Vill du jobba på en lite personligare byrå? Vi behöver förstärkning i gruppen och söker någon som kan passa in och som har erfarenhet av revision samt redovisning och bokslutsarbete. Hos oss kommer du att arbeta på en kompetent byrå med både stora och små företag. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor med lång erfarenhet. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare känner att de utvecklas och utmanas, vi erbjuder därför löpande utbildning och kompentensutveckling. Du älskar möten med människor, har en härlig personlighet och trivs att arbeta både på egen hand och i team. Tjänsten är en heltidsanställning men även deltid är möjligt. Du kan välja att arbeta i Kramfors eller Ullånger, även arbete på distans kan diskuteras. Hör av dig! Ring eller skicka dina ansökningshandlingar till Marie Gabrielsson.
Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Jag, en ung man med autism, behöver ytterligare en personlig assistent till mitt arbetsteam - är du intresserad? Mitt arbetsteam idag består av kanonfina personliga assistenter som jag är så nöjd med. Nu fattas bara en person som vill vara med och fortsätta bygga arbetsteamet tillsammans med mig och hjälpa till att utveckla min goda livskvalitet. Är du intresserad så hör av dig! Vem är då jag? Jag är en trevlig och positiv ung man, snart 37 år, med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Har eget boende. Mina intressen är bland annat att göra dagliga utflykter med min bil, gå promenader, bada, spela keyboard, kika på Youtube och lyssna på Spotify - rap och hip hop -musik. Du som personlig assistent behöver i grunden vara trygg, tydlig, glad och lugn. Av dig behöver jag bland annat hjälp i kommunikation med andra människor. Rutiner, struktur och bildstöd är viktigt för mig. Jobbet som personlig assistent hos mig innebär i första hand att du och jag trivs tillsammans och kan skapa en god relation. Det är sedan en fördel om du har kunskaper och erfarenheter som kan vara till nytta i vår dagliga samvaro. Jag har hos mina assistenter sett att nyfikenhet på att lära mer och ständigt utvecklas i assistentarbetet också har medfört att jag får en ökad livskvalitet vilket jag värdesätter mycket. Hos mig arbetar mina assistenter med ett lågaffektivt arbetssätt både gentemot mig och inom arbetslaget. Det är en förutsättning för att jag ska trivas och må bra. Likaså finns ett arbetssätt som innebär att skapa glädje och välmående hos mig varje dag vilket jag tycker mycket om. Utöver det arbetar mitt team med assistenter med att ständigt vidareutbilda sig och hitta arbetsmetoder som berikar mitt liv. Något som också är oerhört viktigt för mig är att vara delaktig och bestämma i de flesta dagliga besluten hos mig. Det hjälper mig att stärka min självkänsla och självständighet. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: *Är engagerad, ansvarsfull med en stor förmåga att motivera *Är positiv och kan utstråla glädje/humor och använda det som ett arbetsverktyg *Är lugn, stabil och trygg i dig själv *Kan skapa lugn, tydlighet och trygghet och verka för att behålla lugnet i alla situationer *Är uppmärksam/följsam samt kan vara flexibel när det krävs *Har förståelse för vad det innebär att ha ett arbete där andra människor är beroende av ens insats *Har förståelse för vad det innebär att arbeta i en annans hem och vårda hemmet och kundens ägodelar *Tycker om att laga mat/baka *Tycker om ett assistans arbete av pedagogisk och planerande karaktär *Tycker om att tillsammans med kollegor få fortbilda dig/utvecklas i arbetssättet lågaffektivt bemötande och övriga arbetsmetoder som används hos kunden Arbetsuppgifter: *Stödja kunden i kommunikation *Delta i aktiviteter inom hemmet ex samtal, IT/Youtube, musik *Delta i aktiviteter utom hemmet ex dagliga promenader och utflykter *Stödja vid kundens aktivitet på daglig verksamhet *Hjälpa kunden med matlagning/bakning *Hålla hemmiljön ren och trevlig, vårda kundens ägodelar samt sköta förekommande utesysslor vid huset bl a viss snöskottning och gräsklippning *Förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situtioner *Skapa en daglig meningsfull och positiv upplevelse för kunden *Uppmuntra och ge förutsättningar för kundens dagliga medbestämmande, delaktighet och självständighet För tjänsten krävs: *Grundläggande datakunskaper *Körkort B (manuell körning) samt egen bil, då det finns begränsa tillgång till kollektiva transporter *Kunden har egen bil som kan användas i arbetet *Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift *En merit om du har kunskaper/erfarenhet av arbete med personer med autism *Eftersom kundens arbetsplats sedan 21 06 01 officiellt arbetar med ett lågaffektivt bemötande som arbetssätt gentemot kunden och i arbetslaget ingår i anställning att delta i det utvecklingsarbetet samt övriga arbetsmetoder som används hos kunden. *Uppvisat utdrag ur polisens belastningsregister. En fördel om du inför en arbetsintervju beställer registerutdraget. Arbetstider: *Assistans bedrivs dygnet runt. Du behöver kunna arbeta dygnets alla timmar - även helger och lov. Dubbelbemanning vid vissa tider, dagtid, i övrigt ensamarbete kvällar/nätter. I första hand söks assistent som är beredd att arbeta dygnspass. Vi lägger stor vikt vid att du är flexibel och vid behov är villig att arbeta extra pass.
Vi på Handlarn i Lugnvik är inte bara en lanthandel - vi är hjärtat i en levande landsbygd. Nu söker vi en passionerad och engagerad medarbetare som vill vara med och bidra till att vår bygd fortsätter att blomstra! Om oss Sedan etableringen i Lugnvik 2017 har företaget arbetat för att tillhandahålla en bred och god service för bygdeborna. Företagets målsättning är en levande landsbygd med servicepunkten som nav. Under åren har företaget blivit tilldelad en rad utmärkelser för detta arbete: "Årets butik", "Årets Unga Företagare" och representerat Västernorrland vid Sverigemiddagen i Kungliga slottet 2022. Om tjänsten Som en del av vårt arbetslag kommer du att ha en viktig roll i våra kunders vardag. Vi vill ge våra kunder den bästa möjliga servicen! Där du som butiksäljare hjälper oss se till att det alltid är välkomnande och trivsamt att besöka vår butik. Du behöver besitta god kommunikativ förmåga, då tjänsten innefattar kundmöten i butik, per telefon och e-post. Lanthandeln är en servicepunkt och är ombud för fyra paketleverantörer, partner med Svenska Spel och förmedlar tobak-, apotek- och systemvaror. Men även en hel del livsmedelshantering i dagligvaruhandel ingår. Som butikssäljare behöver du vara stresstålig, tålmodig och flexibel. Så småningom ska du klara av att jobba ensam i butiken. Helgarbete ingår i tjänsten Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av serviceyrke, kassatjänst eller hantering av livsmedel, men det är inget krav för tjänsten. Tjänsten ligger på 50%, men kan bli mer under perioder. Lön Enligt avtal. Mejla CV och ett personligt brev till oss. Märk ditt mejl med: ”Jobbansökan”. Vi ser fram emot din ansökan!
JOBBA PÅ RESTAURANG DALLAS I NYLAND Vi söker nya medarbetare på heltid. Kanske är just du den personen vi söker? Vi letar efter dig som har tidigare jobbat inom restaurangbranschen. Vi har varierande arbetstider, dagar, kvällar, och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Ansökningar görs via mail till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna innebär orderadministration och kundsupport av alla slag och god datorvana krävs. Du tillhör Sales Office och ingår i ett team på sex personer. Du har daglig kontakt med våra säljare och internationella kunder på telefon, email och via teams. I arbetet ingår: orderadministration, viss fakturering och kreditering samt en del problemlösning skapa och följa upp offerter bevaka och följa upp leveranser besvara tekniska frågor om våra produkter mycket av kommunikationen sker på engelska Kunderna finns både internt i organisationen och externt, och du fyller en viktig funktion för att ge samtliga hög service. Vem är du Du är bra på att samarbeta med andra och bidrar med gott humör och en fin stämning till teamet. För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo samt att lösa problem där de uppkommer. Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, noggrann och kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och gillar att tillgodose kundernas önskemål. Ett krav är mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. Behärskar du även andra språk är det en fördel. Du behöver ha god datorvana och erfarenhet av Officepaketet. Du har intresse och vilja att sätta dig in i vårt produktutbud och att utveckla kunskap för tekniska frågor kring våra produkter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sälj, orderhantering eller administration, men det är inget krav. Det viktigaste är att du vill och kan lära dig nya saker. Vi erbjuder Elpress vill vara en attraktiv arbetsplats med nöjda och friska medarbetare. Tillit, passion, kvalitet och utveckling är de kärnvärden som ligger som grund för allt vårt arbete. Vi har kollektivavtalad tjänstepension och arbetar hälsofrämjande i nära samarbete med företagshälsovården. Du erbjuds förmåner som friskvårdsbidrag, massage på arbetsplatsen med mera. Motionsklubben ordnar aktiviteter som innebandy, padel, styrketräning och en årlig bordtennisturnering. Sista ansökningsdag är den 31 januari 2025 men vi läser ansökningar och gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! Information och kontakt Anställningen är visstidsanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Tjänsten omfattas av Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna. Arbetstider mellan kl 07.30 och 16.30 med flexmöjlighet. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Placering: Vid Elpress centrallager i Frånö, Kramfors. Om du har frågor eller funderingar om jobbet är du välkommen att kontakta Produktionschef Patrik Mårtensson 070-3732540 [email protected] Facklig kontakt: Liselotte Wågström, Unionen, tel 0612-71 71 57 Vi vill ha en alkohol- och drogfri arbetsmiljö. Därför genomför vi alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga tester under året. Elpress - ett globalt och hållbart företag Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar – ochElpress vision är att bli den ledande aktören inom området. Elpress Group utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar. Företaget har sin produktion och huvudkontor i Kramfors. Produkterna marknadsförs i över 70 länder och Elpress är en av norra Europas största tillverkare av kontaktpressningssystem. Företaget etablerades 1959 och har idag dotterbolag i Tyskland, Danmark, USA, Kina och Norge. Övriga marknader servas genom ett nätverk av kvalificerade distributörer. Totalt arbetar ca 160 personer i Elpress Group och vi omsätter ca 600 Mkr med god lönsamhet och stark tillväxt. Elpress AB ägs av Lagercrantz Group AB. Övrigt Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Nu söker vi dig som vill jobba som vikarie hos oss på Yrjas Regnbågsgård 🌈 möjlighet till längre vikariat finns. Yrjas Regnbågsgård är ett Hvb för flickor. Besök gärna vår hemsida www.yrjas.com (under revidering) eller vår sida Yrjas Regnbågsgård här på fb för att se lite hur vi jobbar och vad vi gör 😊 Körkort är önskvärt. Arbetstiderna är kvällar/nätter/helger. Sovande jour nattetid. Du ska vara ostraffad. Utbildning och erfarenhet är meriterande. Personlig lämplighet. Nu har vi valt att öppna upp för både kvinnlig och manlig personal. Boendet ligger vackert beläget i Nyland, Kramfors kommun. Tips! Ni som tidigare sökt, sök igen. Vid intresse skicka mejl till: [email protected]. Bifoga gärna CV och personligt brev 😊 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Mitt i Världsarvet Höga Kusten hittar ni oss. Centralt i Nordingrå sedan 2010 där vi erbjuder goda pizzor, A la Carte, Pasta, Sallad, Hamburgare, m.m. Vi söker nu dig som är intresserad av att börja jobba hos oss. Arbetsuppgifter: Baka pizza, förkommande uppgifter i köket, diska, städ, kassa Gärna tidigare erfarenhet inom kök men inget krav. Det viktigaste är att du är intresserad och vill lära dig jobbet. Skicka in din ansökan snarast! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kort beskrivning av företaget: Bolaget bedriver skogsröjning och annat arbete inom skogsvård samt annan därmed förenlig verksamhet. Arbetsuppgifter: Skogsvård, såsom t.ex. röjning av skog. Tillträde: maj 2025.
Året har varit fantastiskt & bokningsläget framöver ser väldigt bra ut, därför behöver vi bli fler kockar i vårt härliga team! Vi söker dig med erfarenhet som är positiv, stresstålig och har en känsla för att ge bra service. Tjänsten är 100% och både dag- och kvällspass, vardagar och helger. Vi kommer att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Ta chansen att jobba med ett härligt team mitt i vackra Höga Kusten! Sök redan idag - Vi går igenom ansökningarna löpande och kommer att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I Närsjukvårdsområde Väster ingår förutom 5 hälsocentraler, verksamheter på Sollefteå sjukhus, akutmottagning, medicin, kardiologi, geriatrik och rehabilitering och neurologi samt länsövergripande uppdrag. Länsuppdragen är 1177 (vårdguiden på telefon), Ungdomsmottagningarna, FBHV (Föräldra- och barnhälsovårdspsykologerna), Barn och ungdomsentrén 7-17 år psykisk hälsa och Livsstilmedicin Österåsen. Nu söker vi en medicinsk sekreterare till Hälsocentralen i Kramfors. Tjänsten avser ett sommarvikariat under tre månader med eventuell möjlighet till förlängning, tillträde sker enligt överenskommelse. Medicinsk sekreterare till Hälsocentralen Kramfors, Sommar 2025 Arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av Journalskrivning Posthantering Eventuell receptionsarbete Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp bestående av allmänläkare, ST-läkare, fysioterapeuter, undersköterskor, medicinska sekreterare, kuratorer, distriktssköterskor, sjuksköterskor, dietist, och psykolog. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Utbildad medicinsk sekreterare eller liknande Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande för tjänsten om du Har arbetslivserfarenhet inom primärvård Har ytterligare språkkunskaper För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer