Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
26 juli 2025
Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Övriga administrations- och servicechefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
26 juli 2025
Konstruktör
Jobway AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en konstruktör inom maskinteknik och drivs av ny innovation och kreativitet? Söker du efter en arbetsplats med god gemenskap och korta beslutsvägar? Tveka inte att skicka in en ansökan! Värmebaronen söker just nu en konstruktör till utvecklingsteamet i industrianläggningen i Österslöv utanför Kristianstad! Som konstruktör hos Värmebaronen kommer du att arbeta tillsammans med produktutvecklare med både innovation och förbättringsarbete av standardsortimentet och utveckling av kundanpassade lösningar, från idé till färdig produkt. Du ansvarar även för att säkerställa produktkvaliteten samt att se till att samtliga krav och standarder uppfylls och att bolaget är ständigt uppdaterat inom dessa. I tjänsten ingår också att bistå supporten med teknisk expertis. För att lyckas i tjänsten har du: Flerårig praktisk erfarenhet av konstruktionsarbete i svetsad plåt Ingenjörsexamen med inriktning maskin. Goda kunskaper i CAD-verktyget Inventor och Vault. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och du måste kunna läsa och förstå gällande standarder Det är även meriterande om du har kunskaper inom tryckkärl och el. För att lyckas i tjänsten behöver du vara innovativ, kreativ och använda fantasin på ett konstruktivt sätt och se problem som en utmaning och lösa dessa på bästa sätt. Du är självständigt lagd och bra på att leda dig själv samtidigt som du har förmågan att samarbeta med andra i grupp. Du värderar struktur, planering samt ordning och reda och du har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Din nyfikenhet, kompetens och energi bidrar till att skapa bra tekniska lösningar. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Värmebaronen med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyren, [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Värmebaronen Värmebaronen är en av Sveriges ledande tillverkare av värmeanläggningar. Våra produkter är kända för hög kvalitet och lång livslängd. Från vår anläggning i Österslöv utanför Kristianstad levererar vi produkter till stora delar av världen och innovationskraften samt tillväxten är god. Då vi vill bli ännu bättre på att anpassa och utveckla våra produkter efter marknadens behov söker vi nu en konstruktör till vårt utvecklingsteam.

Igår
Sista ansökan:
4 juli 2025
Specialist i allmänmedicin till Vårdcentralen Näsby i Kristianstad
REGION SKÅNE
Specialistläkare

Gör skillnad. Varje dag. Är du specialistläkare och motiveras av att bygga goda relationer och att dela med dig av din kunskap och erfarenhet? Vill du ha ett arbete där hög kvalitet, patientsäkerhet och kontinuitet är en självklarhet? Då ska du söka tjänsten hos oss! Vi välkomnar nu en specialistläkare i allmänmedicin. Vårdcentralen Näsby är en stabil och välfungerande enhet med 10 350 listade invånare, som verkar i ett område med en unik kombination av mångkulturellt stadsliv och skånsk landsbygd. På läkarmottagningen finns det sex specialister i allmänmedicin och utbildningsläkare; fyra ST-, två AT- och en BT-läkare. Vi är en mångfacetterad verksamhet med mottagningar för distriktssköterskor, fysioterapeuter, kuratorer, dietist och arbetsterapeut. Här finns det specialiserade sköterskebaserade mottagningar för astma/KOL, diabetes, hjärtsvikt, kognitiv svikt och riktade hälsosamtal. Det finns även en välutvecklad rehabkoordinator-funktion på heltid, äldrevårdsmottagning, livsstilsmottagning och ett mobilt vårdteam. I telefonrådgivning och primärvårdstriage sköts det första omhändertagandet smidigt av sjuksköterskor med stöd av läkare, fysioterapeut och undersköterskor. Genom ett fint samarbete mellan medarbetare och chefer utvecklar vi verksamheten dynamiskt över tid. Den kollegiala dialogen har hög prioritet med regelbundna läkarmöten. Även handledning och utbildningsfrågor ligger oss varmt om hjärtat, och vi har genomgått en SPUR-inspektion med bästa resultat. ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du möjlighet att bidra med din specifika kompetens och du får ett begränsat listansvar (1100 individer per heltidstjänst) med möjlighet att följa dina patienter över tid. Arbetet innebär bedömning och behandling av patienter i alla åldrar med alla sorters hälsoproblem som inte kräver resurser inom specialiserad sjukvård. Vi listar även individer på ST-läkarna och ökar listan successivt. För patienter med kroniska sjukdomstillstånd och i rehabiliteringsfrågor arbetar du i team kring patienten, där vår rehabkoordinator är ett självklart stöd i rehabiliteringsprocessen. Då vi prioriterar handledning ingår även det stimulerande uppdraget där du varje vecka är "frågedoktor" och ger kunskapsstöd till utbildningsläkare och läkarstuderande. För att främja goda utvecklingsmöjligheter har du dessutom utvecklingstid inlagd i ditt schema. Likaså avsätts tid för administration och du bestämmer hur du vill lägga upp ditt schema gällande detta. Målet är så lite administration som möjligt för läkarna på enheten. KVALIFIKATIONER För denna tjänst krävs att du är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och har specialistutbildning i allmänmedicin. Vidare har du språkkunskaper i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är en fördel, men inget krav, om du har handledarutbildning och/eller erfarenhet av handledning av ST- och AT-läkare. Därtill ser vi gärna att du har generalistkompetens tillsammans med relationskompetens. Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla primärvården. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tar helhetsansvar samt bidrar till kontinuitet och den kollegiala dialogen. Vidare värdesätter vi god samarbetsförmåga högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då trivseln hos vår personal är mycket viktig för oss, arbetar vi med individuella lösningar för att skapa en anställning som passar just dig. Framför gärna personliga önskemål i din ansökan eller på intervjun. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Söker dig empatisk assistent till positiv man i Olofström/Vilshult
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.

Igår
Sista ansökan:
30 september 2025
Kallskänka sökes
Köpmannagatans Klosterbageri AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker en kallskänka till vårt bageri. Tjänsten är på 80% med tidiga morgnar och schemalagd var 3:e helg. Erfarenhet mottages tacksamt men är du snabb på att lära dig är det inget måste. Däremot måste tempot vara högt. Hör av dig till [email protected] Hoppas vi ses!

Igår
Sista ansökan:
26 juli 2025
Specialpedagog åk 7-9 på Fjälkingeskola
Kristianstads kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du vara en i gänget på vår härliga skola i Fjälkinge? Vi söker dig som har en specialpedagogexamen och har passion för att undervisa och utveckla eleverna. Fjälkinge skola ligger strax norr om Kristianstad. Den ligger i ett naturskönt område med goda förbindelser. Fjälkinge skola har personal som brinner för utveckling och har eleverna i fokus. Vi är byskolan som växer. Välkommen att bli en del av vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER I tjänsten kommer det att ingå viss undervisning i en särskild undervisningsgrupp. Utifrån analyser på individ-, grupp- och organisationsnivå arbetar du handledande med fokus på grupp och organisation. Du bidrar aktivt till att kvalificerade samtal kring lärsituationer och utveckling av skolmiljön förs tillsammans med rektor, arbetslag och elevhälsoteam. Vidare stödjer du pedagogerna i att strukturera sitt arbete i syfte att underlätta elevernas inlärningssituation. Med ett salutogent förhållningssätt bidrar du till att hälsofrämjande och förebyggande arbete bedrivs. Att arbeta med frågor rörande inkludering och värdegrund ingår som en naturlig del i din arbetsvardag. Du arbetar för att undanröja hinder och svårigheter i lärmiljön, utveckla alternativa lärmiljöer och lärverktyg. I arbetet skapar du relationer såväl internt som externt som karakteriseras av ömsesidig respekt och förtroende och du möter eleverna där de befinner sig. Du engagerar, entusiasmerar och stimulerar eleverna till lärande och eget ansvar, samt leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas som grundar sig på ömsesidig respekt och samarbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över och utvärderar det praktiska arbetet enskilt och tillsammans med andra. I arbetsuppgifterna ingår också att planera, prioritera och ta ansvar för sin egen tid och utveckling. KVALIFIKATIONER Du som söker har lärarlärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i åk 7-9 i grundskola. Arbetet kräver också att du har specialpedagogexamen och erfarenhet av 3 års väl vitsordat arbete som lärare. Du har väl vitsordad förmåga att handleda och erfarenhet av undervisning som lärare i åk 7-9 i grundskola/gymnasium är meriterande. Vidare krävs god förmåga att omsätta verksamhetens uppdrag när det gäller elever i behov av särskilt stöd samt kunskap att anpassa arbetsmetoder och tillvägagångssätt till olika gruppers och individers förutsättningar. Givetvis är du väl förtrogen med aktuell specialpedagogisk forskning och har goda kunskaper avseende alternativa lärverktyg. Du har god kunskap om och förmåga att arbeta utifrån rådande styrdokument. Du kan systematiskt reflektera över och utvärdera det praktiska arbetet enskilt och med andra. I rollen behöver du kunna använda digital teknik som redskap för att söka information, planera, kommunicera, presentera och dokumentera. Att utöva ett situationsanpassat lärande och ledarskap som bygger på att du sätter dig in i elevernas situation och värderingar och möter dem där de befinner sig hanterar du utan svårigheter. Du skapar relationer såväl internt som externt som karakteriseras av respekt och förtroende och kan engagera, entusiasmera, stimulera och stärka eleverna till lärande och eget ansvar. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Rektor till Fjälkinge L och Kiaby LM
Kristianstads kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi en rektor som är vill jobba i team och som kan ta vårt utvecklingsarbete mot nya mål! I kommunens östra del hittar du Fjälkinge och Kiaby skolor. Fjälkinge är en F-9 skola med ungefär 500 elever medan Kiaby, med årskurserna F-6, har cirka 80 elever. Tillsammans bildar de ett geografiskt kluster där tre rektorer, tillsammans med personal, leder och utvecklar skolornas verksamhet så att eleverna ges förutsättningar att nå sin fulla potential. På skolorna finns bland annat fotbollsprofil och prisat skolbibliotek. Dessutom drivs och samordnas här skolområdets utvecklingsarbete kring NTA. Vi söker nu dig som vill bli vår nya medlem i ett väl fungerande rektorsteam där ditt ansvarområde kommer att vara Fjälkinge skolas lågstadium samt Kiaby skola. Med ett verksamhetsnära ledarskap skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Du kommer även att ingå i skolområde östras ledningsgrupp där du tillsammans med skolchef, rektorskollegor och administrativa chefer arbetar för att ge våra verksamheter och dig som ledare, bästa möjliga förutsättningar. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som rektor hos oss leder du verksamheten utifrån nationella och lokala styrdokument genom att om sätta dessa till lokala mål och verksamhetens förutsättningar. Du planerar, utvecklar och leder det pedagogiska arbetet genom ett systematiskt kvalitetsarbete och du kommer att ha personalansvar för ungefär 30 medarbetare. Samverkan med vårdnadshavare och med aktörer utanför förskolan/skolan ingår som en naturlig del i ditt arbete. Att vara chef i Kristianstads kommun innebär att ansvara för och utveckla verksamhet, medarbetare och ekonomi. Våra chefer ska jobba med helhetssyn, vara utvecklingsinriktade och kommunikativa med fokus på mål och resultat. Med medborgaren i fokus leder, motiverar och utvecklar du dina medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Kristianstads kommun. Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmåga att engagera, stimulera och stärka medarbetare men även har förmåga att skapa goda relationer. För att lyckas i rollen ger du feedback och skapar kvalitativ kommunikation. Givetvis kan du sätta mål och nå goda resultat. Du har analytisk förmåga med ett långsiktigt- och helhetsperspektiv. Vidare är du en person med förmåga att planera och prioritera. Du som söker har kandidatexamen om minst 180hp/120p från universitet eller högskola samt pedagogisk insikt som du förvärvat genom utbildning och erfarenhet. Det är meriterande om du har genomgått rektorsprogram eller ledarutvecklingsprogram. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet från pedagogisk verksamhet och erfarenhet av det statliga styrsystemet för skola. Har du väl vitsordad chefserfarenhet räknas det som en merit. Har du också erfarenhet av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga organisationer är det en fördel. Du behöver ha kunskaper om de nationella målen och skolans roll i samhället. Naturligtvis hanterar du digitala verktyg som ett redskap i ditt dagliga arbete. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bli vår nya karriärkonsult i Kristianstad
Jobcenter in Sweden AB
Arbetsförmedlare

Bli vår nya karriärkonsult i Kristianstad - välkommen med Din ansökan idag! VILKA ÄR VI? Jobcenter arbetar på uppdrag från Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha 2 (ROM2). ”ROM2” är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid och våra karriärkonsulter stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan! OM TJÄNSTEN: -Karriärkonsult på deltid initialt 50% med placering på vårt kontor i Kristianstad. Baserat på deltagarantalet är tjänsten 50% till att börja med. Du har god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar.-Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.Månadslön enligt överenskommelse.Som karriärkonsult hos Jobcenter kommer du vara med att ansvara för och bygga upp verksamheten på ditt kontor. En del av arbetet innebär att arbeta individuellt med deltagarna och den övriga tiden lägger du på ditt befintliga nätverk av arbetsgivare, samt att utveckla och utöka detta för att optimera chanserna att kunna matcha dina deltagare mot rätt arbetsgivare. Att samarbeta med de lokala och regionala utbildningsanordnarna ingår också i ditt arbete, då utbildning är ett valbart alternativ för deltagarna. Som karriärkonsult kartlägger du dina deltagares kunskaper och mål och ni skapar tillsammans en gemensam planering framåt som ni följer. Givetvis ser du till att CV och personligt brev håller högsta kvalitet, coachar inför intervjuer och stöttar deltagaren med samtal och digital utveckling då det behövs.  I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete i våra interna system och rapportering till Arbetsförmedlingen. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är:- En säljare ut i fingerspetsarna: Du älskar att skapa affärer, knyta nya kontakter och drar dig inte för att lyfta luren för att utöka ditt redan imponerande kontaktnät av arbetsgivare! -Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar. -Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra. -Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat. Du är även en god administratör och har en god datavana då tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens ”Mina sidor för fristående aktörer” är meriterande. KRAV FÖR TJÄNSTEN: Vi söker dig som har arbetat inom arbetsområdet jobbmatchning/rekrytering i minst 2 år och nu söker nya utmaningar.Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2: Alternativ 1 Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). SAMT Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, oavsett bransch. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. SAMT Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: -Arbetsledning med personalansvar. -Rekrytering. -Omställningsarbete för arbetssökande. -Studie- och yrkesvägledning. -Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). -Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. -Arbete med social- och gruppsykologi. -Karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN: Du kan ett eller flera språk utöver svenska och engelska.Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön ANSÖKAN: Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Igår
Sista ansökan:
4 juli 2025
Fysioterapeut inom strokerehabilitering, VO rehabilitering i Kristianstad
REGION SKÅNE
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Gör skillnad. Varje dag. Är du fysioterapeut med ett intresse för strokerehabilitering? Då kan du vara den vi söker! Vi välkomnar nu en driven kollega till vårt neuroteam inom verksamhetsområde (VO) rehabilitering på Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK). I neuroteamet är vi sex kompetenta och engagerade fysioterapeuter som tillsammans bemannar strokeavdelningar, geriatrisk dagrehabilitering och hemrehabilitering. Förutom avdelningsarbete bedriver vi specialiserad öppenvård för patienter med Parkinson, MS, Spasticitet, Dystoni och andra neurologiska sjukdomar. Vi är en positiv grupp som stöttar varandra i det dagliga arbetet och har en hög motivation att utvecklas. VO rehabilitering utgör ett eget verksamhetsområde och ansvarar för rehabiliteringsinsatser på samtliga slutenvårdsavdelningar på CSK. Verksamheten medverkar i team- och dagvårdsverksamhet inom framför allt medicin- och barnverksamhet. Därutöver bedrivs specialiserad öppenvård inom medicin, ortopedi och kirurgi som omfattar cirka 20 000 besök per år. Verksamheten bedriver geriatrisk dagrehabilitering för personer med förvärvad neurologisk sjukdom och specialiserad hemrehabilitering enligt Early Supported Discharge (ESD). Inom VO rehabilitering är vi cirka 65 medarbetare fördelat på fysioterapeuter, arbetsterapeuter, undersköterskor samt medicinska sekreterare. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut på neurologiavdelning stroke bidrar du med din specifika yrkeskompetens i bedömning, behandling och tidig rehabilitering i samband med neurologisk sjukdom. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegorna i teamet samt i samverkan med övriga yrkeskategorier inom verksamheten och på vårdavdelningen. Tillsammans med teamet skapar ni de bästa förutsättningarna för en god och säker vård, alltid med patienten i fokus. Du deltar i rondarbete och har en viktig roll i planeringsarbetet inför patientens hemgång. Samarbete med externa aktörer såsom aktuell hemkommun ingår som en självklar del i arbetet med fokus på en säker och trygg hemgång. För att du som nyanställd ska känna dig trygg hos oss får du under din första tid en individuellt anpassad introduktion och mentorskap av erfaren kollega. Med en generös inställning till kompetensutveckling är vi en kunskapsbaserad verksamhet och vi tycker det är viktigt att du får möjlighet att utvecklas inom ditt område. Vi har en fysioterapeut med specialisttjänst och fyra fysioterapeuter som utbildar sig till specialister.vi ser gärna att fler medarbetare specialiserar sig. Arbetstiden är främst förlagd under dagtid, måndag till fredag. Viss helgtjänstgöring förekommer. Tjänsten avser tidsbegränsad anställning till och med augusti 2026. Hör gärna av dig till oss vid eventuella frågor eller funderingar gällande tjänsten och vår verksamhet! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Dina språkkunskaper motsvarar lägst nivå C1 i svenska enligt Europarådets nivåskala. Som person är du flexibel, initiativrik och har ett professionellt förhållningssätt. Du har en god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Vi värdesätter att du har en god samarbetsförmåga, då det dagliga arbetet till stor del präglas av teamarbete. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Då vi är måna om att hitta rätt person kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Centralsjukhuset i Kristianstad är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. Med det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet, erbjuder CSK invånarna i upptagningsområdet vård inom alla specialiteter. Vi är cirka 2 600 medarbetare. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
16 juli 2025