Socialt ansvarig samordnare (SAS) till Kramfors kommun
Kramfors kommun
Socialsekreterare

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Eftersom vår nuvarande socialt ansvariga samordnare (SAS) går vidare till nya utmaningar, söker vi nu en ny medarbetare till SAS-rollen. Vi söker efter någon som vill vara med och utveckla, driva och säkerställa socialtjänstens verksamhet enligt gällande lagar och föreskrifter, såsom SoL, LSS, LVM och LVU. Vi har inlett vår omställning till den nya socialtjänstlagen som träder i kraft 2025. Förutom rollen som SAS kommer tjänsten att fokusera på individ- och familjeomsorgen, där du aktivt kommer att bidra till att utveckla vår verksamhet mot ett mer förebyggande, kunskapsbaserat och långsiktigt hållbart arbetssätt. I denna roll får du chansen att vara med och forma framtidens socialtjänst. Visst låter det spännande? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad och strategisk socialt ansvarig samordnare (SAS) till vår enhet för kvalitets- och verksamhetsutveckling inom välfärdsförvaltningen. I rollen som SAS har du en strategisk funktion för kvalitetsstyrning och kvalitetskontroll inom socialtjänstens verksamhetsområde, enligt gällande lagar och föreskrifter (SoL, LSS, LVM, LVU). Du ansvarar för att utredningar, bedömningar och anmälningar av missförhållanden genomförs enligt Lex Sarah. Enheten för kvalitet- och verksamhetsutveckling, som du är en del av, ingår även vår medicinskt ansvariga sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) samt ett antal verksamhetsutvecklare med olika uppdrag. För närvarande består enheten av fem tjänster. Välfärdsförvaltningen siktar på att vara i framkant och initierar därför många förbättringsprojekt. Att leda och delta i dessa förbättringsarbeten är en central del av uppdraget, med särskilt fokus på individ- och familjeomsorgen. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att handla om individ- och familjeomsorgen, med särskild betoning på övergången till den nya socialtjänstlagen. Inom välfärdsförvaltningen finns sedan en tid ett förvaltningsövergripande kvalitetsråd, vars syfte är att förbättra det systematiska kvalitetsarbetet inom hela förvaltningen. Kvalitetsrådet samordnas och leds av SAS. Vill du vara med på vår resa in i framtiden? Sök tjänsten som SAS och bli en del av vår utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, gärna från individ- och familjeomsorgen och är därmed väl insatt i socialtjänstområdet och dess lagstiftning. Du är trygg i din roll och van att samarbeta med aktörer både inom och utanför kommunens organisation och är bra på att skapa goda relationer. Du är omvärldsorienterad och följer utvecklingen inom området och skapar förutsättningar för ständiga förbättringar. Som person är du modig, prestigelös och nyskapande. Du har strategisk förmåga att verkställa mål och visioner samt ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete i kombination med effektiv resursanvändning. B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datavana. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Är du elektriker eller svetsare? Då är det just dig vi söker!
Konsultia AB
Svetsare och gasskärare

Om kundföretaget Dockstavarvet är ett världsledande företag som tillverkar strids-, patrull- och lotsbåtar. Företaget har över 100 års erfarenhet i branschen och är sedan 2018 en del av SAAB-koncernen. Varvet har varit känt länge för sina höga byggstandarder och förmåga att leverera skräddarsydda lösningar för sina kunder. Dom står själva för allt från design, konstruktion och produktion till driftsättning, leverans och eftermarknad. De är inne i ett expansivt skede med god orderingång och många spännande projekt! Huvudkontor och produktionsanläggning ligger i Docksta, Kramfors kommun. Mitt i natursköna Höga Kusten, nära Örnsköldsvik, Kramfors och Härnösand. Dina arbetsuppgifter Som industriarbetare på Dockstavarvet bygger och reparerar du främst stridsbåtar. Arbetsuppgifterna varierar och baseras på din profil och dina kunskaper sedan tidigare, men vi söker främst svetsare och elektriker. Svetsningen sker i huvudsak i aluminium och det är därmed önskvärt om man har erfarenhet av det materialet sedan tidigare. Hos oss får du en varierande och tekniskt utmanande vardag där ingen dag är den andra lik. Vi söker också dig som gått en el-utbildning och som nu vill arbeta med elinstallationer på båtar, vi ser gärna att du har några års erfarenhet som elektriker sedan tidigare. Är du en person med känsla för detaljer och ett intresse för marina miljöer har du kommit rätt! Din profil Vi söker dig som är en kreativ problemlösare, som är villig att lära och utvecklas i ditt yrke. Din personlighet är viktig för oss och därför söker vi dig som har ett eget driv, är positiv och ansvarstagande. Du ska kunna jobba självständigt men även i team tillsammans med andra. Det är viktigt att du har kunskap av ritningsläsning sedan tidigare och är noggrann i det du gör. Tror du att detta är något för dig så tveka inte att söka till oss, vi värdesätter personerna framför ett välformulerat CV. Välkommen med din ansökan! Övrig information Den här tjänsten innebär att du blir anställd av Konsultia men tillbringar dina arbetsdagar på Dockstavarvet. Arbetstiden är förlagd heltid och dagtid. Tjänsten är till en början en visstidsanställning på 6 månader, behovet är långsiktigt och möjligheterna till en tillsvidareanställning är mycket stora! Placeringsort är Docksta som ligger mitt i natursköna Höga Kusten, nära Örnsköldsvik, Kramfors och Härnösand. Körkort B är en förutsättning för att kunna arbeta som konsult hos oss. OBS! Denna annons kommer att vara aktiv under semesterperioden vilket innebär att inga frågor kommer att besvaras förrän tidigast v.33. Ni är då välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lisa Nordqvist på telefonnummer 070-517 26 64 eller via e-post: [email protected]. Gör dig redo att jobba nära havet – vi ser fram emot att välkomna dig ombord! Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Kramfors
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start.  Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Gymnasielärare i Samhällskunskap och Sociologi, Kramfors kommun
Kramfors kommun
Gymnasielärare

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kramfors gymnasium är beläget på tre platser där Ådalsskolan är den största med cirka 370 elever. Skolan erbjuder både högskoleförberedande och yrkesförberedande program och är centralt belägen i Kramfors med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. ARBETSUPPGIFTER Vi kan nu erbjuda en tjänst inom Kramfors gymnasium! Vi söker en engagerad och kunnig lärare med placering på Ådalsskolan. Vi har behov av behörig lärare i samhällskunskap och sociologi. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Undervisning enligt tjänsteplanering • Mentorskap • Samarbeta med elever, vårdnadshavare och personal för att säkerställa en helhetssyn kring elevens behov • Delta i utvecklingen av skolans pedagogiska arbete och organisatoriska utveckling KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad gymnasielärare med behörighet i samhällskunskap och sociologi inom gymnasieskolan. Meriterande är: •  Flerårig lärarerfarenhet med för lärare förekommande arbetsuppgifter • Särskilda uppdrag inom gymnasieskolan som utvecklingsuppdrag eller organisatoriska uppdrag som arbetsgivaren bedömer relevanta Som person är du trygg, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du kan arbeta självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god förmåga att samverka med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Kom gärna med din ansökan så snart som möjligt då urval sker fortlöpande. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Butiksäljare på 90% hos Handlarn i Lugnvik
Lugnviks Lanthandel AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi på Handlarn i Lugnvik är inte bara en lanthandel - vi är hjärtat i en levande landsbygd. Nu söker vi en passionerad och engagerad medarbetare som vill vara med och bidra till att vår bygd fortsätter att blomstra! Om oss Sedan etableringen i Lugnvik 2017 har företaget arbetat för att tillhandahålla en bred och god service för bygdeborna. Företagets målsättning är en levande landsbygd med servicepunkten som nav. Under åren har företaget blivit tilldelad en rad utmärkelser för detta arbete: "Årets butik", "Årets Unga Företagare" och representerat Västernorrland vid Sverigemiddagen i Kungliga slottet 2022. Om tjänsten Som en del av vårt arbetslag kommer du att ha en viktig roll i våra kunders vardag. Vi vill ge våra kunder den bästa möjliga servicen, där du som butiksäljare hjälper oss se till att de alltid är välkomna och det är trivsamt att besöka vår butik. Du behöver besitta god kommunikativ förmåga, då tjänsten innefattar kundmöten i butik, per telefon och e-post. Lanthandeln är en servicepunkt och är ombud för fyra paketleverantörer, partner med Svenska Spel och förmedlar tobak-, apotek- och systemvaror. Men även en hel del livsmedelshantering i dagligvaruhandel ingår. Som butikssäljare behöver du vara stresstålig, tålmodig och flexibel. Så småningom ska du klara av att jobba ensam i butiken. Helgarbete ingår i tjänsten. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av serviceyrke, kassatjänst eller hantering av livsmedel, men det är inget krav för tjänsten. Tjänsten ligger på 90%, men kan bli mer under perioder. Lön Enligt avtal. Mejla CV och ett personligt brev till oss. Märk ditt mejl med: ”Jobbansökan”. Rekryteringen sker löpande och kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Eventsäljare till Laleh, 11e juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar och regnponchos utanför Laleh-konserten på Skule Naturscen, Docksta, den 27 juli! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du älskar att sälja bra produkter! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

12 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Butikssäljare till Synsam Kramfors 80 %
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Verkställande Direktör
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Höga Kusten Teknikresurs AB grundades för ca 30 år sedan och har sedan dess utvecklats till den framstående leverantör av tekniska konsulttjänster och innovativa träförädlingsmaskiner som vi är idag. Vi utvecklar, tillverkar, säljer och installerar högkapacitetskantningar och emballeringsutrustning för sågverk samt tillhörande eftermarkandsprodukter och service. I en organisation med hög nivå av tekniskt kunnande och lång erfarenhet av branschen arbetar vi tillsammans för att på ett lyhört och engagerat sätt utveckla och tillverka morgondagens maskiner. Höga Kusten Teknikresurs AB omsätter ca 100 MSEK och har 25 anställda. Bolaget har sitt huvudkontor i Svartnora samt verksamhet i Örnsköldsvik, Härnösand, Sundsvall, Bollnäs och Nyland. Vi söker en engagerad och affärsdriven VD Höga Kusten Teknikresurs är det företag som idag är marknadsledande i Europa när det gäller högkapacitetskantningar för sågverk. Företaget grundades för 32 år sedan och arbetade under de första 20 åren med utveckling av maskiner på konsultbasis. År 2023 blev Höga Kusten Teknikresurs AB en del av Arat Group AB, dotterbolag till Storskogen AB. Vi arbetar till största del mot kunder över hela Europa och huvuddelen av verksamheten fördelas på 10-15 projekt årligen. Tjänsten Som VD har du ansvaret att driva, utveckla och leda bolaget enligt fastställd affärsplan. Uppdraget är både strategiskt och operativt. Den strategiska delen ligger i att implementera företagets strategi och långsiktiga mål. Den operativa delen innebär att du är en närvarande ledare med ett brett ansvarsområde för verksamhetens olika funktioner, med fokus på ett långsiktigt affärsutvecklingsarbete. Detta inbegriper produktion- och verksamhetsplanering samt byggande av företagets affär. Detta omfattar också bland annat tillsammans med Marknadschef fortsatt nykundsbearbetning, utveckling av affärskoncept samt utveckling av befintliga kundrelationer. Då bolaget har vuxit snabbt förväntas du som VD upprätta och utveckla struktur och processer samt bygga vidare på den kultur där man trivs och utvecklas samt arbetar med ständiga förbättringar. Huvudsakliga ansvarsområden för uppdraget som VD är följande: Leda och utveckla bolaget och organisationen Finansiell tillväxt och kontinuerligt god lönsamhet Utveckla arbetssätt för ökad produktivitet Du har det formella ansvar som ingår i rollen som VD och rapporterar till Koncernchef samt ingår i ARAT Groups VD-grupp. Profil Vi söker dig som har ett tydligt affärssinne, stark drivkraft och är entreprenöriell i din läggning. Du är en person som alltid går in med stort engagemang och har en hög nivå av ansvarstagande och uthållighet. Du har ledarerfarenhet av chefsuppdrag med budget- och resultatansvar inom tillverkande industri, gärna inom maskintillverkning och/eller automation. Du har god erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling samt projektstyrning. Vidare har du erfarenhet från lönsamhetsuppföljning, prognostisering, investerings-kalkylering och affärsavtal. Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är en lagspelare som har förmåga att se helheten. Då du kommer att ansvara för bolagets utveckling kräver detta att du är handlingskraftig, vill och kan leda, duktig på att entusiasmera och utveckla personal. Intresse och kunskap inom teknik och produktion är en förutsättning för att kunna ta rätt beslut och leda verksamheten i rätt riktning. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Höga kusten Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Höga kusten-området. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning med kollektivavtal. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Utbildning för SSG-kort (vid behov) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
HR-konsult till Kramfors kommun
Kramfors kommun
Personal- och HR-specialister

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun. Du kommer tillsammans med dina HR-kollegor ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov. Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser.  Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt. Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom arbetat med arbetsrätt, har förhandlingsvana eller bakgrund som fackligt förtroendevald ser vi det som meriterande. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstid löpt ut. Vid frågor eller funderingar vänligen sök kontakt med kontaktperson via e-mail då våra telefontider är begränsade under sommaren. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

15 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025