blir du en del av ett sammansvetsat gäng. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som väktare kan du jobba både inom- och utomhus. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass. Då vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar är det vanligt med arbete varannan helg. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav B-körkort Betyg i svenska, engelska från ÅK1 gymnasiet. Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra utav dig till [email protected] Har du frågor kring Securitas Karlstad är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Johan Rundh: [email protected] Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 13 oktober. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vår kund i Karlstad söker nu en driven och erfaren kommunikatör för ett uppdrag. Genom oss får du möjlighet att arbeta på ett uppdrag som sträcker sig från den mitten av oktober 2024 till den 1 april 2026. Du kommer att spela en viktig roll i att stärka företagets kommunikation både internt och externt. Detta uppdrag erbjuder en varierad arbetsmiljö där du kommer att kunna bidra till verksamhetens framgång och utvecklas inom ditt yrkesområde. Dina arbetsuppgifter Vår kund i Karlstad söker nu en driven och erfaren kommunikatör för ett uppdrag som sträcker sig från mitten av oktober 2024 till den 1 april 2026. Du kommer att spela en viktig roll i att stärka företagets kommunikation både internt och externt. Dina arbetsuppgifter omfattar internt och externt kommunikationsarbete på både strategisk och operativ nivå. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser, utföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser samt utforma informationsmaterial. Ditt arbete kommer också att omfatta varumärkesarbete och rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor. Du kommer att uppdatera information på både externa och interna webbplatser, arbeta med digitala kanaler och sociala medier. Rollen erbjuder dessutom möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. Din profil För att lyckas i rollen som kommunikatör bör du ha en högskoleutbildning inom media och kommunikation eller en likvärdig utbildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt kan du ha en gymnasieutbildning och fem års erfarenhet som kommunikatör. Du ska ha kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande, samt goda kunskaper i MS Office eller motsvarande. Erfarenhet av redigeringsverktyg som Indesign och Photoshop samt webbpubliceringsverktyg som Episerver och Sitevision är ett krav. Du ska också ha erfarenhet av att arbeta med enkäter och kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet från att samverkan och samarbete med närliggande organisationer i regeringsuppdrag eller liknande är ett krav. Ansökan Vi ser fram emot att höra från dig och få veta mer om hur du kan bidra till vår kunds framgång! För att ansöka, vänligen skicka in din ansökan via vår hemsida: www.clockworkpersonal.se. Om du har frågor om tjänsten eller processen, tveka inte att kontakta Linnéa Junno på [email protected]. Ta chansen att vara en del av ett spännande uppdrag – ansök idag!
Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats? -BRA! Då ska du fortsätta läsa här! Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Eon, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden. Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ? Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är; Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100% Utöver grundlönen har du generös provision Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai Feedback och daglig coachning Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor! Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta! Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken! Vi söker dig som : Vill lära dig mer om försäljning Kan arbeta självständigt och i team Som ser lösningar och kan ta emot feedback Har ett engagemang för jobbet du utför Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten. Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig! Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare. Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst. Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats! *Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Karlstad*Lön: Fast grundlön och generös provision *Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en 2dagars information och rekryteringsträff på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet.Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning. Om oss PEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik.
Vill du arbeta som gruppchef och kontorsansvarig på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Med en fortsatt tillväxt på den svenska marknaden söker vi nu en skicklig ledare för vårt härliga Karlstadsteam! I din roll som gruppchef fokuserar du på ledarskap av gruppen inom Civil Design och dess olika aspekter samt ansvarar för kontoret med avseende på bl.a. drift, ekonomi och säkerhet. Dina närmaste kollegor blir teamet i Karlstad samt gruppchefer för övriga grupper i vårt affärsområde Civil Design samt övriga kontorsansvariga runt om i landet. Tillsammans med dina chefskollegor, kommer du att vara med och ansvara för att bygga upp och utveckla verksamheten på såväl regional som nationell basis. Du kommer också vara operativ i SYSTRAs uppdrag, uppskattningsvis 50-80% av tiden. Vårt affärsområde Civil Design omfattar flera teknikområden, inklusive väg/gata, trafik, arkitektur, VA/avvattning, miljö, bro, geoteknik, belysning och mät. Vi har också kollegor som arbetar renodlat med uppdragsledning och projekteringsledning inom våra projekt. Du kommer bland annat arbeta med: Personalfrågor; Individuella avstämningar, problemlösning / mentorskap, medarbetarsamtal och uppföljning av mål, lönesamtal, gruppmöten (i dagsläget varannan månad), resursplanering, attestering av tidrapporter Marknadsarbete: Du kommer att vara ansvarig för samordning kring aktuella anbud och marknadsinsatser. Du kommer primärt vara ansvarig för att säkerställa att det pågår ett aktivt och kontinuerligt anbuds- och marknadsarbete. Detta för att säkerställa en långsiktig arbetsbeläggning för kollegorna. Rekryteringsarbete enligt tillväxtplan. Kontorsansvar; Säkerställa en god arbetsmiljö, kontraktspart och kontaktperson med lokala leverantörer Om dig För att lyckas i denna roll behöver du både strategiska och operativa färdigheter. Det är viktigt att du har relevant branscherfarenhet inom någon av de roller och teknikgrenar som erbjuds i SYSTRAs Civil- projekt. Vi söker dig som värdesätter god gruppdynamik och arbetar med ett förtroendebaserat ledarskap. Har du erfarenhet av en ledande position, exempelvis som teknikansvarig, uppdragsansvarig, ledare inom föreningsliv, lagkapten eller liknande, där du använt din sociala kompetens för att förena människor mot ett gemensamt mål, är detta mycket fördelaktigt. Vi söker dig som har: Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom infrastruktur. Goda kunskaper i att ta fram handlingar, förfrågningsunderlag och bygghandlingar relevanta för teknikområdet. Kunskap om relevanta branschspecifika standarder och kravställningar. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både verbalt och skriftligt. Meriterande Erfarenhet av ledande roller. Erfarenhet av konsultrollen. Kontaktnät i den lokala marknaden. Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta från vårt kontor i Karlstad och ibland resa inom tjänsten. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på: Affärsområdeschef, Sara Lundgren [email protected] Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om SYSTRA GROUP Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA – Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
SYSTRA växer! Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad. Vi har de senaste åren haft en fantastisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig. Nu behöver vi förstärka vårt härliga väg- och gatuteam med en driven teknikansvarig! Som teknikansvarig för väg och gata kommer du vara en kanal mellan handläggare inom teknikområdet och uppdragsansvarig. Du kommer arbeta med allt från förprojektering och idéprojektering till detaljprojektering i små och stora infrastrukturprojekt. SYSTRA har en väl utvecklad BIM-verksamhet och du kommer att ha tillgång till den senaste tekniken i ditt arbete. Vi besitter mycket stor kompetens inom området vilket gör att du kommer ha stort stöd i ditt arbete och utveckling. Dina uppgifter kommer kunna vara att: Ansvarig för projekteringen inom teknikområdet Väg & Gata i uppdragen. Ansvarig för teknikens koder och mängder i tekniska beskrivningar och mängdförteckningar Ansvar för att ta fram och producera systemhandlingar, förfrågningsunderlag, bygghandlingar och relationshandlingar. Ansvarig för att gällande regler, processer och teknikspecifika riktlinjer upprättas och kommuniceras internt inom det aktuella teknikområdet. Samordnande i projektet inom det angivna teknikområdet. Och med angränsande teknikområden. Mentorstöd för övriga i teamet. Agera granskare och expertstöd. Ansvara för teknikområdets budget och uppföljning av denna inom ramen för uppdrag. Vem är du? I dagsläget arbetar du förmodligen som teknikansvarig eller erfaren projektör och har mycket goda kunskaper inom väg- och gatuprojektering. Du har ett stort intresse för ditt teknikområde, är innovativ och strävar efter kontinuerlig utveckling. Vidare har du god kommunikations- och samarbetsförmåga, är inlyssnande och bryr dig om både personerna omkring dig och framdriften av projekten. Kvalifikationer Minst 4 års erfarenhet av väg- och markprojekteringar Har en ingenjörsexamen alternativt motsvarande utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt Tidigare arbetat mot offentlig sektor Mycket goda kunskaper inom AMA. Mycket goda kunskaper inom AutoCad Civil 3D Mycket goda kunskaper inom Förfrågningsunderlag och bygghandlingar Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper inom relevanta IT-system Meriterande Tidigare varit teknikansvarig för väg & mark Goda kunskaper inom MER och RA. Agerat som mentor Vårt erbjudande SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid. Vi är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, uppdragen medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen. Hör av dig om du är intresserad och vill veta mer Sara Lundgren, Affärsområdeschef [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Nu har du möjlighet att ta steget in i en spännande och utmanande roll som teknikansvarig VA hos oss på SYSTRA- ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur. Är du redo att bli en värdefull kollega och axla en central roll i vårt team, där du får ansvar för att leda och framgångsrikt genomföra teknikprojekt inom VA-området? Ansök redan idag och ta steget mot en spännande karriär! Som teknikansvarig hos oss på SYSTRA har du en viktig roll i våra projekt där du har det övergripande ansvaret för teknikområdet VA. Du kommer leda den tekniska framdriften inom projekten, samordna med övriga tekniker och sköta kommunikationen med projekteringsledning och uppdragsledning. En annan viktig del av din roll är att stödja och stärka vår organisation genom att agera som mentor och öka kunskapen hos våra juniora kollegor inom området. Du kommer att arbeta sida vid sida med vårt fantastiska team i Karlstad och samtidigt samarbeta digitalt med våra kollegor från andra delar av Sverige och även internationellt. Tillsammans skapar vi en härlig arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom ditt område. Vem är du? Vi tror att du har en bakgrund som teknikansvarig inom VA eller som projekteringsledare, alternativt haft en annan ledande roll inom VA-området. Detta kan också vara ditt nästa steg i karriären om du har gedigen erfarenhet av projektering inom VA. Du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område eller har uppnått motsvarande kompetens på annat sätt. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta för att all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. SYSTRA är ett internationellt företag varför vi även vill att du har grundläggande kunskaper i engelska. Som person ser vi att du har passion för tekniken, håller dig uppdaterad inom området och har en stark vilja att lära dig mer. Du är välorganiserad i ditt arbetssätt, har förmågan att driva ditt ansvarsområde framåt och trivs i en framstående roll med mycket ansvar. Eftersom du kommer ha många kontaktytor så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i arbete tillsammans med andra. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vårt erbjudande Vill du jobba på en arbetsplats som kombinerar det bästa av det lilla och stora? Vår styrka är att vi jobbar i effektiva och lagom stora team där varje medarbetares potential tas tillvara. Samtidigt är vi ett av världens största konsultföretag med verksamhet i över 80 länder. På SYSTRA har vi tre ledord som visar vägen. Conected Teams. Vi tror på att vi genom att lyssna, kommunicera och samarbeta når konstruktiva, innovativa lösningar som för samhället och infrastrukturen framåt. I linje med den Excellens vi eftersträvar, utmanar vi dagens tekniska lösningar, värnar om miljön och hittar strategiska hållbara sätt att arbeta på. Vi utmanar oss själva, våra kunder samt de marknader som vi verkar på och som en del av SYSTRA är du med och leder utvecklingen framåt. Hos oss är det självklart att varje individ syns. Det skapar arbetsglädje, engagemang och uppmuntrar våra medarbetare att skapa verklighet av sina visioner. Vi kallar det Bold Leadership Vill du också vara med på SYSTRAs resa framåt och skapa framtidens infrastruktur? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag! Hör av dig om du är intresserad och vill veta mer Sara Lundgren, Affärsområdeschef [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA 0760036372 [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA-confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Om oss Allegria Spa & Retreat på Hotel Fratelli är en plats för avkoppling, lyx och välbefinnande. I en rustik omgivning erbjuder vi våra gäster en upplevelse utöver det vanliga. Vi strävar efter att skapa en atmosfär där varje gäst känner sig sedd och omhändertagen. Om tjänsten Vi söker nu en driftig, glad och positiv förstärkning till vårt spa-team. Som spavärd är din uppgift att säkerställa att våra gäster får en förstklassig och minnesvärd upplevelse. Du kommer att arbeta i en miljö med högt tempo, där det är viktigt att hålla ordning och reda samtidigt som du levererar service med ett leende. I rollen guidar du våra gäster genom våra spafacilieteter, upprätthåller ordning och renlighet i alla spaområden. Enklare servering i baren förekommer och du hanterar bokningar samt visst administrativt arbete vid behov. För dig är service en livsstil och något som sker naturligt eftersom du är omtänksam, självständig, lösningsorienterad som person och trivs i ett högt arbetstempo. Arbetet innebär även sena kvällar och helger, och eftersom servering förekommer behöver du ha fyllt 20 år för att kunna inneha serveringsansvar. Om du har erfarenhet av att stå i bar är det en fördel, men det är inget krav. För den här tjänsten kommer vi att rekrytera löpande så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Plats: Hotel Fratelli, Allegria Spa & Retreat, Karlstad Anställningsform: Deltid/Extra (50% med möjlighet till extra pass) Arbetstider: Kvällar och helger Ålderskrav: Minst 20 år
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10 000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare i Karlstad! Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen. Resor i tjänsten kan förekomma. Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande bygg-och projektledningsuppdrag inom bland annat: • Järnväg och väg • Anläggning • Beläggning/Asfalt • Berg/Geoteknik • Drift & Underhåll • VA/Ledningar • Besiktningar På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område. Vem är du? Du som söker har en bakgrund som högskole- eller civilingenjör med några års- till livslång arbetslivserfarenhet från arbete som byggledare, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta då all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. Då resor i tjänst med bil kommer förekomma, är körkort således ett krav. Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige. På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Kontaktuppgifter Gary Gustafsson, Regionschef [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Som en del i urvalsprocessen kan det tillkomma arbetspsykologiska tester. Detta för att få en så fördomsfri, träffsäker och rättvis rekryteringsprocess som möjligt. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA-confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10’000 anställda runt om i världen. Nu expanderar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med detta en Projekt- och byggledare till vårt kontor i Göteborg eller Karlstad! Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya järnvägsprojekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med stor möjlighet till utveckling. Du utgår från vårt kontor i Göteborg eller Karlstad med möjlighet till arbete på distans några dagar i veckan. Resor ingår i tjänsten. Som Projekt- och byggledare inom BEST-K kommer du bland annat att arbeta med: Byggledning BPU uppdrag Projektledning Specialiststöd På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område. Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, driver processer framåt och har en god affärsförståelse. Du är skicklig på att identifiera och utveckla potentiella kundrelationer samtidigt som du vårdar befintliga. Du är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med varierat arbete både ute i fält och på kontoret. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Vidare har du ett prestigelöst förhållningssätt, delar gärna med dig av din kunskap och är aktivt duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. För att lyckas i rollen behöver du ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av Järnväg som konsult eller entreprenör Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper i Office-paketet Det är meriterande om du tidigare har: Erfarenhet från en ledande befattning Högskoleexamen, inom bygg- och anläggning alternativt el Trafikverkets TTJ Göteborgs spårvägs TRI BASTAB IBTL- Strateg Besiktningsman spår/växel Grundutbildning inom någon av delarna BEST-K Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige. På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Kontaktuppgifter Joakim Edvardsson, gruppchef PM Rail [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA-confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.