Controller med ekonomisk inriktning

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Som controller med ekonomisk inriktning kommer du vara en del av skolverksamheten vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande. Anställningen är placerad direkt under verksamhetschefen i dennes stab. MSBs skolverksamhet är en del av MSBs utbildningsorganisation och bedriver utbildning enligt författning, genomför utbildning på uppdrag, samt genomföra utbildning enligt myndighetens utbildningsstrategi. I uppgiften ingår också metod- och teknikutveckling för effektiva räddningsinsatser. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som controller med ekonomisk inriktning är du ett stöd till verksamhetschefen i att ansvara för den löpande samordningen av skolverksamhetens ekonomi, men även i viss mån dess verksamhet. Det innebär att du också kommer vara ett stöd till och arbeta nära skolverksamhetens enhetschefer då det är de som har ansvar för sin budget. Myndighetens verksamhet och ekonomi följs upp kontinuerligt under året. Detta sker genom löpande uppföljning månadsvis, tertialvis samt årsvis. I samband med dessa uppföljningar lämnas även ekonomiska prognoser. I anställningen ingår vidare att arbeta med ekonomistyrning och ekonomiska analyser på både kort och lång sikt. Det innebär bland annat att utveckla och följa upp nyckeltal för verksamheten samt att analysera och utvärdera utfall för olika delar av verksamheten. Du kommer också att vara del i arbetet med den långsiktiga inriktningen för myndighetens utbildningsverksamhet som tas fram årligen och där ekonomi är en viktig del. Förutom inriktningen kommer du även vara delaktig i framtagandet av de ekonomiska underlag som handlar om utbildning i myndighetens budgetunderlag och som lämnas in årligen Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot styrning och redovisning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för anställningen, - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har: - kunskap om offentlig verksamhet, verksamhetsstyrning och budgetering på statlig myndighet, - erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP och Microsoft Excel. - tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, verksamhetsplanering, budget och uppföljning, - tidigare erfarenhet av arbete med ekonomistyrning och ekonomiska analyser, Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning heltid till och med 2024-09-30, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Sandö. Eftersom skolverksamheten även finns i Revinge och Rosersberg kommer resor i anställningen att förekomma med viss regelbundenhet. Om oss I skolverksamheten finns ca 240 medarbetare fördelade på 14 enheter. Vi är en del av utbildningsorganisationen vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande. Utbildningsorganisationen är den överlägset största delen av avdelningens verksamhet och utgör nästan en femtedel av hela myndigheten. Vi erbjuder dig möjlighet att ta ut en friskvårdstimme per vecka och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Päivi Havlund. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2024.

15 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
pizzabagare

vi söker en pizzabagare eller en person som vill lära sig att jobba på en pizzeria,man jobbar med allt som görs i en pizzeria från att diska baka laga städa stå i kassa servera och så vidare.man ska vara frisk och ha bra kondition.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Driftledare/ drifttekniker inom driftavdelningen

Om oss Krambo AB är det kommunala bostadsföretaget i Kramfors kommun. Vårt uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Vi har ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverkar vi till en positiv utveckling och gör kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen. Vi på Krambo är ALLA en del av hemkänslan! Affärsmässiga, Lösningsorienterade, Lyhörda och Ansvarstagande Vi söker en drift-, projektledare som ska leda och delta i projekt samt arbetsleda drifttekniker i den dagliga verksamheten. Arbetsuppgifter Vi söker nu driftledare/drifttekniker till driftavdelningen. I ditt arbete leder du driftteknikerna, genomför underhållsplaner förebyggande underhåll, samt genomför driftövervakning underhåll och reparationer inom Krambos samt Kramfasts fastighetsbestånd, vilket innefattar såväl hyreslägenheter som lokaler. Centrala delar i arbetet är arbetsledning, drift och övervakning av Värme, ventilation och kyl-system, mindre reparationer och skötsel av fastighetsinstallationer. Ditt arbete innefattar också mottagande och utförande av serviceordrar, tillsyn, mätningar, enklare installationer och mindre reparationer inom värme, ventilation och styr & regler. Enklare installation och mindre reparationer innefattar bland annat byte och reparation av, fläktar och övriga ventilationskomponenter, cirkulationspumpar, ställdon, givare, ventiler med mera.  El-arbeten som utförts är med begränsad behörighet som exempelvis i och urkoppling av cirkulationspump och fläktar. Arbetsuppgifterna kan innebära tunga lyft och en del fysiskt krävande arbetsuppgifter. Arbetet sker främst inomhus i lägenheter, lokaler och undercentraler. Arbete utomhus kan förekomma i viss omfattning.  I rollen förutsätts att du kan arbeta i grupp och har lätt att ställa om till nya förutsättningar. Det handlar också till stor del om att ge god service gentemot Krambos samt Kramfasts hyresgäster och du har daglig kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Du planerar själv utförandet av serviceordrar utifrån de felanmälningar som anmäls av våra hyresgäster, dator och mobiltelefonen är ett av dina främsta arbetsredskap genom inkomna serviceordrar och rapportering av utförda åtgärder.  Vi söker dig som - Har flerårig erfarenhet av arbetsledning. - Har flerårig erfarenhet från arbete inom värme, ventilation, komfortkyla och/eller styr & regler. - Innehar B-körkort - Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, har lätt för att samarbeta med andra samt mycket god förmåga att skapa relationer både internt och externt. Du serviceinriktad och sätter hyresgästens behov i fokus, du drivs av att hjälpa andra genom att leverera lösningar på uppkomna problem.  Då det dagliga arbetet till stor del styrs av inkomna serviceordrar med olika hög prioritet har du inga problem med att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi förutsätter att du har stort personligt engagemang och vill utvecklas i jobbet. Det är av stor vikt att du gillar att hålla dig uppdaterad inom ny teknik. Övrig information Detta är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag från belastningsregistret. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Omvårdare och undersköterskor till äldreomsorgen Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vi behöver fler omvårdare och undersköterskor som vill göra skillnad och skapa äldreomsorg i mästarklass. Hos oss får du jobba på en arbetsplats där brukarens behov ligger i fokus och där du kan utvecklas i din roll som undersköterska/omvårdare. Alla medarbetare erbjuds ett friskvårdsbidrag genom Epassi motsvarande upp till 1.400 kronor per år. Vi erbjuder också byte av semesterdagstillägg och studiestöd. ARBETSUPPGIFTER Som omvårdare eller undersköterska arbetar du med ett individstödjande förhållningssätt utifrån brukarens unika behov. I undersköterskeuppdraget ingår det att vara kontaktperson för ett antal brukare. Välfärdsteknik är något vi jobbar mycket med och användandet av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna. Det är en del i det systematiska arbetsmiljöarbetet när vi jobbar smartare med att vara effektiva. Vi är mitt upp i arbetet med att installera läkemedelsrobotar för att underlätta hanterandet av läkemedel men också för att göra livet för våra brukare mer flexibelt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning motsvarande undersköterska (intyg från socialstyrelsen krävs) och blir extra glada om du dessutom är specialistutbildad undersköterska. Är du inte utbildad undersköterska behöver du ha arbetserfarenhet av vårdyrket sedan tidigare. För nattjänster krävs undersköterskeutbildning. Du har datavana och behärskar svenska språket i både tal och skrift. B-körkort krävs för tjänster inom hemtjänst. Personliga egenskaper För att trivas i den här rollen bör du vara bra på att bemöta människor och alltid jobba för brukarens välbefinnande och meningsfullhet. Vi vill att du liksom vi ser möjligheter istället för hinder, att du är flexibel, ansvarstagande och gillar vår värdegrund. Att vara medarbetare i vår verksamhet äldreomsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus och att ha mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. Tillsättning av tjänsterna sker löpande så sök jobbet redan idag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobbare till Bönhamns fiskehamnsförening

Bönhamns fiskehamnsförening i Nordingrå söker dig som är framåt, flexibel, handlingskraftig, händig, hjälpsam och har god social kompetens. Du kommer att jobba med skötsel och underhåll i hamnen under sommaren i alla delar som innebär: Sköta städning av gäst WC och omklädning, sophantering, enklare underhåll utomhus, snickerier, gräsklippning, trimma mm. Är kapaciteten hög finns det en del att ta tag i. Du blir även ett ansikte som möter gäster och besökande och kommer att bidra till trivsel i hamnen genom rätta service känslan och attityden. Flexibla arbetstider 3-6 timmar per dag. Period: Mitten av juni-Mitten av Aug Frihet under eget ansvar - Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper Som krydda på detta kommer du även att få göra sommarsysslor på Nordingrå Trä AB med både inomhus- och utomhusjobb när det handlar om skötsel av anläggning, trimning, klippa gräs, packa varor, fixa och dona. Vi tror att du är en aktiv och energirik person. Lön enligt kollektivavtal Kontakta oss om du vill veta mera.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Skolsocionom till Skolsociala teamet, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bedrivs i skolsociala team vars uppdrag är ett samarbete mellan skola och socialtjänst med syftet att öka närvaro och måluppfyllelse för elever i åk 4-9 som idag har upprepad skolfrånvaro, ca 20 procent och därmed riskerar att inte bli behöriga för gymnasiet. Som skolsocionom ska du fungera som en länk mellan elev, skola, vårdnadshavare och andra aktörer. Syftet är att hitta en fungerande samverkansform som bidrar till beteendeändring hos eleven där en negativ spiral av frånvaro och bristande måluppfyllelse och motivation för skolarbete vänds till en positiv utveckling. Skolsocionomen ingår i skolans elevhälsoteam där de elever som behöver särskilt stöd aktualiseras. Uppdragen formuleras tillsammans med elevhälsoteamet samt övrig berörd personal och arbetet följs kontinuerligt upp enligt rutiner. Till det skolsociala teamet söker vi två skolsocionomer varav en tjänst tillsätts av individ- och familjeomsorgen och den andra tjänsten tillsätts av elevhälsan. Rekryteringen till teamet görs gemensamt mellan förvaltningarna. Arbetsuppgifter: Som skolsocionom är du en del av det skolsociala teamet och du har till uppgift att ge elever och vårdnadshavare individuellt stöd genom att tillsammans med elev och vårdnadshavare strukturera upp vardagen. Arbetet innebär att utifrån sambandet mellan elevers skolnärvaro och skolresultat formulera och följa upp mål, utgöra ett psykosocialt stöd för eleven, träffas och stämma av i anslutning till skoldagen, följa upp och bryta ner arbetet i kortsiktiga mål. Uppdraget sker i samverkan med viktiga aktörer inom och utanför skolan som t.ex. socialpedagoger, socialsekreterare, BUP m.fl. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen inom någon av nedan utbildningar: • socionomutbildning, socionomexamen (krav för individ- och familjeomsorgens tjänst) • beteendevetenskaplig utbildning, beteendevetare • personalvetenskaplig utbildning, personalvetare • sociologi • socialpsykologi • socialpedagogutbildning. Du kommer att ha många kontakter med interna och externa samverkanspartners och behöver kunna uttrycka dig väl i tal samt ha en god samarbetsförmåga Meriterande för rollen är utbildning inom samtalsstöd och motiverande samtal. För att passa in i rollen är du insatt i ungdomars situation i samhället. Din förmåga att kombinera god struktur med flexibilitet kommer att underlätta för dig i arbetet och du tar eget ansvar i att samordna och planera arbetet med skolor och elever. Vi ser därför att du har erfarenhet av socialt arbete med barn/ungdomar och föräldrar. Utöver detta lägger vi stor vikt vid följande förmågor: - Kommunikativ förmåga - Samarbetsförmåga - Självgående - Relationsskapande - Stabil Vi erbjuder dig: -Ett meningsfullt uppdrag där du är med och bidrar till att ungdomar når sin fulla potential. -Engagerade och kunniga kollegor som har driv och fokus på verksamhetens uppdrag. -En sammanhållen enhet med ett tydligt uppdrag. -SST är ett spännande utvecklingsarbete och det finns möjligheter för dig att påverka arbetets utformning. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

12 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Fastighetsförvaltare

Om oss Krambo AB är det kommunala bostadsföretaget i Kramfors kommun. Vårt uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Vi har ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverkar vi till en positiv utveckling och gör kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen. Vi på Krambo är ALLA en del av hemkänslan! Affärsmässiga, Lösningsorienterade, Lyhörda och Ansvarstagande Tycker du att det är stimulerande att ta eget ansvar och vill vara med och påverka i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Vi söker nu en fastighetsförvaltare till Krambo. Tjänsten innebär att du kommer arbeta med ett givet fastighetsbestånd inom företaget, där merparten är bostadslägenheter. Som fastighetsförvaltare på Krambo är du helhetsansvarig för ditt förvaltningsområde och arbetar aktivt med både kostnader och intäkter för att åstadkomma en långsiktigt god lönsamhet. Din ambition är att arbeta för goda och långsiktiga relationer till hyresgäster, medarbetare och verksamheter. Du månar om korta beslutsvägar och hög tillgänglighet samt att ge bra service och god återkoppling. Tjänsten är direkt underställd Förvaltningschefen.  Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Upprätta förvaltningsplaner och ansvara för att ta fram underhållsplaner för fastigheterna - Löpande följa upp och analysera fastighetsekonomin, genomföra budget och prognos för såväl kostnader som intäkter för dina fastigheter i samråd med Förvaltningschef - Planera och leda underhållsarbeten, lokalanpassningar och investeringar - Arbeta för att fastigheterna är uthyrda på en övergripande nivå - Medverka i förvaltningsenhetens utvecklingsarbete samt mål- och verksamhetsplanering - Delta i upphandlingar, avropa, följa upp och ställa krav på förvaltningsentreprenader och serviceleveranser - Tillse att myndighetskrav för fastighetsägare uppfylls och att lagar och förordningar efterlevs - Kommunicera med kunder, verksamhetsutövare och myndigheter samt planera och följa upp NKI-åtgärder - Samarbeta med kollegor och aktivt verka för att kunskapsutbyte och verksamhetsutveckling sker Din profil: Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och har en eftergymnasial utbildning eller likvärdig kompetens inom fastighetsområdet. Det är meriterande om du har något eller några års erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning, ledarerfarenhet samt om du har arbetat med fastighetsadministrativa system och besitter kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi. God datorvana är en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du en utpräglad lagspelare, kommunikativ, förtroendeingivande och har ett kundorienterat arbetssätt. Du är strukturerad, affärsmässig, målinriktad, gillar förändringar och har ett eget driv. Krav på B-körkort för manuell växellåda.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi söker konsultsjuksköterskor till ett flertal kommuner i Västernorrland

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård och särskilt boende. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Docksta, Assistent sökes till 40årig man

Molnet Personlig assistans är en assistansanordnare för personer som är berättigad till personlig assistans enligt LSS Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade. Vår verksamhet kännetecknas av flexibla lösningar med hög kvalitet, tillgänglighet och stort engagemang för både kunder och assistenter. Vi söker nu personal till en kille i 40-års åldern. Du bör vara en person som är lyhörd, positiv, empatisk, trygg och lugn samt har ett stort engagemang för yrket som personlig assistent. Att kunna vara flexibel och tillgänglig ses som mycket positivt. Viktigt att du förstår vikten av att vara professionell i din yrkesroll. Du bör även vara ansvarsfull, kunna arbeta självständigt och lösa uppgifter på egen hand i samråd med kunden. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet vid rekrytering. Mer information ges vid en eventuell intervju. Mannen är rullstolsburen och behöver hjälp i vardagen. Arbetsuppgifter innefattar bland annat matlagning och att åka iväg på resor. Han behöver hjälp med hemmets olika sysslor och personlig omvårdnad samt förflyttningar. Vill du ha en intressant och utvecklande arbetsplats så har du hittat helt rätt! Om du känner att du stämmer in på beskrivningen ovan så tveka inte på att skicka ett mail med CV och personligt brev till Molnet Personlig Assistans. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säljare på Kappahl Kramfors

Är du en social och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som säljare i Kappahl Kramfors! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som säljare i en av våra butiker ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Med ett varmt bemötande och god initiativförmåga guidar du kunden till långlivade köp och erbjuder en unik kundupplevelse. Målet är att lyssna, känna in och hjälpa dem hitta det där nya favoritplagget som kan användas om och om igen. Kanske har du tidigare jobbat inom service, eller har ett stort intresse av mode och kläder. Du trivs med att jobba i team med härliga kollegor och att stötta andra för att tillsammans nå uppsatta försäljningsmål. Tjänsten är vikariat på 8 h/veckan och på 2 månader med start Så snart som möjligt. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl finns till för att hylla mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet - ge människor möjlighet att vara sanna mot sig själva vid varje given tidpunkt. Sedan Kappahl grundades 1953 i Göteborg har vi vuxit till en av Nordens ledande modekedjor med cirka 360 Kappahl- och Newbie-butiker i sex länder och online på mer än 20 marknader i Europa. Kappahls affärsidé är att erbjuda prisvärt och ansvarsfullt mode på ett enkelt och inspirerande sätt. Kappahls team består av cirka 4 000 medarbetare på 400 arbetsplatser i nio länder med den gemensamma motivationen att erbjuda mode som passar livet till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för människor och för världen vi lever i. Idag är 80% av våra produkter tillverkade av mer hållbara material. Målet är att 100% ska bestå av mer hållbara material år 2025. Mer information på www.kappahl.com.

10 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024