MSB Sandö söker Kock

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med övrig restaurangpersonal ansvara för att laga samtliga måltider. Måltiderna varieras av svensk husmanskost, specialkost, internationell mat och A´la carte till våra elever och personal inom våran skolverksamhet på MSB Sandö. Andra förekommande arbetsuppgifter är planering, städning av restaurangens lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - hotell och restaurangutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  - erfarenhet av att arbeta i restaurangkök/storkök  - god datorvana och goda kunskaper i engelska  - B-körkort  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö. Arbetstiderna är schemalagd och avser även kvällar och helger.  Om oss Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Annika Åsberg. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 25 april 2024

5 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
MSB Sandö söker Internatpersonal

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter inom hotell och restaurang såsom lokalvård, restaurangbiträde och växelpersonal. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  - B-körkort  - god datorvana - goda kunskaper i engelska  Det är meriterande om du har: - erfarenhet av arbete inom hotell och restaurangverksamhet  - erfarenhet av arbete som växeltelefonist - erfarenhet av att arbeta som restaurangbiträde  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på på deltid 50% som inleds med en provanställning/tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta Annika Åsbeerg. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 25 april 2024

5 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
HR-generalist

Vi söker dig som brinner för personalfrågor ! Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen är ett kommunalförbund mellan Härnösand, Kramfors och Sollefteå kommuner. Förbundet rekryterar nu en HR-generalist, placering efter överenskommelse. Vi söker dig som kan hjälpa till med personalfrågor inom hela spektrat, såsom att stötta vårt systematiska arbetsmiljöarbete, rådgiva vid avtalsfrågor, samordna löneprocessen, hantera rehabiliterings- och personalärenden, ansvara för delar av rekryteringsprocessen samt hantera styrdokument inom området. Du ska fungera som ett stöd för både personal och chefer i deras frågor och vara arbetsrättsligt kunnig. Du ingår i förbundschefens ledningsgrupp och förväntas även ta en aktiv roll i förbundets övergripande utveckling. Vi ser att du är en person som gillar att anta nya utmaningar och inte räds att hjälpa till där det behövs, då vi är en liten organisation som har många olika uppgifter att hantera. Som person bör du vara öppen och social med integritet, samt kunna överblicka många saker samtidigt. Vi söker dig som vill arbeta för att göra gott i samhället och vill bidra till att skapa trygghet på olika sätt för våra medborgare. För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi framöver jobba mer med hållbarhet, jämställdhet och personlig utveckling. Räddningstjänsten är en samhällsviktig verksamhet och en del i det civila försvaret. Tjänsten innebär att du krigsplaceras hos oss. Kvalifikationer: · Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet · Tjänsten kräver att du har B-körkort · Prata och skriva svenska obehindrat Omfattning: Tillsvidareanställning heltid. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Frågor: Besvaras av Andreas Hoff, 0612-870 421 eller [email protected] Ansökan: Skickas till [email protected] Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system meddelar du det i samband med din ansökan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen är ett kommunalförbund mellan Sollefteå, Kramfors och Härnösand kommuner. Vi strävar efter att vara en modern organisation som inom vårt arbetsområde vill bidra till att skapa trygghet och säkerhet. Vi vill ständigt utveckla oss i vår strävan att hitta de bästa sätten att minska antalet olyckor och dess konsekvenser.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Produktionstekniker till AQ Wiring Systems

AQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder. Verksamheten är uppdelad i segmenten System och Komponent. Inom segment System ingår våra affärsområden Elskåp och Systemprodukter. Inom segmentet Komponent ingår våra affärsområden Formsprutning, Induktiva komponenter, Kablage samt Plåtbearbetning. AQ Group har sedan starten 1994 visat en stadig snabb tillväxt med god lönsamhet. Koncernen har totalt ca 8000 anställda, varav ca 85% i tillväxtländer utanför Sverige. Årsomsättningen uppgick 2022 till 7 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad. Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet. Mer om tjänstenI denna roll jobbar du nära produktion, beredning och orderplanering. Du ansvarar för ihuvudsak föratttillverkningsprocessenfungerar smidigt och effektivt för att kunna producera högkvalitativa produkter på ett kostnadseffektivt sätt. Dina arbetsuppgifter är bla att Framtagning av nya ritningar Se till att alla produktionsunderlag är korrekta Se över produktionsflöden löpande Föreslå förbättringar / effektiviseringar Föreslå processer för kvalitetskontroll Omvärldsspaning för nya tekniker och hjälpmedel Underhålla och se över testsystemen Tekniskt support Detta tror vi passar in på digDu är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in i vårt team och vår kultur här på AQ Wiring Systems. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri. Du har erfarenhet av att läsa och förstå manualer, kretsscheman och produktionsritningar.Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll tidigare och har en relevant utbildning. Det är meriterande om du har vana av 3D-skrivare och kunskaper i AutoCAD. Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Du måste också behärska engelska och svenska i skrift och tal. Om anställningenAnställningen sker direkt av AQ Wiring Systems. Rekryteringsprocessen kommer att hanteras genom AW Rekrytering. Månadslön enligt avtal. Startdatum enligt överenskommelse. Om AQ Wiring SystemsAQ Wiring Systems erbjuder totallösningar för signalöverföring och strömförsörjning som är utformade att enkelt integreras i kundernas befintliga produkter. Företaget har stor erfarenhet av utformning och tillverkning av komplexa elektromekaniska moduler. Vår globala närvaro tillsammans med kunskap och erfarenhet att tillverka alla typer av kablage och elektromekaniska moduler gör AQ Wiring Systems till en idealisk partner för kunder med kvalificerade behov.Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående! Du söker tjänsten som produktionstekniker via länken i anslutning till annonsen. Inga ansökningar via mail pga GDPR.Vi intervjuar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan omgående.Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat. Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070–28 28 414. Välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Sommar vikarie personlig assistent

STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.    Sommarvikare personlig assistent i Kläpp Lungvik.  Hej! Nu söker jag en sommar vikarie. 8 juli t,o,m 8 augusti ca; 187 timmar. Dagtid 08;00-20;00 vardagar schemalagt , Måndag-Torsdag.   Jag är en äldre kvinna som sitter i permobil som jag kör själv. Jag behöver hjälp med personlig omvårdnad och förekommande hushålls sysslor. Mina intressen är att pyssla ute i trädgården, baka, laga mat, handarbeta.   Du måste förstå och tala svenska flytande. Du måste vara rökfri. Du måste vara kvinna/tjej. Körkort är önskvärt. Lön; Timlön. individuell lönesättning enligt gällande avtal mellan Kommunal/Fremia.

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personliga assistenter sökes i Ullånger

Brinner du för att hjälpa människor och vill ha ett meningsfullt och roligt jobb? Då är det dig vi söker! Vår kvinnliga kundpå Rehabassistans söker nu tvåvikarierandeassistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgruppvid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och semester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig.Vardagar kan arbetspassen variera mellan dagtid och kvällstid, på helgerna är det enbart dagtid.Kunden utövar bassäng ochgymträning ett pargånger i veckan där du som assistent följer med.För henne är det viktigt att du inte röker, samt att du tål pälsdjur då det finns i hemmet.Då kunden bor lite utanför stadskärnan så krävs det att du har körkort samt bil för att ta dig till och från arbetsplatsen.Obs; då vi utgår från kundens önskemål vid rekrytering så kommer kvinnliga sökanden att prioriteras. Krav:-Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.-Du kan uppvisabrottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Känner du att beskrivningen av detta extrajobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi på Rehabassistans ser fram emot att höra från just dig! OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Barnskötare

Gillar du skog och natur? Vi söker en genuint friluftsintresserad, glad och positiv timvikarie, på ca 50-75% med start omgående. Du kommer arbeta såväl självständigt som med kollegor med en barngrupp. I arbetsuppgifterna ingår allt från omsorg till undervisning, matlagning, städning mm. I Ur och Skur Smultrongläntan har Friluftsfrämjandets I Ur och Skur-pedagogik som grund - upplevelsebaserat lärande och utomhuspedagogik. Vi ser gärna att du har utbildning/erfarenhet inom yrket men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör ha tillgång till egen bil så du kan ta dig till arbetsplatsen som ligger strax utanför centrum. Dig vi söker är: flexibel, lyhörd och kan arbeta självständigt positiv, initiativrik och trygg i din yrkesroll är säker, rak och tydlig i ditt ledarskap friluftsmänniska som gillar utelivet väl förtrogen med lpfö18 och pratar fullgod svenska kan laga mat Intervjuer sker löpande. timvikariat ca 50-75% Lön enligt avtal. Kommunal

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Innesäljare till AQ Components

Företaget startades i slutet av 80-talet i Mjällom, Ångermanland i hjärtat av höga kusten och ingår i AQ Group sedan 2016. Företaget sysselsätter idag ca 70 personer och omsatte ca 124 miljoner 2023. Våra kunder finns huvudsakligen i Skandinavien och Norra Europa. Vår affärsidé är attutveckla, tillverka och montera komponenter och system till krävande industrikunder och med vårtåtagande för Total Kvalitet göra våra kunder till långsiktiga samarbetspartners. Om jobbetDenna tjänst är en helt ny roll på företaget.Som innesäljare jobbar du nära dina kollegor inom inköp, orderoch beredning. Vi har vårt kontor i direkt anslutning till vår fabriki Mjällom. Viss del av hybridjobb kan bli möjlig när du blivit varm i kläderna. I dina arbetsuppgifter kommer bla detta ingå Regelbunden kontakt med befintliga kunder via telefon och email Svara på kunders frågor eller hänvisa till den som har svaren Förbereda och skicka offerter till kunder Hjälpa till vid reklamationer Dokumentation och rapportering Administrativ stöd Sammanfattningsvis är rollen som innesäljare viktig för att skapa och bibehålla AQ Components befintliga kundrelationer samt för att öka försäljningen genom snabba kommunikationsvägar. Detta tror vi passar in på digDu är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in i vårt team och vår kultur här på AQ Components i Mjällom. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri. Det är meriterande om du jobbat med likvärdiga produkter. Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Vi tar för givet att du kan hantera både svenska och engelska i tal och skrift. Detta kan vi erbjuda till digEn anställning i ett företag med en god tillväxt där just din arbetsinsats gör skillnad.För dig som vill finns stora möjligheter till egen utveckling och nya spännande uppdrag inom bolaget. Anställningen är på heltid med lön enligt kollektivavtal. Tjänsten är helt ny vilket innebär att du själv får vara med och forma ditt uppdrag. Uppdragsstart enligt överenskommelse. Om AQ GroupAQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder. Verksamheten är uppdelad i segmenten System och Komponent. Inom segment System ingår våra affärsområden Elskåp och Systemprodukter. Inom segmentet Komponent ingår våra affärsområden Formsprutning, Induktiva komponenter, Kablage samt Plåtbearbetning. AQ Group har sedan starten 1994 visat en stadig snabb tillväxt med god lönsamhet. Koncernen har totalt ca 9 000 anställda, varav ca 85% i tillväxtländer utanför Sverige. Årsomsättningen uppgick 2023 till 8,9 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad. Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet. Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående! Du söker tjänsten som Innesäljare via länken i anslutning till annonsen. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Vi vill att du skickar in din ansökan senast den 25 april. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tester kan förekomma i denna rekrytering. Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070-28 28 414. Välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Kundrådgivare

Vill du vara del i att skapa trygghet och mervärde för våra kunder? Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och gillar att ha tydliga mål och att nå resultat i ditt jobb. Till vårt arbetsglada kontor i Kramfors söker vi drivna kundrådgivare som gillar försäljning och vill utvecklas tillsammans med oss på Kundrådgivning. Låter det lockande? Då har vi jobbet för dig.  Det här gör du som kundrådgivare på Folksam Som kundrådgivare har du ett flexibelt jobb där du kan få hantera både inringande kunder och ringa ut till våra befintliga kunder. Du erbjuder försäkringslösningar som är anpassade efter kundens unika situation och behov. Vi arbetar med individuellt tydligt uppsatta försäljningsmål där ditt bidrag i teamet är viktigt. Ditt uppdrag är att skapa trygghet genom att hitta den bästa lösningen och produkten för kunden. Som nyanställd hos oss på Kundrådgivning erbjuder vi dig en gedigen utbildning under ett mentorskap. Utbildningen avslutas med en certifiering som krävs för att du ska få distribuera våra försäkringar. I teamet jobbar vi med aktiv träning och lärande av varandra. Du får bred kunskap om Folksam, och hela vårt produktutbud samt goda förutsättningar för att lyckas i jobbet som kundrådgivare. ”Den ena dagen är inte den andra lik eftersom vi jobbar med så många olika typer av försäkringar." Så beskriver vår kollega Louise sin vardag som kundrådgivare.  Är du den vi söker? Som person är du resultatinriktad, engagerad och vill göra skillnad! Du är ansvarstagande och strukturerad och du motiveras av att nå mål, både individuellt och tillsammans med andra i teamet. Du är duktig på att lyssna och kommunicera på ett personligt och förtroendeingivande sätt. Dessutom gillar du att arbeta i team, är flexibel och ser möjligheter i förändring. Du har ett förutsättningslöst och nyfiket förhållningssätt till människor i din omgivning och tycker om att ha roligt på jobbet. Förutom ovanstående har du även: • en avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. • goda kunskaper i svenska både tal och skrift. Erfarenhet från försäljning och service med goda resultat är meriterande samt andra språk utöver svenska är ett plus.  Utvecklas tillsammans med oss Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär med bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Vi erbjuder flexibiliteten att varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Mer om jobbet • Placering: Kramfors • Anställningsgrad: Heltid • Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning. • Lön: Fast månadslön Vi är nyfikna på vem du är och vad du kan bidra med. I samband med din ansökan kommer du få svara på några korta frågor som är kopplade till jobbet som kundrådgivare. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av tester som ett första steg i rekryteringsprocessen. Håll utkik om vidare information i din mejl.  Det här jobbet omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Innan anställning kommer vi därför att göra bakgrundskontroller.    Så söker du jobbet Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 22 april 2024. Vi gör urval löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Jörgen Berglund 070-831 53 65. Fackliga representanter: Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44, Forena Pernilla Eriksson 070-831 57 29 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32. Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.

26 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Kock sökes

Restaurang Fiskarfänget är beläget i Höga kustens vackra skärgård i det genuina fiskeläget Norrfällsviken. Fiskarfänget är en genuin fiskrestaurang med à la carte meny har även kötträtter på menyn, sin populära skärgårdsbuffé på helger. Här serverar vi god hemlagad husmanskost. Restaurangen har en kapacitiet på 250 gäster Vi har ett stort flöde av hungriga turister/gäster under högsäsongen juni-aug. Vi söker nu Kockar inför sommarsäsongen 2024. Dina arbetsuppgifter: Vi söker någon som kan ta ansvar i vårt kök, är självgående, är snabb och har ett leende även när det blir hett om öronen. Vi söker även nya kockar som är i starten på sin karriär eller under utbildning. Här möts du av ett glatt gäng, Vi söker dig som är noggrann, energisk, glad och positiv. Du behöver gilla att ge gäster fantastisk service. Personalboende finns, lön enligt avtal. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024