Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Jag, en ung man med autism, behöver ytterligare en personlig assistent till mitt arbetsteam - är du intresserad? Mitt arbetsteam idag består av kanonfina personliga assistenter som jag är så nöjd med. Nu fattas bara en person som vill vara med och fortsätta bygga arbetsteamet tillsammans med mig och hjälpa till att utveckla min goda livskvalitet. Är du intresserad så hör av dig! Vem är då jag? Jag är en trevlig och positiv ung man, snart 37 år, med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Har eget boende. Mina intressen är bland annat att göra dagliga utflykter med min bil, gå promenader, bada, spela keyboard, kika på Youtube och lyssna på Spotify - rap och hip hop -musik. Du som personlig assistent behöver i grunden vara trygg, tydlig, glad och lugn. Av dig behöver jag bland annat hjälp i kommunikation med andra människor. Rutiner, struktur och bildstöd är viktigt för mig. Jobbet som personlig assistent hos mig innebär i första hand att du och jag trivs tillsammans och kan skapa en god relation. Det är sedan en fördel om du har kunskaper och erfarenheter som kan vara till nytta i vår dagliga samvaro. Jag har hos mina assistenter sett att nyfikenhet på att lära mer och ständigt utvecklas i assistentarbetet också har medfört att jag får en ökad livskvalitet vilket jag värdesätter mycket. Hos mig arbetar mina assistenter med ett lågaffektivt arbetssätt både gentemot mig och inom arbetslaget. Det är en förutsättning för att jag ska trivas och må bra. Likaså finns ett arbetssätt som innebär att skapa glädje och välmående hos mig varje dag vilket jag tycker mycket om. Utöver det arbetar mitt team med assistenter med att ständigt vidareutbilda sig och hitta arbetsmetoder som berikar mitt liv. Något som också är oerhört viktigt för mig är att vara delaktig och bestämma i de flesta dagliga besluten hos mig. Det hjälper mig att stärka min självkänsla och självständighet. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: *Är engagerad, ansvarsfull med en stor förmåga att motivera *Är positiv och kan utstråla glädje/humor och använda det som ett arbetsverktyg *Är lugn, stabil och trygg i dig själv *Kan skapa lugn, tydlighet och trygghet och verka för att behålla lugnet i alla situationer *Är uppmärksam/följsam samt kan vara flexibel när det krävs *Har förståelse för vad det innebär att ha ett arbete där andra människor är beroende av ens insats *Har förståelse för vad det innebär att arbeta i en annans hem och vårda hemmet och kundens ägodelar *Tycker om att laga mat/baka *Tycker om ett assistans arbete av pedagogisk och planerande karaktär *Tycker om att tillsammans med kollegor få fortbilda dig/utvecklas i arbetssättet lågaffektivt bemötande och övriga arbetsmetoder som används hos kunden Arbetsuppgifter: *Stödja kunden i kommunikation *Delta i aktiviteter inom hemmet ex samtal, IT/Youtube, musik *Delta i aktiviteter utom hemmet ex dagliga promenader och utflykter *Stödja vid kundens aktivitet på daglig verksamhet *Hjälpa kunden med matlagning/bakning *Hålla hemmiljön ren och trevlig, vårda kundens ägodelar samt sköta förekommande utesysslor vid huset bl a viss snöskottning och gräsklippning *Förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situtioner *Skapa en daglig meningsfull och positiv upplevelse för kunden *Uppmuntra och ge förutsättningar för kundens dagliga medbestämmande, delaktighet och självständighet För tjänsten krävs: *Grundläggande datakunskaper *Körkort B (manuell körning) samt egen bil, då det finns begränsa tillgång till kollektiva transporter *Kunden har egen bil som kan användas i arbetet *Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift *En merit om du har kunskaper/erfarenhet av arbete med personer med autism *Eftersom kundens arbetsplats sedan 21 06 01 officiellt arbetar med ett lågaffektivt bemötande som arbetssätt gentemot kunden och i arbetslaget ingår i anställning att delta i det utvecklingsarbetet samt övriga arbetsmetoder som används hos kunden. *Uppvisat utdrag ur polisens belastningsregister. En fördel om du inför en arbetsintervju beställer registerutdraget. Arbetstider: *Assistans bedrivs dygnet runt. Du behöver kunna arbeta dygnets alla timmar - även helger och lov. Dubbelbemanning vid vissa tider, dagtid, i övrigt ensamarbete kvällar/nätter. I första hand söks assistent som är beredd att arbeta dygnspass. Vi lägger stor vikt vid att du är flexibel och vid behov är villig att arbeta extra pass.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I Närsjukvårdsområde Väster ingår förutom fem hälsocentraler, verksamheter på Sollefteå sjukhus, akutmottagning, medicin, kardiologi, geriatrik och rehabilitering och neurologi samt länsövergripande uppdrag. Länsuppdragen är 1177 (vårdguiden på telefon), Ungdomsmottagningarna, FBHV (Föräldra- och barnhälsovårdspsykologerna), Barn och ungdomsentrén 7-17 år psykisk hälsa och Livsstilmedicin Österåsen. Våra hälsocentraler är olika stora, två större och tre mindre men alla har de yrkesfunktioner som erfordras inom primärvård. Vi har ett nära samarbete mellan varandra vilket är en styrka! Vi söker nu en Medicinsk sekreterare till Primärvården Ådalen. Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse till och med 2025-08-31. Möjlighet till digitalt arbete finns i dialog med verksamheten. Medicinsk sekreterare till Primärvården Ådalen Arbetsuppgifter Denna roll innebär att du kommer att arbeta gemensamt för Primärvården Ådalen. Som medicinsk sekreterare hos oss har du ett mycket viktigt och omväxlande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära: Arbeta administrativt med vårddokumentation som diagnosregistrering Skriva diktat Utföra andra administrativa uppgifter och posthantering. Till din hjälp kommer du använda journalsystemet NCS Cross. Arbetspass i reception med kassatjänstgöring kan förekomma. I receptionen är du vårt ansikte utåt och möter och vägleder patienterna på hälsocentralen. Vi har ett helhetsperspektiv vad gäller vårdadministrativ service och alla tar gemensamt ansvar för helheten Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är utbildad medicinsk sekreterare eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har arbetslivserfarenhet inom primärvård För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Stabil Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Svenska kyrkan i Kramfors söker en kommunikatör som vill arbeta strategiskt med att berätta om vad kyrkan är och gör, här i våra tio församlingar i vackra Ådalen och Höga Kusten. Om tjänsten Vill du verka i en organisation som vågar ta ställning och göra skillnad? Sök jobbet som strategisk kommunikatör i Svenska kyrkan i Kramfors. Mer än varannan person du möter i Kramfors är medlem i Svenska kyrkan. Det är vi väldigt glada och stolta över! Samtidigt vet inte alla vad kyrkan är eller gör – det behöver vi bli bättre på att berätta om. Och här kommer du in i bilden. Du har bra koll på människors mediavanor och kan både coacha andra och själv arbeta med sociala medier. En vanlig dag på jobbet bollar du kanske inlägg i sociala medier med kollegor eller gör en kampanj för dopet. Eller så arbetar du större delen av dagen i InDesign för att göra församlingarnas verksamhet synlig i print. Du bygger och underhåller Svenska kyrkan i Kramfors digitala närvaro och skapar engagemang. Två av dina första uppdrag blir att ansvara för att utveckla pastoratets strategiska kommunikation tillsammans med din kollega, både för intern och extern kommunikation, samt att vara drivande i utbildning och rutiner för användning av våra digitala verktyg, främst Teams, både för kollegor och förtroendevalda. I din roll kommer du även vara en nyckelperson i att utveckla och implementera effektiva kommunikationsstrategier, både internt och externt. Du kommer att arbeta med webben, utveckla nya arbetssätt och säkerställa att vår kommunikation är tydlig, relevant och når rätt målgrupper. Du jobbar nära en kommunikationskollega, övriga kanslifunktioner samt pastoratets övriga medarbetare. Organisationen är inne i en process med kompetensväxling bland medarbetarna där du kommer vara en viktig pusselbit i att bygga framtidens administration och stöd till verksamheten. Kramfors pastorat eftersträvar en hög servicegrad både internt och externt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utveckla pastoratets strategiska kommunikation. Utveckla pastoratets arbete med våra digitala verktyg, som exempelvis Office 365 och Teams. Utveckla och genomföra kommunikationsstrategier för att stödja pastoratets mål och verksamhet. Hantera och uppdatera pastoratets webbplats och digitala kanaler. Skapa och publicera innehåll för både interna och externa målgrupper. Avser i formerna text, bild och film. Samordna och genomföra kommunikationskampanjer och projekt. Utveckla nya arbetssätt och verktyg för att förbättra kommunikationsflödet inom organisationen. Samarbeta med olika delar av pastoratets organisation för att säkerställa en enhetlig och effektiv kommunikation. Följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser för att kontinuerligt förbättra. Ansvara för GDPR-frågor inom vår organisation. Om personen vi söker Du har relevant utbildning inom kommunikation eller motsvarande och flera års arbetslivserfarenhet. Har även erfarenhet av självständigt redaktionellt arbete och av att producera innehåll för digitala kanaler samt goda kunskaper i publiceringsverktyg och Adobe-programmen (InDesign, Photoshop mm). Erfarenhet av att jobba med rörliga bilder är viktigt, då den delen av kommunikationen behöver utvecklas. Som kommunikatör krävs mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift. Du ska också ha erfarenhet av att arbeta och utbilda i Office 365, speciellt med inriktning på att utveckla användandet av Teams. Du behöver även kunskap och erfarenhet av att jobbat med lagar och regler kopplade till digital kommunikation, så som Dataskyddsförordningen (GDPR), upphovsrätt och Tryckfrihetsförordningen. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Anställningsvillkor För befattningen behöver du ha en utbildning som kommunikatör eller liknande, ha körkort och vara medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vi söker dig som vill arbeta extra som fritidsledare hos oss. Fritidsgården är centralt belägen och riktar sig till ungdomar mellan 11-18 år med syfte att skapa en meningsfull fritid för målgruppen, både på och utanför fritidsgården. ARBETSUPPGIFTER Du inspirerar och utmanar ungdomarna att förverkliga sina idéer och stöttar dem till att vara delaktiga i att skapa en meningsfull fritid, stöttar ungdomarna i deras intressen men visar även på det utbud av aktiviteter som finns i Kramfors med omnejd. I ditt arbete ingår att samverka med externa aktörer såsom skolor, föreningar och friluftsliv. Tillsammans med ungdomar och andra fritidsledare planerar och genomför du fritidsaktiviteter med särskilt fokus på öppen verksamhet, gruppverksamhet och uppsökande verksamhet. Du har ett naturligt coachande och främjande förhållningssätt och verkar för att stärka ungas delaktighet, inflytande och samhällsengagemang. En god och relationsskapande kontakt med vårdnadshavare, polis, socialtjänst och andra skyddsnät för ungdomar är en viktig del av ditt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker utbildade fritidsledare eller har en motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och du får gärna ha kunskaper kring normkritik, jämställdhet och delaktighet. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet och/eller kunskap kring coachning och motiverande samtal. Du trivs med att arbeta i en varierande och flexibel miljö där du behöver vara lösningsfokuserad och handlingskraftig. Som person är du kreativ, entusiastisk, positiv, bekräftande, lyhörd och engagerad. Du är uppmuntrande gentemot ungdomars idéer och har det tålamod och driv som krävs för att stötta förverkligandet av dessa. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn- och ungdomar, detta gäller även ideella engagemang och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i det svenska språket är ett krav, är du flerspråkig ser vi detta som meriterande. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Vi på Handlarn i Lugnvik är inte bara en lanthandel - vi är hjärtat i en levande landsbygd. Nu söker vi en passionerad och engagerad medarbetare som vill vara med och bidra till att vår bygd fortsätter att blomstra! Om oss Sedan etableringen i Lugnvik 2017 har företaget arbetat för att tillhandahålla en bred och god service för bygdeborna. Företagets målsättning är en levande landsbygd med servicepunkten som nav. Under åren har företaget blivit tilldelad en rad utmärkelser för detta arbete: "Årets butik", "Årets Unga Företagare" och representerat Västernorrland vid Sverigemiddagen i Kungliga slottet 2022. Om tjänsten Som en del av vårt arbetslag kommer du att ha en viktig roll i våra kunders vardag. Vi vill ge våra kunder den bästa möjliga servicen! Där du som butiksäljare hjälper oss se till att det alltid är välkomnande och trivsamt att besöka vår butik. Du behöver besitta god kommunikativ förmåga, då tjänsten innefattar kundmöten i butik, per telefon och e-post. Lanthandeln är en servicepunkt och är ombud för fyra paketleverantörer, partner med Svenska Spel och förmedlar tobak-, apotek- och systemvaror. Men även en hel del livsmedelshantering i dagligvaruhandel ingår. Som butikssäljare behöver du vara stresstålig, tålmodig och flexibel. Så småningom ska du klara av att jobba ensam i butiken. Helgarbete ingår i tjänsten Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av serviceyrke, kassatjänst eller hantering av livsmedel, men det är inget krav för tjänsten. Tjänsten ligger på 50%, men kan bli mer under perioder. Lön Enligt avtal. Mejla CV och ett personligt brev till oss. Märk ditt mejl med: ”Jobbansökan”. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Kramfors! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 25 h/veckan med start Enligt överenskommelse.. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl finns till för att hylla mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet - ge människor möjlighet att vara sanna mot sig själva vid varje given tidpunkt. Sedan Kappahl grundades 1953 i Göteborg har vi vuxit till en av Nordens ledande modekedjor med cirka 360 Kappahl- och Newbie-butiker i sex länder och online på mer än 20 marknader i Europa. Kappahls affärsidé är att erbjuda prisvärt och ansvarsfullt mode på ett enkelt och inspirerande sätt. Kappahls team består av cirka 4 000 medarbetare på 400 arbetsplatser i nio länder med den gemensamma motivationen att erbjuda mode som passar livet till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för människor och för världen vi lever i. Idag är 80% av våra produkter tillverkade av mer hållbara material. Målet är att 100% ska bestå av mer hållbara material år 2025. Mer information på www.kappahl.com.
JOBBA PÅ RESTAURANG DALLAS I NYLAND Vi söker nya medarbetare på heltid. Kanske är just du den personen vi söker? Vi letar efter dig som har tidigare jobbat inom restaurangbranschen. Vi har varierande arbetstider, dagar, kvällar, och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Ansökningar görs via mail till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med en kvinna på 39 år med diagnosen MS. Kunden uppskattar dagliga promenader, vara runt djur och i natur samt att se på tv. Som personlig assistent arbetar du nära kunden i hennes hem. I arbetet ger du stöd, vård och omsorg till en person som behöver hjälp med att klara sin vardag. Du kommer att ingå i en personalgrupp med 3 personer men arbetar själv på dina pass. Tjänstgöringen är alla dagar i veckan, dag/kväll. KVALIFIKATIONER Du är en ansvarskännande och positiv person som är trygg i dig själv och känner empati för andra människor. Du är uppmärksam på detaljer i uppdraget, för andras önskemål och behov. Du är bra på att samarbeta med andra människor. Du är lyhörd och värdesätter en god kommunikation och har även förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i de eventuella förändringarna. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett plus ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se. Personliga assistenter sökes till Kramfors! Vi söker just nu ordinarie personal och vikarier som kan hoppa in dag och natt vid ordinarie assistenters frånvaro, sommar- och julledighet. Rullande schema för allas trygghet. Dubbelbemanning förekommer viss tid under dagen, alltid på kvällen och hela helger. Assistenten/assistenterna är alltid med vid dagliga vårdbesök. Vid sjukdom och eller inlagda på sjukhus förekommer alltid dubbelbemanning. Kunden är en kille som är 17 år gammal som har en CP skade och är rullstolburen. Dina arbetsuppgifter är bl.a. personlig hygien, matning, sjukgymnastik och social träning. Dagarna spenderas på skolan där de bl.a. jobbar med musik, dans och ridning. Vi söker dig som är lugn, kan klara av ensamarbete men även i arbete med kollegor. Erfarenhet via knappmatning är en fördel men annars får du utbildning på det under introduktionen. Kommunikation sker med kunden, både genom enkel teckenspråk men även genom det talade språket. Körkort är en fördel men inget krav. Intressen är musik, film, promenader i ur och skur samt bad. Stil blir din arbetsgivare och du kommer att ledas tillsammans med medarbetsledarna. Utdrag från polisregistret krävs. Som personlig assistent åt barn med funktionsvariation krävs ett särskilt utdrag ur polisens belastningsregister som du kan ansöka om här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna innebär orderadministration och kundsupport av alla slag och god datorvana krävs. Du tillhör Sales Office och ingår i ett team på sex personer. Du har daglig kontakt med våra säljare och internationella kunder på telefon, email och via teams. I arbetet ingår: orderadministration, viss fakturering och kreditering samt en del problemlösning skapa och följa upp offerter bevaka och följa upp leveranser besvara tekniska frågor om våra produkter mycket av kommunikationen sker på engelska Kunderna finns både internt i organisationen och externt, och du fyller en viktig funktion för att ge samtliga hög service. Vem är du Du är bra på att samarbeta med andra och bidrar med gott humör och en fin stämning till teamet. För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo samt att lösa problem där de uppkommer. Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, noggrann och kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och gillar att tillgodose kundernas önskemål. Ett krav är mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. Behärskar du även andra språk är det en fördel. Du behöver ha god datorvana och erfarenhet av Officepaketet. Du har intresse och vilja att sätta dig in i vårt produktutbud och att utveckla kunskap för tekniska frågor kring våra produkter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sälj, orderhantering eller administration, men det är inget krav. Det viktigaste är att du vill och kan lära dig nya saker. Vi erbjuder Elpress vill vara en attraktiv arbetsplats med nöjda och friska medarbetare. Tillit, passion, kvalitet och utveckling är de kärnvärden som ligger som grund för allt vårt arbete. Vi har kollektivavtalad tjänstepension och arbetar hälsofrämjande i nära samarbete med företagshälsovården. Du erbjuds förmåner som friskvårdsbidrag, massage på arbetsplatsen med mera. Motionsklubben ordnar aktiviteter som innebandy, padel, styrketräning och en årlig bordtennisturnering. Sista ansökningsdag är den 31 januari 2025 men vi läser ansökningar och gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! Information och kontakt Anställningen är visstidsanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Tjänsten omfattas av Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna. Arbetstider mellan kl 07.30 och 16.30 med flexmöjlighet. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Placering: Vid Elpress centrallager i Frånö, Kramfors. Om du har frågor eller funderingar om jobbet är du välkommen att kontakta Produktionschef Patrik Mårtensson 070-3732540 [email protected] Facklig kontakt: Liselotte Wågström, Unionen, tel 0612-71 71 57 Vi vill ha en alkohol- och drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga tester under året. Elpress - ett globalt och hållbart företag Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar – ochElpress vision är att bli den ledande aktören inom området. Elpress Group utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar. Företaget har sin produktion och huvudkontor i Kramfors. Produkterna marknadsförs i över 70 länder och Elpress är en av norra Europas största tillverkare av kontaktpressningssystem. Företaget etablerades 1959 och har idag dotterbolag i Tyskland, Danmark, USA, Kina och Norge. Övriga marknader servas genom ett nätverk av kvalificerade distributörer. Totalt arbetar ca 160 personer i Elpress Group och vi omsätter ca 600 Mkr med god lönsamhet och stark tillväxt. Elpress AB ägs av Lagercrantz Group AB. Övrigt Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer