Om företaget Tycker du om korta serier och är fena på programmering och CAM-beredning? Då kanske du passar på Bröderna Hedbergs i Skattkärr. Företaget har en avancerad maskinpark inom svetsning och bearbetning, vilket passar dig som är sugen på att utvecklas som mekaniker. Bolaget ingår i Hermano Group, vilket borgar för en trygg anställning med goda utvecklingsmöjligheter. Hör av dig till nedanstående rekryterare om du har frågor! Dina arbetsuppgifter Som verkstadsmekaniker har du möjlighet att arbeta med hela processen, från ax till limpa, d.v.s. läsa ritningar, programmera och CAM-bereda, problemlösa och rigga, kontrollmätning och gradning. Du kommer att arbeta i en CNC-fräs och mycket av arbetstiden handlar om programmering. Din profil Vi söker dig med verkstadsutbildning och erfarenhet inom skärande bearbetning. Du skall kunna programmera och köra en bäddfräs. Om du är framåt och intresserad av ditt arbete kommer du passa in i gruppen. Du tycker om att lära dig nytt och sätter kvalitet och säkerhet i fokus. Dessutom gillar du arbetsinstruktioner och är bra på att både följa anvisningar och vara med och utveckla dessa. Vi hoppas att du är noggrann och duktig och att du ställer krav på din framtida arbetsplats. Bröderna Hedbergs har utvecklats genom engagerade medarbetare – vill du bli en av oss? Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Är du en självgående och erfaren inköpare med bakgrund från tillverkande industri? Vi söker nu en interim inköpsresurs för ett deltidsuppdrag där du får en nyckelroll i att säkerställa materialflödet till produktionen hos en väletablerad aktör i industribranschen. Om uppdraget Uppdraget är deltid på 50%. Rollen innebär ansvar för de dagliga operativa inköpsprocesserna och samarbete med produktion och lager. Arbetsplatsen är belägen i södra Värmland, det finns även möjlighet att arbeta på distans. Dina arbetsuppgifter • Löpande inköp av material och tjänster enligt behov från produktionen • Skapa och följa upp inköpsorder i affärssystemet Monitor • Säkerställa att leveranser sker enligt överenskommelse och hantera avvikelser • Samverka med produktionschef och lageransvarig för att säkerställa rätt lagernivåer Vi söker dig som har: • Erfarenhet av operativt inköpsarbete inom tillverkande industri • Vana att arbeta i affärssystem (gärna Monitor) • God kommunikativ förmåga i svenska, i både tal och skrift • Förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbeta självständigt Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av reklamations- och kvalitetsuppföljning • Kunskap om Lean-principer inom inköp • Tidigare erfarenhet som interimskonsult i mindre/mellanstora företag Personliga egenskaper Du är prestigelös, lösningsorienterad och trivs i en operativ roll nära produktionen. Samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt är viktiga egenskaper för att lyckas i uppdraget. Ansökan Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi senast ha den 2025-07-06. I den här rollen blir du anställd av Qtym. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på 072-085 32 92, eller [email protected].
Familjeavdelning och enheternas uppdrag är att bedöma behov av stöd och skydd för utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Vill du veta mer se filmen nedan: https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare Arbetsuppgifter Tjänsten tillhör Familjeavdelningens Mottagningsenhet med placering i Fältgruppen som består av 6 socionomer/fältare. Enheten har även en verksamhet med tidigt stöd, EBS, som ger krisstöd och tidiga insatser. På enheten finns också mottagningsgruppen som hanterar avdelningens inkommande anmälningar/ansökningar och dess tillhörande förhandsbedömningar. Enhetens arbete riktar sig till familjer med barn 0-18 år. Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet. Arbetet i fältgruppen är inom det förebyggande området och innehåller olika delar, bl a traditionellt fältarbete med syfte att motverka och fånga upp ungdomar som riskerar att hamna i missbruk och kriminalitet. Till arbetsuppgifterna hör samverkan med polis, kultur och fritid samt skola. I anställningen ingår också myndighetsutövning i form av förhandsbedömningar och arbete med unga lagöverträdare (yttrande, ungdomstjänst samt medling). Schemalagd arbetstid dag, kvällar och helger. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med ungdomar i riskzon och uppsökande arbete i olika ungdomsmiljöer. Det är även meriterande med praktisk erfarenhet av metoder som SSPF, rePULSE, Kriminalitet som livsstil samt arbete med unga lagöverträdare. Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete med BBiC samt Signs of safety. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande att göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper. Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Körkort för manuell växellåda erfordras. Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Vi behöver förstärka teknikområde VA i Karlstad och söker därför teknikansvarig/handläggande VA-projektör. Vi är ett bolag som drivs av samarbete med våra kunder och mellan oss kollegor. Samverkan sker över hela landet och med flera teknikdiscipliner. Vår infrastrukturavdelning består idag av 16 fantastiska medarbetare som främst arbetar med projektering av gata, väg och VA i samtliga skeden. Vi arbetar med Trafikverket, kommuner och privata beställare inom samhällsbyggnad, stadsutveckling och infrastruktur med fokus på väg, gata, VA. Vi har ett nära samarbete med våra beställare och kollegor inom övriga teknikområden, både lokalt och nationellt. På Norconsult arbetar drygt 100 medarbetare VA och lika många inom väg- och gatuprojektering. Som del av teknikområde VA kommer du att arbeta med projektering och utredning av VA-ledningsnät med tillhörande teknikbyggnader såsom pumpstationer, tryckstegringar m.m. Inte sällan ingår dessutom teknikområde VA som en del i gatuprojekt med varierande storlek. På vår avdelning kan rollerna mellan projektör, handläggare och teknikansvarig variera mellan olika projekt beroende på projektgruppens sammansättning. Från och med augusti flyttar vi in i nyrenoverade lokaler på Norra Strandgatan, centralt i Karlstad. Du kommer arbeta nära dina medarbetare och lokala kollegor inom trafik, miljö, landskap, stadsbyggnad, geoteknik, ledningssamordning samt energi och industri. Vi tycker att det är viktigt att alla är en del av gemenskapen och ser en hög närvaro på kontoret som avgörande för att skapa trivsel. Din profil Du har en relevant civil- eller högskoleingenjörsutbildning och har arbetat som handläggande projektör inom teknikområde VA och har minst åtta års erfarenhet av branschen. Det är meriterande om du även haft rollen som uppdragsansvarig för VA-projekt. Det är viktigt att du värdesätter hög kvalitet och samarbete, att du inspireras av att lyckas tillsammans. På Norconsult gillar vi snälla människor! Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. Bekanta dig med din blivande affärschef: Affärschef Väg, Gata & Mark: Lisa Söderbaum | LinkedIn Välkommen med din ansökan! Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA
Vill du arbeta i ett tryggt och engagerat team där du får möjlighet att utvecklas? Vårdcentralen Rud i Karlstad söker en distriktssköterska som vill vara med och bidra till en god och nära vård. Välkommen till en arbetsplats med gemenskap, kompetens och arbetsglädje! Din arbetsplats På vårdcentralen Rud Karlstad arbetar sju sjuksköterskor, nio läkare, två undersköterskor, en fotvårdsterapeut, en psykolog, en kurator och sex vårdadministratörer. Tillsammans tar vi hand om våra ungefär 8800 listade patienter. Vi är välbemannade med fast personal och tar emot både sjuksköterske- och läkarstudenter på VFU, samt utbildar AT- och ST-läkare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där både självständigt arbete och teamarbete är centrala delar. Nu vill vi välkomna dig som är distriktssköterska till vårt härliga gäng för att fortsätta vår utvecklingsresa mot att kunna ge bästa tänkbara vård till våra patienter. Vi kan erbjuda ett omväxlande mottagningsarbete med eget ansvar samt gott och nära samarbete med olika yrkeskategorier. Du kommer att ha möjlighet att både utveckla vår verksamhet och utvecklas i din yrkesroll. Vi har en positiv inställning till nya idéer och arbetssätt. Samverkan med övriga vårdaktörer som kommun, anhöriga och slutenvården är viktig för oss och tillhör det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter Som distriktssköterska hos oss kommer du att få göra egna bedömningar både via telefon, på våra planerade mottagningar och vid akuta besök. Vi arbetar med specialmottagningar inom bland annat diabetes, hjärtsvikt, demens och astma/KOL. Har du kompetens inom något av dessa områden ser vi gärna att du blir en del av mottagningen och bidrar till dess utveckling. Vi lägger stor vikt vid hälsofrämjande arbete i våra patientmöten, liksom vid behandlande, stödjande och rådgivande vård – både för patienter och deras anhöriga. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har svensk sjuksköterskelegitimation och specialistsjuksköterskeexamen med inriktning mot distriktssköterska, alternativt erfaren sjuksköterska som är beredd att vidareutbilda sig till distriktssköterska. Erfarenhet av arbete på vårdcentral och mottagningsarbete är meriterande. Utbildning i, eller erfarenhet av arbete med diabetes, astma/ KOL, hypertoni eller demens är meriterande. För att trivas och passa in i vårt team är du ansvars- och initiativtagande, har god förmåga att fatta egna beslut och samarbetar väl med både dina kollegor, andra yrkesgrupper på vårdcentralen och övriga vårdgivare. Vi ser även att du är strukturerad och nytänkande i ditt arbete. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du dokumenterad erfarenhet av flyttstädning? Då är du välkommen till oss på Clean & Sweep! Arbetet innebär i första hand flyttstädning hos företag och privatpersoner, men även andra typer av städning förekommer. Arbetet är fysiskt krävande och du måste veta med dig att du klarar av hålla motivation och nogrannhet uppe även om du är trött. Arbetstider kan variera beroende på schema, arbete kan ske dagtid, kväll och helger. Vi följer kollektivavtalet Serviceentreprenad. Vi ser fram mot din ansökan i form av CV med personligt brev!
Vi har nu en ledig tjänst till dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kvinna med dövblindhet! Hon bor i hus tillsammans med sin man, tonårsbarn och hund. Det innebär att arbetsplatsen är i den enskildes hem och var den enskilde befinner sig. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, hushållssysslor, syntolkning, ledsagning, långpromenader mm. Brukaren har ett stort hästintresse och har egen häst. Vilket innebär att du som assistent får vara med och hjälpa till i stallet samt med ridningen. Att jobba som personlig assistent hos denna kvinna innebär att du ger en individuell anpassad assistans som präglas av lyhördhet för kvinnans behov och önskemål. Som personlig assistent är du hennes ögon, öron, stöd och ledsagare. Du behöver endast behärska handalfabetet. Men det är meriterande om du bemästra taktilt/vanligt teckenspråk. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du ska tala flytande svenska och vara rökfri kvinna! Arbetstiden är förlagda på dag, kväll, helg på löpande schema. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemin. Vi ser gärna att du är tillgänglig över sommaren. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv. Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har. Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Vårdboenden/ Trygghetsboenden Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. Hemtjänst Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem. Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika. Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb. Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Städ- och serviceenheten Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare. Funktionsstöd Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn. Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ligger endast 18 km från Karlstad centrum. Flygplatsen ägs till 95 % av Karlstads kommun och till 5 % av Region Värmland, och fungerar som en knutpunkt för näringsliv, offentlig sektor och besöksnäring i länet. Med reguljärtrafik till Köpenhamn och snart Arlanda samt chartertrafik och ambulansflyg, stödjer Karlstad Airport lokal utveckling, bidrar till bevarade arbetstillfällen och ökad tillgänglighet för både företag och privatresenärer, samtidigt som digitaliserings- och hållbarhetsinitiativ pågår. Du kan läsa mer om oss här Om rollen Vill du vara med och utveckla en av Värmlands viktigaste infrastrukturer i en miljö där teknik, säkerhet och samhällsnytta möts? Som Teknisk Chef på Karlstad Airport får du det övergripande ansvaret för flygplatsens tekniska drift och infrastruktur – från elförsörjning, fordon och fastigheter till systemstöd och säkerhetskritiska funktioner. Flygplatsen står inför en spännande fas med ökad aktivitet, nya investeringar och stärkt position som regional knutpunkt. Det pågår ett långsiktigt arbete med att modernisera både teknik och struktur, där du kommer spela en central roll. Du leder ett dedikerat team och driver arbetet med förebyggande underhåll, upphandlingar, verkstadsarbete och leverantörskontakter. Du har ansvar för att verksamheten följer aktuella lagar och regelverk, och du blir en nyckelperson i det pågående digitaliseringsarbetet. Rollen kombinerar operativa inslag med strategisk utveckling, och du rapporterar direkt till verksamhetsansvarig. Vem vi söker • Du har teknisk utbildning, gärna inom el, drift eller fastighetsteknik • Du har flera års erfarenhet från liknande roller inom teknisk ledning, drift eller underhåll • Du är van att leda personal, arbeta strukturerat och fatta beslut i en reglerad miljö • Du är trygg i kontakt med entreprenörer och leverantörer, och du har erfarenhet av teknisk upphandling • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet från flygplatsverksamhet, elförsörjning (t.ex. högspänning), arbete enligt EASA ADR-regelverk eller har varit delaktig i digitalisering inom teknisk förvaltning. Även erfarenhet från liknande branscher, såsom energi, industri, logistik eller samhällsinfrastruktur, ses som positivt. Utöver det har du även B-körkort. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och trygg i tekniska miljöer. Du uppskattar att arbeta nära verksamheten, är nyfiken och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en bred och ansvarsfull roll där du får stor möjlighet att påverka framtiden för Karlstad Airport. Du blir en del av en liten och engagerad organisation med korta beslutsvägar och högt förtroende. Här får du arbeta med samhällsviktig infrastruktur och teknik i framkant – i en miljö där du både kommer nära flygtrafikens dynamik och får driva långsiktig utveckling. Vill du vara med och ta ett helhetsgrepp om Karlstad Airports tekniska utveckling och infrastruktur? Då hoppas vi att du söker tjänsten som Teknisk chef – varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Stijn Bos på [email protected] alt +46704574771. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14. Vi tillämpar individuell lönesättning och stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Provanställning kan komma att tillämpas För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Välj ett jobb för att visa detaljer