Betongarbetare till projekt i Kiruna

Till ett nytt bostadsprojekt behöver vi nu anställa ytterligare fyra betongarbetare. Vår kund är ett välkänt bolag som grundades år 2001 och som erbjuder tjänster inom anläggning, ROT-tjänster och projektutveckling. Dina arbetsuppgifter kommer bestå i sedvanliga arbetsuppgifter som gjutning av fundament, grunddetaljer, platta och platsgjutna väggar mm. Kvalifikationer: *Du är utbildad betongarbetare eller har motsvarande arbetslivserfarenhet *Du har minst tre års erfarenhet som Betongarbetare/Armerare *Du pratar svenska eller mycket bra engelska (t ex polska och engelska) Tjänsten kräver inte att du har körkort, men det är klart fördelaktigt om du innehar körkort. Vi erbjuder: *Avtalsenlig lön *Reseersättning *Traktamente och boende (om du bor på annan ort) *En trygg arbetsgivare *Stora utvecklingsmöjligheter Uppstart: Så snart som möjligt Antal tjänster: 4 Arbetsort: Kiruna Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt! Vi intervjuar och rekryterar löpande för denna tjänst. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Butikschef Kiruna

Vi söker nu en driven och försäljningsinriktad butikschef till vår butik i Kiruna. Vi erbjuder dig en kreativ och trivsam arbetsplats med möjlighet till yrkesmässig utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en prestigelös kultur där du som medarbetare ges möjlighet att vara med och påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör. Hemtex i Kiruna tillhör Region Norr. Samtliga butikschefer i regionen träffas fyra gånger om året och utbyter kunskaper och erfarenheter för att ständigt utveckla våra verksamheter till det bättre. Det gemensamma utvecklingsarbetet leds av en regionchef som kommer bli din närmsta chef. Arbetsbeskrivning Som butikschef på Hemtex leder du vårt säljteam till att skapa fantastiska köpupplevelser för våra kunder i en inspirerande butiksmiljö. Du har det övergripande ansvaret för butiksdriften och du leder och strukturerar det dagliga arbetet så att försäljningsmål nås. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundmöten såväl i kassa som på golv, varuhantering och exponering och vara en närvarande säljledare för dina medarbetare. Du kommer till exempel att ansvara för: • Att utifrån vår vision och våra värderingar leda och motivera dina medarbetare att bli sitt bästa jag och arbeta mot uppsatta mål • Det visuella och personliga försäljningsarbetet i butiken • Analys och uppföljning av butikens verksamhet utifrån nyckeltal och handlingsplaner för att säkra butikens lönsamhet • Rekrytering och introduktion av nya medarbetare till butiken tillsammans med regionchef • Att bemanna och organisera verksamheten på ett effektivt sätt • Att löpande arbeta för att skapa bred produktkunskap för dig och dina medarbetare Vidare kommer du att ha personalansvar för dina medarbetare och arbeta aktivt med att skapa en god arbetsmiljö och ett trivsamt klimat med stark teamanda. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Du är en naturlig ledare och du brinner för sälj och service. För dig är utveckling av ditt team den självklara vägen till framgång. För att trivas hos oss är du idérik och bra på att hitta lösningar på problem. Du älskar mötet med kunden och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och eget ansvar. Du är prestigelös och en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel. Vi söker dig som har: • Minst två års erfarenhet från arbete som butikschef, alternativt minst två års butikserfarenhet tillsammans med annan ledarfarenhet. • Erfarenhet av budgetansvar och försäljningsanalys • Erfarenhet av schemaläggning och effektiv bemanning Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattningen är 34 timmar per vecka. Tillträde: enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontaktar du Regionchef Anna Sandqvist, Tel: 0705206940. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 19 maj.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Servicetekniker till HydraSpecma Component AB i Kiruna

Servicetekniker till HydraSpecma Component AB i Kiruna Vi på HydraSpecma Component AB i Kiruna behöver stärka upp vårt team och söker nu servicetekniker med anledning av den ökade efterfrågan på våra produkter och tjänster. Du kommer att ges en stor grad av förtroende och ansvar. Beslutsvägarna inom bolaget är korta och vi strävar efter att tillsammans nå målen och månar om varandra. Hos oss får du en prestigelös och familjär miljö där initiativ och eget ansvar uppmuntras. Siten består av butik och lager samt egen verkstad som du utgår från men stor del av teamets arbete utförs ute hos kund. Arbetsbeskrivning Du ingår i en grupp som i huvudsak arbetar med service och underhåll av hydraulik & smörjutrustningar, samt tillbehör och komponentförsäljning. Utöver detta jobbar du med kontroller och inspektioner. I arbetet ingår även reparationer av ingående komponenter. Som servicetekniker samarbetar du löpande med våra kunder och övriga funktioner i bolaget. Rollen är bred och du är en viktig nyckel i vår verksamhet för att resurser och kompetens ska samordnas på bästa sätt. Vem är du? Du har en gymnasial utbildning med inriktning mot industri eller motsvarande erfarenhet och kunskap. Kännedom inom El eller VVS samt dokumenterad erfarenhet från reparation och underhåll av fasta anläggningar är meriterande. Vi söker dig som tycker om problemlösning och nya utmaningar, samt har en god samarbets- och initiativförmåga. Du jobbar lika bra självständigt som i grupp. Arbetet kräver flexibilitet då omprioritering av arbetsuppgifter är vanligt förekommande. Möjlighet till vidareutveckling, utbildning i ditt område. Körkort klass B är ett krav. Kontaktperson Är du intresserad av att arbeta med oss, då är du välkommen att skicka in din ansökan till [email protected] Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joel Unander, Site Manager 0766-47 60 50. Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan. Start: Efter överenskommelse Ort: Kiruna Anställning: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Arbetstider: dagtid Lön: månadslön, individuell lönesättning Sista ansökningsdag: 31 augusti Om företaget HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & Aftermarket. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder finner vi inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1500 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss? Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com HydraSpecma Component ingår i divisionen Industry & Aftermarket. Bolaget förser marknaden i främst Sverige och Norge med lednings- och hydrauliksystem och finns på 10 orter i Sverige. Läs mer på om HydraSpecma Component på vår hemsida.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Utvecklingsingenjör till kvalitetsservice i Kiruna

Om förädlingen Kiruna och kvalitetsservice Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt Vatten och Dammar. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Sektionen kvalitetsservice uppdrag är att leverera analyser till övriga delar inom LKAB. Sektionen har ca 70 medarbetare fördelat på 6 arbetsplatser, fysikaliskt laboratorium, kemikaliskt laboratorium, kvalitetskontroll, underhåll, kvalitetstekniskt stöd och en ledningsgrupp med chefer. Om tjänsten Inom sektionen Norra Malmförädling Kvalitetservice (NMQ) och arbetsplatsen kvalitetstekniskt söker vi nu en utvecklingsingenjör för att förstärka vårt team. Sektionen arbetar för att tillhandahålla analyser på material från gruva till hamn. Som utvecklingsingenjör kommer du arbeta med utveckling av huvudsakligen kemiska analysmetoder men även en del fysikaliska metoder och provtagning. Du kommer ansvara för flera moment i utvecklingsarbetet från planering till rapportering. Arbetet sker i samarbete med övriga ingenjörer på arbetsplatsen och med ingenjörer från andra delar av LKAB, en stor del av arbetet är tvärfunktionellt. I tjänsten ingår även deltagande i bl.a. ISO-arbete. Arbetsgruppen inrymmer andra utvecklingsingenjörer, laboratorieingenjörer, kvalitetsingenjörer och en planeringsingenjör. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande erfarenhet. Meriterande är kunskaper inom kemi, mineralogi, statistik, uppbyggnad av metoder samt mätosäkerhetsberäkningar. Erfarenhet av utvecklings-, laboratorie- och kvalitetsarbete är också meriterande. Några specifika erfarenheter som är meriterande är arbete med till exempel XRF, XRD, gaskromatografi (GC) och provtagning. Du är en god analytiker och har lätt att se möjligheter och lösningar på de frågeställningar som kan uppstå. Du är kommunikativ och samarbetar inom olika arbetsgrupper och för kvalitetsarbetet framåt. Du tar ansvar och kan leda dina egna projekt, är flexibel och arbetar självständigt. Du förväntas även ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. B Körkort är ett krav. För vår arbetsgrupp är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser därför fram emot de nya tankar, idéer och synsätt som Du har med dig. Precis som LKAB i övrigt så eftersträvar vi mångfald och en jämn könsfördelning inom avdelningen. Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Omfattning: Heltid med dagtid. Stationeringsort: Kiruna. Start: Enligt överenskommelse Välkommen med CV och personligt brev, vi ser fram emot att höra från dig! För mer information om tjänsten vänligen kontakta gruppchef Adrian Larsson 0730728377.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Semestervikarier - Sommaren 2024 inom vård och omsorg ÖSTRA Byarna

I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden. Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. ARBETSUPPGIFTER Kom till Kirunas kommun och ta ett vikariat som gör skillnad! Vi erbjuder spännande, utmanande och innehållsrika dagar som ger livskvalitet för vår våra brukare. Dessutom får du jobba med härliga kollegor på en arbetsplats som utvecklar dig som person. Hos oss på socialförvaltningens jobbar vi med att tillgodose människors behov av trygghet. Tillsammans verkar vi för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. Ett jobb hos oss ger stora möjligheter till fortsatt arbete, men du får viktiga erfarenheter oavsett vilka karriärdrömmar du har. Vi har dessutom flera förmåner för dig som jobbar som sommarvikarie: - Sommarbonus: Jobbar du minst 75% under fyra veckor har du rätt till en sommarbonus på 6 000 kr. Jobbar du åtta veckor får du 12 000 kr i bonus. Det motsvarar 1 500 kr extra i veckan. - Boende i Vittangi : Vi kan erbjuda ett enklare boende för dig som inte har eget boende i Vittangi. I alla våra verksamheter är din huvuduppgift att få andra att må bra. Det gör du genom sociala aktiviteter, att ge stöd i vardagssysslor samt vård och omsorg. Jobbet görs utifrån tydlig planering och rutiner. Du jobbar tillsammans med engagerande och kunniga kollegor. Det är en stor variation i vilken typ av hjälp olika personer vill ha och behöver. Detta gör att du har möjlighet att välja att jobba i en verksamhet med arbetsuppgifter som passar dig. Att arbeta inom vård och omsorg innebär oftast schemalagda dag/kväll/helg/natt. Ange i din ansökan om du vill arbeta natt. Men förutom våra ordinarie vikariat har vi anpassade tjänster för dig som är senior, och för dig som vill jobba i ett veckoskift. Vänligen ange detta i din ansökan. • Sommarvikariat för seniorer Kom till Kirunas vård och omsorg där din kunskap och dina erfarenheter värdesätts! För har du erfarenhet från vården så är det precis dig vi behöver i sommar. Därför är vi är villiga att anpassa en vikarietjänst just efter dina behov. Så skriv en ansökan till oss där du berättar vilka arbetsuppgifter som passar dig, så kontaktar vi dig och berättar om vår extra sommarbonus och anpassade tjänst för erfarna undersköterskor, vårdbiträden över 65 år. Är du över 67 finns ytterligare bonus att få, så tveka inte att söka jobbet. KVALIFIKATIONER Har du erfarenhet är det högt värderat, men vi lär gärna upp dig som jobbar inom omsorgen för första gången. Vår målsättning är att din tid blir både rolig och lärorik, därför möter vi dig där du är och fyller i dina kunskapsluckor under introduktionsperioden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vilket innebär att du är flexibel och trygg i din yrkesroll, samt kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Vi värdesätter att har god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Du arbetar nära brukarna och därför bör du ha ett stort människointresse, tålamod och förmåga att förstå brukarens situation. Det ses som självklart att du har ett bra bemötande mot brukarna och deras anhöriga. Vi ser gärna att du har kunskap i minoritetsspråk, så som samiska, meänkieli eller finska. För arbete inom hemtjänsten krävs körkort. För att arbeta hos oss ska du ha fyllt 18 år. Eftersom denna annons innehåller flera tjänster ber vi dig besvara våra urvalsfrågorfrågor. Ange i din ansökan om du vill arbeta en av perioderna eller om du vill arbeta båda perioderna. 1:a perioden är v 25-28 och 2:a perioden är v 29-32. Avvikelser i perioderna kan förekomma, att vikariat börjar/slutar tidigare/senare etc. I ansökan finns även möjlighet att ange önskemål om särskild arbetsplats. Rangordna alternativen du är intresserad av. Rekryteringen sker fortlöpande, dock senast efter sista ansökningsdagen. Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer. Kiruna kommun eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning bland personalen. Välkommen med Din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kiruna kommun och möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

1 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Säljare till Lindex

Har du ett stort intresse av mode, försäljning och att få kunder att känna sig som bäst?  Vill du  vara en del av  ett företag som  arbetar för  att s tärka och inspirera kvinnor?  Vi söker en  säljare  till vår butik  i Kiruna.   Din roll i vårt team.   Som säljare finns du där för att få våra kunder att känna sig som bäst. Allt vi gör handlar om dem. Tillsammans med dina kollegor, är du ansiktet för Lindex och har en viktig roll i att genomföra kampanjer, aktiviteter och skapa en inspirerande butiksupplevelse. Du följer sortimentet från att det anländer till butiken, till dess att det lämnar i händerna på en kund som kommer älska och använda det igen och igen.    Rollen är en  tillsvidareanställning  på 38,25  timmar per vecka, med start snarast.     Är det här du?   Vi tror att du ä r en person som älskar mötet med kund. Med ditt stora modeintresse, din fallenhet för att prioritera och ditt sätt att alltid sätta kunden först, har du förmågan att  åstadkomma bra resultat tillsammans med dina kollegor.    Du trivs i en föränderlig miljö, där du har möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Du vet att du kommer att vara bekväm med att leda dig själv, vara aktiv i din egen utveckling och att både ge och få feedback. Vi ser även att d u är nyfiken på digitala verktyg och hur de kan stötta dig och dina kollegor i butiken. Du tror på att göra saker tillsammans och blir motiverad av möjligheten att göra skillnad. Du känner även igen dig i följande:   Gymnasieutbildning  Erfarenhet  av detaljhandeln eller liknande roll inom service   Svenska och engelska, tal och skrift   Självsäker med digitala verktyg   Meriterande: erfarenhet från modebranschen   Vi är Lindex.    Ett växande globalt modeföretag från Sverige. Vi finns till för att stärka och inspirera kvinnor överallt. Det är vårt högre syfte som företag. Vår hängivenhet till kvinnor, hållbarhet och kunden genomsyrar allt vi gör. Det är ett fokus vi har i varje steg på vår resa. En resa mot att vara ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag där digital- first  är ett naturligt förhållningssätt i allt vi gör.     På Lindex är det människorna som gör skillnad. Vi är som en stor familj här, med värderingar som hjälper oss att växa. Och vi tror på att göra saker tillsammans. För två är fler än en och tillsammans kan vi ha större påverkan. Om du känner likadant, är vi nog en väldigt bra matchning.    Får du en bra känsla av det här och vill bli en del av vår resa?   Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig.  Och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, se kontaktuppgifter nedan.  Då vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team, gör vi löpande urval. Det innebär att vi kan komma att avsluta processen före sista ansökningsdatum. Då vi gillar att hålla saker och ting enkelt, ber vi dig att ansöka online (och inte via mail).   Möt några av våra medarbetare i butik.

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Kiruna

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Kiruna Vi söker en driven och engagerad farmaceut till våra apotek i Stora Coop samt i Nya Centrum i Kiruna. . Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 6 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Våra apotek är öppna 10:00-18:00 på vardagar och 10:00-15:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Önskad start - omgående/enligt överenskommelse Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Damian på tel. 072-229 31 60 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

30 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljare delikatess - Stora Coop Kiruna

Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning och att inspirera med mat? Då kan du vara rätt person för oss på Stora Coop Kiruna! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Kunden i våra butiker ska mötas av bra varor till bra priser, matinspiration och intressanta händelser. Som säljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt ger du våra kunder den bästa servicen samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är ambitiös, ansvarstagande, trivs i ett högt arbetstempo och drivs av nya utmaningar. Du är en lagspelare av rang och tillsammans överträffar vi kundernas förväntningar. Tjänsten är främst i den manuella delikatessdisken men arbetet är varierande och innehåller alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom varupåfyllning, försäljning & kassaarbete. Inom Coop finns möjligheter att växa, med t ex egna ansvarsområden som bl a kundambassadör, beställningar, kvalitetsansvar och sociala medier. Tjänsten är tillsvidare på 33 timmar/vecka med start så snart som möjligt. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll samt helg. - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom varuområdet delikatess är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom serviceyrken är meriterande - Flerspråkig och erfarenhet/intresse av olika kulturer är meriterande Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga miljöer. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
MQ Marqet Kiruna söker en Butikschef

Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker!    MQ Marqet har öppnat en ny butik i Kiruna dit vi söker en butikschef på heltid. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.   I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.   I ditt arbete som butikschef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.   För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.    För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!   Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.   Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Välkommen med din ansökan! MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024