Systemförvaltare till välfärdsförvaltningen, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kramfors kommun arbetar aktivt med en digital omställning och som systemförvaltare i välfärdsförvaltningen är du en viktig och central del i detta arbete. Välfärdsförvaltningen levererar bland annat verksamhetsstöd till äldreomsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar förutsättningar för en kärnverksamhet av hög kvalitet där vi sätter kramforsbon i fokus. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité både idag och i framtiden. Som systemförvaltare i verksamhetssystemet Treserva ansvarar du för att underhålla och vidareutveckla systemet. Du är förvaltningens kontakt mot leverantören och vårt interna IT-stöd. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med andra systemförvaltare och ha ett nära samarbete med funktioner i förvaltningsledningen. Som medarbetare på vår arbetsplats är du en del av en stolt organisation med en god gemenskap. ARBETSUPPGIFTER Du kommer ansvara för att inkommande ärenden från användare hanteras skyndsamt och med hög servicenivå. I det ingår att analysera, felsöka och att direkt åtgärda eller i samarbete med andra koordinera och lösa ärenden tillsammans. Du tar fram årliga planer för vidareutveckling, följer upp att beslutade aktiviteter startas och genomförs enligt tidplan. Vidare ansvarar du för att säkra funktionalitet utifrån uppsatta krav och regler i förhållande till informationssäkerhet. Du hanterar inställningar och konfiguration i systemet utifrån lagar och avtal samt verksamheternas behov, och säkerställer att ärendeprocesser hanteras på ett korrekt sätt. I uppdraget ingår också att tilldela behörigheter, ta fram statistik och genomföra gallring. I arbetet ingår även systemuppgraderingar, implementering av nya moduler, medverkan vid eventuella upphandlingar samt bevakning av avtal och fakturor. Tjänsten innefattar även arbetsuppgifter i mobilappar och olika digitala tjänster samt arbetsuppgifter i andra verksamhetssystem inom förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi ser det som en självklarhet att du är självgående, strukturerad och målinriktad. Du har en analytisk förmåga och har lätt för att hitta lösningar på problem. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, göra prioriteringar och hålla ordning på flera saker samtidigt. Rollen innebär till stor del att vara en länk mellan verksamhet och systemstöd vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i det svenska språket. En god pedagogisk förmåga är av stor vikt. Du inspirerar och stöttar förvaltningen i utvecklingsarbetet. Du har lätt för att samverka och samspela med dina kollegor och uppdragsgivare. Du trivs med att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Du har en god insikt i hur IT-system samverkar med varandra. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att arbeta som systemförvaltare behöver du ha en relevant högskoleutbildning med inriktning mot systemförvaltning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office 365. Meriterande är: -Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva -Erfarenhet av arbete inom socialtjänst ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

21 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
RESTAURANGBITRÄDE

Mitt i Världsarvet Höga Kusten hittar ni oss. Centralt i Nordingrå sedan 2010 där vi erbjuder goda pizzor, A la Carte, Pasta, Sallad, Hamburgare, m.m. Vi söker nu dig som är intresserad av att börja jobba hos oss. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med förkommande uppgifter i köket, diska, städ, kassarbete Gärna tidigare erfarenhet inom kök men inget krav. Det viktigaste är att du är intresserad och vill lära dig jobbet. Skicka in din ansökan snarast!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. .

20 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Vill du jobba på toppen av Världsarvet? Nu söker Toppstugan sommarkollegor!

Hej! Vad skoj att du har klickat in och är nyfiken på att jobba hos oss i Toppstugan på Skuleberget :) Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en riktigt härlig sommar i FriluftsByn mitt bland Höga Kusten alla sevärdheter och utflykter där du tillsammans med sköna kollegor ser till att ett av Höga Kustens mest populära besöksmål levererar kvalitet och service till alla gäster. Vi har störst behov av kollegor från Juli till andra helgen i Augusti men kan du börja tidigare och stanna lite längre så är det toppen. Under sommaren arbetar cirka 10 personer på Toppen och totalt 35 personer i FriluftsByn, många bor på området vilket gör att det blir en stark gemenskap bland oss kollegor. Självklart kan vi hjälpa till med boende. Vilka söker vi? Vi tänker att någon eller några får rollen som ”Assisterande Toppstugeansvar”. Förmodligen är du lite mer erfaren av café och fik och kan hoppa in och ta huvudansvar när Jossan inte är på plats. Vi söker även ”Café biträden” som gärna har erfarenhet eller är sådär skönt pigga och trevliga för du kommer lära dig sysslorna riktigt snabbt. Du kommer att stå i kassan men också fixa våfflor och luncher samt tillsammans med övriga gänget diska och städa. Det är riktigt kul och många kommer tillbaka varje sommar. Arbetsuppgifter Toppstugan: – Förbereda enklare måltider och våfflor. – Sköta kassan, disk, städ – Se att skyltning, exponering och prislistor är snygga, uppdaterade och tydliga. Toppkiosken: – Förberedar smörgåsar, kaffe etc. – Se till att vi har rätt fika, glass och dryck och att vi flaggar när vi behöver ny beställning. – Se att skyltning, exponering och prislistor är snygga, uppdaterade och tydliga. Ansökan och lön Ansök genom att maila CV till [email protected]. Skriv gärna Toppstugan eller Toppfiket i rubriken då du mailar. Har du frågor så är det enklast att maila oss så återkommer vi snabbt som blixten. Individuell lönesättning utefter erfarenhet. Hoppas vi ses! /Jossan och resten av gänget i Friluftsbyn

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Vill du servera på två av Höga Kustens härligaste restauranger i sommar?

Hej! Vad kul att du klickar in och är nyfiken på Friluftsbyn i sommar :) Vad söker vi? Vi söker både dig som har tidigare erfarenhet men även du som har rätt vilja och inställning och kan lära upp på plats. Det viktigaste är att du är positiv, framåt, har snabba fötter och ett leende på läpparna. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en riktigt härlig sommar i FriluftsByn mitt bland Höga Kusten alla sevärdheter och utflykter där du tillsammans med sköna kollegor ser till att vi och besökare på Burgers & Beer och i Restaurang Vardagsrummet får en supermysig kväll. Vi har störst behov av kollegor från Juli till andra helgen i Augusti men kan du börja tidigare och stanna lite längre så är det toppen. Under sommaren arbetar cirka 35 personer i FriluftsByn, många bor på området vilket gör att det blir en stark gemenskap bland oss kollegor. Självklart kan vi hjälpa till med boende. Arbetsuppgifter Se till att du och resten av teamet samt våra besökare under Burgers & Beer och i Restaurang Vardagsrummet får en härlig kväll. Detta innefattar att tillsammans med övriga i teamet: – Förbereda innergården / Vardagsrummet för kvällen. – Följa gäster till bordet och berätta om menyn och kvällen. – Ta beställningar, servera, löpande se till att man har det bra samt ta betalt (Vardagsrummet) – Se till att innergården / Vardagsrummet är rent och fint när vi stänger. Då vi har restauranger öppet fyra kvällar – Onsdag, Torsdag, Fredag och Lördag finns möjlighet att kombinera med ytterligare arbetsuppgifter i FriluftsByn såsom städ eller Besökscenter. Ansökan och lön Ansök genom att maila CV till [email protected]. Har du frågor så är det även enklast att maila oss så återkommer vi snabbt som blixten. Individuell lönesättning utefter erfarenhet. Hoppas vi ses! /Emelie tillsammans med resten av gänget i Friluftsbyn.

19 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Vi söker personal!

Yrjas Regnbågsgård är ett HVB som inriktar sig på flickor 15-20år. Flickorna som bor hos oss kan lida av psykisk ohälsa, bristande motivation till livet och använder och har använt droger. Vi finns tillhands under dygnets alla timmar där stöd inom matlagning, städning, social färdighetsträning kommer vara verksamhetens grundsysslor. Vi har nu akut behov av personal inför sommaren. Vid snabb inskolning finns möjlighet till arbete innan sommaren då vi alltid är behov av vikarier. Vi söker dig som är social och vill arbeta med unga flickor. Viktigt är att du arbetat med människor och kan ta egna initiativ och kunna sätta gränser. Personlig lämplighet är av stor vikt, utbildning inom området önskvärd. Skicka in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande. För mer information om vår verksamhet så besök vår hemsida: www.yrjas.com

18 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Lingon söker säljare

Lingon startades under 2017 och är i dagsläget Sveriges största virtuella mobiloperatör med över 20000st+ befintliga mobil kunder. Vi har under 2022 breddat vårt utbud med att utöver mobilabonnemang börja erbjuda våra kunder elavtal till förmånliga priser. Vi söker därför dig som har glimten i ögat och gillar att jobba i högt tempo. Jobbet passar dig som är tävlingsinriktad och drivs av att bli bäst och tjäna mycket pengar! Dina arbetsuppgifter går ut på att sälja Lingons abonnemang till konsumenter du träffar ute på torg , gator , festivaler och marknader runtom i Sverige. Arbetet är på resande fot och Lingon står för hotell och resekostnader under arbetsveckorna. Vad vi erbjuder dig: # Höga provisioner på egen försäljning # Heltidstjänst i ett snabbväxande företag med stora möjligheter att klättra # Garatilön Vad vi förväntar oss av dig: # Du är lösningsorienterad och har en positiv inställning # Du är taggad och är inte rädd för att prata med människor. # Du är ansvarsfull och sköter tider # Du kan jobba på resande fot måndag - fredag # Du har en vinnarskalle och vill bli bäst på det du gör! Om jobbet: Arbetsplatsen är events runtom i hela Sverige. Arbetstider: 09.30-19.00 Vi rekryterar löpande så tjänsten kan tillsättas omgående om du är rätt kandidat.

18 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
LSS-handläggare till Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Inom individ och familjeomsorgen, enheten för Utredning och uppföljning, arbetar 18 socialsekreterare med att utreda och följa upp insatser enligt SoL, LVU, LVM och LSS. Enheten består av två LSS handläggare, tolv barnhandläggare samt fyra vuxenhandläggare. På enheten arbetar, förutom enhetschef, en biträdande enhetschef som kommer vara din närmsta arbetsledare med lång erfarenhet av LSS och som kommer stötta dig i introduktionen av ditt arbete. Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete där vi vill skapa en socialtjänst i framkant, där nya arbetsmetoder och innovativa lösningar testas för att möta framtidens utmaningar och behov. Vi arbetar också för att systematiskt förbättra arbetsmiljön. Individ- och familjeomsorgen är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas högt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två LSS-handläggare till enheten för Utredning och uppföljning. Arbetet innefattar all myndighetsutövning enligt LSS. Arbetet består av utredningsarbete samt uppföljning av pågående insatser enligt LSS. I dem sedvanliga arbetsuppgifter ingår beredskap för PRATOR vilket sker ca 1-3 dagar per år. För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet. Vi har ärendehandledning, extern handledning samt grundläggande och riktade utbildningsinsatser. Inom enheten ansvarar biträdande enhetschef för ärendehandledning såväl enskilt som i grupp. Vi tillämpar ett flextidsavtal och det finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och handläggning inom socialtjänst, särskilt inom området LSS. Intresse och god förmåga för administrativt arbete såväl som klientarbete är nödvändigt. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och egenskaper såsom flexibilitet, samarbetsförmåga och initiativförmåga. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Väktare sökes till myndighetsuppdrag - Kramfors

Vill du arbeta tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan för att bidra till en rättssäker hantering av frihetsberövande personer och bevaka misstänkta brottsplatser? Securus är ett bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du är intresserad av att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor och växa i din roll som väktare i en myndighetsmiljö kan Securus vara rätt för dig.   Just nu söker vi på Securus engagerade väktare som vill arbeta vid brottsplatsbevakningar i Kramfors. I maj 2023 kommer vi ta över ansvaret för arresterna och brottsplatsbevakning på flertalet orter i Sverige. Vi söker dig som är van att samarbeta med kollegor för att säkra kvaliteten i arbetet samt har förmåga att tempoväxla när situationen kräver det. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom kriminalvården, psykiatrin eller i annat liknande yrke där du har varit i kontakt med människor i utsatta situationer. Tjänsten innebär att du arbetar som arrestantvakt och tillsammans med dina kollegor sköter driften av arresten samt vid behov bevakar temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott. Tjänsten avser en tillsvidaretjänstgöring med inledande 6 månaders provanställning. Vi har behov av personal som kan jobba på behovsbasis eller heltid/deltid. Heltids- och deltidsanställningar är aktuella för de som kan arbeta i arresten i Östersund, Härnösand, Sundsvall eller Umeå. Anställningen kan inledas med en grundutbildning som gör att du får rätt verktyg och kunskaper för att utföra arbetet när så krävs. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som väktare eller arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.  För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver även kunna tala och förstå engelska. Vi vill att du som väktare har god fysik till den grad att du klarar av de krävande situationer som emellanåt uppstår i tjänsten. Övrig information Arbetsgivare: Securus Säkerhet i Sverige AB Start: Enligt överenskommelse efter godkänd säkerhetsprövning Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet   Till din ansökan vill vi att du bifogar utbildningsbevis på VU1 och VU2. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via epost till [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utan endast via annonsen. Klicka på ”ansök här”. Securus har med mer än 20 år i branschen och nästan 300 medarbetare blivit ett av Sveriges mest spännande säkerhetsbolag. Vi arbetar främst tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan. På Securus arbetar vi med visionen att bidra till ett tryggare samhällsklimat. De kommande åren planerar vi att utveckla och växa Securus till en av de mest betydande aktörerna inom säkerhet och trygghet. Vill du vara mer än bara ett anställningsnummer? Ansök då redan idag! Vi bygger samarbeten för ett tryggare samhälle.

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
IT/OT Specialist

Ditt uppdrag Som IT/OT specialist arbetar du bland annat med nätverk och dess ingående komponenter på IT och OT-sidan. Konfigurering, underhåll och felsökning inom IT samt i våra styr och drivsystem på OT sidan där ABB AC450, AC800M, Siemens S7 ingår Delta i den dagliga driften gällande IT-infrastruktur Hantera och spåra efterlevnad av mjukvarulicenser Delta och ge vägledning som teknisk specialist i projekt för att säkerställa efterlevnad och företagsstandarder Utnyttja teknisk expertis och felsökningskompetens för att lösa IT/OT-infrastrukturfrågor i samarbete med IT/OT-specialister Utveckla och underhålla tekniska guider, dokumentation, procedurer och processer Samordna externa leverantörer och partners Ingå i beredskapsverksamhet Planering, design och dokumentation Support och projektledning för säkerhetsrelaterade project Du deltar aktivt i utvecklingen av avdelningens arbetssätt och rutiner Du är underställd vår IT/OT-chef och arbetar i ett team med andra IT/OT specialister Din profil Till vårt team söker vi dig som har ett stort intresse och engagemang. Är du en självgående person med god förmåga att kommunicera och samarbeta kommer du trivas bra hos oss För att lyckas med arbetet krävs det att du är en person med ett driv och har en vana av att arbeta inom IT/OT Vi ser att du är van att arbeta i projekt och är ansvarsfull, drivande, serviceinriktad och har lätt att samarbeta med andra En god struktur i arbetet är för dig en självklarhet. Du är noggrann, flexibel och har förmåga till helhetsperspektiv Du har som lägst eftergymnasial utbildning inom området. Meriterande för tjänsten är om du arbetat med liknande arbetsuppgifter några år Då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du hanterar svenska och engelska i så väl tal och skrift

18 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
IT/OT specialist med inriktning cybersäkerhet

Ditt uppdrag Som IT/OT-specialist med fokus på cybersäkerhet på Mondi Dynäs i Kramfors kommer du bland annat att arbeta inom följande områden inom IT/OT-drift och -säkerhet: Delta i den dagliga driften gällande IT-infrastruktur Hantera och spåra efterlevnad av mjukvarulicenser Delta och ge vägledning som teknisk specialist i projekt för att säkerställa efterlevnad och företagsstandarder Utnyttja teknisk expertis och felsökningskompetens för att lösa IT-infrastrukturfrågor i samarbete med IT-specialister Utveckla och underhålla tekniska guider, dokumentation, procedurer och processer för IT-infrastruktur Samordna med de externa leverantörer och partners Leda arbetet med att utvärdera, schemalägga och tillämpa alla nödvändiga patchar och uppgraderingar för IT-systemen. Ingå i beredskapsverksamhet. Planering, design och dokumentation Support och projektledning för säkerhetsrelaterade projekt Support för IT- och OT-säkerhetsrevisioner Omvärldsläget och den höga förändringstakten inom den digitala världen gör att det som ansågs vara säkert igår inte nödvändigtvis är det idag, som säkerhetsspecialist inom IT/OT är du en viktigt del i vår fortsatta utveckling. Det är en bred roll där du kommer att arbeta med allt ifrån omvärldsbevakning, logganalys, incidenthantering. Du deltar aktivt i utvecklingen av avdelningens arbetssätt och rutiner Vem är du? Till vårt team söker vi dig som har ett stort intresse och engagemang för IT-säkerhet. Är du en självgående person med god förmåga att kommunicera och samarbeta kommer du trivas bra hos oss. För att lyckas med arbetet krävs det att du är en person med ett driv och har en vana av att arbeta med cybersäkerhetsfrågor En god struktur i arbetet är för dig en självklarhet. Du är noggrann, flexibel och har förmåga till helhetsperspektiv. Du har som lägst eftergymnasial utbildning inom IT/OT säkerhet. Meriterande för tjänsten är om du arbetat med liknande arbetsuppgifter några år. Då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du hanterar svenska och engelska i så väl tal och skrift.

18 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024