Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2024 Granberga vårdboende, Nor...

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Granberga äldreboende i Väse. Väse ligger 25 km utanför Karlstad centrum. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Granberga vårdboende Granberga vårdboende ligger i Väse, 25 km utanför Karlstad centrum. Bra bussförbindelser finns. Granberga består av 25 lägenheter fördelat på tre avdelningar. Hos oss bor personer med demenssjukdom. Vi arbetar efter visionen att våra boende ska ha ett Gott liv - varje dag. Vi arbetar personcentrerat och har stort fokus på aktiviteter och mat och måltid. Granberga vårdboende är sedan maj 2022 en stjärnmärkt verksamhet enligt svenskt demenscentrums utbildningsmodell. På Granberga arbetar man dag-, kväll-, och helgpass enligt ett 6 veckors rullande schema och utöver det har vi en egen nattgrupp bestående av 6 medarbetare. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. - Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. - Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. - Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. - Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2024. Möjlighet finns att arbeta som timvikarie både innan och efter sommarperioden. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning ska du lämna in utdrag från belastningsregistret i ett oöppnat kuvert. Du beställer detta på www.polisen.se. Du kommer även att genomgå några webbaserade utbildningar innan din anställning börjar. Sista ansökningsdag: 2024-06-15 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer: 010- 761 28 68 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

9 januari 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
MAX Bergvik söker DIG som vill jobba i sommar!

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.  Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. Hur går processen till? Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

5 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb eller timvikarie inom vård- och omsorgsförvaltningen!

Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor.  Vårt erbjudande Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag.  Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande.  Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Vårdboenden/ Trygghetsboenden Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom.  Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre.  Hemtjänst Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem. Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika. Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb. Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Städ- och serviceenheten Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare. Funktionsstöd Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn. Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag. Personlig assistans Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv. Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. I år kommer vi att ha intervjuer både fysiskt på plats och digitalt via Teams.  Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning.  Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

15 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024
Javautvecklare till produkt och konsulttjänster

Knowits vision är att skapa ett mer hållbart och mänskligt samhälle. Vill du vara med oss på den resan? Ett av våra team i Karlstad hjälper våra kunder med ECM, Enterprise Content Management. Det handlar om att få ordning på digitala arkiv och göra det enklare att hitta dokument, följa processer och regelverk. Som konsult i vårt Infotech-team, utvecklar, levererar och förvaltar du systemlösningar som till största delen baseras på produkter & plattformar inom områdena dokumenthantering, ärendehantering och digitala arkiv. Vi söker dig som vill ta en spännande roll i ett mycket erfaret team som tillsammans ansvarar för att tillgodose kunders behov, önskemål och krav i både utvecklings- och integrationsprojekt samt i våra förvaltningsuppdrag. Du får gärna ha ambitionen att på sikt ta ett utökat ansvar som produktspecialist och/eller arkitekt. Du har minst 3 års erfarenhet som utvecklare och letar efter ett långsiktigt uppdrag med fina möjligheter att utvecklas kompetensmässigt på många plan. Svenska är ett krav. Det här gör du på jobbet: - Systemutveckling i Java för projekt och förvaltningsuppdrag samt vidareutveckling och underhåll av vår produkt Klara - Andra nyttiga kompetenser i dessa uppdrag: Angular, Docker, Kubernetes, Linux, MySQL/MariaDB, MS SQL Server, Jenkins - Stöttar systemtekniker och förvaltningsledare med felsökning, kodrättning samt integrationsarbete - Diskuterar krav och lösningar med kunderna - Levererar tillsammans med ditt team kundnöjdhet och innovation - Sprider och delar kunskap i och mellan teamen - Har kul På Knowit vill vi inte bara att du ska utvecklas inom ditt kompetensområde, utan också som människa. Du har stora möjligheter att påverka din arbetssituation och ta initiativ till hur bolaget kan utvecklas och hur vi kan stötta våra kunder i deras utveckling. Vi drivs av en stark entreprenörsanda, som vi gärna ser att du vill vara med och utveckla framåt. Vi är ett schysst bolag. Relationer är viktiga för oss och därför vill vi jobba tätt tillsammans i teamen och med våra kunder. Vi har kollektivavtal, förmånspaket och vi strävar efter att vara en sund och frisk arbetsplats. Du får givetvis massor av härliga och kompetenta kollegor och ett stort nätverk att samarbeta med. Har du frågor om tjänsten? Hör gärna av dig till: Linda Frostvik (teamchef) på 072-5343213, [email protected]

29 november 2023
Sista ansökan:
17 maj 2024
Projektledare/Scrum Master IT

Om Knowit Karlstad: Vi lever våra värderingar - vi är schyssta, nära och tillgängliga och vi brinner för innovation! Hos oss får du bli en del av ett bolag med grymma konsulter i ett stort nätverk av andra Knowit bolag som gillar att koda och göra roliga saker ihop. Våra ledares ansvar för bolagets välmående är tydligt och enkelt, det bygger helt enkelt på att säkerställa din trivsel och din framtida utveckling. Genom en nära dialog bygger vi våra team och vår verksamhet starkare tillsammans. Vårt fokus är systemlösningar inom webb och e-handel, men också mot informationshantering. Vi jobbar både med befintliga plattformar och skräddarsydda lösningar till våra kunder. Vi är ett bolag som värdesätter en kultur med gemenskap, som lyssnar när du har förslag kring förbättringar i projekten eller nya idéer på event, och som alltid kommer uppmuntra dig till att testa nya lösningar. Knowit i stort: Knowits vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation och vi har under många år hjälpt verksamheter inom olika branscher att utveckla alltifrån smarta hem och e-handelsplattformar till webapplikationer och intranät för såväl privata aktörer som kommuner, regioner och myndigheter. Helt enkelt lösningar som underlättar vardagen för medarbetare, kunder och samhället i stort. Detta arbete kan du bli en del av! Vem är du: Vi söker dig som vill vara med att utveckla framtidens lösningar i nära samarbete med våra kunder. Mer specifikt söker vi dig som har flera års erfarenhet av att jobba som Projektledare och/eller Scrum master av IT-projekt i en agil miljö där du har varit länken mellan verksamhet och utvecklingsteam. Du har en vana av att i nära samarbete med andra ta fram och arbeta för att nå uppsatta mål och att hålla ramar. Rollen kan innebära att du är huvudansvarig för ett eller flera uppdrag och olika teams leveranser i sin helhet. Vi söker dig som är målfokuserad och bra på att fånga upp behov och att lyssna, samt van vid att fatta komplexa beslut som tar projektet framåt. Du rör dig och verkar naturligt i gränslandet mellan affär och teknik. En bakgrund som utvecklare eller liknande är meriterande men inget måste, det viktigaste är att du har en stark kommunikativ sida, och enkelt kan sätta dig in i dina projektmedlemmars frågeställningar. Du är en förebild för ditt team och coachar gärna vid behov. Du är en social lagspelare som älskar utmaningar och vill utvecklas på jobbet. Struktur, ordning och reda är en självklarhet för dig och du gillar att ha flera bollar i luften. Vi tror att du har flera års erfarenhet av IT-branschen och har skapat dig en stor förståelse kring digitala utvecklingsprocesser och produktutveckling. Du har erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Du behöver även kunna hantera både svenska och engelska flytande i tal och skrift samt ha svenskt medborgarskap baserat på vårt kundunderlag. I våra framtida medarbetare letar vi efter engagemang och stort intresse för digital utveckling. Du, precis som vi, tycker det är viktigt att ha roligt tillsammans på jobbet, samtidigt som vi har ett gemensamt fokus på att leverera bästa möjliga resultat till våra kunder! Krav för rollen: - Erfarenhet av projektledning i IT världen - Erfarenhet av Agile och Scrum - Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet - Svenska i tal och skrift - Svenskt medborgarskap - Gärna erfarenhet av Jira, Confluence, Azure DevOps - Gärna erfarenhet av att vara konsult Varför Knowit: På Knowit vill vi inte bara att du ska utvecklas inom ditt kompetensområde, utan också som människa. Du har stora möjligheter att påverka din arbetssituation och ta initiativ till hur bolaget kan utvecklas och hur vi kan stötta våra kunder i deras utveckling. Vi drivs av en stark entreprenörsanda, som vi gärna ser att du vill vara med och utveckla framåt. Vi är ett schysst bolag. Relationer är viktiga för oss och därför vill vi jobba tätt tillsammans i teamen och med våra kunder. Vi har kollektivavtal, förmånspaket och vi strävar efter att vara en sund och frisk arbetsplats. Vi värderar jämställdhet, mångfald, inkludering och hållbarhet högt. Du får givetvis massor av härliga och kompetenta kollegor och ett stort nätverk att samarbeta med. Ansökan: Vi arbetar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten? Hör gärna av dig till: Linda Frostvik (teamchef) på 072-5343213, [email protected] För mer information: www.knowit.se (https://chat.openai.com/www.knowit.se)

29 november 2023
Sista ansökan:
17 maj 2024
Tandläkare Karlstad

Tandläkare Tandcentrum Karlstad Vårt team expanderar och vi behöver nya medarbetare! Var med och bygg Värmlands modernaste tandvårdsteam. Vi befinner oss i centrala Karlstad och vårat mål är att kunna ge Värmlands modernaste tandvård. Vi tillhör inte någon tandvårdskedja och vårt största fokus ligger på patienten och vår personal. Kliniken har 13 behandlingsrum, vi har eget laboratorium och konferensytor där vi har planerat kursverskamhet med flera stora aktörer. Vi utför allmäntandvård, estetisk tandvård, implantat- och mjukvävnadskirugi samt endodonti i mikroskop. Vi har som mål att erbjuda våra patienter fullständig behandling på kliniken. Vi har även gott samarbete med specialister där det behövs. Meriterande Tandläkare - 2 års erfarenhet Kvalifikationer Legitimerad Tandläkare Arbetslivserfarenhet efterfrågas Arbetsuppgifter - Sedvanligt tandläkaruppgifter med fokus på självständigt arbete. - Självständigt och i team kunna terapiplanera stora fall som små. - Meriterande om du tidigare har haft erfarenhet av digital scanning Vi letar efter dig som är flexibel och samarbetsorienterad. Du vill utvecklas i din yrkesroll och vara en del i ett team, och tillsammans med oss utveckla kliniken vidare. Vi lägger oerhörd stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser därför att du är serviceinriktad och tar patienter och patientkontakt med enkelhet och engagemang. Vår profilering på kliniken är kundorienterad och vi lägger stort fokus på kundnöjdhet. Vi ser att du mycket goda kunskaper i både svenskt tal och skrift. Tillträde enl överenskommelse Rekrytering sker fortlöpande. Vill du vara säker på att din ansökan handläggs så ombeds du söka snarast. - Individuell Lönesättning - 5000kr Friskvårdsavtal - Pensionsersättning högre än kollektivavtal - Försäkringar m.m. Anställningsvillkor - Tillsvidare, efter 6 månaders provanställning.

20 november 2023
Sista ansökan:
8 maj 2024
Besiktningstekniker till Carspect Körkarlsvägen i Karlstad

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Körkarlsvägen i Karlstad. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 110 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 320 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

2 november 2023
Sista ansökan:
29 april 2024