Biträdande projektledare till Vesam

I framtidens intelligenta fastigheter är samverkan mellan energieffektivisering, komfort och säkerhet ett krav. Det är också helt i linje med värderingarna inomVesamAB. Företaget utformar ochinstallerar kompletta system inom inneklimat, el och automationenligt kundernas förväntningar, krav och önskemål och bidrar därmed även till att nåvärldens energi- och klimatmål. Vesam är verksamma direkt mot mindre och störrefastighetsägare samt industri, i såvälprivat som offentlig sektor. Projekten varierar i storlek och det kan röra sig ombådenyproduktion eller renoverings- och ombyggnadsprojekt. Läs mer på www.vesamgroup.se. Till Vesams huvudkontor i Katrineholm söker vi nu en tekniskt intresserad person för en varierande och självständig roll som biträdande projektledare inom området fastighetsautomation!Om tjänsten I den här rollen kommer du att tillhöra en grupp med god sammanhållning och hjälpsamt klimat, i ett stabilt och framgångsrikt företag. Tjänsten i sig erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och en social och omväxlande vardag. Det dagliga arbetet består främst i att ansvara för avdelningarnas samtliga administrativa arbeten såsom orderhantering, dokumentationochfakturering. Du agerarsupport och bollplank åtprojektledare och tekniker på företaget och är den som sammanställer och koordinerar arbetet i projektets alla skeden. Huvudsakligaarbetsuppgifter: Sammanställa projektunderlag inför projektets start Kontrollera ritningar Organisera all dokumentation under projektets gång Ta fram tekniska pärmar och skriva protokoll Inköp och leveransbevakning Bevaka tidsplaner ochkontrollera tidrapporter Fakturering Kund- och leverantörskontakt Det mesta av arbetet sker i företagets affärssystem, men också i Officeverktygen och då främst Excel och Word. Tjänsten är på heltid och placeringsort är på Vesams huvudkontor i Katrineholm. Din profil Du som trivs med varierande och ibland utmanande arbetsuppgifter, som motiveras av att ta eget ansvar och ser vad som behöver göras har goda förutsättningar att passa in hos Vesam. Därtill behöver du ha ett utpräglat ordningssinne och strukturerat arbetssätt. Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare och det är en stor fördel om du har ett genuint tekniskt intresse oavsett om du är hobbymek eller har teknisk yrkeserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill ha dig som är positiv, tålmodig och prestigelös - naturligt serviceminded. Du är mån om din arbetsgivare och dina kollegoroch hjälper till med det som behövs. En attityd som du också kan förvänta dig tillbaka. Vi söker dig som: Har erfarenhet av administrativt arbete, inom order/logistik/projekthantering Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god datorvana Är bekväm med att jobba i affärssystem och Officepaketet Har teknisk arbetslivserfarenhet eller personligt intresse av teknik AnsökanSkicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 12 maj 2024.Rekryteringsprocessen går via Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till rekryteringskonsult Linda Molin på tfn 0702-677332, alt [email protected] välkommen med din ansökan! Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Psykolog till centrala Barn- och elevhälsan

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”. Barn- och elevhälsan är en central verksamhet som består av enhetschef, biträdande enhetschef, administratör, skolpsykologer, kuratorer, skolsköterskor, skolläkare, logoped, socialpedagog och specialpedagoger, i dagsläget 34 medarbetare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar till Göteborg och endast 25 minuter från Norrköping. Barn- och elevhälsan arbetar främst med fokus på hälsofrämjande och förebyggande insatser. Vi har ett nära samarbete med rektorer och personal i förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Tvärprofessionell samverkan är något som är centralt för arbetet, där alla professioners perspektiv är viktiga för elevens hälsa och lärande. Vi tillämpar flextidsavtal och möjlighet finns till semesterväxling. Vi är en Generation Pep-kommun och uppmuntrar till en hälsosam arbetsmiljö. Därför tillhandahåller vi flera elcyklar som kan användas för att ta sig till förskolor och skolor. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill använda bredden av din psykologiska kompetens som skolpsykolog hos oss. Du kommer att ingå i Barn- och elevhälsans psykologiska team som idag består av fyra heltidspsykologer. Teamet som är centralt placerat träffas regelbundet för att tillsammans arbeta med att utveckla den psykologiska kompetensen i kommunen samt för att stärka varandra i yrkesrollen. I teamet värnar vi om ett öppet och varmt klimat där vi stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Du kommer tillsammans med teamet att erbjudas regelbunden handledning av erfaren skolpsykolog. I din tjänst ingår också egen kompetensutveckling samt möjlighet att läsa vidare till specialistpsykolog. Inom ramarna för ditt uppdrag har du frihet att styra i din egen kalender och kan i samråd med chef genomföra vissa uppgifter hemifrån. Skolpsykologens primära arbetsuppgifter består av hälsofrämjande och förebyggande insatser på grupp-, organisations- och individnivå. För att underlätta detta arbete är skolpsykologen kopplad till specifika skolor. Detta möjliggör ett tätare samarbete med rektor, skolpersonal och de lokala elevhälsoteamen. Som skolpsykolog har du en viktig roll i det tvärprofessionella arbetet för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Inom skolans ram har du möjlighet att utveckla arbetssätt som är gynnsamma för elever och personal. Detta arbete kan innefatta bland annat organisationsutveckling, psykologisk konsultation, rådgivning till personal, utbildningsinsatser, samt att bedöma och analysera elevernas behov. En del i skolpsykologens arbete innefattar också att utreda specifika elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog och som vill arbeta utifrån individ-, grupp- och organisationsperspektiv. Erfarenhet av och kunskap om skolans verksamhet, samt vana av att arbeta med handledning och konsultation är meriterande Likaså söker vi dig som har vana vid att utreda barn och unga och således har god förmåga att administrera psykologiska tester, tolka, sammanfatta och kommunicera resultat. Detta såväl skriftligt som muntligt. Du har god förmåga att planera, strukturera och göra genomtänkta prioriteringar av ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Då det tvärprofessionella arbetet genomsyrar verksamheten behöver du ha god samarbetsförmåga och vilja ha ett nära gott samarbete med andra. Att skapa och utveckla relationer är något som är självklart för dig. Du är nyfiken och har förmågan att relatera till det som sker i verksamheten på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs i en roll där du får möjlighet att, tillsammans med dina kollegor, arbeta mot gemensamt satta mål. Vidare har du förmågan att vara självgående i ditt arbete och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Ditt arbete styr du självständigt över, vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Du är flexibel och kan själv fatta beslut inom ditt ansvarsområde. Körkort och tillgång till bil krävs då arbetet innebär förflyttning inom kommunen. Vi för journaler i Prorenata, så du bör ha vana av liknande arbete. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Professionell personlig assistent, semester- och timvikariat i Katrineholm

Professionell personlig assistent till liten enskild assistans där brukaren driver assistansen själv. Då brukaren och assistansarbetslaget ständigt strävar framåt för en så bra och professionell assistans som möjligt där brukarens behov och vilja hela tiden är i fokus, är det viktigt att du är intresserad av att utvecklas i din yrkesroll. Brukaren är en ung kvinna som bor strax utanför Katrineholm. Hon behöver personlig assistans med det mesta i vardagen. Under sommaren kommer hon delta i ett äventyrsläger för personer med funktionsnedsättning, där du som sommarvikarie kan bli aktuell att delta som hennes personliga assistent. Samt även under en kortare semesterresa i Sverige. Brukaren är aktiv och ganska orädd som person men har en hälsa som gör att hon inte alltid orkar. Så arbetstempot varierar från dag till dag. Hon söker dig som: . är intresserad av att utvecklas och arbeta professionellt. . äger en stor portion humor och värme ;) . har en god kommunikationsförmåga. . har en god fysik, då lyft förekommer. . har körkort samt bil för att kunna ta dig till jobbet. . är ansvarsfull och fördomsfri. . är social och kan ringa samtal. . rökfri Du behöver ha ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister för att vara aktuell för tjänsten. Vi rekommenderar att du beställer ett registerutdrag i samband med att du söker tjänsten. Beställ gärna utdraget till en digital brevlåda om du har en sådan, då går handläggningstiden mycket snabbare. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Anställningsform: Timanställning, med möjlighet till fast schemarad framöver Lön: Fast timlön enligt överenskommelse Tillträde: Omgående. Låter det här jobbet intressant? Skicka då in din ansökan med CV, personligt brev och registerutdrag från polisen till [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kolloledare till världens bästa sommarjobb sökes!

Hej! På Fiskeboda LSS-kollo har vi 5 kollogårdar igång under sommaren. De ligger placerade på en halvö vid sjön Hjälmaren, omgivna av skog och natur. Här jobbar vi tillsammans för att göra varje dag både kul och meningsfull för våra deltagare. Att arbeta med barn med särskilda behov är belönande; det ger dig värdefulla färdigheter i specialanpassad pedagogik, effektiv kommunikation och empatiskt ledarskap. Du får eftertraktade kompetenser i utbildnings- och vårdsektorer, samt övriga yrken där interpersonell förståelse och anpassningsförmåga är avgörande. Att jobba på kollo är en möjlighet att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till glädjerika och meningsfulla upplevelser för deltagarna. Vi på Stiftelsen Barnens Dag söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamheter och/eller har erfarenhet av att arbeta på kollo eller läger. Du är en person som trivs i sociala sammanhang och tycker om att arbeta med personer inom LSS. Du är van vid de olika målgrupper som finns inom LSS och har förståelse för hur man anpassar miljön och bemötande för personer med autism och intellektuell funktionsvariation. Du har erfarenhet av att arbeta med omvårdnad, medicinhantering och i att hålla i aktiviteter och ta ansvar för barn. Vill du jobba med ett gäng ambitiösa, varma och proffsiga ledare- hör av dig till oss! Du kommer att bo tillsammans med dina kollegor i ett personalboende på gården under kolloperioden. De varierar i datum och längd under kollosommaren som är från 8/6-16/8. mejl: [email protected] Tel: 076-124 39 08 för mer info. Vi arbetar på uppdrag av Stockholm stad och enligt upphandlingen måste du vara 20 år gammal och kunna uppvisa tomt belastningsregister för att få jobba hos oss. Lön enligt kollektivavtal. www.barnenso.se/kollo/fiskeboda/ Varmt välkommen med din intresseanmälan!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Personliga assistenter sökes till kvinna i Katrineholm (sommarvikariat)

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en kvinna med MS som är bosatt i Katrineholm.Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, hushållssysslor ochförflyttningar av olika slag. I hemmet finns flera hjälpmedel att tillgå, såsom tipp, benskenor, handortos, lift och vårdsäng. Av denna anledning ser vi det som positivt om du har erfarenhet av att ha arbetat med hjälpmedel. Denna kund tycker om naturen, att promenera, litteratur, samt attlyssna på musik och radio. Tjänsten är en visstidsanställning på deltidunder sommarperioden. Arbetstiderna ärfördelade på dag-, kvälls- ochnattid, mån-sön.Arbetstiderna ser ut somföljande: dag- och kvällstid: 07:00-20:00 eller 08:00-21:00, samt nattid: 21:00-07:30. Omfattning:Deltid under sommarperioden.Antal tjänster:2.Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, initiativtagande,flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av vård och omsorg eller personlig assistans, och i synnerhet av den kundspecifika bakgrunden. Har tillgång till bil. Det är krav på att du: Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Har B-körkort. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Sjuksköterskor för vaccination- Katrineholm

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Katrineholm. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer.Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Socialsekreterare till enhet Ekonomiskt bistånd

Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg där vi bland annat utför biståndsprövningar, behandlings- och stödinsatser enligt socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden och ärenden enligt LVU/LVM. Vi ansvarar även för handläggning och tillsyn utifrån alkohollagen. Vi tror på omtanke, mångfald, driv samt mod i vårt arbete. Vi är stolta över det arbete vi gör och brinner för att skapa de bästa förutsättningarna för kommunens medborgare. Inom enheten ekonomiskt bistånd driver vi ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. Det är ett roligt och utmanande arbete där verksamhetsledare och enhetschef finns som stöd och handleder dig och dina kollegor i ert dagliga arbete. På enheten arbetar 20 socialsekreterare uppdelade inom olika arbetsområden så som: dödsbohandläggning, arbetsmarknad, hälsa och beroende, mottagning samt unga vuxna. Det är ett roligt arbete med stor omväxling, olika uppdrag och många kontakter som ger en stor variation av arbetsuppgifter varje dag. I Katrineholms kommun har vi i jämförelse med andra kommuner ett relativt lågt inflöde av ärende vilket ger tid till både reflektion och utveckling. Som nyanställd får du individuell introduktion med bland annat möjlighet till att följa med kollegor på besök innan egna besök hålls, att ha medhandläggare om ärendet kräver det samt stöd från verksamhetsledare i att driva ärendet framåt. Du får en arbetsplats i ljusa lokaler med gångavstånd till tåg- och busstation samt möjlighet till distansarbete om arbetet tillåter. Du får också en arbetsplats med en kultur som är öppen, vänlig och inkluderande. Som arbetsgivare erbjuder vi: •Kommunens flextidsavtal som innehåller bland annat vissa lediga klämdagar och kortare arbetsdag dag före röd dag. •Möjlighet till semesterväxling. •Friskvårdbidrag upp till 2000 kr. •Möjlighet att teckna avtal på förmånscykel. Vill du vara med och bidra till att fler vuxna kan komma ut i egen försörjning och leva ett självständigt liv? Sök då tjänsten som socialsekreterare på enheten för ekonomiskt bistånd! ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga uppdrag som socialsekreterare är att stötta, motivera och utreda individens förutsättningar för att nå egenförsörjning och under tiden handlägga rätten till ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen. Vi arbetar efter ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi utgår från varje enskild person och dess nätverk. I rollen ingår återkommande kontakter med individen samt interna och externa samverkansaktörer, bland annat Arbetsförmedlingen, regionen, Viadidakt (vuxenstudier och arbetsmarknad) med flera. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning med minst 7,5 hp i socialrätt. Arbetet kräver relativt hög grad av självständighet när det gäller att exempelvis tolka aktuell lagstiftning, riktlinjer och praxis. B-körkort är ett krav då tjänsten innefattar hembesök i Katrineholm med omnejd. Vidare har du god datavana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom området ekonomiskt bistånd, nära och kontinuerlig klientkontakt, samarbete med andra myndigheter, nätverks- och/eller SIP-möten, vana att arbeta i verksamhetssystemet Treserva samt utbildning inom MI (motiverande samtal). Meriterande är också att ha erfarenhet att arbeta aktivt med att motverka felaktiga utbetalningar /FUT. Vi ser att du har ett stort engagemang för socialt arbete och har ett genuint intresse för sociala samhällsfrågor samt tycker att mötet med klienter är viktigt för att skapa ett gott socialt arbete. Du har ett bra bemötande, visar intresse och förståelse för andra människor samt skapar goda relationer och gott samarbete med andra. I uppdraget som socialsekreterare behöver du ha förmågan att ta eget ansvar, kunna arbeta självständigt och fatta beslut i dina ärenden. Vi ser även att du tar initiativ och ser till att uppgifter blir utförda inom uppsatt tidsram. Du behöver vara trygg i dig själv och ha förmåga att hantera krav och motgångar i de olika ärendena samt hålla dina känslor under kontroll i mer pressade situationer som kan uppstå i arbetet. Du har ett tydligt klientfokus och är resultatinriktad. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Driftkontrollant

Job Description Vi erbjuder dig möjligheten att använda din tidigare erfarenhet för att utföra kontroller av drift- och vägunderhållsarbete. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av drift och underhåll av väg samt vill fortsätta utvecklas i en grupp med stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Om du är vår nya konsult - klicka på knappen ”Apply” Du kommer att tillhöra enheten för Drift och vägunderhåll Som vår nya konsult kommer du att vara en del av vårat affärsområde Road Survey Technology (RST). Vi är ledande i Norden inom vägunderhåll, vägteknik och mätning av vägar och vägmarkering, så kallad Road Management. Vi erbjuder ett fritt och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas. Vi lägger stor vikt på din personlighet för den här rollen. Vi ser att du trivs med ett självständigt arbete då du är ute på egen hand på vägen och jobbar. Du har inget problem med resande i arbetet och du alltid har kunden i fokus. Varierande arbetstid förekommer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra systematiska kontroller och leveransuppföljning med hjälp av modern teknik inom ramen för Trafikverkets driftentreprenads kontrakt på statliga vägar. Vara ett stöd till Trafikverkets projektledare för flera driftområden. Utvecklas tillsammans med oss När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen söker vi dig som har: Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från underhåll av gator och vägar åt statliga och/eller kommunala väghållare där även vinterväghållningsarbeten förekommit. Har haft en arbetsledande/projektledande ställning hos entreprenör, byggherre eller som konsult. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar målinriktat med ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter. Du har en god planeringsförmåga och har en vana att ta ett ekonomiskt ansvar för dina uppdrag. Du har datavana. B körkort är ett krav. Vad vi kan erbjuda dig Ett fritt arbete under eget ansvar Få utöka och använda dina kunskaper inom vägunderhåll En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 lände Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Är du redo att börja jobba hos oss? Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m. Vi tar kontakt med kandidater och håller intervjuer löpande.Sista ansökningsdag: 2024-05-19 Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta med hållbar förändring Vi är övertygade om att hållbara förändringar ska vara till nytta för både människor och miljö. Det är vår utgångspunkt - och grunden för vårt arbetssätt. Våra medarbetare är vår främsta tillgång, och våra grundare hade en tydlig vision av hur ett ansvarstagande företag ska agera. Öppenhet och nyfikenhet är hörnstenar i vår företagskultur. Vi har ett mindset där vi alltid håller ögonen öppna efter nya och innovativa synsätt. Vi respekterar och välkomnar mångfald och fokuserar på att aktivt främja en inkluderande miljö till förmån för alla medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling. Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen. Lika möjligheter för alla För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ekonomiassistent

NG Metall AB ingår i koncernen Norsk Gjenvinning, anläggningen ligger i Katrineholm och är en av Nordens enskilt största anläggningar för elektronikåtervinning. Företaget har ca 50 heltidsanställda, under högsäsong kan vi vara uppåt 100 medarbetare på plats. Företaget arbetar med cirkulära lösningar i flera affärsområden inom elektronikåtervinning, återbruk av IT/telekom och sekretesstjänster. Genom våra ansvarsfulla och innovativa processer arbetar vi för en hållbar utveckling som på riktigt bidrar till en bättre framtid och en bättre miljö. Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt team! Om tjänsten I NG Metall är arbetsmiljön kreativ och stöttande och du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. Organisationen är i en positiv förändring och som ekonomiassistent kommer du ha möjlighet att vara med och utveckla rutiner och processer på avdelningen. I denna roll arbetar du tillsammans med ekonomichef och ekonomiassistent. Arbetsverktyg kommer främst att vara Navision, Outlook och Excel. I arbetsuppgifter ingår bland annat: - löpande bokföring - kund- och leverantörsreskontra - kontering av leverantörsfakturor - fakturering - kontoavstämningar Om dig Det här är ett jobb för dig som tycker om att vara noggrann och ordningsam. Du gillar att arbeta i ett team och som ständigt vill utvecklas både som person och utveckla arbetssätt. Kanske viktigast av allt är att du ska tycka det är lätt och roligt att ha med siffror att göra. Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. God datorkunskap och datorvana med Microsoft Office program som Excel och Outlook kommer att vara nödvändig för arbetet. Din erfarenhet från att ha jobbat i affärssystem kommer att vara en stor fördel. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Inom NG Metall AB är vi ett enat team som ständigt vill utvecklas och där du får plats att växa. Vi tar ansvar för varandra och våra kollegor. Oavsett vad du arbetar med inom företaget så är du en viktig spelare som aktivt bidrar på många plan. Våra anställda får möjlighet att påverka riktningen på vår gemensamma resa. Du kan läsa mer om oss på www.ngmetall.se Intresserad? Du skickar din ansökan till [email protected], skriv ”ekonomiassistent” i ämnesraden. I din ansökan vill vi att du har med: - En kort bakgrund och beskrivning av dig själv, din utbildning och ditt arbetsliv - Din främsta styrka och din främsta utvecklingspotential som ekonomiassistent Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: [email protected] Urval sker löpande och vi kan därför komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Stjärnsäljare sökes i Katrineholm🏆

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024