Sommarjobb inom Al-implementation till Katrineholm kommun

Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. I Katrineholms kommun strävar vi efter att vara ledande inom digital transformation för att skapa ett smart, inkluderande och hållbart samhälle. Genom vårt ambitiösa digitaliseringsarbete, som inkluderar allt från verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering till samverkan och nyttorealisering, ser vi digitaliseringen som ett kraftfullt verktyg för att möta dagens och morgondagens utmaningar. Vi tror starkt på att integrera digitala lösningar i våra verksamheter, öka medborgardeltagandet och främja innovation för att forma en framtid där teknologi och människor samverkar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade sommarjobbare som delar vår övertygelse om att teknologi ska bidra till ett inkluderande och hållbart samhälle, har passion för teknik och digitalisering, och ett intresse av att applicera detta praktiskt för att lösa samhällsutmaningar. Din uppgift blir att delta i och bidra till det praktiska införandet av AI-implementationer inom kommunens verksamheter. Uppdraget sträcker sig från juni till augusti, där du kommer att spela en nyckelroll i att förverkliga vår vision om en digitaliserad framtid. Vi erbjuder: • En unik möjlighet att vara en del av Katrineholms ledande digitaliseringsarbete. • Praktisk erfarenhet av AI-implementation i offentlig sektor. • Arbete i tvärsektoriella team med stöd av erfarna mentorer. • Möjlighet att bidra till verklig samhällsnytta och förändring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som studerar på högskola, universitet, KY-utbildning, YH-utbildning, med inriktning inom AI, datavetenskap, informationsteknik eller relaterade områden som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift. Du är innovativ och har förmågan att göra analyser och hantera komplexa frågor. Vidare ser du lösningar på komplicerade problem och kommer med egna idéer om hur man kan förbättra och utveckla verksamheten. Du har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta i team men har även förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter och driva mot resultat. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vi söker en driven och säljande Jobbkonsult i Katrineholm.

Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till vårat kontor i Katrineholm. När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är de som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb.  Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning.   Arbetsuppgifter Som jobbkonsult kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter: - Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning - Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc. - Rapportering i intern och extern dataserver - Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar   Kvalifikationer Vi söker dig som är social och tycker om att ha mycket olika kontakter med både arbetsgivare och deltagare.Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt  och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete.  Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska. Du som söker tjänsten ska även uppfylla följande krav:  Alternativ 1 -Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. lternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Personliga assistenter sökes till kvinna i Katrineholm (sommarvikariat)

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en kvinna med MS som är bosatt i Katrineholm.Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, hushållssysslor ochförflyttningar av olika slag. I hemmet finns flera hjälpmedel att tillgå, såsom tipp, benskenor, handortos, lift och vårdsäng. Av denna anledning ser vi det som positivt om du har erfarenhet av att ha arbetat med hjälpmedel. Denna kund tycker om naturen, att promenera, litteratur, samt attlyssna på musik och radio. Tjänsten är en visstidsanställning på deltidunder sommarperioden. Arbetstiderna ärfördelade på dag-, kvälls- ochnattid, mån-sön.Arbetstiderna ser ut somföljande: dag- och kvällstid: 07:00-20:00 eller 08:00-21:00, samt nattid: 21:00-07:30. Omfattning:Deltid under sommarperioden.Antal tjänster:2.Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, initiativtagande,flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av vård och omsorg eller personlig assistans, och i synnerhet av den kundspecifika bakgrunden. Har tillgång till bil. Det är krav på att du: Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Har B-körkort. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

18 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
75% nattjänst till 6 årig pojke i Katrineholm

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej Jag är en busig och pigg 6 årig kille med trakealkanyl som söker en ny assistenter till mig. Jag behöver ha din hjälp där min funktionsnedsättning sätter gränser vilket till exempel innebär kommunikation, personlig hygien och att följa med mig på olika aktiviteter. Jag bor med min mamma och pappa och vår katt i en villa i Katrineholm. Tjänsten är en nattjänst på 75%, med tjänstgöring varannan helg. Jag har aktiv assistans på natten, vilket betyder att du behöver vara vaken och ha ständigt tillsyn av mig. Om du är rätt person för mig så kommer du att få utbildning av trakealkanylen av mina föräldrar. Där får du lära dig hur man övervakar den och sköter den. Vem söker jag? - Du är rökfri, du får snusa om du vill -Tycker om lek & bus - Du har någon form av erfarenhet av vård & omsorg eller personlig assistans och gärna erfarenhet med barn - Du kan uppvisa ett godkänt utdrag från belastningsregistret -För att trivas hemma hos mig vore det bra om du är lyhörd, engagerad, mogen, tålmodig, lekfull och initiativrik. - Van att arbeta vaken natt, du är van att sitta och övervaka en person som sover och göra vissa aktiva insatser -Du ska vara flexibel, viktigt att man kan hjälpas åt i ett team och rycka in med kort varsel - Bra om du har körkort, men det är inget krav. Arbetstid / Varaktighet: Vaken natt, arbetstiden är ca 20:30-06:15 Vi tillämpar anställningsformen "så länge assistans uppdraget varar". Tjänsten är på 75 %, Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Krav: Du behöver ha ett giltigt polisregisterutdrag. Rekommendationen är att du beställa polisregisterutdrag i samband med att du söker tjänsten. Hoppas att du tycker att det låter kul och spännande och vill bli min personliga assistent Hälsningar en busig 6 åring :)

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Leg. sjuksköterska - Sörmland Vår/Sommar 2024 (Katrineholm, Eskilstuna)

Aktuellt BehovBig Care söker ssks med erfarenhet från olika sjukhusavdelningar till hyruppdrag i Sörmland. Vi ser till dina önskemål, förmågor och din arbetserfarenhet och anpassar jobbansökan efter detta! Sök in till oss och kom ett steg närmre ditt bemanningsuppdrag. Kvalifikationskrav Svenskt sjuksköterskelegitimation Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska Adekvat svenska i tal såväl som skrift Meriterande Tidigare anställning som hyr-sjuksköterska SpecialiseringDu som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Entreprenadchef till region Öst

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: K-Prefab AB erbjuder ett stort utbud av prefabricerade stomentreprenader för bostäder, lantbruk, industri, kontor och offentlig miljö. Vi söker nu en Entreprenadchef till region Öst som kan vara med och bygga upp en ny avdelning, utveckla verksamheten och vara en stöttepelare i projekt och montage. Region Öst består av Konstruktion, Sälj och Projekt avdelningar samt 3 fabriker belägna i Katrineholm, Strängnäs och Hultsfred där vi tillverkar prefabricerade stomentreprenader. Vi har även en Montageavdelning som utgår ifrån Stockholmskontoret med 3 montagelag som monterar våra stommar. Vad kan K-Prefab erbjuda dig? Hos oss på K-Prefab är vi långsiktiga, omtänksamma och nytänkande. Tillsammans skapar vi förändring och en trivsam arbetsplats där alla har möjlighet att påverka. Vi erbjuder: En kultur som präglas av engagerade och omtänksamma kollegor Ett flexibelt arbete där du själv kan påverka din vardag Spännande projekt Möjligheten att skapa och förbättra arbetssätt med stöd av din Regionchef Gott samarbete i teamet och korta beslutsvägar Stödfunktioner så som KMA, HR, Ekonomi och Juridik Hur kommer ditt uppdrag att se ut? Som Entreprenadchef ansvarar du för entreprenadverksamheten avseende framdrift, kvalitet, tid och ekonomi. Du leder, organiserar och motiverar dina medarbetare inom projekten samt säkerställer effektivt resursutnyttjande genom en god planering. Du ansvarar för regionens projekt och montageavdelning samt verkar för en god sammanhållning i teamet. Då detta är en nyinrättad roll har du möjlighet att skapa och forma rollen samt ditt team. Leda och fördela arbetet inom ditt ansvarsområde Personalansvar för underställd personal inom avdelningen Ingå i regionens ledningsgrupp Arbetsmiljö och miljöuppgifter enligt delegering Säkerställa projektens budget, kvalitet, planering och uppföljning Aktivt bidra till avdelningen och regionens utveckling Din bakgrund Vi söker dig som har: Utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig denna roll. Utbildning inom Entreprenad juridik samt minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med dessa frågor. Erfarenhet av projektorienterad verksamhet i liknande roll inom bygg Erfarenhet/kunskap inom Prefabricering Erfarenhet av ledarskap och personalansvar Erfarenhet av projektledning, upphandling och förhandlingar. B-körkort God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Vem är du? För att trivas hos oss och lyckas i rollen som Entreprenadchef på K-Prefab så ser vi att du är en ledare som skapar engagemang och delaktighet. Du drivs av att skapa goda relationer och samarbeten såväl internt som externt och delar våra värderingar – Nytänkande, omtänksam och långsiktig. Vi ser att du är affärs- och resultatinriktad med ett högt kundfokus och lägger vikt vid att affärsmässigt leverera det som avtalats. Ansökan Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum 30 april 2024. Vid ytterligare frågor rörande tjänsten så ber vi er kontakta Mattias Bagge på mailadress [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
C-Chaufför Baklastare Katrineholm

Du kommer att jobba som chaufför hos våran kund, med insamling av hushållsavfall i Katrineholms kommun. Du kör enligt förplanerade rutter och hanterar extrahämtningar och eventuella avvikelser via datastöd i fordonet. Du utgår från lokaler i Katrineholms kommun, där de finns bland annat personalutrymmen för chaufför, lager och uppställningsplatser för fordon. Insamlingsfordon är både av typen sidlastare och baklastare. Arbetstiderna är dag och kväll måndag - fredag. Vem trivs här? Har du kört lastbil tidigare, gärna sopbil, så har du en bra grund. Du är intresserad av miljö och självklart trivs du med chaufförs yrket och är mån om att utföra ett bra arbete. Du är bekväm med att fatta egna beslut och känner engagemang för att arbetet vi utför alltid håller en hög nivå. Vi vill att du trivs och drivs av att få vara en del av ett växande företag med ambitioner och allt som det innebär med utveckling, utmaning och engagemang. Du har som lägst C-kort samt giltig YKB. Detta är ett sommarvikariat med möjlighet till fortsättning. Kompetenskrav: YKB C-kort Digitalt förarkort Behärskar svenska språket Datavana Meriterande: Tidigare erfarenhet God fysik Stresstålig Skicka gärna CV och en kort presentation av dig själv. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Truckförare/lagerarbetare för sommarjobb

Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna är att ta emot material från leverantörer, att lägga materialet på rätt plats i lagret samt att plocka och leverera material till berörda avdelningar. I arbetet ingår även att sköta kartongmaskiner samt bana för backar. Material och plats ska läsas in med handscanner. Tjänsterna är sommarjobb under perioden vecka 24-32 alt. vecka 27-32. Du kommer antingen jobba dag, kväll eller natt. Arbete i kyla, du kommer att utrustas med ändamålsenliga kläder för uppdraget. Utbildning och Intyg Körkort B och truckkort B1 är ett krav. Du behöver tala och förstå svenska på en god nivå då kommunikationen med interna kollegor och externa leverantörer är en viktig del av arbetet. Erfarenhet Vi söker dig med minst någon erfarenhet av att arbeta i lager och som truckförare. Har du arbetat med scanner tidigare så är det meriterande. Personliga kvalifikationer Vi söker dig som står för ordning och reda och samtidigt gillar ett arbete med tempo. Ansökan Du ansöker om tjänsten via länk till annonsen. Vi kommer att göra urval och genomföra intervjuer löpande under annonseringstiden. A-Staffing är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Almega kompetensföretagen, Byggföretagen och Installatörsföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. VI erbjuder all vår personal friskvårdsbidrag. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen samt tillverkningsindustrin i södra och mellersta Sverige. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Förskollärare Asplunden

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”. Asplundens förskola ligger i samhället Sköldinge mitt i mellan Katrineholm och Flen. Förskolan består av två avdelningar och ligger i nära anslutning till grundskolan i byn. Runt knuten har vi skog och natur som vi aktivt använder oss av i vår undervisning. Förskolan tillhör område syd 2 där också förskolan Häringe och omsorg på obekväm arbetstid ingår. Asplunden deltar i nätverk tillsammans med andra områden inom Katrineholms kommun. ARBETSUPPGIFTER Med läroplanen som grund ska du leda och utveckla det pedagogiska arbetet på förskolan tillsammans med dina kollegor. Du ska arbeta med dokumentation, uppföljning och utvärdering för att utmana och stötta barnen i deras utveckling och lärande. Asplunden arbetar i dag inspirerat av Reggio Emilia. Vi erbjuder dig en iPad, arbetskläder, friskvårdsbidrag. Är du nyutexaminerad förskollärare erbjuds du mentorsår med handledning av vår förste förskollärare. Som förskollärare på förskolan Asplunden deltar du i kompetensutveckling såsom gemensamma föreläsningar, nätverk och workshops. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen, lärarlegitimation och är väl förtrogen med förskolans styrdokument. Har du gått Reggio Emilia Institutets Pedagogutbildning är det meriterande. Du leder tillsammans med annan förskollärarkollega och barnskötare undervisningen utifrån läroplanens och våra styrdokuments intentioner. Du planerar och strukturerar utbildningen så att hänsyn tas till alla barns olika behov. Den pedagogiska dokumentationen är en viktig del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår utbildningsutveckling. Lärprocesser synliggörs genom pedagogisk dokumentation och du tillsammans med ditt arbetslag arbetar aktivt för att skapa stimulerande och utvecklande lärmiljöer. Du har ett gott förhållningssätt till barn, vårdnadshavare och kollegor som präglas av tron på allas lika värde och att alla vill och kan. I rollen som förskollärare skapar du engagemang och delaktighet. Du kan samarbeta med olika människor och relatera till dem på ett lyhört sätt. Du kan skilja på det personliga och det professionella. Du är positiv och ser vikten av att kunna lyssna, kommunicera samt vara lösningsfokuserad. Du delar med dig av dina kunskaper och idéer till andra. Ditt fokus är att alltid prioritera det som är bäst för barnen. Förskolan behöver dig som kan ta en ledarroll och i den ta ansvar för att se helheter. Du kan ta hänsyn till det större perspektivet, förstå din roll och se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är väl medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att utveckla utbildningen, där undervisning är en del. Det är viktigt att du kan skapa goda relationer med såväl barn, vårdnadshavare och kollegor. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Dedicare söker sjuksköterskor till Katrineholm

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är sjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

17 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024